Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 135680 keer)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1580 Gepost op: 8-04-2021, 14:24:14 »
Dit is niet goed  ::ohno::

"De Gezondheidsraad staat op het punt minister Hugo de Jonge te adviseren het vaccineren met AstraZeneca voor 60-minners tot nader order te staken, meldt de Volkskrant.

De Raad heeft zelfs even overwogen om het vaccin helemaal in de ban te doen, bevestigen meerdere bronnen rondom de Gezondheidsraad."

Via de Telegraaf. Het artikel van de Volkskrant staat helaas achter een betaalmuur.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/verdeelde-gezondheidsraad-wil-prikstop-astrazeneca-verlengen~b955df89/

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #1581 Gepost op: 8-04-2021, 14:52:52 »
F*cking f*ck.

De kans van 1 op 400.000 dat een gezond persoon overlijdt aan trombose als gevolg van het vaccin is dus blijkbaar belangrijker dan alle doden die het vaccin kan voorkomen. Dat is dus wat ik bedoel als ik het heb over validistisch beleid en dat chronisch zieken en gehandicapten minder waard zijn in deze samenleving. En gezond persoon is belangrijker om te redden dan honderden chronisch zieken.

En ik las dat bij het Janssenvaccin ook een paar meldingen van trombose waren, dus die zullen ze dan ook wel niet direct volgende week als ze binnenkomen gaan geven.

En dan wel versoepelen deze maand natuurlijk ::regenboog::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Vrienden, in dit spel is niks zeker #widmo2021
« Reactie #1582 Gepost op: 8-04-2021, 15:05:48 »
Ik snap echt he-le-maal niks meer van het puinhoop beleid van Hugo, Rutte en de rest van het OMT en zogezegde adviseurs.

Steeds wordt geroepen: er kan niks want de zorg... (op eerdere momenten in de pandemie met een lagere IC bezetting en lager aantal opnames in ziekenhuis) en nu dat een stuk hoger ligt (niveau april vorig jaar) denkt men aan versoepelen (wat ik ook graag wil hoor, want ik wil ook dat alles weer wordt als vroeger en liever gisteren dan vandaag, begrijp me niet verkeerd). Maar er zitten zoveel inconsistenties in.

Dan roept een deel van het OMT nee niet doen, een ander deel roept: het kan wel. Snappen ze zelf nog allemaal wat ze aan het doen zijn  ??? ??? Of is dat een trucje om ons af te leiden van de vaccinatieproblematiek/vaccinatiepuinhoop zoals het gisteren op Radio 1 genoemd werd.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 15:09:08 door MollenvangR »
Als dat wat zeker is, zelfs niet meer zeker is, wat is er dan nog zeker? #Widmo2021, vanaf donderdag 1 april op Realitynet! Schrijf je nu in!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #1583 Gepost op: 8-04-2021, 17:04:39 »
een kans van 1 op 400.000 is niet heel erg groot.
Op de hele Nederlandse bevolking is dat ongeveer 20 mensen

Volgens mij zijn er meer mensen die overlijden als er niet gevaccineerd wordt.
Wellicht dat je mensen op individuele basis kan laten kiezen (voorlopig) niet gevaccineerd te laten worden, maar ga alsjeblieft door met vaccineren...
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Voor vier koekjes en een worst druk ik op de knop.
« Reactie #1584 Gepost op: 9-04-2021, 00:36:26 »
Hoe hard we hier ook roepen ,ik denk fat  er gaat echt gestopt worden met az vaccinatie.
Ik vind dat niet perse een verkeerde keuze, MITS er gevaccineerd wordt met ander merk.

We zeggen allemaal als we niet vaccineren zoveel doden , en dat klopt. Maar de keuze moet ook niet worden az Of compleet stoppen met vaccineren. WAnt dan is de keuze zeer duidelijk door Vaccineren met az.

Het hele punt is , zoals in heel de info over Covid , de verschillende informatie van alle kanten. Veel van de bronnen van informatie komen niet van volledig onafhankelijke kanten ( is ook lastig omdat veel virologen tied in zijn bij grote medicijnconcerns). En is het vreemd dat een viroloog met Russische antecedenten positiever over Spoetnik zal praten dan zijn uk collega, nee toch zeker.  Het is jammer dat het zo gaat, maar ook de verdeling en de toekenning can vaccins aan de landen en de informatie verstrekking over evt gevolgen is weer politiek en economisch gekleurd en dat gaat ten koste van mensenlevens.

Tuurlijk is het terecht dat je als overheid wilt weten in hoeverre een medicijn gevolgen kan hebben, maar moet je nu nog maanden gaan wachten op verdere testresultaten( die toch weer tegengesproken gaan worden ) of moet je nu een afweging gaan nemen of x % van voornamelijk jongere vrouwen die trombose zullen krijgen ( een gevaarlijke ziekte ) of covid zijn slachtende werk laten doen, zeker als we dan ook nog de maatregelen gaan versoepelen.

Ik trap hier misschien op wat tenen, maar ik hoop op handhaving vd maatregelen rn een opschalen van de vaccinatie ( liefst niet met az maar dat is persoonlijk keuze ).
Pas als we zeg 75% gevaccineerd hebben , kun je gaan denken aan afbouwen maatregelen.
Eerder is het spelen met mensenlevens waarbij de kwetsbaren het eerst de dupe zullen zijn.

Offline Tristan

• Global Moderator
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #1585 Gepost op: 9-04-2021, 07:55:44 »
een kans van 1 op 400.000 is niet heel erg groot.
Op de hele Nederlandse bevolking is dat ongeveer 20 mensen

Volgens mij zijn er meer mensen die overlijden als er niet gevaccineerd wordt.
Wellicht dat je mensen op individuele basis kan laten kiezen (voorlopig) niet gevaccineerd te laten worden, maar ga alsjeblieft door met vaccineren...
Absoluut mee eens. De kans op het krijgen van (ernstige) trombose van de covidvaccins is 0,00025%, de kans op (ernstige) trombose bij vliegreizen is ca. 0,02% (bron). Die kans is zo'n 100 keer groter, dus laten we dan ook maar per direct stoppen met het maken van lange vliegreizen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

• Actief Lid
« Reactie #1586 Gepost op: 9-04-2021, 11:31:48 »
De kans dat je door het slikken van de anticonceptiepil trombose krijgt is ook vele malen hoger, dan de kans dat je trombose krijgt bij het vaccineren met Astra Zeneca en toch vinden we het al tientallen jaren prima dat vrouwen dit gebruiken. En ik heb ook nog geen berichten gezien dat het gebruik van de anticonceptiepil nu ineens wordt afgeraden.
Ik vind het toch echt heel bijzonder allemaal. En het enige dat er nu gebeurt is dat er paniek wordt gecreerd en alleen maar minder mensen zich laten vaccineren.
Ik slik nu best veel medicijnen vanwege mijn stress enzo. Ik heb eens naar bijwerkingen gekeken. Ik slik nu omeprazol (was mij al bekend dat dit een paardenmiddel is) en als je daar kijkt naar de bijwerkingen die zijn ook niet heel grappig (nierfalen, leverfalen, ook kans op bloedafwijkingen), allemaal een hele hele kleine kans, maar een vele male grotere kans, dan die van trombose bij Astra Zeneca. Dus gaan we nu ook alle medicijnen met ernstige bijwerkingen maar schrappen??

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #1587 Gepost op: 9-04-2021, 13:14:35 »
En toch blijf ik het, als 60-plusser, eng vinden om me met AZ te laten vaccineren. Ik zou graag Pfizer willen, maar weet niet of ik wat te zeggen heb daarover. Pfff, ook zo onduidelijk hoe ze die leeftijdsgrens hebben bepaald.
...maar soms even niet :)

Offline Tristan

• Global Moderator
« Reactie #1588 Gepost op: 9-04-2021, 14:37:56 »
En toch blijf ik het, als 60-plusser, eng vinden om me met AZ te laten vaccineren.
En ik wil juist gevaccineerd worden met AZ. Dit omdat de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna niet geschikt zijn voor diabeten (er zit namelijk een beetje suiker in als antivriesmiddel ter bescherming van het vetbolletje met het corona-RNA), de vaccins van Janssen, CureVac en Sanofi & GSK bevatten een menselijk verkoudheidsvirus waar een stukje corona aan is toegevoegd. Omdat ik vroeger heel vaak en heel lang verkouden was, is de kans aanzienlijk dat ik de betreffende verkoudheidsvirussen al heb doorgemaakt. Dit heeft als mogelijk gevolg dat mijn immuunsysteem deze virussen al herkent en opruimt vr het coronadeel herkend wordt, waardoor deze vaccins voor mij zeer waarschijnlijk niet effectief zijn.
Het vaccin van AZ bevat een, voor mensen ongevaarlijk, chimpanseeverkoudheidsvirus. De kans dat een mens dit virus ooit heeft opgelopen is dus nihil.
Hierdoor wil ik dus juist ingent worden met AstraZeneca.

Offline Brtdm

• Forumlid
« Reactie #1589 Gepost op: 9-04-2021, 16:01:10 »
Anders halen we eerst even sigaretten uit de productie.  :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Kentucky Fried Splinter
« Reactie #1590 Gepost op: 9-04-2021, 19:21:22 »
Ik ben gevaccineerd met AZ.

Ik heb intussen een paar keer gevraagd wat voor mij de gevolgen zijn. Ik zou mijn tweede AZ-vaccinatie 4 juni krijgen.

Het gaat mij erom: kan ik 4 juni iets krijgen dat een goede vervanging is van AZ, of komt een van de andere vaccins ervoor in de plaats? Ik wil gewoon antwoorden op die vragen.

Niemand die ze kan geven, vooralsnog.
Kippig. En nog doof k!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1591 Gepost op: 9-04-2021, 20:20:35 »
Ik vind het heel vreemd dat de meeste infirmatie spreekt over een erg lage kans op trombose na az vaccinatie, maar dat desondanks toch meerdere organisaties zeggen dat het wenselijk is om niet te vaccineren met az( en hierbij niet enkel voor vrouwen dit advies afgeven.).

Is dit soortgelijk achterhouden van informatie , zoals hoe het kan dat een aantal Aziatische landen zerocovud zouden hebben.
Heel de informatieverstrekking is vreemd en zeer erg onderhevig aan van welke media je het leest.  Er spelen grote belangen wereldwijd voor landen en voor medicijverstrekkers.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #1592 Gepost op: 9-04-2021, 20:32:54 »
Ik ben gevaccineerd met AZ.

Ik heb intussen een paar keer gevraagd wat voor mij de gevolgen zijn. Ik zou mijn tweede AZ-vaccinatie 4 juni krijgen.

Het gaat mij erom: kan ik 4 juni iets krijgen dat een goede vervanging is van AZ, of komt een van de andere vaccins ervoor in de plaats? Ik wil gewoon antwoorden op die vragen.

Niemand die ze kan geven, vooralsnog.
Mensen die een eerste prik met AZ hebben gehad, krijgen ook gewoon hun tweede. Staat gewoon op de site van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-weten-over-vaccinatie-met-het-astrazeneca-vaccin
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

• Forumlid
« Reactie #1593 Gepost op: 10-04-2021, 12:13:38 »
Ik heb dat laatste nagevraagd bij mijn huisarts. Ik moest daar voor een andere reden naartoe bellen en ik heb ze dat terloops gevraagd.

Klaarblijkelijk is het allerminst zeker dat die ''tweede ronde'' ook AZ zal zijn. Ik wil kunnen vertrouwen op hetgeen op die sites staat, en dat kan ik op deze manier niet.
Kippig. En nog doof k!

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #1594 Gepost op: 10-04-2021, 17:52:49 »
En ik wil juist gevaccineerd worden met AZ. Dit omdat de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna niet geschikt zijn voor diabeten (er zit namelijk een beetje suiker in als antivriesmiddel ter bescherming van het vetbolletje met het corona-RNA), de vaccins van Janssen, CureVac en Sanofi & GSK bevatten een menselijk verkoudheidsvirus waar een stukje corona aan is toegevoegd. Omdat ik vroeger heel vaak en heel lang verkouden was, is de kans aanzienlijk dat ik de betreffende verkoudheidsvirussen al heb doorgemaakt. Dit heeft als mogelijk gevolg dat mijn immuunsysteem deze virussen al herkent en opruimt vr het coronadeel herkend wordt, waardoor deze vaccins voor mij zeer waarschijnlijk niet effectief zijn.
Het vaccin van AZ bevat een, voor mensen ongevaarlijk, chimpanseeverkoudheidsvirus. De kans dat een mens dit virus ooit heeft opgelopen is dus nihil.
Hierdoor wil ik dus juist ingent worden met AstraZeneca.

Diabeten krijgen toch gewoon Pfizer? Het is toch niet zo dat je als diabeet nooit suiker binnen mag krijgen? Dat beetje suiker is verwaarloosbaar.

Die andere redenen kan ik dan wel begrijpen, maar niet alleen omdat je diabeet bent dat je dan geen Pfizer mag hebben.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1595 Gepost op: 10-04-2021, 18:21:17 »
Tuurlijk mag een diabeet suiker hebben, alleen is het voor hen ( nog) schadelijker dan voor Anderen.  Maar de hoeveelheid suiker in een vaccin is echt verwaarloosbaar klein.

Als het doorgaat kunnen er binnekort zelf prikafsoraken worden gemaakt. Goede zaak. Als ze dan ook nog verschillende vaccins hebben , gaan we echt de goede kant in.

Offline Bodejos

• Forumlid
« Reactie #1596 Gepost op: Gisteren om 11:59:43 »
Wat ik me blijf afvragen, waar ik in de toekomst ook bang voor ben:

Stel, er komt een coronapaspoort, waarmee je allerlei dingen weer kunt doen, die je momenteel niet kunt, of beter achterwege kan laten. Stel dat er een groep overblijft die zich willens en wetens niet laat vaccineren, en zich in de afgelopen maanden niet onbetuigd heeft gelaten bij het ''koffiedrinken op het Museumplein'' (lees: het NIET vreedzaam daar aanwezig zijn, want er zijn er ook die daar echt alleen maar hebben gestaan).

Stel dat, dus: moet je die figuren dan zonder coronapaspoort dezelfde rechten geven als mensen die zich wel steeds aan de regels/richtlijnen hebben gehouden (en zich op die manier hebben bekommerd om anderen).

Anders gezegd: hoe krijg je die groep weer ''geaccepteerd'' in de maatschappij? We moeten uiteindelijk wel samen verder. Ik realiseer me heel goed dat er bij die relschoppers slechts enkele leiders, enkele opruiers, zitten, en dat het overgrote deel meelopers zijn, die met evenveel gemak de andere kant op lopen.

Ik ga graag op reis, maar wacht tot dat weer veilig en verantwoord kan. Maar ik heb er dus geen zin in om in het vliegtuig naast iemand te zitten die pertinent weigerde zich aan welke regel dan ook te houden.
Kippig. En nog doof k!

Offline Tristan

• Global Moderator
« Reactie #1597 Gepost op: Gisteren om 13:02:19 »
Diabeten krijgen toch gewoon Pfizer? Het is toch niet zo dat je als diabeet nooit suiker binnen mag krijgen? Dat beetje suiker is verwaarloosbaar.

Die andere redenen kan ik dan wel begrijpen, maar niet alleen omdat je diabeet bent dat je dan geen Pfizer mag hebben.
Als het goed is, ga ik gevaccineerd worden door een van de huisartsen, die zouden in eerste instantie AstraZeneca krijgen, maar nu hier (voorlopig) mee gestopt is, lijkt het er nu op dat ik het Jansen-vaccin ga krijgen.

Het klopt dat er maar een heel kleine hoeveelheid suiker in het mRNA-vaccins zitten, maar omdat mijn bloedsuiker toch nog redelijk hoog is, wil ik het risico zo veel mogelijk vermijden.

Offline Lucy

• Actief Lid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #1598 Gepost op: Gisteren om 17:12:44 »
@Bodejos

Een vaccinatiepaspoort is niet alleen voor mensen die gevaccineerd zijn, maar ook voor mensen die recent getest zijn of voldoende antistoffen hebben, en aan het paspoort is niet te zien welke van de drie het is. Althans dat is het plan in NL nu voor zover ik weet. De groep die geen vaccin wil, kan dus wel een paspoort krijgen door zich te laten testen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan... en terug!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1599 Gepost op: Gisteren om 18:19:30 »
Sorry dat ik het zeg maar de betrouwbaarheid van de testen is nog zo beperkt en het testen an such is een momentopname dat Ik geen vertrouwen hebben in een dergelijk paspoort en ook niet weet wat het moet zeggen .

Stel een Wappie laat zich vrijdagmiddag testen is  negatief, ga vervolgens gewoon een week door met het leven zoals hoort bij de wappies , dus met bezoek aan Amsterdam over het weekend [ lekker met vrienden huggen en recordje doen hoeveel mensen kunnen er samen op een plaid van 1 bij 2). Vervolgens gaat zo iemand een paspoort krijgen op basis van zijn test, wat zegt die test dan? 

Als de test 24 uur geleden gedaan is, zegt dat nog niks over de besmettelijkheid zeg 4 dagen later.  Dus wat is de houdbaarheid van zon paspoort?
Ik geloof er niet in en daarbij het verdeelt de samenleving nog maar meer.

Er moet gezocht worden naar een uniformere oplossing en due zit in loslaten van vrijheid tot keuze van mensen ( hoe hard dat ook klinkt en hoezeer dat ook ingaat tegen de waardes waar nl voor staat). Laat die wet er komen, die zorgt dat testen na terugkeer uit rode landen verplicht is, dat er verplichte quarantaine aan gekoppeld is( met opvolging, ook achter de voordeur).misschien zelfs wel verplicht vaccineren.

Nood breekt wet en voor wie zegt ach een griepje, meer dan 3 miljoen doden, dan kan het best een griepje zijn,maar dan toch een waar ik me wel zo gied mogelijk wil wapenen.