Auteur Topic: De Zap 2.0 Awards  (gelezen 15796 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Zap 2.0 Awards
« Gepost op: 29-03-2019, 22:03:57 »

Het einde van Zap 2.0 nadert! Niet te geloven dat we er al 3 volle maanden mee bezig zijn!  ::oink::

Om het feestelijk af te sluiten, organiseer ik de Zap Awards, een show waarin we terugblikken op de reeks en awards uitdelen voor verschillende categorieën. En de laatste award is uiteraard voor de Winnaar van Zap 2.0!

Alle kijkers, afvallers en zelfs huidige finalisten mogen meestemmen door mij een pm te sturen. Je mag stemmen/nomineren hoe jij wil. Elk genoemde ding krijgt 1 punt. Dus als je niet kan kiezen mag je ook gewoon alle dingen opsommen die bij een categorie passen die je even leuk vond en dan krijgen ze allemaal 1 punt.

Je kan stemmen tot... zaterdag 6 april 20u. Maar ik heb dan volk over de vloer, dus denk dat de uitslag pas zondag 7 april gaat komen. (de week ervoor ben ik weg voor het werk dus gaat lastig worden).

De categorieën waarin jullie kunnen nomineren zijn:
Leukste opdracht - Welke week/opdracht vond je het leukst om te doen of te lezen?
Beste comeback - Welke underdog heeft zich goed teruggevochten in jouw ogen?
Leukste GIFje - Welk GIFje was het grappigst/leukst/...?
Meest schokkende moment - Er waren een aantal spannende momenten in het spel. Welke vond je het schokkendst?
Meest schokkende afvaller - Wiens eliminatie was voor jou de grootste schok?
Beste speler - Wie heeft het volgens jou heel goed gespeeld (of hij/zij nu de finale gehaald heeft of niet)

Heb je nog een leuke categorie? Meld hem hier!

Met een beetje geluk komt Zac Efron presenteren.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
(toch nog motivatie voor Hans)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2019, 15:37:47 »
Nu moet alleen iemand een overzicht maken van de leukste gifjes van dit seizoen ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2019, 20:47:15 »
Ik dacht ook al, ik weet van elke categorie al wie of wat ik wil nomineren, behalve het leukste gifje. Echt he, wat een vraag, er zijn er zoveel geweest die erg goed waren ;D
Keep calm and eat chocolates!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #3 Gepost op: 4-04-2019, 03:57:26 »
Haha ja ik dacht er ineens aan en gooide hem er maar bij!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2019, 21:05:40 »
Dames en heren welkom bij deze awards show! Zap 2.0 is gespeeld en het is tijd om de prijzen uit te delen! De grote hoofdprijs is natuurlijk voor de winnaar, maar er is de voorbije weken ook gestemd op een aantal categorieën. Die awards gaan we ook uitdelen.


Maar om te beginnen is hier Ariana Grande met mijn favoriete nummer!


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2019, 21:13:03 »
Oh chips, helemaal vergeten te nomineren! En ik had nog wel zulke goeie motivatie.

Favoriete nummer ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2019, 21:23:11 »
Ooh ik ben dit ook helemaal vergeten, wat stom. Ben benieuwd wie er allemaal genomineerd is :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2019, 21:46:52 »
Oeps vergeten!

Maar ik vind het spannend genoeg ::hyper::
You'll never walk alone

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #8 Gepost op: 9-04-2019, 21:48:29 »
Ik ben toch niet de enige die genomineerd heeft? Anders kan ik nu voorspellen wie wat wint :D
klaar voor de strijd

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #9 Gepost op: 9-04-2019, 21:51:06 »
Dit spel startte laaaaaaaaaaaang geleden, begin januari in Pripjat. De treurige aanblik van deze verlaten stad gaven sommige spelers een neergeslagen gevoel. En daarnaast moesten ze ook nog op zoek naar voedsel en wapens om zich te beschermen tegen een vijandelijke groep én tegen zombies. Onderwijl dansend naar het pijpen van de grote Tiran.


Vervolgens klom iedereen aan boord van de Titanic, wat niet zo slim is, want we weten allemaal hoe het met dat schip afliep.


Daarna gingen ze  op zoek naar liefde en geluk en brandende lampen in Are You The One?


Om elkaar vervolgens te bedriegen in Temptation Island, met een verrassende ontknoping...


Ze moesten elkaar als enge wezens bekampen in Scary Movie.


En daarna D*N's favoriete opdracht: Project Runway!


Escape rooms in The Big Escape!


Criminelen opjagen in Hunted.


Een plotse muzikale take-over door Daisy in The Big Music Quiz!


Strijden voor eeuwige roem in Eeuwige Roem.


Elkaar vermoorden op een gekostumeerd feestje in Scream.


En de finale in Fort Boyard!



Maar welke week was nou de leukste?
Temptation Island, The Big Music Quiz, The Big Escape en Titanic kregen allemaal een nominatie. Maar drie programma's kregen meer dan één nominatie en eentje had de duidelijke meerderheid. Het ging tussen The Walking Dead, Are You the One en Scream...


En de winnaar van leukste opdracht is...


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #10 Gepost op: 9-04-2019, 22:01:24 »
En dan is hier Joseph Gordon-Levitt om de Beste Comeback Award uit te reiken!



Genomineerden waren...
Wouter
Putyourhansup!, heeft het hele spel gespeeld vanuit een minderheidspositie en toch de finale gehaald.
Lan is the comeback kid. Het lijkt me sterk dat er nog iemand anders überhaupt genomineerd wordt.

Wie van hen kreeg de meeste stemmen en verdient dus deze award?


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2019, 22:02:19 »
Terecht  ::bravo::

Die was echt niet weg te spelen  ::rofl::
You'll never walk alone

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2019, 22:06:52 »
Er werden heel wat GIFjes gepost weer in dit spel! Maar welke was nou het leukste?

Ryan Gosling werd uitgenodigd om deze uit te reiken en voor hen die niet zo mee zijn met het internetjargon demonstreert hij even wat een GIF ook alweer is:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Er was te veel keuze, velen nomineerden alles. Of alle GIFjes van de Tiran en Lucille. Er werd ook een meme genomineerd ipv een GIFje, namelijk Spacy's verjaardagscadeau:


Maar één GIFje werd heel specifiek genomineerd en omdat het de enige is die zo specifiek genomineerd werd, is het dus ook de winnaar geworden. Ryan, ga er maar naartoe om de award uit te reiken, want het is geworden:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2019, 22:15:53 »
Daniele Donato uit Big Brother US deelt de award voor meest schokkende moment uit!



Er vonden meerdere shockers plaats tijdens het spel. Denken we maar aan:
Frank, die zichzelf én Bjorrn er uit speelde bij Temptation island
De Lucky Coin van Lan
De face-off tussen de tot de tanden gewapende Nieky en Bjorrn in de kleuterschool van Pripjat die leidde tot een nipt verlies van team rood.
D*N die reikhalzend uitkijkt naar Project Runway, maar dan door iedereen wordt afgeslacht.

Er was een duidelijke winnaar.... namelijk:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2019, 22:22:02 »
Tyra Banks komt de award voor meest schokkende afvaller uitdelen.



Lucy, Bjorrn, Spacy, Swifty, D*N, Frank,... ze werden allemaal genoemd voor hun schokkende exit. Maar wiens exit was het meest schokkend?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2019, 22:29:37 »
En wie was de beste speler? Buiten de winnaar uiteraard, want die heeft het hele spel gewonnen en is dus sowieso de beste speler!

Hier is vorige winnaar van Zap, KD om de award uit te reiken!



De genomineerden waren:
- Starlight, sterk in opdrachten, neutraal in complotjes maar toch op juiste momenten zichzelf redden. Pech met een week die haar niet lag, maar anders was ze zeker een favoriet geweest voor de winst.
- Nieky objectief
- Wouter, veel sympathie gewonnen door Lucy niet mee te nemen bij Titanic (en daarvoor niet echt iets teruggekregen van Lucy). Ik gun hem de winst.
- Hans. Toen het tussen Tim en Hans ging bij The Big Escape zeiden we dat we Hans nog wel zouden wegspelen, hij was zo weinig online. En nu staat hij in de finale, minimale effort maximale prestatie.
- Lan en Swifty, als je een bondje maakt in week 2 en dit bondje krijg je tot de laatste 5: dan heb je heel goed gespeeld.
- MV, hij speelde naar mijn mening erg tactisch, en ik had het hem wel gegund om te winnen.

Eén persoon had 2 stemmen gekregen, anders waren alle bovenvermelde spelers winnaars. Maar uiteindelijk kon er toch maar eentje de beste zijn:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2019, 22:30:36 »
Bedankt :)
klaar voor de strijd

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2019, 22:32:59 »
En dan nu eindelijk de finale! Hoe liep Fort Boyard af? Wie is er verdronken in de zee? Wie opgevreten door de tijgers? En wie is heelhuids en als winnaar ontsnapt uit het fort?


Laten we eerst eens kijken naar de hints die gekocht konden worden. Als je ze allemaal samen legt, zou je al wel eens kunnen uitpuzzelen waar het grootste bedrag zou zitten...
HINT 1   Er zijn 20 koffers waar geen geld in zit.
HINT 2   Er zijn 12 koffers waar geen geld in zit, maar wel iets anders.
HINT 3   Er zijn 17 koffers met bedragen die bestaan uit 3 cijfers. En 1000 is het hoogste bedrag.
HINT 4   In de koffers 1, 25, 38, 42 en 46 zit geld, maar elk wel minder dan 100 euro
HINT 5   In de tientallen, dertigtallen en veertigtallen zit telkens één mechanisme in de koffers die een uur van de deadline laat verdwijnen
HINT 6   Eén van de koffers 11, 22, 33 en 44 is leeg. In de anderen zit geld.
HINT 7   Het hoogste geldbedrag zit in een koffer met een hoger getal dan 10.
HINT 8   De meeste sleutels zitten in een koffer lager dan 20
HINT 9   De meeste munten zitten in een koffer hoger dan 35
HINT 10   Er zit een 1, 2 en/of 3 in het getal van de koffer met het op één na hoogste bedrag
HINT 11   29 kan interessant zijn, al zit er geen geld in.
HINT 12   Vermijd oa koffers 2, 15, 27, 31, 39 en 45
HINT 13   13 is misschien deze keer geen ongeluksgetal. Misschien wel.
HINT 14   In geen enkele van de priemgetallen zit geld
HINT 15   Het hoogste bedrag zit in een koffer waarvan als je het nummer ervan vermenigvuldigt met zichzelf (dus X²) je een getal krijgt dat hoger is dan 1000)
HINT 16   Er zit een 4 of een 5 in het nummer van de koffer met het hoogste bedrag.
HINT 17   Het hoogste bedrag zit in een even getal
HINT 18   9 en alle meervouden daarvan zijn leeg.
HINT 19   Het hoogste bedrag zit in een koffer dat deelbaar is door 5, 6, 7 of 8
HINT 20   Als je de 2 getallen van het nummer van de koffer van het hoogste bedrag optelt, is het resultaat lager dan 9.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 22:35:19 door Robbieazerty »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2019, 22:33:00 »
Oeeeeeh tromgeroffel

You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zap 2.0 Awards
« Reactie #19 Gepost op: 9-04-2019, 22:35:40 »
HINT 14   In geen enkele van de priemgetallen zit geld

Dit kreeg ik aan het eind pas door, dus toch een goed vermoeden

HINT 17   Het hoogste bedrag zit in een even getal

Was wel obvious dat wouter deze had  ;D. Dus dat maar na gaan doen  :P
You'll never walk alone