Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot  (gelezen 15029 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Gepost op: 1-04-2019, 00:00:05 »
Plaats hier alles over bovenstaande opdracht.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 16:31:20 door Loezel »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2019, 00:03:36 »
Deze opdracht was zo goed uitgedacht weer.

Kandidaten die fysiek op de proef gesteld worden, samenwerking tussen verschillende duo's om tot de oplossing te komen,...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2019, 00:04:27 »
Ja, een dikke 10 deze opdracht. En wel heel erg leuk dat ie slaagde, ondanks sabotagepogingen van de Mol.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2019, 00:05:44 »
Ging er trouwens geen geld vanaf omdat Martijn zijn zwemvest had opgeblazen? Want opeens dobberde die gewoon vredig rond
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2019, 00:06:19 »
Nee kostte enkel tijd t opblazen van t vest.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2019, 00:06:29 »
Ja, een dikke 10 deze opdracht. En wel heel erg leuk dat ie slaagde, ondanks sabotagepogingen van de Mol.

De groep was sterker dan de Mol he. ;)

Zou wel eens van Bas kunnen komen. Zo zijn best doen om die kooi te laten zinken, maar die Joeri gaat er gewoon achter. ;D

Lijkt me wel niet van Elisabet te komen, want die leek me alles nagenoeg perfect te doen vanuit haar positie.

Ging er trouwens geen geld vanaf omdat Martijn zijn zwemvest had opgeblazen? Want opeens dobberde die gewoon vredig rond

Nee, enkel 5 minuten straftijd.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2019, 00:07:26 »
Ja, vijf minuten. Dus als er nog een persoon was geweest die dat dat zwemvest opblies was de opdracht mislukt. Ik geloof dat Bas tegen Joeri zei dat hij zijn vest moest opblazen als hij het echt niet meer volhield. Zou een subtiele molactie kunnen zijn.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2019, 00:07:42 »
Oh ja  ::schaam:: Het viel me op omdat ik er niks over gehoord heb maar vergeten dat het inderdaad om straftijd ging, en niet geld.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2019, 00:14:38 »
Ja, vijf minuten. Dus als er nog een persoon was geweest die dat dat zwemvest opblies was de opdracht mislukt. Ik geloof dat Bas tegen Joeri zei dat hij zijn vest moest opblazen als hij het echt niet meer volhield. Zou een subtiele molactie kunnen zijn.

Jup, want dan wordt dat duiken heel lastig. #basgekozenmol

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2019, 00:16:43 »
Zalige opdracht. Bruno/Elisabet onverdacht, geraakten uit elke puzzel en gaven goede steun aan de duo's te water. Te water zonk een kist, met je zwemvest benutten ging kostbare tijd verloren. Dus pushen om dat vooral te gebruiken is verdacht.

1 sport niet benutten voor de touwladder maakte het voor Joeri lastiger boven te geraken. Zoveel sabotage acties en zoals het moldagboek zei: soms is de groep sterker dan de mol ondanks molacties.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2019, 00:18:59 »
Hoezo zou de Mol Elisebet en Bruno gekozen hebben om plaats te nemen op de boot?
Er zijn denk ik een paar argumenten die daar mee in wegen:
- De Mol wil twee mensen die minder goed samenwerken
- Mensen die niet goed zijn in escape room achtige opdrachten
- Fysiek sterke mensen, je wilt fysiek zwakkere mensen aan het zwemmen hebben

Ik vind het lastig. Ik denk niet dat de Mol zichzelf op die plek neerzet in ieder geval
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2019, 00:21:40 »
Het viel me op wat axel hier wel en soms niet doet. Hij Leunt heel erg op de kist en Stuurt Martijn aan om zn vest op te blazen. Door t Leunen op de kist , pakt die water en is er paniek. Deze paniek gebruikt hij om Martijn onrustig te maken, en dus t zwemvest.

Verder is de fakkel nu dus doorweekt. Als de draak vervolgens vuur spuwt(geniale vondst) is t niet axel die hem probeert aan te krijgen. Toch vreemd , zou net zijn Lange Armen hier toch van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Verder is normal de “gevange” rol ook iets Waar ik extra op let omdat de soort controlroom waarin Bruno en elisabet zitten vitaal is voor de informatie voor de drie vlotten , maar daar gaat t dit keer opvallend gestructureerd en goed. Alleen wil ik nog wel even terug kijken want volgens mij zegt Bruno iets over dat raar niet open kon en dacht ik dat hij nummer 28 riep door een open raam.

Joeri de held maar voor mij nu zeker afgestreept als mol.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2019, 00:28:36 »
Geweldige opdracht  ::ok::
Joeri voor mij nu ook definitief afgestreept als mol.

Wat me verder nog opviel is dat Eva de fles met aanwijzingen vindt in het water (en snel ook), onmols. 

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2019, 00:31:22 »
Wat me verder nog opviel is dat Eva de fles met aanwijzingen vindt in het water (en snel ook), onmols.

Productieassistent, mols

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2019, 00:32:03 »
Je kunt Joeri en Elisabet wel strepen door deze opdracht ja.

Geweldige opdracht  ::ok::
Joeri voor mij nu ook definitief afgestreept als mol.

Wat me verder nog opviel is dat Eva de fles met aanwijzingen vindt in het water (en snel ook), onmols. 

Of hulpje vd productie. Als die fles niet gevonden wordt gebeurt er niks.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2019, 00:32:49 »
Productieassistent

Na WIDM19 krijg ik wel koude rillingen van dat woord. Het heeft nu een erg negatieve bijklank bij mij terwijl het in De Mol toch nooit echt de spuigaten uitloopt. :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2019, 00:34:12 »
Zonder die fles Hadden we 20 minuten gekeken naar mensen die probeerden een boot op te komen. Beetje jammer voor deze heerlijk bedachte opdracht.

Dus ja t Moet zeker niet per se dat een mol die fles vindt, maar t kan zeker wel als start vd opdracht. Het zorgt niet direct voor geld in de pot en zorgt dat de opdracht in elk geval van start gaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2019, 00:34:21 »
Na WIDM19 krijg ik wel koude rillingen van dat woord. Het heeft nu een erg negatieve bijklank bij mij terwijl het in De Mol toch nooit echt de spuigaten uitloopt. :)

Dus Gilles moet in die kleine minuut ook al gezegd hebben dat ze een fles moet pakken? Sorry maar er waren belangrijkere dingen in deze opdracht om te vermelden

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2019, 00:36:20 »
Zonder fles geen deelopdracht idd. Zonder Thomas / jacht op de vrijstelling geen verder verloop. Dus ik sluit niet uit dat die fles gevonden moest worden. Nochtans kan zo'n dobberende fles ook een kandidaat met haviksogen opvallen.

En oh.. Wanneer komt er een Vlaamse fandag? Ik wil deze escaperoomboot doen en silent disco ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Escaperoom-boot
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2019, 07:23:07 »
Mensenlief, wat een adembenemende opdracht! ::bravo:: En respect voor deze kandidatengroep, die een bijna onmogelijke klus klaarden.

We weten via het dagboek dat de Mol geprobeerd heeft hier te mollen, maar dat het mislukt is. Een simpele mol-actie, makkelijk op het strand in een minuutje over te brengen, kan er op tal van plaatsen zijn geweest. Dus dat wordt een vermakelijke en gevarieerde speurtocht van de week. Suggestie m.b.t. mijn hoofdverdachte: het touw waar Bas aan hing was al half doorgesneden. Of (nog mooier): Bas heeft van Gilles gehoord dat er een mesje in de duikbril zat, en heeft het zelf half doorgesneden terwijl Joeri onder water was. De beelden van Bas als hij alleen is zijn ook wat verdacht, vind ik. Maar zo zijn er ongetwijfeld tientallen mislukte mol-acties te vinden bij de anderen. Ben benieuwd waar we op uitkomen.