Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390639 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #240 Gepost op: 24-03-2020, 11:58:32 »
Daar hadden ze in de metro in Londen ook last van  ;D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #241 Gepost op: 24-03-2020, 12:49:42 »
Daar hadden ze in de metro in Londen ook last van  ;D
Zo  ::rofl:: nou als daar niemand ziek wordt, is dat een wonder. Pfff als sardientjes...  ???

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #242 Gepost op: 24-03-2020, 13:35:07 »
Net twee ambulances onder mijn raam gehad. Bij de overburen zijn er twee opgehaald. Ze zijn volgens mij nog maar een jaar of dertig. Komt nu wel heel dicht bij.

 :\'(

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #243 Gepost op: 24-03-2020, 14:22:25 »
63 mensen overleden in de afgelopen 24 uur. Begint nu toch wel ineens flink te stijgen helaas :(

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #244 Gepost op: 24-03-2020, 14:25:58 »
Las dat het hoge aantal overleden personen komt omdat niet alle overleden personen direct gemeld zijn bij het RIVM, waardoor het kan zijn dat het aantal personen ook op andere dagen al overleden zijn
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #245 Gepost op: 24-03-2020, 14:30:33 »
Dat kan verklaren waarom het gisteren zo "laag" was ten opzichte van eergisteren.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #246 Gepost op: 24-03-2020, 15:26:57 »
De meeste maatregelen, qua bedrijven direct sluiten, gingen minder dan 2 weken geleden in.
Dan heb je vervolgens nog incubatietijd, dan een paar weken ziekbed..
Zou het plausibel vinden als deze week ergens de piek is qua nieuwe gevallen - maar zou het nog niet verwachten qua sterftegevallen.

Zullen genoeg mensen momenteel sterven die het hebben opgelopen voordat al die maatregelen van kracht werden.

edit:
Uit dat oogpunt: het aantal nieuwe casussen steeg consequent tot 21 maart (637 nieuwe cases). Het was op 22 maart wat lager (573 nieuwe cases), en gister 23 maart nog wat lager (545 nieuwe cases).
Dus dat impliceert voorzichtig dat dat het effect is van de maatregelen van donderdag bijna twee weken terug, om zoveel mogelijk thuis te blijven. En dat qua nieuwe cases, die 637 wellicht de piek gaat blijken.
Dan nog zou het weken of maanden duren, maar het is mogelijk dat dat de piek was door de maatregelen.
En de terugval kan natuurlijk toeval zijn, of tijdelijk, maar na de continuë stijging is het wel opvallend.

Voor de gegevens, zie de staafgrafiek over nieuwe cases @ https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
« Laatst bewerkt op: 24-03-2020, 15:33:14 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #247 Gepost op: 24-03-2020, 16:12:27 »
Dat klinkt (voorzichtig) als goed nieuws, toch?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #248 Gepost op: 24-03-2020, 16:12:34 »
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #249 Gepost op: 24-03-2020, 16:13:20 »
Gaan ze dan op 1,5m afstand van elkaar voetballen? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #250 Gepost op: 24-03-2020, 16:16:38 »
HDD ik vind het heel gevaarlijk om iets te concluderen nav het aantal positieve testuitslagen. Ze testen niet iedereen. Mijn vader en broer hebben het ook (gehad) zeer waarschijnlijk, maar worden niet getest omdat ze opknappen. Het testbeleid is in het noorden anders dan in het zuiden. En wellicht ook overal weer anders tov het beleid van vijf dagen geleden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #251 Gepost op: 24-03-2020, 16:18:32 »
The only thing way can do is wait ...

Gaan ze dan op 1,5m afstand van elkaar voetballen? ???

Ik vind dat ook bijzonder. Toen we alleen geen handen meer mochten schudden, vlogen de voetballers bij een goal elkaar ook nog om de nek, dat lijkt me niet veel beter. ???

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #252 Gepost op: 24-03-2020, 16:22:52 »
Ook in het zuiden is het Lang niet overal dat getest wordt. Dat verschilt per Huisartsen praktijk.

En de knvb is gek. Liep ik me gisteren al af te vragen waarom kinderen wel mogen samenscholen, dan mogen vanaf 6 April voetballers het ook?  Bizar

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #253 Gepost op: 24-03-2020, 16:28:03 »
De KNVB is niet gek.

Na 6 april worden ALLE maatregelen opnieuw bekeken, behalve de grote evenementen die tot 1 juni niet door kunnen gaan (vandaar ook zonder publiek).

Scholen, Horeca, sportclubs etc. wordt na 6 april opnieuw bekeken (en waarschijnlijk langer uitgesteld). Dus ik snap dit wel.
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #254 Gepost op: 24-03-2020, 16:58:00 »
De KNLTB is ook nog aan het nadenken over of ze onder deze maatregelen vallen.  ::)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #255 Gepost op: 24-03-2020, 17:11:11 »
Tennissen kan wel met 1,5 meter afstand ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #256 Gepost op: 24-03-2020, 18:31:09 »
Ik las net een Q&A op de site van Rijksoverheid die heel verduidelijkend is.

Ze hebben vooralsnog alleen gezegd dat evenementen die planbaar en vergunningsplichtig zijn tot 1 juni verboden zijn. Er is over alle andere maatregelen nog helemaal niet besloten of deze na 6 april nog gelden. Het is dus wat minder extreem dan het eerst leek. Het is dus niet tot 1 juni verboden om samen te komen, maar het is natuurlijk wel waarschijnlijk dat de maatregel verlengd zal worden na 6 april.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vragen-over-maatregelen-en-handhaving
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #257 Gepost op: 24-03-2020, 19:33:36 »
Ja wat ik gisteren begreep was het inderdaad om duidelijkheid te scheppen voor organisaties die nu bezig zijn met het plannen van een evenement, zoals Koningsdag, Bevrijdingsdag enz.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #258 Gepost op: 24-03-2020, 21:40:33 »
Ik ben inmiddels veilig thuis aangekomen.
...óf niet!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #259 Gepost op: 24-03-2020, 21:51:15 »
Ik ben inmiddels veilig thuis aangekomen.
::ok:: ::ok::



Mijn oom en tante werden door de maatregelen tijdelijk gescheiden. Ze zijn getrouwd en wonen samen in Nederland, maar oom's officiële domicilie is in België (huis van zijn moeder dat zij al op zijn naam heeft laten zetten) en hij werkt ook in België. Hij werd aan de grens tegen gehouden door de politie en deed de uitleg dat zijn vrouw in Nederland woont maar hij in België werkt. Van de politie moest hij kiezen: of in Nederland blijven en niet kunnen werken; of in België wonen bij zijn moeder en wel kunnen werken. Hij heeft voor het tweede gekozen, anders heeft ie amper of geen inkomen.

Maar dit gaat over mijn tante die 2 jaar geleden een hersenbloeding heeft gehad en sindsdien heel emotioneel reageert op dingen, omdat ze het niet meer met woorden kan uiten. Ze is wel sterk, maar we maken ons toch allemaal zorgen dat ze alleen blijft. Mijn oom heeft op de fiets via een sluiproute brood naar haar gebracht. Beetje zoals de verhalen in de oorlog toen hier ook langs sluiproutes voorbij de grens voedsel werd gesmokkeld.

Gelukkig heeft hij intussen een officieel document kunnen aanvragen ivm mantelzorg (ik ken het niet officieel, maar dat ie dus wel naar zijn vrouw mag rijden die hulp nodig heeft). Op zich lijkt het me dat het ook niet veel kwaad kan. Hij is vrachtwagenchauffeur, komt amper iemand tegen tijdens zijn werk en rijdt ook alleen maar de grens over om bij het huis van mijn tante  uit te stappen en naar binnen te gaan. Maar snap wel dat er strenge controle is natuurlijk.