Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36342 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 21-04-2019, 21:53:30 »
Wat betreft Heinz zijn hint. Ik denk dat we nu het woordje "stilaan" moeten nemen dan. Ik zag/hoorde niets anders wat op snelheid of versnelling wijst.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 21-04-2019, 22:14:40 »
Ik begin meer en meer te geloven in de ‘Bas gekozen’ hint

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 21-04-2019, 22:15:45 »
Ik begin meer en meer te geloven in de ‘Bas gekozen’ hint

Zou ondanks de weinige verdenkingen wel een fail-hint zijn, want meteen gespot en weggezet als "te makkelijk, ik verwacht meer niveau" door vele mensen. ;D

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 21-04-2019, 23:00:51 »
Wat betreft Heinz zijn hint. Ik denk dat we nu het woordje "stilaan" moeten nemen dan. Ik zag/hoorde niets anders wat op snelheid of versnelling wijst.

ik zou eerder voor automatisch gaan als in automatische piloot of toch stilstaan .
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 23:03:40 door oudekrijger »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 21-04-2019, 23:07:43 »
Wat betreft Heinz zijn hint. Ik denk dat we nu het woordje "stilaan" moeten nemen dan. Ik zag/hoorde niets anders wat op snelheid of versnelling wijst.

Iets wat er beter bij past dan dat kan ik ook niet ontdekken. "Stilaan" is vergelijkbaar met rustig. Misschien dat volgende week weer iets vergelijkbaar met "snel" komt. Maar erg overtuigend is "stilaan" allerminst. En volgende week is de laatste keer dat er iets toegevoegd zou kunnen worden. Aflevering 9 zou een beetje zinloos zijn omdat de Mol aan het eind van die aflevering bekend wordt gemaakt.

ik zou eerder voor automatisch gaan als in automatische piloot of toch stilstaan .

Automatische versnellingsbak. ;D

Edit: "Stilaan" gebruikte Gilles vorige week ook al in de zin over de versnelling, wat het nog zwakker maakt.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 23:26:44 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 22-04-2019, 11:56:32 »
Ik begin meer en meer te geloven in de ‘Bas gekozen’ hint

Dat is  niet echt een hint, meer een onthulling ;). Of een misleiding.  Kan me ook niet voorstellen dat  ze dat zouden doen. Ik versta ook Bas gekozen hoor...

Jammer van de Axelhint Heinz, of hebben we iets gemist? ???
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 11:59:11 door Lonneke*L »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 22-04-2019, 12:43:42 »
Wat mij opviel, de openingsspeech van Gilles was aan de vooravond van de finale. Ook de vooruitblik van aflevering twee begint met scenes uit de executie.
Ik weet niet of dit iets is of wat het kan betekenen. Wel toevallig dat zowel de eerste aflevering als de vooruitblik beginnen met het einde (finale/executie). Misschien komt er in de toekomst meer van dit soort einde-eerst fragmenten?


Achteruit dus? Zou er iets zijn met achteruit? Axel kan achteruit praten.

Helaas kan ik zo 123 geen andere voorbeelden uit andere afleveringen voor de geest halen. Maar wie weet  ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 22-04-2019, 12:56:13 »
Zou er nog op de een of andere manier een hint in het schilderij van de Mol kunnen zitten?

De kleuren zijn zwart en rood -> Joeri die pokert?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 22-04-2019, 17:00:24 »
Wat mij opviel, de openingsspeech van Gilles was aan de vooravond van de finale. Ook de vooruitblik van aflevering twee begint met scenes uit de executie.
Ik weet niet of dit iets is of wat het kan betekenen. Wel toevallig dat zowel de eerste aflevering als de vooruitblik beginnen met het einde (finale/executie). Misschien komt er in de toekomst meer van dit soort einde-eerst fragmenten?

Enfin, hoogseizoen is weer begonnen  ::bravo::

Dit zou een leuke hint naar Axel zijn
(Woorden achterstevoren zeggen)

Edit: oh zoiets had je zelf al geplaatst
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 17:04:00 door FS »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 22-04-2019, 18:11:01 »
Omdat alle kleine beetjes helpen: de 7 op de paal bij het verkeerde gebouw op de muur, waar Bas zo lang aan het klooien was.

Leuk gezien maar past beter bij de Nederlandse molhints.
Graven, graven, graven...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 22-04-2019, 20:54:47 »
Zou de paintball-verf ook voor het schilderij zijn gebruikt?  ::vergroot:: Misschien wat vergezocht, maar het zou een mooie hint zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 23-04-2019, 17:29:31 »
Ik kan echt geen schilderij maken zonder dat de binnenkant van mijn handen bedekt worden met verf, vooral niet als je gaat vegen. Dus toen dacht ik, misschien is de mol slordig geweest en heeft hij/zij nog verfplekken laten zitten tijdens een van de afleveringen. Dus ik ben ff begonnen bij aflevering 4 te kijken naar de zijkant/binnenkant van de handen en bij Bas zie je wel iets donkere (zwartgrijze) vlekken, precies op de plek die ik bedoel.

Misschien iemand die het leuk vind hier iets mee te doen? Ik heb er geen geduld voor ::)

ps: als je de afbeelding download kan je het beter zien. Lijkt met water te zijn weggeveegd hier. Of hij heeft dit gewoon altijd :P

« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 17:31:23 door keesisdemol »

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 23-04-2019, 19:37:25 »
Lijkt wel een bebloed shirt... elisabet is spoedarts toch?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 23-04-2019, 22:14:32 »
Zou er nog op de een of andere manier een hint in het schilderij van de Mol kunnen zitten?

De kleuren zijn zwart en rood -> Joeri die pokert?
Ik zie opeens allemaal J's en L'en. (Joeri Loos schilderde zijn t-shirt na).  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 24-04-2019, 14:03:03 »
Weet iemand wat de sterrenbeelden zijn van Axel, Bas, Elisabet en Joeri ?
Ik vond het misschien een beetje opvallend dat 'Tweelingen' op een van de t-shirts van de Dikke Bertha's stond..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 24-04-2019, 16:33:16 »
Sowieso zat ik al te zoeken naar hints waarbij je de thema’s aan iemand kan linken. Voetbal, Jommeke, tweelingen, en zo verder. Doet me toch aan een man denken op 1 of andere manier  ::rofl::
Meer L

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 24-04-2019, 17:40:17 »
Sowieso zat ik al te zoeken naar hints waarbij je de thema’s aan iemand kan linken. Voetbal, Jommeke, tweelingen, en zo verder. Doet me toch aan een man denken op 1 of andere manier  ::rofl::

Maar dan moet je al 30 thema’s aan iemand linken

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 24-04-2019, 18:04:46 »
Ik zie Gilles in de slotaflevering zeggen: "De mol heb ik in de eerste aflevering verklapt: Bas gekozen !".

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 24-04-2019, 18:15:57 »
Op die kinder T-shirts stond ook Willy Sommers, Joeri's schlagerzanger. Is misschien zijn favo muziek.
In een vooruitblik afl. 6 dacht ik dat een witte eend zo zou heten. Want daar zag je: "Joeri pak Willy Sommers.". En in afl. 7 zie je dat niet.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 20:33:16 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 25-04-2019, 02:58:36 »
Op die kinder T-shirts stond ook Willy Sommers, Joeri's schlagerzanger. Is misschien zijn favo muziek.
In een vooruitblik afl. 6 dacht ik dat een witte eend zo zou heten. Want daar zag je: "Joeri pak Willy Sommers.". En in afl. 7 zie je dat niet.
Ik zie die witte eenden toch als onderdeel van een mogelijke hint naar Joeri. Ik heb al eens geprobeerd een verband te leggen tussen Joeri en (helder) wit, zie een aantal pagina's terug in dit topic.