Auteur Topic: [CL] Dag 6: De lift  (gelezen 16680 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2020, 17:33:51 »
Ik heb nu tijd, dus ik ga nog wat zoeken in de teksten en liedjes.. Maar ik ken hier niet iedereen even goed.
Convans en Mitchkox ook niet, dus ik denk als er hints zijn dat ze uit het verhaal komen of duidelijk op het forum moeten staan (zoals songfestival hint of avatar hint).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2020, 17:34:24 »
Handig om te weten!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2020, 17:52:30 »


Carolien?

Nee maar zonder gekheid. Is er iemand die gek is met honkal/honkbalt? Want dat nummer is dus ook het vaste thuisnummer bij de Boston Red Sox (zoals You'll never walk alone bij liverpool bijvoorbeeld of Simply the best bij PSV)

Citaat
Iedereen die zijn mond houdt bij ‘Sweet Caroline’ is niet echt bij een wedstrijd geweest, vinden de meeste fans van de Red Sox. Het liedje van Neil Diamond is verbonden aan de club uit Boston en galmt traditioneel bij iedere thuiswedstrijd in de achtste inning over Fenway Park.

Edit: Daisy is ooit op vakantie geweest naar Boston, maar dat vind ik zelf heeeeul ver gezocht eigenlijk :P
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 17:59:00 door MollenvangR-Art »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2020, 18:22:25 »
Ik ben ook ooit in Boston geweest, maar ik denk niet dat Convans en Mitchkox daarvan af wisten. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2020, 18:43:50 »
Jongens, ik lig met koorts op de bank. Ben nog niet veel wijzer, maar ga m’n stem nu wel insturen en rustig uitzieken.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2020, 18:45:44 »
Dag 1: De taakverdeling
- Lied: Afrojack - Ten Feet Tall: wat zou dit hebben te betekenen?
- D*N stond naast Focus en fluisterde: ‘ik ben echt blij dat jij er ook bent, jou kan ik vertrouwen’. —> zijn ze allebei de vertrouwen?
- Nieky en L Lawliet moeten op de uitkijk staan. Nieky had al meteen indruk gemaakt op L Lawliet omdat hij voor hem in de rij stond. —> is dit het koppeltje?
- Op de uitkijk stonden: Kaaasje, Molduck, Miek1999, Bjorrn, TimvDons, Nieky, Tim579, Molebuster, L Lawliet, Hautoa en Ennasil.

Bij de kluis gingen aan de slag: Belg, D*N, Vermoljoen, LdHmolletje, Jann, Jacco, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus, Focus en Mollenmania.

Vervolgens gingen de volgende mensen het geld drukken: De_witte, Mrchipie, Lama1997, Robbieazerty, Daisy, B&W, SpacyColours, Lucy, Swifty, MV en FrankLapidus.

Dag 2: Eerste slachtoffer
- Lied: Luke Bryan - Drink a beer: iemand op het forum die al vaak heeft gezegd dat die graag een biertje drinkt of iets in die trend? ::hug::
- Linus ontgoochelt dat ze geen bankdirecteur is. Volgende zin: de overvallers hebben het naar hun zin! Brtdm is bankdirecteur en Linus niet, hebben ze het daarom naar hun zin? Linus betrouwbaar en Brtdm dan toch niet?
- De_Witte had geen teddybeer: teken dat hij dit niet verwachtte en dus niet was voorbereid? Is hij te vertrouwen?
- Jacco en SanderFMC hebben MB naar de zuidkant van het gebouw geleid. Ook Ennasil, Dikke Controleur en Tim579 volgden.
—> Jacco duwt hem naar buiten, de rest begon de deur te betonnen.
- Robbieazerty en LdH hadden het moeilijk. Brtdm tikte hun op de vingers.

Dag 3: Frankfürter Würstchen
- lied: Sunstroke Project - Hey mamma: Sander heeft op het online songfestival meegedaan met dit lied.
- Ondertussen klonk de stem van Convans door de luidsprekers: ‘Big Brother is watching you, wij zien alles. We hebben gezien dat Tim579 met de politie probeerde te communiceren. Natuurlijk is dit niet gelukt, maar we kunnen dit niet ongestraft laten. Jullie kiezen wie er gestraft moet worden’: Robbieazerty organiseerde online op het forum Big Brother.
- Hautoa sloeg LdH neer met een schep. Molduck en SanderFMC bracht hem naar de machinekamer.

Dag 4: Zware tijden
- Lied: Green day - 21 guns: geen idee....
- voor Brtdm werd het tijd om te wisselen van team.
- Kaaasje en Miek1999 kwam in staking: waarom zou je als overvaller staken?
—> Brtdm werd kwaad en vroeg Focus, Jann, en Timvdons om ze mee te brengen naar het bureau.
- L Lawiet sloeg Kaaasje en Miek1999.

Dag 5: Pizza!!!
- lied: Neil Diamand - Sweet Caroline: iemand die hier Caroline noemt? De_witte kent elk woord en Jann zingt mee.
- mrchipie hoopte op een tosti ham-kaas tomaat, maar het was pizza. Is hij geen wolf, omdat hij dit anders had geweten?
- Nieky, Mrchipie en Dikke Controleur halen de pizza’s binnen en waarom zouden de overvallers dit doen? Kunnen we hen vertrouwen?
- Ze hebben ‘death experience’ gekeken op Discovery Channel. Zou dit iets kunnen zijn? Ik weet dit voorlopig niet aan iemand te kunnen koppelen.
- Ennasil had zich gesneden: hij is dus geen overvaller? De gegijzelden moeten toch voor de overvallers werken?
- Robbieazerty zag als eerste dat Mollenmania beneden lag. Moest hij als overvaller bij MM blijven staan?

Dag 6: De lift
- lied: Always like this: iemand die altijd op dezelfde stemt? Linus stemde tot nu toe altijd op Jacco :) behalve op dag 1 (Molbuster).
Kan dus op Jacco :) en/of Linus slaan.
- TimvDons zag dat Lama1997 werd vastgebonden, door de overvallers. Moest hij als overvaller bij Lama blijven staan?
- Minder namen dan vorige dagen in het verhaal.

Ik heb geprobeerd eruit te halen wat mij het meest belangrijk leek.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2020, 19:14:42 »
wel mooi dat de wolven nu niet veel weten en nu hoeven we veel minder terug te lezen
chipsverslaafde <3

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2020, 19:18:18 »
Wat een rust hier ::rofl::

ik ben het spoor nu echt bijster  :-\\

Dit. Misschien maar eens stemmen op totaal iemand anders.

Dit is dus waarom dit geen goed idee is... Bedenk ook dat het aantal wolven in de groep relatief steeds groter wordt, en ze steeds meer invloed krijgen. Nu zie ik ook alweer bepaalde mensen allerlei nieuwe namen in de mix gooien, maar ik heb mijn stem voor morgen allang verstuurd.

<...>

Ik weet niet of het allemaal logisch is wat ik zeg, zo klinkt het voor mij nu wel maar wie weet slaat het nergens op, I don't know. In elk geval, Convans en Mitchkox, ik vind het erg leuk om aan deze psychologische mindfuck mee te doen. ::bravo::

Tsja op de huidige weg gaat het ook niet goed. Misschien eens wat anders proberen, een Miek of Robbie ik noem maar 2 namen.

Ik zie allemaal mooie lijstjes meg statistieken voorbij komen maar het heeft volgens mij nog niet 1x gewerkt.



Als we nu de komende twee dagen weer fout zitten hebben we wel een vet probleem....

Of zouden we te maken hebben met trollende spelleiders..... niemand is een overvaller en zij kiezen gewoon elke keer iemand om te laten sterven? (de zwarte dood). Hoewel, dan zouden ze wel een beetje hebben moeten liegen bij de dood van MB in ronde 1 ::hypocriet::

Hoewel ik Spacy wel vertrouw ben ik het hier wel mee eens. Blind staren heeft nu totaal geen zin.

En trollendende spelleiders, ik zie het al helemaal voor me.  ::rofl::

So true  ::rofl:: ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

tja, ik wil met jullie meegaan en op jacco of ennasil gaan, maar dan ga ik weer mee met de rest en stel ze zijn gijzelaar dan ben ik weer verdacht omdat ik op hun stem dus dat zit mij een beetje dwars... :-\\

Awwww  ::hug::


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2020, 19:20:20 »
Hersenspinsel: zijn er mensen totaal niet genoemd in de verhaaltjes?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2020, 19:22:23 »
Lekker rustig dagje zo... Ik hoef een keer geen 12 pagina's door te lezen. Ik ben benieuwd naar de stemming
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2020, 19:28:59 »
Wat een rust hier ::rofl::
Ja, je merkt gelijk dat Molduck niet meer meedoet. :( ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2020, 19:29:23 »
Ja, je merkt gelijk dat Molduck niet meer meedoet. :( ;)

 ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2020, 19:30:22 »
Tsja op de huidige weg gaat het ook niet goed. Misschien eens wat anders proberen, een Miek of Robbie ik noem maar 2 namen.

En weer 2 nieuwe namen  ::)

You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2020, 19:32:43 »
Hersenspinsel: zijn er mensen totaal niet genoemd in de verhaaltjes?

Ander hersenspinsel: Zouden de liedjes juist niet gaan over mensen die geen overvallers zijn?

You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2020, 19:34:26 »
Hersenspinsel: zijn er mensen totaal niet genoemd in de verhaaltjes?

Dat is wel een leuk hersenspinsel, en ik weet het antwoord niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat de overvallers misschien niet genoemd worden (m.u.v. eventueel Brtdm omdat hij directeur is geworden)

- Weer twee nieuwe namen klinkt wel als een poging tot chaos ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2020, 19:36:04 »
Ander hersenspinsel: Zouden de liedjes juist niet gaan over mensen die geen overvallers zijn?
Om eerlijk te zijn zit ik me al een hele tijd lang te verbijten en probeer ik op telepathische wijze aan mijn mede-onschuldigen duidelijk te maken dat we het er beter niet over kunnen hebben. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2020, 19:41:15 »
Om eerlijk te zijn zit ik me al een hele tijd lang te verbijten en probeer ik op telepathische wijze aan mijn mede-onschuldigen duidelijk te maken dat we het er beter niet over kunnen hebben. ::rofl::

en elke dag komt er weer iemand mee......
zolang er geen duidelijke Klaas-hint komt ga ik niks met die hints doen
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2020, 19:42:14 »
Daar ben ik het ook wel mee eens  ::jaja::  ::ok::
You'll never walk alone

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #98 Gepost op: 29-01-2020, 19:49:31 »
Dat is wel een leuk hersenspinsel, en ik weet het antwoord niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat de overvallers misschien niet genoemd worden (m.u.v. eventueel Brtdm omdat hij directeur is geworden)
Ik heb het even gecheckt, en de enige die nog niet genoemd is (buiten de taakverdeling) is belg. Maar ik ben ook pas op dag 6 voor het eerst genoemd, dus ik geloof niet dat dit iets betekent.
Sky might be falling but remember you can fly

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2020, 19:53:49 »
Met nog anderhalf uur te gaan, missen we nog zes stemmen!

Over een half uur stuur ik de mensen waarvan we de stem missen wel een pm