Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 489223 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2020, 13:51:44 »
Hoe zijn jullie afgelopen jaren te werk gegaan om een goed liedje te vinden?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2020, 14:24:21 »
Verschilt een beetje per land, maar meestal ga ik eerst op zoek naar een goede artiest door een beetje te googlen. Verder zoek ik ook vaak op spotify naar een wat afspeellijsten uit het land. Als ik dan een degelijke artiest vind, klik ik meestal op 'fans also like'. Vaak staan daar landgenoten in van hetzelfde genre. Ook de suggesties op Youtube werken wel aardig.

En als je zelf het land kan kiezen, zou je ook iets kunnen insturen wat je ooit eerder gehoord hebt, maar niet zo bekend is. Mocht je een prachtig Bhutaans lied kennen, zou je die natuurlijk gewoon kunnen insturen. Ervan uitgaande dat weinig mensen Bhutan gaan kiezen..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2020, 14:32:45 »
Verschilt een beetje per land, maar meestal ga ik eerst op zoek naar een goede artiest door een beetje te googlen. Verder zoek ik ook vaak op spotify naar een wat afspeellijsten uit het land. Als ik dan een degelijke artiest vind, klik ik meestal op 'fans also like'. Vaak staan daar landgenoten in van hetzelfde genre. Ook de suggesties op Youtube werken wel aardig.

En als je zelf het land kan kiezen, zou je ook iets kunnen insturen wat je ooit eerder gehoord hebt, maar niet zo bekend is. Mocht je een prachtig Bhutaans lied kennen, zou je die natuurlijk gewoon kunnen insturen. Ervan uitgaande dat weinig mensen Bhutan gaan kiezen..
Ik!



(deze kwam serieus in me op om te hebben als 5e last resort-land, maar hij is grotendeels in het Engels. En ja, hij zat in 3 op reis. En die laatste rapper ruïneert het lied)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2020, 10:28:46 »
Hoe zijn jullie afgelopen jaren te werk gegaan om een goed liedje te vinden?

Ik doe het via Youtube en Google, maar begin eigenlijk altijd standaard op Google. En een kleine tip voor als je er nog niet aan gedacht hebt: in het Engels googlen/zoeken. ;) Er zijn dan bijvoorbeeld altijd wel lijstjes te vinden van artiesten in een bepaalde stijl vanuit een land.

Verder ga ik dan eerst een paar rondes op zoek naar toffe artiesten, kopieer ik een hele rits aan linkjes en plak ze onder elkaar in Word. Daarna wordt het een kwestie van luisteren en nadenken over wat ik tof vind. Soms komt daaruit dat alle liedjes die ik eerst mooi vond en kopieerde, tóch niks blijken te zijn. Maar dan scheelt het dat je al wat van de verschillende muziek hebt gehoord en weet welke artiesten of welke hoek je mooi vind. Dan zoek ik daar nog wat in door en vaak komt er dan wel wat moois tevoorschijn.

Hoop dat je er wat aan hebt, zo'n zoektocht is vooral ook een kwestie van geluk, voor mij. Want ik zocht eergisteren ofzo voor het eerst, kwam toen hele mooie liedjes tegen en gisteren zag ik juist weer precies niks. Vanmorgen even paar minuten gezocht: vond ik wéér iets gaafs. ;D Maar over een week kan ik diezelfde liedjes misschien ook alweer vreselijk vinden als ik wat verder heb gezocht, haha. ::rofl::

Oh, en het kost mij wel veel meer tijd wanneer je zelf op onderzoek uit moet gaan voor het doorgeven van verschillende landen. Wanneer je één land krijgt is het wel een stuk minder tijdrovend, is mijn ervaring. ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2020, 12:49:02 »
Mag er totaal geen Engels te horen zijn als het niet de landstaal is?

Heb namelijk iets leuks gevonden denk ik. Maar nu is er naast de originele versie (geheel in de landstaal) ook een "geremasterde" versie waarbij er een Engelstalige gast mee zingt... en die vind ik eerlijk gezegd nog veel leuker..

Hoor het graag!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2020, 13:02:14 »
Verschilt een beetje per land, maar meestal ga ik eerst op zoek naar een goede artiest door een beetje te googlen. Verder zoek ik ook vaak op spotify naar een wat afspeellijsten uit het land. Als ik dan een degelijke artiest vind, klik ik meestal op 'fans also like'. Vaak staan daar landgenoten in van hetzelfde genre. Ook de suggesties op Youtube werken wel aardig.

En als je zelf het land kan kiezen, zou je ook iets kunnen insturen wat je ooit eerder gehoord hebt, maar niet zo bekend is. Mocht je een prachtig Bhutaans lied kennen, zou je die natuurlijk gewoon kunnen insturen. Ervan uitgaande dat weinig mensen Bhutan gaan kiezen..
Dit is een bop hoor

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2020, 13:48:36 »
Mag er totaal geen Engels te horen zijn als het niet de landstaal is?

Heb namelijk iets leuks gevonden denk ik. Maar nu is er naast de originele versie (geheel in de landstaal) ook een "geremasterde" versie waarbij er een Engelstalige gast mee zingt... en die vind ik eerlijk gezegd nog veel leuker..

Hoor het graag!

Helaas, als Engels geen landstaal is, mag het deze keer niet.
klaar voor de strijd

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2020, 14:35:43 »
Een verdwaald zinnetje Engels mag toch wel? Zolang het maar niet het hele nummer overneemt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2020, 15:18:38 »
Dit is een bop hoor


Love it, 12 punten ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2020, 15:46:38 »
Helaas, als Engels geen landstaal is, mag het deze keer niet.
Oké, dan neem ik Spanje toch niet als besluit :P
...óf niet!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2020, 15:55:42 »
Helaas, als Engels geen landstaal is, mag het deze keer niet.
Ok. En als alleen de titel in het Engels is en voor de rest geheel in de landstaal gezongen wordt?

Ik ga voor de originaliteitsprijs  ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2020, 15:57:59 »
Serieuze vraag: ik heb een nummer gevonden dat een duet is tussen twee artiesten die elk in hun eigen taal zingen. Is het mogelijk om met twee landen te gelijk mee te doen? :D
...óf niet!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2020, 18:24:16 »
Nog een vraag: ik heb een leuk liedje gevonden, maar het heeft ongeveer 1 miljoen views op YouTube. Is dat erg of kijken jullie daar niet naar?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2020, 18:27:07 »
Nog een vraag: ik heb een leuk liedje gevonden, maar het heeft ongeveer 1 miljoen views op YouTube. Is dat erg of kijken jullie daar niet naar?

Indirect worden bekende (landelijke of internationale) nummers sneller laag beoordeeld (orginaliteit etc.) Als het een onbekende artiest is met veel views, zal dat meevallen

OT: Ik overweeg om ook weer eens mee te doen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2020, 19:18:18 »
Ik heb van mijn eerste keuzeland nu al teveel goede nummers om een keuze uit te kunnen maken. Met name 1 artiest komt vaak voor. Kan nog wel eens heel moeilijk worden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #55 Gepost op: 6-03-2020, 00:34:15 »
Ok. En als alleen de titel in het Engels is en voor de rest geheel in de landstaal gezongen wordt?

Ik ga voor de originaliteitsprijs  ::rofl::

Wat mij betreft, zolang er in een landstaal gezongen wordt, is het ok.
Serieuze vraag: ik heb een nummer gevonden dat een duet is tussen twee artiesten die elk in hun eigen taal zingen. Is het mogelijk om met twee landen te gelijk mee te doen? :D

Wel, als beide talen gesproken worden in dat land kan dat (vb. Frans en Nederlands voor België)

Nog een vraag: ik heb een leuk liedje gevonden, maar het heeft ongeveer 1 miljoen views op YouTube. Is dat erg of kijken jullie daar niet naar?

Ikzelf niet, maar ik denk dat sommige minder punten geven als de artiest te bekend is

Een verdwaald zinnetje Engels mag toch wel? Zolang het maar niet het hele nummer overneemt.

 ::ohno:: niet als het niet gesproken wordt, maar hou het zeker bij. Er komen nog edities genoeg :)

« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 00:37:20 door wouterv »
klaar voor de strijd

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #56 Gepost op: 6-03-2020, 09:46:34 »
Oké, dus Ralf Mackenbach met Click Clack valt af... Baal ik nou zo van.  :P

En My Family van Anna en Senna. Zo ongelooflijk jammer.  ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 09:48:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2020, 10:07:25 »
 ::rofl::

Ik had Stupid van Tess sowieso 12 punten gegeven. :-*
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2020, 14:35:30 »
Dit is sowieso het winnende nummer ;) (je komt nog eens wat tegen  ::rofl::)


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2020, 14:42:27 »
Jammer dat "Engrish" geen officieel erkende landstaal is. ;D
Sky might be falling but remember you can fly