Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36350 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 25-04-2019, 09:45:15 »
Aflevering 7, 27:25. Prachtige zonsondergang met een straal die wijst naar een kamer.
Aflevering 7, 27:29. Bas geeft commentaar op hoe het verliep met het schilderij.
Was op zoek naar zijn leugenoog / lodderoog, die zit op 27:34.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 25-04-2019, 15:47:02 »
Ik zag een opvallend tekstje staan naast Bas op het moment dat hij zit opgesloten tijdens de paintball opdracht. Kan iemand hier wat van maken? Ik vond zelf dat als je het achterstevoren leest je er ''Noem me Mol'' van kan maken, maar heb je wel een beetje fantasie voor nodig. (Makers van dit programma, lach me niet uit alsjeblieft)  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 25-04-2019, 16:17:49 »
Ik zag een opvallend tekstje staan naast Bas op het moment dat hij zit opgesloten tijdens de paintball opdracht. Kan iemand hier wat van maken? Ik vond zelf dat als je het achterstevoren leest je er ''Noem me Mol'' van kan maken, maar heb je wel een beetje fantasie voor nodig. (Makers van dit programma, lach me niet uit alsjeblieft)  ::rofl::
Ik had er toen ook al op zitten turen, maar kon er niets van maken. Maar dat het iets te betekenen heeft zou heel goed kunnen.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 27-04-2019, 16:31:51 »
Zou er nog op de een of andere manier een hint in het schilderij van de Mol kunnen zitten?

De kleuren zijn zwart en rood -> Joeri die pokert?

Ben er nog niet uit tot waar het leidt maar ik zie naast de eventuele MOL code een andere hint in de schilderij-opdracht :

Vragen kunstwerken:
Zelfportret van Gogh - Rubens appel aan Paris - Miro (ik kijk)
Schilderij van de mol - Banksys schredding en dan kom ik uit bij
1. zie onderstaande foto (ik zag eigenlijk direct een figuur op een paard in het mol-schilderij maar had meer een uitgemergelde Dali-Don Quichotte achtigfiguur in gedachte)
2. Het 'Napoleon' schilderij is onderdeel van een rattenserie uit een trail door Parijs.  De rat is al eerder een veel gebruikt thema in Banksy's werk, oa met blauw/rode 3D bril (ik kijk?)

Nu ben ik al een hele tijd overtuigd dat we dit jaar niet naar een mol zoeken, maar naar een rat (rat a Q(cue) vliegtuig/rat in rad/Fawlty Towers en/of GOT al dan niet toevalligheden).... tot nu toe al zoveel mogelijke rat-kandidaten gevonden, dat het teveel van het goede wordt.

Maar misschien kunnen jullie er meer mee aan.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 16:33:36 door klakske »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 27-04-2019, 17:57:27 »
Misschien heeft het rood/zwart wel te maken met het feit dat het Banksy schilderij "Girl with balloon" wat destijds geveild en half vernietigd werd, ook rood/zwart was?

Wellicht dat iemand hier verder nog iets meer mee kan?

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 27-04-2019, 18:18:41 »
Banksy schilderij "Girl with balloon"

 ::tandpastasmiley::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 27-04-2019, 18:26:32 »
Ik kan geen foto vinden maar bij de opdracht met de familieleden zat toch een hartjesballon  ::love::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 27-04-2019, 18:31:13 »
::tandpastasmiley::
::ok::
Let trouwens ook eens op de kleuren van de kleding van Joeri in deze opdracht. Zwart en terracotta rood. Ook precies de kleuren van het schilderij dat Klakske postte. ::jaja:: Dat schiet lekker op wel. ::rofl::
Maar dit kan best iets zijn, met dat schilderij van Banksy. ::ok::
Ik kan geen foto vinden maar bij de opdracht met de familieleden zat toch een hartjesballon  ::love::
En dit ook! ::ok:: Hier moet wel ergens een link te vinden zijn.

EDIT: ik kopieer even iets dat ik eerder in het Joeri-topic plaatste, en mogelijk van belang is. Wetende dat we misschien op zoek zijn naar de 5e mannelijke mol.
- Axel laat in de montage als eerste zijn ballon knappen (nr 5), maar even later staat Evelien, de vrouw van Joeri, weer met die ballon te dansen. Hier is niet chronologisch gemonteerd. Als Bruno's ballon knapt (nr niet te zien) zegt Joeri: ah daar zit iets in, he. Ah, nu hebben we iets. Het lijkt mij dat het Joeri is, die het eerst opmerkt dat er iets in de ballon zit dat getoond moet worden. Niet Axel of Bas.

Is Evelien misschien de "Girl with balloon"?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 19:41:04 door Newbie2 »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 27-04-2019, 20:47:39 »
De instagram is volgens mij wel al aangehaald maar nog niet in deze context geloof ik. Bij de foto's staat 2 keer:

Demol_2019 "Just me and my buddy.."  --> De mol 2019 zegt "Ik en mijn maatje.."


Of is dit een mogelijke hint vinden überhaupt een belediging naar de Belgische makers? :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 27-04-2019, 20:48:37 »
Misschien leuk voor de Bas-verdenkers: wijst dit beeld degene met twee gezichten (kandidaat en Mol) aan?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 28-04-2019, 07:02:55 »
Ik zou best willen, maar als het op de Mol in het algemeen slaat kan dat toch iedereen zijn? Of bedoel je dat er een link is met het schilderij van de kunstenaar? Daar zat Bas wel naar te lonken als "het schilderij van de Mol", maar Axel had er in het begin ook een oogje op.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 07:05:30 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 28-04-2019, 08:32:41 »
Ik bedoel dat dat ene vingertje precies naar Bas "wijst" in dat shot.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 28-04-2019, 08:55:54 »
Ah! Ja, nu zie ik het ook. ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 28-04-2019, 08:57:27 »
Achter Bas zit Elisabet verstopt. Dus eenduidig is het niet.

Banksy heeft ook een wit konijn.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Df9Kl1-rm34M&ved=2ahUKEwi65MaPnfLhAhXDJVAKHWhkDyIQtwIwDXoECAcQAQ&usg=AOvVaw1iRQdUCnkM7mIPJC8MyK0R
Maar ik zie hier geen aanwijzing in.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 09:10:05 door foxhunter »

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 28-04-2019, 10:56:36 »
Achter Bas zit Elisabet verstopt. Dus eenduidig is het niet.

Banksy heeft ook een wit konijn.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Df9Kl1-rm34M&ved=2ahUKEwi65MaPnfLhAhXDJVAKHWhkDyIQtwIwDXoECAcQAQ&usg=AOvVaw1iRQdUCnkM7mIPJC8MyK0R
Maar ik zie hier geen aanwijzing in.

Bij het witte konijn voor de spiegel denk  ik aan Elisabet (zie make-up beelden voor slapen met slang en sessie met Eva en Kaat voor diner Huang).

De vingers van het beeld herinneren me aan de vingerknip-bewegingen van Axel tijdens de selectie (brief onder kussen).






Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 28-04-2019, 12:07:41 »
Leuke hint van twitter van 2 weken geleden die met dat beeld met 2 gezichten.

Lijkt verder niks aan te wijzen. Eerder een hint naar Elisabet. Vrouw met 2 gezichten

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 28-04-2019, 12:18:14 »
Banksy heeft ook een wit konijn.
..
Maar ik zie hier geen aanwijzing in.

Desondanks heb je de moeite genomen voor een post van deze geen-aanwijzing :P

::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 28-04-2019, 19:06:03 »
Bedenk me opeens dat de slang ook een hint naar Elisabet kan zijn als arts. (Slapen met de slang)

Dat samen met de liedjes my heart will go on en staying alive —> reanimatie..

Zal ik toch switchen nog op de valreep?  ::rofl::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 28-04-2019, 19:18:22 »
Ik wilde dit eerst plaatsen maar misschien te vergezocht, maar mocht het een hint zijn dan heb ik het in ieder geval geplaatst 8)

Elisabet zei voordat ze de tunnel in ging "its in my head".

Deze zin blijft vaak voorkomen in het liedje "the cranberries - zombie"

Dit liedje gaat over een verzetsbeweging tijdens een oorlog, net zoals de Vietcong de tunnels gebruikte als verzet in de vietnam oorlog.

Stukje van de tekst:
In your head, in your head, they are fighting
With their tanks, and their bombs
And their bombs, and their guns
In your head, in your head they are crying



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 28-04-2019, 19:38:24 »
Desondanks heb je de moeite genomen voor een post van deze geen-aanwijzing :P

::rofl::
Klopt. Mede vanwege dat andere item van Banksy en dat paard met rood en zwart. Het is te ver gezocht. Het was ook vooral niet serieus bedoeld.

Maar nu komt vier.be met deze tweet: gevonden door het belgische forum:
https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=78&t=3957

Waarom zouden ze dat doen?
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 19:41:14 door foxhunter »