Auteur Topic: [CL] Dag 6: De lift  (gelezen 16361 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2020, 12:32:03 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #61 Gepost op: 29-01-2020, 12:49:52 »
Erger nog, het wat altijd niekypsv  :-X  ;D, tot hij zelf in zag hoe beschamend dat was.

So true  ::rofl:: ::rofl::

You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2020, 12:51:23 »
En als nu iemand komt zeggen van "maar ik wil helemaal niet op Jacco of ennasil stemmen", dan bewijst dat nog eens dat een collectieve stem onmogelijk is, óf naar een onschuldig iemand leidt (om de simpele reden dat 1 op de 5 van ons geen collectieve naam wil die van een wolf is).

Ok, allemaal op Jacco of ennasil dus.

En Linus, thanks voor dit fijne overzicht.  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2020, 13:43:15 »
Thanks Linus voor een duidelijk overzicht!  ::ok::

Al denk ik dat de 2e factor: hoe vaak iemand al bevestigd op een gegijzelde gestemd heeft ook redelijk vertekend kan zijn.
Iemand die bvb al heel vaak op dezelfde gestemd heeft, loopt ook risico ineens boven aan die lijst te prijken. Jij hebt bvb al 4 keer op Jacco gestemd de laatste dagen. Als straks Jacco een gegijzelde zou zijn, sta je zelf ineens op de 2e plaats!

Het is weliswaar een enigzins interessante lijst, maar hangt gewoon van meer factoren af. Ik heb bvb redelijk verspreid gestemd. Als ik van begin af aan op molduck gestemd had, stond ik nu ook bovenaan. Dus hoe verspreider je stemt, hoe lager je in die lijst staat.

Ik vind vooral factor 3.1 en 3.2 heel interessant. Maar dat is misschien ook wel weer getekend door mijn eigen verdenking op hautoa al een paar dagen en redelijk nieuwe verdacht, na D*N's pleidooi, Lawliet. Zij komen beiden in beide factoren voor.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #64 Gepost op: 29-01-2020, 14:06:19 »
Uiteindelijk blijft het natuurlijk gokken. Wie zegt me dat Daisy of TimvDons geen wolf is? Die weten al het hele spel prima onder de radar te blijven. Ik denk dat dit spel richting het einde toe alsmaar spannender gaat worden.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #65 Gepost op: 29-01-2020, 14:08:55 »
Deze groep is een soort van goudvis. Zwem een rondje en Oh kijk een nieuwe verdachte! ::nieuwsgierig::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #66 Gepost op: 29-01-2020, 14:11:52 »
Al denk ik dat de 2e factor: hoe vaak iemand al bevestigd op een gegijzelde gestemd heeft ook redelijk vertekend kan zijn. Iemand die bvb al heel vaak op dezelfde gestemd heeft, loopt ook risico ineens boven aan die lijst te prijken. Jij hebt bvb al 4 keer op Jacco gestemd de laatste dagen. Als straks Jacco een gegijzelde zou zijn, sta je zelf ineens op de 2e plaats!
Dit klopt, maar zoals ik al zei is het de samensmelting van de drie factoren bij elkaar dat telt. Het is wel heel toevallig dat de vijf personen die in factor 2 bovenaan staan ook in de andere factoren naar voor komen. Het is niet correct om de factoren echt apart te gaan bekijken, dus los van elkaar. Ze vormen als het ware één geheel.

FrankLapidus staat bijvoorbeeld ook met vele anderen in de middenmoot, terwijl hij confirmed een goodie is en zelfs ook in factor 1 naar voor komt. Factor 2 wordt alleen meer bevestigend hoe maar dagen er voorbij gaan. Het is vooral opletten dat het niet plots te laat is.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 14:13:33 door Linus »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #67 Gepost op: 29-01-2020, 14:17:01 »
Maar als je Frank kent, dan weet je dat ie gewoon niet zo goed is ;D.

Zie je nu ook weer, waarom doet hij Mollenmania redden? Wanneer het veel slimmer is om te wachten tot de ziener zich bekend maakt om die dan een dag langer in leven te houden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #68 Gepost op: 29-01-2020, 14:44:42 »
Fijne analyses vandaag van MV en Linus.  ::jaja::

Deze drie speler uit de post van Linus vallen mij op:

Citaat van: Linus
Factor 2: Hoeveel keer heeft iemand op confirmed gegijzelden gestemd?
1. Belg – 5 keer
1. Mrchipie – 5 keer
1. Ennasil – 5 keer

An sich al verdacht om 5x een gegijzelde te stemmen. Maar mochten ze geen overvaller zijn dan zijn dit gegijzelden die zo makkelijk 'mee stemmen' dat ze de overvallers behoorlijk beschermen. We moeten al met vier spelers op een andere gestemd hebben om deze drie stemmen te overrulen.

Ik stem dus vooralsnog op dezelfde als gisteren.
En ik laat Vermoljoen stijgen in m'n lijstje obv theorie Linus die hem op 1. heeft staan.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #69 Gepost op: 29-01-2020, 15:16:57 »
Ik probeer even mogelijke hints te koppelen aan de liedjes, als iemand nog meer kan bedenken let me know.

Royal Blood- Lights out: "Blood" "My eyes are burning red", dit kan verwijzen naar Vermoljoen. Vermiljoen is een kleur die rood/oranje achtig is.
Afro-Jack-Ten Feet Tall: Nieky en Lawliet worden de grootsten genoemd in het verhaal, Afro Jack zijn echte naam is Nick want lijkt op Niek.
Luke Bryan- Drink a beer: Het lied gaat over iemand die rouwig is over de dood van een vriend (Molebuster, de overvallers zijn in de serie de "good guys"). "The greater plan is not always clear", "Doesn't make any sense" kunnen duiden op een opoffering. In het verhaal duwt Jacco Molebuster de dood in. Het kan ook slaan op Robbie die duidelijk verdrietig is na de dood van Molebuster.
Sunstroke Project- Hey Mamma: Sander is de enige die met Moldavië heeft meegedaan bij het RN songfestival, dit liedje heeft ook aan een echt songfestival meegedaan.
Green day- 21 Guns: Nummer 21 was De dooie Tim, mogelijke hint naar de Tim die nog leeft? ;D
Neil Diamonds- Sweet Caroline: ??? Kan nog niets bedenken hierbij...
Bombay Bicycle Club- Always like this: Wie heeft er een fiets in zijn avatar? Nieky!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2020, 15:35:58 »
tja, ik wil met jullie meegaan en op jacco of ennasil gaan, maar dan ga ik weer mee met de rest en stel ze zijn gijzelaar dan ben ik weer verdacht omdat ik op hun stem dus dat zit mij een beetje dwars... :-\\
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2020, 17:06:39 »
Het is trouwens vandaag echt opvallend stil :P Alsof bijna niemand meer wat durft te zeggen  ::rofl:: ik ga zo mijn stem uitbrengen, want ik ben tot avonds laat weg.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2020, 17:12:41 »
Het is trouwens vandaag echt opvallend stil :P Alsof bijna niemand meer wat durft te zeggen  ::rofl:: ik ga zo mijn stem uitbrengen, want ik ben tot avonds laat weg.
Hmm, dat vind ik wel een typische overvallers opmerking  ::vergroot::

Nee grapje, alles wat iemand zegt is meteen verdacht  ::rofl:: dus ik snap wel dat mensen niets zeggen  :P

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #73 Gepost op: 29-01-2020, 17:14:42 »
tja, ik wil met jullie meegaan en op jacco of ennasil gaan, maar dan ga ik weer mee met de rest en stel ze zijn gijzelaar dan ben ik weer verdacht omdat ik op hun stem dus dat zit mij een beetje dwars... :-\\

Schat dit zeg je elke dag  ;D

@D*N Spacy heet toch Caroline?
En ik heb MM sowieso gered omdat ik het hem gunde, omdat hij met goede theorieën kwam omdat ik geen inactief mens wilde redden, en aangezien ik verwacht had aardig snel dood te zijn... gebruik ik liever mijn doktersmacht in een beginstadium dan dat het onbruikbaar is doordat ik al dood ben (want de ziener zal zich voorlopig nog niet bekend maken ben ik bang...).

Ik ben vanavond weg, maar ik stem op Jacco.
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2020, 17:15:57 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #75 Gepost op: 29-01-2020, 17:17:07 »
Wel een mooie naam. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #76 Gepost op: 29-01-2020, 17:17:24 »
Ik zie geen reden om mijn stem van gisteren te wijzigen, dus ik heb gestemd en lees verder lekker mee vandaag. Interessante theorie van D*N bij de liedjes, laten we niet direct concluderen dat het waterdichte theorieën zijn maar het is goed om in de gaten te houden ::ok::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2020, 17:18:21 »
Huh wacht ik weet zeker dat er iemand Caroline heet want dat heb ik ooit gelezen in een inschrijflijst van iemand bij een spel...

Edit: Well, ik kan 't niet vinden  ::rofl:: maar I'm pretty sure  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 17:24:18 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2020, 17:23:51 »
dacht ik ook al aan ::rofl:: heet er iemand caroline hier?
trouwens die liedjes zijn sowieso hints naar de de overvallers denk ik ::vergroot::
voor de rest ga ik op ennasil
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6: De lift
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2020, 17:30:04 »
Ik heb nu tijd, dus ik ga nog wat zoeken in de teksten en liedjes.. Maar ik ken hier niet iedereen even goed.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::