Auteur Topic: [CL] Dag 4: Zware tijden  (gelezen 40727 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #200 Gepost op: 27-01-2020, 15:24:30 »
@B&W. Indeed. Aangepast.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #201 Gepost op: 27-01-2020, 15:28:04 »
Dc komt met een conclusie n.a.v. dag 1 en 2.... dag 3 wordt gemakshalve maar even vergeten?
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #202 Gepost op: 27-01-2020, 15:30:00 »
Heel erg bedankt DC, de verdachten die je noemt staan bij mij ook hoog. Alleen Lucy vindt ik zelf nog steeds verdacht.

En ik zie nu dat mollenmania ook op Lucy wil stemmen, dus waarschijnlijk dat ik daar in mee ga.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #203 Gepost op: 27-01-2020, 15:32:06 »
Fijn en goed beredeneerd overzicht ook van Mollenmania. ::ok::

Mijn stem zal ook naar Lucy gaan en ik hoop dan ook dat er veel mensen mee gaan in het voorstel van Mollenmania.  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2020, 15:34:36 »
Ik ga ook mee op Lucy stemmen   :D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #205 Gepost op: 27-01-2020, 15:34:52 »
@B&W. Indeed. Aangepast.
Is verder niet erg hoor. Ik waardeer de tijd die je erin steekt enorm! ::bravo::

Het valt me verder wel op dat in je verdachtenlijst vooral mensen staan die weinig tot niets zeggen (Ennasil, Molduck, Hautoa en daarna nog SanderFMC, Jann en evt. Lama). Denk je echt dat de groep overvallers echt bestaat uit bijna alleen mensen die stil zijn?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #206 Gepost op: 27-01-2020, 15:37:36 »
Als ik weg zou zijn was er niemand op Frank en belg na die op Lucy zou gaan en als er dan door mijn dood toch verdenkingen op Lucy kwamen zou ze zich daar wel weer uit kunnen kletsen. Ik denk dat ze van mij af wilde en me geluncht heeft.

Kleine correctie aangebracht  ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2020, 15:40:58 »
Ik stem ook op Lucy, ondanks dat dit nu enorm verdacht klinkt omdat ik de vijfde ben op een rij ::rofl::

Ik vind dat Mollenmania Lucy wederom finaal heeft gefileerd. Ik kan niets meer dan het ermee eens zijn. Daarnaast was Lucy al gek bezig op dag 1, toen ze Frank om een rare reden verdacht en daarna om een nog raardere reden vrijsprak. De dood van Bjorrn kan ook makkelijk een tactiek van haar zijn geweest, een plan dat goed had uitgepakt omdat ze toen (waarschijnlijk ook door overvallers) plots werd vrijgesproken door een aantal mensen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2020, 15:47:01 »
goed plan, maar ik ben zo ongeveer de hele middag en avond niet thuis, dus ik zal nu vast een stem doen en proberen verder mee te lezen

Mijn stem was op Jacco en daar sta ik nog steeds wel achter eigenlijk. Hoewel ik het verhaal over Lucy ook wel steeds meer ga geloven
Wit is ook een kleur!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2020, 15:52:21 »
Nog wat opvallende zaken uit dag 2:
De getallen tussen haakje geven de post die ik samenvat tov totale post die dag van de persoon. Hoe groter 't verschil tussen beide hoe 'zinlozer' de bijdragen ---> Chaosbrengers.

B&W: Poste weinig, maar wel inhoudelijk relevant (4 op 5).
Belg: Post weinig, en met weinig inhoud (1 op 6)
Brtdm: Is vaag over z'n stem op uiteindelijk DeWitte. ((3 op 5)
D*N: Reageert (quote) vaak op anderen (5 op 18)
Daisy: Twee post maar wel beide over LdH (2 op 2)
DeWitte: Noemt vaak geen namen (8 op 10)
Ennasil: Doet (5 op 8 ) eigenlijk niet mee, maar weet wel op LdH te stemmen (1 op 2)
Focus: Kort en krachtig en durft namen te noemen (5 op 8 )
Hautoa: De uitleg van de stem op Molebuster is echt twijfelachtig. "had eergisteravond al gestemd omdat ze gister weg was, op een inactieve". Noemt namen in de posts. (4 op 7)
Jacco: Is deze dag niet heel uitgespoken, maar ben legt zijn stem op dewitte wel uit. (4 op 7)
Jann: Onzichtbaar tot de post dat hij op Swifty zal gaan stemmen (1 op 3)
Kaaasje: legt vorige stem uit in de ene, en de nieuwe stem in de tweede dus nul bijdrage aan de discussie, reageert ook niet op de oproep van anderen om te reageren (oa mrchipie) (2 op 2)
Lama1997: Geeft een MV te volgen om op Hautoa te gaan stemmen, zonder eigen bijdrages(4 op 8 )
L Lawliet: Onzichtbaar, inactief (1 op 1)
Linus: Met twee inhoudelijke bijdrage op 13 berichten een spammer (2 op 13)
Lucy: reageert vaak op anderen met quotes. Noemt een aantal verdachten en lijkt door de dag heen op LdH uit te komen. Wel veel posts zonder 'inhoud'. (9 op 21)
Miek1999: Onzichtbaar, inactief (1 op 2)
Molduck: onzichtbaar, maar weet na 1 post wel op LdH mee te stemmen. (1 op 1)
Mollenmania: reageert veel op anderen met quotes. Heeft aanvallende stijl en noemt vaak namen, eg. is uitgesproken (4 op 9)
mrchipie: Heel actief, en reageert op velen. Herhaalt zichzelf door de dag heen, en is duidelijk een spammer. Verdedigd zich op alles en iedereen die ergens in zijn/haar post zijn naam heeft genoemd. Heeft duidelijk te veel tijd omhanden. En gaat ook op dit stukje reageren met een quote (11 op 36)
MV: reageert vaak met quotes op anderen. Vaak in de verdediging, en komt met een 'rare' stem op L Lawiet (9 op 18)
Nieky: Lijkt gefixeerd op LdH (4 op 10)
RobbieAzerty: Weinig actief en heeft de neiging opsommingen te geven met veel namen. (2 op 3)
SanderFMC: inactief, maar geeft in de ene post wel een eigenzinnige stem op Mollemmania aan (1 op 1)
SpacyColours: Valt niet op (4 op 6)
TimvDons: één post en precies over het gaan stemmen op LdH (1 op 1)
Vermoljoen: Is vooral bezig met het idee dat overvallers op overvallers hebben gestemd (8 op 16)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 15:54:14 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #210 Gepost op: 27-01-2020, 15:55:29 »
Als we denken dat de exit van Lucy ons gaat helpen, dan ga ik daar maar eens in mee. Het idee komt - en wordt ondersteund - door mensen die ik onverdacht vind.

Mocht Lucy overvaller zijn dan zie ik in haar posts van dag twee nog aanwijzingen voor andere overvallers:

In post 155 vind ze DeWitte zowel verdacht als niet verdacht.
In post 156 neemt ze het een beetje op voor Hautoa.

Aangezien beide hoog op m'n lijstje staan hoop ik dat Lucy overvaller is die in die post het over haar mede-overvallers heeft. Ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 16:08:24 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2020, 15:59:16 »
Dc komt met een conclusie n.a.v. dag 1 en 2.... dag 3 wordt gemakshalve maar even vergeten?
Zeker niet. Ik nodig iedereen uit om dag 3 en vandaag mee te nemen in zijn/haar overwegingen. Het enige wat ik heb gedaan is dag 2 uitpluizen op een gestructureerde manier. Dit helpt nu - en hopelijk later met meer informatie - te bepalen wie er gelogen heeft of juist op het goede spoor bleek te zitten. Eventueel komen we tegenstrijdigheden of patronen tegen die ons gaan helpen.
Het heeft mij in ieder geval geleerd hoe iedereen het spel speelt qua stijl. Omdat ik na de afgelopen dagen nogal verward werd door de chaotische vorm van de posts.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #212 Gepost op: 27-01-2020, 16:11:36 »
Ik zie dat ik als weinig actief wordt bestempeld, maar moet zeggen dat ik bewust minder post, omdat het voor iedereen al zoveel is om bij te lezen. Ik post mijn bevindingen gewoon, maar ga niet op elke post nog eens "vind ik ook" of "vind ik niet" antwoorden. Dat scheelt weer een aantal pagina's.

En ja... ik vond Lucy ook al verdacht en dit groeit eigenlijk alleen maar.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2020, 16:13:03 »
Ja Jezus sorry hoor maar alles wat ik zeg wordt toch weer neergezet als verdacht. Vinden jullie het dan gek dat ik niet meer echt reageer?
Toen ik te fel reageerde was het verdacht en nu ik niet meer zo fel reageer ben ik ook verdacht?

Ik weet dat je geen overvaller bent Mollenmania, maar jij en Frank zijn allebei wel echt ontzettend stom bezig. Ik zou in ieder geval heel goed kijken naar de mensen die zo makkelijk meegaan in op mij stemmen. Moeten we niet eens kijken naar stemgedrag in plaats van deze vage beschuldigingen?

Het is voor mij op m’n mobiel ontzettend lastig om inhoudelijk overal op te reageren. Ik doe mijn best maar citeren en citaten uit elkaar halen om erop te reageren is heel veel werk op de mobiele site. Ik heb mijn laptop afgelopen dagen niet gezien, dus dat gaat ook moeilijk.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de overvallers zijn. Ik wilde dus niet teveel daarover praten, omdat ik 1 geen idee heb en 2 mezelf daar alleen maar nog verdachter mee leek te maken.

Maar okee dan.

Ik heb zoals ik al zei vrij veel privé contact met Molduck en zij doet daar vrij anders dan normaal. Hier post ze nauwelijks iets, wat inderdaad niet out of character is, maar de dingen die ze wel zegt zijn vrij nietszeggend en meelopend met anderen.

Jacco is verdacht omdat hij een van de eersten was die Swifty noemde maar het niet doorduwde. Hij waait met alle winden mee maar we weten inmiddels dat Swifty iig goed was, dus dat vind ik verdacht.

Sander heeft nog helemaal niets inhoudelijks toegevoegd, wat ook verdacht zou kunnen zijn.

Mollenvanger vind ik ook nog steeds verdacht om dezelfde redenen als eerder. Hij is vandaag ook verdacht stil vergeleken met andere dagen.

Mollenmania, ik snap echt wel waar je mening vandaan komt, maar het is echt niet verstandig om mij te gaan lynchen. Er is al eerder gezegd dat ik een erg ervaren speler ben. Zou ik dan jou echt willen vermoorden na je overduidelijke post over mij? En als ik dat dan had gedaan, zou ik dan graag willen dat de dokter zich bekend maakt zodat je nog eens uitgebreid aan iedereen kan gaan uitleggen waarom ik een wolf moet zijn? Als ik een wolf was, zou ik de lijn doorzetten om mensen neer te schieten die nauwelijks iets gezegd hebben, zodat de burgers er geen informatie uit kunnen halen. Maar goed dat kunnen jullie natuurlijk niet weten, dus dit schiet ook niet echt op. Ik weet verder niet wat ik kan zeggen.

Als er iemand is die me gelooft, zou ik graag met die mensen op Sander, Jacco, Molduck of MV willen stemmen. Ik hoor het wel ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #214 Gepost op: 27-01-2020, 16:27:41 »
Spreek je jezelf nu niet tegen? Als je een wolf was, zou je inactievelingen eruit werken. Maar daarna roep je zelf ook op om op Sander of Molduck te stemmen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2020, 16:29:08 »
Als ik een wolf was zou ik die opeten om zo niets prijs te geven. Ik zei niet dat ik ze zou wegstemmen dat zou dom zijn.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #216 Gepost op: 27-01-2020, 16:37:15 »
Ben je niet een beetje selectief in je verdachten? Sander is niet de enige die niks inhoudelijks heeft toegevoegd, Timvdons, ennasil en Lawliet zijn dat ook.

@molduck hoe vind jij dat Lucy irl doet? Als we toch irl er bij gaan pakken wil ik ook wel de andere kant van het verhaal horen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #217 Gepost op: 27-01-2020, 16:40:04 »
Dan mag je dat ook wel aan Daisy Dennis en Nieky vragen, die hebben me gisteren nog gezien ;D

Sander is volgens mij de enige die letterlijk niets bijgedragen heeft? Tim heeft toch redelijk wat gepost? Ennasil en Lawliet vind ik ook verdacht maar ik weet niet uit m’n hoofd wie het meest verdacht zijn. Zoals ik al zei doe ik alles via m’n mobiel en teruglezen en schema’s maken is erg lastig dan.

Ik vind het wel oprecht vervelend dat je mij zo aanvalt, Mollenmania. Ik snap ook wel dat het een spel is maar het voelt toch nogal persoonlijk zo. Waarom is het wel verdacht als ik niet op letterlijk alles wat je over me zegt, reageer, maar reageer je zelf ook niet op alles wat ik zeg?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #218 Gepost op: 27-01-2020, 16:42:10 »
Ben je niet een beetje selectief in je verdachten? Sander is niet de enige die niks inhoudelijks heeft toegevoegd, Timvdons, ennasil en Lawliet zijn dat ook.

@molduck hoe vind jij dat Lucy irl doet? Als we toch irl er bij gaan pakken wil ik ook wel de andere kant van het verhaal horen.

Hoezo niks inhoudelijks. Oké, ik post niet enorm veel, maar dat is in een waterval als dit lastiger in mijn optiek. Weet niet goed om andere dit kunnen bevestigen, maar tijdens weerwolven, zeker op geschreven forumversies, hou ik mij op de achtergrond omdat ik vaak door de snelheid of hoeveelheid van de posten het bos niet meer kan zien. Klinkt makkelijk gezegd, maar zo is het eenmaal zo.

Met betrekking tot Lucy. Ik weet niet hoe Molduck zal reageren, maar ik kan van mijn oogpunt, ook als ik kijk naar bijvoorbeeld spelletjesdagen etc zeggen dat Lucy zich niet anders gedraagt dan hoe ze hier speelt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #219 Gepost op: 27-01-2020, 16:44:27 »
Gezien ik Lucy niet echt verdenk gooi ik dan toch even een andere optie op waarvan ik vrij zeker ben dat diegene wel een overvaller is namelijk L. Lawliet! Ja Mollenvanger ik deed je negeren want dat is extreem grappig ;D. Ik vond Lawliet al vanaf z'n eerste post ontzettend verdacht maar wou hem nog niet zo snel targetten gezien hij grappig en nieuw is, en dat zo zonde is om zo iemand snel weg te stemmen voor mijn vermaak ::hypocriet::. Maar nu gooi ik hem er toch maar in:


Molebuster is ook inactief in het spel. DC is dus niet de enige.

Edit: Molebuster is de enige die nog niets heeft gezegd. Dan zou ik DC er niet uit stemmen.
Ik geloof niet dat de meest inactieve deelnemers de overvallers zijn, want de rollen zijn natuurlijk nooit willekeurig bepaald, ongeacht wat er wellicht gezegd is. Dus zeker diegene die voorheen nooit echt deel hebben genomen aan forumactiviteiten sluit ik voor nu uit. En een stem op een inactief persoon is nog altijd een stem tegen de burgers.

Als ik de tijd had, dan zou ik ieder bericht grondig analyseren, op zoek naar de overvallers die geen meerwaarde in hun berichten stoppen. Maar helaas heb ik dat vandaag niet, dus dat mogen andere speurneuzen gaan doen.

En als het aankomt op vertrouwen, dan vind ik de tactiek van onder andere Brtdm, door te zoeken naar en het benoemen van patronen, wel schappelijk. Dus die vertrouw ik voor nu wel.

Hier zat letterlijk 1 post tussen. Met deze post probeert hij duidelijk Molebuster en zichzelf vrij te pleiten (en mogelijk andere overvallers die weinig forumactiviteiten hebben meegedaan). En gaat makkelijk mee met het vertrouwen van iemand die globaal vertrouwt wordt door een grote groep mensen om niet op te vallen.


Vervolgens hebben we weinig inhoudelijks meer gezien van Lawliet, los van zijn grappige posts met widm uitspraken ;D. Hij stemt de eerste keer random op Linus, de tweede keer niet, de derde keer op Frank en de vierde keer op Molduck. Elke keer vrij random en zorgend dat hij buiten grote discussies blijft.

In het verhaal noemde iemand al dat Lawliet groot en sterk wordt genoemd wat kan slaan op een overvaller. Daarnaast in het laatste stukje maakt Kaaasje hem belachelijk om zijn Italiaanse achtergrond. Dit kan een directe verwijzing zijn naar de serie. Gezien het lied van de overvallers een Italiaans revolutie lied is "Bella Ciao". Zie hier de scène:


De overvaller die "In charge" is, heeft ook Italiaanse roots, lijkt mij een duidelijke hint voor wie de serie heeft gezien ::jaja::.

Als je zeker wilt zijn in het verwijderen van een overvaller zou ik in ieder geval op Lawliet stemmen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 16:50:20 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human