Auteur Topic: [CL] Dag 5: Pizza!!!  (gelezen 22284 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2020, 11:27:20 »
Het plijt me absoluut niet vrij, maar mijn directeursstem was natuurlijk wel gebaseerd op volledige willekeur. En ik ben de enige waarvan dat controleerbaar is. Dat hieruit onze eerste afvaller en overvaller is gekomen, vind ik dan wel weer een grappig toeval.

En als iemand het verdacht vind dat ik die situatie voor mezelf heb gecreëerd, dan heb ik daar weinig tegen te zeggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2020, 11:37:13 »
De combinatie van een burgemeesterstem op MB plus het feit dat de burgemeester nog steeds niet geluncht is door de overvallers, is een opvallend feit.

Even terug gelezen op dag 0, en blijkbaar was MB gekozen vanwege de random loten van 295 gasten. Als hij de vaste personen wel had meegerekend, had Frank diegene geweest qua loten, die dus, wat nu blijkt de dokter is. Toeval of uitgedacht. Ik weet het nog niet.

We kunnen ook altijd Brtdm's voorstel van Dag 0 uitvoeren als we echt niks weten ;D
Ja als we informatie willen halen uit de stemmen, kan random stemmen wel. Maarja, die overvallers zijn ook niet dom. En we blijven met een onzekerheid over.
Vandaar mijn voorstel om er zeker van te zijn dat de Directeur volledig willekeurig is. Ik weet zeker dat we anders vroeg of laat de Directeur gaan elimineren, in de hoop iets meer te weten te komen. En uiteindelijk schieten we daar waarschijnlijk niks mee op.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2020, 11:47:21 »
Ik begin liever volledig blanco.
Om 23:30 zal ik in ieder geval een screenshot maken van het aantal gasten op dit forum. Vervolgens haal ik steeds 34 af van dat getal totdat het onder de 34 belandt. Hier tel ik 1 bij op. Dit getal komt overeen met iemand uit de deelnemerslijst. Dit zal dan 'de absolute willekeurige' zijn. Niemand heeft hier invloed op.

Ik heb gasten gezegd, dus ik heb gasten gerekend.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2020, 11:50:34 »
Ik heb een nieuw persoon op mijn verdachtenlijstje die door sommige al langere tijd wordt verdacht.
Hautoa
Zij stemt (bijna) altijd op de persoon die verdacht is maar net niet het verdachtst. Zij stemde op deze mensen, die door veel mensen worden verdachten: (dit wil niet zeggen dat ik ze verdenk  :P)
mrchipie
MV
L Lawliet

Zo valt ze niet op omdat ze niet 'mee stemt' maar eigenlijk doet ze dat wel.

Dit viel me dus op... Wat denken jullie?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 12:30:06 door Jacco :) »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2020, 11:53:18 »
Lucy vertrouwde Molduck toch ook niet? Dus misschien een logische stap om op Molduck te stemmen?
Vind ik een goed idee voor deze ronde. De rest hier ook mee eens?
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2020, 11:55:45 »
- mrchipie (zelfde stemgedrag als Hautoa, maar verder een stukje onduidelijker hier in de discussies)
lieve schat ik ben altijd duidelijk in mijn dingen, in tegenstelling tot jou die altijd met andere meegaat
Ik heb een nieuw persoon op mijn verdachtenlijstje die door sommige al langere tijd wordt verdacht.
Hautoa
Zij stemt (bijna) altijd op de persoon die verdacht is maar net niet het verdachtst:
mrchipie
MV
L Lawliet

Zo valt ze niet op omdat ze niet 'mee stemt' maar eigenlijk doet ze dat wel.

Dit viel me dus op... Wat denken jullie?
hold on, hoezo verdenkt je mij opeens jacco?
chipsverslaafde <3

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2020, 12:03:56 »
Vind ik een goed idee voor deze ronde. De rest hier ook mee eens?
kijk ik wil mee gaan, maar zometeen is zei een gijzelaar en ben ik weer verdacht omdat ik meega met de rest.
moeten we trouwens niet kijken wie er pushen of beginnen met dat we moeten stemmen op de gijzelaars die nu dood zijn?
chipsverslaafde <3

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2020, 12:21:20 »
hold on, hoezo verdenkt je mij opeens jacco?
Ik verdenk je zelf niet, maar meerdere mensen wel op het forum wel. Dus je bent (volgens velen) verdacht, maar niet het verdachtst.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2020, 12:21:28 »
ik denk dat we vooral even moeten kijken wie het plan pushte dat we MM of Frank zouden gaan volgen.
Dat MM voor Lucy wilde gaan was wel min of meer duidelijk en Frank leek daar al wel in mee te gaan.
Het was dus redelijk veilig voor een overvaller om te roepen dat we MM of Frank moeten volgen

Lucy gaat op Lawliet (sowieso nadat zijzelf als slachtoffer is bestempeld, maar wellicht ook daarvoor al??), degene die door MM als tweede verdachte wordt genoemd al een tijdje

Lucy was een gegijzelde. Stel dat Lawliet dat ook is dan was het voor de overvallers makkelijk sturen richting het volgen van MM/Frank
De eerste die met dit plan kwam was Brtdm..... verdacht? Of moeten we het meer bij de meespringers zoeken?
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2020, 12:25:50 »
Ik verdenk je zelf niet, maar meerdere mensen wel op het forum wel. Dus je bent (volgens velen) verdacht, maar niet het verdachtst.
Maar je zei mijn verdachtenlijstje, dus lijkt het alsof dat van jou afkomstig is :P

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2020, 12:29:29 »
Maar je zei mijn verdachtenlijstje, dus lijkt het alsof dat van jou afkomstig is :P
Ik heb het aangepast  :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2020, 12:42:53 »
snelle meespringers op plan MM/Frank (plan afkomstig van Brtdm):

in volgorde

- B&W (soort van)... Hij zegt dat we in elk geval MM en Frank een stuk serieuzer moeten nemen
- Frank (maar dat vind ik niet zo gek aangezien hij weet dat MM en hijzelf geen overvallers zijn)
- MM zelf uiteraard (en noemt Lucy)
- Frank (geeft aan mee te gaan op Lucy, ook hier weer logisch)
- Jacco (geeft aan mee te gaan op Lucy, 2,5 minuut nadat Frank dat aangeeft)
- B&W (ongeveer 8 minuten nadaat MM aangegeven heeft op Lucy te gaan doet B&W dat ook)
- DC (die eerst een hele analyse post over chaosbrengers en vervolgens toch aangeeft mee te stemmen op Lucy)
- Robbie (die aangeeft dat hij Lucy meer en meer begint te verdenken, maar nog niet dat hij op haar gaat stemmen)

vervolgens geeft Tim aan dat Lucy niet anders speelt dan ze normaal zou doen en direct daarna gaat DN in de aanval op Lawliet, waardoor de stemming nog enigszins verdeeld wordt...

Voor mij zijn vooral Jacco, B&W en in mindere mate ook DC en Brtdm hier verdacht bezig
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2020, 12:57:16 »
Zullen we het gewoon eens minder duidelijk maken op wie we gaan stemmen, maar wel 1 uit het verdachtenlijstje van vandaag:

Lawliet
Molduck
Ennasil
Jacco
Brtdm


Dan zien we later wel wie op wie gestemd heeft. Dus iets minder kans op meelopers.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2020, 12:58:45 »
ik begin ook steeds mee brtdm te verdenken trouwens aangezien hij volgensmij bijna elke keer ons op een gijzelaar laten stemmen. voor de rest brengt hij wel altijd goeie idieeen
trouwens jongens het is net widm de meest verdachte zijn het meestal nooit. ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2020, 13:36:08 »
Ga niet zo makkelijk mee met Brtdm, ik leg dit later uit met een lijstje wat mij is opgevallen

Ik kwam er zelf mee: ::rofl::

Ik stel voor om op Molduck te stemmen, ook omdat Lucy dat voorstelde en zij te vertrouwen bleek.
Frankje Lapi

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2020, 14:48:03 »
Lekker rustig dagje zo in het topic. Fijn.
Ik heb dag 3 geanalyseerd op post die namen, theorieën bevatten. En is minder uitgebreid dat die van dag2 die zo uitgebreid was om te bepalen hoe iedereen speelt (qua stijl).

Dit zijn de 'feiten' per persoon met de verwijzingen naar de posts zelf op dat je ze zelf kan na lezen.

Ik doe dit per persoon, en probeer aan te geven wat mij opvalt.

B&W
Dag1:
P270: claimt in de avond al ‘eerder op Molebuster’ gestemd te hebben. Hij heeft de hele dag niets over Inactieven cq. Molebuster gepost
Stemt op Molebuster
Dag2:
P91: verbaasd dat Molebuster 14 stemmen kreeg. Wolven stemden op Molebuster. Vertrouwd Jacco.
P117: Zegt dat Lucy wél verdacht is als ‘veel mensen nu ineens zeggen dat Lucy is gezakt op lijstjes’. Wantrouwt speler die vertrouwen uitspreken. (zonder namen)
P216: Oneens met analyse DC. Weet z’n stem nog niet.
P275: gaat op D*N stemmen vanwege buikgevoel.
Stemt op D*N
Dag3:
P121: Vindt post van DeWitte wolverig. Maar noemt ook Nieky en SpacyColours.
P331: geeft aan inactiever te worden door de hoeveelheid posts.
P364: Ik stem nu op L Lawliet omdat ik me zeer sterk afvraag wat hij hier doet, hij geen poging doet om iets inhoudelijks te zeggen en hij zei dat inactievelingen stemmen een slecht idee was precies op het moment dat DC online kwam en de focus dus naar Molebuster zou verschuiven.
Stemt op L. Lawliet

Analyse:
B&W zit of niet lekker in ’t spel (zoals hij op dag 3 aangeeft) of houdt zich bewust op de vlakte.


Belg
Dag1:
P140: voorspelt wat er is gebeurd! Namelijk dat een inactieve een overvaller is!
Stemt op Lucy
P41: vind het zienerplan van Brtdm geen goed idee.
Dag2:
P61: Stemde op Lucy vanwege vele voor- & tegenstanders, om iets te weten te komen.
Stemt op Lama1997
Dag3:
P241: stemde op Lama vanwege één klein zinnetje. (geen quote)
P340: Originele post met oa. “Vandaag is het spel bijna een week bezig, 4 mensen hebben quasi niets gezegd: Jann, Molduck, Sander en Ennasil. Waar is het credo "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan" gebleven?”. En verdedigt Swifty.
Stemt op Lucy

Analyse:
Belg is niet heel uitgesproken maar heeft veel goodwill gekregen omdat hij tegen het Ziener-plan van Brtdm in ging.


Brtdm (Bankdirecteur vanaf dag 1)
Dag1:
P125: gaat op inacieve stemmen
P209: gaat voor ‘niet heel actief’ en gaat mee met Jacco op Swifty
P222: herhaalt hardop z’n stem op Molebuster
Stemt op Molebuster
Dag2:
P106: Jacco is niet verdacht. Begint over de hints: noemt DeWitte.
P109: Verdenkt SpacyColours
P129: Schrijft ‘een vage stem’ uit te brengen. (idem p162)
Stemt op DeWitte
Dag3:
p80: verdenkt DeWitte, Lucy en vooral Nieky. Vertrouwd DC, Jacco en D*N.
P136: verdenkt dewitte en vertrouw D*N
P141: verdenkt dewitte vanwege stemgedrag en aard van z’n reacties.
P212: vind Belg onverdacht
P224: vraagt zich af of D*N wel echt zo te vertrouwen is. Idem mbt dewitte.
P287: vindt Swifty niet onverdacht en van dewitte is hij nog niet zeker.
P307: overweegt op dewitte, swifty of MV te stemmen, maar heeft meer verdachten. Vindt dewitte lekker kritisch en wil hem er in houden. Begrijpt Swifty niet en denk iets te leren van haar rol kennen. En MV voegt totaal niets toe, incl. 3 solostemmen. Zij-verdachten zijn Nieky, B&W en Lama.
P375: zegt dat hij er uit ligt dewitte waarschijnlijk geen wolf is.
Stemt op Swifty

Analyse:
Brtdm is natuurlijk de bankdirecteur en heeft een unieke positie in ’t spel daardoor. Spreekt zijn verdachten en vertrouwden uit. Noemt opvallen vaak DeWitte. Heeft relatief veel invloed op de lynchuitstal omdat hij a) namen noemt en b) vertrouwd wordt.



Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2020, 14:48:45 »
D*N
Dag1:
P166: reageert beargumenteerd op post DeWitte (142) en schrijft dat inactieven ook overvaller kunnen zijn
P195: ontkracht claim MM/MRchipie dat ‘stemmen op inactieven de prullenbak ik kan’ en gaat nog steeds voor inactieve
Stemt op Molebuster
Dag2:
P34: valt tegenstanders niet op inactieven aan: Spacycolours, Mollenmania, LdHmolletje, De Witte, Lama en Lawliet. En zegt dat Jacco de eerste was die Molebuster noemde.
P99: Belg Jacco en Mrchipie stemden op Lucy, en MollenMania en Frank waren van plan dit te doen (tav theorie dat wolven koppel Bjorn & Lucy in 1x wilden uitschakelen)
P180: vraagt Frank wat te doen
P202: corrigeert DeWitte die schreef dat Molebuster op ’t eind actief werd. Dat is niet zo, aldus D*N.
P227: vertrouwd mrchippie
P262: Met LdH gaan we de oorlog niet winnen
Stemt op LdH
Dag3:
P36: Neemt het voor mrchipie op
P105: Verdenkt MV en Lawliet.
P134: vertrouwd brtdm en verdenkt MV
P228: brengt theorie van Kaaasje weer terug in het topic: Swifty vs Vermoljoen. Heeft een (hier niet geplaatst) argument tegen MV. En vind dewitte vaag maar verdenkt ‘m niet.
Stemt op MV

Analyse:
Schept op dag 1 veel vertrouwen door te benadrukken – tegen berichten in van DeWitte en Mrchipie – dat inactieven overvaller kunnen zijn. Heeft een soort van bondje met mrchippie die hij in twee dagen beschermd. Is duidelijk over zijn stem. En heeft invloed op anderen. Met name de ‘met LdH gaan we de oorlog niet winnen’ post heeft mogelijk LdH de kop gekost.


Daisy
Dag1:
Stemt op Molebuster
Dag2:
P44: Inactief door werk. Vertrouwd LdH (nog) niet.
P273: Loopt mee met Nieky mbt verdachtmaking LdH. Stemt op LdH omdat ze gelezen heeft dat meerderen dit gaan doen.
Stemt op LdH
Dag3:
P40: Vond LdH vreemd doen omdat hij schreef mensen te vertrouwen.
P79: valt Frank af in z’n betoog over Lucy en Nieky.
P184: verdenkt dewitte en vertrouwt Frank
Stemt op DeWitte

Analyse:
Daisy is weinig actief en wat ze schrijft omvat weinig namen.



de_witte
Dag1:
P142: schrijft dat inactieven bijna altijd burger zijn
P208: schrijft nu dat inactieven wel overvaller kunnen zijn. Een draai tov post 142.
P226: spreekt uit niet op Mrchipies (224) stemadvies (eg op Molebuster) mee te gaan
Stemt op mrchipie
Dag2:
P?:Overvallers stemden op zowel Molbuster als mrchipie
P49: ik heb op dag3 weinig tijd.
P53: stemde op mrchipie toen die nog onbesproken was. (zie p50 MV) (Vreemde post!)
P128: gaat stemmen op iemand die claimt iemand te vertrouwen (geen namen genoemd)
P199: verdedigt zich op aanvallen/verdenkingen op hem.
P243: “Mijn stem stond al min of meer vast vanochtend en nu zie ik dat die persoon ook door anderen verdacht wordt.... dus voor mij is het vandaag een beetje net zoals gisteren”
P246: “Waarmee ik niet bedoel dat ik op dezelfde persoon stem als gisteren” (erg vaag deze twee posts)
P269: verdedigt zich tav aanval Focus.
Stemt op LdH
Dag3:
P44: vind meelopers qua stemmen verdachter dan de eerste stemmers.
P85: stemde op LdH omdat die schreef spelers te vertrouwen. Brtdm en DC lijken goed. Van Jacco en Focus weet hij ’t niet.
P143: vind plan van noemen verdachte/vertrouwde niet goed.(idem p185, p201)
P209: vind mensen die vroeg meegingen in plan brtdm (noem verdacht en vertrouw mbt ziener) verdacht. (maar noemt geen namen)
P221: Legt uit – na roep om duidelijkheid van Lucy – dat hij absoluut niet weet of hij goed zit en niet wil dat de overvallers gaan mee stemmen als hij namen gaat noemen. Valt Lucy aan dat haar vraag haar verdacht maakt.
P252: gaat niet op hints af “zijn net cryptogrammen”
P261: claimt zijn goedheid als tegenstander Zienerplan obv analyse Kaaasje. Gaat DC in de gaten houden, maar DC is niet zijn hoofdverdachte. Vind Swifty verdacht omdat ze zelf de Kaaasje theorie aanhaalt.
P284: schrijf in antwoord op MV dat hij wellicht later in het spel zich op MV gaat richten
P293: dacht op Jacco te gaan stemmen, maar noemt nu DC, Vermoljoen, Mrchipie, Lucy, Daisy en TimvDons, Swifty, Brtdm. Hij vindt Focus niet meer verdacht.
P344: weet niet op wie te stemmen, waarschijnlijk iemand die op hem stemt of op iemand die al onder vuur ligt.
Stemt op Jacco

Analyse:
DeWitte is actief en zat op dag 1 fout met z’n aanname dat inactieven gijzelaar zijn. En stemt dan ook op de meest actieve die dag (mrchipie). Kondigt op dag 2 aan op dag 3 weinig tijd te hebben, maar daar is niets van te merken. Is op dag 1 en 2 vaag, want hij geeft geen namen. Gaat vol in tegen het Zienerplan, en krijgt daar bij val voor. Aan het eind van dag 3 veranderd zijn stijl. Ineens staan er veel namen in z’n posts. Zijn stem voor dag 3 wiebelt enorm als je de laatste posts terug leest. Uitleg van zijn stemmen zijn redelijk vaag naar mijn mening. Spreekt zich op dag 3 op belangrijk moment op de dag uit tegen Swifty. Dit wordt snel bevestigd door Kaaasje. En ik denk dat deze beide berichten veel mee stemmers hebben gekregen.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2020, 14:49:25 »
ennasil
Dag1:
Stemt op Swifty
Dag2:
p28: Stemmen wolven echt op wolven?
Stemt op LdH
Dag3:
p363: stemt op iemand die hem ‘na lezen topic’ het meeste is bijgebleven.
Stemt op  Swifty

Analyse:
Ennasil is een zeer stille speler, met weinig inhoudelijke posts. Lijkt weinig online te zijn, maar weet wel met de meerderheden mee te stemmen. Is verdacht vanwege de theorie dat inactieven vanuit overvallers-topic weten op wie te stemmen.



Focus
Dag1:
Stemt op mrchipie
Dag2:
p35: mrchipie is geen wolf omdat hij zoveel stemmen kreeg.
P60: wolven stemmen niet random (dus wel op Molebuster en mrchipie)
P112: ‘Kaaasje explain Yourself’.
P249: Theorie dat de wolven dacht een koppel te pakken door Bjorn uit te schakelen.
P263: Ik heb gestemd op de_witte, want zijn posts  vind ik tot nu toe het meest wolfs.  Ik vind dat hij op dag 1 Molebuster lijkt te beschermen
Stemt op DeWitte
Dag3:
P9: vindt achteraf LdH niet verdacht.
P65: valt Lucy aan vanwege LdH stemmen.
P96: vertrouwen in dewitte is toegenomen.
P148: verdacht Lawliet en Hautoa en vertrouwd Frank
P242: vertrouwt Linus ‘nog meer’
Stemt op Niemand

Analyse:
Focus is redelijk actief. En spreekt vaak over vertrouwen vs verdachten. De namen zijn niet constant. Stemde op dag 3 op niemand wat ook verdacht is omdat je daardoor niet in de problemen komt om ’t uit te leggen. Terwijl hij die dag regelmatig online was.


FrankLapidus (Gegijzelde, Dokter)
Dag1:
P174: stemt niet perse op inactief
P206: neigt naar Mrchipie voor z’n stem
Stemt op mrchipie
Dag2:
p20: verdenkt mrchipie
P63: Beschrijft dat MoleBuster geen tijd had en dat wolven dus express ook op MB gestemd hebben. Vindt Jacco’s stem ‘raar’.
P72: Overvallers die op Molebuster stemden zijn nog steeds verdacht.
P116: Bestrijdt de claim van D*N dat Frank op Lucy zou stemmen. Frank ging kiezen tussen mrchipie en Lucy.
P171: Vindt dat Jacco met alle winden mee waait.
P176: denkt dat molebuster er uit wilde, en dat medewolven op hem gestemd hebben.
P184: Geeft overzicht teksten waar hints in kunnen zitten, zonder analyse of mening
P191: Denk aan mrchipie en Lucy voor zijn stem.
P210: stemt op Jacco, ook omdat die niet op p171 reageert.
P256: vindt LdH niet verdacht, maar snapt ’t wel. Stemt op Jacco.
P268: snapt niet dat Lucy en Swifty LdH anders vinden spelen.
Stemt op Jacco.
Dag3:
p21: Benoemd dat Nieky en Lucy (en Swifty) hard op LdH gingen en dus verdacht zijn (en ook in p37). (hij mist SpacyColour in dit rijtje)
P47: valt Lucy en Nieky aan (en ook in p78)
P118: verdedigd MV
P139: verdenkt Jacco, Nieky en Lucy en vertrouwd Focus
P177: geeft overzicht met hintteksten (maar geeft geen analyse/mening)
P188: vertrouwd Focus al het hele spel
P289: stemt op Nieky, Lucy of Jacco.
P309: vind stemmers vandaag op MV verdacht. ‘hij doet juist echt niets verdachts’.
P348: stemt op Jacco, Nieky of Lucy
Stemt op Lucy

Analyse:
Frank is dokter en dus goed.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2020, 14:50:10 »
Hautoa
Dag1:
Stemt op Molebuster
Dag2:
p169: had eergisteravond al gestemd omdat ze gister weg was, op een inactieve. Vindt Lucy onverdacht. Vindt Molebuster-stemmers onverdacht. Vindt tegenstanders van op-molebuster-stemmen verdacht.
P177: Vindt MV opvallen. Steunt theorie Miek1999 (p175)
P214: Verdenkt MV (die haar verdenkt) maar wil nog niet op MV stemmen. Wolven stemmen niet op wolven. Stemt op mrchipie omdat er meer op hem gaan stemmen, zonder uitleg ‘om redenen die anderen ook al genoemd hebben’ (op dag 2 is er niets over mrchipie geschreven!)
P282: verdedigt zich tav aanval Mollenmania
Stemt op mrchipie
Dag3:
P19: “Mensen die op Ldh hebben gestemd zijn verdacht.” (Zonder namen te noemen)
P28: zoekt verdachten in statistiek (maar voert geen statistiek uit op stemgedrag)
Stemt op MV

Analyse:
Hautoa’s claim op dag 2 over de stem op Molebuster is oncontroleerbaar en opvallend. Gebruikt verwijzingen naar meningen van anderen zonder die met naam te noemen. Hierdoor zijn de posts oppervlakkig en mijns inziens verdacht.



Jacco
Dag1:
P198: stemt op Swifty,, en verdenkt MM en Mrchipie niet. Terwijl hij in post 119 voor inactief zou gaan
Stemt op Lucy
Dag2:
P108: Stemde mee op Lucy met anderen, vond Swifty ook verdacht. Vertrouwd Lucy nu. (Jacco zegt een uitleg van z’n stem te geven, maar doet dat eigenlijk niet met een inhoudelijk argument)
P124: vindt Kaaasje, Jann, TimvDons, SanderFMC, Daisy, Tim579, L. Lawliet, Hautoa en Ennasil stil.
P145: Gaat op DeWitte stemmen (is de eerste die dit schrijft, DC had DeWitte wel in top4 pagina eerder) omdat hij eerst op inactieve wil, en dan toch op mrchipie stemt.
P212: weet niet hoe zich te verdedigen/antwoord te geven op beschuldiging van FrankLapidus (idem p253).
Stemt op DeWitte
Dag3:
P25: Weet niet waarom er op LdH is gestemd.
P127: verdenkt zonder uitleg SpacyColours, Swifty en DeWitte
P140: verdenkt dewitte en vertrouwd brtdm
P302: nav voorgaande post noemt Jacco hier de stille spelers: Jann, Molduck, Ennasil en SanderFMC. En vraagt hen te reageren.
P310: vind post FrankLapidus verdacht waarin hij MV beschermd.
P346: denkt te weten hoe de overvallers hun stem bepalen: ‘onverdacht spelers’ zoals Sander en Ennasil. Wil niet op deze stemmen omdat een ‘verspilde’ stem is.
Stemt op Swifty

Analyse:
Jacco zegt op dag 1 op Swifty te stemmen, maar stemt op Lucy. En eerder die dag schreef hij op een inactieve te gaan (en dat zijn Swifty en Lucy niet geweest). Is vaag in z’n uitleg, of legt niks uit. De post eind dag 3 over lunch-gedrag wolven is ook ‘uniek’. Dit alles bij elkaar maakt hem verdacht.


Jann
Dag1:
Stemt op Molebuster
Dag2:
P280: gaat op Swifty stemmen. Maar zit ook een beetje op MV. (idem p 295)
Stemt op Swifty
Dag3:
Stemt op Niemand

Analyse:
Zeer inactief. Wat moeten we hiermee?


Kaaasje
Dag1:
Stemt op mrchipie
Dag2:
p193: Stemde op mrchipie omdat die verdacht over kwam, en stemde mee met de rest.
P285: Vind Swifty verdacht. En Jann. Minder verdacht zijn Belg, Mollenmania en Lucy
Stemt op Swifty
Dag 3:
P2: legt stem op swifty uit als last-minute-keuze. Komt met de drie-groepen-theorie-obv-inschrijflijst: Vermoljoen en Lucy zijn verdacht (Swifty en LdH zijn er al uit).
P17: komt met overzicht wie én op Molebuster én op LDH hebben gestemd (moleduck, D*N, TimvDons en Daisy zitter nu nog in ’t spel)
P39: wolven houden van actieven. Mollenmania is te vertrouwen.
P58: komt met overzicht over LDH.
P255: komt met analyse over ziener-plan en schrijft dat Belg aangaf (p41, dag1) dit geen goed plan te vinden. Robbieazerty begon te delen mbt zienerplan, gevolgd door Lucy en D*N. Dewitte gaat later tegen het plan in. Vind RobbieAzerty en Nieky verdacht.
P274: gaat mee in opmerking (p261) van Dewitte dat Swifty verdacht is. En ook Lucy en SpacyColours. (Het lijkt er op dat de post van dewitte en deze van Kaaasje het lot van Swifty hebben bepaald deze dag)
Stemt op RobbieAzerty

Analyse:
Kaaasje komt met theorie (Swifty/Vermoljoen) en analyse (zienerplan). Is mede bepalend dat Swifty er uit ging in de zin dat obv haar post en die van dewitte er mee gestemd kon gaan worden. Ik zet Kaaasje voorlopig op neutraal, want een actieve overvaller kan prima met (foute) theorieën en analyses komen).



Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 5: Pizza!!!
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2020, 14:51:04 »
Lama1997
Dag1:
P253: komt online met lijstje verdachten maar noemt Molebuster niet (en DC wel als voormalig inactieve)
Stemt op mrchipie
Dag 2:
P104: schrijft op dag3 meer tijd te hebben.
P120: verdenkt DC een beetje omdat die ineens actief was.
P198: is in de war. Vertrouwd niet alle Molebuster stemmers.
P207: Bevestigd MV dat Hautoa opvalt.
Stemt op Hautoa
Dag3:
p333: gelooft de Kaaasje theorie. Vond Swifty al verdacht dus die theorie naar Swifty en Vermoljoen neemt hij mee. Kondigt aan naar de LdH stemmer te kijken en komt daar later op terug beloofd hij.
P336: verdedigd Molduck dat de Hey Mama hint niet naar hem te linken is.
Stemt op Swifty

Analyse:
Belooft met analyse LdH stemmen te komen, maar doet dat niet. Als je dit laatste niet weet schept het eerste veel vertrouwen. Is verder niet uitgesproken over zijn gedachten. Is hij bewust oppervlakkig?


L Lawliet
Dag1:
P137: stelt dat inactieven geen overvallers zijn
Niet gestemd
Dag2:
P57: Was niet op tijd om te stemmen. Beloofd dag 3 en 4 te zoeken naar aanwijzingen.
Stemt op FrankLapidus
Dag3:
P15: Was laat thuis en stemde random.
Stemt op Molduck

Analyse:
Lawliet maakt op dag 1 een foute opmerking. En dat wordt ‘m aangerekend. Logisch omdat er verder zo weinig inhoudelijke posts te vinden zijn. Beloofd op dag2 meer actie, maar op dag 3 is dat niet te zien.


Linus
Dag1:
P155: gaat op inactieve stemmen
P241: gaat voor inactief (noemt geen naam)
Stemt op Molebuster
Dag2:
P17: Acht de kans klein dat veel overvallers op MoleBuster gestemd hebben.
P228: stemt op ‘iemand die ze vertrouwde maar die afwijkend en verdacht stemgedrag vertoonde’.
Stemt op Jacco
Dag3:
P193: verdenkt Jacco en Vermoljoen. En vertrouwd Focus en D*N
Stemt op Jacco

Analyse:
Linus is actiever dan het aantal aangehaalde posts doet vermoeden. De meeste posts zijn dan ook wat mij betreft inhoudsloos (op animated gifs na). Deze combi is een mogelijke taktiek ‘de actieve maar niets zeggende overvaller’.


Miek1999
Dag1:
Stemt op Molebuster
Dag2:
p119: Haar stem op Molebuster was een mee loop stem.
Stemt op mrchipie
Dag3:
P42: stemde op mrchipie omdat hij ‘random’ stemde. Verdenkt Lucy niet.
P116: Miek steunt de aanval van D*N op MV.
Stemt op MV

Analyse:
Miek1999 is zo inactief dat er geen chocola van te maken is. Enige mening is die tov MV, maar via de aanval van D*N. . Is verdacht vanwege de theorie dat inactieven vanuit overvallers-topic weten op wie te stemmen.



Molduck
Dag1:
Stemt op Molebuster
Dag2:
P245: Alles snel doorgelezen en ik denk dat ik op ldh ga stemmen. (LdH net genoemd door TimvDons en TimvDons loopt mee in z’n eerste post van de dag)
Stemt op LdH
Dag3:
Stemt op Niemand

Analyse:
Molduck loopt mee of stemt uberhaupt niet. Heeft in drie dagen dus maar één inhoudelijke post dat hij mee stemt op LdH. Jammer.



Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.