Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390251 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1000 Gepost op: 17-09-2020, 12:10:58 »
Zal geen positief nieuws zijn. Eerste cijfers over terugkerende jongeren uit albufeira  bv zijn vrij hoog.

Ach ja, Grapperhaus heeft ook lekker een goed voorbeeld gegeven. ::ohno::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1001 Gepost op: 17-09-2020, 14:30:48 »
Ach ja, Grapperhaus heeft ook lekker een goed voorbeeld gegeven. ::ohno::
Tja, blunder inderdaad, maar de gemiddelde Nederlander houdt zich ook nergens aan. Althans wat ik hier in mijn omgeving zie.

Ouders mogen kinderen naar school brengen en mogen niet staan kletsen op het schoolplein, dus doen we dat 500 meter verder.

Hier zit een eetpunt waar minima of mensen die gezelschap zoeken een kop soep/maaltijd kunnen komen eten. Deur is nog dicht, maar staat wel 30 man hutje op mutje te wachten. Leeftijden van 3 tot 90.

Jongens van jaartje of 18/20 die rondjes gaat lopen in de supermarkt met karretjes omdat 1 een stuk chocola wil. En dat vervolgens iemand moet gaan vragen of ze aub afstand willen houden en dan daar lachwekkend op reageren.

Feestjes in de tuin met 20 mensen en maar hoesten en kuchen  ::rofl::

Mensen die op vakantie braaf hun mondkapje op willen en nu mopperen dat ze een mondkapje op moeten in het ziekenhuis bij een behandeling.

Dus denk wel dat we het er zelf ook wel echt naar maken dat het weer uit de klauwen loopt. En het wordt nu lastiger aangezien de R in de maand zit en de verkoudheden en gewone griep ook komen. En veel mensen zich toch niet laten testen om diverse redenen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1002 Gepost op: 17-09-2020, 14:35:59 »
Wat ik nog niet helemaal snap is waarom er in bijna alle landen om ons heen een mondkapjesplicht is en hier niet

Helpen die dingen dan toch niet? of snappen wij in Nederland het niet?
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1003 Gepost op: 17-09-2020, 14:45:11 »
Wat ik nog niet helemaal snap is waarom er in bijna alle landen om ons heen een mondkapjesplicht is en hier niet

Helpen die dingen dan toch niet? of snappen wij in Nederland het niet?
Denk bij goed gebruik dat ze echt wel helpen.

Alleen dat goed gebruiken gaat in de meeste gevallen al mis  ::rofl::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1004 Gepost op: 17-09-2020, 15:25:08 »
Denk bij goed gebruik dat ze echt wel helpen.

Alleen dat goed gebruiken gaat in de meeste gevallen al mis  ::rofl::

In het buitenland werkt het ook niet? De besmettingen gaan daar ook gewoon door.

Het probleem met mondkapjes is dat er daardoor meer mensen de 1,5m afstand loslaten. Zelf meegemaakt in Frankrijk: iedereen mooi mondkapje op, maar geen afstand houden... Ja sorry maar dan kan je hem net zo goed af doen...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1005 Gepost op: 17-09-2020, 15:52:51 »
In het buitenland werkt het ook niet? De besmettingen gaan daar ook gewoon door.

Het probleem met mondkapjes is dat er daardoor meer mensen de 1,5m afstand loslaten. Zelf meegemaakt in Frankrijk: iedereen mooi mondkapje op, maar geen afstand houden... Ja sorry maar dan kan je hem net zo goed af doen...

Wat ik vooral zie gebeuren is dat mensen mondkapje opzetten, dan gaan verschuiven, half onder de kin hangen als ze met iemand praten, weer terug opzetten. Het afdoen, in de hand pakken en in hun zak stoppen en het daarna weer opzetten.
Dus ja, dan werkt het zeker niet.

En geloof idd wel dat mensen dan totaal geen afstand meer gaan houden omdat ze mondkapje op hebben idd. Daar zit ook een fout natuurlijk.

Blijft lastig iets idd

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1006 Gepost op: 17-09-2020, 16:40:20 »
Een mondkapje is ook geen wondermiddel. Het helpt vooral om asymptomatische en pre-symptomatische besmetting tegen te gaan: je beschermt anderen mocht je zelf zonder het door te hebben corona hebben. Als iedereen mondkapjes draagt, zorgt dat er dus voor dat de verspreiding van het virus een stuk langzamer gaat. Moet je natuurlijk wel zorgen dat iedereen ze correct draagt (ook over hun neus, bijvoorbeeld ::)) en nog steeds ook afstand houdt, maar daar zou een goede voorlichting bij kunnen helpen.

Dit artikel geeft wel goede uitleg over het nut van mondkapjes en wat er wetenschappelijk over bekend is.

Ja en ik weet dat ik zei dat ik dit topic zou ontwijken, oeps
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1007 Gepost op: 17-09-2020, 17:44:34 »
Ik zie niet in waarom je een topic zou moeten ontwijken, tenzij je daar zelf voor kiest.

Een beetje discussie is niet verkeerd en met zoveel users kan het niet anders dat ef mensen zijn die over beladen issues niet allemaal hetzelfde denken. Ik kom ook wel eens ol andere fora en daar wordt het soms allemaal vrij snel persoonlijk en vrij hard gespeeld.  Ik vind dat hier super meevallen en als het incidenteel al een keer voorkomt , grijpen de modjes in.

Het horen/Lezen van een tegengestelde visie kan soms verhelderend werken

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1008 Gepost op: 17-09-2020, 18:05:47 »
Ik zie niet in waarom je een topic zou moeten ontwijken, tenzij je daar zelf voor kiest.
Daar kies ik inderdaad zelf voor, omdat de discussie voor mij wel persoonlijk wordt zodra het gaat over of we wel maatregelen moeten nemen om de risicogroepen te beschermen, of wanneer in twijfel wordt getrokken of risicogroepen wel gelijk hebben over hun eigen risico's en eigen ervaringen met het huidige beleid.

De reden dat ik hier inmiddels weer heb gekeken is omdat er al dagen niet gepost was en de discussie nu niet daarover gaat, maar zodra het weer die richting op gaat ben ik weer weg om mezelf te beschermen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1009 Gepost op: 17-09-2020, 19:48:39 »
Ik vind dat er in veel van de berichtgeving over covid teveel gesproken wordt over wat we idealiter zouden moeten of kunnen doen ( vaak vanuit de hoek van denkers due vinden dat de overheid te laks zou zijn). Er wordt dan gesproken over het ontbreken van teststraten op de luchthavens, verplicht onderwerpen van reizigers , en het meer testen.  ( ik merk dat ik zelf ook vaak me daarover opwind en zo7 willen dat dit er allemaal al zou zijn)
.
Maar in de harde realiteit van Nederland en covid is gewoon dat we nog steeds nie5 de gewenste testcapaciteit hebben om hieraan te voldoen. Verder is verplichte quarantäine na terugkeer uit rood vakantiegebied leuk, maar we hebben geen manier om dit te waarborgen.

Dus komt veel zo niet alles weer terug op het menselijke aspect om niet enkel goed voor jezelf te zorgen , maar juist extra goed voor je medemens te zorgen .
En dat dit dan gedaan kan worden door niet op bezoek te gaan bij je geliefden, voelt misschien super vreemd, maar is wel de veilige manier.

“Kunnen we Corona er onder krijgen?   Ja , mits we ons weer aan de maatregelen gaan houden , hoe vervelend die ook zijn “
is de tekst die op de deur hangt naar de gesloten afdeling waar mijn vader zit. Met nogmaals de poster met alke maatregelen die in het tehuis gelden ernaast en dan nig zie ik mensen langs de ontsmettingsstations lopen, mondkapje onder de kin etc.  Hoofdschuddend desinfecteer ik mijn handen en zet mijn mondkapje op , druk hem bij de neus wat vaster en ga op bezoek op 1,5 meter.


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1010 Gepost op: 18-09-2020, 13:21:15 »
Ik las net iets over de nieuwe maatregelen die ze willen aankondigen.

Dat de horeca om 24.00 uur niemand meer mag binnen laten en om 01.00 uur dan dicht moet.
Zou dat virus echt klok kunnen lezen  ::rofl:: en waarom weer de horeca aanpakken.

En dat groepen terug moeten naar 50 personen. 1 op 100 besmetten of 1 op 50 besmetten snap ik qua verspreiding dan nog wel.

Waarom geen pretparken restricties opleggen waar het ook zo mega druk is en afstanden niet worden gewaarborgd (wellicht komt dat nog dan).

Soms snap ik maatregelen niet of klinken ze zo onzinnig dat ik snap dat mensen er lachwekkend over gaan doen en zich nergens meer aan willen houden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1011 Gepost op: 18-09-2020, 14:06:24 »
Ik las net iets over de nieuwe maatregelen die ze willen aankondigen.

Dat de horeca om 24.00 uur niemand meer mag binnen laten en om 01.00 uur dan dicht moet.
Zou dat virus echt klok kunnen lezen  ::rofl:: en waarom weer de horeca aanpakken.
Deze maatregel vind ik echt kansloos.. alsof dat helpt in te dammen inderdaad. Ik denk dat ze de horeca willen pakken omdat daar ook veel studenten komen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1012 Gepost op: 18-09-2020, 15:05:54 »
Deze maatregel vind ik echt kansloos.. alsof dat helpt in te dammen inderdaad. Ik denk dat ze de horeca willen pakken omdat daar ook veel studenten komen.
Ja, dan krijg je nog meer mensen die thuis gaan feesten, minder afstand en ze roepen dat er veel besmettingen thuis plaatsvinden.

Lijkt meer alsof ze geen flauw idee hebben wat ze moeten doen.

Zien ze dan niet dat dat in andere landen ook niet heeft geholpen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1013 Gepost op: 18-09-2020, 15:42:31 »
Ja, dan krijg je nog meer mensen die thuis gaan feesten, minder afstand en ze roepen dat er veel besmettingen thuis plaatsvinden.

Lijkt meer alsof ze geen flauw idee hebben wat ze moeten doen.

Zien ze dan niet dat dat in andere landen ook niet heeft geholpen.
Ja inderdaad...

Ik zeg het niet graag (want die mening is niet heel populair), maar inderdaad.. de mensen die de leiding hebben, weten het zelf niet meer. Plus dat er gewoon aan alle kanten dingen niet kloppen. Ik lees berichten over niet klaar voor tweede golf, Hugo die maar beweert dat hij alles geregeld heeft en ondertussen blijkt keer op keer dat het niet op orde is (IC capaciteit, aantal mondkapjes, de app, de tests/GGD's), Grapperhaus die zelf de fout in gaat.

Niet dat ik meteen de oplossing heb hoor. Maar aan de andere kant moet ik mijn eigen kritiek ook nuanceren, er is ook nog misschien wat laksheid van mensen/minder de regels in acht nemen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1014 Gepost op: 18-09-2020, 16:00:48 »
Ja inderdaad...

Ik zeg het niet graag (want die mening is niet heel populair), maar inderdaad.. de mensen die de leiding hebben, weten het zelf niet meer. Plus dat er gewoon aan alle kanten dingen niet kloppen. Ik lees berichten over niet klaar voor tweede golf, Hugo die maar beweert dat hij alles geregeld heeft en ondertussen blijkt keer op keer dat het niet op orde is (IC capaciteit, aantal mondkapjes, de app, de tests/GGD's), Grapperhaus die zelf de fout in gaat.

Niet dat ik meteen de oplossing heb hoor. Maar aan de andere kant moet ik mijn eigen kritiek ook nuanceren, er is ook nog misschien wat laksheid van mensen/minder de regels in acht nemen.
Heb meer het idee dat landen bij elkaar aan het afkijken zijn en zo proberen dingen wel of niet over te nemen, omdat ze het idd niet meer weten.

Ze hebben inderdaad niets op orde op beschermingsgebied. Mijn vader kreeg laatst te horen dat hij niet verzorgd kon worden (oogdruppels enz) omdat hij hoest (COpD 3 gold) en getest moest worden op corona. En de wijkverpleging niet kwam zolang hij geen negatieve test had vanwege gebrek aan beschermende kleding. Dus moest zusje het komen doen

Mensen worden nu pas met spoed opgeleid om op een IC te helpen en gevraagd wie op de IC wil invallen. Dat had toch meteen al gekund? Waarom nu pas.

Ander deel ligt ook echt wel in dat de mens zich niet aan regels wil houden en omdat het nog rustig is in ziekenhuis/ic denkt het zal wel of toch denken het is maar een griepje wat het ook niet is.

Dus een oplossing is inderdaad ook een lastige.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1015 Gepost op: 18-09-2020, 17:01:48 »
Soms lees ik ook nog van die reacties van corona-ontkenners en antivaxxers 'Je eigen imuunsysteem is veel beter dan een vaccin'. Ja, dat klopt. Daar is het principe vaccin ook op gebaseerd, dat je eigen immuunsysteem antistoffen gaat maken.

Mooiste reactie wat ik ooit zag was: 'zouden ze niet beter verzwakte virussen in je bloed kunnen brengen, zodat je lichaam zelf antistoffen aanmaakt in plaats van al die chemische vaccins toe te dienen?'  ::)

Ik weet nooit zo goed of ik moet lachen of huilen als ik dit lees.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1016 Gepost op: 18-09-2020, 17:50:36 »
 ::rofl:: ::rofl::
Tja, het land vol virologen en kenners  ::rofl::

Zo moet ik nog steeds lachen als ik lees dat je je niet moet laten testen omdat ze anders in je hersenen komen of door de bloed barrière heen gaan. Er chips geplaatst worden enz.

Ga dus vaak op me handen zitten om maar niet te reageren, aangezien ik totaal ook de energie daar niet in wil steken of voor heb.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1017 Gepost op: 18-09-2020, 18:47:25 »
Dit is symboolpolitiek, de Horeca om 1 uur dicht maakt echt geen fluit uit. Dan gaat iedereen thuis verder. Ik vrees voor een averechts effect.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1018 Gepost op: 18-09-2020, 22:32:39 »
Men wil met de nachtsluiting proberen te voorkomen dat het in de horeca al te gezellig wordt en de maatregelen echt niet meer te handhaven zijn.  Aangeschoten jongeren zouden nog slechter luisteren dan jongeren  en dat zelfde geldt voor tooghangers.

Dat ze dan thuis verder gaan is waar we het al vaker over hadden, we moeten terug dat de mensen zelf bewust gaan worden van wat er nu echt speelt en wat hun rol daarin kan zijn.

Het overheidsbeleid is wee symptoombestrijding zoals zo vaak

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1019 Gepost op: 22-09-2020, 12:48:04 »
Een aantal BN-ers, waaronder Famke Louise, JeBroer en Bizzey, hebben onder het mom van #ikdoenietmeermee op social media berichten gepost waarin ze vertellen zich niet meer aan de maatregelen te houden.

Sorry je mag niet schelden op dit forum, maar ik doe het toch: wat een idioten. Zo schadelijk dit.
Keep calm and eat chocolates!