Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390583 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1680 Gepost op: 21-04-2021, 00:51:36 »
::rofl::

Mij was het trouwens nog niet opgevallen dat iedereen hier er ongeveer hetzelfde over denkt. Valt wel mee, denk ik.
Toch nog even snel hier een reactie op: het is ook zeker niet zo dat iedereen hier er hetzelfde over denkt, in tegendeel juist. Maar ik merkte tijdens het typen ineens dat ik iets wilde gaan uitleggen wat ik al meerdere keren uitgelegd had en al meerdere bronnen over had gedeeld. En als dat dan blijkbaar zelfs niet aan komt bij mensen die zeggen het te snappen en die zeggen ook voor indamming te zijn, dan kan ik mezelf beter alle frustratie besparen. Als het beleid je echt iets boeit kun je zelf ook wel gewoon de media etc. volgen en er wat artikelen over lezen. En als het je niets boeit, of wanneer je een hele bevolkingsgroep opofferen ook wel een goede optie vindt en consistent het leven van gezonde mensen boven dat van risicogroepen stelt, dan wil ik dat hier niet steeds te hoeven lezen want daar gaat m'n mentale gezondheid aan ten onder.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1681 Gepost op: 21-04-2021, 04:55:57 »
Hopelijk lees je dit nog Starlight want ik wilde wel even zeggen dat ik waardeer dat je dit soort artikelen en gedachtes hebt gedeeld in dit topic en dingen hebt uitgelegd. Ik volg die dingen die je noemt niet zo zeer maar vind het wel fijn dat ik er door jou zo op de hoogte van was :)

Dus zie het maar zo dat het delen van dit soort dingen wel echt nuttig is geweest. Hoewel je dat misschien niet direct terug hebt gezien in dit topic. :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1682 Gepost op: 21-04-2021, 09:17:39 »
Afschaffing avondklok in combinatie met terrassen maar open tot 18 00 ::oink:: wat moeten we daar nu mee?
De horeca mist dus het diner en de after diner drink. En de mensen kunnen daarna  nog steeds naar de supermarkt en drinken inslaan voor het park.
Dit is echt drie keer niet nagedacht.

Het openen van het terras was als middel om het wild drinken en samenkomen in parken, bossen , speeltuinen etc terug te dringen. Je zou hiermee (hopelijk ) een stuk gereguleerde vermaak hebben , aka  je centraliseerde de mogelijke virusuitbraak hotspots.

Nu wordt het naast de wildplekkdn die er al waren , ook terug de cafés en terrassen die gecontroleerd moeten worden .  Veel fun voor de boa’s .

In plaats van mogelijk inperken van plekken waar mensen samenkomen is dit de kraan nog maar meer openzetten . Ik snap dat ze het volk iets willen geven, maar dit is vragen om meer doden . 

Zelfs het omt was met klem tegen deze nieuwe aanpak, zo schrijven diverse media.

Tel daarbij het nog steeds niet verbieden van reizen vanuit India en we hebben zomaar weer wat voorbeelden van het risico waar onze overheid ons willens en wetens aan bloot stelt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1683 Gepost op: 21-04-2021, 11:57:39 »
Hopelijk lees je dit nog Starlight want ik wilde wel even zeggen dat ik waardeer dat je dit soort artikelen en gedachtes hebt gedeeld in dit topic en dingen hebt uitgelegd. Ik volg die dingen die je noemt niet zo zeer maar vind het wel fijn dat ik er door jou zo op de hoogte van was :)

Dus zie het maar zo dat het delen van dit soort dingen wel echt nuttig is geweest. Hoewel je dat misschien niet direct terug hebt gezien in dit topic. :)
Dat is heel fijn om te horen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1684 Gepost op: 21-04-2021, 13:16:57 »
Toch nog even snel hier een reactie op: het is ook zeker niet zo dat iedereen hier er hetzelfde over denkt, in tegendeel juist. Maar ik merkte tijdens het typen ineens dat ik iets wilde gaan uitleggen wat ik al meerdere keren uitgelegd had en al meerdere bronnen over had gedeeld. En als dat dan blijkbaar zelfs niet aan komt bij mensen die zeggen het te snappen en die zeggen ook voor indamming te zijn, dan kan ik mezelf beter alle frustratie besparen. Als het beleid je echt iets boeit kun je zelf ook wel gewoon de media etc. volgen en er wat artikelen over lezen. En als het je niets boeit, of wanneer je een hele bevolkingsgroep opofferen ook wel een goede optie vindt en consistent het leven van gezonde mensen boven dat van risicogroepen stelt, dan wil ik dat hier niet steeds te hoeven lezen want daar gaat m'n mentale gezondheid aan ten onder.
Ah, dan begreep ik je verkeerd. Snap trouwens wel dat het frustrerend kan zijn als mensen zoals ik niet geloven dat de terassen verantwoord openen tot meer besmettingen leidt. Buitenbesmettingen komen bijna niet voor, behalve bij buitenspelende en -sportende kinderen misschien. Het 'meer reisbewegingen'-argument kan ik binnen mijn kennissenkring niet linken aan meer risicovol gedrag. Ik snap het gewoonweg niet. 

Nu spreken mensen juist vaak bij elkaar thuis af omdat er verder weinig te doen is. Paar dagen geleden nog een coronafeestje bij 1 van onze buren.

Tijdje terug steunden meerdere ziekenhuizen het openen van de terrassen, dus blijkbaar wordt er qua besmettingsgevaar toch verschillend over gedacht.

Voor mij is het trouwens geen must. Helemaal niet. Maar het lijkt me wel een versoepeling die weinig risico met zich meebrengt, een deel van de horecaondernemers helpt en de ontevreden meute een beetje perspectief biedt.

100 gasten bij een begrafenis zonder verplichte sneltest ...dat soort dingen snap ik dan weer helemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 13:18:50 door Amethyst »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1685 Gepost op: 22-04-2021, 10:12:08 »
WOB-stukken maart 2020:

Iig zien we hier ‘snelst mogelijke opbouw van kuddeimmuniteit’ dus als ‘doel’ en gemodelleerd door @RIVM in maart 2020, terwijl Rutte en Van Dissel het afgelopen jaar beweerden dat het geen ‘doel’ maar neveneffect zou zijn, een ‘frame’ van de media, of slechts een ‘vergezicht’

draadje: https://twitter.com/milenaholdert/status/1384983617525387266

Rutte en Van Dissel worden weer eens op leugens betrapt. Weinig verrassend allemaal, maar scholen moesten open blijven om zo 'kuddeimmuniteit' eerder te bereiken.

Die letterlijke vertaling van 'herd immunity' werd later door de overheid, net voor een speech van Rutte, veranderd naar 'groepsimmuniteit' omdat dat minder cru klonk.


Interessant trouwens die tweet van Milena waar je ziet dat er tekst is weggelakt achter de 3 scenario's van aanpak ('uitrazen', 'gecontroleerd razen' en elimineren )

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1686 Gepost op: 23-04-2021, 18:32:07 »
Nu worden er vaccins weggegooid omdat mensen niet komen opdagen.

Daar lijkt me maar 1 juiste oplossing voor:

- de mensen die zonder bericht niet komen opdagen komen achteraan in de rij en worden pas weer opgeroepen als alle Nederlanders zijn geweest
- aan het eind van de dag worden mensen die heel graag een vaccin willen, opgeroepen om die dag het vaccin te krijgen.
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1687 Gepost op: 24-04-2021, 17:37:16 »
Grote kans dat de meeste mensen die zonder bericht niet zijn komen opdagen de vaccinatie gewoon al niet willen, maar niet het fatsoen hebben zich af te melden.

Maar dan zou het inderdaad wel een goede oplossing zijn om mensen die heel graag willen op reservelijsten te hebben zodat die wel de vaccinatie dan krijgen.
Weggooien is en blijft ook zonde

Er zijn blijkbaar wel huisartsen die het doen wat ik zo links/rechts lees.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1688 Gepost op: 24-04-2021, 17:52:42 »
Grote kans dat de meeste mensen die zonder bericht niet zijn komen opdagen de vaccinatie gewoon al niet willen, maar niet het fatsoen hebben zich af te melden.
Dan vraag ik me af waarom je je dan überhaupt aanmeldt voor vaccinatie als je er geen wilt hebben...
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1689 Gepost op: 24-04-2021, 18:34:33 »
Weten we zeker dat dit mensen zijn die zelf een afspraak hebben gemaakt?

Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1690 Gepost op: 24-04-2021, 22:19:46 »
Nee, deze mensen hadden juist geen afspraak staan. Het bericht kwam van een huisarts die een brief heeft gestuurd naar al zijn patiënten die in aanmerking kwamen. Ze hoefden hiervoor geen afspraak te maken, maar konden gewoon langskomen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1691 Gepost op: 25-04-2021, 11:58:59 »
Dan vraag ik me af waarom je je dan überhaupt aanmeldt voor vaccinatie als je er geen wilt hebben...

Als ik naar mezelf kijk, ik heb me niet aangemeld. Ik kreeg een brief met de datums wanneer ik moest komen.

Dus denk dat dat vaak zo gaat en mensen dan niet afbellen

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1692 Gepost op: 25-04-2021, 12:30:18 »
Ik weet van mijn ouders (maar ja, die zijn 75+) dat ze zelf moesten bellen voor een afspraak.
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1693 Gepost op: 26-04-2021, 20:11:22 »
Mijn ouders kregen een brief met de dag en tijd dat ze moesten komen, met daarin expliciet de boodschap dat afmelden niet (!) mogelijk was. Mijn ouders hadden zich niet zelf ingeschreven voor de vaccinatie. Dus daar gaan 100 procent zeker vaccinaties verloren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1694 Gepost op: 27-04-2021, 09:59:34 »
Welke leeftijd gaat het over en gaat het over een oproep van de huisarts? Erg vreemd dat ze niet kunnen afmelden   ::oink::

63, via de huisarts inderdaad

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1695 Gepost op: 27-04-2021, 17:37:54 »
Oh, raar dat ze zich niet mogen afmelden.

Dat stond in mijn brief er dan wel bij om bij geen gebruik zo snel mogelijk af te melden.
Maar dat was dan ziekenhuis.
Mag geen verschil maken lijkt me

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1696 Gepost op: 27-04-2021, 19:00:14 »
Ook erg onhandig dat je niet zelf een afspraak mag maken... Je zou maar ingeroosterd worden op een moment dat je moet werken o.i.d.

Moet toch niet zo moeilijk zijn...

- aanmelden met DigiD
- systeem checkt of je aan de beurt bent voor het inplannen van een prik
- Je geeft aan in welke plaats je een prik wil halen
- Systeem laat zien welke dagen en tijdslots nog mogelijk zijn
- Je kiest een van die tijdslots en zorgt dat je op dat moment op de priklocatie bent


Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1697 Gepost op: 27-04-2021, 20:31:06 »
Zo zou het mijns inziens moeten zijn inderdaad, @ de witte

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1698 Gepost op: 27-04-2021, 22:38:34 »
Bij de GGD's kan je wel zelf een afspraak maken, maar dit gaat om de vaccinaties via de huisartsen. Die prikken vaak maar een beperkt aantal mensen, en doen dat daarom op 1 of 2 vaste dagen, net als bij de griepprik. Dat is op zichzelf niet heel vreemd, daar kun je je ook niet voor afmelden. Wat ik wel vreemd zou vinden is als er een specifiek tijdstip in de brief stond ipv een tijdvak. Mijn ouders werden gebeld voor het maken van de afspraak, dat vind ik wel iets logischer.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1699 Gepost op: 27-04-2021, 23:10:20 »
Bij mijn ouders was het een specifieke dag en tijd, waar zij geen enkele inspraak in hadden. Gelukkig konden ze op dat moment, dus ze hebben hun eerste prik gehad. Maar het blijft een raar systeem.