Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392344 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #160 Gepost op: 18-03-2020, 22:07:56 »
Hetzelfde geldt voor mij. Ik vlieg als alles goed gaat dinsdag terug naar Nederland.

Je onderschrift maakt je berichtje wel opmerkelijk:


''Hetzelfde geldt voor mij. Ik vlieg als alles goed gaat dinsdag terug naar Nederland.

...óf niet!''


OT: ik zie om me heen nog steeds mensen die dit allemaal niet serieus nemen. Ze roepen nog steeds van alles dat ze overduidelijk van verkeerde sites hebben geplukt, zoals: het virus sterft vanzelf uit als de buitentemperatuur boven de 15 graden uitkomt. ONZIN, uiteraard, maar ze zijn niet van hun ongelijk te overtuigen.

Die mensen ga ik voorlopig liever uit de weg.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #161 Gepost op: 18-03-2020, 22:35:58 »
Minister Bruis is zojuist tijdens het debat onwel geworden... hij hakkelde al best wel veel. Zag al een soort Error 404 van zijn gezicht af alsof hij het allemaal niet meer wist. Mja, wat wil je? Die man slaapt misschien 2 uur per dag (of zo) staat constant onder druk, moet 1000 dingen tegelijk doen in deze tijd.
Was het debat op de achtergrond een beetje aan het volgen. De vermoeidheid van hem viel me al wel op in z'n beantwoording. Ook de plotselinge toezegging over de mondkapjes was verrassend. Maar ik schrok wel van het in elkaar zakken. Het zullen ongetwijfeld moeilijke tijden zijn als je minister bent in zo'n crisis :(
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #162 Gepost op: 18-03-2020, 23:22:24 »
Een lockdown van Londen is aanstaande hoorde ik net op NPO 1.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #163 Gepost op: 19-03-2020, 00:32:10 »
OT: ik zie om me heen nog steeds mensen die dit allemaal niet serieus nemen. Ze roepen nog steeds van alles dat ze overduidelijk van verkeerde sites hebben geplukt, zoals: het virus sterft vanzelf uit als de buitentemperatuur boven de 15 graden uitkomt. ONZIN, uiteraard, maar ze zijn niet van hun ongelijk te overtuigen.

Die mensen ga ik voorlopig liever uit de weg.

Het is ook de bedoeling dat je mensen uit de weg gaat in deze tijd.  :P

En ik weet niet zeker welke mensen je bedoelt die dit niet serieus nemen, maar op  social media wordt wel vaker van alles geroepen.

Mijn ervaring is juist dat ik zie dat mensen het wel respecteren om afstand te nemen enzovoorts, een uitzondering daargelaten. Ik reis met het OV, maar daar zaten de afgelopen week hooguit 2 a 3 mensen per coupé. Dat vind ik zelf heel acceptabel. Ook weinig mensen op de werkvloer, dus veel mensen die thuis werken. Omdat het mooi weer is zoeken veel gezinnen de natuur op. Dan is het natuurlijk niet handig als je in grote groepen samen gaat zitten. Ook dan moet je afstand houden.

Ik vind het wel een hele rare, onzekere tijd, maar dan ook vooral wat dit voor economische impact gaat hebben op het land. Naast alle Corona-nieuwsheadlines probeer ik ook vooral het goed nieuws te lezen wat er ook is. En zo'n situatie als nu, is wel een goede wakeup call.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #164 Gepost op: 19-03-2020, 12:37:19 »
Afstand houden in de supermarkt blijkt voor wat mensen toch moeilijk te zijn. Houdt een echtpaar goed afstand van mij toen ik kwark aan het zoeken was, netjes op hun beurt aan het wachten, komt er een hork tussendoor piepen. En toen ik de (jonge) kassière een tip gaf dat ze de kassabon ook op het desk kon leggen i.p.v. het mij in m'n hand te geven zei ze dat het haar niet zo boeide.  ::)

Van de week waren mensen nog uitgebreid aan het appen midden op de gangpad waardoor je er zonder raken ook niet langs kon. DOE DAT THUIS!

En wat die cassière betreft: klacht indienen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #165 Gepost op: 19-03-2020, 14:12:54 »
er zullen altijd mensen zijn die het advies niet ter harte nemen omdat ze Corona als iets ver van hun bed zien. Totdat het zich ook in hun kringen openbaart.

Over het hebben van hand tot hand contact .
Wetenschappelijk onderzoek zou hebben aangetoond dat Corona langer kan overleven op oppervlakten dan eerst werd gedacht. Dus als de desk waarop het bonnetje wordt gelegd niet elke keer ontsmet wordt , heeft dat nog steeds een risico.

We kunnen het risico niet uitsluiten, maar we moeten Het risico niet opzoeken.

Morgen heeft de boven buurvrouw de vrijdagmiddagborrel bij haar georganiseerd omdat de kroegen dicht waren. Kreeg een briefje in de bus voor evt overlast.
Ik zit er over te denken om een sixpack Corona te doneren ter bevordering van de domheid .   


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #166 Gepost op: 19-03-2020, 14:30:49 »
gewoon wat flesjes voor de deur zetten ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #167 Gepost op: 19-03-2020, 16:52:59 »
Dit hele gedoe zorgt ervoor dat vliegtuigmaatschappijen ook totaal raar doen.

Totaalprijs enkele reis: €480
Totaalprijs retourvlucht: €300

 ??? ??? ???

Ik heb uiteindelijk wel gewoon een enkele reis voor €300 bij een andere maatschappij, maar dit slaat toch nergens op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #168 Gepost op: 19-03-2020, 17:44:17 »
Was het debat op de achtergrond een beetje aan het volgen. De vermoeidheid van hem viel me al wel op in z'n beantwoording. Ook de plotselinge toezegging over de mondkapjes was verrassend. Maar ik schrok wel van het in elkaar zakken. Het zullen ongetwijfeld moeilijke tijden zijn als je minister bent in zo'n crisis :(
Inderdaad... de beste man heeft vandaag zijn ontslag ingediend. Niet heel verwonderlijk natuurlijk. Over en oververmoeid en vol van de stress natuurlijk.

Minister Bruins voor Medische Zorg heeft ontslag genomen. Bruins (VVD) heeft zijn ontslag ingediend bij de koning. Die heeft dit ontslag volgens de RVD "op de meest eervolle wijze" verleend. Minister De Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport neemt zijn werk tijdelijk over.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #169 Gepost op: 19-03-2020, 17:51:48 »
Pff . Is oververmoeidheid een reden om per direct ontslag te nemen?  Zeker met zon belangrijke portefeuille op dit moment. Of zal hij toch langzaam inzien dat we teveel ons richten op de adviezen van de RIVM , due zeker niet altijd in lijn zijn met die van de WHO.
We zullen het nooit weten .  Succes voor zijn opvolger en bruins bedankt voor  sommige zeer moeilijke beslissingen in de afgelopen periode.


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #170 Gepost op: 19-03-2020, 18:54:54 »
Pff . Is oververmoeidheid een reden om per direct ontslag te nemen?

Ja, want:

Zeker met zon belangrijke portefeuille op dit moment.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #171 Gepost op: 19-03-2020, 19:10:08 »
kan toch ook een tijdelijke vervanger aanwijzen?
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #172 Gepost op: 19-03-2020, 19:33:00 »
Ze hadden geen indicatie hoe lang mogelijk herstel van Bruno bruins ging duren en ze vinden - terecht- Dat er nu 1 persoon Moet staan als “corona minister”.
Dus vandaar besluit van bruins, moedig.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #173 Gepost op: 20-03-2020, 20:01:38 »
Corona komt nu wel heel dichtbij. In mijn gemeente zijn vier besmettingen, waarvan er twee op nog geen 300 meter van mijn huis wonen :o
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #174 Gepost op: 20-03-2020, 20:16:22 »
Nederland is lekker voorbereid met hun te weinig mondkapjes  ::).

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #175 Gepost op: 20-03-2020, 20:32:36 »
Ja, ik vrees ervoor eigenlijk dat we vroeg of laat toch niet meer de straat op mogen tenzij dit essentieel is...

Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat de maatregelen die nu gelden na 6 april opgeheven worden... vermoedelijk gaat deze crisis nog wel even duren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #176 Gepost op: 20-03-2020, 20:43:47 »
Nou ja.. Vandaag mijn laatste dag gehad in een land waar je nog gewoon handje-contantje kan betalen. Het verkeer eindelijk normaal functioneerd. Bussen die gewoon vol zitten ipv volledig opgepropt. En waar de winkels ook nog geen spoor van leegte tonen.

Maar gelukkig kan ik binnenkort weer fietsen (ohnee, binnen blijven), Al mijn vrienden weer opzoeken (nou ja, die komen ook al niet meer met zijn allen bij elkaar), Op een stopknopje drukken in de bus (niet dat ik met de bus ga), Frikandellen eten (die zijn toch nog wel op voorraad mag ik hopen). Én Fatsoenlijk televisie kijken en heel veel dingen bestellen, want dat werkt hier dan weer niet goed.

Maar het allerbelangrijkste blijft ongewijzigd:
Dit forum bezoeken!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #177 Gepost op: 20-03-2020, 21:59:52 »
ik merk wel dat ik heel erg angstig ben geworden en mijn vader overal schijt aan heeft blijkbaar.
hij hoest heel veel en heeft last van zn keel en toch gaat hij morgen werken en zegt hij oh het is niks...
chipsverslaafde <3

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #178 Gepost op: 20-03-2020, 23:38:02 »
Corona? Nooit van gehoord. Bondi Beach bij Sydney vandaag.  ::oink::

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #179 Gepost op: 21-03-2020, 08:50:29 »
Ach, in Wit Rusland is de voetbalcompetitie gewoon beginnen met publiek erbij. Volgens de president komt het allemaal wel goed als men iedere dag ene klein glaasje wodka drinkt...

En het was bij de afgifte van de spullen bij ons op het werk zo druk als zelden te voor. Blijkbaar vinden de mensen het nodig om nu uitgebreid hun huizen te gaan verbouwen e.d. En ruzie maken omdat ze niet meteen hun spullen kwijt kunnen, en dat we ze niet zo in de hand aannemen. Om vervolgens lekker een familieuitje bij ons in de winkel te houden. Maar ja, wij zijn ook zo'n beetje de enige kringloop in de buurt die nog open is...
Ich bin ein Bärliner!