Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390097 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #380 Gepost op: 31-03-2020, 15:30:54 »
In België zijn er nu al 2 dagen op rij minder besmettingeN en minder personen die naar het ziekenhuis moeten. Als deze trend nog 2 dagen aanhoudt, ben ik voorzichtig positief om te stellen dat we de piek bereikt hebben.

Dat er de komende dagen meer overlijdens en meer mensen zijn die in het ziekenhuis liggen, lijkt me normaal. Dat effect zal pas over een weekje volgen.

Ik vind dat België echt goed gehandeld heeft. Redelijk snel en vooral de ziekenhuizen zijn goed voorbereid!  ::ok::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #381 Gepost op: 31-03-2020, 15:47:37 »
Zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen mening ;D   Ik vind ze een ruime onvoldoende scoren en mijn stem zullen deze partijen echt nooit meer krijgen.

Veel te laat en laks gehandeld. Je treft toch gelijk maatregelen als je ziet hoe het misloopt in andere landen? Nee jongens ga lekker carnaval vieren of op vakantie naar Italië ::rofl:: Pas twee weken terug gaan ze extra beademingsapparatuur bestellen en komen ze erachter dat ze wel heel weinig tests en ic-bedden hebben. Je zou er bijna om moeten lachen zoals ze steeds te laat zijn en fout op fout stapelen, maar helaas is het de trieste waarheid.

Toevallig hoor ik net onder het typen van dit bericht dat de vader van een teamgenoot van onze voetbalclub is overleden :\'(

Gecondoleerd. :(
Ja, ik ben het hier wel enigszins mee eens... aangezien de overheid en het RIVM het virus een lange tijd niet serieus leken te nemen nam het gros van de burgers het ook niet serieus denk ik. Het gros van de bevolking dacht dat het ‘maar een griepje was’ en dat ons zorgsysteem goed voorbereid was op een virusuitbraak.
Vooral die laatste gedachte stoort mij... Naar mijn idee heeft het RIVM de mogelijke impact van een virusuitbraak in Nederland op ons zorgsysteem lange tijd onderschat. Je zou toch denken dat ze maandenlang de tijd hadden om te leren over het virus via wat er in China gebeurde en door te kijken naar het impact dat het daar op hun zorgsysteem had?  ??? Dat onze zorgcapaciteit snel overbelast zou kunnen raken, had naar mijn mening voorspeld kunnen worden.. en er had veel eerder gehandeld moeten worden om dit te voorkomen. Het is toch belachelijk inderdaad dat 2 weken geleden pas extra beademingsapparatuur werd besteld.... Toen was de voorraad al op en de vraag hoog omdat meerdere landen nu kampen met dezelfde virusuitbraak.. Daarnaast kunnen de ziekenhuizen ook vollopen door een virus dat erg lijkt op een griepje aangezien er door de griep ook jaarlijks veel mensen in de ziekenhuizen belanden. Aangezien er nog geen immuniteit is onder de bevolking voor het coronavirus en er geen vaccin is, was het te voorspellen dat de ziekenhuizen vol zouden lopen als er een virusuitbraak in Nederland zou plaatsvinden... die experts van het RIVM moeten dit toch zich al veel eerder gerealiseerd hebben?
Misschien is er vooral onderschat hoe veel mensen uiteindelijk op de intensive care zouden belanden (aangezien de capaciteit van de intensive care kleiner is dan in de rest van een ziekenhuis), maar dan nog vraag ik me af hoe ze hier niet beter op geanticipeerd kunnen hebben door vanaf december de ontwikkelingen rondom het virus in China goed in de gaten te houden...
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 15:49:35 door Saskiaax95 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #382 Gepost op: 31-03-2020, 17:00:58 »
Die man van die tweet zegt in z'n tweede tweet letterlijk zelf dat hij geen viroloog is ::rofl::
Het gaat om de screenshots van tweets van Dr. Rupert Beale.  ::)
https://www.crick.ac.uk/research/find-a-researcher/rupert-beale

Ja, er wordt steeds meer bekend, maar 2 weken geleden was al bekend dat 'groepsimmuniteit' geen realistisch doel is zonder dat er minstens tienduizenden doden vallen in Nederland.

Op 14 februari beweerde het RIVM nog dat we ons geen zorgen hoefden te maken over dit nieuwe coronavirus.
175 doden in één dag en de mensen die thuis zonder getest te zijn sterven worden niet eens meegerekend.
Nederland is hard op weg om na Italië en Spanje het volgende Europese land te worden met honderden doden per dag.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 17:06:26 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #383 Gepost op: 31-03-2020, 19:14:54 »
Alle maatregelen worden verlengd tot en met 28 april (4 weken dus).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #384 Gepost op: 31-03-2020, 19:23:36 »
Zat erin natuurlijk!
Hopelijk hebben bepaalde klanten van onze winkel die vandaag zich op zijn zachtst gezegd niet aan de regels hielden (denk aan: totaal geen afstand, geen mandje willen meenemen) het ook allemaal gezien, en hoeven we morgen niet weer zo vaak er iets van te zeggen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #385 Gepost op: 31-03-2020, 20:34:38 »
Maar echt hoe moeilijk is het ook om een mandje te pakken?

Dan ben je écht ontzettend eigenwijs!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #386 Gepost op: 31-03-2020, 20:55:11 »
Inderdaad. EN er staat direct voor de ingang een bord waarin wordt gezegd dat op dit moment iedereen een mandje moet nemen. En dan lezen sommigen het en lopen keihard door... En zijn vervolgens verbaasd of soms zelfs kwaad als je er wat van zegt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #387 Gepost op: 31-03-2020, 21:12:40 »
Ja, er wordt steeds meer bekend, maar 2 weken geleden was al bekend dat 'groepsimmuniteit' geen realistisch doel is zonder dat er minstens tienduizenden doden vallen in Nederland.
Voor de honderdste keer: dat is ook het doel niet. Het is hopelijk een bijkomstigheid, want compleet voorkomen dat mensen ziek worden kun je niet. En als dat zo is, dan is dat relevant voor de maatregelen. Lees anders dat NY Times artikel nog eens wat je zelf hebt gelinkt, ik vond het heel interessant ::ok::

Citaat
Nederland is hard op weg om na Italië en Spanje het volgende Europese land te worden met honderden doden per dag.
En heb je daar cijfers voor of is dat jouw onderbuikgevoel?

Begrijp me niet verkeerd, ik maak me ook echt heel veel zorgen of de maatregelen wel genoeg zijn en of we dit niet te laat hebben aangepakt. Maar in Italië en Spanje hebben ze een veel strengere lockdown dan hier, dus een garantie dat strengere maatregelen helpen heb je ook niet. En daarnaast lijken de maatregelen in Nederland voorzichtig te helpen. Laten we ons nou maar gewoon baseren op de cijfers, want paniekzaaierij en complottheorieën over het RIVM helpen sowieso niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"


Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #389 Gepost op: 31-03-2020, 22:33:02 »
Deze professor in microbiologie en virologie is vast ook een prutser:
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/arts-rutte-zwetst-uit-zijn-nek-geen-wetenschappelijke-basis-voor-groepsimmuniteit-coronavirus-groot-risico/
Het RIVM heeft gisteren nog getweet over groepsimmuniteit. Ze zouden moeten zwijgen over groepsimmuniteit als dat niet het ware doel is. Zo zorgen ze alleen maar voor meer verwarring.

Dit bovenstaande heb je van een website (DDS De Dagelijkse Standaard) waar op de homepage meteen de boeken van Thierry Baudet en klimaatontkenners worden aangeprezen. Even opgezocht via Wikipedia wat de DDS voor club is:

DDS wordt met regelmaat beschuldigd van het brengen van nepnieuws en van het schrijven van artikelen om verontwaardiging op te roepen. Voormalig hoofdredacteur Michael van der Galiën verklaarde hierover: "Misschien zijn we weleens ongenuanceerd. Maar we pretenderen ook niet neutraal te zijn. Als een links iemand zegt: genuanceerd stuk was dat, dan zijn we slecht bezig.”

Jij zegt oa: waarom zou je de RIVM geloven?

Dan zeg ik : waarom zou ik dit soort bijelkaar geraapte bedenkelijke rommel dan geloven?

Het is prima hoor, als je het RIVM niet wil geloven en dit soort DDS nieuws wel, maar breng het dan niet zo dat iedereen het RIVM zou moeten wantrouwen.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 00:28:05 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #390 Gepost op: 31-03-2020, 22:48:19 »
DDS kickt alleen maar op de foutjes van de regerende partijen. Maar laat ik daar maar geen debat over openen.

Er worden hoe dan ook keuzes gemaakt, waar betere opties mogelijk waren. Maar dat weten we pas over een jaar.
Als we nu in volledige lockdown gaan, wanneer gaan we dan weer open. Zolang het virus rond blijft gaan in de landen om ons heen, dan moet je in lockdown blijven. Maar maandenlange lockdown gaat voor veel meer problemen zorgen dan alleen het virus zelf. Er moeten ergens onhandige keuzes worden gemaakt.
Het is vooral belangrijk dat we gewoon luisteren naar wat Rutte zegt en ons daar met zijn allen aan houden. Diversiteit werkt nu zeker niet.

En wat exact de beste opties zijn, tja...
Om een wijs man (Herman Finkers) te quoten:
'Weet alles achteraf maar eens.'

Zelfs achteraf kunnen we niet praten over wat er gebeurd zou zijn bij andere keuzes.
Maar laten we wel afspreken dat we na deze crisis gewoon net zo gezellig en inventief blijven naar elkaar toe als dat er nu doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #391 Gepost op: 31-03-2020, 23:02:10 »
Ik denk dat we in ons handen mogen wrijven met de stappen die onze regering zet. We worden tenminste ook als volwassenen gezien en op die manier gaan mensen ook zich vanzelf meer als volwassenen gedragen. Er zijn altijd uitzonderingen, maar die heb je toch wel. Ik ben toch superblij dat ik niet in een land als Frankrijk of in de Verenigde Staten woon nu hoor!

Uiteindelijk is het effect bij ons minstens zo goed als de landen om ons heen; zoveel mogelijk thuisblijven. Al verwacht ik eerlijk gezegd dat de richting die ons land heeft gekozen toch echt een heel stuk beter werkt dan de landen om ons heen. Klinkt een stuk volwassener en minder paniekerig ook. En we hebben tenminste nog wel het gevoel van vrijheid en zelf kunnen beslissen, terwijl we allemaal toch weten dat thuisblijven het beste is en in ieders voordeel. In plaats van gekkigheid met formulieren etc. Of met pasen weer aan de slag moeten gaan etc..

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #392 Gepost op: 31-03-2020, 23:05:38 »
Bovendien is de besmettingskans verwaarloosbaar als je genoeg afstand houdt.

We mogen tenminste nog wel naar buiten. Dit scheelt ook enorm in de fysieke en mentale gezondheid van iedereen.

Na blijven denken is inderdaad de beste optie.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 23:33:30 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #393 Gepost op: 31-03-2020, 23:11:56 »
We mogen tenminste nog wel naar buiten. Dit scheelt ook enorm in de psychologische en mentale gezondheid van iedereen.

Na blijven denken is inderdaad de beste optie.

Hele goede punten! Wat ben je als leider met een volk dat niet meer zelf nadenkt en je afhankelijk hebt gemaakt van je beslissingen!  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #394 Gepost op: 31-03-2020, 23:58:59 »
::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #395 Gepost op: 1-04-2020, 00:23:09 »
Ik denk dat we in ons handen mogen wrijven met de stappen die onze regering zet. We worden tenminste ook als volwassenen gezien en op die manier gaan mensen ook zich vanzelf meer als volwassenen gedragen. Er zijn altijd uitzonderingen, maar die heb je toch wel. Ik ben toch superblij dat ik niet in een land als Frankrijk of in de Verenigde Staten woon nu hoor!

Uiteindelijk is het effect bij ons minstens zo goed als de landen om ons heen; zoveel mogelijk thuisblijven. Al verwacht ik eerlijk gezegd dat de richting die ons land heeft gekozen toch echt een heel stuk beter werkt dan de landen om ons heen. Klinkt een stuk volwassener en minder paniekerig ook. En we hebben tenminste nog wel het gevoel van vrijheid en zelf kunnen beslissen, terwijl we allemaal toch weten dat thuisblijven het beste is en in ieders voordeel. In plaats van gekkigheid met formulieren etc. Of met pasen weer aan de slag moeten gaan etc..

Bovendien is de besmettingskans verwaarloosbaar als je genoeg afstand houdt.

We mogen tenminste nog wel naar buiten. Dit scheelt ook enorm in de fysieke en mentale gezondheid van iedereen.

Na blijven denken is inderdaad de beste optie.

Ja, ben het er wel mee eens dat de maatregelen die nu gelden goed zijn en aanvullende maatregelen lijken me inderdaad momenteel overbodig. Je hebt helemaal gelijk bovendien met de uitspraak dat je vooral ook zelf na moet blijven denken!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #396 Gepost op: 1-04-2020, 00:29:06 »
En ook een beetje lief zijn voor onszelf en naar elkaar. Steeds dat negatieve gedoe en de regering de schuld geven van alles wordt niemand beter van. Ik geloof echt niet dat de regering bewust mensen dood wil laten gaan, die hebben net zo goed het beste voor met ons ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #397 Gepost op: 1-04-2020, 08:12:17 »
Amen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #398 Gepost op: 1-04-2020, 08:41:01 »
Dit bovenstaande heb je van een website (DDS De Dagelijkse Standaard) waar op de homepage meteen de boeken van Thierry Baudet en klimaatontkenners worden aangeprezen. Even opgezocht via Wikipedia wat de DDS voor club is:

DDS wordt met regelmaat beschuldigd van het brengen van nepnieuws en van het schrijven van artikelen om verontwaardiging op te roepen. Voormalig hoofdredacteur Michael van der Galiën verklaarde hierover: "Misschien zijn we weleens ongenuanceerd. Maar we pretenderen ook niet neutraal te zijn. Als een links iemand zegt: genuanceerd stuk was dat, dan zijn we slecht bezig.”

Jij zegt oa: waarom zou je de RIVM geloven?

Dan zeg ik : waarom zou ik dit soort bijelkaar geraapte bedenkelijke rommel dan geloven?

Het is prima hoor, als je het RIVM niet wil geloven en dit soort DDS nieuws wel, maar breng het dan niet zo dat iedereen het RIVM zou moeten wantrouwen.
Exact hetzelfde staat ook op nrc.nl. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/11/italiaanse-viroloog-nederland-onderschat-deze-epidemie-niet-a3993472
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #399 Gepost op: 1-04-2020, 13:05:30 »
"Rutte kritisch over Zuid-Europa: ‘je kunt niet al je geld uitgeven aan drank, vrouwen en medicijnen om daarna om hulp te vragen’"   ;D ::bravo::

https://speld.nl/2020/03/31/rutte-kritisch-over-zuid-europa-je-kunt-niet-al-je-geld-uitgeven-aan-drank-vrouwen-en-medicijnen/

« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 13:09:24 door chocomol »