Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392350 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1320 Gepost op: 14-12-2020, 19:06:03 »
Ik snap waarom het nodig is en goed is, maar ik zie er echt tegenop en vind het écht niet leuk  ::ohno::.

Dus gemengde gevoelens

Mooi gezegd  ::hug:: ::hug::
My fall will be for you

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1321 Gepost op: 14-12-2020, 23:22:06 »
Dat het basisonderwijs drie dagen (ja drie dagen!) voor de start van de kerstvakantie nog dichtgegooid wordt vind ik echt onbegrijpelijk. Die drie dagen zullen het verschil niet maken, terwijl deze keuze echt ongelofelijk veel stress en onrust teweeg brengt bij kinderen en leerkrachten. (Ik sta voor groep 5, mijn kinderen zaten de hele dag in de figuurlijke gordijnen toen een kind in de klas vertelde dat de school waarschijnlijk weer dicht zou moeten.) Het is zeker niet dat ik vind dat alles maar door moet gaan, maar iets van menselijkheid voor een groep die het nu al hard te halen heeft zou fijn zijn (school is voor veel kinderen toch de veilige en stabiele factor in hun leven).

Los daarvan: dit zat er natuurlijk aan te komen. Waar ik al maanden nergens meer kom (want te bang om uit te vallen voor school) heb ik echt met buikpijn zitten kijken naar al die Black Friday-taferelen.


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1322 Gepost op: 15-12-2020, 00:21:19 »
Uiteindelijk mis je ook weinig aan die 3 dagen though, toch?

Bij ons is het woensdag een halve dag en deze week vrijdag ook een halve dag. Donderdag was toch al kerstviering. Wel heel jammer natuurlijk maar qua echt onderwijs missen ze nu deze week niet heel veel.

Maar ja waarom het niet nog even deze week af kon, weet ik eigenlijk ook niet

Mijn stage is voorlopig iig even klaar. Hopelijk geen verlenging hiervan want ik heb 25 januari mijn laatste stagedag in deze groep (en das nu dus ook de enige nog)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1323 Gepost op: 15-12-2020, 08:55:23 »
Ze hadden het eerder moeten doen, maar hopelijk gaat het nu dan toch helpen om de druk op de ziekenhuis/verpleging enz. te verlagen en de besmettingsgraad naar beneden te krijgen en dan ook met een goede strategie weer uitbouwen.

Wat ik persoonlijk dan weer apart vindt, is dat kinderen onder 12 jaar niet worden meegeteld in visite, maar dat kinderen tot 18 jaar in groepsverband mogen blijven sporten, terwijl ik alleen maar hoor dat in die groep heel veel positieve kinderen zitten?? Had dat dan ook niet tot 12 jaar moeten zijn.
Dat de betaalde competitie (voetbal bijvoorbeeld) voor volwassenen door mag gaan, maar de rest niet, want vanaf 18 mag je maar met 2 personen op 1.5 meter sporten.
Maar goed, alle andere keren waren regels ook krom  ::rofl::

Keek vanmorgen even in de app van Picnic en die zit gewoon komende week al vol. Alleen volgende week maandag is nog vrij  ::oink:: daar gaan we weer.  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1324 Gepost op: 15-12-2020, 10:00:39 »
Ah en jumbo gaven gisteren als eerste datum 28 december aan en later op de dag stond er bij ah dat ze tijdelijk geen bezorgmomenten konden laten zien.

Vanmorgen in de Albert Heijn was er aanzienlijk meer volk voor het uurtje voor dr kwetsbare mensen. En ging met name het brood er hier vrij rap doorheen.


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1325 Gepost op: 15-12-2020, 10:19:29 »
De supermarkten gaan toch niet dicht? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1326 Gepost op: 15-12-2020, 11:43:36 »
Nee. Maar klaarblijkelijk zijn er toch enorm veel mensen die het bezoek aan de supermarkten zo minimaal mogelijk willen houden.

En dus is de bestelservice van de ah en de jumbo en de picnic dus geëxplodeerd. En was er vanochtend bij ons in de ah echt wel weer hamster gedrag te bemerken. ;D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1327 Gepost op: 15-12-2020, 11:48:31 »
Supermarkt gaat ook niet dicht.

Er gaan gewoon meer mensen weer online bestellen.
Ook niets mis mee, maar vooral voor mensen die altijd al online bestellen omdat naar de winkel gaan niet een optie is of kan zijn wel lastig.

Ik bestel altijd mijn boodschappen zo en nu moet ik hopen weer dat ik ergens tussen kan wringen.
Heb ook geen groot netwerk die even boodschappen kan halen voor me.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1328 Gepost op: 15-12-2020, 12:15:42 »
Syllie, dit is dus exact wat ik vind dat de mensen niet moeten doen. Dat massaal online shoppen. Er zijn genoeg mensen die niet of niet makkelijk fysiek naar de winkel kunnen en voor hen is zon bestelservice een uitkomst.


Het is dus echt weer dat mensen paniekvoetbal spelen en op een vlak waar niks verandert, hun acties toch gaan wijzigen. En hier worden de kwetsbare mensen de dupe van. Hun wekelijkse boodschappen kunnen pas weer vanaf 28 december.

Dus ik vind er eigenlijk wel iets mis aan om nu online te bestellen aks je fysiek gewoon naar de super kan.  Veel mensen klagen dat alle uitjes hen ontnomen worden en nu gaan ze massaal bestellen, kunnen die mensen dan het bezoekje aan de super dan niet aks een uitje gaan zien  8)





Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1329 Gepost op: 15-12-2020, 13:02:39 »
Maar dat is juist niet de bedoeling want dan komen ze met het hele gezin ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1330 Gepost op: 15-12-2020, 13:18:04 »
Een privé uitje dan .   ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1331 Gepost op: 15-12-2020, 17:21:55 »
Ja, kids thuis dus met zijn allen naar de supermarkt als uitje.
Das ook niet de oplossing.  ::rofl::

Hopelijk lukt het me toch steeds een bezorgmoment te vinden. Vanavond komen ze in ieder geval en heb wat extra lang houdbare melk producten dus kan even vooruit.

Maar het zal voor een Appie, Picnic enz ook lastig zijn. In principe is iedereen die besteld vaste klant natuurlijk.
En je kunt ook niet zeggen je besteld voor een keer dus we bezorgen niet.

en de mensen die nu ineens online gaan bestellen hebben wellicht daar ook een reden voor.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1332 Gepost op: 15-12-2020, 19:07:18 »
Bij ons op het werk vielen de monden van de medewerkers vanochtend open van verbazing. Het winkelgedeelte gaat inderdaad dicht, maar mensen kunnen nog wel gewoon tot het einde van de lockdown hun spullen afgeven... Dat betkenet dus gewoon iedere dag om 9 uur op het werk zijn. Ik hoop wel dat het niet zo belachelijk wordt als tijdens de eerste 'milde' lockdown... Toen was het niet normaal zo druk qua brengers. Maar ik vrees het ergste.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1333 Gepost op: 15-12-2020, 19:09:49 »
Ook de Hema mag open vanwege het banket. Rare situaties.

Alleen heeft de politie al in moeten grijpen in een filiaal omdat zij naast het banket teveel andere dingen verkochten.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1334 Gepost op: 15-12-2020, 19:27:37 »
Dat het basisonderwijs drie dagen (ja drie dagen!) voor de start van de kerstvakantie nog dichtgegooid wordt vind ik echt onbegrijpelijk. Die drie dagen zullen het verschil niet maken, terwijl deze keuze echt ongelofelijk veel stress en onrust teweeg brengt bij kinderen en leerkrachten. (Ik sta voor groep 5, mijn kinderen zaten de hele dag in de figuurlijke gordijnen toen een kind in de klas vertelde dat de school waarschijnlijk weer dicht zou moeten.) Het is zeker niet dat ik vind dat alles maar door moet gaan, maar iets van menselijkheid voor een groep die het nu al hard te halen heeft zou fijn zijn (school is voor veel kinderen toch de veilige en stabiele factor in hun leven).

Los daarvan: dit zat er natuurlijk aan te komen. Waar ik al maanden nergens meer kom (want te bang om uit te vallen voor school) heb ik echt met buikpijn zitten kijken naar al die Black Friday-taferelen.
Ik weet niet of het klopt, maar ik hoorde van een kennis dat de basisscholen eigenlijk vooral dicht moesten omdat ouders met een kantoorbaan dan eindelijk eens thuis zouden blijven ipv weer naar het werk te karren voor de gezelligheid of die leuke collega.

Of dat ze dan een betere reden hadden om thuis te blijven als leidinggevenden hen min of meer verplichtten om die o zo belangrijke fysieke vergaderingen bij te wonen. Want dat gebeurt ook nog verrassend vaak. Moet je naar je werk voor iets dat ook prima thuis kan.

Dat de overheid er dus blijkbaar niks anders voor kon of wilde verzinnen om dat te bewerkstelligen dan de basisscholen ook maar te sluiten. Klinkt een beetje als een complottheorie, maar om de een of andere reden geloof ik ook niet dat de overheid helemaal open is in hun communicatie. Dat het hen vooral te doen was om de contactmomenten bij het halen en brengen van de kinderen. Zoiets suggereerde Hugo de Jonge, dacht ik.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1335 Gepost op: 15-12-2020, 19:43:52 »
Nee, De Jonge heeft echt gezegd dat het sluiten van de scholen (ook) moest helpen de ouders thuis te houden. Dus dat is geen complottheorie ::ohno:: Zal heus niet de enige reden zijn, maar het is wel belachelijk. Er liggen al vragen uit de kamer om het terug te draaien en het primair onderwijs in januari wel open te laten gaan, though. Wie weet.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1336 Gepost op: 15-12-2020, 20:35:43 »
Nee, De Jonge heeft echt gezegd dat het sluiten van de scholen (ook) moest helpen de ouders thuis te houden. Dus dat is geen complottheorie ::ohno:: Zal heus niet de enige reden zijn, maar het is wel belachelijk. Er liggen al vragen uit de kamer om het terug te draaien en het primair onderwijs in januari wel open te laten gaan, though. Wie weet.

Is ook bizar. Want het thuiswerken is juist veel moeilijker als de kids er ook zijn en je ze thuisonderwijs moet geven.
My fall will be for you

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1337 Gepost op: 15-12-2020, 20:37:38 »
Ik ben benieuwd of er dadelijk (in het voorjaar) wel een substantieel bedrag naar het onderwijs gaat om de achterstanden bij leerlingen weg te werken.

Maar ik weet helaas het antwoord al
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1338 Gepost op: 15-12-2020, 20:59:38 »
De reden dat de overheid dit als reden noemt dat de scholen dicht moeten, is volgens mij gewoon omdat ze niet willen toegeven dat ze het fout hadden en kinderen juist enorm besmettelijk zijn (ondanks dat ze zelf meestal niet zo ziek worden). Uit onderzoeken uit andere landen weten we dat allang, maar in Nederland hebben ze heel lang volgehouden dat dit niet zo is.

Overigens hoop ik wel dat een veilige manier gevonden kan worden om de scholen zoveel mogelijk open te houden. Maar zoals het nu ging, ging het sowieso niet goed. Ik hoor overal om me heen verhalen van scholen waar constant docenten uitvallen vanwege corona of hele klassen of leerjaren naar huis moeten vanwege positief geteste leerlingen. Dan lijkt volledig online onderwijs me nog beter voor de continuïteit van het onderwijs en het voorkomen van achterstanden, dan scholen op deze manier open.

En daarnaast zou het denk ik al een verschil maken als kinderen onder de 12 gewoon getest konden worden, in plaats van met een snotneus nog steeds naar school moeten zonder te weten of het corona is of niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1339 Gepost op: 15-12-2020, 21:56:23 »
Dan lijkt volledig online onderwijs me nog beter voor de continuïteit van het onderwijs en het voorkomen van achterstanden, dan scholen op deze manier open.

Dan overschat je echt in hoeverre leerlingen/pubers iets meekrijgen online.

En zelfs als ze wel wat meekrijgen worden ze er superonzeker van over hun kennen en kunnen.
You'll never walk alone