Auteur Topic: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower  (gelezen 27486 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #60 Gepost op: 21-03-2020, 20:11:45 »
Lijkt wel een tof spel, hoewel ik het wel best nogal complex vind worden doordat the good guys foute informatie kunnen ontvangen.
Je kunt dronken zijn, poisoned, de fortune teller kan incorrecte informatie ontvangen..

Het voegt zeker een extra laag toe (of 2), maar ik weet niet of het mijn type complexiteit is ::schaam::

Ook een toffe toevoeging met de travellers ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #61 Gepost op: 21-03-2020, 20:20:21 »
Nou ik vond het heel leuk, ook weer typisch dat ik uitgeloot werd als demoon  ::joehoe::

Bedankt voor het organiseren, Robbie!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #62 Gepost op: 21-03-2020, 20:24:29 »
Lijkt wel een tof spel, hoewel ik het wel best nogal complex vind worden doordat the good guys foute informatie kunnen ontvangen.
Je kunt dronken zijn, poisoned, de fortune teller kan incorrecte informatie ontvangen..

Het voegt zeker een extra laag toe (of 2), maar ik weet niet of het mijn type complexiteit is ::schaam::

Ook een toffe toevoeging met de travellers ::ok::
Komt ook wel omdat de goeden maar één persoon juist hoeven te hebben om te winnen. Enkel de demon moet dood, de minions maakt niet uit.
En de drunk, poisoner en fortune teller zitten er niet altijd bij. Daarbij heeft fortune teller nu dikke pech gehad dat ie telkens de echte of de nep demon bekeek. Als ie niet de demon en nep demon had gezien, kon ie die mensen ook uitsluiten.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #63 Gepost op: 21-03-2020, 20:32:49 »
Komt ook wel omdat de goeden maar één persoon juist hoeven te hebben om te winnen. Enkel de demon moet dood, de minions maakt niet uit.
En de drunk, poisoner en fortune teller zitten er niet altijd bij. Daarbij heeft fortune teller nu dikke pech gehad dat ie telkens de echte of de nep demon bekeek. Als ie niet de demon en nep demon had gezien, kon ie die mensen ook uitsluiten.

Ahhh, dat is waar natuurlijk, alleen de overlord moet dood.

Wie was de nep-demon, convans of daisy? Dat stond volgens mij niet genoemd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #64 Gepost op: 21-03-2020, 20:37:41 »
Oh ja Daisy was de rode haring.  ::jaja::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #65 Gepost op: 21-03-2020, 20:42:31 »
Lucy vroeg mij inderdaad in PM of ik de Ravekeeper was, en toen ik ontkende hadden we dus al snel samen duidelijk dat D*N haar vergiftigd moest hebben.


Ik vond het lastig vanwege het geklets tussendoor, en omdat we de rollen nog niet kenden, iedere keer weer even terugzoeken wat de rol ook alweer inhield. Travellers zijn een leuke toevoeging (en chipie was onze redding natuurlijk), maar voor de eerste keer was dat wel een extra complicatie.

Er zijn maar weinig badguys dus die verwarring maakt het juist wel leuk. Ook al omdat je niet weet welke rollen er wel of niet zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2020, 20:53:49 »
Ja volgende keer inderdaad toch een aparte room voor doen ofzo.

Of via discord stelde Focus voor, maar daar ben ik nog heel nieuw mee en moet dan zien hoe ik iedereen privé aanspreek enzo. Dat ging in de chat wel handig met allemaal tabjes die open stonden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2020, 20:58:49 »
Oh en Spacy vroeg hoe ik alles bij hield. Wel door het prototype van het echt spel na te maken. Zie foto.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #68 Gepost op: 21-03-2020, 21:23:19 »
Ik vond het geslaagd! Voor herhaling vatbaar, nu ga ik alles ook al wat beter kennen. Bedankt Robbie!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #69 Gepost op: 21-03-2020, 21:29:18 »
Erg leuke variant ::bravo::, de complexiteit vond ik wel grappig omdat niemand soms een idee had wat er nu weer aan de hand was :P.

Ik denk wel dat nu vooral chipie echt te overpowered was. Was ik sowieso al bang voor, ik zei in het begin al tegen mn mede slechteriken van oof volgens mij gaan we dit hoe dan ook niet winnen omdat er gewoon teveel krachten zijn die je kunnen ontmaskeren en dan ook nog iemand die elke ronde iemand extra kan doden.

Maar het was wel fun ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #70 Gepost op: 21-03-2020, 22:01:31 »
Ik vond het erg leuk Robbie  ::bravo::
Volgende keer zou ik zeker weer meedoen, ik weet nu wat ik volgende keer niet moet doen, want ik maakte best wat domme fouten die ook fataal zijn geweest   ::schaam::

Bedankt voor de organisatie  ::ok:: ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #71 Gepost op: 21-03-2020, 22:11:30 »
Mooie samenvatting robbie.

Lijkt een mooie variant op weerwolven ( heb ook ooit een mooie Duitse variant gespeeld gotterdammerung, die in 1 groep erg tof liep en 1 Keer stuk minder ( teveel alfa spelers ).

De rollen voor clocktower zitten bij mij nog niet echt. Maar zoals ik het zie was door de eliminatie van lucy, na de nominatie op Michael de rol van Michael niet duidelijk? Of is er nog een andere rol dan virgin die dat kan triggeren?  Dus ik snap de aanval van de demon op Michael niet echt goed, maar wel goede call van de Monk om exact 2 keer de juiste rol te beschermen.




Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #72 Gepost op: 21-03-2020, 22:56:07 »
Ja ze zeiden dat de demon Michael zou doden omdat die overdag niet meer vermoord zou worden
Maar eens met je hoor
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #73 Gepost op: 21-03-2020, 23:00:41 »
Het was erg leuk! Ik ging trouwens bewust alfabetisch het lijstje af, omdat ik wist dat Robbie dit ook gebruikte voor de rollenverdeling, dus ik dacht "misschien begint hij dan wel met de demon want die moet sowieso in het spel". Ik weet niet of Brent om die reden de demon was, maar kwam wel mooi uit. :P

Eigenlijk hadden we met mijn info wel al vrij snel kunnen bepalen dat de demon Brent, Convans of Daisy moest zijn. Maar de rol van de drunk bracht verwarring in het spel. Want Convans wist als Empath dat Brent en Daisy a-okay waren en toen trokken we de verkeerde conclusie dat ik dan de drunk moest zijn.

Maar wel gewonnen uiteindelijk. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #74 Gepost op: 21-03-2020, 23:03:46 »
Heb ze gewoon geloot en Brent stond bovenaan en eerste rol die ik trok was dus meteen de Imp :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #75 Gepost op: 21-03-2020, 23:47:50 »
Maar de rol van de drunk bracht verwarring in het spel.



Dat is nu net de mooie laag aan het spel, de mogelijke verwarring.
In een goede groep zijn dit soort spellen echt tof om te doen. En ik moet zeggen door het lezen van de samenvatting was het ook nog tof om de patronen proberen te volgen die gebruikt werden bij de nominaties .

Was nog in kickstarter deze, robbie? 
Ik heb er op een YouTube kanaal ( meen dicetower) ooit iets over gezien.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #76 Gepost op: 22-03-2020, 09:47:26 »
Was een jaar geleden ofzo op kickstarter. Maar wel duur...  ::schaam::

Ik had echter op de Spiel beurs een demo gespeeld en vond het heel cool door de verwarring en doordat de doden ook nog gewoon mee kunnen spelen, waardoor ik het gebackt heb. Zit nu vertraging op omdat ze de doos perfect willen hebben. De doos is een grimoire waarin alle rollen liggen en alles bijgehouden wordt, zie mijn foto eerder, maar de binnenkant heeft vilt en alle tokens hebben aan de onderkant vilt, zodat alles niet begint te verschuiven in de doos. In het echt moet de storyteller namelijk de hele tijd met die doos heen en weer wandelen en tokens leggen bij wie poisoned is wie de monk beschermd wie door de imp aangevallen wordt etc etc. En alle communicatie is met gebaren, zodat je niet alle rollen fake moet overlopen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #77 Gepost op: 22-03-2020, 12:06:54 »
Oké dus finetuning in de productie value.
En het gemak voor de storyteller


ja Kickstarter, prijzen en uitlevering er is al veel over gezegd op bord spel kanalen..

All in pledge Oathsworn was iets van 278 euro.

All in pledge Tainted grail kopen en dan na levering meteen voor 2,5 keer de prijs op eBay zetten is de gewoonste zaak vd wereld.

Bordspellen branche is booming. Gezien het jaarlijks groeiend aantal nieuw releases.
Het id lastig om het kaf van het koren te scheiden.
Maar dit is een prima spel voor groter groepen, naar het zich laat aanzien


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #78 Gepost op: 22-03-2020, 13:08:06 »
Ik vond het een geslaagd spel, al die twists maakte het wel vewarrend, maar da's omdat we het allemaal voor de eerste keer deden.
Er waren idd naar verhouding wel veel travelers, maar goed, weten we dat ook weer voor de volgende keer. ::jaja::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #79 Gepost op: 22-03-2020, 13:32:40 »
Bij een grotere groep kan eventueel de Baron ingezet worden en dan zouden er 2 rollen evil worden.  Mits ik de regels goed heb begrepen.