Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60447 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #220 Gepost op: 25-01-2020, 22:52:37 »
ik bekijk voorlopig even geen posts meer..... tijd om te snurken
Wit is ook een kleur!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #221 Gepost op: 25-01-2020, 23:20:56 »
Ik wens je veel succes in je observatie.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #222 Gepost op: 25-01-2020, 23:27:15 »
Zoals Victoria kijkt naar Yvonne, zo kijk ik naar jouw posts.
Zo kijk ik ook naar het merendeel van de deelnemers aan dit spel
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #223 Gepost op: 26-01-2020, 09:31:48 »
Oh... weer bijgelezen en ik begrijp het nadelig effect van het ‘laten we allemaal vertellen wie verdacht is en wie niet’ plan intussen ook.

Hmm... maar voor de rest weet ik ook niet waarop we iets kunnen baseren. Enkel het stemgedrag en mogelijke hints. Maar again die hints vind ik zoals de widm hints, je kan achter elk woord wel iets vinden om iemand anders aan te linken. En dan roeien we mensen uit op basis van fout geïnterpreteerde hints. En dat vind ik ook sneu.

Lastig zo online. In het echt kan je nog op lichaamstaal letten enzo.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #224 Gepost op: 26-01-2020, 09:44:32 »
die hints ga ik voorlopig nog niet op af.... mocht er eentje echt obvious worden dan natuurlijk wel, maar voor mij zijn het net cryptogrammen (en die snap ik nooit)
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #225 Gepost op: 26-01-2020, 09:56:25 »
Zelfde geldt voor mij, maar ik ben dan ook geen malloot ;D



Enige wat volgens mij echt wat moet zijn is de Kaasje-theorie. Ik quote m nog maar een keer (met de lijst in spoilertags om de post niet al te lang te maken):

Waarom ik voor Swifty ben gegaan is een vlaag van "shit we hebben nog maar 5 minuten maar ik ben volgens mij iets op het spoor en bij Swifty is iets geks" in combinatie met wat ik al had gepost dat ik er haar al niet helemaal vertrouwde.

Net voor de deadline was ik nog aan het denken. Ik vond het wel een goede theorie dat in de drie groepen (uitkijk, kluis, geld drukken) overvallers zouden moeten zitten. En dat we dan naar groepcombinaties moeten kijken. Nu ging ik opschrijven wie wat deed ahv inschrijvingslijst en vond al snel een patroon (uitkijk - kluis - geld). Overigens, uitkijk en kluis worden van inschrijflijst naar beneden benoemd in de tekst; geld van inschrijflijst de namen van onderaan naar boven. Het patroon klopt alleen niet helemaal; dat doet me er aan denken dat het patroon is aangepast om te zorgen dat in alle groepen overvallers (of specifiek 2 overvallers in elke groep als brtdm onschuldig is) zitten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Patroon tot swifty is uitkijk - kluis - geld.
Bij Swifty gaat het eerst anders en vanaf bjorrn is het weer uitkijk - kluis - geld. Dat doet me denken dat er bij Swifty, Vermoljoen, ldh, lucy wat is aangepast. LDH blijkt nu in ieder geval gegijzelde te zijn. Swifty & Vermoljoen omgedraaid? Zou een van de twee een overvaller zijn?

Er zit hier iets denk ik.. Ik weet nog niet precies wat, dus twijfelde om het al te delen, maar misschien brengt het iemand anders op ideeën?

En wat deze theorie betreft hebben we wel iets aan de kennis dat LdH een gegijzelde was.
Eerlijk gezegd verbaast het me dat toen er gisteren namen werden genoemd iedereen vooral De_witte zei. Ik had veel vaker Vermoljoen of mijzelf verwacht. Maar ik was blijkbaar 1 van de weinigen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #226 Gepost op: 26-01-2020, 10:28:54 »
3/30 stemmen binnen. Tijd om te ontwaken!  ::vergroot::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #227 Gepost op: 26-01-2020, 10:37:14 »
Wat gedachtes over het slechte plan van brtdm zodat de bankbediende wat zou kunnen delen.

Al vrij in het begin gaf Belg een duidelijke redenatie waarom het een slecht plan is om vertrouweling of verdachte te delen.

Na wat gesteggel, begint gisteren Robbieazerty uiteindelijk met delen van zijn verdachte en vertrouweling. Lucy & D*N volgen daar in een paar minuten daarna op. Strategische timing van robbieazerty met Lucy & D*N online? Samenwerking van overvallers? Of een overvaller die op een kans springt? Of gewoon drie naïeve gegijzelden? ::rofl::

De witte gaat terecht op in dat dit een slecht plan is.

In ieder geval, dit begin zet de daadwerkelijke trend om te delen, waardoor mensen ook gaan delen. Bovendien zet Robbieazerty de trend met topverdachte + vertrouweling. Dit kan de bankbediende in een lastig parket brengen omdat die misschien wel 2 vertrouwelingen wil delen ipv verdachte en vertrouweling. Dit wordt nog benoemd door belg, en Lucy zegt ja dan vermoorden we toch gewoon die topverdachte en als die dan geen overvaller is dan weten we in ieder geval zeker dat die andere onschuldig is/zijn. In plaats van te denken dan moeten we het plan anders vorm geven (de bankbediende de mogelijkheid geven twee gegijzelden te delen zonder dat het opvalt dat diegene de bankbediende is.) Wat Lucy noemt is dan wel een beetje een verspilling van een lynch. (Overigens is niet alleen Lucy die hierop reageert, maar wel het meest opvallendst in het mogelijk verspillen van een lynch).

Opvallend vind ik dat dan Nieky ineens aangeeft dat het een goed plan is. Om vervolgens de structuur van verdachte + vertrouweling te blijven hanteren.
Brtdm benadrukt nog wel dat het niet handig is om de structuur van vertrouweling + verdachte te geven, maar één naam per dag als verdacht of onverdacht.
Er is wat gesteggel, maar Frank spoort aan & Nieky deelt weer een verdachte en zet de trend weer voort om te delen (ondanks discussie)

Dan komt belg met een overzicht en komt (eindelijk!) het inzicht dat dit misschien toch niet zo'n goed plan was omdat het zo veel info aan de overvallers geeft. En na uitleg van brtdm sijpelt dit begrip beter door..



Overigens, wil ik nog even delen. Er staat in de regels dat er zo veel mogelijk in het topic gepost moet worden, dat sluit niet uit dat er niet in privé gepraat mag worden. Wellicht kan de bankbediende zijn vertrouwelingen zelf ook benaderen. (Met zo weinig bijzondere rollen is het natuurlijk wel de vraag of die vertrouweling vervolgens wel de bankbediende vertrouwt...)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 10:39:18 door Kaaasje »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #228 Gepost op: 26-01-2020, 10:38:59 »
Wat ik vreemd vind is dat we na de exit van Molebuster ‘allemaal’ schreven dat we moesten kijken naar ieders gedrag op dag 1 omdat daar wat uit te halen moet zijn.

Toen heb ik een overzicht gemaakt met alle post over op wel/niet op inactieve stemmen.

Daar kon iedere geïnteresseerde een conclusie uit halen.

Het vreemde is dat dat overzicht helemaal niet gebruikt is, op de een of andere manier is de aandacht verlegd naar LdH.

Dat begrijp ik niet. Chaos

Mijn stem gaat vandaag naar dezelfde (deWitte) als 1 van de 4 die in mijn analyse opvielen. MV is ook nog steeds een verdachte van mij op basis van die analyse. Plus dat DeWitte ook in de analyse van Kaaasje stond gisteren.


« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 10:42:29 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #229 Gepost op: 26-01-2020, 10:43:22 »

Overigens, wil ik nog even delen. Er staat in de regels dat er zo veel mogelijk in het topic gepost moet worden, dat sluit niet uit dat er niet in privé gepraat mag worden. Wellicht kan de bankbediende zijn vertrouwelingen zelf ook benaderen. (Met zo weinig bijzondere rollen is het natuurlijk wel de vraag of die vertrouweling vervolgens wel de bankbediende vertrouwt...)

Ik ga er eigenlijk vanuit dat privé praten hierover niet mag, behalve door de overvallers onderling dan. Spelleiders, mogen de gegijzelden, met of zonder bijzondere rol, onderling contact hebben? En bijv het stelletje dat door Cupido is bijeengebracht?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #230 Gepost op: 26-01-2020, 10:49:58 »
Lijkt mij inderdaad tegen de regels. Bovendien is het geen goed plan, omdat alle overvallers ook weten wie gegijzelden zijn. Dus die kunnen dan ook gewoon berichten sturen, met het kleine risico dat dit naar iemand gestuurd wordt met een bijzondere rol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #231 Gepost op: 26-01-2020, 10:50:18 »
Ik ben altijd online, dat is geen argument ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #232 Gepost op: 26-01-2020, 10:52:43 »
Ik ga er eigenlijk vanuit dat privé praten hierover niet mag, behalve door de overvallers onderling dan. Spelleiders, mogen de gegijzelden, met of zonder bijzondere rol, onderling contact hebben? En bijv het stelletje dat door Cupido is bijeengebracht?

Je mag zeker contact hebben, maat het spel moet zich gewoon niet achter de schermen afspelen. Ook vertel je je rol niet aan iemand anders. Contact mag je dus wel maken, alleen wil ik niet dat alles zo besproken wordt. Maar de discussies bevinden zich vooral in het topic denk ik, ik ben zeer tevreden  ::bravo::

Wat cupido dus zeker niet mag doen; is zeggen hey ik ben cupido. Ik heb jullie gekoppeld.


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #233 Gepost op: 26-01-2020, 10:54:31 »
Wat ik vreemd vind is dat we na de exit van Molebuster ‘allemaal’ schreven dat we moesten kijken naar ieders gedrag op dag 1 omdat daar wat uit te halen moet zijn.

Toen heb ik een overzicht gemaakt met alle post over op wel/niet op inactieve stemmen.

Daar kon iedere geïnteresseerde een conclusie uit halen.

Het vreemde is dat dat overzicht helemaal niet gebruikt is, op de een of andere manier is de aandacht verlegd naar LdH.

Dat begrijp ik niet. Chaos

Mijn stem gaat vandaag naar dezelfde (deWitte) als 1 van de 4 die in mijn analyse opvielen. MV is ook nog steeds een verdachte van mij op basis van die analyse. Plus dat DeWitte ook in de analyse van Kaaasje stond gisteren.

Volgens mij staan veel mensen die wat gepost hebben in de analyse van Kaaasje. En bovendien sta ik in de analyse genoemd als een van de eersten die zegt dat het slechte plan een slecht plan is. Ik denk dat ik DC maar eens goed in de gaten ga houden, hoewel hij nog niet mijn hoofdverdachte is.

Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat Swifty aan lijkt te sturen op een soort van zelfmoord/zelfbescherming door telkens de theorie van de verwisselde geld/kluis/uitkijk aan te halen. Daar moet toch iets in zitten:

opties:
- beide zijn slecht en op deze manier probeert Swifty haarzelf of Vermoljoen vertrouwen te laten krijgen voor de rest van het spel
- Swifty is zelf slecht en hoopt door aan te sturen op zelfmoord te bereiken dat ze juist niet gelyncht wordt
- Swifty is goed en denkt/weet dat Vermoljoen slecht is en wil zo dus zorgen dat Vermoljoen het spel verlaat
- mis ik nog iets?
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #234 Gepost op: 26-01-2020, 10:55:32 »
ik zou juist denken dat je alles hier in het topic wil zien m.u.v. het wolvenoverleg en het koppeltje
Wit is ook een kleur!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #235 Gepost op: 26-01-2020, 10:57:09 »
Lijkt mij inderdaad tegen de regels. Bovendien is het geen goed plan, omdat alle overvallers ook weten wie gegijzelden zijn. Dus die kunnen dan ook gewoon berichten sturen, met het kleine risico dat dit naar iemand gestuurd wordt met een bijzondere rol.
Klopt maar die weten niet wie cupido, dokter ed. is dus dat maakt het wat meer risicovol voor een overvaller. Maar aangezien we weinig speciale rollen hebben, is het minder risicovol voor een overvaller dan als er veel speciale rollen zijn.

Bovendien, als de echte bankbediende dood gaat, en ik ben gecontact door iemand anders die zegt de bankbediende te zijn, dan heb ik een zeer sterk vermoeden wie er wel een overvaller is...

Het wordt ook meer risicovol als het langer duurt omdat ik als ik gecontact ben door de bankbediende ook wel wil weten wie er nog meer gezien worden de nachten daarop volgend. (en wellicht zit daar dan wél een andere rol tussen.)

Maar goed als de bankbediende de dokter, security, oid ziet dan heb je wat meer zekerheid omdat dat moeilijker gokken is voor een overvaller.


Edit: ik ben trouwens wel voorstander van veel in het topic, want het wordt saai als alles achter de schermen gebeurd, dus zeker geen pleidooi om veel achter de schermen te gaan doen ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #236 Gepost op: 26-01-2020, 10:57:30 »
Maar zou de ziener dan wel uit het niets tegen iemand mogen zeggen: 'ik vertrouw die en die niet, maar die absoluut weer wel'?

In dat geval kan de ziener dit soort berichten sturen naar iedereen die hij als gegijzelde gezien heeft. Op het moment dat de ziener sterft, zijn er heel veel personen die dan kunnen denken 'hé, deze persoon heeft mij namen gegeven van wie hij vertrouwd en wie niet'.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 10:59:40 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #237 Gepost op: 26-01-2020, 10:58:31 »
ik zou juist denken dat je alles hier in het topic wil zien m.u.v. het wolvenoverleg en het koppeltje

Wil ik dat dan niet? Ik ben gewoon niet naïef he ;)

Als iedereen zegt dat ze enkel via dit topic contact hebben dan spreekt zowiezo niet iedereen de waarheid. Maar ik denk dat het goed gaat niet?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #238 Gepost op: 26-01-2020, 11:00:39 »
Brtdm lijkt me zeker dat ziener dit kan doen ja ::jaja::

Alleen wel zorgen dat dit niet per ongeluk bij een overvaller terecht komt; dus je gaat dit bericht niet sturen naar iemand die je niet gezien hebt.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #239 Gepost op: 26-01-2020, 11:00:47 »
Ik zie vandaag nog drie forummers in real life, dus ja da gaat niet. Die ga sowieso even goed in de ogen kijken ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human