Auteur Topic: [CL + RH] Feedback-topic  (gelezen 7131 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #100 Gepost op: 1-07-2020, 11:31:28 »
Ik ben persoonlijk ook fan als men zegt: deadline 20:00 dat er dan om 20:15 een verhaaltje is. Dat de deadline dan soms eens verlaat wordt om ervoor te kunnen zorgen dat je steeds snel na de deadline een verhaal kan posten, vind ik dan minder erg. Nu zat ik ook soms anderhalfuur te wachten  :P

Maar langs de andere kant is steeds hetzelfde uur wel erg duidelijk.

Dus dat is dan een afweging die gemaakt moet worden..

Dag en nacht op hetzelfde moment, lijkt me online zeker nodig aangezien anders de vaart er idd helemaal uit is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Feedback-topic
« Reactie #101 Gepost op: 1-07-2020, 11:33:05 »
Ik zou het zelf niet erg hebben gevonden als het verhaal pas later volgde. Het leukste is wel tegelijkertijd direct om 8 uur, want 's avonds is wel een goed discussiemoment.
Zelf las ik het verhaal vaak pas later, omdat ik toch vooral gefocust was op de namen.

Het handigste is als je het verhaal zo maakt dat je alleen nog maar een naam hoeft in te vullen met een paar details. De rest van het verhaal kan je een dag eerder al af hebben.

Ik vond het zelf niet heel erg, maar iets sneller is toch wel fijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Feedback-topic
« Reactie #102 Gepost op: 1-07-2020, 12:27:08 »
Deadline eerder zetten om 18:00/19:00 uur zodat het verhaal er niet te laat op de avond is en er lekker gediscussieerd kan worden? Lastig met school en werk voor de organisator natuurlijk maar wel het meest ideale :P

Offline belg

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #103 Gepost op: 1-07-2020, 12:33:32 »
Ik vond het goed dat iedere dag dezelfde deadline werd gehanteerd. 20 uur is ook prima wat mij betreft. De tijd tussen de deadline en het verhaal mocht van mij iets korter, omdat ik vooral geďnteresseerd ben in hoe er gestemd is. Voor mij is het niet nodig dat er in het topic wordt gemeld hoeveel stemmen er al uitgebracht zijn. De discussie wordt namelijk afgeremd als je weet dat al meer dan de helft gestemd heeft. Een goede toevoeging was dat je een bevestiging kreeg van je stem en dat er enkel in het topic mocht worden gecommuniceerd.

Extra rollen zoals de bondjesvormer en de beschermengel zou ik zeker behouden voor een volgende keer. De allesweter daarentegen was een te krachtige rol (omdat michael90 zijn taak uitstekend uitgevoerd heeft) en hoeft niet terug te keren.

De aanwijzingen in de verhalen waren creatief bedacht en ook de moeilijkheidsgraad was goed in balans. Ik ben geen voorstander van deze aanwijzingen, omdat het zowel voor een wolf als voor een burger frustrerend is om daardoor weggestemd te worden.
Om de burgers te compenseren voor het wegvallen van lichaamstaal ten opzichte van real life kan je bijvoorbeeld het volgende doen:
1) Een drietal berichten uit het wolven-overleg worden de dag erna openbaar gemaakt in het topic, waarbij namen van spelers indien nodig worden weggelaten.
2) De afgevallen burgers krijgen elke dag één gemeenschappelijke stem om in te zetten. Hierover kunnen ze overleggen in de afvallers-PB. Bovendien blijven spelers die in een vroeg stadium het spel moeten verlaten op die manier toch nog betrokken. 



Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #104 Gepost op: 1-07-2020, 12:41:40 »
Deadline eerder zetten om 18:00/19:00 uur zodat het verhaal er niet te laat op de avond is en er lekker gediscussieerd kan worden? Lastig met school en werk voor de organisator natuurlijk maar wel het meest ideale :P

Nee. Deadline echt niet voor 20u svp. Ik red 18u nooit en 19u ook vaak niet. Zeker niet als er overdag flink gediscussieerd is.
Geldt niet alleen voor mij neem ik aan, ook voor anderen die gewoon tot 17u of 17:30u werken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #105 Gepost op: 1-07-2020, 12:54:13 »
Klopt, met werkenden is een deadline rond eindtijd werk niet handig. Dan moet ik 's ochtends al stemmen, en als er dan iets veranderd (ala een ziener die zich plots bekend maakt), dan mis je dat misschien als je overdag geen tijd hebt om bij te lezen.

Ik vond dit perfect. Later mag ook, als dat beter uitkomt voor de organisator, maar zeker niet eerder.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #106 Gepost op: 1-07-2020, 13:15:01 »
Ik vermoed dat het verhaal/resultaat soms ook op zich zal laten wachten door dingen die anderen nog moeten doen.
Geen idee of dat nu gebeurd is, maar als bvb de heks nog niet online is geweest om te laten weten of ie iemand redt. Of je krijgt om 19u50 van de wolven door dat ze de jager vermoorden en de jager is pas om 21u00 online om te antwoorden wie hij neer schiet. Zo'n dingen spelen achter de schermen ook allemaal mee. Het is wel makkelijk zeggen om het verhaal binnen de 15 minuten na de deadline te willen, maar als spelers last minute stemmen of belangrijke rollen die een beslissing moeten nemen op basis van iets dat gebeurd is niet tijdig online kunnen zijn, dan kan je daar als organisator weinig aan beginnen.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #107 Gepost op: 1-07-2020, 14:00:53 »
Ik heb er ook nog aan gedacht om rond 20:00 de uitslag van de stemming en het slachtoffer van de hackers te posten en later het verhaal, wat ik wel probeerde zo snel mogelijk klaar te krijgen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #108 Gepost op: 1-07-2020, 16:55:02 »
Weten jullie wel hoe de Dramatische Vertrekker werkt? ???

Ik heb er wat op gegoogled (martelares) en het is gewoon geen leuke rol. Je kunt je alleen opofferen voor iemand die gelyncht wordt, maar waarom zou je dat doen? Je bent zelf ook burger dus een burger redden heeft geen zin, het heeft alleen zin als je de ziener of zo kunt redden maar als ik weet wie de ziener is, weten de andere burgers dat normaal ook en zal die niet weggestemd worden.

Dus ik zie niet hoe het van toegevoegde waarde is.



Verder superleuk, Vermoljoentje! Het was een interessant potje. Denk dat Michael idd overpowered was en ben altijd tegenstander van hints maar zal er niet nog eens op in gaan. Verder leuke rollen, leuk thema ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Feedback-topic
« Reactie #109 Gepost op: 1-07-2020, 18:14:49 »
De rol van de Dramatische vertrekker snapte ik ook niet echt.
Was grappig als ik dat was geweest, maar puur spel technisch heeft het geen enkel nut.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #110 Gepost op: 1-07-2020, 18:25:56 »
Ik ben het helemaal eens met Daisy haar feedback.

Stemmen openbaar gaan doen in het topic, mwah, niet zo'n voorstander van.

Was ontzettend blij dat communicatie buiten het topic verboden was  ::ok::

Enneh, is de rol van Dramatische Vertrekker toevallig gebaseerd op ons chocomolletje?  ::hypocriet::
Frankje Lapi

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #111 Gepost op: 1-07-2020, 18:26:44 »
Nee, is gebaseerd op de martelares.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Feedback-topic
« Reactie #112 Gepost op: 1-07-2020, 18:29:00 »
Nee, is gebaseerd op de martelares.


Stiekem is het gebaseerd op Karen uit het derde seizoen van WIDM.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #113 Gepost op: 1-07-2020, 18:37:04 »
Het is gewoon een bestaande weerwolven rol maar ik vind m gewoon echt een beetje nutteloos :P

Ik vergat ook steeds dat ik dat was oeps
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Feedback-topic
« Reactie #114 Gepost op: 1-07-2020, 23:08:21 »
Het is gewoon een bestaande weerwolven rol maar ik vind m gewoon echt een beetje nutteloos :P

Ik vergat ook steeds dat ik dat was oeps
Logisch, want jij bent toch altijd een martelares? ::blond:: ::zweep::

@Vermoljoen:

Feedback: Geen hints meer de volgende keer. ::tandpastasmiley:: Die leiden alleen maar af van het spel. En ik denk dat de burgers met de extra rollen op zich al genoeg kans hebben tegen de wolven.

Ik vond het echt supertof dat je Compuart hebt geďnterviewd en dit hebt meegenomen in je verhaal. Dat maakt het een stuk levendiger! :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Feedback-topic
« Reactie #115 Gepost op: 2-07-2020, 00:06:26 »
Ik heb nog even nagedacht over eventuele rollen die ik nog niet heb gezien die interessant zijn voor het spel:

Neutraal & slecht

De vervloekte jongen (deze heet volgensmij niet zo, maar weet het niet zeker) - Bij aanvang is deze persoon een gewone burger, maar als hij word opgegeten door de wolven s'avonds veranderd hij in een wolf. Er gaat dus niemand dan dood, en zo krijgen de burgers het ook te horen.

Als hij voor de conversie word gelyncht door het volk gaat hij dood als burger, als hij na zijn conversie word gelyncht gaat hij dood als wolf.  Deze rol is vrij spannend, want je kan daardoor opeens een hele andere dynamiek krijgen.

Goed

Detective - Kan twee mensen checken om te zien of ze bij hetzelfde team [goed of slecht] horen. Kan eventueel "overpowered" zijn als er ook nog een ziener is, maar je krijgt wel veel drama met deze rol.

Beesten Jager - Kan een val zetten (een persoon aanwijzen die hij/zij denkt woord aangevallen door de wolven), die de volgende nacht activeert of zijn oude val laten staan.  Als de wolf in de val trapt gaat hij dood.

Priester - Kan eenmalig wijwater op 1 speler gooien. Als deze speler een weerwolf is gaat de weerwolf dood, als deze persoon geen weerwolf is gaat de priester dood. Persoonlijk vind ik dit altijd een must have rol, want het leid tot hilarische momenten.

Derde Partij

Seriemoordenaar - Kan ’s nachts iemand vermoorden onafhankelijk van de rol. Wint als hij als enige over is. Is alleen mogelijk als er heel veel rollen zijn.

« Laatst bewerkt op: 2-07-2020, 00:09:02 door Sanmol »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #116 Gepost op: 2-07-2020, 11:05:01 »
Dit zijn eigenlijk wel leuke rollen! Ik heb ze meteen even in een apart bestandje gezet.

De dorpsgek had ik ook nog op het lijstje staan, maar die heb ik er niet meer in gedaan omdat de burgers dan samen met de ziener en de geest  te sterk waren.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Feedback-topic
« Reactie #117 Gepost op: 2-07-2020, 18:03:56 »
Een paar dingetjes uit Town of Salem dat me wel eens leuk lijkt om geďmplementeerd te zien worden in een forumversie van WvW.

Last Will: iedere speler mag indien nog in leven een 'testament' opstellen. Een laatste boodschap aan de nog levende spelers. Dit kan informatie zijn of gewoon succeswensen of iets anders. Het moet in ieder geval voor de dood al eens opgestuurd zijn naar de organisator, daar hij het zal moeten plaatsen.

En wat speciale rollen:

Lookout staat iedere dag op wacht bij een deelnemer om te zien wie hem of haar bezoekt, zonder te weten wat er is gebeurd met die deelnemer. Vooral leuk als er veel speciale rollen meedoen.

Tracker is tegenovergesteld daaraan en volgt iedere dag een deelnemer om te zien wie hij of zij bezoekt die dag.

Jailor neemt iedere dag anoniem iemand gevangen die hij privé kan ondervragen. Toegevoegd kan hij eenmalig besluiten zijn gevangene voor die dag te executeren.

Vampire Hunter schiet elke dag op een deelnemer. Alleen de vampires sterven hieraan. Hij is immuun voor de aanval van een vampire.

Vampire kan iedere dag een doelwit kiezen om tot vampire te vormen. Een succesvolle beet geeft een cooldown van een dag. Alleen town rollen kunnen vervormd worden tot vampire. Eventueel een limiet aan vampires opstellen.

Veteran kan driemaal zijn met bommen geladen vest aandoen om iedereen die op hem stemt die dag uit het spel te knallen, alsmede de wolf die hem aanvalt of andere rollen die hem bezoeken.

Medium kan 's avonds praten met de doden. Als hijzelf dood is kan hij eenmalig nog een keer in het topic spreken.

Transporter wisselt twee spelers om. De acties op de ene speler gaan dus over op de andere speler. Beide partijen weten dat ze getransporteerd zijn.

Mayor is een alternatief op de huidige burgemeester en daarmee een gewone rol zoals de rest zonder verkiezingen. De mayor kan zichzelf officieel openbaren. Zijn stem is dan voortaan drie stemmen waard. Maar vanaf dat moment kan hij niet meer beschermd worden door een beschermende rol.

Forger kan de last will van de deelnemer die wordt vermoord door de wolven aanpassen. Eventueel een limiet van 1 tot 3 keer.

Janitor veegt alle sporen weg. De deelnemer die is vermoord zal een onbekende rol hebben. Ook eventueel een limiet opstellen hoe vaak deze kracht gebruikt kan worden.

Framer kan iedere dag een deelnemer aanwijzen. Wanneer die persoon wordt bekeken door een ziener, zal hij verschijnen als een slechterik.

Blackmailer kan iedere dag een deelnemer de mond snoeren. Tot aan de volgende dag mag hij of zij niks zeggen.

Amnesiac kiest een rol van een deelnemer die al overleden is en zal de opvolgende dag die rol overnemen. Er zijn eventueel restricties op welke rollen wel en niet gekozen kunnen worden.

Guardian Angel krijgt aan het begin van het spel een deelnemer doorverwezen. Als die deelnemer het einde van het spel haalt wint de Angel ook. Eventueel heeft de Angel de mogelijkheid om eenmalig die persoon 's nachts te beschermen. Zelf is hij immuun voor de aanval van de weerwolven.

Survivor moet overleven tot het einde en kan winnen met iedereen. Heeft zelf een viertal beschermingen voor de aanval van de weerwolven of andere moordenaars.

Executioner het tegenovergestelde van de Angel. Hij krijgt een doelwit aan het begin van het spel, dit is altijd een dorprol. Wordt dat doelwit gelyncht, dan wint hij (het spel gaat nog wel gewoon door). Wordt het doelwit op een andere manier vermoord, dan verandert hij in een Jester. Verder is hij immuun voor nachtelijke aanvallen.

Jester (dorpsgek), moet ervoor zorgen dat hij gelyncht wordt. Alle andere manieren van sterven zorgen dat hij verliest.



Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #118 Gepost op: 2-07-2020, 18:51:17 »
Wil je een keer organiseren Chardo?  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #119 Gepost op: 2-07-2020, 19:05:49 »
Ik heb de pokémonclub al eens eerder uitgedaagd voor een pokémonversie  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::