Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 50897 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2020, 14:41:16 »
SpacyColors begon over de 9:00 hint, Brtdm stelde een plan voor mbt de ziener en FrankLapidus begint over hints in de teksten van de spelleiders. Ze laten als eersten een onderzoekende houding zien waardoor ik ze op dit moment aan de positieve kant van neutraal zet.

belg merkt terecht op dat overvallers met het plan van Brtdm kunnen afstrepen wie niet de bankbediende is, heel scherp. Ook belg zet ik voor nu aan de positieve kant van neutraal.

Mrchippie postte veel maar het leidde inderdaad van de discussie af. Ik zie in hem voorlopig een enthousiaste jonge speler en komt nu zelf wel met een aantal dingen. Ik vind hem niet verdacht. Mensen die snel op hem springen zet ik aan de negatieve kant van neutraal want het is voor overvallers makkelijk om mee te varen op iets.

Focus is de eerste die daar op reageert. Verder plaatst ze korte inhoudsloze berichten. Negatieve kant van neutraal.

Wat me bij Swifty opvalt is dat ze bij de directeurstemming eerst voor random stemmen is omdat we toch geen informatie hebben. Dan wordt er een aantal keer genoemd dat random stemmen verdacht is. Later stemt ze op Brtdm met de reden dat hij rationeel bezig is dus kennelijk is haar mening om random te stemmen zomaar veranderd. Misschien dacht ze dat ze verdacht zou worden als ze random zou gaan en heeft ze daarom toch met een reden gestemd. Daarnaast is ze iemand die snel meevaart op het argument van Frank op mrchipie te verdenken.

Lucy is ook iemand die meevaart op de verdenking op mrchipie. Goed opgemerkt van chipie dat Lucy op Frank stemt voor directeur maar hem wel verdenkt. Dat lacht ze weg met een grapje maar het blijft een tegenstrijdige actie.

L. Lawliet heeft dag 0 niks inhoudelijks bijgedragen en zegt wel “ik ben goed en Linus ook”. Dit vind ik opvallend. Ironisch dat hij nu zegt mensen die niks inhoudelijks bijdragen zegt te willen analyseren maar daar zelf dus bijhoort. Vanwaar de verdenking naar Frank?

Focus, Swifty, Lucy en L. Lawliet zijn spelers die ik voor nu aan de negatieve kant van neutraal zet.

Mooi overzicht. Ik heb wat toevoegingen.

Robbyazerty wil niet zoeken naar hints omdat ze 'te cryptisch' zijn. Opvallend als je de overvallers wil ontmaskeren.

Mollenmania geeft aan met een overzicht te komen, en doet dat later op de dag ook. Schept vertrouwen.

Swifty claimt tot twee maal toe onschuldig te zijn…. vind ik verdacht.

TimvDons zegt 'de draad kwijt te zijn' in het topic en later weer terug met keuze stress rondom stemmen op niet-actieven of juist niet. En voegt dus niets toe.

Er vliegen her en der ongefundeerde verdachtmakingen of vertrouwverklaringen door de bank:
Focus vertrouwd brtdm niet.
deWitte vertrouwd focus
Lawliet claimt dat FrankLapidus bankovervaller is.



Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2020, 14:45:59 »
in iedergeval gaat de inactieve spelers stemgedoe niet meer door
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2020, 14:47:23 »

Haha, ik denk dat Brtdm het er nog steeds moeilijk mee heeft dat de meerderheid uiteindelijk niet voor de ‘absolute willekeurige’ is gegaan ::rofl:: ::rofl::

Valt wel mee hoor, ik had bij het begin van mijn plan ook nog niet zó veel berichten verwacht. En achteraf was de uitkomst nou ook weer niet de meest tactische. Ik vind het wel grappig hoe het gelopen is nu.  ::tandpastasmiley::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2020, 14:49:04 »

Ik had verder zelf het gevoel dat het allemaal net iets té toevallig was dat net toen veel mensen hadden aangegeven bereid te zijn om op een inactieve te stemmen en DC’s naam werd genoemd, dat DC op dat moment online kwam en vrolijk mee kwam posten. Ik vind het opmerkelijk, maar het valt ook niet zo goed te vertalen naar een verdenking.

Toeval bestaat dus schijnbaar  ::jaja::
Bovendien was ik echt al dagen niet online, dat is ook gepost. Dus ik was geen stille speler/mee lezer. Ik ben vanmiddag echt weer actief op het forum.
En het klopt dat ik vrolijk post, want ik vind online weerwolven echt leuk om te doen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #184 Gepost op: 23-01-2020, 14:49:46 »
Ik had verder zelf het gevoel dat het allemaal net iets té toevallig was dat net toen veel mensen hadden aangegeven bereid te zijn om op een inactieve te stemmen en DC’s naam werd genoemd, dat DC op dat moment online kwam en vrolijk mee kwam posten. Ik vind het opmerkelijk, maar het valt ook niet zo goed te vertalen naar een verdenking.
Nou ja wat voor DC pleit is dat hij al voordat iedereen de rollen kende inactief was. En eigenlijk pas ergens vandaag online gezien is. Dus misschien is hij bewust offline geweest om mee te lezen (wat me sterk lijkt) want ik geloof hem als hij zegt dat hij het een beetje vergeten was. Maar zijn rol kon hij niet kennen, die heeft waarschijnlijk vandaag pas gelezen in zijn pm?

Maar dit is even hardop denken :P want ik snap je gedachte wel op zich.

Edit: DC zegt hierboven wat ik dus ook zeg  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 14:58:07 door MollenvangR-Art »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #185 Gepost op: 23-01-2020, 14:55:07 »
ben benieuwd wat iedereen nnu gaat stemmen aangezien de meerderheid was om inactieve spelers weg te stemmen
chipsverslaafde <3

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2020, 14:58:10 »
Ja, ik wist ook niet wat ik er mee moest. Je kan moeilijk zeggen “dus hij is verdacht”. Maar het was wel toeval. Het lijkt me ook niet dat de Dikke Controleur van tevoren heeft uitgedacht wanneer hij online zou komen, dat zou nogal ver gaan.
Wel goed dat je nu actief meedoet, DC ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #187 Gepost op: 23-01-2020, 14:58:48 »
in iedergeval gaat de inactieve spelers stemgedoe niet meer door
Ja leuk dat de personen die zich niet achter dit plan schaarden dit nu heel hard gaan roepen maar wat mij betreft is dit niet het geval.

Iedereen mag dan nu in ieder geval een bericht of een stem hebben ingestuurd, maar ik wil nog steeds voor de stille/meest inactieve persoon gaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #188 Gepost op: 23-01-2020, 14:59:57 »
ben benieuwd wat iedereen nnu gaat stemmen aangezien de meerderheid was om inactieve spelers weg te stemmen
Meerderheid?
Er werd gesteld - en door vele ge-echo'd - om dat te doen.

Ik zie een aantal spelers die nog niet actief waren vandaag.
En een aantal spelers die alleen een kort berichtje hebben geplaatst, maar nog niet inhoudelijk mee doen in de discussie(s).
En een aantal spelers die weinig posten, maar wel met inhoud.
En een aantal spelers die zeer actief zijn.

Ik heb 't niet allemaal helemaal op een rijtje wie-in-welke-categorie valt, maar ik  neig te stemmen op iemand uit de tweede categorie…
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #189 Gepost op: 23-01-2020, 15:06:15 »
Ja leuk dat de personen die zich niet achter dit plan schaarden dit nu heel hard gaan roepen maar wat mij betreft is dit niet het geval.

Iedereen mag dan nu in ieder geval een bericht of een stem hebben ingestuurd, maar ik wil nog steeds voor de stille/meest inactieve persoon gaan.
ik stond in het midden ervan trouwens maar iedereen is wel een klein beetje actief geweest ook.
chipsverslaafde <3

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #190 Gepost op: 23-01-2020, 15:06:32 »
Ik heb gestemd op de persoon die ik het verdachtst vind, dat is Swifty. In het mooie overzicht van MM kun je zien waarom.
Ik hoop dat DC er nog in blijft want hij doet inmiddels leuk mee! En ik denk niet dat hij een overvaller is. Ook MM en mrchipie verdenk ik niet.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2020, 15:15:47 »
Zeg wat gaan mensen mij ineens “aan de negatieve kant van neutraal” plaatsen? ::oink::

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat er bedoeld wordt met dat gedoe over Bjorrn en mij, maar lijkt me wel heel makkelijk als je daaruit kan afleiden dat een van ons een overvaller zou zijn toch? 😅

Verder heb ik juist wel dingen toegevoegd en niet alleen meegevaren op verdenkingen dus jullie spreken jezelf een beetje tegen. Ik ben verdacht omdat ik zelf Frank verdenk én ik ben verdacht omdat ik met Frank meeging over mrchippie? ::vergroot:: Dat slaat toch nergens op ::rofl::

Anyway, ik vind Frank inmiddels ook niet meer verdacht want hij is idd goed naar hints aan het zoeken. Aan de andere kant zou ik als overvaller ook naar ‘hints’ gaan zoeken zodat niet-overvallers verdacht worden. Wie is er begonnen met hints zoeken? Die is vooral niet heel verdacht dan vind ik. Als overvaller zou ik als ik dat zie ook snel hints gaan zoeken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2020, 15:36:28 »
Ik heb gestemd op de persoon die ik het verdachtst vind, dat is Swifty. In het mooie overzicht van MM kun je zien waarom.
Ik dacht dat je eerst zei dat het enkel een onderbuikgevoel was. Nu iemand anders een reden heeft gevonden is dit ineens de reden dat je Swifty verdacht vind. Huh.

Anyway, ik vind Frank inmiddels ook niet meer verdacht want hij is idd goed naar hints aan het zoeken.
Je spreekt jezelf nu juist nog meer tegen. Frank was vandaag en gisteren bezig met het zoeken naar hints totdat je zei dat je hem verdacht. En nu is hij niet meer verdacht omdat hij naar hints zoekt. Daar klopt niets van. ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2020, 15:38:25 »
Om te reageren op DC. Het klopt dat ik nog niet veel heb toegevoegd vandaag. Maarja de combinatie van een drukke dag en de chaos hier helpen nog niet echt mee.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2020, 15:41:55 »
‘Beste bankdirecteur, schep orde in de chaos aub. Jullie lijken wel amateurs! Werken werken werken!’

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2020, 15:43:08 »
‘Beste bankdirecteur, schep orde in de chaos aub. Jullie lijken wel amateurs! Werken werken werken!’
ik heb mn werk al bijna klaar oke!
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2020, 16:00:09 »
‘Beste bankdirecteur, schep orde in de chaos aub. Jullie lijken wel amateurs! Werken werken werken!’

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2020, 16:01:48 »
Ik dacht dat je eerst zei dat het enkel een onderbuikgevoel was. Nu iemand anders een reden heeft gevonden is dit ineens de reden dat je Swifty verdacht vind. Huh.
MM bevestigde mijn onderbuik gevoel vooral, en als ik had gezegd dat ik Swifty verdenk met als rede mijn onderbuik gevoel hebben mensen er niet zo veel aan.

Edit: Ik vind overigens dat B&W veel andere mensen verdacht probeert te maken, you're on my list  ;D
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 16:15:32 door Jacco :) »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2020, 16:25:37 »
Well,

Ik weet het nog steeds niet  ;D voor nu neig ik naar mrchipie, om de redenen die ik gisteren noemde, maar vind meerdere mensen aardig verdacht nu. Lastig.
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #199 Gepost op: 23-01-2020, 16:29:11 »
Ja dit slaat dus kant noch wal tot zover ::rofl::.

Dus ik kijk even naar onze gekozen leider Brtdm voor wijze raad en een mogelijk plan waar we een meerderheid voor kunnen krijgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human