Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 391781 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1860 Gepost op: 7-07-2021, 21:50:54 »
Tuurlijk is het afschaffen os en ek niet de oplossing .

Dat zeg ik toch ook totaal niet, maar het helpt niet mee, al die transfer van mensen. Gezellig met paar duizend man in een stadion zitten, van tevoren lekker even op plein samenkomen. En kom aub niet af met toelatingsmaatregelen etc, want hoe daar aan gerefereerd wordt , daar zijn inmiddels al wel heel veel artikelen over dat dat niet werkt.
Misschien dst dat in de stadions nog wel werkt, maar de fanzone en de losse horeca daarvan is het genoeg aangetoond dat het niet werkt

En ik heb het zeker niet alleen op de invloed op de cijfers voor Nederland.
In de landen om ons heen zijn de cijfers ook in stijgende lijn

En ook in de rest van de wereld is covid nog lang niet verdreven

Het is bv bezopen dat in Tokyo nog steeds de State of emergency geldt en dat ze toch nog steeds willen kijken of ze toeschouwers toe moeten laten bij events.

« Laatst bewerkt op: 7-07-2021, 21:55:26 door Tarbozan »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1861 Gepost op: 8-07-2021, 11:28:08 »
(nog los van het feit dat versoepelen terwijl er een variant rondgaat waar de vaccins minder tegen helpen voor niemand echt een topidee is)
Toch ook een beetje een lichtpuntje posten als reactie hierop:

https://www.jnj.com/positive-new-data-for-johnson-johnson-single-shot-covid-19-vaccine-on-activity-against-delta-variant-and-long-lasting-durability-of-response

(Zonder er per se reclame over te maken of mee uit te pakken. Ik krijg gewoon sneller het nieuws van dit vaccin te horen dan van een ander bedrijf.)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1862 Gepost op: 8-07-2021, 12:03:10 »
Toch ook een beetje een lichtpuntje posten als reactie hierop:

https://www.jnj.com/positive-new-data-for-johnson-johnson-single-shot-covid-19-vaccine-on-activity-against-delta-variant-and-long-lasting-durability-of-response

(Zonder er per se reclame over te maken of mee uit te pakken. Ik krijg gewoon sneller het nieuws van dit vaccin te horen dan van een ander bedrijf.)
Die cijfers gaan wel alleen over ernstige ziekte/ziekenhuisopname zie ik, daar beschermt Pfizer ook nog 93% tegen. Terwijl je ook besmettingen als zodanig zou moeten willen voorkomen.

Er zijn eigenlijk gewoon 2 dingen tegelijk waar:
1. Vaccins helpen, zonder vaccins komen we er niet.
2. Met vaccins alleen komen we er ook niet, in ieder geval niet met de deltavariant.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1863 Gepost op: 8-07-2021, 13:50:15 »
Bizar eigenlijk dat we er nu na 17 miljoen prikken veel slechter voorstaan dan vorige zomer.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1864 Gepost op: 9-07-2021, 22:59:40 »
Hugo - dansen met Janssen - de Clown (en Rutte) hebben vandaag weer hun ware gezicht weer getoond. Terechte kritische vragen van journalisten over het beleid en de gemaakte fouten weglachen, arrogant, er overheen praten, niet serieus nemen  ::niet-ok::



En ja fouten maken mag, dat is niet onmogelijk, maar dit is de zoveelste. En dan reageren alsof je water ziet branden (en je laten redden door Rutte) ::)
« Laatst bewerkt op: 9-07-2021, 23:05:33 door MollenvangR »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1865 Gepost op: 10-07-2021, 09:56:59 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1866 Gepost op: 13-07-2021, 13:01:30 »
het reproductiegetal is gestegen van 1,37 naar 2,17. Het hoogste r-getal sinds februari 2020

het r-getal van de deltavariant is nu 2,52



Vanmiddag wordt de Tweede Kamer bijgepraat door Timen. Van Dissel zou verhinderd zijn.


Stay safe, everyone ❤️

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1867 Gepost op: 13-07-2021, 15:07:57 »
En dat R-getal is een schatting van 2 weken geleden. Hij ligt dus in de praktijk veel hoger (op basis van de snelle stijging dacht ik eerder 4 ofzo, maar ik kan zo snel even geen bron hiervoor terugvinden. Maar verschillende leden van het Red Team hebben hierover getweet).

Overigens ligt het aantal besmettingen in de praktijk waarschijnlijk ook hoger dan er gemeld wordt, want het systeem zit op veel plaatsen aan de maximale capaciteit waardoor er storingen en achterstanden zijn (https://twitter.com/mzelst/status/1414585649450061827). Dus het percentage positieve testen zegt nu weer veel meer dan het absolute aantal.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1868 Gepost op: 13-07-2021, 16:44:54 »
En dat R-getal is een schatting van 2 weken geleden. Hij ligt dus in de praktijk veel hoger (op basis van de snelle stijging dacht ik eerder 4 ofzo, maar ik kan zo snel even geen bron hiervoor terugvinden. Maar verschillende leden van het Red Team hebben hierover getweet).
Het meest actuele R-getal is op dit moment (10 juli) 3,15

Bron: Our World in Data
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1869 Gepost op: 18-07-2021, 22:55:36 »
Mooi draadje over hoe een samenleving eruit ziet die veilig open kan voor iedereen, ook voor de risicogroepen: https://twitter.com/VvdF020/status/1416813922716459009.

Dit is wat het betekent om de "kwetsbaren" te beschermen, niet een virus vrij rond laten gaan onder een bevolking zolang de ziekenhuizen nog niet vol liggen. Ik zit me er echt weer rot aan te ergeren de laatste tijd dat Rutte&co nog steeds doen alsof risicogroepen beschermen wel een doel is, want dat is het heel duidelijk niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1870 Gepost op: 18-07-2021, 23:11:00 »
Ergens schrijft ze dat in Milaan bijna iedereen wel iemand kent die Covid heeft gehad en/of er aan is overleden (aangezien een van de eerste uitbraken in Milaan was).

In Nederland is dat niet zo... Binnen mijn vriendengroep of zelfs de vriendengroep van mijn ouders is er niemand die Covid gehad heeft (of misschien wel, maar dan zonder het te weten).

Zou daar het verschil zitten? (plus natuurlijk dat Nederlanders sowieso eigenwijs zijn en naar niemand willen luisteren)
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1871 Gepost op: 19-07-2021, 09:26:39 »
Ik denk dat de meeste Nederlanders ook wel meerdere mensen kennen die corona hebben gehad. En dan nog zal het hooguit een kleine rol spelen, een groot deel van de verschillen in het draadje zijn puur beleidskeuzes en communicatie over dat beleid. En ook het deel wat wel gedrag is, is wel degelijk beïnvloedbaar door bijv. goede overheidscommunicatie. Alleen zitten er geen gedragswetenschappers in het OMT waardoor gedrag niet wordt meegenomen in de modellen, en hebben we een premier die nooit ergens verantwoordelijkheid voor neemt.

Edit: kwam net nog een mooi toepasselijk draadje tegen op Twitter hierover, dus die voeg ik er nog even aan toe: https://twitter.com/ginnymooy/status/1416896348306169859?s=19
« Laatst bewerkt op: 19-07-2021, 09:43:06 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1872 Gepost op: 19-07-2021, 11:29:15 »
Ik vind het behoorlijk eenzijdig om de schuld ( herhaaldelijk) af te wikkelen op de overheid ( die daarbij ook nog eens demissionair is).

Er is wel degelijk gecommuniceerd en na zo’n lange tijd te leven met covid zou de regelgeving toch wel bekend moeten zijn. Maar een groep binnen onze samenleving heeft hier compleet maling aan en vult bepaalde zaken gewoon naar eigen goeddunken in.
O maar 1 prik Janssen dan kan ik s avonds al op stap en gelden de maatregelen niet meer.

Dat er geen opvolging is voor de tijd om het vaccin volledig zijn werking te laten doen en de controle bij se horeca wordt gelegd is pertinent een fout van de overheid . Die horecazaak heeft a de middelen niet Om de controle uit te voeren en b zou die nu mensen moeten wegsturen nu ze er eindelijk zijn, ook hij zal eieren voor zijn eigen zaak kiezen.

Dus de oorzaak van dat het hier in Nederland ( en op meer plekken ) niet lukt om covid er onder te krijgen en te houden is een mengeling van factoren , waarbij menselijk gedrag  en het niet beschikbaar stellen van voldoende middelen ter opvolging van de maatregelen grote rollen spelen.

Als een wappie ervoor kiest om met covid en een n Janssen prik in zijn arm naar de kermis te gaan en daar 35 mensen aan te steken ( puur hypothetisch) is dat se verantwoordelijkheid van onze demissionaire minister-president.? Of van deze uilskuiken die voor zijn eigen plezier medemensen in gevaar brengt.  De waarheid zal in het midden liggen, want de vraag is moet zo’n kermis open in deze tijden .


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1873 Gepost op: 19-07-2021, 12:17:06 »
Er is wel degelijk gecommuniceerd en na zo’n lange tijd te leven met covid zou de regelgeving toch wel bekend moeten zijn. Maar een groep binnen onze samenleving heeft hier compleet maling aan en vult bepaalde zaken gewoon naar eigen goeddunken in.
O maar 1 prik Janssen dan kan ik s avonds al op stap en gelden de maatregelen niet meer.
Voor de zoveelste keer: dat was een campagne van de overheid. Dansen met Janssen. De overheid heeft gecommuniceerd dat je direct uit kon gaan als je Janssen had gehad. Dan kun je toch niet daarna jongeren de schuld gaan geven dat ze die boodschap ook vertrouwen? Ohja, en we hebben momenteel bijna geen maatregelen meer, daar kun je ook niet bepaald de bevolking de schuld van geven. Dat is een beleidskeuze van de overheid. Het is echt niet de schuld van een paar wappies en fraudeurs met QR-codes dat de besmettingen weer zo hoog zijn opgelopen, maar van het loslaten van de maatregelen.

Ja, natuurlijk is er ook een gedeelte eigen verantwoordelijkheid en zijn er altijd egoïsten die überhaupt niet luisteren. Maar de overheid heeft er door hun eigen beleid (namelijk sturen op IC-capaciteit en groepsimmuniteit als bijwerking daarvan) ZELF voor gezorgd dat ook een hele hoop goedbedoelende mensen die dachten dat ze veilig bezig waren hebben bijgedragen aan de verspreiding van Covid.

En die communicatie, tja, als je zelf als overheid communiceert dat mondkapjes niet werken, dat het niet erg of zelfs goed is dat jongeren Covid krijgen, dat je buiten de 1,5 meter veilig bent, etc etc., dan is het toch echt de verantwoordelijkheid van de overheid dat mensen dat ook geloven. En als je bijv. nooit een voorlichtingscampagne geeft over hoe je zo'n mondkapje nou eigenlijk goed draagt, dan moet je ook niet gek opkijken als veel mensen hem onder hun neus zetten. Kun je als overheid wel steeds "eigen verantwoordelijkheid" roepen, maar zo werkt gedrag nou eenmaal niet. En het expertise om gedrag te sturen is er echt wel. Maar de overheid kiest ervoor om die niet in te zetten (niet alleen tijdens de pandemie trouwens). Dat kun je toch echt alleen de overheid aanrekenen. Niet de gemiddelde bevolking die echt niet in staat is om zelf de juiste informatie te vinden om zichzelf en anderen veilig te houden. Die loopt dan alleen maar een grotere kans om verstrikt te raken in een web van misinformatie en complottheorieën.

En zolang we met z'n allen de overheid overal mee weg laten komen, en trappen in het praatje van "eigen verantwoordelijkheid", zal er nooit iets veranderen. Dan hebben we nog tot sint juttemis een premier die zichzelf nergens verantwoordelijk voor vindt, die nergens een actieve herinnering aan heeft en af en toe met lege excuses komt als hij denkt dat het in zijn voordeel is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1874 Gepost op: 19-07-2021, 12:48:51 »
Heel sec we hebben geen premier en de rest is zeer gekleurd in je hele betoog.

Goedbedoelende mensen die zelf dachten dat ze veilig bezig waren, dit zijn nu exact de mensen die niet veilig bezig waren en dst is gewoon een feit . En ik vind dat je als goedbedoelend mens misschien ook zelf kan kijken hoe je nu zo’n masker ophoort te houden. Maar ja dat is voor velen klaarblijkelijk wat veel gevraagd. Ze kijken liever naar het voorbeeld en volgen dat blind.

Als de overheid hen iets oplegt is het tegen het zere been en in deze zouden ze dan ineens wel enkel de overheid volgen. Nee voor mij is het duidelijk dat deze groep mensen groene mms lekker vindt als de rest rode wil en andersom, ze kiezen eruit wat hen past. En wentelen zichzelf zo in onwetendheid.

Lekker gaan dansen met zijn allen, na een Janssen prikje, terwijl echt overal te lezen valt dat dit maar een zeer beperkte bescherming biedt, om straks weer te huilen als er weer een lockdown moet komen .

Het is en geen goed beleid van de overheid ( dansen met Janssen omdst we dan in elk geval wat jongeren ingeënt krijgen ) maar voor een even groot deel ook het volk dat keist voor eigen vrijheden en maling heeft aan de medemens en het risico dat hun eigen acties met zich meebrengt totaal niet willen inzien .


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1875 Gepost op: 19-07-2021, 13:38:38 »
Met goedbedoelende mensen die denken dat ze veilig bezig zijn heb ik het dus duidelijk niet over mensen die de regels aan hun laars lappen, maar juist de mensen die altijd netjes de regels opvolgen. Die juist wel hun eigen gezondheid en die van anderen willen beschermen, maar ondanks het netjes volgen van de maatregelen tóch bijdragen aan de verspreiding van corona. Omdat de regels niet bedoeld zijn, en nooit bedoeld waren, om besmettingen te voorkomen en mensen te beschermen. En dat is echt alleen en alleen de overheid en het OMT te verwijten. Het zijn niet een groep egoïstische wappies die er nu voor zorgen dat ik als volledig gevaccineerde nog steeds niet voldoende beschermd ben tegen corona, maar de overheid die alle regels losliet terwijl de deltavariant eraan kwam. En dan maakt het echt totaal niet uit of ze demissionair zijn of niet, ze nemen nog steeds beslissingen en zijn nog steeds verantwoordelijk voor dit beleid, en kiezen er nog steeds elke dag voor om hiermee door te gaan met alle doden en zieken tot gevolg.

Overigens is dit helemaal geen gekleurd betoog, maar gebaseerd op wetenschap. Het is dan misschien mijn mening dat we ook iets moeten met die wetenschap, maar dat gedrag zo werkt, dat het beleid deze gevolgen heeft, dat er andere opties zijn waarbij het virus minder rondcirculeert, dat is allemaal wetenschap. Ik heb echt vaak genoeg artikelen gedeeld hier en wetenschappers op Twitter aangeraden die precies deze zelfde dingen zeggen. Als we dan toch allemaal beter zouden moeten kunnen weten dan de overheid ons voorschotelt, begin dan bij jezelf en lees eens wat de wetenschap ervan zegt ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1876 Gepost op: 19-07-2021, 15:10:30 »
Ik heb het ook niet over wappies als ik zeg goedbedoelende mensen.we zijn het over de grote lijnen zeker eens, maar ik geloof meer in dat je zeker wel zelf keuzes kan maken en kan zoeken hoe bepaalde zaken  nu exact werken  en vind het dus niet enkel de taak van de overheid om een campagne op te zetten voor het goed gebruik van een mondmasker bv.
Aan 1 kant lijkt het of ze een bepalende overheid willen die hen exact de weg wijst en aan de andere kant willen ze  vrijheid, moeilijke balans oefening .

Het  is gewoon een gegeven dat er binnen de clubs nog steeds maatregelen gelden, maar die maatregelen kunnen we niet garanderen, of zijn niet mogelijk ,  dus laten we ze maar los ( ik geef toe dat dat  een fout is van het beleid) maar ik vind dan dat je als mens nog altijd zelf kan nadenken en kan besluiten oh als ik in die club geen anderhalve meter afstand kan houden en het aantal besmettingen is rond de 9000 ( een vb geen doorslaggevend cijfer), dan is het misschien nog niet de tijd om die club te bezoeken , ook al mag het dan.

Maar dan kom je bij veel mensen op een glad stuk terrein, de mogelijkheid om eindelijk weer een stuk vrijheid te ervaren tov de risico’ s die dit helaas met zich meebrengt .
En ik had gehoopt dat meer mensen dan toch niet puur voor zichzelf kozen , helaas blijk ik toch teveel te geloven in een  mensheid die zijn eigen plan trekt en de gevolgen daarvan kan  en wil overzien  , en zijn mensen klaarblijkelijk tevredener met een regulerende overheid die zaken voorlegt en oplegt dan met  autonomie over je eigen denken en handelen .

Ik ga hier verder niet meer op in, want die laatste zin van het bericht van starlight hiervoor vind ik zoveel zaken aannemen over mij waar ze nul of generlei weet van heeft. Ik hoef niet de stukken wetenschap te lezen die zij mij adviseert om voor mezelf te beseffen waarin ik teleurgesteld ben. Ik ben prima in staat om mijn eigen keuzes te maken en met mij voorschrijven van wat ik zou moeten lezen, nee dat lijkt me teveel op de controlerende en bepalende overheid die ik juist niet zou willen .   





« Laatst bewerkt op: 19-07-2021, 15:23:35 door Tarbozan »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1877 Gepost op: 19-07-2021, 15:55:45 »
Die laatste zin was inderdaad wat boos, sorry daarvoor, maar ik vind het nogal hypocriet overkomen als je vindt dat blijkbaar iedereen maar in staat moet zijn om te snappen dat de overheid ons voorliegt en zelf maar in staat moet zijn om betrouwbare info te vinden, en dan zelf wél de overheid gelooft als ze ons een praatje voorhouden over eigen verantwoordelijkheid en dat ze gedrag niet zouden kunnen sturen. Ik zei ook helemaal niet dat je de wetenschap moet lezen om te kunnen weten waar je zelf teleurgesteld in bent, maar misschien is het wel handig om dat te doen voor je mijn op de wetenschap gebaseerde mening als "gekleurd" wegzet of uitspraken doet over het beleid of het gedrag van mensen die niet kloppen met de wetenschap.

En daarnaast ging mijn punt niet exclusief over het gedrag van mensen, want zelfs als iedereen zich perfect aan alle maatregelen had gehouden was het beleid van de overheid er nog steeds één geweest die tienduizenden mensen de dood of chronische ziekte injaagt. En ik zou graag willen dat meer mensen dat inzien, want het frustreert me mateloos dat blijkbaar vrijwel alleen gehandicapte mensen (naast de eerder genoemde wetenschappers) zich daar druk om maken en ingaan tegen het beleid, en de rest allemaal maar vindt dat je daar de overheid niet de schuld van moet geven of zelfs dat het logisch is dat het zo gaat. Of net als Rutte vinden dat het "onbeschaafd" is om te wijzen op de gevolgen van het beleid ::)

Dus sorry als ik daar soms boos van word en dan boze of cynische uitspraken doe, maar ik ben na 1,5 jaar gewoon zo moe gestreden. De boodschap is opnieuw en opnieuw dat het leven van mij, andere mensen met onderliggende aandoeningen, en alle mensen die niet het geluk hebben om ongeschonden Covid te overleven het niet waard zijn om te beschermen. Dat wij het niet waard zijn om maatregelen voor te nemen. Dat het niet erg is dat we ziek worden zolang er plek is op de IC. En dat niet van egoïsten, maar van die goedbedoelende mensen die allemaal best de maatregelen serieus nemen, maar desondanks achter het overheidsbeleid blijven staan en niet bereid zijn om daar actie tegen te ondernemen. En als ik daar dan boos van word, dan heb ik het gedaan want dan heb ik mensen gekwetst. Dat het ook kwetsend is om steeds te moeten merken dat mijn leven er niet toe doet in de ogen van mensen die ik persoonlijk ken, van wie ik dacht dat het vrienden waren, ach, ja, dat mag ik niet zo zeggen want jullie vinden het allemaal heus heel erg voor me dat ik al 1,5 jaar mezelf zoveel mogelijk moet isoleren en nu ik gevaccineerd ben maar een tikje meer vrijheid heb. Maar dat dat het directe gevolg is van het overheidsbeleid? Nee, laten we het daar vooral niet over hebben en vooral ontkennen.


Mochten er mensen zijn die wel even boos zijn als ik en graag iets productiefs ermee willen doen ipv boze berichten typen die toch niet landen: hier is weer een petitie! https://vaccinsvoorcovax.petities.nl/
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1878 Gepost op: 19-07-2021, 16:20:02 »
Ik meng me zelden in deze discussie.

Vakantie of kermis, of een massaal bezocht festival, zijn voor sommigen het hoogste goed in hun leven. Ik kan prima zónder.

Waar ik een gruwelijke hekel aan heb, zijn de figuren die willens en wetens tégen de richtlijnen in gaan. Zegt de overheid links, dan gaan zij rechts, en andersom.....

Dit weekend voegde opperwappie Engel een nieuw taak toe aan zijn kruistocht tegen alles wat de overheid zegt en doet. Hij zette vraagtekens bij de overstromingen. Na heel erg veel tegengas op social media zag hij zich genoodzaakt die uitspraak toch te nuanceren. Hij is dus nu, naast viruswappie, ook waterwappie geworden.

Los daarvan, kwam ik op social media beelden tegen van (helaas voor hén) goed herkenbare demonstranten die parallellen trokken met de Tweede Wereldoorlog, de jodenvervolging, en Anne Frank in het bijzonder.

Dit gaat voor mij álle perken te buiten. Iemand op twitter probeerde mij ervan te overtuigen sat die demonstratie om "uitsluiting" ging.

Helemaal fout. Dat volk isoleert zichzélf.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1879 Gepost op: 19-07-2021, 16:57:42 »
Ik ben prima in staat om mijn eigen keuzes te maken en met mij voorschrijven van wat ik zou moeten lezen, nee dat lijkt me teveel op de controlerende en bepalende overheid die ik juist niet zou willen .
Ik zie overigens nu pas deze aanpassing van je bericht, en ik wil graag nog even zeggen dat er echt een GIGANTISCH verschil is tussen "de overheid geeft fatsoenlijke voorlichting over hoe het virus werkt en hoe mensen zichzelf en anderen veilig kunnen houden, en neemt maatregelen die daadwerkelijk gericht zijn op indamming van het virus" en een "controlerende en bepalende overheid". Het is niet alsof de overheid mensen hoeft neer te schieten als hun neus boven hun mondkapje uitkomt of met bewaking voor je deur hoeft te staan als je in quarantaine zit om gedrag te kunnen sturen. Ter herinnering: deze hele discussie is ontstaan omdat ze in Milaan met goede maatregelen juist méér vrijheid hadden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"