Auteur Topic: [CL] Dag 5: Pizza!!!  (gelezen 22548 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 5: Pizza!!!
« Gepost op: 27-01-2020, 22:12:26 »

‘Tosti ham-kaas tomaat!’ riep mrchipie voor de hele zaal. Hij rook de kaasgeur, maar helaas voor hem waren het pizza’s die geleverd werden. Je kon ze al van 100 meter afstand ruiken. Net genoeg tijd om nog snel de stemming te overlopen!

Uitslag stemming:
13 stemmen: Lucy
8 stemmen: L. Lawliet
4 stemmen: Jacco
1 stem: Vermoljoen, Molduck, SanderFMC, Belg

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lucy werd gekozen als slachtoffer. Zij moest verkleed als een wilde hond naar buiten stormen. De deur werd geopend net voor de pizza’s geleverd werden. De hond sprong uit het niets uit de grote deur en rende op de pizzabezorgers af. De politie wist niet wat hen overkwam en ze moesten snel handelen. Die hond had ook een geweer in zijn handen. Hulpdakdekker twijfelde even, maar wilde niet dat een van zijn teamleden hier het leven liet. ‘Schieten!’ Het hondenpak zat helemaal onder het bloed. Lucy overleefde het niet, zij was een gegijzelde.

Ondertussen hadden Nieky, Mrchipie en Dikke Controleur de pizza’s binnengehaald en werd de deur gesloten vooraleer de politie weer de aandacht vestigde op hun initieel plan. Eens binnen zat iedereen van een lekkere pizza te smullen samen met een colaatje. Het leek er zelfs gezellig aan toe te gaan! Sommige gegijzelden groeiden zelfs dichter naar elkaar toe en er was ook een koppeltje gevormd, maar dit bleef uiteraard erg geheim. De tv mocht voor een uurtje aan en er werd naar ‘Near death experience’ gekeken op Discovery Channel. Wat wel heel erg toepasselijk was.

De dokter knipoogde naar het gered slachtoffer van vorige nacht, maar Mollenmania begreep het niet zo goed. FrankLapidus verklaarde dokter te zijn en hij zei dat ie Mollenmania gered had. Er werden daar verder geen vragen bijgesteld, iedereen geloofde het. Terecht?

Na het eten werd er nog verder gewerkt, maar er waren problemen bij het geld drukken. Ennasil had zich gesneden en begon hevig te bloeden. Die eurobiljetten zijn zeer scherp! Door deze blessure waren er wel heel wat biljetten beschadigd, Convans en Mitchkox waren not amused en ook vanuit de controlekamer van de politie hoorden ze signalen die ze liever niet hoorden. Ze waren erachter gekomen dat de hele overval geregeld werd van buiten de bank en moesten dus gaan opletten. Want nu deed Mitchkox af en toe een wandeling richting het gebouw. Hij deed zich dan voor als journalist van Bild en kon zo al informatie losweken bij andere journalisten en zelfs bij de politie.
Convans en Mitchkox hadden dit liever nog wat uitgesteld, nu waren zij ook opgejaagd wild, maar dat wilden ze nog niet laten merken aan de personen in de bank en ze brachten er de sfeer in.

« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:28:40 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2020, 22:12:38 »
Via de luidspreker legden ze volgende wereldhit op:


Opnieuw werd er aardig meegezongen. De_witte kende elk woord van buiten en ook Jann zong mee. Het leek er zelfs even aan toe te gaan zoals op een après-ski, maar ook nu was de vreugde van korte duur. Er klonk namelijk een harde knal en glasgerinkel. Robbieazerty was er als eerste bij en zag tot zijn verbazing dat Mollenmania beneden lag. Van bovenaf kon hij zien dat hij dood was. Al snel kwamen ook andere lotgenoten in de bank kijken naar het grote gat in het raam. ‘Wat is hier gebeurd?’ vroeg D*N. Niemand wist het zeker. Was dit nou een zelfmoordactie of was dit een actie van de overvallers die klaar waren met het gezeur en gezeik van Mollenmania? Mollenmania was een gegijzelde.

Ondertussen was Mitchkox toch wel benieuwd hoe het ervoor stond. Tegen het advies van Convans in, wilde hij toch nog even bij de bank gaan kijken. Gewapend met pen en papier liep hij richting het mediagebied. Net op het moment dat hij een sigaret wilde aansteken liep er iemand vol tegen hem op. Mitchkox pakte zijn sigaret op en keek omhoog. Tot zijn schrik stond hij oog in oog met Hulpdakdekker. Hulpdakdekker verontschuldigde zichzelf en bood hem een vuurtje aan. ‘Nogmaals excuses, ik moet door. Er staat een chaotische nacht voor de deur en ik moet zorgen voor de veiligheid van de mensen in de bank’. Convans was aan het meeluisteren in de grote tent. Het idee van de politie was om te infiltreren via het dak, door de liftschacht en zo de lift binnen te dringen.
 
‘Stilte, allemaal!’ klonk het uit de luidsprekers. Alle mensen in de bank wisten dat dit de stem was van Convans. ‘Net hebben we gehoord dat de politie gaat invallen. Dit kan uiteraard voorkomen worden. Er is iemand nodig om de kabels van de lift door te knippen en zo het gevaar in de kiem te smoren. Roep daarna de rest en zij maken het werkje af!'

Wie moet de kabels van de lift doorknippen? Stemmen kan tot dinsdagavond 21:30!

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 22:15:36 door Convans »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2020, 22:17:37 »
Interessante ontwikkelingen ::vergroot::

Lucy haar onschuld is bewezen. Helaas heeft ze dat met de dood moeten bekopen. En D*n is dus geen koppeltje met Lucy.

En MM zijn dood is ook niet heel verrassend ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2020, 22:23:02 »
Damn. Ik weet het even niet meer, jongens... ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #4 Gepost op: 27-01-2020, 22:24:15 »
Jeetje...
Nou, deze keer de discussie eens kort houden en op lawliet gaan aangezien velen die nu al stemden en anderen die op nr 2 na Lucy hadden?

Dan hoeven we niet allemaal te posten dat er veel gepost wordt.  ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2020, 22:25:33 »
Ok dus op alle drie de aangegeven personen is meegestemd (Lucy, Lawliet, Jacco) en daarnaast hebben 4 mensen gekozen voor een solo-stem

Enig idee wat we hier mee kunnen?
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #6 Gepost op: 27-01-2020, 22:26:08 »
zucht

stemmen tm dag 4:
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 23:35:35 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #7 Gepost op: 27-01-2020, 22:27:33 »
Krijgen we het te horen als de ziener is gedood?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2020, 22:28:14 »
Krijgen we het te horen als de ziener is gedood?

De ziener heeft niet de rol van gegijzelde gekregen. Dus als er een speciale rol uit het spel gaat, wordt dit ook meegedeeld  ::ok::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2020, 22:28:45 »
Als Lucy gegijzelde blijkt te zijn, sorry Lucy vanuit het diepste van mijn hart maar je hebt al in het begin van het spel de indruk gewekt dat je een overvaller was  ::sorry::

Nogmaals sorry Lucy...  ::hug:: je kwam gewoon echt ontzettend verdacht over. Hoop dat je niet boos bent op mij, aangezien ik degene was die jou al op dag 2 begon te verdenken  :-\\

Op L Lawliet gaan vind ik een goed idee..

En ik zal waarschijnlijk de volgende zijn die vermoord wordt door de overvallers...
Frankje Lapi

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2020, 22:29:00 »
Ik durf even niets meer te zeggen, want het wolven speuren gaat me ongeveer net zo goed af als het mollen speuren... :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2020, 22:29:15 »
Jeetje...
Nou, deze keer de discussie eens kort houden en op lawliet gaan aangezien velen die nu al stemden en anderen die op nr 2 na Lucy hadden?

Dan hoeven we niet allemaal te posten dat er veel gepost wordt.  ;D

Denk dat Lawliet op dit moment de meest logische optie is. We kunnen natuurlijk kijken wie actief Lucy heeft 'aangevallen' als mogelijke wolf zijnde? Maar of we daar iets verder mee komen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2020, 22:29:58 »
Krijgen we het te horen als de ziener is gedood?
Wil je zo graag een dode ziener dan?  ::vergroot::
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2020, 22:31:10 »
Nou ik zat dus duidelijk gisteren en ook vandaag fout... en ik was niet de enige zo te zien. De mensen die ik verdacht vind zijn de mensen die niet eerder dan dag 3 gestemd hebben op Lucy, maar dat zijn er nogal wat.

Maar ik weet het voor nu even niet meer :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2020, 22:31:41 »
Eens dat Lawliet een idee kan zijn.

Toch ben ik echt benieuwd naar concrete verdenkingen van mensen die we nauwelijks horen. Vind het na 5 rondes tijd dat mensen stoppen met 'meestemmen'
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2020, 22:31:48 »
Lawliet blijft bijzonder stemmen.
mrchipie en ennasil hebben 3x met de massa meegestemt, en op dag 1 niet op molebuster.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #16 Gepost op: 27-01-2020, 22:32:23 »
Denk dat Lawliet op dit moment de meest logische optie is. We kunnen natuurlijk kijken wie actief Lucy heeft 'aangevallen' als mogelijke wolf zijnde? Maar of we daar iets verder mee komen?

Misschien hebben de overvallers wel Lucy verdedigd en als extra verdachte Lawliet naar voren geschoven zodat we binnenkort nog een gegijzelde kwijt zijn?

Bij mij staan nog steeds Jacco en chipie bovenaan het lijstje
Wit is ook een kleur!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #17 Gepost op: 27-01-2020, 22:32:35 »
Denk dat Lawliet op dit moment de meest logische optie is. We kunnen natuurlijk kijken wie actief Lucy heeft 'aangevallen' als mogelijke wolf zijnde? Maar of we daar iets verder mee komen?

Inderdaad dit, en ook naar wie er hebben meegestemd op Lucy, want daar zullen ook overvallers bij zitten (en die kunnen makkelijk zichzelf verdedigen door te zeggen 'oh ik had geen tijd/wist niet op wie ik moest stemmen en Lucy was verdacht dus ik heb ook op haar gestemd')
I will follow my inner gold

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #18 Gepost op: 27-01-2020, 22:33:10 »
Wil je zo graag een dode ziener dan?  ::vergroot::

Nee joh, ben gewoon benieuwd of we nog iets van hem/haar kunnen verwachten  ::jaja::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #19 Gepost op: 27-01-2020, 22:37:34 »
Lawliet blijft bijzonder stemmen.
mrchipie en ennasil hebben 3x met de massa meegestemt, en op dag 1 niet op molebuster.

Is wel opvallend ::jaja::

Misschien hebben de overvallers wel Lucy verdedigd en als extra verdachte Lawliet naar voren geschoven zodat we binnenkort nog een gegijzelde kwijt zijn?

Bij mij staan nog steeds Jacco en chipie bovenaan het lijstje

Zou ik wel gedurfd vinden, maar zeg nooit nooit.

Inderdaad dit, en ook naar wie er hebben meegestemd op Lucy, want daar zullen ook overvallers bij zitten (en die kunnen makkelijk zichzelf verdedigen door te zeggen 'oh ik had geen tijd/wist niet op wie ik moest stemmen en Lucy was verdacht dus ik heb ook op haar gestemd')

Zouden we mensen kunnen afschrijven / juist opschrijven die op dag 1 niet op Molebuster gestemd hebben en wel op Lucy vandaag? Wellicht is daar een verband mee te vinden?

Nee joh, ben gewoon benieuwd of we nog iets van hem/haar kunnen verwachten  ::jaja::

Zitten we al in het stadium dat dat verstandig is. Hij/zij heeft nu bij 3 (of 4??) personen de identiteit kunnen bekijken, wellicht ook mensen die al dood zijn. Met nog een man of 30 lijkt mij dat nog te riskant.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela