Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392356 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #180 Gepost op: 21-03-2020, 10:07:44 »
Eindelijk eens tijd voor een grote schoonmaak - snap ik wel ::jaja::

Verder is ruzie maken wel een beetje jammer.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #181 Gepost op: 21-03-2020, 10:19:13 »
Ook in Japan bij het binnen halen van de Olympische vlam was het erg druk. Veel mondkapjes maar Nergens de social distancing.

Hier in Nederland blijft de roep om de maatregelen op te volgen hoorbaar via alle kanalen, maar nig steeds zijn er mensen die denken dat dit wel overwaait.

Laten we hopen dat het niet zover Moet komen als in frankrijk, Waar je een bevestiging Moet laten zien aan de talrijk aanwezige politie als je je op straat begeeft.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #182 Gepost op: 21-03-2020, 10:49:40 »
Ik maak me zorgen om de Filipijnen :-\\

In Nederland hebben we alles mooi geregeld, kan de overheid garant staan voor lonen en wordt er alles aan gedaan om faillissementen tegen te gaan. Maar in de Filipijnen is die sociale zekerheid er niet. De overheid heeft het geld en de instituties niet om alle mensen te beschermen. En dat terwijl er al 25 tot 40% van de bevolking in armoede leeft.

Manilla zit al een week in een lockdown en ook in de rest van het land zijn verregaande maatregelen van kracht. Veel mensen zijn zelfstandig ondernemer van een klein kraampje op straat, verkopen water aan voorbijgangers, of zijn boeren die straks misschien geen afzetmarkt of transport meer hebben. En ook grotere ondernemingen zoals restaurants of hotels hebben amper reserves om de klappen in de horeca op te vangen. Er gaan veel faillissementen volgen en er is amper sociale zekerheid...

Het virus z'n gang laten gaan is ook geen optie, maar nu zijn de economische gevolgen wel extreem. De maatregelen die nu getroffen zijn kunnen hier echt levens verwoesten als mensen hun inkomen kwijtraken. En ik vermoed dat de situatie hetzelfde is voor veel ontwikkelende economieën...
« Laatst bewerkt op: 21-03-2020, 10:55:39 door Pac »
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #183 Gepost op: 21-03-2020, 11:08:31 »
Een zij-sprong is hier te maken naar de reisbranche.

Die loopt ZELF al klappen op omdat mensen niet meer op vakantie kunnen. Maar bijvoorbeeld in de cruise-sector (die dus ook op zijn gat ligt) werken heel veel Aziaten, waaronder Filippino's. Ook die zitten nu zonder inkomen. Ik bedoel ermee te zeggen: zij gaan dan in een branche werken waar dan nog iets te verdienen is, en dan valt ook die inkomstenbron weg. Immers: de cruisemaatschappijen krijgen nu geen boekingen meer, en dus geen inkomsten.



@Moni: ik bedoel dus wat ik om me heen ZIE, niet datgene wat op social media wordt geschreven. Mensen van wie ik den: die zouden toch beter moeten weten, gaan rustig met zijn vieren aan een klein tafeltje zitten.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2020, 17:39:47 door Bodejos »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #184 Gepost op: 21-03-2020, 11:43:53 »
@Mini: ik bedoel dus wat ik om me heen ZIE, niet datgene wat op social media wordt geschreven. Mensen van wie ik den: die zouden toch beter moeten weten, gaan rustig met zijn vieren aan een klein tafeltje zitten.

Ja, inmiddels een week verder en ik zie ook regelmatig wel iets waarbij ik m'n bedenkingen heb. Lastig is dat je niet weet of die mensen al samen in een huis wonen en daarom dichtbij elkaar zitten. Maar je hebt gelijk, niet iedereen gaat er even slim mee om.

Ik merk aan mezelf dat ik in het begin er relaxter mee om kon gaan dan nu. Een week geleden ging ik nog redelijk op m'n gemak naar de winkel. Maar nu kijk ik steeds krampachtig of ik overal wel genoeg afstand heb. Dat is bijna niet te doen in een supermarkt. En die arme supermarktmedewerkers moeten alles maar zomaar over zich heen laten komen. Daar zou wat mij betreft ook wel wat meer aandacht voor mogen zijn. Wij lopen de winkel in en uit maar zij zijn een hele werkdag onder de mensen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #185 Gepost op: 21-03-2020, 13:37:29 »
Binnenkort komen er ook maatregelen voor het bezoek van de supermarkt. Gemaximeerd aantal bezoekers tegelijkertijd binnen. Dan wordt de social distancing makkelijker om te waarborgen.

Over faillisementen en dergelijke. We hoeven niet eens te gaan kijken bij de filipijnen, ook in ons land gaat de crisis hele gaten slaan in onze economie. En helaas hebben we daar niet genoeg vergoedingen voor om dat te voorkomen.

Natuurlijk zijn er mensen die dan zeggen dat is een natuurlijk proces en zaken als recht van de sterkste. Maar het zou eens jouw dierbare, of jouw ouder moeten zijn die erdoor geraakt wordt.

Aan Allen sterkte en zoals ze in Belgie zeggen blijf in uw kot. 

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #186 Gepost op: 21-03-2020, 15:48:41 »
Binnenkort komen er ook maatregelen voor het bezoek van de supermarkt. Gemaximeerd aantal bezoekers tegelijkertijd binnen. Dan wordt de social distancing makkelijker om te waarborgen.
Wellicht dat ze dan ook gelijk een anti-hamsterregel kunnen invoeren: maximaal twee dezelfde producten per klant.

Ik merk aan mezelf dat ik in het begin er relaxter mee om kon gaan dan nu. Een week geleden ging ik nog redelijk op m'n gemak naar de winkel. Maar nu kijk ik steeds krampachtig of ik overal wel genoeg afstand heb.
Dat merk ik ook aan mezelf. In het begin van deze crisis was ik er nogal laconiek over omdat het maar over griep+ zou gaan, maar nu het aantal besmettingen en doden snel stijgt, word ik ook steeds angstiger, zeker nu er twee besmette personen bijna letterlijk bij mij om de hoek wonen :o

Ik zorg er nu in elk geval wel voor dat ik altijd voldoende afstand houd, ik werk zoveel mogelijk thuis (helaas moet ik af en toe wel naar kantoor komen omdat sommige systemen uit veiligheidsoverwegingen niet werken in een thuisomgeving) en blijf ook zo veel mogelijk binnen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #187 Gepost op: 21-03-2020, 17:19:17 »
Ik maak me zorgen om de Filipijnen :-\\
[ff ingekort]
En ik vermoed dat de situatie hetzelfde is voor veel ontwikkelende economieën...


Ja, zo dacht ik afgelopen week aan Afrika, waar de sprinkhanen ook nog eens alles kaalvreten...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #188 Gepost op: 21-03-2020, 17:45:00 »
Tikfout inmiddels verbeterd, Moni......maar was niet met opzet (ik zag het nu pas staan......).

Ik weet niet wat ik trouwens van moet denken van dat youtube-filmpje van jensen, dat deze week online gekomen is. Het begint heel rationeel, dus ik dcht: die jensen is zo dom nog niet, maar ik heb het maar afgezet nog voor ik aan de helft toe was.


Ik zie trouwens heel veel witte vlekken in Afrika, van landen waar waarschijnlijk geen cijfers van zijn. Maar ook veel groen. Voor de goede orde: groen is in dit geval geen positief teken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #189 Gepost op: 21-03-2020, 20:27:15 »
Bepaalde landen geven geen cijfer s of cijfers die niet betrouwbaar zijn.
Voor de mensen Met schrik.  Corona is een griep+. Het aantal dodelijke slachtofferS ligt niet veel hoger dan bij de jaarlijkse griep en het overgrote merendeel van de  is 65+ en was al bekend Met een medisch probleem ( hart/vaatziekte, longprobleem.

Dit maakt het niet minder ernstig, maar zolang je Gezond bent en je zoveel mogelijk aan de richtlijn houdt, is de kans dat aks je besmet raakt, je er weinig van gaat merken.

Zelf Ben ik suikerpatient en vandaag exact twee weken binnen gebleven. Ons bedrijf heeft temperatuur controle en daar kwam ik dus niet doorheen. Vanaf toen koorts, keelpijn en veel pijn aan mijn longen.Arts Wilde niet Checken en aangezien ik single Ben , maakte het behandelplan tussen corona en griep geen verschil; sociale onthouding en uitzieken.

koorts is anderhalve week gebleven en opgelopen tot 39,3.  Hoesten was vreselijk en mijn longen stonden in brand.  Nu  2 dagen koortsvrij en ready to go to work . Alleen moet Ik nog groen licht krijgen van mijn chef.  Hoewel ik in eigen Office werk zonder direct contact wil ik geen risico lopen .

Ik ben geen Arts, maar dit was een serieus griepje . Zoals Johan g. het noemt werkdiagnose Corona.



Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #190 Gepost op: 21-03-2020, 23:57:17 »
Ik kreeg recentelijk een brief binnen van het CBS of ik wilde meedoen aan een onderzoek over jongeren en vervoer in Nederland. Deze week kreeg ik een herinnering.

Ten eerste: superhandig om dit naar iemand te sturen die zig op dat moment niet in Nederland bevindt.

Ten tweede: Waarom ga je dit onderzoek uitvoeren in het corona-tijdperk. Wat voor vertekend beeld wil je?

(Kan wel een vvv bon twv €400 winnen, dus ga het zo natuurlijk wel even invullen.)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #191 Gepost op: 22-03-2020, 00:11:51 »
Ik kreeg recentelijk een brief binnen van het CBS of ik wilde meedoen aan een onderzoek over jongeren en vervoer in Nederland. Deze week kreeg ik een herinnering.

Ten eerste: superhandig om dit naar iemand te sturen die zig op dat moment niet in Nederland bevindt.

Ten tweede: Waarom ga je dit onderzoek uitvoeren in het corona-tijdperk. Wat voor vertekend beeld wil je?

(Kan wel een vvv bon twv €400 winnen, dus ga het zo natuurlijk wel even invullen.)

Deze heb ik een paar maanden ook gekregen  ::rofl::. Heb hem toen gelijk in gevuld though.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #192 Gepost op: 22-03-2020, 00:21:17 »

Heb ik zich geschreven als Z-I-G.  ::oink::
Tijd voor een inburgeringscursus.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #193 Gepost op: 22-03-2020, 09:34:53 »
Wat ik mij ook nog afvraag. Als lang niet iedereen getest wordt op Coronavirus, zou je dan mensen wel zieken kunnen testen op het influenzavirus?

De zoon van een collega van mjjn vader was namelijk ook ernstig ziek, moest worden opgenomen in het ziekenhuis en bleek dus gewoon de griep te hebben.

Als deze test makkelijker beschikbaar is, zouden we van veel mensen wellicht gewoon kunnen vaststellen dat het de griep is en niet Corona. Zou veel hysterie kunnen voorkomen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #194 Gepost op: 22-03-2020, 10:45:10 »
Als we echte getallen willen hebben en dus kunnen bepalen wie er immuun is ( indien men Idd immuun wordt na besmetting) zullen we massaal moeten gaan testen.

Al onze maatregelen zijn er op gericht om de piek af te zwakken. Verder helpt het totaal niet zolang niet iedereen doordrongen is van de maatregelen en er zich dus niet aan Houdt.

Als we kijken naar de landen die al afname van de piek zien en kijken naar hun maatregelen, kunnen we 1 ding leren. Namelijk dat op het moment dat er inderdaad controle wordt gedaan op handhaving regels EN massaal tests afgenomen worden de stijgdnde lijn lijkt af te zwakken .




Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #195 Gepost op: 22-03-2020, 11:11:59 »
Ondanks de overload aan informatie, is er toch nog een ''rationeel'' geluid te horen geweest bij WNL op Zondag. Hoe bizar, op de locatie waar vorige week 1500 molloten werden geweerd tijdens de ontknoping van het WIDM-seizoen.

Onwillekeurig zie je akelige dingen voorbij komen, zoals het verhaal van Jensen, die wel even de deskundige uit gaat hangen, en in feite mensen oproept om te doen wat ze altijd deden. Ik heb geprobeerd het filmpje te bekijken, maar ik ben op 1/3 afgehaakt. Ik kon er niet meer naar kijken.

Dan heb je nog de foto's van dagjesmensen die klaarblijkelijk echt niet door hebben wat er aan de hand is. Zo was er een tweet van iemand die kwaad was dat ie bij de IKEA tot twee keer toe verkeerd eten had gekregen, en al 2 uur stond te wachten, terwijl zijn zwangere vrouw niet eens naar het toilet mocht.

Ik twijfel aan de echtheid van die tweet, en daar heb ik een reden voor: op de eerste plaats: als je partner echt zwanger is, waarom neem je haar dan mee naar IKEA, als je weet dat die winkel al 3 dagen dicht is? Mij maak je niet wijs dat mensen dat niet hebben geweten. Hoe ''afgesloten'' kun je zijn?

Verder verkeer ik in dubio: ik werk nog steeds, maar we houden wel zoveel mogelijk afstand. Ik neem wel voorzorgsmaatregelen om brievenbussen niet aan te hoeven raken. Maar hoe lang kan ik blijven werken?



UPDATE:: zojuist  de eerste keer het Alert binnengekregen. Wellicht dat ze hiermee de massa dagjesmensen WEL bereiken. Het zal in een groep extra binnenkomen, hoop ik.
 
Valse hoop, vrees ik.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 11:45:11 door Bodejos »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #196 Gepost op: 22-03-2020, 11:33:06 »
Wow, zelfs een NL-Alert om te waarschuwen dat we ons aan de 1,5 m afstand moeten houden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #197 Gepost op: 22-03-2020, 11:50:22 »
Misschien dat het dan WEL doordringt, maar je zult zien dat ze hun mobieltjes massaal uit gaan zetten.......



Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #198 Gepost op: 22-03-2020, 11:56:39 »


Enorm veel Dagjesmensen in park , bos en strand.
Zelfs Met het hele gezin naar de bouwmarkt, omdat binnenblijven zo saai is.

Ja misschien heel misschien helpt dan zon alert.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #199 Gepost op: 22-03-2020, 12:10:26 »
Mijn mobiel begon ineens vreemde geluiden te maken inderdaad. Hopelijk helpt het een beetje
Wit is ook een kleur!