Auteur Topic: [CL] Dag 2: Eerste slachtoffer  (gelezen 51302 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #140 Gepost op: 24-01-2020, 12:36:09 »
jongens kaaasje was net online maar heeft niks gezegd in dit topic? ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #141 Gepost op: 24-01-2020, 12:37:12 »
jongens kaaasje was net online maar heeft niks gezegd in dit topic? ::vergroot::
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er meer dan 1 overvaller net zo inactief is als MB toch  ???

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2020, 12:37:36 »
Mooi overzicht ::ok::.

Dit zijn alleen dus maar 24 mensen (plus jijzelf nog) 25, die relevante dingen hebben gezegd. Blijven er nog 7 mensen over die helemaal niets relevants hebben gezegd. (Ook opvallend)

Inderdaad D*N, namelijk deze 7 mensen:

-Kaaasje: 2 reacties op 21-1, 1 reactie op 22-1, gisteren niks gepost, stemde op mrchipie
-Molduck: 1 post op 22-1, 1 post gisteren, niks inhoudelijks gezegd, stemde op MoleBuster
-Miek1999: 3 posts op 22-1, 1 post vandaag met uitleg over waarom ze gisteren niks schreef, stemde op MoleBuster
-Jann, 2 posts op 22-1, 2 posts gisteren, stemde op MoleBuster
-SanderFMC, 2 posts op 22-1, gisteren niks gezegd, stemde op MoleBuster
-Tim579, 1 post op 22-1, 1 post vandaag, gisteren niks gezegd, stemde op MoleBuster
-Hautoa, 2 posts hier op 22-1, gisteren niks, wel allerlei posts elders, stemde op MoleBuster



Ik vind het ook een erg mooi overzicht DC, maar zou je deze 7 mensen nog wel ergens in je rijtje verdenkingen en niet-verdenkingen ondergaan willen noemen, voor het complete beeld?


Nog voor ik bij de laatste zin was deelde ik je conclusie mbt MV, Lama en De_witte, ik vond hen ook negatief opvallen in je opsomming.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2020, 12:40:22 »
@Swifty
Ik zou die missende namen moeten scharen als onduidelijk. Jammer dat ze geen kleur bekend hebben gisteren. Zeker als ze wel gestemd hebben.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2020, 12:44:28 »
@Swifty
Ik zou die missende namen moeten scharen als onduidelijk. Jammer dat ze geen kleur bekend hebben gisteren. Zeker als ze wel gestemd hebben.


Mee eens.

Ik snap wel dat je zoals bijv Robbie ook al schreef moeilijk alle pagina's kunt bijlezen als je weinig tijd hebt en je moet toch stemmen voor de deadline. Maar blijkbaar hadden ze allemaal wel door dat het tussen MoleBuster en mrchipie zou gaan, aangezien ze daar allemaal op gestemd hebben. Lijkt er op dat ze toch (veel) gelezen hebben. Een korte reactie zou best fijn zijn geweest.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2020, 12:46:30 »
Citaat
MV (62) is het eens met stemmen op inactief. Maar vraagt om alternatieve opties (meepraten en afleiden? licht wolfs)
Omdat ik alleen met actieve spelers door wil. Het enige dat ik doe is aftasten. Kijken wat anderen willen vinden om een open discussie op gang te brengen in plaats van gezwam over Pokémon en andere zaken ;)

Citaat
MV (131) zegt hardop voor DC te gaan (wolfs)
Hoezo is stemmen voor jou Wolfs?  ??? jij was offline. Op het moment dat ik dat postte zag ik je online verschijnen. Ik zei ook nog het volgende:

Nee denk het niet. Kijk ik neig naar inactieveling (Dikke Controleur) eruit te stemmen, maar dat is puur speltechnisch omdat ik het leuker vind met actieve mensen door te spelen. Ik denk dat hij gewoon vergeten is dat het spel deze week begint. Alleen houd ik ook graag mijn ogen open voor andere alternatieven, waar ik wel wat van voorbij heb zien komen.

Edit: DC is online, ben benieuwd naar zijn verhaal  ::jaja::


Ik heb jou hier nog verdedigd zelfs want op dat moment was er geen teken van leven van jou.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 12:48:05 door MollenvangR-Art »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2020, 12:47:20 »
@Swifty
Op basis wat je nu schrijft zou ik zou al matig verdacht willen zetten. Immers ze kunnen weinig tijd hebben om te lezen, maar in het wolven-topic snel bijgepraat kunnen worden door een actieve mede-wolf...
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2020, 12:49:26 »
@MV
Ik snap je uitleg helemaal. En je zou best onschuldig kunnen zijn.
Maar ik lees dit nu terug met de wetenschap van nu dat Molehunter een overvaller was. En in dát licht zijn je posts als 'wolfs' te interpreteren.
Het is ook geen exacte wetenschap  ::ohno::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2020, 12:54:31 »
@Swifty
Op basis wat je nu schrijft zou ik zou al matig verdacht willen zetten. Immers ze kunnen weinig tijd hebben om te lezen, maar in het wolven-topic snel bijgepraat kunnen worden door een actieve mede-wolf...

Daar komt bij dat Hautoa wel tijd had om elders op het forum te posten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2020, 12:55:21 »
@Mollenmania ja ik vraag maar wat anderen denken want schijnbaar word ik zelf enorm verdacht als ik mensen verdacht ga maken ;D

@Dikke Controleur heb je toevallig ook gecheckt op wie de mensen die je als verdacht aanmerkt gestemd hebben?

Ik vind de_witte deels verdacht en deels niet. Eens met dingen die gezegd zijn maar aan de andere kant heeft hij imo ook wel logische dingen gezegd bv over het wel of niet verdacht zijn als MoleBuster stemmer
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2020, 12:56:13 »
Daar komt bij dat Hautoa wel tijd had om elders op het forum te posten.

Daar hoefde ze misschien ook niet 10000 Posts voor bij te lezen ;D

Ik moet zeggen dat ik vind dat je erg de focus op deze 7 mensen wil leggen Swifty ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2020, 12:57:42 »
@MV
Ik snap je uitleg helemaal. En je zou best onschuldig kunnen zijn.
Maar ik lees dit nu terug met de wetenschap van nu dat Molehunter een overvaller was. En in dát licht zijn je posts als 'wolfs' te interpreteren.
Het is ook geen exacte wetenschap  ::ohno::
::jaja:: duidelijk. Andersom geredeneerd (ik ga er niet vanuit dat het zo is), vind ik het overzicht dat je maakt ook als wolfs te interpreteren? Vertrouwen wekken door een analyse te maken en mensen daarmee op een bepaald (verkeerd?) spoor te zetten. Ik ga er niet vanuit dat je een wolf bent op basis van mijn post waarin ik je verdedigde, maar als het achteraf toch zo is, goed gespeeld dan  ::ok:: :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2020, 12:58:07 »
Miek staat overigens wel in het overzicht van DC, waardoor Focus nu in geen enkel overzicht staat
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2020, 13:00:05 »
Oh die had ik gemist D*N, sorry Focus en Miek!


Lucy, ik wil niet focussen (no pun) op die 7, ik wil alleen niet dat ze vergeten worden in het grotere geheel.
Keep calm and eat chocolates!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2020, 13:11:56 »
Ik vind LdH heel opvallend in deze analyse

- Hij noemt dat hij nooit op inactieven stemt (wolfs)
- Hij noemt zonder argumentatie mensen die hij vertrouwt (hoezo dan?)
- Hij valt mij aan met foutieve wiskundige benaderingen.

Mijn stem gaat denk ik naar hem. Het enige wat ik eng vind is dat ie ziener kan zijn en zo wellicht de genoemde mensen vertrouwt?
You'll never walk alone

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2020, 13:15:36 »
Eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet duidelijk op voorhand dat MoleBuster gelyncht zou worden, maar misschien zit ik gewoon niet goed op te letten.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2020, 13:16:32 »
Bedankt DC voor dit overzicht.  ::ok::
Bij de verdachten zit ook een naam bij van iemand die ik ook al langer verdacht vond, maar waar ik nog weinig bij kon beargumenteren. Ik houd de naam nog even voor mijzelf, omdat ik eerst iets meer reacties wil horen van de besproken mensen, zonder dat we al op 1 persoon gaan focussen.
Maar ik geef al wel vast mijn stem door. (Kan nog wijzigen, mocht ik vanavond tijd hebben)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2020, 13:16:39 »
Klopt.
Alleen blijf ik het vreemd vinden waarom MoleBuster dan op Bjorrn heeft gestemd. Dat wekt toch de indruk dat MoleBuster ofwel al wist dat hij zou worden weggestemd (en niks wou weggeven), ofwel dat hij het niet erg vond om alle aandacht op zich te krijgen in de ronde daarna. Alsof het om een of andere reden duidelijk moest zijn dat MoleBuster een overvaller was.


Voeg hierbij de melding die gemaakt is dat MoleBuster forumspellen stress heeft wordt het best waarschijnlijk dat MoleBuster bewust zich terug wou trekken. ALS dit klopt dan zijn er twee valide wolf-stem-tactieken:
1. Stem op MoleBuster, dan krijgt MoleBuster wat hij wil en lijk je burger.
2. Stem op de next-likely-kandidate: mrchipie, dan blijven de wolven in controle, en kan optie 1) een dag later nogmaals geprobeerd worden.

Dan zou ik verwachten dat beide opties zijn uitgevoerd door de roedel wolven.
M'n analyse van eerder kan ik dan aanvullen met verdacht stemgedrag. En ik heb de stille(n) obv gesprekje Swifty ook toegevoegd. Waarbij van hen alleen Focus onduidelijk is omdat deze toch wel gepost heeft op dag 1.

Op basis van dit en m'n eerdere inactieven-discusie-overzicht (post 138 en 139 https://www.realitynet.org/forum/?topic=68534.msg2231880#msg2231880) zijn dit mogelijk overvallers:
DeWitte (mrchipie)
Lama1997 (mrchipie)
Ennasil (Swifty)
MV (Miek1999)

(DeWitte en Lama1997 zijn dus de twee van m'n verdachten die optie 2 kiezen)

Matig verdacht:
FrankLapidus (mrchipie)
SpacyColours (mrchipie)
Swifty (Molebuster)
B&W (Molebuster)
L Lawliet (niet gestemd)
MollenMania (LdH)
Kaaasje (mrchipie)
Molduck (MoleBuster)
Nieky (mrchipie)
SanderFMC (Molebuster)
Hautoa (Molebuster)
Jann (Molebuster)
Tim579 (Molebuster)
Jacco (Lucy)

En dit zijn burgers:
D*N, Daisy,  Brtdm, DC en Belg

Onduidelijk:
Mrchipie, Vermoljoen, Mieke1999, Nieky, Linus, RobbieAzerty, TimvDons,  Lucy, LdHMolletje, Focus
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 13:43:27 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2020, 13:17:59 »
Thanks voor het top overzicht DC. Als iemand nu nog durft te zeggen dat je inactief bent...  ::rofl::

Deze vind ik ook interessant:
@Swifty
Op basis wat je nu schrijft zou ik zou al matig verdacht willen zetten. Immers ze kunnen weinig tijd hebben om te lezen, maar in het wolven-topic snel bijgepraat kunnen worden door een actieve mede-wolf...

Vooral dan uit eigen beleving: ik had gisteren echt geen tijd om alles bij te lezen, wou op DC gaan stemmen (omdat ik die sinds ik laatst bijgelezen had nog niet gezien had) maar toen ging het mis.

Maar anderen kunnen inderdaad wél nog een berekende stem uitbrengen als ze via een aparte wolventopic elkaar inlichten. Die zal vast makkelijker bij te lezen zijn dan al deze posts.
In dat geval zouden van die 7 personen molduck, miek199, Jann, Sander, Tim en Hautoa er verdacht uit komen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #159 Gepost op: 24-01-2020, 13:23:38 »
Mrchipie (132) stemt hier direct mee in (wolfs, want hij stemt op Lucy)
omdat ik op lucy stemde ben ik wolfs? ik zat nog zoals je later zag te twijfelen op wie ik ging stemmen maar ik ging toch op mn gevoel stemmen en dat was lucy
chipsverslaafde <3