Auteur Topic: I SPY  (gelezen 10302 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #20 Gepost op: 10-12-2019, 10:01:46 »
Heel terecht dat Juan naar huis is! Hij had echt totaal geen besef waar hij mee bezig was en was zó vol van zichzelf dat hij ook geen ruimte meer had in zijn hoofd om nog kritisch naar zichzelf te kijken. Dat bleek maar weer aan het feit dat hij dacht dat hij die beurs-opdracht goed had gedaan; hij kreeg van zijn gespreksgenoten zelfs de tip om zo snel mogelijk de beurs te verlaten! Ook zijn reactie toen hij door Pradesh werd aangewezen als zwakste was tekenend; boos weglopen ipv bij zichzelf nagaan of er enigszins grond van waarheid in zit. Ik ben blij dat hij (voor mijn gevoel eindelijk!) naar huis is.

Dok en Pradesh verrasten mij positief deze aflevering, mooi om hen beiden wat beter te leren kennen.

Wie er mij negatief zijn opgevallen:
- Khalid: hij speelt mensen tegen elkaar uit, jammer!
- Tony: ongemakkelijk in omgang en niet echt overtuigend
- Susanne: veel te zenuwachtig en onzeker in de omgang met vreemden

En dan het programma. Ook deze aflevering vond ik best wel tegenvallen als ik eerlijk ben. Die schietproef is natuurlijk mooie televisie, maar voelt voor mij teveel als effectbejag. Natuurlijk gaat het merendeel van de groep schieten, jammer dat we niet wat meer hebben gezien van de deelnemers die niet schoten (want dat is psychologisch veel interessanter!). Ook jammer dat deze proef niet wat uitgebreider is besproken.

De proef bij de beurs is televisietechnisch dan weer wat minder spectaculair, maar geeft wél een duidelijk beeld wat voor capaciteiten een spion moet hebben (geloofwaardig zijn in je rol, niet teveel over jezelf loslaten, veel informatie loskrijgen van anderen, je inmengen in een groep mensen waar je normaal niet zo snel mee in contact komt etc.) Ook hier weer jammer dat de deelnemers niet een wat duidelijkere opdracht hebben meegekregen, bijvoorbeeld probeer bij een van deze standhouders een sollicitatiegesprek te regelen of een bepaald 'geheim' te ontfutselen (ik zit niet goed genoeg in deze branche om een goed geheim te bedenken).

En dan de spiegelproef: een simpele proef die psychologisch goed in elkaar zit. Zowel bij Dok en Pradesh: hoe vinden zij het om deze namen te noemen, voelt het als verraad, vinden ze het vervelend dat ze rest mee heeft kunnen luisteren etc? Bij de deelnemers: hoe was het om dit te horen, voelt het als verraad dat twee mensen een geheime opdracht hebben meegekregen, leer je hier iets van etc.?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: I SPY
« Reactie #21 Gepost op: 10-12-2019, 20:27:18 »
Net ook terug kunnen kijken en het lijkt me inderdaad de terechte afvaller. Het totaal niet zelf kritisch zijn heeft hem de das om gedaan. En achteraf 'zag hij het zelf wel aankomen'. Nou gezien zijn blik toen zijn naam genoemd werd door control denk ik dat ook dat niet het geval was.

Ik zit zelf ook bij elke opdracht na te gaan hoe ik me zou gedragen. Wat een nare opdrachten zeg. Toch blij dat ik me dan niet heb opgegeven.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: I SPY
« Reactie #22 Gepost op: 17-12-2019, 06:00:19 »
Bijltjesdag bij I Spy: vier afvallers in één aflevering
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #23 Gepost op: 17-12-2019, 08:31:29 »
Bijltjesdag bij I Spy: vier afvallers in één aflevering
Ja, ruimt even flink op.

Al vind ik de eerste 2 wellicht nog een kans "verdiend" hadden, aangezien sommige wellicht toch kozen op vriendjesgevoel en ze er daardoor uit liggen.

De andere 2 tja, eigen schuld. Jammer dat ze zo'n raar verhaal er om heen gingen maken en niet bij de waarheid in de buurt bleven.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: I SPY
« Reactie #24 Gepost op: 17-12-2019, 10:39:22 »
Al vind ik de eerste 2 wellicht nog een kans "verdiend" hadden, aangezien sommige wellicht toch kozen op vriendjesgevoel en ze er daardoor uit liggen.
Ja, ik vond dat toch een beetje effectbejag. Voor hetzelfde geld koos men expres niet voor sterke deelnemers om hun eigen "winst"-kans te vergroten, want zo denken sommigen van hen er wel over. Of, inderdaad, vriendjespolitiek.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #25 Gepost op: 17-12-2019, 10:52:02 »
Vier afvallers tegelijk ruimt inderdaad lekker op. Hierbij begreep ik sommige keuzes echt niet, zowel van 'Control' als van de deelnemers. Waarom werd Suzanne als teamleider gekozen? Ik vond haar toch niet echt overtuigend overkomen de laatste aflevering. Ook Martjes keuze voor Anja vond ik bijzonder, er waren heel wat mensen bij die ik eerder zou kiezen dan haar.

Weer erger ik mij aan de overduidelijke nepheid van de opdrachten, dat je drie keer hetzelfde op beeld ziet gebeuren, jammer! Ook de ondervraging had wat mij betreft beter/echter gekund. De reacties van Control vind ik dan weer een beetje overtrokken. De deelnemers hebben helemaal zichzelf en hun familie niet in gevaar gebracht, het is immers een programma (en iedereen weet dat!). Wel is het een wijze les, die ze dan de overige kandidaten weer niet (!) meegeven.

Uit de knulligheid waarmee de deelnemers de opdrachten uitvoeren blijkt wel één ding: spion word je niet binnen 5 dagen. Daar is veel langere en gedegener training voor nodig. Als ze de deelnemers daadwerkelijk iets zouden leren qua spionagetechnieken, technieken om een cover op te bouwen etc, zouden dit soort beginnersfouten niet worden gemaakt. Je kunt niet verwachten van kandidaten dat ze alles maar even doen en weten; ja er zijn originelere manieren dan een schuilen achter een krant, maar zie die op dat moment maar te bedenken als je onder druk staat. Ik mis in dit programma dat de deelnemers kans krijgen om daadwerkelijk iets te leren.

Positief opgevallen zijn wederom: Dok, Pradesh en Martje.
Negatief opgevallen: Anja.

Wie er mij negatief zijn opgevallen:
- Khalid: hij speelt mensen tegen elkaar uit, jammer!
- Tony: ongemakkelijk in omgang en niet echt overtuigend
- Susanne: veel te zenuwachtig en onzeker in de omgang met vreemden

Grappig dat ik drie van de vier afvallers vorige week al had voorspeld! Hierbij vond ik overigens Khalids vertrek jammer. Ik vond dat hij het bij de ondervraging best goed deed, dom van hem om mee te gaan in Suzannes idee voor een verhaal. (Ook in zijn groepje was hij trouwens best weer aan het sturen, ook al was hij geen teamleider.)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: I SPY
« Reactie #26 Gepost op: 17-12-2019, 16:36:19 »
Ja, ruimt even flink op.

Al vind ik de eerste 2 wellicht nog een kans "verdiend" hadden, aangezien sommige wellicht toch kozen op vriendjesgevoel en ze er daardoor uit liggen.
Ik had eigenlijk ook verwacht dat die 2 een speciale missie zouden krijgen, maar niet dus...
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: I SPY
« Reactie #27 Gepost op: 24-12-2019, 01:48:18 »
Oké, ik kan dit programma totaal niet meer serieus nemen... Het gaat ze overduidelijk alleen maar om de kijkcijfers, en niet om wie er een goede spion zou zijn. Waarom moet er nou wéér iemand door de groep weggestemd? Wat is dit, Expeditie Robinson? Het is al helemaal lachwekkend omdat Doc letterlijk zegt: "Ik koos Anja, ondanks dat ze alles tot nu toe hopeloos gefaald heeft, maar het is wel gezellig met haar". En vervolgens wordt dan door die mensen van de opleiding nog tegen Alexandra, of hoe die blonde vrouw ook heet, gezegd van: "Ja, sorry, eigenlijk vonden we dat je het de laatste paar opdrachten best oké deed, maar ja, de groep heeft helaas bepaald dat je er nu uit ligt..." Hallo, waarom bepaalt de groep dat dan? Het is toch een opleiding? Je haalt een masterdiploma toch ook op basis van je prestaties, niet omdat je als laatste gekozen wordt door je klasgenoten?

Bovendien bewijst het voor mij dat ze hun lievelingetjes willen behouden die interessant zijn voor de kijker. Waarom anders mocht Martje opnieuw haar teamgenoot kiezen, net als de vorige keer? Beide keren kon zij dus niet door anderen worden weggestemd. Als je dan toch de groep wilt laten kiezen, hou het dan eerlijk en laat ze onderling uitvechten wie er overblijft, maar dit slaat echt helemaal nergens op.

En waarom moest Ben er uit? Ach, wat maakt het ook nog uit, het programma is voor mij toch ongeloofwaardig geworden. Jammer, want het concept was zo goed.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #28 Gepost op: 24-12-2019, 10:33:21 »
Ik snap je teleurstelling SpacyColours. Ook ik heb de aflevering met ongeloof zitten bekijken. Rebecca (zo heet ze ;)) die ze opdrachten prima deed, moet naar huis terwijl Anja voor de tweede keer voor de gezelligheid door de groep wordt gered? Dit hadden ze heel gemakkelijk kunnen oplossen door Anja te elimineren en de rest van de kandidaten zelf de koppels te laten maken. Dan krijg je ook niet de rare situatie dat Martje wéér voordeel krijgt boven de rest van de groep. Volgens mij kiest Dok Anja ook uit tactisch oogpunt, want dan heeft hij meer kans om zelf door te mogen met het programma. Jammer dat Dok hier niet op aangesproken wordt door Control (hij gaat immers niet voor het beste team, maar voor eigen belangen als gezelligheid).

De eerste opdracht vond ik eigenlijk best goed in elkaar zitten. Wel viel mij hier het verschil in moeilijkheid van de opdrachten erg op. Anja's opdracht om die agenda te fotograferen is vrijwel onmogelijk, doordat er ook nog andere klanten zijn in de zaak. Ook het fotograferen van een serienummer is erg moeilijk als je dat vergelijkt met het krijgen van een telefoonnummer. Wat waren die mensen trouwens bizar wantrouwig! Als journalist verbaast het mij altijd hoe gemakkelijk ik bij mensen over de vloer kom en hoe gemakkelijk ik contactgegevens krijg van mensen. Natuurlijk ben ik dan wie ik zeg dat ik ben (journalist), maar toch kost het vrijwel geen moeite om bij mensen binnen te komen (ook wildvreemde mensen). Ook heb ik laatst nog voor mijn vereniging aan de deur verkocht; als je ziet hoe gemakkelijk de deur wagenwijd opengaat en blijft, snap ik niet dat de kandidaten het zo moeilijk hadden.

Al waren de coververhalen van de kandidaten ook echt slecht doordacht. Natuurlijk heeft die snackbarmevrouw geen vega-mayonaise (en als ze dat wel had, was ze nog geen stap dichterbij die agenda gekomen). Dat verhaal over die drone, tja logisch dat die man als eerste vraagt waar de afstandsbediening dan is. En Dok met zijn laptop-opdracht: presenteer je dan als it-expert die afkomt op een automatische melding of voor mijn part als vertegenwoordiger van ergonomische muizen (alles om maar in de buurt van die laptop te komen!). Door hun verontschuldigende houding 'sorry, maar ik heb zo'n pijn' riepen ze juist wantrouwen op. Dat had beter gekund (en gemoeten)! Rebecca deed dit als een van de weinigen goed en overtuigend.

De tweede opdracht vond ik ook wel leuk. Fijn ook dat dit de eerste aflevering is dat de deelnemers daadwerkelijk iets aangeleerd krijgen. Ze krijgen eindelijk uitleg hoe ze iets moeten doen i.p.v. dat ze het zelf moeten uitvinden (en het merendeel van de tijd falen). Het stiekem overdragen van een usb-stick viel dus nog niet mee. Ook hier viel de knulligheid van de kandidaten mij op: Anja die gewoon wegloopt, waardoor Dok genoodzaakt was zonder oké-teken de actie voort te zetten (ben benieuwd hoe Control gereageerd zou hebben als hij de actie zou hebben afgebroken). Ben die als teken zijn bril afzet, hij heeft die bril toch gewoon nodig om goed te zien? Dan is een teken met bijvoorbeeld zijn jas of hand veel logischer. En als laatste Pravesh die heel opvallend stil ging staan, tja.

En dan de derde opdracht. Het kunnen de-escaleren van situaties is een vaardigheid die je aan kunt leren. Hierbij gaat het om meebewegen met de boze persoon, hem geruststellen en uit de emotie halen, waarna je een rustig gesprek kunt voeren. Bij een normaal persoon zou dit denk ik wel gelukt zijn, maar deze acteur was natuurlijk geïnstrueerd om zijn woede zo ver mogelijk door te voeren. Weer viel op dat de deelnemers niet bij de waarheid bleven. Het was duidelijk dat die auto bij hen hoorde, dus ga dat niet ontkennen maar los de situatie op een andere manier op. (Maar ja, deze les hebben de anderen niet mogen leren, doordat hun medekandidaten de vorige keer zonder afscheid te kunnen nemen zijn geëlimineerd. Echt een manco in het programma dat de deelnemers weinig kans krijgen te leren van elkaars fouten!).

En weer had ik de afvaller (Anja) goed voorspeld, maar zij deed het ook zó slecht dat iedereen haar vertrek wel zag aankomen.

Dan hebben we nog over:
- Dok: maakt een sterke groei door, blijkt minder onhandig te zijn dan ik eerst dacht, maar heeft sociaal nog wel wat te winnen.
- Martje: vanaf het begin van de serie komt ze sterk naar voren, heeft een toegankelijke uitstraling maar het lukt elke keer net niet.
- Pravesh: is erg aanwezig en valt enorm op, mijns inziens teveel voor een spion.
- Bob: sociaal sterk, wint gemakkelijk het vertrouwen van vreemden, valt verder niet zo op waardoor hij goede resultaten bereikt.

Ik verwacht dat Martje en Bob in ieder geval mee op missie gaan naar het buitenland. Mochten er drie mensen op missie gaan, verwacht ik dat Dok ook nog meegaat.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #29 Gepost op: 24-12-2019, 13:54:20 »
Ik kan me helemaal aansluiten bij jullie reacties.

Blijf het apart vinden dat degene die niet gekozen is naar huis gaat.
Dus degene die de beste spion zou kunnen zijn door mensen zo naar huis worden gestuurd omdat ie te sterk is.

Snap dat het fijn is als je met elkaar overweg kunt op een borrel, maar in een bestaan als spion zijn andere kwaliteiten toch belangrijker.

Maar goed, blijkbaar is het inderdaad meer op amusement gericht. Snap ik ook wel weer want alle geheimen prijs geven brengt een heel netwerk in gevaar.

Vraag me ook nog steeds af dat als deze 3 echt spion zijn geweest waarom ze nu ineens in de spotlights stappen of mogen stappen.

Maar dat kan mijn gevoel zijn, aangezien voor mijn idee eenmaal undercover altijd undercover zou moeten zijn.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: I SPY
« Reactie #30 Gepost op: 24-12-2019, 17:35:05 »
Een deel is volgens mij ook gescript. Bijvoorbeeld de opdracht waarbij de spionnen in spe bij een vreemde naar binnen moesten. Die vreemdelingen waren allen volledig herkenbaar in beeld, dus die moeten toestemming hebben gegeven voor uitzending. Als dat vooraf was, is die opdracht gescript. Omdat iedereen thuis was, vermoed ik dat de toestemming vooraf gegeven is.  ::vergroot::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #31 Gepost op: 24-12-2019, 18:05:30 »
Een deel is volgens mij ook gescript. Bijvoorbeeld de opdracht waarbij de spionnen in spe bij een vreemde naar binnen moesten. Die vreemdelingen waren allen volledig herkenbaar in beeld, dus die moeten toestemming hebben gegeven voor uitzending. Als dat vooraf was, is die opdracht gescript. Omdat iedereen thuis was, vermoed ik dat de toestemming vooraf gegeven is.  ::vergroot::

Ja, dat dacht ik ook, maar dan slaat die hele opdracht toch nergens op? Als je weet dat iemand je huis binnen wil komen, ben je extra sceptisch en argwanend. Het gaat er toch juist om dat je omgaat met de natuurlijke reacties van de mensen? Dat je het vertrouwen weet te winnen van 'gewone' mensen.

Daar gaat het ook meteen mis bij die laatste opdracht (die man die door het lint ging om zijn scooter). Omdat dit een acteur was, was hij buiten zinnen en niet rustig te krijgen. Deze man was nog niet te kalmeren al waren de deelnemers op hun kop gaan staan! Dat heeft weinig meer met natuurlijk gedrag te maken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: I SPY
« Reactie #32 Gepost op: 26-12-2019, 10:02:29 »

Blijf het apart vinden dat degene die niet gekozen is naar huis gaat.
Dus degene die de beste spion zou kunnen zijn door mensen zo naar huis worden gestuurd omdat ie te sterk is.


Ik denk dat ze willen dat je als spion ook lekker in de groep ligt en dat mensen met je willen samenwerken. En tot nu toe is er volgens mij nog niet tactisch gestemd, mede omdat je natuurlijk zelf graag met de beste in een team zit. En met nog 4 over zal het ook niet meer gebeuren.


Ik had ook eerst verwacht dat het programma iets meer van een opleiding in zich had en dat bepaalde fouten niet zo erg zijn de eerste keer. Aan de andere kant zal iemand die snel zenuwachtig is, zich niet snel kan aanpassen of niet goed kan samenwerken nooit een spion kunnen worden, hoe veel je ook traint.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #33 Gepost op: 26-12-2019, 21:11:49 »
Ik denk dat ze willen dat je als spion ook lekker in de groep ligt en dat mensen met je willen samenwerken. En tot nu toe is er volgens mij nog niet tactisch gestemd, mede omdat je natuurlijk zelf graag met de beste in een team zit. En met nog 4 over zal het ook niet meer gebeuren.


Ik had ook eerst verwacht dat het programma iets meer van een opleiding in zich had en dat bepaalde fouten niet zo erg zijn de eerste keer. Aan de andere kant zal iemand die snel zenuwachtig is, zich niet snel kan aanpassen of niet goed kan samenwerken nooit een spion kunnen worden, hoe veel je ook traint.
Snap op zich best dat je ook lekker in de groep moet liggen, al vind ik dat persoonlijk van minder zwaar belang dan opdrachten goed uitvoeren. Dus als een Anja dan gekozen wordt van ach ze verdient nog wel een kans terwijl ze de laatste paar opdrachten al 'verbrast" heeft,  snap ik niet dat er niet wordt ingegrepen en gevraagd wordt naar de reden van de keuzes. Vooral in deze dat Rebecca toch zeker meer gegroeid is/was dan Anja.

Het gaat om informatie te verkrijgen of verder te spelen en dan vertrouw ik eerder op iemand die dat goed doet, dan op iemand die wel lekker in de groep ligt  ::rofl::
Al snap ik wel als je elkaars rivalen echt bent dat samenwerking lastig kan zijn omdat er een ego kan gaan botsen als de ander de leiding krijgt en jou moet vertellen wat te doen.
Maar dat zou in mijn ogen een goede spion ook weer aan de kant moeten kunnen zetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: I SPY
« Reactie #34 Gepost op: 27-12-2019, 19:21:09 »
Extreem knullig programma. Op een enkele uitzondering na zeer zwakke kandidaten. Je mag toch hopen dat echte spionnen stukken slimmer zijn. Het gros had nooit door de ballotage mogen komen.

Dus lijkt het er sterk op dat niet de vaardigheden, maar de persoonlijkheden voor de programmamakers van doorslaggevende aard waren. Dat heeft helaas wel tot gevolg dat wij nu tegen een gast aan zitten te kijken met een hoedje op die zichzelf geweldig vindt en duidelijk alleen maar meedoet omdat hij zo graag op tv wilde komen. Laat me eens raden: hij heeft al een eigen YouTube-kanaal?

Wat een treurigheid. Een van de slechtste programma's van 2019. Gelukkig is dit jaar bijna om.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: I SPY
« Reactie #35 Gepost op: 28-12-2019, 11:36:23 »
Ik ben ongetwijfeld de enige (en dat is oké), maar ik vind het een heerlijk programma dat lekker wegkijkt. Het heeft onverwachte twists, opdrachten die je steeds meer een blik geven in het vak van spion en een interessante groep met kandidaten. Ik wist amper dat spionnen daadwerkelijk bestaan, dus ik vind het al leuk dat ik daar nu een klein beetje meer van weet.

Ik blijf dus nog graag even kijken: ben benieuwd wie er uiteindelijk wint. Mijn top 4:
1. Bob. Lijkt heel steady door het programma te komen en een leuke jongen. ;D
2. Martje. Groeit volgens mij steeds meer en komt telkens zeer positief op mij over.
3. Pravesh. Weet niet of hij het juiste type is hiervoor, maar ik geniet ervan om te zien hoe hij zich overal uit weet te redden.
4. Dok. Komt op mij wat sociaal 'onhandig' over. Is mij eigenlijk ook nog steeds niet echt positief opgevallen... Wat eigenlijk misschien juist de grootste kracht is, maar oké jullie snappen mij vast. ::hypocriet::

Ik weet niet of ik een tweede seizoen zou hoeven, maar als ze nieuwe opdrachten weten te verzinnen en een interessante cast, dan zal ik ook dat seizoen graag kijken.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #36 Gepost op: 28-12-2019, 17:54:22 »
Ik ben ongetwijfeld de enige (en dat is oké), maar ik vind het een heerlijk programma dat lekker wegkijkt. Het heeft onverwachte twists, opdrachten die je steeds meer een blik geven in het vak van spion en een interessante groep met kandidaten. Ik wist amper dat spionnen daadwerkelijk bestaan, dus ik vind het al leuk dat ik daar nu een klein beetje meer van weet.
Ik vind het ook wel een fijn programma om te kijken. Kijkt inderdaad makkelijk weg

Wellicht was mijn insteek om denk hoe het programma zou gaan, niet de insteek van de programmamaker en had die meer gericht op amusement :D

Ik kijk ook zeker deze reeks af. Interessant genoeg om te kijken vind ik zelf.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #37 Gepost op: 31-12-2019, 13:28:07 »
En tijdens de laatste aflevering ging het amateurisme gewoon weer verder. Zomaar een contract tekenen; ik snap dat de deelnemers in die val zijn getrapt, maar was wel weer zo'n momentje dat ik dacht 'wat dom'. Dan de opdracht om die usb-stick te verstoppen. Eigenlijk vond ik dat dat de deelnemers best goed afging. Pravesh was erg onopvallend als sporter, helemaal naturel. Ook Bob kon de opdracht goed volbrengen. Martje en Dok vielen mij daarentegen best tegen: Martje zorgt ervoor dat ze herinnerd wordt door de mensen met wie ze in contact kwam (het gespreksonderwerp was opvallend genoeg om onthouden te worden), terwijl Dok natuurlijk extreem opvallend was met zijn rare stretchbewegingen.

Ook bij de opdracht in het hotel waren Martje en Dok de zwakke schakels. Dok, omdat hij lang wachtte totdat hij de kamer binnenging en hij er niet in slaagde de opdracht te vervullen. Martje, omdat haar cover totaal ongeloofwaardig was door haar theatrale sprong achter het bed. Als je betrapt wordt, doe je zo onopvallend mogelijk. Hier viel ze enorm door de mand. Dok bleef gelukkig wel goed kalm toen hij betrapt werd. De overtuigendste was voor mij Bob. Hij had een pakkend coververhaal, dat hij consequent bleef volhouden, knap gedaan! Pravesh deed het ook niet verkeerd, maar ik weet niet of het slim was om zijn homoseksualiteit in te zetten.

En dan de laatste opdracht, het bellen naar huis. Pravesh en Dok hielden het goed vol en bleven alert. Bob liet wel wat los, maar niet superveel. Martje daarentegen liep volledig en tot in het kleinste detail leeg bij haar partner, echt bizar dat ze daar niet meer voor is afgestraft!

Als ik kijk naar hoe de deelnemers het hebben gedaan deze aflevering vind ik de keuze om Dok naar huis te sturen en Martje mee te nemen op missie best bijzonder. Nu snap ik best dat ze de 'last woman standing' graag in het programma wilden houden (misschien ook wel vanwege haar knappe verschijning), maar echt verdiend vind ik het niet. In de hotelkamer was Martje totaal ongeloofwaardig, waar Dok er nog wel enigszins uitkwam. Bij het bellen naar huis heeft ze alle geheimhouding geschonden. Bij het benoemen van de plus- en minpunten viel me al op dat Martje in bescherming leek te worden genomen, doordat ze zo'n sterke vrouw was, terwijl andere deelnemers op best wel kleine dingen werden bekritiseerd (o.a. de grijns van Bob en de overdreven aanwezigheid van Pravesh, terwijl dat volgens mij bij die bushalteopdracht helemaal niet zo was).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: I SPY
« Reactie #38 Gepost op: 31-12-2019, 13:58:16 »
Het was weer lachwekkend. Als 'Control' serieus was geweest, dan hadden ze moeten zeggen: 'Sorry, maar jullie zijn allemaal gezakt. Het is veel te gevaarlijk om jullie naar Marokko te sturen.'

En tijdens de laatste aflevering ging het amateurisme gewoon weer verder.

Dit was toch niet de laatste aflevering? Er komt er toch nog eentje waar we ze in Marokko zien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: I SPY
« Reactie #39 Gepost op: 31-12-2019, 14:26:18 »
Het was weer lachwekkend. Als 'Control' serieus was geweest, dan hadden ze moeten zeggen: 'Sorry, maar jullie zijn allemaal gezakt. Het is veel te gevaarlijk om jullie naar Marokko te sturen.'

Dit was toch niet de laatste aflevering? Er komt er toch nog eentje waar we ze in Marokko zien?

Helemaal mee eens, ze zijn allemaal door de mand gevallen (Martje en Bob zelfs twee keer). Sowieso vraag ik me af wat ze in Marokko te zoeken hebben, als je ziet hoe slecht ze de opdrachten nu nog doen. Gelukkig voor hen is het nooit een 'echte' missie, maar zal ook daar alles helemaal in scène zijn gezet, alleen dan in een sfeervollere omgeving.

Het was inderdaad niet dé laatste aflevering, maar de laatste aflevering die op tv is geweest (zal wel iets Brabants zijn om dat zo te zeggen ;)).