Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392381 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #400 Gepost op: 1-04-2020, 13:59:43 »
::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #401 Gepost op: 1-04-2020, 18:48:37 »
Onze regering doet een paar dingen goed, maar ook een aantal minder goed.
Veel van de berichtgeving is erop gericht geen paniek te verspreiden en een positief geluid te laten horen. Dus zeggen ze de maatregelen duren tot 28 april, terwijl ze goed weten dat er ook na die tijd nog maatregelen Zullen zijn.
Ze liegen niet want ze zeggen ook dat er na de deadline niet meteen alles losgelaten wordt. Maar toch koppen vrijwel alle media de volgende 28 april nieuwe datum.
Voor Annette uit Diemen zuid ( karaktertje wat bij mij centraal staat voor de mensen die de kop Lezen en niet de achtergrond willen weten ( telegraaf en hart van Nederland het liefst) betekent dit gewoon de dag na 28 April is alles weer normaal.

Verder zeggen ze de piek zwakt af terwijl de cijfers  groeien. Ja dat nuanceren ze aan de Hand van de verwachte cijfers Zonder maatregelen lijkt dat de maatregelen zin hebben. Dus houd vol.

Nog steeds testen we bij Lange na niet voldoende om over Correcte cijfers te beschikken. We hebben veel te weinig mankracht om de cintrole op afstand overal te kunnen doen ( drones geven geen boete) en triest maar Waar nig steeds leren sommige mensen niet dat we deze maatregelen niet hebben om ons te pester , maar voor de veiligheid ( elke avond is bij ons op het speeltuintjr een verzameling van 20 jongelui, gisteren zijn ze er op aangesproken door een buurtbewoner en waren ze aan het roepen over beroving van hun vrijheid en inmenging vd politiek. Het was even dreigend en vanavond zal er waarschijnlijk politie rond lopen)

Dus aan 1 kant trots op de aanpak aan de Andere kant zijn er nog aandachtspuntjes.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #402 Gepost op: 3-04-2020, 19:04:55 »
Pathé-thuis, de online filmhuur website van Pathé, heeft nu wel een heel bijzondere keuze in films gemaakt op hun uitgelichte films op de homepage...

Je had maar 1 taak pathé-thuis filmselectievooropdehomepagecommissie...  ::ohno::




Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #403 Gepost op: 3-04-2020, 19:14:47 »
Waar de meeste niet-al-te-belangrijke winkels besluiten korter open te gaan, vindt mijn baas het wel logisch om misschien vanaf volgende week de openingstijden ineens weer te gaan verruimen... ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: Met de huidige groep van nog aanwezige medewerkers is de 6 uur die we nu open zijn al haast niet te doen, maar indien er nog 2 uur bij gaan komen vrees ik dat er binnenkort mensen gaan instorten. Ik merk ook al dat ik het merk... Maar ja, bij ons hoofdkantoor ziet men alleen maar Euro-tekens... Hopelijk beslist men volgende week toch het maar niet te doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #404 Gepost op: 3-04-2020, 20:08:29 »
Waar de meeste niet-al-te-belangrijke winkels besluiten korter open te gaan, vindt mijn baas het wel logisch om misschien vanaf volgende week de openingstijden ineens weer te gaan verruimen...

Misschien dat ze een stormloop op de kringloop verwachten, omdat het er niet naar uit ziet dat de storm binnenkort gaat liggen en veel mensen in economische problemen kunnen komen en dus hun spullen wellicht naar de kringloop brengen.
Voor de personeelskosten hoeven ze het niet te doen, want ze krijgen 90% vergoed van de overheid. Als ze tenminste geen mensen ontslaan. Als ze dat wel hebben gedaan of van plan zijn vanwege Corona hebben ze een probleem, want dan kunnen ze van die regeling geen gebruik maken.

Het is voor jullie vast vervelend en klinkt alsof er bij jullie te weinig personeel is, dus lastig, maar hoe cliché ook; in deze periode wil je zeker niet zonder werk zitten. Je kan nergens heen.

Misschien valt het mee en doen ze het toch niet, of misschien komt er tijdelijk personeel bij?

Maar verder...

Sommige werkgevers:  ::megafoon:: ::gaap::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #405 Gepost op: 3-04-2020, 20:18:27 »
90% vergoed van de overheid? Wij krijgen geen stuiver van de gemeente... En de overige kringloopwinkels hier in de buurt (behalve onze naamgenoot in Enschede) zijn dicht. En tijdelijk personeel? Helaas...
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #406 Gepost op: 3-04-2020, 20:21:46 »
90% vergoed van de overheid?

Ja. Werkgevers kunnen van de overheid 90% van de salarissen vergoed krijgen om salarissen door te betalen tijdens de coronamaatregelen. Maar het is aan de werkgever om dat aan te vragen natuurlijk. Dat is een maatregel die bedoeld is te voorkomen dat er ontslagen vallen vanwege de coronamaatregelen.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5075526/now-noodmaatregeling-overbrugging-werkbehoud-coronavirus-covid19

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #407 Gepost op: 3-04-2020, 20:32:51 »
Salarissen wel, omzet niet ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #408 Gepost op: 3-04-2020, 20:58:38 »
En het kan ook alleen maar als er sprake is van een flink omzetverlies.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #409 Gepost op: 3-04-2020, 21:44:06 »
Rumag, dat onder vuur lag naar aanleiding van een Corona-kledinglijn (t-shirts), heeft een nieuwe topman.


Ferdi Buijsrogge........


Waar kennen we DIE ook weer van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #410 Gepost op: 3-04-2020, 21:52:18 »
Ik moest even nadenken, maar toen zag ik zijn foto.  ::rofl:: ::rofl::

 ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #411 Gepost op: 3-04-2020, 21:58:43 »
En het kan ook alleen maar als er sprake is van een flink omzetverlies.
Dat hebben we in ieder geval wel... Vorige week zo'n 60%. Deze week zullen we denk ik op 40 tot 50% omzetverlies uit gaan komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #412 Gepost op: 3-04-2020, 22:03:10 »
Ik moest even nadenken, maar toen zag ik zijn foto.  ::rofl:: ::rofl::

 ::bravo::

Ik was iets over Rumag aan het lezen, en daarin stond zijn naam, maar niet zijn foto. Maar intussen nog eens gekeken, en het is inderdaad Ferdi uit seizoen 4.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 23:11:36 door Bodejos »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #413 Gepost op: 4-04-2020, 10:07:53 »
Wie het ook is, je kan op je klompen aanvoelen dat deze move er alleen is voor de buitenwereld en er intern niets gaat veranderen. Hoogstens is deze man tactischer en slimmer in zijn communicatie en gaan medewerkers voorzichtiger worden. Die Thijs van der Heide had het bedrijf zelf opgericht, dus het is alleen schuiven van poppetjes voor de buhne om nog iets te proberen te redden en om iemand aan de top te hebben die de schade niet nog groter maakt, want die Van der Heide is duidelijk niet erg communicatief vaardig gezien zijn kinderachtige reactie.

Maar een echte excuses is nog altijd niet gemaakt, daar werken ze op deze manier handig omheen als afleiding. Hoop dat mensen zo verstandig zijn dat ook te doorzien en daar nooit meer iets van willen kopen. Een bedrijf wat op zo'n vreemde manier misgebruik maakt van Corona en geld verdient aan quotes van anderen zonder toestemming zie ik in ieder geval liever gaan.

Zou ook een goed voorbeeld kunnen zijn voor de dubieuze ethiek die veel andere commerciële bedrijven hebben.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #414 Gepost op: 4-04-2020, 12:05:06 »
In India is er een tweeling geboren met de namen Covid en Corona.

Bron: Telegraaf
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #415 Gepost op: 4-04-2020, 13:08:23 »
Omg Ferdi  ::oink::
Frankje Lapi

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #416 Gepost op: 4-04-2020, 14:57:13 »
In India is er een tweeling geboren met de namen Covid en Corona.

Bron: Telegraaf

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Zoiets doe je toch niet?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #417 Gepost op: 4-04-2020, 15:05:40 »
Vooral de zin 'Covid en Corona zijn kerngezond.'  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #418 Gepost op: 4-04-2020, 15:27:44 »
Weten we zeker dat dit geen 1 april-grap is van een of andere website die Telegraaf gisteren maar klakkeloos overgenomen heeft?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #419 Gepost op: 4-04-2020, 15:46:14 »
Weten we zeker dat dit geen 1 april-grap is van een of andere website die Telegraaf gisteren maar klakkeloos overgenomen heeft?

Ik ken de papa en de mama persoonlijk. Kan bevestigen dat dit nieuws klopt. Tiffany en Kevin stellen het trouwens ook erg goed. Er was even angst dat Kevin de geboorte niet zou kunnen meemaken omdat hij niet tijdig uit de gevangenis geraakte, maar gelukkig is hij vrij onder voorwaarden en met een enkelband. Tiffany heeft 9 maanden de coke kunnen afzweren, maar door dit heugelijke nieuws was de verleiding natuurlijk groot en was ze weer helemaal weg van de wereld. Kevin besloot hierop 12 halve liters Grolsch naar binnen te werken en de tweeling werd gelukkig opgevangen bij de grootouders. Covid en Corona zijn gezond  ::ok::