Auteur Topic: De biechten!  (gelezen 5190 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De biechten!
« Gepost op: 24-04-2019, 08:09:13 »
Ik heb zo'n 2300 berichten ontvangen tijdens Zap 2.0  ::ok::

De eerste 700 berichten waren allemaal van de rode en blauwe commune die met scharen, breekijzers en kettingzagen als een dolle door Pripjat renden. 2 biechten stonden ertussen die niet meer gepubliceerd mogen worden. Dus daarmee wordt de eerste echte officiële toegelaten biecht die van wouter!
Dag Robbie,

We zijn weer begonnen en ik ben er klaar voor.

Maar toen kwam opdracht 1, ik heb nog nooit naar 'the walking death' gekeken maar dit spel is zo leuk.
Ik was alvast blij dat ik niet de Waldo's moest doen, want daar ben ik zo slecht in.

Daarnaast zat ik in dubio: Ik wil mezelf niet als een te groot gevaar laten zien, want als we verliezen kan dit
een reden zijn om mij eruit te stemmen. Maar te passief kan ook gevaarlijk zijn.

Maar als team werken we goed samen. De waldo's gaan goed, we houden goede overzichten bij  van locaties en wapens én we veroveren veel.

Toen de kaart kwam, was ik zo blij, we hadden bijna dubbel zoveel veroverd als de andere, dit levert lekker veel punten op en de kans dat we gaan moeten stemmen wordt zo nihil.

Ik zou niet weten op wie ik zou moeten stemmen.

Team veroveren doet het gewoon zeer goed. Iedereen helpt actief mee én komt met sterke plannen
Starlight: ze doet het gewoon geweldig met de waldo's.
Lucy: ze heeft het iets lastiger omdat ze weinig tijd heeft. Ze is hiervoor uitgeloot, dus dit wil ik niet tegen haar houden.

Maar hoe het ernaar uitziet, gaan we winnen. Dus dat komt al goed.

Lan heeft wel 5 minuten chance in dit spel. Ik ging met mijn energiedrank een laatste item ophalen en zo ontdekte ik dat hij gelogen had. Hij vertelde dat hij een pop had maar hij heeft de lucky coin, een voordeel in dit spel. Ik vertrouw hem (we hebben al eens samengespeeld en gewerkt in survivor org) en ik kwam er eerlijk vooruit. Hij vertrouwt mij gelukkig genoeg om alles te delen en nu hoop ik dat we die coin samengebruiken om ver te komen.

Nog een paar uur tot de uitslag maar ik heb er gewoon geode hoop in dat we dit winnen.

Daarna volgden nog 200 berichten voor het Walking Dead spel. Lan had de tsunami afgewacht om zijn eerste biecht te sturen:
Ik dacht, ik wacht even met biechten tot de PM tsunami van de communes over is  ::rofl:: Normaal vergeet ik altijd biechten te doen maar ik ga er dit spel proberen op te letten om er minstens elke ronde eentje te doen, mits er iets te vertellen is.

De biecht:
Ik ben tot nu toe de geluksvogel van Zap! Tenminste, deze eerste ronde. Mijn team heeft gewonnen, ik heb meteen tijdens mijn eerste actie de mysterieuze Lucky Coin gevonden, en de blauwdruk van de locatie waar de Coin lag kwam in handen van Wouter, iemand waar ik prima mee kan samenwerken en hopelijk die informatie niet gaat delen.


Ik heb nog geen idee wat ie doet maar het zal ongetwijfeld nuttig zijn. Wouter en ik hebben van de gelegenheid meteen gebruik gemaakt om een bondje te maken. Ik heb de oude Zap terug gelezen om me voor te bereiden (NERD ALERT), en ik zag dat er toch wel een aantal spellen waren waarbij het gunstig was om goed in de groep te liggen. Ik weet dat er hier mensen zijn die naar meetings gaan en al jaren bevriend zijn, dus ik moet zorgen dat ik bondjes maak om te proberen daar tegenop te boksen. Ik heb ook meteen al met Swifty contact gemaakt omdat wij in voorgaande spellen wel een goed duo waren, en mocht ik deze ronde verliezen dan had ik in ieder geval twee mensen die niet op me zouden stemmen. Ik weet dat mijn zwakke punten t.o.v. deze groep liggen in mijn sociale spel, en alles wat met snelheid en vaste momenten online zijn te maken heeft. Mijn strategie is om te zorgen dat ik deze keer probeer wat meer met het sociale spel bezig te zijn, en mijn Coin te proberen te bewaren tot er een spel komt met sneeuwballen vangen om half acht s'ochtends of een Salsabar runnen met Convans.





Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2019, 08:11:09 »
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 09:58:37 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2019, 08:11:59 »
B&W had zo veel te vertellen dat ik het moest splitsen over 2 posts en er zelfs geen inleidend tekstje mer bij paste in de vorige post. EDIT - Maar op het einde van mijn inbox kwam ik tegen dat de biecht niet meer gepost mocht worden, dus doe ik deze snel weer weg.
**CENSUUR**
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 09:59:32 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2019, 08:16:46 »
Bjorrn kwam ook biechten:
Wat een eerste opdracht was dat  ::bravo::
Wel zuur om op 1 punt te verliezen, terwijl ik zoveel tijd gestoken heb in t verzinnen en uitvoeren van goeie tactieken..
En nu moeten we stemmen, wat ik normaal vet leuk vind, maar nu eigenlijk rot om te doen. Ik gun t iedereen om dit spel langer te spelen namelijk.

Ik hoop in ieder geval dat ik, door de leiding te nemen, genoeg empathie heb opgewekt bij de kandidaten, zodat ze me niet willen wegstemmen.
Daarnaast heb ik al wat bondgenoten verzameld.
In dit spel wil ik het voornamelijk met losse contactjes doen, omdat ik denk dat grote verbonden niet werken.
Ff samenvatting.

Mollenvanger heeft contact gehad met Hans en mij vervolgens benaderd om een geheim verbond aan te gaan met z'n drieën. Deze vertrouw ik ook wel echt en we hebben tijdens de opdracht ook veel contact gehad en de stemming vroegtijdig besproken.
Dan heb ik nog los contact met:
D*N --> hem vertrouw ik altijd maar tot op zekere hoogte, maar hij heeft er in het begin van het spel geen baat bij om me te verraden. Een kwestie van hem verraden voor hij mij verraad dus  ;D
Tim --> met hem heb ik doordeweeks al afgesproken om samen te stemmen als we de opdracht zouden verliezen, zodat we wat veiliger waren

Dan heb ik met het andere team nog van die ''bohh we moeten in volgende rondes samenwerken lijkt me vet leuk'' contactjes.
De sterkste hiervan is denk ik Swifty nu, daar heb ik goed contact mee en we hebben ook al wat informatie uitgewisseld over wat er in onze kampen allemaal gebeurd is.
Dan heb ik nog een final 3 groepsapp met Lucy en Niek  ::rofl::
Ook nice, maar ik weet nog niet hoe veelbelovend die is  ::)
Toch chill om die 2 te hebben als samenwerking.
Denk dat ik best sterk in het spel sta zo na de eerste ronde.

Nog even over de stemming:
Daar is eigenlijk vrij organisch een meerderheid van 6 bij elkaar gekomen om Belg en B&W te targetten.
Belg, omdat hij tijdens de opdracht vaak met slechte voorstellen kwam en deze niet zo goed onderbouwde.
En B&W, omdat hij als enige echt foutjes maakte tijdens de opdracht, door te impulsief te handelen of niet goed te lezen.

Hopelijk blijft dit allemaal hetzelfde.
Ik denk van wel, ik heb goed contact met de meerderheid van mijn team, dus waarschijnlijk mag ik wel mee op de Titanic  :D

En D*N ook, maar ja... Dan alleen maar de GIFjes:

*CENSUUR*


*CENSUUR*

Nieky kwam biechten!
Biechten! Dat is lang geleden  >:D

Het was een stressvolle maar fantastische eerste week. Een mooi tactisch spel (het duurde me 2 dagen voor ik het helemaal begreep). Het was vooral stressvol omdat er een gelukselement inzat en er een stemming aan vast hangt. Ik ben nog niet zo actief qua bondjes en complotjes, omdat ik dacht dat dat bij ZAP niet essentieel was en ook tegen je kan werken. Misschien naïef.

In die wetenschap heb ik met Bjorrn en Lucy een Final 3 deal gemaakt. Zelf ben ik toch altijd maar druk met werken, ik dacht dat Bjorrn en Lucy van die fanatieke mensen waren met veel te veel tijd. Nou dat bleek in het geval van Lucy in week 1 dus onterecht. Die heeft het minste bijgedragen aan onze commune, en toen kwam mijn laatste middag blunder en leek het zomaar voor ons 2 al klaar te zijn  ::rofl::

Maar wat een ontknoping was het! Uiteindelijk werd die blunder dus juist een voordeel! Wie had dat gedacht! De kleuterschool werd onze redding! Wat een fantastische ontlading. Zit er (ondanks mijn weinige tijd) meteen helemaal in!



Het wordt alleen wel tijd om een keer een sterke speler eruit te kunnen mikken, volgens mijn info gaan nu Belg en B&W eruit. Jammer, had ze wel een langere deelname gegund. Niet makkelijk om als newbie tussen de ervaren rotten mee te doen.



Mijn rol voor titanic klinkt eigenlijk ook wel prima. Ik kan zoals ik het lees altijd mezelf redden, en we hebben met team blauw afgesproken om elkaar uit het water te vissen.



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #4 Gepost op: 24-04-2019, 08:50:02 »
En Fabiann ook:
::joehoe::

Laat ik ook maar eens een bezoekje brengen aan de biechtstoel.

Zo, eerste aflevering overleefd. Ik kneep ‘m wel even. De allereerste aflevering gelijk een wegstemelement. Daar heb ik geen goede ervaringen mee en ook nu weer had ik toch het gevoel dat ik een van de twee zou zijn die weggestemd zou worden. Ik kon niet echt een bijdrage leveren aan het zoeken van items voor de Tiran. Om niet helemaal geen bijdrage te leveren heb ik halverwege geprobeerd wat overzichtjes te maken en actief meegedacht over welke tactiek we moesten gaan gebruiken. En tot mijn grote verbazing, wonnen we! Safe! In ieder geval een betere start dan de vorige Zap...

Als ik het deelnemersveld zo bekijk zie ik toch een aantal voor de hand liggende allianties. Ik zie Bjorrn, D*N, Hans en Lucy wel samenwerken. MV en Starlight zijn besties. B&W en Frank. Tim en Wouter.

Nieky en Swifty durf ik nog bij niemand te plaatsen. Zij zijn een beetje de Manila Luzon en Latrice Royale van dit seizoen. Een samenwerking met hen ligt voor mij nu het meest voor de hand. Maar misschien moet ik dit keer mijn enemies proberen close te houden.
In ieder geval hebben we als commune Blauw ‘afgesproken’ om in de Titanic samen te werken. Ben benieuwd how that goes.

Voor de chop vanavond denk ik dat belg en SpacyColours de grootste kans maken. Maar de All Stars Bjorrn en D*N elimineren in aflevering 1 zou natuurlijk de mooiste blindside of all zijn!

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag en het vervolg! 

So far, so good! ::bravo::

**CENSUUR**
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 10:00:01 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2019, 08:52:37 »
En toen begon Titanic, een spel met de bedoeling de verbondjes, pikorde en onderlinge relaties naar boven te laten drijven (pun intended).
Ik zit in een lasting parket.

Ik heb de rol van 'De Man'. Ik kan enkel in de reddingssloep als het kind mij aanduid als haar vader.
Appeltje, eitje  zou je denken. Ik zoek het kind, ik overtuig die dat ik vader ben en ik ben binnen.

Maar al snel kwam het besef: er gaat nog iemand zijn met de rol van de vader, en mogelijk heeft het kind een
nadeel  als die voor de foute vader kiest. Ik moest er dus rekening bij houden dat ik zeker 2 personen zou naaien als ik loog. Op het einde van het spel komen de rollen sowieso uit, en dan hang ik. Oftewel ben ik door, maar ben ik voor de rest van het spel het vertrouwen kwijt oftewel lig ik in het water en denken de anderen: Laat die leugenaar maar verzuipen.

Daarom bedacht ik het volgende. Ik zoek eerst uit wie het kind is. Dan speel ik met die open kaart over mijn rol. Als het die geen nadeel geeft, kan ze mij uitkiezen en scoor ik vertrouwen. Als het haar wel een nadeel geeft en ze kiest mij niet hoop ik om punten te scoren dat die zegt: Wouter moet aan boord, door zijn eerlijkheid

Als snel kwam ik achter dat Lucy het kind was, en ik speelde met haar open kaart. Daar was ik wel blij mee omdat we met team blauw de afspraak hebben om deze ronde nog samen te werken en ervoor te zorgen dat we samen nog even doorgaan. Dus liegen was geen optie als ik die afspraak wou naleven. Ik zei er duidelijk bij dat ze als voor mij kiezen nadelig was voor haar, ze dit zeker niet moet doen.

Ze wou eerst mij helpen (dat zei ze toch) maar daarna kwam uit dat het voor haar belangrijk was om de goede vader uit te kiezen dus kon ze mij niet helpen. Dat snap ik compleet, zou ik ook doen.

Gelukkig ben ik er achter gekomen wie haar vader is, Bjorrn. Iemand met wie ik in dit spel een goed contact heb. Grappig wel: ik ben in forumspelen gestapt met de gedachte: vertrouw hem nooit. Maar ondertussen heb ik hem meer en meer als speler leren waarderen (en als persoon vind ik hem ook top). We kwamen erachter dat we hetzelfde doel hadden, maar ik heb aan hem verteld dat ik alles open kaart heb gespeeld. Hierdoor is hij zeker van ronde 3 en hij beloofde extra zijn best te doen om mij nu te helpen.

Dus normaal gezien heb ik Bjorrn en team blauw die mij al zouden redden én ik hoop dat dit genoeg is om mij aan boord te helpen. Ik neem een ontzettend groot risico door overal eerlijk te zijn, maar liegen zou mij nadeliger uitkomen. omgekeerde psychologie, laat het aub werken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2019, 08:52:44 »
Hoi  ::zwaai::
Na een zenuwslopende stemronde (not) is er ineens weer een heel ander spel ;D
En wat een chaos was mijn Whatsapp gisteravond, toen ik rond 11 uur s'avonds klaar was met spelletjes spelen.
--> 200 berichten in 22 chats  ::oink::
Oke ik moet toegeven, driekwart was niet van Zap, maar toch!

Tussen alle chaos door zie ik ineens dat Lucy haar vader zoekt, en dat ben ik toevallig.
Dus dat ging per toeval heel makkelijk  ???
Best jammer eigenlijk, ik had graag wat meer uitdaging gehad.
T enge is wel dat ik Lucy niet boos moet maken deze week, want mijn lot ligt in haar handen haha, maar komt wel goed.

Mijn grootste struggle deze week is dat ik veel contactjes heb lopen sinds aflevering 1 die ik allemaal in het spel wil houden zonder dat ze het van elkaar weten.
En dat lijkt nu al moeilijker dan gehoopt  :(
Even opsommen:
- Final 3 deal met Lucy en Nieky
- Final 2 met Hans
- Final 3 deal met Hans en Mollenvanger
- Bondje met Dennis
- Bondje met Swifty
- Goed contact met Wouterv
- Goed contact met Tim

Grootste probleem waar ik tot nu toe tegenaan loop is dat Lucy (en Niek een beetje) heel graag Mollenvanger weg wil, terwijl ik eigenlijk wel een goeie samenwerking met hem heb lopen  >:(
Lucy drukt ook heel erg der eigen mening door en doet alsof dat absoluut de goede mening is, zoals ik van der gewend ben  :-X
Maar dat zorgt er wel voor dat ik in die Final 3 minder mijn eigen zin kan doordrukken, iets wat ik graag doe..

Ander probleem is dat ik nog niet zo goed weet wie van deze bondje mij echt mee wil nemen naar het einde.
Ik heb het gevoel dat ze me er allemaal voorlopig niet uit willen stemmen (afgezien van misschien Wouter en Tim), maar nog geen idee wie me echt mee wil nemen.

Ik denk dat Lucy me wel mee naar t eind wil nemen, omdat ze weet dat ze mij kan verslaan in finale opdrachten. Ook Niek geeft me wel het gevoel dat ie serieus is over onze samenwerking. Dus het voordeel van deze final 3: ik vertrouw ze. Het nadeel: Ik kan minder mijn eigen voorkeur doordrammen.

Verder vertrouw ik Hans en Mollenvanger ook allebei goed. Dit is denk ik mijn favoriete bondje van het moment. Het nadeel hier is wel dat ik Hans wel iets meer sneaky dingetjes zie doen en ik voor t eerst betwijfel of ie me wel alles vertelt. Bij Mollenvanger is t rotte dat t wel lijkt alsof ik hem echt kan vertrouwen, maar dat ik hem niet goed genoeg ken om te weten dat ons verbond voor hem ook op nummer 1 staat.

Tot slot Dennis en Swifty, die moeten op een gegeven moment toch weg omdat ze te grote bedreigingen zijn in t eind en ik waarschijnlijk niet van ze win.
Swifty moet wel lang genoeg blijven om een beetje succesvol met der samen gewerkt te hebben, want dat willen we allebei graag  ::ok::

Dat waren mijn hersenspinsels, ik hoop dat t een beetje te volgen was, tot later deze week  ::zwaai::
Nog een titanic biechtje  ::zwaai::

Niek heeft net met Lucy en mij gedeeld dat ie de power heeft gekregen om 1 iemand die die in t water kan gooien ook kan saven. En hij weet dat Dennis een van die mensen is, want zijn avatar is blijkbaar een van de foto's die Niek kan saven.

Lucy wil heel graag Dennis overboord gooien en hem samen met Team Blauw elimineren, maar dat lijkt mij voor mezelf dus absoluut niet handig  ::)
Ik vertrouw die jongen nog wel voor zeker 3-4 rondes.
Aangezien het sociaal spel heel belangrijk lijkt te zijn in Zap 2, denk ik dat we hem net zo goed over een tijdje eruit kunnen werken.
Niemand wil met hem naar een finale namelijk.
Maargoed Niek weet nog niet wat ie doet, misschien deelt hij mijn mening en saved ie Dennis..
Als ze beide heel erg tegen mijn plannen ingaan, heb ik bijna niets aan dat verbond namelijk  ::rofl::
Dus dan moet ik even kijken hoe ik dat probleem oplos.

Joejoe  ::zwaai::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2019, 08:54:52 »
D*N kwam nog met een verhaal van Miep, de survivor die ze in Pripjat hadden gevonden. Hier staat niets in over andere kandidaten, dus dit zal vast niet erg zijn als ik deze post, want hij was wel lachen:


Vandaag staan we stil bij onze grote vriendin Miep. Ze heeft namelijk geen makkelijk leven. Haar vader was een zombieknuffelaar en haar moeder een mannenhater. Toen de zombie apocalypse plaatsvond kwam de droom van haar vader uit, hij kon eindelijk met een echte zombie knuffelen in plaats van met haar moeder. Uiteraard was dit een zeer slecht idee. Ze is dankbaar dat ze geen jongentje is geworden. Haar moeder zei: "Als je een jongen was geworden dan had ik je als baby verdronken in de rivier". Hoe ze ooit zwanger is geworden is ook een merkwaardig verhaal. Haar vaders lange haar zorgde voor "deceiving looks".....het hielp ook dat haar moeder een stevige alcoholist was ;D.

Ze is haar vader dus verloren doordat hij een zombie knuffelde, gebeten werd en daarna vermoord werd door haar moeder. Haar moeder is vervolgens omgekomen door een gek jochie met een blauw petje op die riep "HUUUUUUNGER GAMES"! en zo een speer door haar heen stak. Mogelijk heeft ze nog een broertje gehad....maar dat zullen we nooit zeker weten.

Ze was uiteindelijk op haar werk gaan schuilen. Ze werkte op kantoor voor een organisatie waarvan niemand precies weet wat ze doen, maar ze kreeg er goed geld voor ::jaja::. Toen hoorde ze opeens iemand binnenkomen. Ze greep haar stijltang en stond klaar voor de aanval. Maar toen bleek er een hele vriendelijke knappe jongeman binnen te komen: "Hey! kom mee, we doen een spel en hebben hulp nodig van een vreemd iemand zoals jou". Ze overdacht snel haar mogelijkheden. Ze realiseerde dat ze de stijltang niet in het stopcontact had gedaan en ze eigenlijk niets kon, dus besloot ze mee te gaan. De jongen zijn naam was Hans, hij bracht haar naar het basiskamp van rood.

Aangekomen in het basiskamp ontmoette ze de zeven anderen. Twee mannen waren druk aan het bekvechten over wat ze moesten doen. Een jong jochie was aan het spelen met een flippo "black"! Hij gooide hem weer omhoog "White"! Erg snugger zag het er niet uit. Een andere jongen had een kruisboog in zijn handen en een opvallende spacelegging aan. Dan was er ook nog een bunker, één jongen stond mee te kijken, volgens mij was zijn naam Tom. Twee anderen waren druk aan het zoeken naar voorwerpen met hun technische uitrusting. Een knappe roodharige jongen stond op en gaf een knuffel: "Ooooh Miep, wat fijn dat je hier bent". Miep? Mijn naam is eigenlijk Glorifiniana Maggi Problematica, maar ach Miep klinkt ook leuk! dacht onze heldin.

De twee vechtende mannen waren eruit, ze moest op avontuur om voorwerpen te zoeken. Ze mocht geen wapens mee nemen maar daar had ze geen problemen mee. Geen probleem, ze vond het ene nuttige item na het andere nuttige item.

Jammer genoeg verloor het team het spel. Er moesten twee mensen doodgeknuppeld worden, want dat is how the heads roll. Miep kreeg geen stem maar werd ook helemaal vergeten door Negan, waardoor ze niet doodgeknuppeld kon worden. UTR game=perfect ::bravo::. De rest van het team ging doorreizen naar een rare boot genaamd de Titanic. Miep doet niet aan varen dus zwaaide de kandidaten uit en leeft nu een Brabants gehucht als drugskoerier. Onopgemerkt maakt ze hier miljoenen en is ze super gelukkig.

THE END
Er kwam ook een Titanic biecht, maar helaas... dus weer enkel de GIFjes:

Titanic, aaah deze gif laat precies hoe dit spel gaat voor mij ::).


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2019, 08:58:17 »
Nou het tactische spel komt los!
Minke, ik en Bjorrn hebben dus een final 3. Ik vertrouw ze, waarom ook niet..
Ik vertrouw Minke en Bjorrn alleen net iets meer wanneer Dennis eruit ligt, en Dennis is natuurlijk ook sterk. Nu kwam er deze week een uitgelezen kans Dennis te dumpen. Mooier kan niet zou je zeggen!

Alleen het werd me niet helemaal duidelijk wie de 2e kandidaat was die ik potentieel veilig kon stellen. Ik vermoed SpacyColours (foto van Evi), daar heb ik nog even mee gepmt, maar die zocht de kapitein, dus dat is raar. En 2 vijanden maken was nou niet echt mijn ideale plan zo vroeg in het spel. Dus:



Wellicht is het gewoon veel slimmer om op deze manier Dennis te vriend te houden? Minke riep namelijk heel hard dat ze Dennis eruit wilde hebben, dat was voor mij wel redelijk genoeg bevestiging dat ze loyaler is aan ons. Ze kreeg er ruzie voor met Bjorrn. Dus als het nep is, is het goed gespeeld :P

Dus Dennis nu redden, en hem te vriend houden als wandelende schietschijf is zo slecht nog niet. Er zijn veel meer sterke spelers (Fabiann, MV, Starlight) die nauwelijks onder doen voor D*N in de spellen. Dus waarom niet eerst hen lozen? Met hen heb ik uiteindelijk veel minder contact.
Bovendien verwacht ik dat er een addertje onder het gras zou zitten als ik een verkeerde afbeelding zou kiezen. Het zou anders veel te makkelijk zijn mezelf veilig te stellen. En een beetje goede crew redt zijn mensen natuurlijk!



We dumpen hem later wel! Geen idee of er nog zo'n kans komt. Waarschijnlijk niet, maar ik vind het te vroeg om de gebeten hond te zijn  :)
Papa Bjorrn werd al snel gekozen en kon lang niets meer doen. Tot er beslist moest worden wie ze aan boord van de reddingssloep moesten trekken:
Zoooo de dagen van niks doen zijn voorbij, we mogen stemmen  :D

Het is me gelukt om Niek te overtuigen om Dennis te redden! Lucy is uiteindelijk ook akkoord gegaan dus yay :P En toen hadden we ineens met team rood een machtspositie. We kunnen bluffen dat we allemaal op Hans en Spacy stemmen en dat blauw dan 2 van hun moet opofferen om een tie te voorkomen.

Dit heb ik zo voorgelegd aan mijn bondje Niek en Lucy, waarbij ik wel aangaf dat ik eventueel zou flippen als Lan er dan uit zou gaan. Das namelijk de enige van deze 5 waar ik geen contact mee heb dus weg met hem  :D T liefst hou ik Hans, Spacy en Swifty erin maar als dat niet gaat vind ik Hans, Swifty en Wouter erin ook prima.
Dat wordt het als het goed is sowieso, en Niek overweegt al om zijn vote te flippen, dus dit gaat goedkomen  ::jaja::

Wat ook leuk is is dat Dennis mij constant informatie doorspeelt die die krijgt van team blauw, terwijl ik dat allemaal al hoor van Lucy en Niek  ;D
Mijn contact met Swifty gaat ook goed, we vinden t allebei chill om samen te werken en denken dat niemand het verwacht.
Als ik deze positie nog een tijdje kan blijven behouden zonder te veel bondgenoten te verliezen en mijn positie bloot te geven, zie ik mezelf wel ver komen in dit spel  ::jaja::

Anyways, nu even vaststellen dat er geen tie komt, want dat is het laatste wat ik nu wil.
En dan even hopen dat de volgende opdracht gunstig gaat zijn voor mij  ::ok::

Overigens dankzij die geweldige bug ook een paar zeer interessante biechten doorgekregen:
äîTRá$Äüñ8•¬D&›-©02ø$; püíÍ[Éÿ$é<m5ùî2î”z/
C   óÛ½Hñw…Öìö'Q•[¨0D¬üqíh\ Õ&É{ñák®à÷gê´Ó54« b›Œþzú"DÞ!í§ßöº\§ðByýLˆ=¤þƒ7°%À-µš>tu¬üûà‚~è\Ëñ {€¾Í™“/å'yúòî•ÁåKzý
Ãê³ û¸˜uellg¬ÞÄ`
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 13:25:15 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2019, 09:01:31 »

Hoe iets zo snel kan omslaan in een week, mijn spel ziet er nu weer ongeveer zo uit ^.



En we gaan van alles gaat perfect in ronde 1 naar alles gaat zo slecht mogelijk in ronde 2  ::rofl:: Ik zit bij de 5 mensen die in de problemen zitten samen met de twee mensen waar ik het beste contact mee heb, Swifty en Wouter. Er is nog een loyaliteit vanuit de commune van aflevering 1 om ons te redden, maar goed, we moeten maar zien hoe echt dat is, en indien dat echt is verwacht ik eigenlijk dat ze Swifty en Wouter redden boven mij, als bekendere factoren. Maar goed, zelfs dan zijn er nog opties! Met Wouter en Swifty heb ik afgesproken dat we elkaar sowieso redden als we de kans krijgen, en daar geloof ik in. Maar om mijn kansen te vergroten heb ik Spacy en Hans ook maar benaderd om elkaar er in te houden. Spacy is ingegaan op die deal, van Hans is het nog even afwachten. Het liefst zou ik iemand gewoon lekker laten verdrinken maar ik verwacht dat het verstandiger is om nog niet meteen de bitch van het spel te worden, en je hebt iemand die je waarschijnlijk dankbaar is.

Daarnaast heb ik (Thanks Swifty!  ::bravo::) lekker kunnen oefenen met de puzzel en heb ik hopelijk een redelijke score neergezet. En heb ik nog die munt, die ik eigenlijk wil bewaren maar misschien nog ga proberen te spelen als ik het gevoel heb dat ik koud water terecht kom. Dus er zijn nog een hoop opties om gered te worden, maar ik zie het nog steeds wel gebeuren dat ik er nu uit lig  ::rofl::

Losse notities: Ik heb nog een deal met Frank. Hij was bij WIDM nogal een projectiel, en dat vind ik geweldig. Dus ik hoop samen met hem nog een hoop dingen te kunnen verpesten  ::hypocriet::

Ik weet niet zo goed wat ik van Nieky moet denken. Hij heeft wel netjes excuses gemaakt voor mij niet redden, maar ik schat hem eigenlijk te intelligent in om de 'fout' te maken die hij zegt gemaakt te hebben. Misschien is het oprecht, maar ik kan me ook goed voorstellen dat hij iets heeft lopen met D*N en nog niet openlijk tegen de commune wil spelen. Maar mocht ie zich echt schuldig voelen dan moet ie maar zorgen dat ik de stemmen krijg en dan is het alles vergeven en vergeten  ::pinokkio::


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2019, 09:02:16 »
Swifty kroop ook in haar pen toetsenbord.
De tweede week is bijna afgelopen, laat ik dan toch maar eens een biecht schrijven.

Na lang twijfelen me toch maar aangemeld voor Zap 2. Het is een geweldig concept, ik vond de eerste reeks echt heel leuk, vanwege de afwisseling. Maar ik twijfelde, omdat het vorige forumspel nog maar kort geleden is (en omdat ik dat gewonnen heb). Toch wou ik de tweede ronde Zap niet laten lopen, dus wel aangemeld.

Op voorhand zelf geen enkel contact gelegd. Iedere week is anders, zit je weer in andere teams of alleen, en de vorige keer ontstond mijn beste complot ook pas halverwege, dus mezelf al vastleggen vond ik niet zo nodig.
Lucy stuurde me al snel een berichtje over samenwerken, en natuurlijk zei ik ja, zij is een slimme en fanatieke speler om mee samen te spelen.
Nadat team blauw duidelijk was stuurde ook Lan me een berichtje. Dat had ik wel verwacht, en ook met hem speel ik graag samen.
En Bjorrn meldde zich op Whatsapp. Ik weet niet of ik hem echt 100% kan vertrouwen, ik heb natuurlijk tegen hem gelogen bij Tweestrijd en dankzij hem gewonnen. Maar ons contact toen was leuk, en Bjorrn is tactisch sterker dan ik, dat kan ik goed gebruiken. En het is een leuke vent, dus ja, samenwerking is prima.

De eerste week verliep natuurlijk geweldig voor team blauw. Ik was blij dat ik niet Lucy of Starlight was. Stel dat we hadden verloren, dan had ik me voor Lucy hard moeten maken denk ik. Gelukkig kwam het niet zo ver. De samenwerking in het team verliep heel goed en natuurlijk beloofden we om elkaar verder in het spel te helpen.

En toen was ik Jack op de Titanic en moest ik Rose zien te vinden. Ik stuurde Wouter naar Lucy, want zij was een kind en hij zocht een kind. En verder kon ik niemand helpen. Starlight schreef me dat ze haar geliefde zocht. Ik reageerde blij en vroeg haar of ze een man of een vrouw was. En toen reageerde ze niet meer. Uren later stuurde ik een paniekmailtje, ik vond het eng dat ze niet reageerde. Ik schreef dat ik een man was, en daarmee gaf ik eigenlijk al teveel weg. Ze kwam met een geloofwaardig verhaal. Via Bjorrn begreep ik dat er al wat mensen veilig waren, en weer raakte ik in paniek, en ik besloot, heel stom, om mijn voorzichtigheid te laten varen en Starlight te vertrouwen.
Bjorrn schreef me ineens dat Hans was voorgelogen door Starlight, en ik schreef Hans aan. En ja hoor, hij was Rose, en Starlight had van ons allebei het plaatje gekregen. Ai, we lagen in het water! Een troost, als ik Starlight niet had vertrouwd en Hans wel had ik toch ook al in het water gelegen. En Starlight voelde zich schuldig, beloofde ons allebei dat ze haar best deed om ons in de sloep te krijgen. Daar durf ik haar echt op te vertrouwen.

Direct contact gezocht met Lucy, met de vraag of het doorsturen van Wouter haar had geholpen. Wouter bleek heel eerlijk te zijn geweest, en daarmee Lucy te hebben gered. Mooi, Lucy in de sloep, hopelijk een tweede stem voor mij (en ze stemt zeker op Wouter).


Nadat bekend was wie er in de sloep zat heb ik MV nog benaderd. Een paar pm's verder vertelt hij me eerlijk dat hij graag met de sterksten verder gaat (waar ik volgens hem bij hoor), maar vanwege het rood-blauw-gedoe nu niet op mij stemt. Wel wil hij graag een bondje als ik doorga. Prima, fijn dat hij eerlijk is.
Team blauw nog even aangeschreven en een goed woordje voor Wouter, Lan en mij gedaan. Fabian had al uitgerekend dat ze niet zonder steun van rood ons alledrie kunnen redden. Lastig!

Bjorrn vertelde dat het inderdaad een rood vs blauw ding was bij het stemmen. Hij had wel het idee dat ik de eerste van blauw ben die gered wordt. En Lan zeer waarschijnlijk niet.

Gelukkig komt Robbie nog met een escape voor de drenkelingen. Een puzzel, daar ben ik goed in en Wouter ook. Ik heb Wouter en Lan een linkje gestuurd naar een online versie, om alvast wat te oefenen. En we beloven om elkaar te redden, mocht 1 van ons op de deur liggen. Ook Hans stuurt een pm over elkaar redden. Mooi, dat vergroot mijn kansen alleen maar. Als Spacy op de deur ligt en ik alleen in het water zou ik af kunnen vallen, in alle andere gevallen ga ik zeer waarschijnlijk door. Wat fijn, deze escape Robbie!
Ik besluit de puzzel aan te vragen en zit dan ineens enorm te prutsen met paint en uploaden en zo, pfff! Een waardeloze puzzeltijd...

Nog een paar uurtjes en dan zie ik hoe de stemmen zijn geweest, en wie er op de deur zit. Dit spel gaat in ieder geval heel veel zeggen over de onderlinge verhoudingen, spannend!
Ben ik even heel blij dat ik niet Dennis in het water heb gegooid, dan had ik nu de rest van het spel bonje gehad.

Pakt goed uit die keuze dus!
Lan vergeeft het me vast  :-*

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2019, 09:04:43 »
Bjorrn stuurde een "teleurgestelde biecht":
Plottwist plottwist plottwist  ::ohno::

Leuk dat je de hiërarchie binnen de groep een beetje duidelijk wil maken Robbie, maar doe eens niet  ::)
Ik vind t nu al lastig zat om al mijn bondjes geheim te houden.
Dat gaat sowieso een keer mis, so this doesn't help.

De nieuwe opdracht ziet er wel awesome uit  ::bravo::
Lijkt me moeilijk om te laten lukken zonder het delen van inschrijfformulieren, maar daar kan een nadeel aan zitten.
Hmm lekker dan, toch ga ik mensen benaderen om te uit te wisselen, want als ik deze week afval is dat ook nadelig :P

Verder heb ik samen met Dennis besloten om de tikkende tijdbom dat mijn Zap game is, nog iets meer op ontploffen te zetten.
We hebben Lan benadert voor een geheim trio bondje genaamd Team Paars, you know, aangezien niemand Lan wilde redden staat ie er vast alleen voor  :)

We will see hoelang ik dit volhoud  :-X


Wouter en Lan dobberden op zee rond. Lan wist op een deur te klimmen à la Kate Winslet en besloot zijn Wouterv DiCaprio stevig vast te houden, waardoor niemand af viel. Wouter Dicaprio was super blij. Of toch niet?
Hey Robbie,

Man dit was spannend. Dit deed me denken aan survivor: stemming 2 en Lan redt me opnieuw uit de problemen.

Op dit moment ben ik pissed off met team blauw. We maken de afspraak om zo lang mogelijk samen te werken, ik eer die afspraak door mijn rol eerlijk te houden en zo niemand uit team blauw te naaien.

En wanneer dan de eerste test komt, zie je dat team blauw blijkbaar de afspraak vergeten is.
Ik wist dat er slechts 2 van team blauw konden gered worden. Dat is jammer maar ok, dat is nu eenmaal de stemming. Het was duidelijk dat Swifty ging gered worden en langs de andere kant Hans. Dat gaf 1 plaats aan mij, Lan of Spacy. Geen idee wie ze zouden kiezen, maarja toch iemand van blauw want ik kan team blauw toch vertrouwen (pwa pwa pwa).

Ik ben zo benieuwd naar wat er nu gaat gebeuren, maar mister nice guy en forza blauw is officieel dood voor mij. Ik doe nu enkel wat goed voor mij (en Lan) is. Ik ga ook mijn hand uitsteken naar mensen van rood (ik heb Bjorrn al met wie ik samenwerk)

Hopelijk zorgt dit ervoor dat ik er langer inblijf, maar het domste wat ik nu kan doen is hen openbaar af en aanvallen. Ik hou die optie nog open, maar vanaf nu doe ik enkel wat mij voortbrengt en fuck het teambelang.

Waarschijnlijk ga ik later zeggen: allez Wouter, het is maar een spel. Waarom ben je zo boos?
Maar voor nu is het gewoon even de emotie. Ik speel mezelf bewust in een gevaarlijke positie om zo team blauw zo sterk te houden, en dan komt dit aan als een mes in de rug. (zeker als ze daarna openbaar bespreken dat ze dit bewust gedaan hebben. dus IEDEREEN (minus Swifty en Lan) waren het hiermee eens.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2019, 09:07:27 »
Enkele ogen werden geopend door Titanic:
::joehoe::

We zijn er nog... allemaal... :-\\

Titanic was een interessant spel om te zien hoe de verhoudingen erbij liggen. Vooraf hadden we met het blauwe team afgesproken om elkaar te helpen in dit spel. Van deze afspraak is helaas niet veel terecht gekomen... Lucy verkiest natuurlijk haar BFF Bjorrn boven wouterv en Nieky verkiest zijn GBF D*N boven Lan. Vervolgens blijkt dat onze gemaakte afspraak D*N ter ore is gekomen, waardoor de vier stemmen voor Hans en SpacyColours al zo goed als vast stonden, of toch niet? Stemde er nu iemand van het rode team toch voor Swifty? Eén ding is zeker in dit spel, blauw vs. rood bestaat niet meer...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Are You The One? Leuke show, leuk spel! Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken. Ik heb er op zich wel vertrouwen in. Waar ik minder vertrouwen in heb is het wegstemelement in dit spel. Als we alle perfect matches gevonden hebben, is de kans groot dat we er alsnog uitvliegen... Ik hoop nu dus vooral dat ík mijn match vind en de rest niet. En laat dit voorlopig het laatste spel zijn waar een wegstemelement in zit...

 ::bravo::


Ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben, maar het is fijn om bevestiging te hebben. Dan heb ik nu ook toestemming om mijn messen op 'Team Blauw' te richten. Ik vertrouw Wouter en Frank nog, en Swifty is voorlopig onbepaald, maar Nieky, Starlight, Lucy en Fabiann, you've made my list.

D*N en Bjorrn hebben mij in een bondje uitgenodigd, waar we Wouter ook aan hebben toegevoegd. Ik mag ze allebei maar ik weet ook dat het niet de meest eerlijke spelers zijn, dus ik ga nog niet volledig open kaart spelen. Ik denk wel dat voorlopig onze belangen samenvallen, en dat is hopelijk de basis van in ieder geval een tijdelijke samenwerking.  ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2019, 09:08:11 »

En sorry D*N, deze ga ik volledig posten, want het zijn voornamelijk GIFs en er staat niets ergs in (daarbij staat er in geen enkele biecht iets heel ergs en begrijpt iedereen hopelijk wel dath et all in the game was)
Toch nog maar een laatste Titanic biecht, zodat jullie de hele cycle van despair meekrijgen.

Hier is ie dan de cycle of despair Titanic version:

Wacht ik moet een vrouw sturen en dan wat? ????

Niek bepaald over mijn lot? Oh god ::)

OMG IK BEN SAFE HOE DAN

Strategic mastermind whoop whoop, tijd om het weer gelijk te maken!

GODSAMME WINNEN WE EEN KEER, GAAT ER NIEMAND NAAR HUIS.


Dus ja ik was niet blij want, sowieso moeten er nu alsnog weer twee mensen uit...ik hoopte dat we het nu rustiger aan gingen doen met 1 voor 1 eliminatie maar noooope. Het enige wat is veranderd nu is dat Lan en Wouterv het hebben gehad met hun oude team. Ik heb Lan gelijk al een berichtje gestuurd om "Team Paars"  te joinen. Tijd om te zorgen dat we alsnog niet in de minderheid zitten ::).

Frank had nog wat in te halen:
Week 1: The Walking Dead
We zijn begonnen. Wat een ontzettend fijne groep is dit! Deze samenwerking bevalt me wel. Het zijn allemaal fijne mensen waar ik wel bij de laatste 8 zou willen eindigen. Die kans is klein, maar ik hoop het ontzettend.

De waldo's zijn fantastisch om te zoeken. Het terrein maakt ontzettend veel indruk op me, ik vind het heftig om al die beelden te zien. Al die knuffels...

Het echte spel is iets minder mijn ding. Gelukkig hebben we een aantal mensen in het team die er wel iets van snappen. Ik ben net een arm verloren, wat een mooi begin van het spel. Daarnaast heb ik een CD van The Cranberries gevonden, ook leuk.

Het is vrijdag en we zijn bijna bij het einde van dit spel aanbeland. We hebben gewonnen. Dit is fantastisch! Ik hou zo ontzettend veel van dit team, ik heb echt ontzettend veel plezier gehad tijdens het spel. Ik ben echter wel bang voor het verloop van het spel, want het zal vast niet lang duren voor de eerste scheurtjes zullen ontstaan. Ik hoop zelf dat rood sterke spelers weg zal gaan stemmen, maar dat zal wel niet.

B&W en belg weg. Mwah, die zag ik niet als bedreigingen dus dit is jammer. Ik snap de keuze overigens wel.


Week 2: Titanic
Titanic. Are u serious? Nog meer doden? Na The Walking Dead dacht ik dat het niet dramatischer kon, met al die afgebeten armen.

Oké, ik ben de Kok. Hoe ga ik dit doen?! 2 woorden per dag per persoon + 2 woorden in het topic?! Ik moet sowieso KOK, OPGESLOTEN, KEUKEN, SECOND CLASS, DINING ROOM gaan gebruiken. Dan moet het wel duidelijk zijn.

D*N: 'Geen kok, wel cock'. Heel leuk Dennis, maar daar heb ik nu niets aan. Wouter denkt dat hij het snapt maar volgens mij snapt hij er helemaal niks van. Bjorn zegt dat ik duidelijker moet zijn, maar dat is nogal onmogelijk. Stelletje sukkels, jullie snappen er ook helemaal niks van...

Spacy! Hoi! Je bent geweldig. Ineens ben ik bevrijd, maar ik kan je niet verder helpen. Doei!

Oh, ik moet Lan een PM sturen? Of hij de kapitein is? Op een subtiele manier? Is goed!

Maar Lan is niet de kapitein, Spacy. Het spel is over voor jou.

Of toch niet?

Fijn, dit stemmen:
1. Ik ben de enige van blauw die tegen rood in durft te gaan nu? Ik ben vgm de enige die echt nog voor de volle 100% voor blauw wil gaan. Wat?!
2. Nu is er een afspraak tussen rood en blauw: 2 rode en 1 blauwe door. Wat?!
3. Ik stem natuurlijk anders. Sorry Spacy, ik stem niet op je. Ik ga voor blauw, zoals ik gezegd heb: mijn stemmen gaan naar Swifty en mijn bondgenoot Lan.

Ik was het. Ik heb anders gestemd, sukkels. Geen scheurtjes bij rood, dat was de bedoeling. Hiermee kon ik laten denken dat rood uit elkaar viel. Ik heb Wouter en Lan hierover verteld. Ze waren nogal pissed op blauw, en nog steeds. Mensen van blauw: was bij elkaar gebleven. We hadden het spel over kunnen nemen. Nu lijkt het alsof blauw niet meer samen wil werken? Fijn, maar dan speel ik ook mijn spel en dus heb ik Wouter en Lan alles verteld over de stemmingen. Er zit een spion bij blauw die alles aan rood vertelt en blauw valt langzamerhand uit elkaar.

Tijd om dan ook maar mijn eigen spel te gaan spelen.. sympathie winnen, lekker in de groep liggen. Ik wil nog niet weg. Ik heb een bondje met Lan en vertrouw alleen hem.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2019, 09:12:52 »
Dicaprio's woede was al wat gaan liggen intussen:
Op 24 uur kan er veel veranderen, mijn boosheid is grotendeels weg maar daarom ga ik niet opeens samenwerken en doen alsof er niets gebeurd is.

Bjorrn en D*N hebben mij en Lan benaderd om samen te werken. Ze zien het hele blauw/rood ook niet zitten.

Ik weet niet of dit waar is, maar zij weten ook dat rood-blauw mogelijk kan voortduren.
Daarom waren ze zo hevig om voor het gelijkspel te gaan.

Ze maken ook nog eens goed gebruik van de twist door mij en Lan een hand aan te bieden. Zij hebben 2 stemmen nodig om de 8-6 achterstand weg te werken.

Dus  ik stem mee met team blauw, die al getoond hebben dat ik  slechts een appendix ben van het team
of mee met Bjorrn en D*N tegen blauw, die met mij en Lan willen werken (maar ik weet niet voor hoelang).

Voorlopig neig ik om met Bjorrn en D*N samen te werken. Rood tegen blauw kan voor mij niet duren tot het einde van het spel (zou ook saai zijn)  en als blauw aantoont dat ze hun 8-6 voorsprong willen weggooien om zelf beter te worden, dan kan ik dat ook doen. Actief op de bodem blijven zitten is niets voor mij.

Eerst moeten we afwachen wat dit spel gaat worden om te stemmen maar ik wil wel wat actie krijgen in de stemming.

En ook hier is volgens mij niets mis mee D*N. Dus ik post hem. Sue me als het niet mocht. ;)


Are you the one (part 1). Natuurlijk heb ik the one al gevonden, maar geweldig programma dit ::bravo::. Ik had er niet direct aan gedacht dat we hier langs zouden komen. Mijn eerste reactie was "en dan gaan jullie stemmen"................

Jongens ik ben een wandelende schietschijf en ondertussen al twee stemprogramma's doorgekomen. GIVE ME A BREAK.

Je zou zeggen dat Robbie de koppels heeft gevormd met behulp van de dilemma's, dus daar ben ik maar eens mee bezig gegaan. De resultaten:
1. Hans: 8 overeenkomsten plus zelfde lievelingskleur
2. Lan: 8 overeenkomsten
3. Lucy: 7 overeenkomsten plus ik ben haar favoriete forummer
4. Spacycolours: 6 overeenkomsten
5. Swifty en Frank: 5 overeenkomsten
6. Starlight: Heeft al een match en wou niets delen

Op dit moment ga ik er dus vanuit dat Hans gewoon mijn match is.

Niet heel gek ook gezien we wel compatibel zijn  ;D.

Van de opdrachten vind ik vooral snake oil leuk, kon ik mij even laten gaan  ::hypocriet::. 15 puzzels was mij iets teveel en daarnaast zijn er al mensen die alles hadden ingeleverd voordat ik terug was van mijn werk dus daar gaan we niet aan beginnen. Zelfde natuurlijk voor het raadsel van gisteren, die was er ook opeens op een tijdstip dat ik nog slaap ;D. De datingquiz was gewoon geluk hebben, dus tot zover ja snake oil it is ::love::.



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2019, 09:14:48 »
Na Are You The One moest er weer gestemd worden en Fabiann voelde de bui al hangen voordat er nog maar één stem werd uitgebracht:
::joehoe::

Nou dat was het dan! Kennelijk vindt men mij (nog steeds) een gevaarlijke speler en zijn ze mij liever kwijt dan rijk. Ik beschouw het dit keer maar als een compliment... ::)

Goed gespeeld van Nieky & co., mij eerst vlak voor de ceremonie op een dwaalspoor zetten dat Lucy mijn match zou zijn en vervolgens direct om 21.00 uur mijn match voor mijn neus wegkapen.
Ik was er echt 100% van overtuigd dat je een foutje had gemaakt, dit scenario had ik namelijk nog niet bedacht... Sorry voor de eventueel bezorgde stress! ::hug::

Ik kan nu heel verbitterd op Nieky stemmen, maar dat is een weggegooide stem, aangezien hij dit spel blijkbaar naar zijn hand heeft gezet. Misschien dat een stem op Lan in ieder geval mijn maatje SpacyColours nog kan redden.

Ik stem dus op Lan.

Succes verder met het spel! ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2019, 09:16:04 »
Team Paars
Nog even over het einde van vorige speelronde. Lan en Wouter eruit? Prima resultaat! Maar daar was je het niet mee eens dus ripp ze zijn er allebei nog.
Dennis en ik hebben toen snel gehandeld en een team Paars bondje gemaakt met die 2.
Ja ik kon het weer niet laten, nogmeer hondjes  :-[

Flash forward naar t einde van week 3:
Yasss I'm safe  ::bravo::
Topweek uiteindelijk! Het leek er heel lang op dat iedereen z'n partner ging vinden en dat vond ik stom..
Maar ze hebben t goed verpest, en de poule van mogelijke slachtoffers is ook nice.

Allereerst even over mijn 15 correcte puzzels, knap gedaan heh  ::hypocriet::
Zoals jij waarschijnlijk al doorhad leken die wel heel erg op de puzzels die Lucy instuurde  ::vergroot::
Deze hebben we namelijk met elkaar gedeeld. Lucy had er eerst de meeste gemaakt dus mocht zij insturen, maar toen ze niet allemaal correct bleken te zijn leek het veiliger te zijn als ik even 15 goeie instuurde :)

Dit alles versterkt mijn vertrouwen wel in de Lucy Niek Bjorn Final 3 alliance (Niek hielp ook). Ik denk dat deze voor hen allebei ook wel het belangrijkste verbond is in het spel.

Stemming:
Fabian, Lan, Niek en Spacy.
2 van deze mensen gaan eruit dit weekend. Kan ik best mee leven  ;D
Niek zit in mijn Final 3 verbondje, dus die wil ik nog een tijdje niet weg hebben. Verder heb ik met Fabian echt 0 contact en lijkt hij me een sterkte speler die mij wel zou wegstemmen, dus vrij obvious, ik wil hem eruit.

De keuze tussen Spacy of Lan is iets rotter. Spacy zit in de team rood alliance, waar ik nog steeds graag loyaal aan blijf wantja, een team van loyale niet al te sterke spelers (en Dennis) achter je, klinkt niet zo slecht allemaal  :P
Lan zit in mijn nieuwst gevormde team paars bondje.. dat zou wel eens een heel nietszeggend kort bondje kunnen worden, want wat mij betreft gaat hij er dan ook maar uit  ;D
Spacy is ongelooflijk loyaal aan rood lijkt het, en hij is echt vrij zwak in de proeven  :-X
Een chille speler om mee te nemen en als gratis stem te gebruiken in de toekomstige stemmingen.

Ik heb met al mijn bondjes gesproken en iedereen lijkt wel akkoord te gaan zijn met een exit van Fabian en Lan, easy vote  ;D

D*N
Geeft me wat tijd om nog over wat bijzaken te praten. Als eerste, de koude oorlog van Dennis vs Lucy/Nieky.. dit zijn m'n belangrijke bondjes en t zou fijn zijn als ze elkaar niet de hele tijd aan t targetten waren tegen mij  ::)
Dennis overweegt nog altijd de optie om Niek te blindsiden, ik heb gezegd dat ik erover nadenk (want hij heeft geen idee hoe close ik met Lucy en vooral ook met Nieky ben). Maar uh nope Dennis gaat niet gebeuren ksst.
Dennis speelt tot nu toe best een redelijk strategisch spel. Hij is eigenlijk de rat in dit spel die ik ook ben, maar zolang hij er nog in zit denk ik dat mensen mijn sneaky rol wat minder snel gaan door hebben. Ook geeft ie me veel informatie, wat wel zorgt dat ik hem vertrouw voor de komende rondes.


En laatste onderwerp: Swifty.
Swifty is een geval van keep your friends close but keep your enemies closer. Ik vertrouw der ook voor de komende rondes, dus als ze deze week geen immuniteit had zou ik er ook erin willen houden. Ding is wel dat Lucy wel laat doorschemeren dat ze close is met Swifty, en ik denk dat Swifty closer is met Lucy dan met mij. Ook werd ze gered door iedereen van team blauw vorige week. Dus ze kan wel een een key player worden om te elimineren, puur zodat ik op meer loyaliteit van Lucy en Nieky kan rekenen. Ze hebben me dan nogmeer nodig. Maar da's iets voor een paar rondes later, wanneer de kans komt.

Ronde 4
Eerst maar eens door met spelers elimineren met wie ik nog geen bondje heb, of een zwak bondje. Dus deze week bye Fabian en Lan.
Targets voor volgende week zijn Starlight en Frank  ::vergroot::
En yass Debation Island, nu al leuk  ::bravo::


**CENSUUR**


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2019, 09:17:53 »
Arme Lan:
Okay, ik ga nu meer gewoon dingen van me afschrijven dan biechten en ik heb geen idee waar ik hiermee naartoe wil. Ik merk dat ik op deze site heel veel moeite heb met bondjes en stemmen, en ik kan mijn vinger nog niet op de zere plek leggen. Ik ben een Survivor gek en normaal kan ik, zonder op te scheppen, me prima redden in dit soort spellen met verschillende type mensen. Maar bij Tweestrijd en nu weer merk ik dat ik hier niet goed uit de verf kom, tenminste qua bondjes, afspraken, etc. Ik vind het te makkelijk om 'de schuld' te leggen bij dat andere mensen, want het is niet hun verantwoordelijkheid om mij bij hun spel te betrekken, maar ik weet niet goed wat ik aan zou moeten passen.

Bij Tweestrijd liet ik mensen vooral mij benaderen, en plottwist, dat gebeurde eigenlijk nauwelijks. Nu probeer ik ook meer uit mezelf mensen te benaderen en een actievere rol te hebben, met eigenlijk hetzelfde resultaat. Is het nog steeds zo dat mensen meer bij hun bondjes blijven met mensen die ze al goed kennen? Of is mijn aanpak verkeerd, verkoop ik mezelf niet goed? Kom ik te onbetrouwbaar over, of juist te naïef? Of het ergste, waar ik een beetje bang voor ben, mogen mensen mij gewoon niet zo, met als gevolg dat ze liever met andere mensen werken? Mogen mensen na het spel dit lezen en feedback voor me hebben dan graag, want tenzij er ergens iets van een kwartje bij mij valt denk ik dat ik het hier verder voornamelijk ga houden bij spellen als WIDM waarbij dat sociale spel wel belangrijk is, maar niet essentieel.

Om toch enigszins relevant te blijven en niet alleen een meltdown te zijn hierbij mijn situatie vanaf mijn perspectief: Bjorrn en D*N hebben denk ik in een hoop verschillende groepjes een vinger in de pap, en ik ben maximaal een pionnetje voor ze. D*n neemt niet eens de moeite te reageren en liet tijdens de weekopdracht ook al blijken dat ik niet interessant genoeg ben om als gelijk te worden gezien. Volgens mij willen ze sowieso Spacy erin houden en ik verwacht dat de kans reëel is dat ze mij willen offeren om Spacy safe te houden. De enige drie mensen waar ik in enige mate vertrouwen in heb zijn Frank, Swifty (die als enige aangaf dat er inderdaad mensen op mij willen stemmen) en Wouter (die me aanmoedigde om bij twijfel mijn munt in te zetten). Ik verwacht dat ik de munt sowieso ga inzetten want ik schat de kans hoog dat ik anders net een paar stemmen teveel krijg om te blijven.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2019, 09:18:15 »
Chaos everywhere!
Chaos, Chaos, er is echt alleen maar chaos overal (and I like it)

Het begint simpel:ik wou Lan erin houden en Spacy ook (het zou jammer zijn dat bij de eerste 4 die eruit gaan, er 3 nieuwere spelers waren).

Dan kreeg ik de info dat ze op Lan willen gaan (dank u Bjorrn).
Lan heeft de munt en zou die inzetten. Dan konden Lan en ik beide op Nieky stemmen en doel geslaagd. De stemmingresultaten komen toch niet tot bij de groep en konden Lan en ik wat komedie spelen.

Deze morgen was het moment dat alles in overdrive sloeg. Swifty opende een pm met mij, Frank en Lan. Blijkbaar wordt er veel gelogen over de stemming.  een bloemlezing:
a) Lan zou zich bij rood aansluiten en daarom moeten wij hem wegstemmen
b) voorstel van Dennis: zij willen Spacy houden en blauw Nieky. Dus iedereen toch akkoord om de andere 2 weg te stemmen.  (ehm... Hell No)(Waar is ons bondje#team paars)
c) Nieky heeft met niemand contact gehad en vreest zijn positie (een sterke speler als Nieky die geen contact zoek met anderen; yeah sure)

Kortom Swifty vreesde een monsterpact tussen Dennis, Bjorrn, Lucy, Hans die eerst met team rood samenspelen en dan de andere van rood wegspelen. Ik kan hierin meegaan dus moesten we actie ondernemen. Lan gaf na een tijdje zijn munt toe aan de andere 2 dus konden we vrij kiezen want:
a) Lan is helemaal veilig en ons nieuw slachtoffer gaat eruit
b) Lan is niet helemaal veilig en hij gaat er ook uit (maar de stemmingsresultaten komen toch niet openbaar dus kan ik er nog een draai ingeven).

 ::sorry:: Fabiann, maar we kunnen jou én Lan niet redden. Lan ken ik nu eenmaal beter en vertrouw ik meer.

Uiteindelijk kozen we voor Spacy want we zijn van Nieky niet zeker of die nu wel of niet in contact staat met D*N/Lucy/... Spacy wordt zo beschermd door de andere van rood en mogelijk gebruiken ze hem als een extra stem.

Nieky zie ik nog switchen als het hem beter uitkomt terwijl Spacy niet in te schatten is. Het is een schot in het donker maar dan toch liever the devil we know dan de andere.

Als het gaat zoals ik hoop, proberen Lan en ik D*N en Bjorrn wat langer aan het lijntje te houden. Zo kunnen we weten wat ze gaan doen en wat wij moeten doen.

Want er is actie nodig: wij zijn met 4 spelers op 12 en dat is te weinig. We moeten nog enkele andere spelers aan onze kant krijgen (MV, Tim, Starlight).

Ik weet alleen niet hoe Bjorrn erin staat: Hij vertelde mij eerlijk dat Lan problemen heeft en dat hij daarop wilt reageren en wil vermijden.

D*N heeft niets in team paars gezegd en blijkbaar opperde hij aan Lan om mij bij titanic te laten zitten (I keep that in mind). Hem vertrouw ik dus niet meer in dit spel (erbuiten wel hoor  ;))

Afwachten wat de stemming brengt,...


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechten!
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2019, 09:20:37 »
Iedereen was all "Oh wat jammer dat je er uit ligt" enzo, waarop toekijkend AL Daisy iets te zeggen had:
Ik vind dat o wat jammer altijd zo schijnheilig. Natuurlijk had Lan er met de meeste stemmen eigenlijk uitgelegen, maar Spacey en Fabiann hebben ook een berg stemmen, als je het jammer vind had je niet op hen moeten stemmen. That's my cup of tea. Maar goed ik zie natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt. ;)

Chaotisch, schijnheilig, hectisch... wat bracht dit spel een hoop emoties teweeg:
Pfff mijn eerste keer stemmen in dit spel, en direct al een hectisch weekend!

Mijn contacten Lucy en Bjorn gaven allebei aan dat Fabian en Lan er uit zouden moeten, nadat ik schreef dat ik iig graag Fabian zag afvallen. Inmiddels had ik ook berichten van MV die graag met mij wilde samenspelen, en hij zou nu waarschijnlijk Fabian stemmen want hij gunt Spacy nog een ronde, maar hij wil graag strijden tegen sterke spelers. Ook Frank stuurde me een berichtje, met wat meer achtergrond over de vorige stemming, en het verzoek om wat meer samen te werken. Verder was ik nog met Wouter in contact nav het spel deze week.

Na een dag nadenken besloten Wouter en ik dat we liever Niek of Spacy zag afvallen. Wouter zou bij Lan horen hierover, en ik bij Frank, en ik heb ze samen gebracht. Die pm heb ik Robbie ingesloten, want dat scheelt in het schrijven van deze biecht. Met z'n vieren besloten we uiteindelijk om op Spacy te gaan.

Zowel Lucy als Bjorn als MV heb ik laten weten dat ik dacht over een stem op Spacy. Met name Lucy vond dat niet zo leuk geloof ik, want ik kreeg een pm van D*N met de planning over stemmen op Fabian en Lan (schreef hij op verzoek van Lucy, zei hij).

Ik had visite, kon dus niet veel online komen. Pas rond kwart voor 12 heb ik gestemd. Lan bleek een munt te hebben en in te zetten. Ik heb Bjorn, Lucy en MV eerlijk verteld dat ik op Spacy ging stemmen. Ik neem aan dat anderen nav de munt van Lan en de stem(men) op Spacy last minute zijn veranderd van stem. Gelukkig viel het precies goed uit, Lan mocht blijven!

Meteen drukte op mijn whatsapp en pm-box: wie had ik allemaal meegekregen op Spacy? Ik heb MV, Bjorn en Lucy verteld dat ik Lan had ingeseind over stemmen op hem, en dat Lan vast gelobbyd heeft. Ik had geen zin om te vertellen over de contacten met z'n vieren. Ik wil nog even niet laten blijken dat ik contact heb met Frank. Mijn lijntje met Wouter is vast minder geheim, want we hadden elkaar gevonden als koppel, maar ik vertel niemand dat we van elkaar hadden afgesproken op Spacy te stemmen.

Fijn dat er in het nieuwe spel niet gestemd hoeft te worden. Welk koppel ook afvalt: de dynamiek gaat heel anders worden hierna. En er komen interessante items, altijd leuk als er wel gestemd moet worden, zie de Lucky Coin deze week  ;D

Nog even over het vinden van Wouter: dat was een beetje een lucky shot. Toen er al 2 koppels waren en D*N postte dat hij en Hans een koppel zouden zijn, wou ik erg graag ook mijn partner vinden. Ik had geen zin in nog een week door met z'n allen, en dan ineens 4 afvallers. Ik schreef Wouter als eerste aan, en een vergelijking van ons lijstje (en zijn vergelijking met anderen) wees uit dat we waarschijnlijk bij elkaar hoorden. Ik had direct geen zin meer in overleg op het forum, waar ik eerder nogal over gezeurd had. Net als Bjorn wou ik nu ik eenmaal zekerheid had graag afvallers zien  :P Oh ik kan zo opportunistisch zijn  :-[