Auteur Topic: [CL] Dag 6: De lift  (gelezen 16359 keer)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 6: De lift
« Gepost op: 28-01-2020, 21:32:48 »

Tot op heden verliep voor de overvallers alles volgens plan. Ze hadden nog maar 1 teamlid per toeval moeten afgeven en ze voelden zich steeds beter in hun rol. Ook Convans en Mitchkox keken tevreden toe, ze hadden wat meer verwacht van sommige gegijzelden, maar dat kon nog komen.

Er volgde uiteraard opnieuw een stemming:

Uitslag stemming:
13 stemmen: Molduck
6 stemmen: Jacco
5 stemmen: Ennasil
2 stemmen: L. Lawliet
1 stem: Nieky

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vandaag was de dag dat de politie weer ging proberen de bank in de komen. Met drie man sterk waren ze via een ander gebouw op het dak van de bank beland. Ze besloten via de grote liftschacht naar binnen te gaan. Ze maakten een gat in het dak van de lift om vervolgens op de ‘B van begane grond’ te drukken. Wat zij niet wisten was dat op hetzelfde momentMolduck bovenop de lift was geklommen. Met een grote zijkniptang knipte zij de liftkabel door. Na een val van twintig meter viel de lift met een grote klap naar beneden. Zowel de politie als Molduck overleefde de val niet. Molduck was een gegijzelde.
 
Uit de luidsprekers klonk ondertussen het volgende liedje:


Voor de politie was duidelijk dat ze te dealen hadden met slimme criminelen die eigen mensen of onschuldige mensen op zouden offeren voor eigenbelang. Hulpdakdekker wist dat hij hulp nodig had. Hij besloot te bellen met de hoogste baas, Jerome Fuchs, van de GSG 9 te bellen. De speciale eenheid die zich bezighoudt met het bestrijden van terreur kon nu goed worden gebruikt. ‘Ik stuur je mijn beste team’ zei Jerome Fuchs die de situatie op televisie had gevolgd.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:28:51 door D*N »

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2020, 21:33:57 »
Nadat de rook weg was en Jann en SpacyColours een deel van de onderdelen van de lift weg hadden gehaald, was duidelijk wat er was gebeurd. Iedereen wist dat het risico groot was dat Molduck het niet zou overleven, maar hoe kon het zo zijn dat Lama1997 ook bij de slachtoffers lag? Al snel zag TimvDons dat Lama1997 onderin de liftschacht vastgebonden was met touwen. De overvallers moesten hem daar wel vastgebonden hebben. Zij wisten immers dat de kans dat de lift zou neerstorten groot was en dat dit de makkelijkste manier was om van hem af te komen. Weer was een gegijzelde om het leven gekomen door toedoen van de overvallers.

Even later kwamen drie gepantserde voertuigen het terrein voor de bank opgereden. Een voor een stapten er gewapende mannen uit de voertuigen. Als laatste kwam de commandant van het team Starlight uit een van de voertuigen gestapt. Zij had net haar jubileum van vijf jaar als commandant gevierd en had al vele lastige situaties opgelost. Haar kracht was het onderhandelen met de gijzelaars, haar mensenkennis en haar agressieve aanpak als het nodig was.

Convans en Mitchkox waren hier op voorbereid, maar wisten dat het nu ook veel lastiger ging zijn. Mitchkox had drie maanden geleden namelijk al kennis gemaakt met Starlight in een café in de binnenstad van Berlijn. Hij wist dat hij makkelijk contact kan leggen met mensen en wilde daarom ook een goed beeld krijgen van haar. Hij kwam erachter dat ze meedogenloos, doordacht en charmant was. Ze spraken namelijk vaker af en hadden nog steeds contact met elkaar. Convans en Mitchkox waren dus gewaarschuwd en Convans drukte Mitchkox op het hart het niet te verpesten.

Starlight besloot Convans en Mitchkox te bellen. Zij wist natuurlijk niet dat Mitchkox ook onderdeel van de overval bleek te zijn. Convans was net pizza halen, want ook hij kreeg honger van het harde werken. Mitchkox nam, met de stemvervormer, op en schrok van de stem aan de andere kant. ‘We willen graag een wapenstilstand van 24 uur waarbij jullie niemand vermoorden en wij de bank niet binnenvallen. Op één voorwaarden: jullie laten iemand levend de bank verlaten’. Zonder na te denken en zonder overleg met Convans ging Mitchkox in met deze eis. ‘Jij en ik zullen elkaar nog veel spreken. Wij willen een wapenstilstand en laten morgen iemand vrij’ zei Mitchkox. Hij had immers een zwak gekregen voor Starlight en ging daarom makkelijk mee met deze eis.

Uit de luidsprekers klonk deze keer dus de stem van Mitchkox: ‘Jullie mogen stemmen wie de bank mag verlaten. Stem op degene die jullie niet meer vertrouwen binnen de bank, want zonder vertrouwen wordt deze bankroof lastig’. De deadline voor het stemmen is woensdag om 21:30 uur.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 21:36:03 door Mitchkox »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2020, 21:36:17 »
What? Ik leef nog  ::oink:: en Lama dood?!

Maargoed, ik stel dan nu toch ECHT voor om op Jacco te gaan aangezien die nog aan het smeken was en ook pleitte om dan maar op Molduck te gaan zodat "hij nog een dagje kon blijven!"

En daarmee is Mrchippie ook gelijk weer verdacht want die wilde Jacco niet weg hebben  ::ok::
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2020, 21:36:50 »
ik ben het spoor nu echt bijster  :-\\
chipsverslaafde <3

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2020, 21:39:20 »
 ::zweet::

Sorry mensen voor het smeken, vond het serieus niet leuk om te doen maar ik dacht dat het mijn enige redding zou zijn. Ben heel blij dat ik nog een dag mee mag  ::hug::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2020, 21:45:14 »
Ik zeg voorlopig wel even gewoon niks meer.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2020, 21:50:36 »
Handig schema

Mrchipie en Ennasil hebben elke stemming op de afvaller gestemd behalve de 1e keer. Dat valt in ieder geval op.
You'll never walk alone

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2020, 21:51:08 »
Niet onverwacht om te zien dat Molduck is overleden en dat ze een gegijzelde was. Ik kwam er 5 minuten voor de deadline achter dat de deadline om half 10 was ipv 10 uur (wat in mijn hoofd zat). Ik was nét klaar met het doorlezen van alle posts.

Ik zal nog mijn stem verklaren. Na dat gelezen te hebben had ik geen sterke verdenking voor Molduck. Dat er door steeds meer mensen werd gezegd op haar te stemmen, maakte me eigenlijk zekerder van de zaak dat Molduck onschuldig is. Maar goed makkelijk achteraf praten...

Ik zal mijn stemmen nog verklaren na wat stilte (iets met werk...). Zoals hier vermeld vond ik zowel Robbieazert (dag 4 op gestemd) als Nieky (dag 5 op gestemd) verdacht door hun acties mbt het deel je verdachte in het ziener plan. Okay toegegeven niet heel sterk, maar dat zijn de redenen om voor Molduck, Ennasil of L. Lawliet te gaan ook niet.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2020, 21:53:13 »
vindt het alleen heel raar dat frank niet is dood gemaakt maar lama  ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2020, 21:54:02 »
Ik kan al wel vast aankondigen dat ik vandaag weinig tijd ga hebben, dus ik zal geef mijn stem nu direct al door.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2020, 21:56:19 »
Wat slecht dit ::rofl::

Misschien moeten we maar omgekeerde psychologie toepassen en degene die we het meest vertrouwen eruit stemmen ofzo. ::ohno::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2020, 21:57:28 »
Goed, de verdere uitwerking van dag 4, nadat Frank zich als dokter bekendmaakte... voor het eerste deel van het topic zie #114-116 van mijn overzicht op: https://www.realitynet.org/forum/?topic=68562.100

Frank
#163 maakt zich bekend als de dokter, wilde wachten en kijken naar reacties. Hij heeft het ervoor over snel dood te zijn.
#166 hij heeft Mollenmania gered
#171 reageert op Witte en zegt kijk vooral naar gisteren (dag 3)
#193 zegt dat het niet slim is hem te vermoorden,want hij is niet de ziener. Of MM gekozen is omdat hij goed of fout zat, weten we niet.
#197 Frank verdenkt Jacco, heeft al uitgelegd waarom
#203 wil wachten op wat MM zegt, lijkt hem verstandig om te doen
#225 gaat ook voor Lucy
#242 Frank vindt raar dat D*N nu pas hiermee komt, en ziet het als betoog Lucy vrij te pleiten/beschermen

Vermoljoen
#164 vraagt meteen wie hij gered heeft
#291 De hints zijn volgens hem moeilijker dan we denken, als we hem eruit stemmen weten we dat het niet zo makkelijk is als we denken.

Lucy
#167 snapt de redding van MM, kan volgens haar 2 dingen betekenen: of hij zat goed met verdenkingen, of helemaal niet.
#181 Lucy zegt dat als de wolven Frank vermoorden, ze zeker weten dat ze ziener niet pakken, dus of dat handig is…?
#185 denkt dat de overvallers gestemd hebben op iemand met duidelijke (foute) verdachten, dat haalt ze o.a uit het feit dat ze zelf onschuldig is.
#192 vindt plan van Brtdm slecht
#195 Zegt dat MM bij 2vd 3 stemmingen sowieso fout zat en dat hij niet superveel verdachten heeft genoemd.
#235 lange verdedigingspost, e vindt Jacco verdacht, Sander ook, MV is ook verdacht en vindt hem stiller dan normaal vandaag.
#258 zegt dat Frank en MM niet meer weten dan een ander. Vindt de argumentatie van D*N veel meer gebaseerd op feiten. Ze stemt op Lawliet. Ze wil benadrukken dat hey als wolf dom zou zijn te pleiten voor de dokter zich bekend te maken.
#296 zegt als ik dood ben, kijk dan naar de mensen die zo makkelijk meegingen met Frank en MM en Lawliet en Frank.

Miek1999
#168 reageert op de out of character opmerking van MM. Het gespam/de vele deelnemers maakt lastig alles te volgen en ze had een belangrijk tentamen

De witte
#170 probeert uit te vinden waarom MM dood moest. MM ging voor LDH, daarna Hautoa en tot slot Swifty. Heeft geen idee of hij verder goed zat, dag 3 teruglezen is volgens hem dan een idee.
#175 Witte leest terug en ziet dat MM op zaterdag tegen Focus ingaat, zondags tegen Lucy en haar connectie met Dennis en dat Lama het eens is met MM en dat Frank hetzelfde later doet.
#177 Witte weet niet of niet-stemmen verdacht is of niet en noemt andere voorbeelden van mensen die ook niet stemden (Focus, Jann)
#198 zegt geneigd te zijn te stemmen op mensen die hij verdenkt, Jacco is daar 1 van. En vindt Spacy en DC vaag doen de laatste dagen, weet niet wat te vinden ervan. Brtdm vertrouwt hij ook niet,kan het nog niet onderbouwen, wellicht denkt hij dat omdat zijn hoofdverdachte hem als directeur wilde.
#223 Wite zegt dat DC gemakshalve dag 3 vergeet
#300 vindt het meegaan van o.a Ennasil juist verdacht
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 22:05:37 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2020, 21:57:39 »
Robbieazerty
#176 vindt de feiten van Witte uit #175 interessant. Vraagt zich af of Molduck die wel stemt, geen dokter is, verdacht is of niet?
#234 ziet dat hij als weinig actief wordt neergezet, maar geeft aan bewust minder te posten vanwege het vele bijlezen. Lucy vond hij al verdacht en dat groeit alleen maar.
#251 Vindt het niet waar dat D*N Lawliet onder de bus gooit om Lucy te redden.
#264 Lawliet of Lucy krijgt zijn stem, vindt het goed van die onzekerheid af te zijn rondom Lucy, hii zou liefste weer op Molduck stemmen, maar niet zijn stem weggooien.
#275 denkt dat Lucy + D*N best wel het koppeltje kan zijn

Spacycolours
#178 Vond Frank niet verdacht, MM stond wel op zijn lijst. Noemt gedrag Molduck vreemd. Vindt ook dat we best met hints bezig kunnen zijn.
#256 gaat door Lucy verdediging weer twijfelen,maar vertrouwt op MM/Frank en stemt toch maar op Lucy
#270 MM en Frank zijn zijn enige houvast voor stem op Lucy. Feiten die zij noemen meer waarde dan de verdediging van Lucy. Als hij in hoofd cupido kruipt is D*N + Lucy logische keuze

Mrchippie
#180 Vindt het goed dat we weten dat Frank en MM te vertrouwen zijn, alleen denkt hij wel dat ze gelyncht gaan worden
#182 vraagt zich af wat een ziener zou stemmen als je ziet dat iemand een wolf is
#187 vindt Mollenmania erg sterk en fantastische theorieën geven waardoor hij dacht dat hij geen wolf kon zijn. Hij denkt dat MM in de buurt zat met zijn theorieën en daarom weg moest. Zoekt naar connectie tussen Bjorrn, Tim579 en Mollenmania
#214 denkt te concluderen dat DC geen wolf is
#246 vond Lucy op dag 1 verdacht. Maar vindt redenatie D*N voor Lawliet ook wel kloppen. Zegt dat het niet uitmaakt wat je doet of stemt, het is verdacht hoe dan ook op welke manier.
#269 zegt dat MM doet wat hij doet op dag 1, verdenkingen uitspreken tegen Lucy, waarna hij 8 stemmen tegen kreeg.

Brtdm
#183 Brtdm vindt de coming out van Frank als dokter goed om te weten, hij wilde eigenlijk op MM stemmen. Had ook lichte twijfels bij Frank.
#190 Oppert de stemming over te laten aan Frank en MM,zodat overvallers geen invloed hebben op ons.
#201 heeft ook geen idee meer, vertrouwt DC wel, zijn leesfoutje bevestigt hem dat hij gegijzelde is
#224 bedankt DC, zijn verdachten staan ook hoog bij hem. Lucy is voor hem nog steeds verdacht. Gaat daar in mee na wat MM gezegd heeft.
#261 geeft 3 redenen om Lucy te stemmen: 1. Hij vindt haar verdacht, wil af van die onzekerheid rondom haar en hij wil controleren of de personen die haar beschermen te vertrouwen zijn.

2 kapsalon, 1 shoarma pizza en 3 döner kebab graag.

B&W
#189 Ziet de hints meer als bijzaak dan hoofdzaak en vindt het een openbaring te weten wie de dokter is en wie er gered is. Verdacht Frank en MM niet.
#194 begint over omgekeerde psychologie waardoor je altijd kunt denken dat MM vermoord is omdat hij goed zat maar ook omdat hij fout zat. Weet niet of het goed idee is verplicht met zn allen op 1 iemand te stemmen, haalt de informatie weg. MM en Frank zijn wel serieuzer te nemen nu we weten wie ze zijn.
#227 het valt hem op dat op de verdachtenlijst van de DC vooral mensen staan die weinig zeggen (Ennasil,Hautoa, Molduck, Sander, Jann en evt. Lama). Vraagt aan hem of hij denkt dat de groep overvallers echt bestaat uit stille mensen?
#229 stemt op Lucy en kan niks anders dan het eens zijn met de manier waarop MM Lucy gefileerd heeft. Vindt Lucy al gek bezig sinds dag 1.. misschien is dood Bjorrn tactiek van haar geweest.
#282 denkt dat D*N een goede verdenking maakt richting Lawliet

Mollenvanger
#278 reageert op beschuldiging Lucy dat hij stiller is vandaag, is logisch want hij had een drukke dag.Ze had zijn laatst online gezien tijd kunnen checken. Geeft verder aan dat de Hey Mama hint aan SanderFMC gekoppeld kan worden dat dat zijn idee was. Vindt mensen die stil zijn opmerkelijk, maar niet per se verdacht. Molduck noemt hij wel als verdacht vanwege het aangeven te stemmen en niet doen. Denkt dat DC geen overvaller is en kan lachen om negeren van D*N. Vraagt zich af of zijn stem op Lawliet nu nog steeds zo random is na de verdenking van D*N. Blijft bij zijn stem op Lucy.

Jacco
#200 heeft geen idee wie een overvaller kan zijn, stemt indien hij het niet weet op Sander.
#216 reageert op DC met wauw held thanks DC ::bravo::
#226 zegt ook mee te gaan stemmen op Lucy
#287 zegt zijn stem te hebben veranderd
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 22:00:39 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2020, 21:57:50 »
Dikke Controleur
#206-212 grote analyse zoals we die gewend zijn van DC inmiddels
#218 noemt als meest verdacht: De witte, Ennasil, Hautoa, Molduck en ook verdacht: MV, Lama, Nieky, SanderFMC,
Jann.
#231-233 noemt nog meer opvallende zaken

Ennasil
#215 reageert op DC met: wow wat een lijsten
#299 Omdat er door een gegijzelde is geopperd te stemmen op Lucy, gaat ze daarin mee.

TimvDons
#217 wat een overzichten D.C. Verdedigt zichzelf door te zeggen dat hij druk was op de dag dat hij LDH stemde (zie post #217 op p.11 voor exacte context)
#240 is verbaasd dat MM vindt niks inhoudelijks te posten. Hij geeft aan zich op achtergrond te houden tijdens weerwolven zoals we dt nu spelen, hij ziet door het posten het bos niet meer. Vindt dat Lucy zich niet anders gedraagt dan op spelletjesdagen bijvoorbeeld.
#301 vindt de opmerking van Ennasil van #299 te kort door de bocht en dus verdacht

Mollenmania
#221 pleit Lucy weg te stemmen, maar ook Lawliet wordt zekerheidje worden van overvaller te zijn, omdat veel bijlezen geen excuses mag zijn 0 bijdrage te leveren
#238 vindt Lucy selectief in haar verdachten, hij vindt Sander niet de enige die inhoudelijk niks toevoegt. Tim, Ennasil en Lawliet voegen ook niks toe volgens hem.
#293 blijft pleiten voor Lucy en zegt als zij eruit ligt is Lawliet de volgende

D*N
#241 Verdenkt Lucy niet, oppert Lawliet. Geeft aan MV te negeren de 3x dat hij vroeg om uitleg naar die verdenking. D*N vond hem verdacht vanaf eerste bericht, maar wilde hem niet targetten omdat hij grappig en nieuw is en zonde iemand weg te spelen dan. Geeft argumenten waarom hij hem verdenkt en geeft ook stemadvies op hem.
#279 vindt Hey mama hint aan van MV SanderFMC koppelen ook sterk

Lawliet
#250 doet strategie uit de doeken en vindt overzicht en redenatie DC duidelijk en denjt dat het veel zoekwerk is voor overvaller. Zijn strategie is wolven te laten struikelen over eigen woorden. En heeft het ook druk in het echte leven. Op basis van analyse DC vindt hij Lucy, Ennasil en Belg pittig verdacht
#272 noemt de argumentatie van D*N kul, denkt dat het te laat is zich te verdedigen.

Miek1999
#252 vindt  de mensen die vorige keer niet gestemd hebben verdacht omdat je niet met argumenten hoeft aan te komen en wegkomt met een smoesje.

Daisy
#280 is bijgelezen en is onder de indruk van het werk van DC. We moeten kijken waarom de overvallers van MM af wilden. Ze vat dr hoofdverdachten samen. Ze weet wel dat Lucy niet anders speelt dan ze gewend is in welke rol dan ook. Ze vindt de Hey Mama hint beter bij Molduck passen.

Lama (extra interessant want dood)
#281 Vindt de redenering van MM over overtuigend. Wie hij nog meer verdenkt zijn: Hautoa, Vermoljoen en Lawliet
#283 durft niet veel te zeggen ove waarom overvallers op MM stemden, we kunnen er niet veel mee nu.
Kaaasje
#288 vond het goed dat ze op p14 begon met lezen.

SanderFMC
#289 verontschuldigt zich voor inactiviteit heeft zich verkeken op de tijd en aantal berichten die je moet volgen. Gaat proberen wat meer bijdrage te leveren. Hij vindt de redenatie van D*N voor Lawliet het sterkste, maar stemt voor Vermoljoen.

Belg
#297 Stemt opnieuw Lucy op basis van MM’s argumenten. Het kan volgens hem verklaren waarom Nieky haar op dag 2 vrijpleitte op basis van de cupido theorie en waarom Lucy inpikte op de LDH verdenking van Nieky
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 22:31:29 door MollenvangR-Art »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2020, 22:00:46 »
Wat slecht dit ::rofl::

Misschien moeten we maar omgekeerde psychologie toepassen en degene die we het meest vertrouwen eruit stemmen ofzo. ::ohno::
daar dacht ik dus ook al aan haha
ik begin brtdm steeds minder te vertrouwen ook
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2020, 22:05:46 »
Ik had ook verwacht dat Frank dood zou zijn. Ook het feit dat Brtdm nog niet dood is, is zoals ik al eerder zei minstens vreemd.
Ik zou zo iemand meteen eruit stemmen, ondanks dat hij het vaak fout heeft, komt hij met heel goede dingen. Hier moet ik eens goed over nadenken.

Is er trouwens de mogelijkheid om wat water te krijgen? Ik ben hier aan het sterven van de dorst!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2020, 22:28:33 »
Zeg maar gerust enkele goed, heel veel idioten en 5 slechte ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2020, 22:36:31 »
Molduck de verdachte nu?

Was van plan om op ennasil te stemmen, maar Molduck lijkt de meerderheid te worden, dus dan is mijn stem niet nutteloos.
Dit is dus waarom dit geen goed idee is... Bedenk ook dat het aantal wolven in de groep relatief steeds groter wordt, en ze steeds meer invloed krijgen. Nu zie ik ook alweer bepaalde mensen allerlei nieuwe namen in de mix gooien, maar ik heb mijn stem voor morgen allang verstuurd.

Ik zie het ook een beetje als die theorie met die drie deuren, waarvan 1 een prijs bevat. Na die laatste stemming, zijn voor mij ennasil en Jacco alleen maar verdachter geworden. Ik vind eigenlijk dat iedereen verplicht is om op één van hen te stemmen deze ronde, en die ander de volgende ronde. En iedereen die er tegenin gaat is daarna aan de beurt. Tenzij er geen wolf bij zit natuurlijk.

Maar ik bedoel maar: iedereen die in de vorige stemming op Molduck stemde zit fout of is een wolf. De kans dat één van de andere stemmers goed zat, is enigszins groter, en dus moeten we dat ook checken.

Ik weet niet of het allemaal logisch is wat ik zeg, zo klinkt het voor mij nu wel maar wie weet slaat het nergens op, I don't know. In elk geval, Convans en Mitchkox, ik vind het erg leuk om aan deze psychologische mindfuck mee te doen. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2020, 22:47:27 »
Ik heb mijn stem ook al verstuurd en ga het niet meer wijzigen tenzij er een een heel goede ontdekking wordt gedaan.
Mijn stem is nogmaals naar Ennasil gegaan. Ik ben vooral een meeloper, omdat ik ook gewoon niet de tijd heb om zelf op onderzoek te gaan (woensdag en in het weekend iets meer tijd, misschien dan). Op basis van argumenten die anderen geven, vind ik hem/haar het verdacht.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2020, 22:55:28 »
Zeg maar gerust enkele goed, heel veel idioten en 5 slechte ;D
Maar echt

Sowieso vind ik het ontzettend vervelend dat iedereen zijn eigen weg lijkt te gaan, op deze manier komen we er toch nooit? MV, DC en Focus jullie zijn erg goed bezig met overzichten  ::ok::

We moeten wel met een collectieve naam komen want anders gaat het weer mis de volgende stemming. Iedereen die zegt dat hij 'zijn stem al heeft ingestuurd en die waarschijnlijk niet meer gaat wijzigen' zijn nog de grootste idioten, al helemaal als je gegijzelde bent.  :-X
Frankje Lapi