Auteur Topic: [CL] Dag 13: Ontsnapping  (gelezen 8353 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 13: Ontsnapping
« Gepost op: 5-02-2020, 20:33:18 »

Toto met Africa of Wiz Khalifa met Black and Yellow. Er was een felle discussie ontstaan welk nummer er werd gedraaid op het feestje van Hautoa. Zij mocht uiteindelijk kiezen en koos voor het tweede nummer. Iedereen feliciteerde haar en ook Convans feliciteerde haar via zijn portofoon die aangesloten stond op de luidsprekers.


De feestvreugde was snel voorbij. Er was namelijk gestemd en bankdirecteur Mrchipie mocht weer van zich laten horen.

Uitslag stemming:
7 stemmen: SanderFMC
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De beslissing van unaniem. Iedereen koos SanderFMC uit. SanderFMC moest daarom één van de twee ingangen naar het riool beschermen. Ook al wist niemand of hij een wapen zou hebben om zichzelf te beschermen. Iedereen besloot de inmiddels gegraven tunnel in te gaan. Toen iedereen in het riool aankwam troffen ze Convans aan. Ze hadden helaas niet al het geld mee kunnen nemen, maar wel een groot gedeelte. Terwijl ze Convans hielpen met het inladen van het geld, ging SanderFMC de andere kant op.

Ondertussen kwam Starlight binnen gestormd in de tent van Hulpdakdekker. ‘Ik weet wie er achter de overval zit! Het is Mitchkox’. Hulpdakdekker kalmeerde haar en gaf aan dat hij dit al wist. Toen Starlight weg was, heeft een onderzoeksteam namelijk het signaal getraceerd van het afluisterapparaat en deze kwam van de woning van Mitchkox vandaan. Ze zouden binnen vijf minuten binnenvallen.

De speciale eenheid kwam aan bij de woning van Mitchkox. Met zeven man sterk besloten ze de woning binnen te vallen. Een stungranaat en een paar seconden later bleek de woning leeg te zijn. Mitchkox had goed opgeruimd en er leek niets te liggen. Totdat een van de agenten een stuk papier zag liggen met een deel van het plan. Er stond een stuk van de plattegrond van het riool op. Ze besloten dit gelijk door te bellen naar Starlight.

In de tent werd het plan bedacht. Ze wisten dat het riool een mogelijke ontsnappingsroute kon zijn. Starlight besloot samen met haar team aan te vallen op de ingang die op de plattegrond te zien was. Meteen werden drie pantserwagens vol met bepakte agenten die kant op gestuurd.

In het riool waren ze inmiddels druk bezig met het inladen van de bestelwagen. Convans telde iedereen, maar zag dat hij iemand miste. Hij besloot een risico te nemen en kroop via de tunnel in de bank. Voor het eerst sinds de voorbereiding was hij weer in de bank. Aangekomen in de bank zag hij iemand op afstand liggen. Hij rende er naartoe en het bleek Mrchipie te zijn. ‘Ze wilde geen risico met me nemen en moesten me lozen. Ze zijn uit de bank, maar mochten we weer een discussie hebben dan mag MollenvangR-Art de beslissende keuze maken. Hij is de nieuwe bankdirecteur!’. Mrchipie stierf. Hij was een gegijzelde.

Inmiddels waren de agenten aangekomen bij het riool. Starlight zei dat voorzichtigheid geboden was en ze overal op voorbereid moesten zijn. Ze wist dat de leiders van deze overval voor genoeg wapens hadden gezorgd. Ze besloot vijf van de zeven agenten naar binnen te sturen. Dit bleek een grote vergissing. Op het moment dat ze naar binnen liepen ging een bom af. Alle vijf agenten waren meteen dood. ‘Nu wij!’ riep ze tegen de overige twee agenten. Wat ze niet wisten was dat SanderFMC hier ook was. Terwijl de agenten naar binnen liepen schoot SanderFMC terug. Hij was een overvaller en kon natuurlijk gewoon schieten! Hij raakte de twee agenten die gewond neervielen, maar had niet gerekend op Starlight. Ze schoot vol in het hart van SanderFMC en hij overleed. Een harde knal volgde en Starlight zag dat ze ook werd geraakt. Het was Mitchkox. De beste vriend van SanderFMC en de reden dat SanderFMC als overvaller was gekozen. Wat Mitchkox nog niet wist, was dat hij de liefde van zijn leven had neergeschoten. Hij rende naar Starlight, maar ze stierf in zijn armen. Hij kuste haar nog een keer en besloot richting de groep te gaan.

Zonder dat Convans wist wat er aan de andere kant van het riool gebeurde, rende hij terug naar de bestelwagen. Er was geen ruimte meer voor iedereen. Hij riep iedereen bij elkaar. ‘Ik kom morgen terug om jullie op te halen nadat ik het geld heb verstopt. Niet iedereen kan mee. Jullie moeten iemand achterlaten. Jullie beslissen wie!’ Stemmen kan tot donderdagavond 20:30!

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:30:05 door D*N »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2020, 20:48:14 »
Nog maar 3 goede keuzes te maken, ik krijg er weer een klein beetje vertrouwen in. ;)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #2 Gepost op: 5-02-2020, 20:48:29 »
Dit is de derde keer dat Lawliet niet gestemd heeft, volgens de regels moet hij het spel verlaten
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #3 Gepost op: 5-02-2020, 20:52:35 »
Dit is de derde keer dat Lawliet niet gestemd heeft, volgens de regels moet hij het spel verlaten

Fout, hij stemde 2 keer niet. 1 keer stemde hij enkel naar Mitchkox, maar hij stemde toen wel

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #4 Gepost op: 5-02-2020, 20:54:43 »
Fout, hij stemde 2 keer niet. 1 keer stemde hij enkel naar Mitchkox, maar hij stemde toen wel

Inderdaad. Deze stem telde niet mee voor de stemming, maar omdat hij wel een stem stuurde (enkel naar mij, maar Convans pakte de stemming toen op vanwege mijn afwezigheid) telt die niet mee voor de telling. Hij staat dus op 2 keer niet gestemd. Morgen laatste kans voor hem  ::jaja::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #5 Gepost op: 5-02-2020, 20:57:24 »
Ik heb mijn inbox nog eens bekeken en wat jij verkondigt is onzin. Je hebt niet gestemd, zeker niet naar mij.
Je zegt hier zelf dat hij dus niet gestemd heeft, beetje raar? Achja.

Maar ik snap het wel, als organisator wil je natuurlijk dat de overvallers winnen! Op wie stemde hij dan die dag trouwens, we hebben immers het recht dat te weten.

EDIT: Ik heb het al gezien, Belg
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 21:00:16 door Linus »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #6 Gepost op: 5-02-2020, 20:59:40 »
Je zegt hier zelf dat hij dus niet gestemd heeft, beetje raar? Achja.

Maar ik snap het wel, als organisator wil je natuurlijk dat de overvallers winnen! Op wie stemde hij dan die dag trouwens, we hebben immers het recht dat te weten.

Hij heeft niet naar mij gestemd. Maar toen wist ik toch niet dat ie naar Mitchkox wel gestemd had? Helemaal niet vreemd toch..

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2020, 21:00:39 »
Hij heeft niet naar mij gestemd. Maar toen wist ik toch niet dat ie naar Mitchkox wel gestemd had? Helemaal niet vreemd toch..
Miscommunicatie ten top!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2020, 21:05:30 »
Miscommunicatie ten top!

Helemaal niet. Als Mitchkox niet online was in die periode kan ie ook niets doorgeven he..

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2020, 21:08:37 »
Kan deze organisator uit het topic verwijderd worden en de deelnemers laten spelen? Tnx

Trouwens, een beletselteken kent drie puntjes, niet twee...
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #10 Gepost op: 5-02-2020, 21:10:29 »
Ja, voordat het uit de hand loopt, laten we weer terug gaan naar het daadwerkelijke spel ::ok:: ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #11 Gepost op: 5-02-2020, 21:24:13 »
Laten we ons inderdaad lekker op het spel focussen. Het blijft een spel. Zowel de kandidaten als de organisatoren hebben niet 24/7 de tijd om bezig te zijn met het spel en daardoor kan er soms informatie ontbreken.

We proberen het spel voor iedereen zo leuk mogelijk te maken en voor ons is het ook de eerste keer. Na het spel horen we graag feedback in een apart feedback-topic. Maar er zijn nog 2 organisatoren, 3 overvallers en 4 gegijzelden in het riool en het begint te stinken, dus ik wil er graag uit!  ::bravo::

Succes met de overval. Ik kom jullie kant op!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #12 Gepost op: 5-02-2020, 22:06:48 »
Overvallers en gegijzelden zullen we Mitch en Convans trollen en gewoon allemaal een stem op 1 van hun uitbrengen  ::rofl:: Plottwist! :P

Nee laten we inderdaad maar gewoon verder gaan met het spel :)

Ik ben wel heel benieuwd Lawlietje... je zegt te stemmen voor Sander, je was ook online en toch stem niet. Hoe dan? /Waarom?  ???

Maar als iedere burger op Sander wilt stemmen ga ik ook mee. Hoe dan ook, laten we hier een unanieme keuze in maken.
Dat hebben we dus gedaan, maar jij hebt niet gestemd  ::)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 22:11:53 door MollenvangR-Art »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #13 Gepost op: 5-02-2020, 22:20:29 »
Oké, ik heb dus echt vanavond nog gestemd rond half 7 op Sander, naar beide hosts. Ik snap echt niet waarom mijn stem niet is aangekomen.

Het is trouwens duidelijk dat de wolven Sander gezamenlijk gewoon hebben laten stikken, dus als ik wolf zou zijn heb ik ook nul baat bij een blanco stem.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 22:24:49 door L. Lawliet »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #14 Gepost op: 5-02-2020, 22:23:44 »
Kan je het bericht wel terugvinden in je uitbox?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #15 Gepost op: 5-02-2020, 22:28:39 »
Als dat bij 'verzonden items' zou moeten staan, dan nee. Maar daar staat dan ook echt helemaal niks, ook alle andere stemmen e.d. staan daar niet in. Dus ik weet niet waar ik het dan zou moeten zoeken.


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2020, 22:30:02 »
Als dat bij 'verzonden items' zou moeten staan, dan nee. Maar daar staat dan ook echt helemaal niks, ook alle andere stemmen e.d. staan daar niet in. Dus ik weet niet waar ik het dan zou moeten zoeken.

Dan heb je kopie bewaren uitstaan. Ik geef voortaan wel even aan of we hem hebben ontvangen! :)

Tip voor ons volgende keer: Ontvangstbevestiging sturen

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2020, 22:33:14 »
Dan heb je kopie bewaren uitstaan. Ik geef voortaan wel even aan of we hem hebben ontvangen! :)

Tip voor ons volgende keer: Ontvangstbevestiging sturen

Daar ben ik geen voorstander van. Kruipt al tijd genoeg in   ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #18 Gepost op: 5-02-2020, 22:33:57 »
Sowieso handig om die aan te zetten ;). Kan bij Persoonlijke berichten in je profiel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 13: Ontsnapping
« Reactie #19 Gepost op: 5-02-2020, 22:35:04 »
Daar ben ik geen voorstander van. Kruipt al tijd genoeg in   ::ok::

Helemaal mee eens, maar deze discussies zijn voor later.

Heb net Starlight vermoord en jij bent er met de bestelbus vandoor. Hoe laat verwacht je ons morgen op te halen? En is er ook nog een plekje voor mij of moeten de overvallers weer iemand omleggen om plek te maken voor mij? ::ohno::