Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21268 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO20] Kandidaten biechten
« Gepost op: 9-05-2020, 21:33:47 »

Hier komen de kandidaten biechten, ik ga ze nu allemaal uit mijn inbox vissen dus gaat even duren!
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 01:09:50 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #1 Gepost op: 9-05-2020, 21:42:00 »
Geen biecht maar wel grappig. We moesten opnames hebben waarop de kandidaten zeiden "ik ben de mol", wat een probleem was voor onze a-technische LdHmolletje.

Hmm, nu merk ik echt dat ik op dit gebied ouderwets ben... :P
Maar goed, ik heb tot heden 2 kleine ideetjes bedacht.
Ik kwam erachter dat ik nog een ouderwetse cassetterecorder heb (alleen geen idee of die het nog doet) Maar goed, ik heb geen cassettebandjes meer, dus ik zal op mijn werk kijken of ik er daar eentje kan vinden... Ik heb dan weer geen idee hoe ik dat alles dan weer op mijn computer kan krijgen, maar in theorie zou ik die dan per ouderwetse post naar jou kunnen sturen.
Mocht ik niks verder kunnen bedenken zou ik in theorie jou komend weekend desnoods kunnen opbellen en het op die manier kunnen zeggen. Al heb ik dan weer geen idee of het via die manier opgenomen kan worden...

Uiteindelijk hebben we gebeld en heb ik met mijn andere telefoon zijn stem opgenomen.

Timvdons begint met raden:
De eerste biecht komt nog, maar ik denk dat kandidaat 2 Lucy is.

Of mag ik daar niks over zeggen in deze biecht??

Haha. Ik wist het niet zeker i.v.m. dat we totaal geen info hebben.  ::rofl::

Mijn vermoeden word bevestigd. De kandidaten worden voorgesteld aan de hand van hun 3 hobby's en favoriete liedje van het moment.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #2 Gepost op: 9-05-2020, 21:42:34 »
Mijn eerste biecht (deel 1):

 ::oink:: Wauw, dit had ik niet verwacht. Ondanks dat ik mijn account aanmaakte op 31/12/2018 postte ik pas een jaar later actief mee op dit forum rond november/december 2019. Dat is dus nog maar ongeveer 3 maanden en ik mag meteen mijn kans wagen aan het vinden van de Online Mol ::love:: ! Toen ik de aankondiging zag, wist ik al dat dit al bestond, want ik werd steeds meer actief buiten het WIDM-board (waar ik nu opeens niet meer zo heel actief ben  ??? ). Ik leerde het off-topic gedeelte van het forum kennen door de aankondiging van het weerwolvenspel en toen ik dat zag, vond ik het zo cool! Online van die mega spellen spelen zoals Zap, Big Brother en natuurlijk WIDMO vind ik zo gaaf!
Ik had de forumspellen die al lang voorbij waren nooit teruggelezen, maar om te kunnen weten wat ik van WIDMO 2020 kon verwachten, besloot ik het WIDMO 2018 board volledig door te lezen  ::vergroot:: . Op basis van wat ik las, kon niemand me nog tegenhouden. Ik zou de dag nadien me inschrijven voor dit spel. Net nadat ik de inschrijving verstuurde, besefte ik me ineens dat dit spel volledig gelijk zal lopen met De Mol, maar ach: ik krijg er misschien nog spijt van als ik hier niet aan meedoe. Er is tot nu toe nog geen enkel moment geweest dat ik spijt had van mijn inschrijving. Ik kon maar proberen en ik had nooit verwacht dat ik daadwerkelijk geselecteerd zou worden. Bedankt D*N!  ::bravo::

En hier ben ik dan! Vorige week kreeg ik een bericht van D*N met de mededeling dat ik mee mag doen  ::tandpastasmiley:: ! Ik heb heel veel zin om eens te voelen wat de kandidaten meemaken tijdens zo’n spel. Hopelijk gaat mijn leven er niet onder lijden en zal ik niet tot de eerste 5 afvallers behoren :) . Ik ga volledig voor de winst! En als ik wil winnen, kan een goede voorbereiding heel handig zijn!
Overmorgen start het spel en ik moet me dus dringend goed voorbereiden.

Ik heb zojuist verschillende excel-bestanden aangemaakt waarin ik alle informatie kan bijhouden. We zullen wel zien hoe ordelijk ik het kan houden, al denk ik dat me dit wel goed zal lukken.  ;)

Mijn tactiek heb ik deels al bepaald tijdens het inschrijven, maar ik heb juist nog nagedacht over de details:
Ik ga in het begin eerst observeren en af en toe ‘kwaad’ zijn op beslissingen van andere kandidaten en ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum, want veel weten de kandidaten niet over mij. Ik zal zeker ook proberen af en toe de leiding te nemen, maar om niet onverdacht te blijven zal ik dit niet perfect doen. Ik zal waarschijnlijk af en toe een nep-mol actie doen, maar het mag niet te fel opvallen zodat het lijkt alsof ik te verdacht ben en de kandidaten mij afschrijven als Mol.
Perfect zou zijn als ze vragen op mij invullen, want als zij op mij invullen, kan ik lekker door naar de volgende aflevering. Ik ben hier niet voor de gezelligheid en om vrienden te maken. Vrienden zijn we buiten het spel, niet in het spel. Het belangrijkste zal zijn dat ik me goed inleef in wat een Mol zal doen, dit kan ik dan zelf ook doen of ik kan kijken wie het meeste in de buurt komt.  :)
Ik denk dat ik net zoals tijdens WIDM en De Mol mijn afstreep-tactiek ga gebruiken en ik ga ook zeker follow the money in excel zal bijhouden. 
Penningmeester hoef ik absoluut niet te worden.

De joker-twist: de jokers kunnen de pot op. Ik ga niet BigBoots van vorig seizoen zijn om dan al snel af te vallen (Sorry BB  ::love:: ). Ik ga me niks aantrekken van deze twist en het spel spelen zoals ik hierboven heb verteld. De twist is zeker tof en goed bedacht, daar niet van, maar ik wil niet zomaar blootgeven dat ik een kandidaat ben.
Ik hoop natuurlijk wel dat andere kandidaten wel aan deze twist gaan doen en ik die mensen kan afschrijven. Maar het zou me niks verbazen als De Mol in de eerste of tweede aflevering voor veel geld zal zorgen om zo onverwacht over te komen.
Ik kan perfect zeggen hoe ik dit spel ga spelen, maar ik durf te wedden dat het helemaal anders zal lopen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #3 Gepost op: 9-05-2020, 21:44:58 »
Mijn eerste biecht (deel 2):

Over de kandidaten gesproken: hier speelt mijn onbekendheid juist in mijn nadeel. Ik zie dat er video’s over de hobby’s die we hebben moeten invullen in de vragenlijst online komen. Voor mij is het niet makkelijk om te herkennen wie het is, maar ik heb iedere keer zin om ze op te zoeken en al hun berichten door te zoeken om er informatie uit te halen. Ik kan niet op voorhand wat research over hun doen en aangezien het absoluut verboden was om te laten merken dat ik meedoe, kan ik niemand een pb sturen om te vragen of hij/zij wel een aantal kandidaten herkent, want ik heb wel vermoedens, dus die kandidaten ga ik wel al eens opzoeken.
Gelukkig heb ik deze week veel tijd, dus dan kan ik als de kandidaten bekend zijn meteen beginnen met opzoekwerk zodat ik niet achterloop, wnat dan lig ik er misschien al snel uit en dat is het laatste dat ik wil!

Ik denk dat ik ondertussen genoeg heb gebiecht. Ik zal mijn best doen om te proberen om wekelijks te biechten.
Tot binnenkort, heilige biechtstoel!  ::zwaai::

Biecht 0.3

Ik ga mijn biechten lekker nummer, ook makkelijker voor mijn overzicht.

Mijn vermoedens van de kandidaten tot nu toe:

1) Fabiann ??? Bij het Eurovisie songfestival denk ik gelijk aan hem, maar ik kan gamen en hardlopen nog niet 123 linken. Even in het Songfestival-topic gekeken, en dan zou Brtdm wel een logische optie kunnen zijn.

2) Lucy: Musical, zingen en lezen plus Pretty Woman (musical liedje), lijkt mij niet duidelijk

3) Ikzelf  ::)

4) Nieky, Voetbal, wielrennen en (pub)quizen??

5) Geen idee, waarschijnlijk een nieuweling (is dat een woord?)

Oh wat is die Michael90 al aan het mollen zeg!
Heb je misschien deel 2 van mijn inschrijvingslijst nog? Heb hem per ongeluk verwijderd en is misschien toch wel handig om te weten wat ik precies heb ingevuld ::zwaai::

Ach een beetje stuntelig gedrag kan geen kwaad, is vaak ook wel grappig ::tandpastasmiley::
Bedankt voor het sturen!


Zou Vieffan kandidaat 8 zijn ::oink:: ::oink::
Spelletjes spelen en hockeyen kan ik aan haar linken. Koken weet ik niet

Of sla ik nu de plank compleet mis ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #4 Gepost op: 9-05-2020, 21:57:00 »
Mijn tweede biecht:
Tik tak tik tak....

Lieve geheime biechtstoel,

Mijn tweede biecht is veel sneller dan verwacht.
Ik begin me zorgen te maken. Er klopt iets niet. Het spel begint over een halfuur en er moeten nog filmpjes verschijnen van 3 kandidaten, waaronder ik. Sinds zondag worden er elke dag 3 video’s geplaatst, maar als het morgen begint dan komt dit toch niet goed uit?
Ik vermoed dat 2 andere kandidaten en ik een speciale rol zullen spelen in de eerste opdracht. Misschien speelt het in ons nadeel en moeten wij meteen een test tegen elkaar maken? Dat zou KEIHARD zijn... Maar zo zit dit geweldige spel nu eenmaal in elkaar.
Of speelt het juist in ons voordeel en maken we meteen kans op een vrijstelling?
Het kan ook gewoon dat ik me zorgen maak om niets...

Ik weet het oprecht niet. Zolang het maar niet met treinen heeft te maken  :-X

Ik wacht geduldig af naar 12 uur in de hoop dat ik iets meer zal te weten komen. Meer kan ik op dit moment niet doen. De 8 kandidaten staan allemaal in mijn excel met de dag en tijd wanneer hun video online kwam en ook per kandidaat heb ik al de 3 hobby’s en het favoriete liedje kunnen invullen.

Hopelijk weet ik over 15 minuten meer en speelt dit in mijn voordeel, want ik ben voorbereid en ik ben er helemaal klaar voor, maar laat de eerste opdracht alsjeblieft niet in mijn nadeel spelen!!

Wish me luck, biechtstoel!

“Keep your best wishes, close to your heart and watch what happens.”

Biecht 1.0

We zijn begonnen ::bravo::

Na twee seizoenen aan de andere kant van het spel gestaan te hebben als (co-)presenator, mag en kan ik zelf een keer meedoen aan het spel. Het is toch leuk om eens als kandidaat het spel te mogen beleven i.p.v. als spelleiding. Het kan natuurlijk een voordeel zijn om spelleiding te zijn, maar het kan juist ook nadelen hebben. Ik heb natuurlijk ervaring met de gang van zaken en weet dus ook hoe vroeger de mol gekozen is. Dat kan een voordeel zijn, maar ook juist een nadeel, omdat je dan sneller in een tunneltje kan belanden. Als kijkt naar het verleden, dan zijn er drie actieve personen gekozen tot mol: Lukie4, Swifty en HIDM. Dan zou je kunnen zeggen dat de actievere personen op het forum meer kans maken om de mol te worden dan andere kandidaten, maarja D*N vind ik juist iemand die daar niet op let en degene kiest die hij het beste vindt (zoals het hoort natuurlijk).

Eerst maar eens achterhalen wie de overige 11 kandidaten zijn, dan zal het wellicht makkelijker zijn om de koren van het kaft te schijden. Heb wel een paar vermoedens, maarja dat zegt ook niet alles.

Let go!!

Oke, hoe subtiel kan Brent zeggen dat hij kandidaat 10 is  ::vergroot::

Ben benieuwd of diegene die kandidaat 10 krijgt, dit doorheeft ja of nee?

Oke, we zijn pas 23 uur bezig, en pas circa 7 uur zijn alle kandidaten bekend, en ik begin me nu al te irriteren aan bepaalde mensen. Dat beloofd wat ::ohno::

Enfin, kijkend naar de 12 kandidaten kan ik er al wel een paar afstrepen denk ik, maar daar ga ik zometeen eens rustig over nadenken ::jaja::

Wanneer gaan de spelfanaten eens tot de conclusie komen dat zit soort vragen niet werken ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #5 Gepost op: 9-05-2020, 22:00:05 »
We zijn begonnen! :D
Ik ben vreselijk slecht in dit spel, maar misschien wordt het nog wat met al deze nieuwe rare mensen. Ik vind het nu al een leuke, maar ook vreselijk actieve, irritante groep kandidaten, maar ik ben toch ook blij dat we lekker actief bezig zijn (volg je me nog?).

Sanmol benaderde mij al zodra mijn deelname bekend was voor een bondje, omdat hij mij blijkbaar 100% vertrouwt. Dit gebeurde ongeveer een minuut nadat iemand (I'm looking at the host right now) stelde dat ik al die mannen wel leuk vond, dus wie weet heeft ie rare ideeën in z'n hoofd gehaald ;D (Nee grapje, Sannie, grapje). Goed, hij wilde dus een bondje. Ik was nog niet eens echt begonnen aan het spel, maar sure! Waarom niet? Als jij mij 100% vertrouwt, en ik jou niet, hebben we volgens mij een topdeal. Meteen maar inschrijflijsten uitgewisseld, niet gefaket want dat komt altijd uit natuurlijk, en toen ook maar zelf even mijn mensen gaan benaderen: Timmie en Robbie. Daar kan ik namelijk mee appen dus dat is lekker makkelijk.

Timmie was meteen om, die verwachtte het bondje al. Heel goed Timmie. We hebben nog niet veel info uitgewisseld, maar hij heeft me al wel een lijstje met de favo nummers uit de introfilmpjes gestuurd. Topper! Die heb ik dus meteen doorgestuurd naar Robbie :-X

Robbie is namelijk mijn partner in crime numero 1. We hebben afgesproken elkaars nummer 1 bondje te zijn. Hij heeft toch geen andere bondjes zegt ie, want daar heeft ie geen tijd voor, en ik vind Robbie leuk dus dat is mijn superrationele reden. Hij moet wel mensen gaan benaderen voor inschrijfformulieren, maar daar was ie t wel mee eens. Ik heb hem ook maar even uitgelegd dat ik nooit de mol zou willen zijn omdat ik dat online dus echt helemaal niet kan, duhhhh  ::joehoe::

Al met al is het wel goed in bondjesland volgens mij. Alhoewel ik Sanmol in de restaurantopdracht wel nu al vreselijk irritant vind, maar dat merkt ie vanzelf wel ;D Met z'n 'nee nee ik weet het zeker het is gewoon zo' en 'ik kan deze opdracht niet alleen hoor' aaargh

Oh ja, opdracht 1 was ook erg leuk. Ik ga er voor deze aflevering even vanuit dat de Mol tussen de mensen zit die geen geld verdiend hebben, omdat dat de helft van de groep is en dus goed schuilen is voor de Mol, maar het kan natuurlijk ook dat ie vertrouwen wilde winnen. Maar we hebben toch al weinig om op af te gaan, dus ik doe even die aanname.

Opdracht 2 wordt nog een hele opgave voor mij, een waarheid verzinnen die lijkt op een leugen én die HIDM nog niet van me weet lol

Anyway, ik vind het in ieder geval alvast leuk en we gaan zien hoe het verder loopt. Byeee ::zwaai::

Waar ben ik beland ::)

Super leuke groep en ook lekker divers, maar sommige personen? Doen ze nou echt zo opzettelijk zichzelf verdacht maken? Of is this real ::)

Twaalf kandidaten, nouja elf en een mol. Mijzelf kan ik al afschrijven als mol, dus dat betekent als +/- 9% kans dat ik de mol raadt. Echter zijn er in mijn ogen al een paar kandidaten die ik direct een minnetje kan geven, namelijk Brent, Michael90, Lodewijk Backer en Chardo. Niet lullig bedoeld, maar zou Dennis echt overweggen om één van hun de mol te maken? Terugkijkend naar toen ik nog presenteerde, zou ik denk ik niet het risico genomen hebben ( ::hug:: jongens) maarja, Dennis blijft Dennis en die houd wel van dit soort 'risico's', maardan alsnog, zou je dan je zo opstellen in deze eerste opdracht? En dan geef ik Chardo nog de meeste kans

Dan hou ik nog over: Lucy, Sanmol, MollenvangR-Art, Robindtc,  Vermoljoen, LdHmolletje en Robbieazerty. Hier zie ik wel zeven potentiele mollen in. Echter staat LdHmolletje het laagste op mijn lijstje. We zijn nu ruim een dag bezig en hij is nog bijna niet online geweest, o.a. tijdens het avondprogramma. Als mol zou je dan toch aanwezig willen zijn? Dus ik durf bij Ldhmolletje een minnetje te zetten.

Vier personen die ik zeker in de gaten ga houden zijn Lucy, Sanmol, MV en Robbie. Lucy kwam al met een bondje, dus dat is mooi. Kijken of dat gaat helpen. Op hoop van zegen hoe de rest van deze week zal gaan en of de spelfanaten eindelijk eens een 'goede' vraag aan stellen

 ::zwaai::

Edit: As we speak stelt Michael een vraag die hij direct had moeten stellen ::)

Oke, waar is die Michiel mee bezig? Hij vraag in de PB om een land, maar dat kan niet dus hij krijgt een ander land, toevalig Japan?

Zou een mol dat nu al doen?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #6 Gepost op: 9-05-2020, 22:03:14 »
En bondje II is een feit, gelijk ook de laatste eigenlijk. Meer dan twee bondjes vind ik echt te veel.
En weer iemand die hoog stond in mijn lijstje potentiele molverdenkingen: MV ::bravo::

Ondertussen is Michael90 toch weer wat omhoog gegaan kwa verdenkingen. Kan daar nog geen goed beeld van krijgen. Ondertussen is LdHmolletje verder gezakt, niet meer online geweest sinds gisterochtend ::ohno::

Toch maar weer eens tijd voor een korte biecht.
Eerst een toelichting op mijn verhaaltje.

Hopelijk pakt mijn gedachte goed uit. Ik weet dat ik, toen ik net lid was van het forum, meerdere malen gesproken heb over mijn gebroken been. Hopelijk herinneren de oud-mollen dit en gaan ze denken dat ik daarom het verhaal aangedikt heb zodat ze denk dat ik dat express benoemd heb zodat ze andere gaan denken.

Ik kwam dus gisteren tot de ontdekking dat ik bovenaan sta bij de verdenkingen als mol zijnde in de algemene pol. Altijd goed, hoewel ik dat eerlijk gezegd een beetje met een korreltje zout neem. Hoewel het natuurlijk wel prettig zou zijn als andere kandidaten dat wel gebruiken bij hun verdenkingen.

Ondertussen gaat het goed met mijn 'Presentatorsbondje'. MV en ik hebben redelijk wat contact en dat voelt prettig. Hoewel ik hem nog een klein beetje verdenk, wordt dat wel minder. (Zal je net zien dat hij de mol is  ::) ). Bondje met Lucy is op dit moment nog in rustig vaarwater, maar dat komt wellicht nog wel. Verder heb ik geen plannen voor bondjes. LdH kwam al aanzetten met een 'Vliegtuigspottersbondje', maar daar heb ik nog niet op gereageerd. Vraag mij af wat de meerwaarde van dat bondje zou zijn?

Een ding weet ik eigenlijk wel zeker, denk niet dat we het goede land gaan raden. Ze snelheid zit er niet in, vooral door de spelfanaten in mijn optiek. Kan wellicht in mijn voordeel werken. Ik ben actief bezig geweest, maar als de opdracht niet lukt, kan dat verdenkingen op mijn zetten onder het mom van 'hij deed goed zijn best, wist hij dat de opdracht niet ging lukken?'. Wellicht sla ik nu de plank compleet mis, maarja wie gaat het zeggen ::rofl::




And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #7 Gepost op: 9-05-2020, 22:03:34 »
Mijn derde biecht:
Lieve geheime biechtstoel,

Het is niet gemakkelijk. Ik heb soms goede ideeën en dan wil ik ze plaatsen en dan bedenk ik me opeens, want ik mag niet te onverdacht zijn. Ik moet een verdachte van vele kandidaten zijn. Ik probeer zoveel mogelijk bij te houden in excel. Ik vind dat ik een geweldig systeem heb. Per aflevering een apart bestand en per opdracht 2 sheets: feiten en interpretaties. Alles wat ik verdacht vind of wat ik zeker moet onthouden hoort thuis bij de interpretaties, alle feiten, dingen die ze kunnen vragen in de test, hoort daar thuis. Zo kan ik tijdens de test snel opzoeken en antwoorden.

Achter de schermen is de rondvraag naar vragenlijsten niet zo veel als dat ik had verwacht. Gisteren kreeg ik een bericht van LdH om te ruilen en ik weet niet of het slim van me was, maar ik heb mij lijstje onvervalst doorgestuurd en ik hoop dat ik die van hem ook onvervalst heb gekregen. Ik vind het moeilijk om in te schatten of iemand liegt of niet, want het enige dat je ziet zijn gewoon wat lettertjes die samen woorden vormen en die woorden vormen één zin.
LdH vertrouw ik: niet veel actief, maar komt wel met goede ideeën.
Lucy verdenk ik ook niet. Ik heb haar een bericht gestuurd om te vragen of we onze vragenlijsten kunnen uitwisselen, ook zijn we onze verdachten aan het bespreken. Ik heb mijn vragenlijst gestuurd en ik heb die van haar ook ontvangen. Ik had haar gezegd dat ze zichzelf iets meer verdacht moet maken, maar zo wil ze het spel niet spelen. Ieder zijn/haar manier, maar als zij er snel uit ligt, dan weet ik welke kandidaten niet De Mol zijn. Maar voorlopig moet ze van mij nog niet vertrekken.
Michael90 heb ik ook een berichtje gestuurd, want ik zou het niet riskeren om hem de rol van Mol te geven. Ik heb gezegd dat hij net zoals mij ook redelijk onbekend is. Veel kandidaten weten van mijn bestaan, maar veel over mij weten ze niet. Ik heb hem voorgesteld om vragenlijsten uit te wisselen en wat informatie te delen.

Ik heb bij de eerste opdracht echt geprobeerd om de juiste kandidaat te raden, maar dat is helaas niet gelukt. Ik ben echt trots op onderstaand schema dat ik over deze opdracht heb gemaakt! Als ik de test niet als snelste maak, snap ik er niks van  ::rofl::


Gelukkig werd ik niet in een nadeel geplaatst zoals ik vreesde!

Dan door naar de opdracht waar we nu mee bezig zijn: de gerechten. Ik zit in de slechtste positie. Ik had liever bij de douanen gezeten. Het gokken van die namen vond ik zo STOM  :-X ::rofl::
Ik denk wel dat ik er te veel juist heb gegokt en daardoor niet verdacht ben. Ik moet me dus iets verdachter gaan maken.
Bij de spelfanaten loopt het niet zo lekker vlot, maar we hebben nog tijd genoeg.




Ik denk dat ik pas echt conclusies uit deze opdracht kan trekken als ik weet hoe deze opdracht is afgelopen.

Voorlopig verdenk ik Tim, Lodewijk, Brent en Robindtc. Tim en Robin vooral door het nemen en openen van zoveel koffers zonder daar bij na te denken. Lodewijk is samen et Brent gewoon een gevoel dat ik bij hun heb.
Sanmol vind ik ook wel een beetje verdacht, maar Lucy vindt hem veel te obvious. Misschien is dat waar, ondanks dat hij voorstelde om te proeven.
Ik vind het echt niet gemakkelijk, maar er komen nog 2 opdrachten dus ik heb nog tijd genoeg om het uit te zoeken!

Wish me luck, geheime biechtstoel!  ::zwaai::



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #8 Gepost op: 9-05-2020, 22:08:43 »
Schrijft Sanmol nou express meerdere malen dingen dikgedrukt in een kleiner lettertype ::vergroot::

Omdat hij de mol is? En het een verborgen hint is? Of juist om te stoken?

Heb even zitten scrollen door zijn berichten eerder, voordat het spel gestart is, maar ik zie 123 niet vergelijkbare dingen ::vergroot::

As you speak about the devil ::)

Krijg ik net een of andere vage PM van Sanmol over Lucy als mol?
Als hij haar verdenkt, waarom deelt hij dat dan met mij?

Dwaalspoor?

Spaghetti Bluesky
Die eerste opdracht sla ik over. Serieus, ik had het zo makkelijk met dat vliegtuig. Alsof ik het per se goed had moeten doen. Ik bedoel, ook als Mol had ik hier toch niet fout kunnen zijn.

Kijk, het ding met die verhalen is, ik houd van uitgebreid vertellen, dus mijn verhalen zijn sowieso lang. Ik weet ook natuurlijk wel dat lange verhalen met details kunnen duiden op leugens, doordat je jezelf in de knoop praat. Maar, in tegenstelling tot Roeland, zijn beide verhalen wel (deels) waar gebeurd. Verhaal twee is echt waar gebeurd en mijn hart doet er soms nog steeds pijn van, is iets wat ik zeg om het dramatischer te maken dan het is, wat dus niet het geval is. C'mon dat is al tien jaar geleden ofzo, ik ben daar heus wel overheen. Hoewel ik toen wel een maand of wat heb lopen balen hoor. Maar ik moet wel toegeven dat het best een onwaar verhaal lijkt. En daarom vertoon ik hem ook.

Maar goed, verhaal 1 is een soort van waar. Maar ze behoren niet in hetzelfde verhaal thuis. De brandnetel duin was bijvoorbeeld wel waar. Al was het totaal niet off limits. Ik heb ook lekker wat Pokémon dingetjes erin verwerkt, want zo kennen ze me hier nou eenmaal.

Bestemming Restaurant
Ik snapte echt niks van deze opdracht en waarom snapt de rest het wel meteen? Ben ik nou zo dom? En dan word ik ook echt precies in de groep geplaatst waarbij ieder kwartier een actie uitgevoerd moet worden. Die Brent en Lodewijk zullen dit vast gepaste karma vinden. Joke’s on them, want Robindtc doet lekker al het pakwerk.

Maar waarom kunnen Robin en LdH die landen niet raden? Ik mag hopen dat we wel gewoon gehoorde teksten in Google mogen opzoeken, anders is het echt te moeilijk landen te ontdekken. En als je dat doet, wat ik heb gedaan, dan zijn sommige landen best wel makkelijk te achterhalen. Maar die Robin vindt enkel Japan en Argentinië. Een beetje raar hoor. Al heb ik de meeste wel gevonden, ik ga ze natuurlijk niet openbaren. Bij deze opdracht telt de winstjoker toch niet, dus mag ik wel een beetje nepmollen door niet alles prijs te geven. Ik heb het wel heel zoet tegen Lucy vertelt, omdat ik in haar toch wel voor nu een echt bondje wil zien. Het maakt me dan op zich niet zoveel uit dat zij weet dat ik niet de Mol ben. En dan kan zij lekker alles goed doen, dan komt er toch nog geld in de pot en kan men mij misschien nog wel verdenken. Helemaal perfect.

Ook wel heel jammer dat ik deze eerste grote opdracht ben gescheiden van Brent en Lodewijk. De enige twee die stijl in hun berichten hebben, sorry aan de rest. Ik vind het wel echt geinig om te zien hoe sommigen naar elkaar uithalen. En dan vooral Sanmol tegen Lucy. Ja, ik heb een verbond met Lucy, dus ik kan haar mening wel volgen. Maar die Sanmol kan toch niet de Mol zijn als hij zo makkelijk zo woest wordt op alles? En eigenlijk heeft hij ook wel een punt. Het zou wel mooi zijn als dit tactiek van hem is, maar ik heb van vorige WidM online spellen geleerd dat zowat iedere kandidaat makkelijker denkt en is dan mijn vermoedens zijn. Maar het zou wel echt mooi zijn als het zijn tactiek als Mol is om met iedereen ruzie te maken. Ik weet ook niet of dat zijn natuurlijke gedrag is.







And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #9 Gepost op: 9-05-2020, 22:09:27 »
Vermoljoen wilt een bondje
Vermoljoen wilt lijsten uitwisselen en wellicht een pact sluiten. Zullen wij een pact sluiten? Maar natuurlijk Vermoljoen. Vertel me alles wat je weet en dan vertel ik jou helemaal niks. Nee, maar dat ga ik niet doen. Die Vermoljoen heeft dit bericht ook naar Lodewijk, Brent en Lucy gestuurd. En dan nog zo naïef zijn om te vermelden dat hij 'niet het type kandidaat is die dit naar de rest stuurt'. Jongen, echt, denk je dat wij allemaal losse bubbels van elkaar zijn? Het spijt me (niet), maar als jij zo doorzichtig geniepig bent, dan verdien je het ook als eerste af te vallen.

Dus wat ik ga doen. Ik ga Lucy of Lodewijk of Brent toe laten happen. Dan krijg ik via hen Vermoljoens antwoorden, want dat is sowieso wel handig bij de test, dan geef ik hem lekker niet mijn antwoorden en misschien verdenkt hij mij dan wel een beetje. Of nou ja, ik heb hem verteld dat ik niet alles wil delen, maar misschien een paar antwoorden. Maar kom op, hij kan toch ook niet de Mol zijn? Lucy vertelde me dat hij 16 jaar is. Dat is volgens mij de jongste kandidaat. No way dat hij over een veel capabeler persoon als Lodewijk, Brent of ik gekozen wordt.

O ja, en Lucy vertelde me dat ze al eerder de Mol is geweest, dat dat niet goed is uitgepakt en dat daarom deze keer expliciet niet de Mol wilde zijn. Dat neem ik dan maar voor waarheid aan, want in de opdrachten is zo ook erg kandidaats. Of ik Lodewijk en Brent vertrouw? Daar durf ik niet mijn hand voor in het vuur te steken. Maar ik weet dat Lodewijk enorm kan panikeren als het jokers gaat en dat Brent ook een onzeker gansje kan zijn als het erop aankomt, dus wellicht dat in ons nieuwe triplepact dat wel eens naar boven zou kunnen komen en dan streep ik ze voor goed af.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #10 Gepost op: 9-05-2020, 22:09:35 »


"En u kunt gaan geniet van ... de actie in het songfestival" is hetgeen wat de presentator hierboven zegt voor één van de beste liedjes ooit live wordt gebracht op het grandieuze festival. Ik hoop dat anderen ook kunnen gaan genieten van de actie die ik in Widmonline 2020 zal teweegbrengen.

Het is nu 1 maart 2020, 22u30. Daar gaan we dan, het spel is nu echt begonnen. We hebben ondertussen opdracht 2 tot een goed einde volbracht en zijn volop bezig met de groepjes samen te stellen voor opdracht 4. Ik ben helemaal #hyped dat ik geselecteerd ben voor dit spel, want ik heb er ontzettend veel zin in. Het spel is ondertussen al een paar dagen bezig, maar ik heb het goede voornemen om toch wekelijks een biechtje neer te pennen omdat het er anders niet van zal komen. Ik ben Brent en ik kom uit België, de meeste van jullie zullen mij enkel kennen van een recente WvW en verder niet. Dat hoeft ook niet, want ik hoop dat ik mijn stempel kan drukken tijdens het verloop van Widmonline 2020. Ik kan een bitch zijn, maar ik kan ook poeslief uit de hoek komen en dan meen ik dat ook echt. Tactisch doe ik me vaak dommer voor dan ik ben, dat helpt zeker als er weinig mensen me kennen. Aan de andere kant snap ik sommige opdrachten niet altijd even goed, maar dat zal me misschien wel verder in het spel helpen. Ik ben niet de mol, want dat wou ik ook niet. Ik ben een kandidaat in hart en nieren.

Opdracht 1 liep goed af. Ik heb weten te raden dat Mollenvanger kandidaat #7 was, dus meteen wat geld in de pot. Opdracht 2 is momenteel nog afwachten, maar ik denk ik geen geld in de pot zal brengen aangezien de ex-mollen mijn pisverhaal al als waarheid hebben aangewezen (wat het ook is). Opdracht 3 is voorlopig de meest interessante opdracht, ook achter de schermen. Ik vind dat Lodewijk, Michael en ik ons uiterste best hebben gedaan. De opdracht liep goed af omdat we zo veel goede dingen hebben weten door te geven. Sanmol vroeg privé nog tijdens de opdracht of ik om India zou gaan vragen, maar ik was het oprecht vergeten te vragen en dus kregen we wat random landen. Wist ik veel dat we ook daadwerkelijk naar India zouden gaan. De opdracht is goed gelukt, ik heb mijn best gedaan én ik ben niet onverdacht. Niet heel slecht, toch?

Inzake bondjes ging ik meteen met Lodewijk klikken. Ik ken Lodewijk al zo'n 7 jaar en we zijn eigenlijk zeer goede vrienden van elkaar. Dit is een voordeel omdat we elkaar goed kunnen vertrouwen en op elkaar ingespeeld zijn, maar ook een nadeel omdat we al zoveel van elkaar weten. Chardo kwam er snel bij omdat we hem ook goed kennen (exXxtreme molfanaat trouwens), en dus hebben we besloten een triobondje te vormen. Hét Pokétrio, leuke naam. We kennen elkaar immers van een Pokémonforum, oh wat erg. We hebben onze lijsten meteen met elkaar gewisseld en het bondje zal minstens stand houden tot er nog 6 deelnemers over zijn. Ondertussen gaat Lodewijk aanpappen met Vermoljoen, Chardo met Lucy en ik met Robbie. Zo gaan we ook deze lijstjes aan elkaar doorspelen om het onszelf makkelijker te maken.

Ik heb ondertussen ook een aanbod van Sanmol gekregen om een bondje te vormen. Ik vind hem veruit de meest interessante speler, dus ik wil hem ook echt beter leren kennen. Lodewijk en Chardo weten wel dat ik wat met hem aan het praten ben, maar ik denk dat ik wel een beetje geheim ga houden hoever dit bondje zal gaan. Sanmol denkt volgens mij over veel dingen hetzelfde als ik, het lijkt me zeker leuk om met hem te gaan samenwerken. Hij kan trouwens mijn jurk ontwerpen voor als ik de finale haal, want dat wordt immers een modellenwedstrijd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #11 Gepost op: 9-05-2020, 22:10:47 »
Verdenkingen? Ik vind het allemaal nogal moeilijk om te bepalen zo snel in het spel. Ik denk dat het slim is om eerst wat mensen te gaan afstrepen. De deelnemers die ik voorlopig het minst verdenk zijn LdHMolletje, Michael90 en Vermoljoen. LdH is in mijn ogen véél te inactief om de mol te zijn, we moeten altijd op hem wachten. Vermoljoen is in mijn ogen te jong en Michael doet wel erg zijn best om een afleveringjoker te krijgen, vind ik. Hij heeft opdracht 3 ook niet echt weten te beïnvloeden ofzo, en dat wil je wel als mol. MollenvangR-Art, Robbieazerty en Robindtc zijn ook best inactief, maar die streep ik sowieso nog niet af. Ik hoorde van Chardo dat Robindtc wel erg zijn best deed bij de koffers en Robbie wist natuurlijk het juiste land te raden. Het lijkt me zo raar mocht de mol dat doen, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Timvdons vind ik echt een vervelende huilebalk en van mij mag hij als eerste het spel verlaten. Dit is geen spel waar iedereen vriendjes met elkaar is, neem maar het eerste vliegtuig (hihi) naar huis knul. Sanmol neem ik mee, maar ik moet wel onthouden dat hij via PM aan mij vroeg om India te gaan gokken. Dat vind ik best onmols, want waarom zou de mol aan mij vragen om het juiste land van bestemming te gaan vragen bij opdracht 3? Dat is raar om in een eerste opdracht te gaan doen als je totaal nog niet verdacht bent.

Op dit moment denk ik dat de mol tussen Chardo, Lucy en Lodewijk zit. Chardo zou me achteraf nog verbazen, maar hij is ontzettend geslepen en ik vertrouw hem in het spel voor geen cent. Buiten het spel is hij een schatje, maar ik moet gewoon alert blijven. Stiekem wil ik ook niet dat hij me uitlacht als hij wél de mol is en ik niét op hem heb gezeten. Als hij niet de mol is, dan is dit enkel maar een compliment dus het is een win-win. Dit geldt ook voor Lodewijk trouwens. Lucy is leuk en lief, en bekend. Het is geen geheim dat ze goede vrienden is met D*N, en dan ligt het voor de hand dat hij haar zou kiezen. Net daarom zou hij haar natuurlijk niét kiezen. Iets om over na te denken. Mijn kroonverdachte blijft Lodewijk. Ik vind hem een klein beetje onwennig doen. Zijn speelstijl is niet echt anders, maar ik merk wel dat er wat is. Toen ik aan hem (per ongeluk) vroeg om India te raden had hij één of ander raar excuus dat hij in een winkel naar een tapijt aan het zoeken was? Minuten later was hij dan .gif's aan het posten, ik vond dat maar een raar verhaal. Ik weet ook dat hij zéér graag de mol wil zijn en mij (en Chardo) om de tuin wil leiden. Dat lukt best aardig, maar ik blijf op mijn hoede. In ieder geval blijf ik nu doen alsof ik hem niet verdenk, maar ik denk wel dat ik hem ga invullen als Mol. (Als je dit achteraf leest en je bent de Mol, je doet het erg goed maatje. Als je de mol toch niet bent en ik ben achteraf verzonken in mijn tunnel, dan heb je het ook goed gespeeld!). Ik hoop in ieder geval dat ik niet als eerste af zal vallen, ik ben zeer benieuwd naar opdracht 4. Hopelijk mag ik in het duo dat het overzicht mag bewaren!

Groetjes en kusjes van Brent x

Oh nee, een glas water? Dat doe ik écht niet!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #12 Gepost op: 9-05-2020, 22:12:34 »
Ik vind het wel weer eens tijd voor een biecht, en even tijd om uit te blazen. Wat een groep en wat een week tot nu toe :o

Der zitten echt een paar karakters tussen hoor. Dennis moet in het casting team van Big Brother USA, krijgen we weer eens een goed seizoen.
Enfin, wie is nou de mol. Geen idee ::rofl::

Sanmol? Eerlijk gezegd hoop ik het niet, want dan neem hij de rol die hij nu speelt wel heel serieus, en wellicht gaat dat wel iets te ver. Wel is duidelijk dat hij erg probeert te sturen, zijn mening door te duwen en vooral andere de schuld te geven. En dan heb ik het nog niet eens over zijn PM-bericht die hij stuurde om Lucy verdacht te maken. Ik hou hem in ieder geval in de gaten

Lucy zou de mol kunnen zijn. Is actief bezig, heeft soms haar momenten, maar ik begin wel te twijfelen aan haar molschap

Lodewijk Backer en Brent zijn in mijn ogen echt niet de mol. Ze komen bij mij vooral over als types die zichzelf verdacht willen maken en aandacht willen krijgen. Zou ik een hele aparte tacktiek vinden.

Chardo is vergelijkbaar als hierboven genoemd, maar hou ik voor de zekerheid in de gaten. Denk niet dat hij de mol is, maar zou heel heel misschien nog kunnen

Michael90 vind ik nog te opvallend voor een mol. Doe nog niet heel veel eerlijk gezegd

Robbie zou ik potentie de mol kunnen zijn. Houdt zich op de oppervlakte, doen zijn werk, maar vergeet wel India dikgedrukt te posten ::vergroot::

MV is vergelijkbaar als Robbie op dit moment

LdHmolletje, als hij de mol is, dan weet ik het ook niet meer. Hij is heel weinig online, en zeker op de belangrijke momenten afwezig. Dat zou een mol toch niet doen.

Robindtc doet actief mee. Zou de mol kunnen zijn.

Vermoljoen is net zoals Robin.

Mijn mollen op dit moment:
Sanmol, Lucy, Vermoljoen en Robbie. Maar dat kan zo weer anders zijn ::)

Hey allemaal het is hier Sanmol,

Het is nu halverwege aflevering 1, en de test komt er al snel aan. Ik merk dat ik het echt héél moeilijk vind om te nepmollen, en mijzelf als een agressieve, verwende, domme en vooral irritante kandidaat op te stellen. Voordat ik begon met dit spel had ik eigenlijk verwacht de mol te worden, maar D*N had uiteindelijk toch besloten om iemand anders te kiezen. Wie het is? Dat weten we pas in aflevering 10, maar ik heb al een paar verdachte dingen gezien. Lucy, die gerecht 8 en 11 omdraaide. Molvanger, die amper werk deed en altijd met mijn nepmol-actie meeging. Lodewijk & Brent, die met domme suggesties kwamen. Tenslotte ook Chardo, die ook zichzelf van de domme hield. De anderen heb ik nog niet kunnen betrappen op iets heel erg mols, dus ik zal hun niet te veel meenemen in de eerste test.

Ik merk wel dat ik deze groep kandidaten & mol héél irritant vind, en vooral de enige vrouw onder ons. Altijd tegenin mij gaan, en dan verwachten dat ik haar klakkeloos achterna ga. Wel nee miss ring leader. Dat doen we dus even niet. Hopelijk ga je er als eerste uit, want jij zit ook op mijn mol ;).

Met veel grúten,
Sanmol


Waarschijnlijk wordt er een hint verwerkt in opdracht 4. Zoveel chaos is een mooie gelegenheid voor een hint. De vraag is alleen of ik zin en tijd heb om ernaar te zoeken

Misschien met wat motivatie


Ik ga het gewoon proberen.

Ik pak de vrijstellling.
Ja daaaag

Kut ;D nou ja at least I've tried ;D :P ik weet in ieder geval wel wat ik mijn mond ga houden. Dit is te waardevol :P
Ik probeer nog wat anders, ik vind ze alle 3 ;D En anders dan komt het later misschien nog wel :P  ::zwaai::

Ik word bijna gek van de foodmarkt opdracht (in de positieve zin).
Leuke en vooral chaotische opdracht ::bravo::
Maar wat moet ik ermee, stomme kruidvat ::)

Trouwens, gaf Lucy nou een hint weg met dat muziekje in haar water-filmpje? I have the time of my life  ::vergroot::

Zal waarschijnlijk express gedaan zijn om verdacht te worden ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #13 Gepost op: 9-05-2020, 22:26:53 »
Dan volg ik voorlopig de route die ik nu gekregen heb. En o ja ik heb zojuist 90 pakjes pleisters gekocht  ::rofl::

Oke, ik ben lekker bezig ::)

I.p.v. 46 - 20 - 3 = 46 - 23 = 23 te doen, heb ik 46 - (20 - 3) = 46-17 gedaan ::schaam::

Lekker bezig



Waarom ben ik soms toch zo verstrooid. Eerst doen ik de eerst som onbedoeld fout, nu gaat het bij die derde ook lekker.

Wellicht zorgt het nog voor verdenkingen, maar dit ligt er wel te dik bovenop ::)

Hmm, zou het overnemen van accounts door HIDM een hint zijn ::vergroot::
Denk het niet, maar zou het wellicht toch?

Volgens mij wordt ik de nieuwe Jochem van Gelder ::ohno::
Wat ben ik domme fouten aan het maken, en als het nou eens express gegaan is ::ohno::

Food Market (95% Sanmol
Brent vertelt mij op voorhand dat Sanmol mij verdenkt. Oké, mooi, want ik zit bij hem in een team. Ik heb overigens snel het mode team gekozen, omdat die niet bezet is, niet erg gewild en ik geen zin had, zoals ieder ander, om te proeven. Maar dan zit ik dus bij San in een team. En laat hij nou heel voortvarend zijn in het maken van die Mangatars. Ik was serieus bezig met het maken van een toen hij er al een plaatste. Ja, zo kan ik toch niet meehelpen? Dan ga ik ook maar gewoon Mollen hoor.

Het absoluut mooie is dat hij me wel de huid vol gescholden heeft in ons overleg. 'Jij doet niks!' en 'Ik ga je exposen als Mol!'. Nou is dat overduidelijk tactiek om agressief achter de waarheid te komen. Ik zit toevallig in een team met hem, maar openbaar scheldt hij er ook op los. Dus als ik me verplaats in de Mol, is het enige wat ik kan doen in de tegenaanval gaan. Want ik heb immers wel bij opdracht 1 en 2 geld verdiend. Het is wel leuk om zo verdacht te worden.

Dit heeft me wel even tot denken gezet dat als hij de Mol is, hij wel een briljante tactiek heeft uitgekozen door zich heel agressief op te stellen, te wijzen naar anderen. En het werkt op zich wel goed, want daardoor zou ik juist me extra verdacht opstellen door te gaan nepmollen, want ik wil natuurlijk dat hij fout blijft zitten. En ik kan me zo voorstellen dat meerderen dat denken en doen. Hoewel, iedereen behalve Lucy dan. Die is echt niet de Mol. Dat kan niet...

Nu wordt ie mooi, zelfs als ik de waarheid spreek, wordt ik als mol bestempeld.  ::rofl::

Waarschijnlijk heeft MV dus een bril, als ik Minke's reactie moet geloven. Ga zijn inschrijfformulier maar eens nakijken. ::jaja::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #14 Gepost op: 9-05-2020, 22:28:16 »
Hoi biechtstoel!  ::joehoe::

Het is tijd voor de test en executie, en er is natuurlijk ontzettend veel gebeurd deze week. Om te beginnen heeft Chardo me ook benaderd voor een bondje, en eigenlijk is dat een vele malen nuttiger bondje dan Robbie. Dus ik heb eigenlijk stiekem besloten van Chardo mijn nummer 1 bondje te maken, maar dat hoeft Robbie natuurlijk niet te weten ;D

Chardo en ik wisselen vooral gedachten uit over wie de Mol wel en niet zou kunnen zijn, en we hebben gezamenlijk even alle inschrijfformulieren verzameld dus dat is ook top. Ik praat met Robbie, Tim en Sanmol ook nog wel over wie de Mol zou kunnen zijn. Maar om eerlijk te zijn verdenk ik Tim zelf wel, en ik ben ze stiekem aan het overtuigen om op Chardo te spreiden, want die is best verdacht maar dat is ons plan. Ik denk dat hij de Mol niet is, onder meer omdat hij tegen mij een aantal dingen heeft gezegd die nuttig waren in het halen van de reisopdracht, zoals dat Ecuador waarschijnlijk toch wel in hun playlist zat.

Ik heb ook een Follow the Money schema gemaakt. Lodewijk staat momenteel onderaan, gevolgd door Mollenvanger. Die ga ik dan ook allebei meenemen in de test. Daarnaast wil ik Tim en Brent meenemen in de test. De rest heb ik eigenlijk allemaal al afgestreept ::rofl::

- Vermoljoen lijkt me geen Mol. Steeds als hij molse dingen doet, doet hij iets waardoor dat heel erg opvalt. Bovendien heeft hij al veel mensen benaderd voor informatie en stuurde hij mij zelfs allemaal schema's op. Dit kan natuurlijk een façade zijn, maar vooralsnog geloof ik er niet in. Hij was ook heel erg goed bezig met het namen raden bij de reisopdracht.
- Robbie zou theoretisch mijn blinde vlek kunnen zijn, maar ik geloof niet dat hij de Mol zou willen zijn als hij er niet vol voor kan gaan en hij heeft duidelijk niet heel veel tijd. Bovendien had hij makkelijk kunnen weigeren appelmoes of ketchup te eten, omdat hij het niet in huis had en dat van tevoren had gezegd.
- LdH... Tja ik geloof stiekem gewoon niet dat hij ooit als Mol gekozen zou worden, aangezien hij nooit veel online kan zijn.
- Michael heeft tijdens de reisopdracht heel veel informatie binnengebracht en bij de marktopdracht in z'n eentje €300 binnengehaald, dus die heeft volgens mijn schema na mijzelf het meeste geld verdiend. Lijkt me dus ook geen Mol.
- Sanmol is aan de ene kant veeeeel te agressief en aanwezig om de Mol te zijn en doet aan de andere kant eigenlijk ook stiekem best wel veel goed. Hij heeft bij de marktopdracht alles gedaan en ook heel veel liedjes geraden bij de reisopdracht.
- Robin heeft samen met mij €500 verdiend in de marktopdracht, terwijl Brent wel voor de hint wilde gaan. Dat is ontzettend onmols in mijn ogen. Hij heeft ook heel veel koffers van de band gehaald in de reisopdracht en veel meer dan Brent mensen naar de juiste kraampjes gewezen.
- Chardo, ja zie boven. Je moet in dit spel ook gewoon mensen vertrouwen, dus als Chardo de Mol is, verdien ik het om af te vallen ;D

Dus ja, dan blijven er 4 over en aangezien het de eerste test is, ga ik spreiden over allevier. Gewoon gelijkwaardig want ik vind ze vooralsnog allevier even verdacht.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #15 Gepost op: 9-05-2020, 22:28:51 »
- Mollenvanger was mijn absolute hoofdverdachte tot hij ineens heel erg raar ging doen bij de marktopdracht en daar ook nog best veel geld ophaalde. Echter, hij had niet veel keus omdat wij mochten helpen met de quizvragen. Hij leek nog te proberen het schaakbord fout te doen, maar Tim en Vermoljoen waren te stellig dus deed hij het toch maar goed. Bovendien ook heel verdacht dat hij bij de reisopdracht nauwelijks iets bijdroeg en bij de marktopdracht ineens heel actief naar allemaal nutteloze kraampjes ging. Kreeg er ook een beetje productieassistentvibes bij ::vergroot:: Het is wel zo dat veel mensen hem al verdenken, dus dat spreekt weer een klein beetje tegen hem als mol.
- Tim heeft in de reisopdracht zo goed als niets gedaan, behalve koffers open maken. Hij ging pas luisteren naar de liedjes toen ik het hem specifiek vroeg, en ook nog alleen naar de timecodes die ik gaf. Het zou dus kunnen dat hij probeerde mee te liften op Sanmol die India gehoord dacht te hebben. Tijdens de marktopdracht ging hij in navolging van MV ook ineens veel kraampjes bezoeken, en hij heeft bijna alle sommen verkeerd gedaan, maar goed dat lag denk ik niet echt aan hem. Ik weet bij Tim nooit of ie nou gewoon echt van die stomme fouten maakt, of niet ;D
- Brent en Lodewijk kan ik niet goed hoogte van krijgen. Chardo kent ze redelijk goed, en hij verdenkt ze ook. Ik vind dat Lodewijk erg weinig bijgedragen heeft, maar hij is ook heel weinig actief geweest, en ik vraag me af of dat wenselijk is als Mol. Brent is er wel redelijk veel en heeft ook wel veel forummers geraden, maar lang niet zoveel bijgedragen daar als Michael. Voor deze twee geldt eigenlijk gewoon dat ik ze niet heb afgestreept, maar ook niet per se heel erg verdenk.

Bij nader inzien ga ik dus misschien toch iets meer vragen op MV en Tim zetten dan op Brent en Lodewijk ;D

Zo, tot zover mijn veel te lange verhaal over wie er allemaal verdacht zijn en wie niet. Ik vond de opdrachten deze week heel leuk. Leuk dat er zoveel gebeurt vooral! Dat zal wel minder worden naarmate er minder deelnemers zijn, maar toch. Sanmol en ik hebben een soort haat-liefdeverhouding geloof ik. Ik dacht dat ie me helemaal zat was, maar hij ging me toch weer pms sturen, dus wie weet houdt ie nog van me. Ik ben er in ieder geval achter dat ie me niet benaderd heeft vanwege Dennis' opmerking over mannen want... obvious reasons :P

En dan nu... Tijd voor de test! Hopelijk tot later biechtstoel! ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #16 Gepost op: 9-05-2020, 22:29:26 »
Pfoe, de eerste test. Zo'n druk staat daarop. En vooral voor iemand als ik, die nogal streberig kan overkomen. Brent en Lodewijk Backer gaan mij tot in het einde der tijden uitlachen als ik er als eerste uit lig. En dat geldt evengoed voor alle rondes tot aan de finale, maar vooral deze eerste!

Maar ja, wie is de Mol?

LdHmolletje? Nee, toch? Ik vind dat de Mol wel actief in de groep bezig moet zijn. Hij kan dat gewoon niet bijbenen denk ik. Zo zonder smartphone. En daarbij, dat wat hij meedoet, heeft hij wel goed gedaan. Lekkere Mol heb je dan...

Vermoljoen? Denk ik ook niet. Sowieso als absolute benjamin in de groep, denk ik niet dat hij die druk aankan noch gegeven zou worden. En daarbij betrap ik hem vaak op naïviteiten, zoals het vragen naar de totstandkoming van de groepsindeling bij de restaurantopdracht. Of ook zijn gamebreak door elk land toe te kennen aan een naam. Ik kan bevatten dat zoiets een samenspel is met de presentator om hem uit het zicht te halen. Maar Vermol doet niet echt dingen fout.

Sanmol? Hier sprak ik al eerder over. Hij is naar mijn inzicht het meest fanatiek en aanwezig, wijst mensen op verkeerd gedrag. Hij lijkt zo ontzettend kandidaat te zijn. En aan het begin van de restaurantopdracht streept hij vrijwel direct India weg. Eerlijk, dat doe je niet als Mol. Dat durf je niet als Mol! Maar ik zou het wel geweldig vinden als hij het was.

Lucy? Nee, echt niet! Dat kan niet! Het zou niet eens mogen. Van iedereen in het spel heb ik met haar het meeste contact en ze lijkt me te oprecht. Ze heeft nota bene het meeste geld verdiend. En ze vertelde me zelfs dat ze de Mol niet wilde zijn. Is ze het wel, dan val ik maar af. Maar dan heeft het de pot wel 1.000+ geschonken.

Robbieazerty? Zit in eet-duo. Daar wil je niet inzitten als Mol lijkt mij. En dan kun je nog beweren dat de Mol in deze keuze misschien niet sterk genoeg was, maar dan zeg ik je dat de Mol sterk in de groep moet staan. En ook dat hij wat meer aanwezig moet zijn, wat Robbie dus niet is. Het ding is wel dat ik van hem eigenlijk het minste heb opgeschreven. Ik weet niet of hij nou echt zo onzichtbaar is of gewoon afwezig was. Het kan gevaarlijk zijn...

Brent? Het ding is dat ik hem ken. Ik weet dat hij mensen kan misleiden en goed ook. Maar hetgeen dat tegen hem spreekt is dat hij eigenlijk iedere opdracht wel dusdanig goed heeft uitgevoerd binnen zijn kunnen. Hij raadt de kandidaat, hij schrijft twee verhalen, waarvan ik niet kon opmaken wat gelogen was, hij zat bij de spelfanaten, wat ik sowieso niet een erg fijne plek zou vinden als Mol en tot slot ook nog in de controlekamer, daar wil je al helemaal niet zitten lijkt mij. Ja op televisie misschien, maar online waar je alle beelden en feiten makkelijk binnen bereik hebt, kun je daar echt niet Mollen. Dus Brent, ik ga vast nog wel wat op je spreiden hoor, gewoon omdat ik weet dat je capabel genoeg bent om de Mol te zijn, maar je staat niet in mijn top 3.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #17 Gepost op: 9-05-2020, 22:29:37 »
Michael90? Het...kan? Denk ik. Ik bedoel qua karakter krijg ik niet zoveel hoogte van hem en blijft hij wat onder de oppervlakte. Maar op het gebied van resultaten staat hij toch wel hoog in FTM. De eerste opdracht heeft hij voltooid. Nou kun je daar nog van alles achter zoeken, maar het had niet echt gehoeven denk ik. En bij de spelfanaten heeft hij menig forummer geraden of net gegokt. Nou moet ik nog wel even goed bekijken wat hij gedaan heeft bij de markt opdracht, maar als ik Lucy mag geloven heeft hij daar ook weer zelf geld verdiend. Misschien dat ik nog wat op hem ga inzetten, een vraagje.

Lodewijk Backer? Een deelnemer met wie ik ook nog een soort van bondje had, totdat dat uitgroeide in een verbond met Brent erbij en nu is dat duo pact volledig ontgroeid. Maar ja, ik ken ook Lodewijk wel en ik denk dat hij wel de Mol zou kunnen spelen. Doet hij verdachte dingen? Ja, maar dat is meestal gebaseerd op inactiviteit en dan vind ik het niet echt een molactie als er iets misgaat. Wat ik wel echt verdacht vond is zijn redenatie tot het kiezen van de verkeerde kandidaat in de eerste opdracht. Het is bij hem altijd zo gegrond, maar dan toch fout... En dat is best wel zijn kracht, door heel analytisch te werk te gaan en dan daar net de misser te maken. Maar de voornaamste reden voor mijn verdenking jegens hem is toch dat ik weet dat hij mentaal sterk genoeg is om zich de hele editie te kunnen redden en staande te houden.

Robindtc? *schudt bedenkelijk het hoofd* Het kan en het kan eigenlijk ook weer niet. Ik heb het hier met Lucy over gehad. Die koffers pakken, tja daarmee doe je veel maar help je niet per se direct aan de oplossing van de opdracht. Hoewel hij er wel echt veel heeft gepakt en ook soms nipt. Maar goed, dat kan nog good will kweken zijn, want hij heeft uiteindelijk maar twee nummers geraden en daar verder geen echte poging meer naar gedaan. Maar ja, dan die 500 euro laten spelen in plaats van de Mol hint. Is zo'n hint naar de Mol omzeilen het waard om 500 euro in de pot te steken en je plaats op te offeren door maar bij de wegwijzers plaats te nemen? Kom op, je kan toch veel te slecht mollen in die kamer? Bij deze kandidaat wijzen de feiten er toch op dat hij niet de Mol is.

MollenvangR-Art? Ja, jongen. Dit zou wel eens kunnen. Tegelijkertijd vraag ik me echt af of je als Mol jezelf zo erg in de spot moet zetten door in te gaan op de spamkraampjes. Serieus? Is dat je tactiek? Chaos versterken. Het is hem gelukt ja, maar in ruil voor een hele harde verdenking. En niet alleen van mij, oh nee, ik weet dat Lucy hem sterk verdenkt, Brent en Lodewijk ook, en via Lucy heb ik vernomen dat Sanmol onder meer hem ook bovenaan heeft staan. Maar hij heeft ook wel het maximum helpen verdienen bij de quiz. Ik ga zeker wat op hem inzetten. Maar hij is niet mijn hoofdverdachte.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #18 Gepost op: 9-05-2020, 22:31:52 »
Timvdons? Ja. Dit zou de Mol wel eens kunnen zijn hoor. Hij is actief. Hij probeerde good will te kweken (denk ik) door mij goed te raden. Maar ja, dat was volgens de theorie die Sanmol eerder gaf in het spel, dus daar kon hij eigenlijk al niet meer omheen. Opdracht 3, veel geopend, maar om eerlijk te zijn heeft dat nog het minste effect gehad op het resultaat. Ik bedoel iedere kandidaat in dat team zou koffers hebben kunnen openen. En Lucy vertelde me ook dat hij geen enkel nummer heeft geraden en mooi meeging. En daarbovenop heeft zijn sleepdienst het behoorlijk verknalt. Deze kandidaat ga ik zeker weten meenemen in de test. Het ding dat me dan weer wel doet twijfelen is dat schijnbaar iedereen al op hem zit, evenals op MV.

Chardo? Ja natuurlijk ben ik de Mol! Nee... dat ben ik niet. Maar ik probeer wel Mols over te komen, althans naar de groep toe. Naar Lucy ben ik eerlijk geweest. Het ding is, je kan dit spel niet alleen spelen. Je hebt iemand nodig om tegenaan te klankborden en dan kost dat maar een mogelijke verdenking van een medekandidaat, maar zo speel ik dit spel. Brent en Lodewijk, die geloven volgens mij nog wel dat ik het zou kunnen zijn, maar ja, dat is vice versa. Ik denk op zich wel dat ik verdacht ben hoor. En die kut Lodewijk en Brent lachen me natuurlijk weer vierkant uit als het niet zo blijkt te zijn, want ik was in de editie van Brent ook totaal niet verdacht terwijl ik me zo wel opstelde het eerste deel van het spel. Ik denk vooral dat mensen mij niet echt goed kunnen inschatten. Dus dat is mooi meegenomen.

Ja, ik moet wel even de marktkraamopdracht teruglezen. Wat echt een gedoe is. Niet vanwege de spammers, ik snap ook niet dat anderen ze niet gewoon op negeren hebben gezet, maar vanwege alles dat door elkaar loopt. En die kut MV en Tim hebben echt voor zoveel onnodige chaos gezorgd dat ik zelfs met teruglezen nog moeite heb het te volgen.

Wie hoop ik dat er afvalt? Tim of MV, zou het wel makkelijker maken. Maar eigenlijk hoop ik toch het meeste een inactief persoon. LdH of Robbie. De rest is wel leuk. Lucy mag er niet uit, maar ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren. Brent en Lodewijk maken het spel leuk. Ik heb me serieus een ongeluk gelachen om Brent z'n Lelli Kelly bericht. Ik zou het echt naar vinden als ik zonder een van hen door zou moeten gaan. Sanmol eigenlijk ook wel. Ik waardeer zijn speelstijl. Hoewel hij ook tegen mij nogal fel is geweest, maar ja, ik ben de Mol niet, dus dat vind ik eigenlijk ook alleen maar grappig.


De eerste biecht van Lodewijk Backer in video  ::bravo:::
Citaat
Aflevering #1:

Aflevering 1 voorbij. Opdrachten gespeeld en de test gemaakt. Nu afwachten wat de uitslag wordt van de exectutie. Ik hoop en denk dat ik door mag naar de volgende aflevering, maar zo'n eerste aflevering is echt een loterij. Gelukkig ben ik redelijk snel geweest, dus ik denk dat dat bij een gelijkspel nog wel eens doorslaggevend kan zijn.

Als ik toch afval, dan is dat balen, maar wellicht begrijpelijk, zeker als het komt vanwege het aantal inschrijfformulieren die ik heb, hoewel ik, terugkijkende naar de vragen uit deze aflevering ze niet allemaal nodig had. De muziekvraag had ik bijvoorbeeld als zelf bij elkaar geharkt door de voorstelvraag terwijl de leeftijdvraag ook goed te doen was. Alleen de vraag over de favoriete seizoen was lastiger, hoewel ik die wel kon gebruiken voor het spreiden.

Fingers crossed dus. Ik heb zitten spreiden tussen Chardo, Vermoljoen, MV en Sanmol. Van de huidige elf andere kandidaten vind ik deze vier op dit moment de meeste potentie hebben. Lucy staat nog heel licht op mijn lijstje, maar gezien het contact dat wij hebben plus haar gedrag in het spel is ze heel erg gezakken (zal je net zien dat ze het wel is)

In ieder geval, hopelijk tot in aflevering 2 ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #19 Gepost op: 9-05-2020, 22:38:28 »
WAT IS DIT?! Ik voel me echt als Nikkie nu. Ik denk dat hier dat gespreid wel goed voor is geweest. Maar ja, wie is dan de Mol? Als ik Lucy mag geloven, en die heeft haar connecties, dan zat Tim dus grotendeels op mij, Sanmol en MV. Hmmm, dan ben ik dus niet de Mol... Goed om te weten. Maar MV is het dan dus ook niet. Ja, ik vond dat gespam bij de kraampjes al zo verdacht en had daarbij wel echt mijn twijfels of de Mol dat zo vroeg zou durven. Dus wat ik ga doen is even opnieuw de mogelijkheden bekijken die er nog zijn. Ga ik MV dan afschrijven? Ik denk het wel...

Los van mijn verdenkingen, sorry Tim, maar ik vond je 'gehuil' om vriendschap en een liefdevolle groep zo vervelend, dat ik hier echt niet over jammer. Ik ben sowieso ook erg blij dat Brent, Lodewijk en Lucy door zijn. En wie anders er was afgevallen, kon me eigenlijk niet zoveel schelen.

Hulpmol nummer 1:
Perfect! Bedankt voor het loten van de goede naam, want ik ga in op jouw voorstel.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human