Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390468 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1640 Gepost op: 18-04-2021, 12:23:33 »
^ Gelukkig maar  ::wijn::

Weet iemand toevallig waar je goede zelftests kunt kopen? Het dochtertje van m'n beste vriendin is positief op covid getest, na milde verkoudheidsklachten sinds donderdag. Waarschijnlijk besmet door een bijlesjuf die alle groepen ondersteuning geeft  ::schaam::

Ik hoef mezelf niet te laten testen van de GGD, en wil ik ook eigenlijk liever niet een ander laten doen ...zo'n staaf in m'n neus ...en verder. De vorige en enige keer was heel onprettig. Ja, ik weet dat veel mensen er amper iets van merken, maar ik ben daar blijkbaar heel gevoelig ...of had met iemand te maken die niet wist wat ie aan het doen was. Heb er best wel een fobie voor ontwikkeld.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1641 Gepost op: 18-04-2021, 12:28:01 »
Bij de meeste apotheken kun je ze kopen.

Overigens hangt het echt af van wie de test afneemt of je er last van hebt en ook welke staafjes ze gebruiken. Ze zijn nu wat dunner ofzo, dus doet niet meer echt pijn, maar ze belanden wel vanaf je neus helemaal tot bovenin je keel.  :P Dus mocht je nog een keer toch naar de GGD moeten, dan kan het wel echt meevallen.  :) Dit was test nummer 7 en ze waren bij mij allemaal verschillend in hoe naar ze waren.  ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1642 Gepost op: 18-04-2021, 12:46:00 »
Mijn testuitslag was negatief. Dus ik mag straks weer naar buiten.  :D
dat is goed nieuws.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1643 Gepost op: 18-04-2021, 12:46:51 »
Dit was test nummer 7 en ze waren bij mij allemaal verschillend in hoe naar ze waren.  ;)

Test nummer 7(!) al ::zweet::

Dankjewel voor de info. Misschien valt het de volgende keer dan mee 🤞

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1644 Gepost op: 18-04-2021, 12:49:20 »
Ja, ik werk in de kinderopvang. Kinderen mogen met snotneuzen komen en wij niet  ;D

En er waren ook een paar vanwege stressklachten denk ik ook (keelpijn en droge hoest vanwege maagzuur in mijn keel).

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1645 Gepost op: 18-04-2021, 13:11:48 »
Oef, heftig! Ik ken de verhalen van andere mensen die met en voor kinderen werken. Staat er doodleuk op van die overheidssites dat je "veilig en verantwoord" open kan.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1646 Gepost op: 18-04-2021, 14:09:19 »
Oef, heftig! Ik ken de verhalen van andere mensen die met en voor kinderen werken. Staat er doodleuk op van die overheidssites dat je "veilig en verantwoord" open kan.

Dat is dus echt niet! Mijn groep is vorige week in quarantaine geweest (als eerste groep van school). Ik vond het nogal heftig, de stress die erbij komt kijken gezien het feit dat je misschien Corona hebt én dus je familieleden kunt besmetten. Ook bij kinderen is de stress enorm, dat mag je echt niet onderschatten. Gelukkig viel het bij ons allemaal mee, op dat ene besmette kind in de groep blijkt iedereen negatief getest te zijn (ik ook) óf de quarantaine uitgezeten te hebben zonder klachten (bizar hoeveel ouders hun kind niet laten testen). Ik houd mijn hart vast als volgende week de BSO's weer opengaan. Als 1 kind bij de BSO Corona blijkt te hebben kunnen we meteen de hele school naar huis sturen (bij de BSO komen kinderen van verschillende groepen bij elkaar, terwijl wij ze op school nog steeds uit elkaar moeten houden). Dat vind ik eerlijk gezegd een te grote consequentie. Dat die 30 kinderen naar de BSO toekunnen is natuurlijk heel fijn voor ze, maar dat bijna 200 leerlingen daarvan de dupe worden vind ik toch vrij krom.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1647 Gepost op: 18-04-2021, 15:40:38 »
Maar nu zijn de BSO’s ook open voor ouders met een vitaal beroep. En minstens 50% van de ouders die kinderen naar de Bso brengen hebben een vitaal beroep, of menen dat ze dat hebben. Nu zitten BSO’s vaak met meerdere BSO’s in een gebouw (bij onze organisatie althans). Dan denk ik idd dat het veiliger is als de BSO’s wel open gaan. Maar voor scholen met BSO’s is het wel lastig idd.

Maar ik herken de stress. Heb er dus ook in gezeten en voel me ook niet altijd even veilig. Vooral omdat ouders kinderen ook gewoon vaak toch even proberen te brengen terwijl ze hoesten. En niet alle collega’s vinden het even belangrijk allemaal. maar ik heb nu wel geleerd dat afstand houden toch echt helpt, dus ik ga daar nog assertiever in proberen te zijn als mensen toch te dichtbij komen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1648 Gepost op: 18-04-2021, 16:15:57 »
Heel sec gezien moet een werkgever veel strenger zijn op wie cruciaal is. Thuiswerken is geen voorrecht maar een plicht waar het kan. Dus maakt op kantoor werken de uitzondering, ipv andersom.

Als volwassenen met een snotneus niet naar de supermarkt mogen, waarom snotneuzen met een snotneus dan wel naar school? Kijk ik weet dat ik zonder kinderen makkelijk praten heb, maar ik bekijk het echt vanuit het minimaliseren van uitbraak risico.

Een snotterig kind thuis kan enorm lastig zijn en kan besmetting opleveren binnenshuis, maar datzelfde snotterige kind kan op school, op de bso vele malen meer anderen besmetten, die op hun beurt etc etc etc.

De keuzes in dit risico management zij niet te begrijpen soms , vind ik


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1649 Gepost op: 18-04-2021, 16:58:31 »
Tja ergens snap ik die keuze wel. Kinderen zijn altijd verkouden, als we alle kinderen met een snotneus moeten weigeren dan zitten we elke dag met 1 of 2 kinderen, terwijl kinderen van 0-4 toch in elk geval niet heel erg besmettelijk lijken te zijn. En de regels over wat essentieel is, zijn ook gewoon duidelijk, daar is namelijk een hele duidelijke lijst van. Maar stel ouder 1 werkt in het onderwijs en ouder 2 zit thuis te werken, dan brengen ouders de kinderen toch naar de opvang, want ja ouder 1 heeft een essentieel beroep en dan mag het. Terwijl ik zou denken dat de regel van 1 ouder moet een essentieel beroep hebben er is voor gescheiden ouders waarvan er 1 een essentieel beroep heeft, of bijvoorbeeld ouder 1 werkt in het onderwijs (essentieel beroep) en ouder 2 is bouwvakker (staat niet op de lijst met essentiele beroepen, maar kan toch echt niet thuis werken).

En sommige ouders liegen ook gewoon over wel of geen essentieel beroep.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1650 Gepost op: 18-04-2021, 17:08:03 »
Sowieso is een snotterig kind lastig als school zegt niet komen.
Dan moet het kind dus thuis blijven, maar mogen geen oppas regelen.

Dus moet 1 ouder steeds vrij regelen indien thuis werk geen optie is.

Als ik in mijn geval kijk met de huishoudelijke hulp mag haar kind niet naar school, maar ze mag wel komen werken. Stel dat de snotneus niet een verkoudheid is, maar toch Corona draagt zij het zo ook verder door als ze bij mensen gaat poetsen.

Dus qua verspreiding blijft het altijd rond gaan.

Kind van vriendin moet thuisblijven want leraar positief, ander kind mag wel naar school en zij moet vrij pakken van werk want mag geen oppas komen.

Dat is op een gegeven moment ook niet meer te doen als je niet thuis kan werken en je zo door je vrije dagen heen bent.

Edit:
Fijn dat je test negatief is :)
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 17:42:14 door Syllie10 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1651 Gepost op: 19-04-2021, 14:38:34 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1652 Gepost op: 19-04-2021, 16:01:26 »
Dussss... er liggen 813 mensen op de IC, 2500+ mensen in het ziekenhuis en besmettingscijfers tussen de 7.000 - 9.000 en we gaan wat versoepelen  ??? Ik ben voorstander van versoepelen, maar in een fase waarin deze cijfers stukken lager waren, kon er niks en nu ineens wel... dat hangt toch ook weer onlogisch met elkaar samen.
 
En wat voor versoepeling? Terras open, maar tot 18.00 uur en met iemand uit zelfde huishouden op een terras. En de avondklok weg, die eerst niet weg kon toen de cijfers lager waren. (maar godzijdank gaat die avondklok weg, die heb ik nooit gesnapt). Het virus zegt niet om 18.01, jongens tot morgen.

Dit is toch niks anders dan mensen een worst voor houden, voor de gek houden. Ik ga met de dag minder snappen van het beleid. Of ben ik nou gek  ???
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 16:04:55 door MollenvangR »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1653 Gepost op: 19-04-2021, 16:12:07 »
Ik snap er ook nog weinig van, soms sowieso wat de huidige regels zijn ???

Maar avondklok weg en terrassen open lijkt mij wel prima als versoepeling. Veel horeca staat op omvallen en de besmettingsgraad op terrassen lag volgens mij echt op heel laag en de avondklok zie ik sowieso het nut niet zo van in. Zijn in ieder geval logischere stappen en versoepelingen dan die events van 10k mensen  ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1654 Gepost op: 19-04-2021, 17:04:27 »
Ik denk dat je het ook niet als versoepeling moet aankondigen/zien. Een terras kan best een alternatief zijn voor volle parken en achtertuinen op warme dagen. Mensen zoeken elkaar nou eenmaal op, ook nu. Dan zal het uiteindelijk op de besmettingen weinig uitmaken vermoed ik.

De avondklok eraf is wel een versoepeling, maar ook die omzeilen veel mensen. Mensen gaan steeds vaker bij elkaar slapen wat imo meer risico geeft dan bezoek tot 1 uur 's nachts. Of juist overdag al afspreken (met eten). Ik vond het een instrument van niks. Jongeren (ik neem even leerlingen als referentiekader) haalden gewoon nachtjes door tot half 5 in groepen.

De 2-personenregel afschaffen is wel echt een versoepeling, maar dat draagvlak was nihil. Waarschijnlijk hebben ze daar naar gekeken en ze hebben het de hele tijd gepresenteerd als een pakket aan maatregelen met de avondklok.

Desalniettemin vind ik het moment ontzettend vreemd. Vorige week was het nog te vroeg, maar nu is er volgens mij niet echt iets veranderd en kan het wel? Het is weer een voorbeeld van zwalkend beleid. Ze weten het gewoon niet. Vorige week wordt er een boodschap vertelt dat het echt nog niet kan met deze cijfers en nu met dezelfde cijfers kan het wel. Ik kan het écht niet meer volgen ook al vind ik de terrassen + avondklok een goede stap.
You'll never walk alone

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1655 Gepost op: 19-04-2021, 17:29:55 »
Het evenement van 538 gaat niet door  ;D Gemeente Breda heeft geen vergunning gegeven!
...if one only remembers to turn on the light.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1656 Gepost op: 19-04-2021, 17:35:05 »
Het evenement van 538 gaat niet door  ;D Gemeente Breda heeft geen vergunning gegeven!

Ik onderteken bijna nooit petities, maar deze wel (met 538 de zorg geminacht). Dit was echt idioterie. Applaus dat de publieke opinie soms nog wel ergens toe leidt.
My fall will be for you

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1657 Gepost op: 19-04-2021, 18:40:50 »
Het gevaar met het openen van terrassen is misschien wel dat er meer mensen dronken gaan zijn dan nu het geval is en doordat ze dronken gaan zijn de regels "vergeten" en ook nog eens irritanter gaan doen tegen handhavers/politie
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1658 Gepost op: 19-04-2021, 18:42:46 »
Worden mensen in een park niet dronken dan?
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1659 Gepost op: 19-04-2021, 19:38:31 »
Waarschijnlijk ook wel inderdaad... maar mijn gevoel zegt dat dat er minder zullen zijn dan op een terras
Wit is ook een kleur!