Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 489181 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #60 Gepost op: 6-03-2020, 14:46:19 »
Jammer dat "Engrish" geen officieel erkende landstaal is. ;D
Of Japanglish zoals hij het zegt ;D

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #61 Gepost op: 6-03-2020, 22:29:01 »
Ik weet het ff niet... wat is wijsheid?


Zit al die lijstjes van vorige keren door te kijken maar daar zie ik echt veel onbekende bands...


Nu heb ik van een bekende band een nogal onbekend maar wel schitterend nummer gevonden... wat zouden jullie doen?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #62 Gepost op: 6-03-2020, 22:31:37 »
Ik vind het belangrijker dat het nummer onbekend is dan de artiest. Moet het natuurlijk geen net nieuw nummer zijn van een bekende artiest, maar anders heb ik er zelf geen probleem mee.

Maar eerst nog even wachten tot we definitief ons land weten. Je weet het nooit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #63 Gepost op: 6-03-2020, 23:04:11 »
Ik weet dat er mensen zijn die daar heel streng op beoordelen, maar ik vind dat zelf een beetje bullshit. Alsof een artiest/band die ooit een paar hits heeft gehad plotseling nooit meer mee mag doen, terwijl helemaal niemand van ons de andere nummers van die artiest/band nog luistert. Vorig jaar werd een nummer van Loreen door een aantal mensen helemaal niet beoordeeld, puur en alleen omdat Loreen ooit het songfestival heeft gewonnen met een heel ander nummer. Ik weet niet of dat toen puur daar aan lag, want er hebben ook wel eens artiesten meegedaan die mensen al wel kenden, maar die reageerden toen juist meer met "Oooh, ik vind de muziek van die persoon altijd goed!" Dus ja, I don't know...

Overigens kijk ik ook nooit echt naar het aantal views. Goed, tenzij het er echt een miljard zijn of zo. Ik snap overigens ergens wel dat mensen hier wel op beoordelen, maar ik hoop dan altijd maar dat zij dan ook een klein beetje research doen om het eerlijk te houden. Want soms staan er twee video's van hetzelfde nummer op YouTube, waarvan de ene een paar honderd miljoen views heeft en de ander een paar miljoen. En het heeft natuurlijk ook te maken met het aantal inwoners van dat land, maar ook nog eens met diaspora, en ook nog eens met de taal (bijvoorbeeld: een Brits nummer wordt niet alleen in het VK geluisterd maar wereldwijd, en zo kunnen Franstalige en Spaanstalige nummers ook al snel international bekender zijn... nou ja. Daarom kijk er ik zelf niet zo streng naar. :P)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #64 Gepost op: 7-03-2020, 00:11:07 »
Bij mij levert een heel bekende artiest wel een minpuntje op, maar als ik het een goed nummer vind ga ik het alsnog wel punten geven. Het kan dan alleen dat ik het bijv. 5 punten geef ipv 6, of als er 2 liedjes strijden om 1 punt dat een onbekend nummer dan voorrang krijgt.

Het idee achter een bekende artiest afstraffen is overigens dat het vrij makkelijk scoren is, omdat die artiest al populair is en dus veel mensen het goed gaan vinden. Ook als het een onbekend nummer is van een bekende artiest.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #65 Gepost op: 7-03-2020, 00:43:59 »
Je moet ook het perspectief in de gaten houden. Te bekend geldt vooral voor Westerse artiesten (Vooral Amerika, UK en Nederland hebben daar extra mee te maken) omdat we deze goed kennen. Een artiest die heel bekend is in Japan, Ghana, Brazilië, Fiji etc. is hier vaak niet bekend en daarom wel weer oké.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #66 Gepost op: 7-03-2020, 11:25:47 »
Heb voor het betreffende land al een andere band gevonden.. maar dat kan alleen als er in tegenstelling tot het echte songfestival meer dan 6 mensen op het podium mogen staan...

Dat mag toch wel?  ::tandpastasmiley::

EDIT: En als de band een "herziene" versie van een ouder nummer heeft opgenomen? Mag dat ook?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 12:29:14 door KingLennart »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #67 Gepost op: 7-03-2020, 13:15:04 »
Heb voor het betreffende land al een andere band gevonden.. maar dat kan alleen als er in tegenstelling tot het echte songfestival meer dan 6 mensen op het podium mogen staan...

Dat mag toch wel?  ::tandpastasmiley::

EDIT: En als de band een "herziene" versie van een ouder nummer heeft opgenomen? Mag dat ook?

aantal mensen is geen probleem, herziene versie ook niet
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #68 Gepost op: 7-03-2020, 13:22:31 »
Oke... ik heb nu 16 liedjes uit 11 verschillende landen (en geen enkel Engelstalig). #keuzestress :P ik kan bijna een eigen songfestival beginnen  ::) Nu nog de 5 landen kiezen :P

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #69 Gepost op: 8-03-2020, 18:08:18 »
Zal ik dan ook maar meedoen?  ::tandpastasmiley::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #70 Gepost op: 9-03-2020, 12:20:55 »
Leuk deze editie. Laat ik ook maar eens een aantal landen gaan opzoeken!

Vorig jaar werd een nummer van Loreen door een aantal mensen helemaal niet beoordeeld, puur en alleen omdat Loreen ooit het songfestival heeft gewonnen met een heel ander nummer. Ik weet niet of dat toen puur daar aan lag, want er hebben ook wel eens artiesten meegedaan die mensen al wel kenden, maar die reageerden toen juist meer met "Oooh, ik vind de muziek van die persoon altijd goed!" Dus ja, I don't know...
Ik vond Loreen toen al een onterechte winnares van het Songfestival (het nummer blijft gewoonweg verschrikkelijk), maar ik kende het nummer van de vorig jaar dat hier was ingestuurd al (en dat zegt volgens mij al heel wat)... Als ik een nummer al ken, kan het zeker punten scoren, maar dan moet het wel zo'n super indruk maken om bij mij punten te scoren.

Zal ik dan ook maar meedoen?  ::tandpastasmiley::
Tuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #71 Gepost op: 9-03-2020, 12:37:11 »
Ik vond Loreen toen al een onterechte winnares van het Songfestival (het nummer blijft gewoonweg verschrikkelijk),
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #72 Gepost op: 9-03-2020, 12:40:20 »
Leuk deze editie. Laat ik ook maar eens een aantal landen gaan opzoeken!
Ik vond Loreen toen al een onterechte winnares van het Songfestival (het nummer blijft gewoonweg verschrikkelijk)
::oink:: ieder zijn mening, maar ik vond het echt het beste van heel het songfestival ooit hoor?
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2020, 13:44:27 »
Ik was in 2012 eigenlijk ook voor IJsland (oké ik ben elk jaar bijna voor IJsland), maar als je Euphoria niet goed vind, dan kan je beter niet meer kijken. Of hieraan meedoen...  :-X  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #74 Gepost op: 10-03-2020, 12:57:58 »
Misschien een idee voor een volgende ronde: onbekende nummers van bekende bands?

Mocht ik mijn eerste landenkeuze krijgen dan laat ik mijn eerste ingeving qua liedje schieten... vrees dat deze band te bekend is om veel punten te scoren...

Maar het nummer blijft een juweel!  ::jaja::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #75 Gepost op: 10-03-2020, 13:51:16 »
Misschien een idee voor een volgende ronde: onbekende nummers van bekende bands?

Maar wat voor de één een overbekend nummer is, heeft de ander nog nooit gehoord: dan lijkt het mij lastig om vast te stellen wat we verstaan onder '(on)bekend'?

En ik heb nu het vreselijke luxeprobleem dat ik allemaal mooie liedjes heb, maar moet gaan kiezen welke ik op 1 zet... ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #76 Gepost op: 10-03-2020, 14:19:17 »
Ik ga niet voor de winst deze keer denk ik. Ik kan kiezen voor een lied dat waarschijnlijk het hoogst zou eindigen, maar liever stuur ik iets in waar ik zelf het meeste van geniet en daarom met jullie wil delen ::love:: Voor mij is de grote winst van dit songfestival nu al dat ik erachter ben gekomen hoeveel toffe liedjes er eigenlijk worden gemaakt in mijn doeltaal ::bravo::
...óf niet!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #77 Gepost op: 10-03-2020, 15:23:51 »
Ik zat trouwens even alle voorgaande edities door te bladeren (echt een aanrader, trouwens) en ik kwam er achter dat mijn hoogste notering (#7) behaald werd tijdens een landstalen-editie. Pas maar op dus. :-*
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #78 Gepost op: 11-03-2020, 08:34:13 »
maar als je Euphoria niet goed vind, dan kan je beter niet meer kijken. Of hieraan meedoen...  :-X  :P
Gelukkig verschillen de smaken... Voor mij loopt nog steeds de tijd met beste songfestivalmuziek van eind jaren 60 tot halverwege de jaren 80. Zowel ervoor als erna zijn er zeker topnummers geschreven, maar de nummers uit die tijd doen mij gewoon het meest.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2020, 20:55:25 »
Op hoeveel aanmeldingen zitten we?