Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390217 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #280 Gepost op: 26-03-2020, 14:39:44 »
Dat is nog wel wat anders dan LdHmolletje die meteen stelt dat “Buitenlanders” zich niet aan de regels houden.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #281 Gepost op: 26-03-2020, 14:51:39 »
Volgens het RIVM lijkt de verspreiding van het virus in ieder geval afgeremd te worden door de genomen maatregelen! Dat is goed nieuws.  :) Wel moet voor de duiding van de effecten afgewacht worden tot het einde van deze week/het begin van volgende week.

Ook lees ik net dat de voorzitter van het Veiligheidsberaad tegen RTL Nieuws heeft gezegd dat de regels omtrent het samenscholingsverbod in Nederland worden aangescherpt.. met meer dan 3 personen samenkomen in de openbare ruimte wordt niet meer toegestaan. Wie dit toch doet krijgt een proces verbaal, zelfs als er 1,5 meter afstand wordt gehouden. Er wordt een uitzondering gemaakt voor gezinnen en voor kinderen met een begeleider.

Ik ben blij om dit te horen, want ook ik ben asociale jongeren tegenkomen tijdens mijn wandeling die gewoon vrolijk met zijn vijven dicht op elkaar zaten op bankjes en die het grappig vonden om keihard provocerend te hoesten nadat er een voorbijganger passeerde. Hopelijk worden dit soort types door deze aangescherpte regels voldoende afgeschrikt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #282 Gepost op: 26-03-2020, 15:19:48 »
Grootste gedeelte van de mensen die zich niet aan de regels houdt is gewoon Nederlands hoor, nuchtere hollanders die gewoon geen zin hebben om constant bezig te zijn met alle regels. We zijn soms zo'n eigenwijs volk ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #283 Gepost op: 26-03-2020, 15:59:39 »
In de afgelopen 24 uur zijn er meer dan 1000 nieuwe (geregistreerde) besmettingen bijgekomen en er zijn 79 mensen overleden, waardoor het dodental nu op 434 staat.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #284 Gepost op: 26-03-2020, 16:01:08 »
In de afgelopen 24 uur zijn er meer dan 1000 nieuwe (geregistreerde) besmettingen bijgekomen en er zijn 79 mensen overleden, waardoor het dodental nu op 434 staat.

Zijn er ook niet meer tests voor handen? In België zijn er 1.2K nieuwe gevallen bijgekomen, maar de testcapaciteit is ook erg toegenomen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #285 Gepost op: 26-03-2020, 16:09:32 »
Het schijnt dat Nederland enorm afhankelijk is van één fabrikant met de testen.
https://nos.nl/artikel/2328393-bijna-monopolie-van-farmaceut-roche-leidt-tot-tekort-aan-coronatests.html

Alles moet van dat merk zijn, ander kan of mag het niet. Buffer is vaak goed te maken door ziekenhuizen zelf, maar dat mag niet. Als ze daar nou even een overeenkomst in vinden, zou wel handig zijn.

In Groningen hebben ze ook nog apparaten van andere merken. Dus in de noordelijke provincies wordt vaak meer getest.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2020, 16:11:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #286 Gepost op: 26-03-2020, 16:41:46 »
Het probleem in Nederland zou het stocklevel van de reagentie materialen zijn en vanuit een ander bericht hebben we deze verkocht aan Korea en italie.

Ik zag daar straks 2 oudjes heel lief gearmd lopen, een mevrouw zei er wat van en de oudjes gingen voor misschien 3 secondes even uit elkaar en daarna weer gearmd verder. Echte liefde.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #287 Gepost op: 26-03-2020, 18:04:36 »
Waarom mag je als gezinsleden niet hand in hand en binnen 1,5 meter van elkaar lopen?
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #288 Gepost op: 26-03-2020, 18:18:52 »
Waarom mag je als gezinsleden niet hand in hand en binnen 1,5 meter van elkaar lopen?
Dat mag gewoon als je met z'n tweeën bent toch? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #289 Gepost op: 26-03-2020, 18:20:10 »
Mag toch ook met meer als je een gezin bent? Ouders met kids en zo
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #290 Gepost op: 26-03-2020, 18:20:48 »
Als je weer die beelden zag van de markt, zo dom en aks er dan naar een reactie wordt gevraagd komen er zon stomme antwoorden als het is allemaal onzin en wij zijn niet ziek.
Als je de Haagse Markt bedoelt: die foto in de Telegraaf is of van vorige week, of is genomen bij een smalle doorgang waar mensen wel dicht bij elkaar móesten lopen. Het was maandag rustig op de Haagse Markt. Hij is wel terecht gesloten, want de mensen die er wel waren hielden lang niet allemaal genoeg afstand.

Gezinsleden mogen gewoon dicht bij elkaar lopen. Dat bejaarde stel had niet aangesproken hoeven worden, want ze deden niks verkeerd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #291 Gepost op: 26-03-2020, 18:21:26 »
Dat mag gewoon als je met z'n tweeën bent toch? ???
Ja, dat mag ik hopen van wel. Maar die vrouw die die twee verliefde oudjes aansprak vindt dat dus niet? ???
🜃

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #292 Gepost op: 26-03-2020, 18:24:21 »
Ja dat snapte ik ook niet
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #293 Gepost op: 26-03-2020, 18:25:16 »
Mag toch ook met meer als je een gezin bent? Ouders met kids en zo
Ja wist ik niet zeker want had niet gekeken (gezien het niet relevant is voor mij), maar ja klopt volgens de site ;D

Ja, dat mag ik hopen van wel. Maar die vrouw die die twee verliefde oudjes aansprak vindt dat dus niet? ???
Ja belachelijk. Maar volgens de regels mag het gewoon ::vergroot::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #294 Gepost op: 26-03-2020, 18:28:12 »
Gelukkig! ::zweet::
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #295 Gepost op: 26-03-2020, 18:34:39 »
Dat is nog wel wat anders dan LdHmolletje die meteen stelt dat “Buitenlanders” zich niet aan de regels houden.
Sorry, dan lees jij mij compleet verkeerd. Ik heb het erover waar het het meest misgaat... Hoe zou ik het dan moeten noemen? En als ik bij ons op het werk groepen van meer dan 2 mensen zie binnen komen, of als ik ze in de stad zie vallen ze in bijna alle gevallen onder de groepen die ik heb genoemd. Ja, ze kunnen gerust de Nederlandse nationaliteit hebben, maar ik heb het ook over Turks/Arabische en Oost Europese afkomst. Daar is lijkt mij niks mis mee. Het zijn (in ieder geval hier in Hengelo) gewoon de feiten.

Dat mag gewoon als je met z'n tweeën bent toch? ???
Volgens de richtlijnen die wij vanmiddag op ons werk hebben gekregen mocht dat inderdaad niet... Al zullen we daar op ons werk niks van zeggen.

Mag toch ook met meer als je een gezin bent? Ouders met kids en zo
Het wordt volgens de bovenstaande richtlijnen ten zeerste afgeraden... Bij de AH bij ons in het centrum mag er zelfs maar 1 gezinslid naar binnen (hoe ze met peuters e.d. omgaan weet ik niet) Ik zag daadwerkelijk ook enkele jongeren buiten wachten tot hun ouders weer buiten zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #296 Gepost op: 26-03-2020, 18:38:30 »
In een winkel is het natuurlijk ook iets anders. Daar is de ruimte nogal beperkt. Als je dan met je gezin naar binnengaat, wordt het moeilijker voor anderen om afstand te houden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #297 Gepost op: 26-03-2020, 18:43:02 »
In winkels waar je al snel op elkaar staat zoals in een drukke supermarkt vind ik het ook begrijpelijk, mits het duidelijk is aangegeven en ook echt iedereen aangesproken wordt. Mijn vriend werd vanmiddag bij de GAMMA (nadat we al een tijdje binnen waren, we liepen namelijk niet tegelijk de winkel in) vriendelijk verzocht om in de auto te wachten. Geen probleem natuurlijk, het stond immers aangegeven. Maar het voelde toch wel een beetje gek, want het was ontzettend rustig. Alle verfrollen waren zelfs al op...
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #298 Gepost op: 26-03-2020, 18:45:41 »
Maar het voelde toch wel een beetje gek, want het was ontzettend rustig.
Tja, het probleem in zo'n geval is wanneer is iets rustig en wanneer niet. Maar als je regels maakt moet je ze natuurlijk de hele dag handhaven!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #299 Gepost op: 26-03-2020, 18:50:23 »
Tja, het probleem in zo'n geval is wanneer is iets rustig en wanneer niet. Maar als je regels maakt moet je ze natuurlijk de hele dag handhaven!
Eens hoor! ::ok::
🜃