Auteur Topic: Bedankt schrijvers!  (gelezen 8312 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #20 Gepost op: 25-11-2019, 18:48:34 »
*vervolg van vorige pagina*

Citaat
- Job; ziet hoofdpersoon als alles wat er mis is in onze maatschappij. Job vind dat hoofdpersoon rijk is geworden over de ruggen van de werkende middenklasse. Zij doen al het harde werk voor erg weinig geld, en zij zit maar wat te zitten en kan allemaal grote huizen kopen. Ze heeft laatst heel veel (sociale) huurhuizen opgekocht, om ze vervolgens voor veel meer geld te verkopen. Hierdoor is Job zijn huis kwijt en zijn er bijna niet genoeg huizen in zijn prijsklasse te vingen. Bovendien vind Job dat hoofdpersoon ten onrechte veel mensen ontslaat wegens bezuinigingen omdat ze zelf ook salaris kan inleveren en kleiner kan gaan wonen. Hij geeft haar de schuld van alles en heeft al verschillende boze/dreigende tweets naar haar gestuurd. Hoofdpersoon had eventueel aangifte gedaan. (Job is dus sws al verdacht)
(hierbij kan je bijv een of andere activistische leus op een muur schrijven)
- ex2 Jenny; zij wilde hoofdpersoon heel romantisch ten huwelijk vragen op live tv. Maar hoofdpersoon zei nee en liep weg. De video ging viral en Jenny wordt sindsdien overal herkend. (om Jenny verdacht te maken kan dus een mes door het hart heen oid)
- Oscar; hoofdpersoon is beroemd op sociale media. Nadat Oscar op tv was geïnterviewd over een onderwerp dat hoofdpersoon niet aanstond was ze boos geworden. Ze had meerdere tweets verstuurd waarin ze hem 'een onbenullig klein mannetje', 'niet serieus te nemen' en 'het zieligste excuus voor een man dat ik ooit gezien heb' had genoemd. Dit werd door tienduizenden mensen gezien en is meerdere keren op tv besproken. Sindsdien zijn er meerdere memes verschenen met Oscar in de hoofdrol waarbij het duidelijk wordt gemaakt dat hij niet serieus te nemen is en zijn mannelijkheid ver te zoeken is. (het kan dus op het feest uitdraaien op een confrontatie waarbij meerdere mensen Oscar horen schreeuwen 'WIE IS HIER NOU NIET SERIEUS TE NEMEN! NOU! DAT DACHT IK!' of iets dergelijks)

Iedereen koos een personage en gaf een beschrijving. Starlight wist meteen dat ze Maud wilde gebruiken, want ze had al een soortgelijk personage in gedachte. Datzelfde had Gupp met de vader en Job, die hij uiteindelijk tot één personage heeft gekneed. D*N gaf een eigen draai aan het personage van Oscar, en zo ontstond Ruby. Ik nam de rol aan van de ex en verzon de crimineel Emilio. Jann ontfermde zich over de politieagent en noemde hem Eduard. Hans verzon het schitterende personage Ellis, en Daisy kroop in de huid van Michelle, de schoonmaakster.

Aapje had onze personages een gezicht gegeven in The Sims (en Starlight heeft Maud gemaakt), en ook nog eens het hele penthouse daarin nagebouwd (de plaatjes daarvan werken helaas niet meer :( ). Samen met HDD heeft zij ook dat Excel-bestand gemaakt.

Over de titel was wat discussie, dus die lieten we maar aan jullie over. ::tandpastasmiley:: Maar enkele genoemde opties die het uiteindelijk niet zijn geworden: "Wiedergutmachungsschnitzel", "Sorry dat je dood bent" en natuurlijk: "Plons in het Penthouse".

Dat was eigenlijk een beetje de voorbereiding. Daarna begonnen we om beurten aan onze hoofdstukken, en deelden dan steeds via Google Docs een eerste versie, lazen we het met elkaar door en gaven we nog eventuele tips. Zoals gezegd was het verzinnen van de poll nog vaak het lastigste, ook omdat de grote lijnen van het verhaal natuurlijk al vast stonden.

Hopelijk heb ik het zo een beetje goed samengevat. :P
« Laatst bewerkt op: 25-11-2019, 19:06:55 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #21 Gepost op: 25-11-2019, 19:38:37 »
Dank je wel ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2019, 09:09:36 »
Ik vond het heel tof om te lezen en ook erg geslaagd met elke keer een nieuw personage centraal. Net als gig heb ik wat moeite met herinneren wie wie is maar dat is ook wel goed gekomen.

Ook heel tof om nou een kijkje achter de schermen te krijgen over het ontstaan van het verhaal ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2019, 10:17:04 »
 ::bravo:: Spacy
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2020, 18:58:43 »
Het is misschien raar dat ik nu nog reageer, maar ik heb juist dit verhaal gelezen en ik vond het GE-WEL-DIG! Spijtig dat ik dit nu pas heb gevonden, maar ik zou zeker bij een tweede seizoen willen meeschrijven of als kijker willen meestemmen.
Het verhaal is heel goed geschreven. Goed gedaan!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2020, 19:00:36 »
Nee juist leuk dat je nog reageert ::bravo:: Bedankt!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2020, 19:18:45 »
Thanks! ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2020, 19:29:25 »
Yay thanks :D

Zag trouwens een tijdje terug steeds promo's langs komen voor een documentaire over de villamoord. Een vrouw werd vermoord in een villa, er zijn meerdere mensen voor opgepakt, en nu blijkt dat de politie vermoedelijk fout zat en al die mensen onschuldig waren. Klonk me toch verdacht bekend in de oren :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2020, 19:32:00 »
Misschien kunnen we royalties claimen (misschien even Loezel benader voor advies ;D).

Bedankt Vermoljoen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2020, 21:46:51 »
 ::rofl:: Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Niet echt mijn expertise.  :P

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2020, 22:06:30 »
Leuk, Vermoljoen! :D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2020, 22:12:51 »
Leuk om te horen Vermoljoen!  ::bravo::

En haha, wij mogen wel in de aftiteling van die docu... ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2020, 22:21:00 »
Het probleem is alleen dat deze moord zeg maar echt is gebeurd in 1998 :-X Zat er even over te lezen en het is bijna heftiger dan wat wij allemaal hebben bedacht :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Bedankt schrijvers!
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2020, 22:30:20 »
Oei, ai.. Dat moet heel pittig zijn om te lezen dan...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10