Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 391749 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #480 Gepost op: 13-04-2020, 14:18:29 »
Veel sterkte, GiG.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #481 Gepost op: 13-04-2020, 14:52:44 »
Sterkte.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #482 Gepost op: 13-04-2020, 15:34:51 »
Oh, veel sterkte, Gig! ::hug::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #483 Gepost op: 13-04-2020, 16:07:32 »
Sterkte, Gig. ::hug::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #484 Gepost op: 13-04-2020, 16:52:03 »
Sterkte, Gig! ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #485 Gepost op: 13-04-2020, 17:32:42 »
Pff vandaag een toevallig gesprek gehad met iemand die op bestuurlijk nivo werkt voor een zorginstelling. Hij zegt dat er inmiddels gesproken wordt over een mogelijke bezoekersstop tot September voor de tehuizen van die stichting.

Dat is wel enorm triest voor de bewoners en zeker voor de dementerende. Sterkte aan eenieder die nu lijdzaam moet hopen dat alles Met hun dierbaren goed blijft gaan.

En natuurlijk ook sterkte voor mensen zoals grasisgroen , Met coranaverdenking in de kring van hun naasten, dat zij mogen hopen op een zo spoedig mogelijk herstel.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #486 Gepost op: 13-04-2020, 17:34:26 »
Als dat werkelijk zo zou zijn, vrees ik dat dat ook extra levens kan gaan kosten van mensen die helemaal gaan wegkwijnen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #487 Gepost op: 13-04-2020, 17:38:24 »
Laat ons eerlijk zijn. September is dan nog erg realistisch toch? Ik zou eerder gokken op januari.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #488 Gepost op: 13-04-2020, 17:42:19 »
Wat zijn jullie allemaal negatief... Ik ga er nog steeds van uit dat tegen de zomervakantie het meeste toch wel weer enigszins genormaliseerd moet kunnen zijn. (en ja, ik denk ook aan de wereldwijde economieën... zo heel veel langer kan je de wereld niet op slot doen)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 17:43:57 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #489 Gepost op: 13-04-2020, 17:49:23 »
Dat er tegen de zomervakantie soepelere maatregelen zijn, daar geloof ik zeker in. Maar woonzorgcentra komen wel helemaal onderaan dat lijstje. Dat zal wel nog heel wat maanden duren. Reizen naar het buitenland zal er deze zomer ook niet meer inzitten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #490 Gepost op: 13-04-2020, 17:56:15 »
Over dat laatste verschillen ook de meningen...
Wat de woonzorgcentra aangaan: ik hoop het echt niet, want dat is voor de meeste van de bewoners compleet onmenselijk... Zeg maar gerust een gevangenis. (weet ik van een oom en tante die net op het verkeerde moment daar naartoe zijn verhuisd... slechts een paar dagen voor het op slot ging...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #491 Gepost op: 13-04-2020, 19:10:34 »
Ook al gaat het nu weer de 'goede' kant op met dalende cijfers, dat wil nog niet zeggen dat we over een paar maanden weer 'gewoon' alles kunnen doen. Ik denk zeker dat er wat versoepeling in de maatregelen komt, maar die 1,5 meter-samenleving zal nog wel even duren. En dat ouderen beschermd worden, vind ik logisch, maar wat ik wel heel raar vind is dat het zorgpersoneel dan nog gewoon in en uit kan lopen en zonder mondkapje hun werk daar moeten doen. Daar zou wat mij betreft zo snel mogelijk verandering in moeten komen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe ze de 1,5 meter gaan toepassen in het OV. Op een gegeven moment moet dat ook weer opgestart gaan worden en zal ik ook weer met het OV naar het werk moeten. Misschien allemaal verplicht met een mondkapje in het OV?

Sterkte GIG.  ::hug:: Hopelijk gaat het snel weer beter met je oom.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #492 Gepost op: 13-04-2020, 19:28:33 »
Reizen naar het buitenland zal er deze zomer ook niet meer inzitten.

Met het vliegtuig niet nee, maar ik zie mezelf best een weekendje België of een weekje Duitsland doen aankomende zomer hoor. Grenzen dichthouden voor zo'n lange tijd kan economisch denk ik niet. Sowieso vind ik dat er langzamerhand aan de economie gedacht moet worden om bv. ook ons (dure) zorgstelsel te kunnen blijven betalen.
Ik zie ons echt wel overgaan naar een 1,5m model. Ik denk zelfs dat het verstandig is, omdat je anders massaal dagjestoerisme (op bepaalde plekken) in Nederland krijgt. Het virus is nu overal. Dus of je in Nederland of in andere landen mensen potentieel 'besmet' maakt dan niet zoveel uit. Een 1,5m samenleving is ook wat beter langdurig vol te houden dan deze (soort-van) lockdown

Maargoed, dit is misschien ook valse hoop die ik mezelf geef. Want 6 weken thuis moeten zitten nadat mijn meivakantie al gecancelled moest worden (logischerwijs) daar word ik heel eerlijk gezegd ook wat 'rebelser' van. In die zin dat ik er dan ook dagjes op uit ga (wat ik nu niet doe).

Nederland gaat t.z.t. voor een keuze komen te staan, want ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Mensen zien de cijfers dalen en gaan onverantwoorder worden. Logisch imo. Dus of je moet harder/strenger gaan handhaven (en mensen zoals in Frankrijk en Italie helemaal binnen houden), of er zal versoepeld moeten worden. Anders gaan mensen het zelf wel doen
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #493 Gepost op: 13-04-2020, 21:53:34 »
Pff vandaag een toevallig gesprek gehad met iemand die op bestuurlijk nivo werkt voor een zorginstelling. Hij zegt dat er inmiddels gesproken wordt over een mogelijke bezoekersstop tot September voor de tehuizen van die stichting.

Dat is wel enorm triest voor de bewoners en zeker voor de dementerende.
Als dat wordt doorgezet, zullen die mensen niet meer sterven aan corona, maar wel aan eenzaamheid. Ik hoop dus van ganse harte dat er nog een andere oplossing gevonden wordt.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #494 Gepost op: 13-04-2020, 23:11:59 »
Ik hoop dat het met je oom weer gauw goed komt GiG, sterkte!  ::hug::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #495 Gepost op: 14-04-2020, 06:52:00 »
Wat naar GiG, sterkte ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #496 Gepost op: 14-04-2020, 08:51:36 »
Sterkte. ::hug::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #497 Gepost op: 14-04-2020, 08:59:57 »
Over een week zullen we horen of er in mei alvast een voorzichtig beginnetje is met iets soepelere maatregelen. Het lijkt me voor een hoop kinderen toch wel wenselijk als ze voor de zomervakantie nog een paar weken naar school gaan, maar of dat gaat gebeuren...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #498 Gepost op: 14-04-2020, 09:51:57 »
Het lijkt me voor een hoop kinderen toch wel wenselijk als ze voor de zomervakantie nog een paar weken naar school gaan, maar of dat gaat gebeuren...
Ik verwacht het niet. Toen de evenementen werden opgeschort tot 1 juni, had ik al het vermoeden dat dat met de rest ook ging gebeuren en dat gevoel heb ik nu nog steeds.

Op 21 april krijgen we dus te horen dat de huidige maatregelen worden verlengd tot 1 juni.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #499 Gepost op: 14-04-2020, 09:52:20 »
Sterkte Gig! ::hug::

Over de verpleeg- en verzorgingshuizen gesproken: ik ben net begonnen met werken in een verzorgingshuis en uiteraard hebben de ouderen in deze periode meer last van eenzaamheid. Wat wij proberen aan te sporen, voor wie dat wil, is videobellen met de familie. Dat is uiteraard (en juist) voor deze ouderen heel onwennig en anders, maar toch wel één van de 'beste' manieren om contact te onderhouden.
En alsjeblieft, bel je opa en oma eens (wat vaker) op. Stuur ze die vrolijke en mooie kaartjes, graag ook met foto's van jezelf of het gezin. Kaartjes worden zelfs ook zeer goed ontvangen als het van volslagen onbekenden is uit de buurt die laten weten mee te leven; kan ik uit ervaring zeggen. ;)

Ik hoop nu vooral dat er op een veilig en goed moment weer meer mogelijkheden gaan komen om (mondjesmaat) bezoek toe te laten in zorginstellingen, maar logischerwijs wil je niet nóg meer huizen waarin mensen van een hele afdeling overlijden aan het virus, dus veiligheid gaat hierin wat mij betreft écht voor, hoe moeilijk dat ook is om te moeten concluderen... Tot die tijd proberen we er binnen de muren het beste van te maken.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10