Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21267 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #60 Gepost op: 9-05-2020, 23:32:26 »
Mijn zevende biecht:
Lieve geheime biechtstoel,

Het is een rare situatie. Het was een missie om er alles aan te doen om de Mol op tv en WIDMO te combineren met school en andere plichten, maar opeens moet ik mij hier geen zorgen meer om maken. En juist daarom wil ik niet afvallen. Ik heb me tot nu toe dankzij dit geweldige spel nog niet moeten vervelen, maar als ik afval, vrees ik dat ik me snel zal vervelen. Daarom wil ik mijn best doen om zo ver mogelijk te geraken. Ik wil iedereen die me onderschat doen verbazen met mijn prestatie, maar toch is het, ondanks ik nu zoveel thuis zit, verdomd moeilijk om die ene saboteur te vinden.

De Mol doet het heel goed. Van de 37.700 euro (als ik goed heb gerekend) is er maar 10.950 euro dat we hebben verdiend. Zoals jullie wel weten is 'Follow The Money' voor mij iets waar ik rekening mee houd. Ik gebruik dit niet om de Mol te vinden, maar om mogelijke Mollen te schrappen. Als je te veel geld wint, dan ben je de Mol niet. En toch is Chardo voor mij een verdachte. Ik heb ook nog net voor het sluiten van dat ene pokémon forum interessante informatie over hem gevonden. Daar gaf hij na afloop van de serie daar de uitleg bij de vraag "Wil je de Mol zijn?" en daar had hij neen op geantwoord. Dit kan natuurlijk veranderd zijn, maar toch blijft dit iets dat blijft knagen bij mij.
Maar er is maar één iemand die boven Chardo staat en dat is MV. Ik heb afgelopen week redelijk veel met hem gestuurd en soms deed hij me twijfelen. En dat is waarom hij het zo goed zou doen als Mol. Als hij de ol is, dan is hij zo goed in het (online) manipuleren van mensen.
Dan heb je ook nog Robin. Dat blijft gewoon een buikgevoel dat ik heb en meer kan ik daar eigenlijk niet bij zeggen.

We beginnen een nieuwe fase in dit spel. Je kan niet meer spreiden op 4 mensen en dan af en toe bij de vraag invullen met de gedachte "Waar zat de meerderheid?". Op die manier kan je statistisch de eerste afleveringen overleven, maar nu werkt dat denk ik niet meer. Velen verdachten Brent, denk ik. Vanaf nu moet ik me focussen op 3 of 4 verdachten en niet meer denken aan de rest. Ik vul de test in op MV, Chardo en Robin. De twijfel of ik er een vierde moet bij pakken is er ook nog, maar ik overweeg het toch niet te doen. Op 1 of 2 personen invullen ga ik al zeker niet doen. Zoveel risico pakken wil ik nu nog niet doen. Ik wil in dit spel blijven en zo simpel is het.

Ik ben juist 2 uur bezig geweest met alle dikgedrukte acties van iedere persoon in mijn excel-bestand te zetten. Dat excel-bestand is heilig voor mij. Het is mijn bron van alle informatie, want tot nu toe houd ik nog alles van iedereen bij. Misschien moet ik hier ook eens mee stoppen? Ach, ik heb toch tijd genoeg :)

Ik denk dat ik maar eens ga beginnen aan de test. Hoeveel twijfel er ook is: hij moet zo goed mogelijk ingevuld worden.









Wish me luck, geheime biechtstoel  ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #61 Gepost op: 9-05-2020, 23:32:45 »
Hoi biechtstoel!

Na het analyseren van deze aflevering heb ik de conclusie getrokken dat de Mol, wie het ook is, zeker regelmatig ook dingen goed doet om vertrouwen te winnen of de verdenking van zich af te halen. Michael heeft deze aflevering echter zoveel goed gedaan, en eigenlijk hiervoor ook al, dat die toch echt de Mol niet meer kan zijn. Hij staat nu echt helemaal bovenaan mijn FtM schema, zelfs boven mij na deze aflevering, als je het kopen van de hint in de Escape Room niet meetelt. Dus ondanks mijn gevoel bij hem, ga ik hem nu niet meer (heel veel) meenemen in de test.

Blijven Robbie en Lodewijk over, en van hen is het niet gek dat ze proberen iets goed te doen om verdenkingen weg te nemen, aangezien ze allebei weten dat ik ze in ieder geval verdenk, en wellicht nog meer mensen. Lodewijk staat echt helemaal onderaan nu behalve MV, maar dat is deels ook omdat er bij het Weerkoeien niets is verdiend. Daar was hij namelijk zeer onmols. Robbie staat nu vrij hoog door de Escape Room die hij bijna eigenhandig opgelost heeft. Daar was hij weer erg onmols.

Goed, de opdrachten dus. In opdracht 1 hebben zowel Robbie als Lodewijk geen enkele keer juist op het uur gepost. Robbie heeft het 1 keer geprobeerd en Lodewijk helemaal niet. Wel heeft Lodewijk Chardo en mij ontvoerd op de tuktuk, waardoor er sowieso al €1000 minder te verdienen was. Robbie heeft wel zijn minigame goed voltooid, waardoor we te weten kwamen dat er een koe in zijn tempel te vinden was. Echter heeft hij wel samen met Vermoljoen besloten naar de Vermillion Lake te fietsen, zodat we de laatste €1000 ook niet konden verdienen. Lodewijk heeft wel de droedel nog goed opgelost, maar dat is eigenlijk juist ook stom, aangezien ik drie keer gezegd had dat ik die moest doen. Lodewijk heeft hier dus 2 keer goed gebruik gemaakt van andermans slechte voorstellen! Al met al Lodewijk hier meer verdacht dan Robbie.

Bij het weerkoeien was Robbie de spaarkoe. Hij koos vrij snel de envelop die daarbij hoorde, dus dat is heel erg verdacht. Vervolgens ging hij ook nog snel af. Hij heeft wel op MV gestemd, dat is dan weer onmols. Lodewijk was hier echter nog veel onmolser, door continu te herhalen dat MV, Robin en Chardo de slechteriken moesten zijn en Michael (die op Chardo stemde) te redden. Was Lodewijk hier aan het proberen de verdenking van zich af te halen in de hoop dat Chardo het toch wel zou overleven? In ieder geval was Robbie hier meer verdacht dan Lodewijk.

En dan de Escape Room. Lodewijk en Robbie hebben allebei hun opdracht goed uitgevoerd. Robbie heeft in zijn eentje de binnenmensen bevrijd bijna, maar hij voelde misschien ook wel de druk omdat hij bekend staat als iemand die goed is in Escape Rooms. Lodewijk heeft, met wat hulp van Michael, zijn letter vrijgespeeld, maar was vervolgens de laatste tijd voor de deadline niet online voor als we eventueel de code gevonden hadden. Lodewijk dus meer verdacht dan Robbie hier.

Het lijkt wel een Molduel! Het staat nu 2-1 voor Lodewijk, maar nu ik dit schrijf, bedenk ik me ineens dat het slim is om dit voor de andere opdrachten ook eens te doen. Dus dit gaat misschien een lange biecht worden ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #62 Gepost op: 9-05-2020, 23:34:17 »
Aflevering 1
Opdracht 1: Lodewijk en Robbie raadden allebei hun kandidaat fout. Punt voor allebei dus. 3-2.
Opdracht 2: Hier deed alleen Chardo het goed, dus ook weer een punt voor allebei. 4-3.
Opdracht 3: Robbie heeft redelijk wat namen goed geraden. Lodewijk heeft minder bijgedragen dan zijn collega's Michael en Brent. Punt voor Lodewijk. 5-3.
Opdracht 4: Lodewijk heeft 1 quizvraag goed beantwoord. Robbie heeft dingen gegeten, terwijl hij gemakkelijk had kunnen zeggen dat hij dat niet wilde aangezien hij daar al voor gewaarschuwd had. Weer een punt voor Lodewijk. 6-3.

Aflevering 2
Opdracht 1: Volgens Sanmol hadden Robbie en Lodewijk alles doorgegeven. Allebei dus geen punt.
Opdracht 2: Hier hebben Robbie en Lodewijk het ook allebei vrij goed gedaan. Geen fouten en wel geld verdiend. Niemand krijgt een punt.
Opdracht 3: Bij het dammen heeft Lodewijk 1 zet gedaan, die niet per se verkeerd was. Robbie heeft meer zetten gedaan, maar wel een verkeerde zet. Bovendien heeft Robbie in ieder geval op de verkeerde kijkersmol gezet, maar Lodewijk mogelijk wel op Hautoa. Punt voor Robbie. 6-4.

Aflevering 3
Opdracht 1: Bij het fruit vangen heeft Robbie twee stuks gevangen en Lodewijk geen. Het maken van woorden hebben ze allebei niet echt hun best voor gedaan. Het is vrij close, maar toch een punt voor Lodewijk hier. 7-4.
Opdracht 2: Robbie had de envelop van €1000 en Lodewijk van €750. Allebei niet echt heel mols of onmols. Ook hebben ze allebei naar Michael gegooid, die begon met op Vermoljoen gooien. Robbie heeft ook nog op Chardo gegooid, die ook op Vermoljoen gooide. Lodewijk bleef ook langer in het spel, ik weet niet of dat geluk was of niet, maar daardoor had hij wel meer invloed. Weer een punt voor Lodewijk. 8-4.
Opdracht 3: Robbie heeft 1 juist spreekwoord genoemd, maar die lag wel voor de hand. Hij heeft ook veel foute spreekwoorden genoemd. Lodewijk plaatste zichzelf bij het juiste fruit. Robbie niet. Bovendien heeft Lodewijk 3 juiste mensen dikgedrukt en Robbie maar 2. Punt voor Robbie dus, wat betekent dat we eindigen op een 8-5!

Hoofdverdachte is dus LODEWIJK. Dit komt ook overeen met wat ik weet van de verdenkingen van de afvallers. Sanmol zat deels wel op Robbie, en Brent schijnt afgelopen test Lodewijk losgelaten te hebben... Maar ik verdenk Robbie ook nog steeds, dus het wordt spreiden over deze twee! Een van die twee MOET toch wel de Mol zijn? Het kan echt niet meer anders. Michael en LdH doen veel te veel goed, Robin heb ik zelf in test 2 maar 2 vragen op ingezet, MV en Chardo werden veel te veel verdacht door de afvallers, zeker door Tim, en Vermoljoen is gewoon echt niet de Mol, zowel door gedrag als door wat Chardo en ik in onze tests gedaan hebben (allebei in test 2 en 3 maar 3 vragen op hem, en Chardo maakt de test ook nog eens superlangzaam).

Als Lodewijk de Mol is, betekent dat dat Robbie misschien echt vol op MV zit. Hij had 3 vragen op Lodewijk vorige test, maar wel in 4 minuten de test gemaakt, zei hij. Het zou kunnen dat Brent nog minder juiste antwoorden had. Als dit zo is, zou het wel goed kunnen dat Robbie gaat afvallen. Dat zou fijn zijn, want dan heb ik meer zekerheid. Maar het zou ook goed kunnen dat Vermoljoen gaat afvallen, want die zegt net tegen me dat ie Robbie en Lodewijk in ieder geval niet verdenkt... Hoe dan ook, het lijkt erop dat ik nog wel even safe zit. Chardo denkt er ook zo over, want die heeft ALLEBEI zijn jokers niet ingezet, de sukkel. Maar ja als je kijkt naar hoe bepaalde mensen hun test invullen, zouden die toch wel eerder af moeten vallen dan wij ::hypocriet::

Of we zitten helemaal fout en vallen wel af, maar dan hebben we het ook verdiend ;D

We gaan het zien! Ik ga nu de test maken... Wish me luck, biechtstoel! Hopelijk tot volgende week!

xxxx

Welkom Lucy  ::oink::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #63 Gepost op: 9-05-2020, 23:35:39 »
Mijn achtste biecht:
Lieve geheime biechtstoel,

Wat een verrassing  ::oink:: ::oink::  Ok, liever iemand anders dan ik, maar dit is echt spijtig en heel onverwacht. Ik heb afgelopen week minder informatie met haar gewisseld dan ervoor, maar we wisselden wel altijd onze antwoorden op de test uit en ook vandaag hadden we dat nog voor de executie gedaan. Zij had het meest ingevuld op MV en Chardon, net zoals ik, maar wel bijna niks op Robin... Zou mijn nummer 3 het dan toch zijn?
Ik moet even bekomen, want als Lucy haar informatie eerlijk aan mij heeft gegeven zoals ik het bij haar heb gedaan, dan moet Robin, Lodewijk, Robbie of ik de Mol zijn. De rest is boven de 8 antwoorden, dus die zijn het dan zo goed als zeker niet (tenzij iedereen juist zit, maar dat denk ik niet). Robbie en ik zijn het al zeker niet, dus dan moet het wel Lodewijk of Robin zijn.
Maar dan moet de informatie van Lucy wel kloppen en ik geloof haar wel, maar dit blijft WIDMO...

WAT EEN SPEL! Het spel staat op scherp en ik ga mijn analytisch vermogen een schakel hoger moeten zetten voor deze week.

Wish me luck, geheime biechtstoel  ::zwaai::


Ik weet wie de Mol is denk ik ;D

Sounds interesting ::jaja::

Timmie wil je de antwoorden op je test sturen? Zodat ik kan checken wat je precies had? Want jij had niet alle lijstjes toch?

Sure, zal ik straks even sturen ::jaja::

Leuk he, D*N! Dat ik je gekozen Mol tot dusver blijkbaar niet in het vizier had. O, wat zal jij hebben gelachen! Maar daar komt nu (hopelijk) een eind aan!

Lucy is eruit en wij zaten toch wel op dezelfde verdachten. Ik wel meer op Robbie en zij meer op Lodewijk. Maar die verdeling maakt niks uit, want zij had niet af kunnen vallen als een van beiden de Mol is. No freaking way dat de rest meer vragen op Robbie heeft ingevuld. Robbie is bij deze dus niet de Mol. En Lodewijk gelukkig ook niet.

Maar wie is dan wel de Mol? Lucy en ik hebben gerekend en gededuceerd dat MV het niet kan zijn. Bovendien zat Brent volgens mij best wel meer op hem dan ik in de derde test en dat verondersteld Lodewijk ook nog eens. Ik geloof ook niet dat je als Mol zo opzichtig durft te mollen, want het is echt overduidelijk dat hij dingen verkeerd doet expres.

LdH kan het ook niet zijn. Allereerst heeft hij, los van De Box, geen mollenacties op zijn naam staan en Lucy heeft ook nog redelijk wat op hem ingezet. En datzelfde geldt voor Michael.

Lodewijk is het niet, Robbie is het niet. Dan blijven de twee jonkies van de groep over. Vermoljoen en Robindtc. Vermoljoen heb ik nooit serieus verdacht. Robin wel. Maar dat is langzaamaan verminderd na het potje dammen, waarin hij geen enkele zet maakte en de marktkraam waarin hij de 500 euro zonder overleggen voorop stelt, boven de mol hint. Ja, aan de andere kant, op zich wel heel vreemd dat je de hint niet eens overweegt...

Maar ja, als ik mijn mollenboekje er nog eens op teruglees dan heeft Robin wel rare dingen gedaan. Geen juiste kandidaat raden in de eerste opdracht. Bij vallend fruit gaan voor de watermeloenen. Dat zal weliswaar een opdracht geweest zijn van 'De Mol', maar daar heb ik nooit meer wat van vernomen. Is dat een willekeurige loting? Lucy heeft niks gehad. Lodewijk en Brent ook niet.
Hij staat in het verkeerde vak van fruitmand. Hij telt drie keer zijn koeien niet goed. Vraagt om Vermillion Lake, maar die was toch fout. Vond wel laat pas zijn opdracht uit in de Koescape opdracht. En zo zijn er meerdere dingen.

Ik zat fout tot dusver. Maar dankzij Lucy ben ik op het goede spoor gekomen. Lodewijk en ik zijn nu allebei ons bondje kwijt, dus wij gaan de koppen bij mekaar steken. En ditmaal for real. Want hij weet dankzij Brent dat ik niet de Mol ben en ik dankzij Lucy dat hij het niet is.

Voor nu, eens even heel goed observeren wat die Robindtc nou allemaal uitspookt! En Vermoljoen, well, misschien dat ik jou ook nog maar eens beter ga bekijken. 

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #64 Gepost op: 9-05-2020, 23:38:44 »
Mijn negende biecht:
Lieve geheime biechtstoel,

OEPS
Dit is zooooooooooooooo spijtig, want deze opdracht had ik echt graag gedaan... Hopelijk krijg ik een beloning van de Mol, want veel zal deze opdracht niet opleveren... Echt zonde. Ik keek zo uit naar deze opdracht, het is de tofste tot nu toe en dan doe ik dit.
Misschien dat ik hier verdacht door zal worden, maar het is toch iets te opvallend voor een Mol. Het belangrijkste is dat ik de Mol vind dan dat ik opdrachten goed uitvoer, maar toch ga ik hier dadelijk even van wakker liggen.
Het zal een kwestie zijn van goed te observeren, denk ik.

Ja ga je nu serieus de slang van Robin Hood gebruiken? ::rofl::


Niks, maar als jij aanwijzingen plaatst richting alle deelnemers dan weet ik het op den duur ook niet meer  :\'(  Want zo een duidelijke hint als die slang ga jij echt niet gebruiken richting de echte Mol heb ik toch het gevoel ::ohno::

Ja lach maar jij met je hints die geen hints zijn ::rofl::

Tijdslot
Frustratie uiten wanneer het nog vers is.

WAT ZIJN DIT VOOR IDIOTEN!? Die Michael, MV en Vermoljoen! We hebben geen concreet plan opgesteld en die drie gaan maar gewoon. MV zit sowieso weer te nepmollen, het hooglijk irritant. Ja uh, Michael die een voorstander is van chaos in de groep. Wat een totale onzin! We moeten toch elkaar kunnen beschermen en afspreken wanneer dat kan? Ik vind dit echt zo intens debiel van die drie! En Vermoljoen nog achteraf komen met: "Ugh, ik heb de opdracht niet goed gelezen"

Ja... het is een molactie in principe... Maar goed, dit wordt weer een afgang. De eerste opdracht waarin je toch wel het leiderschap van Lucy mist. Ik hoop dat Michael of Robbie even op gaat staan en die leegte opvult, want zo gaan we nog een ergere vijand voor elkaar zijn dan de Mol dat is voor ons.

Slangenmand
Och, Jezus. En ik dacht dat het nog wel verstandig was om mijn twee jokers te bewaren. Hier gaat sowieso een zwarte vrijstelling in zitten. Anyway, de opdracht is wel leuk. Maar altijd dat opzoekverbod en dat uitgaan van de goede wil van ons kandidaten. Echt als Brent nog in het spel zat was dat ver te zoeken. Die bindt zich niet zo aan de regels.

En ik, ik krijg steeds de kut vragen. Waarschijnlijk ligt de hoogste beloning in bakje 7, dus het is gewoon een kwestie van overleven. Ten tijden van deze biecht ben ik al twee keer aan de beurt geweest. Een keer dankzij mijn nieuwe kamergenoot LdH en een keer dankzij dat pestventje Vermoljoen, waarvan ik trouwens nog steeds een joker krijg!

Kamerindeling
Zal ik hier ook maar iets over zeggen dan? Leuke toevoeging. Dat maakt het spel wat theatraler. Ik weet dat Brent en Lucy dat leuk zouden hebben gevonden (may God have their souls). Hierin heb ik wel tactisch voor LdH als kamergenoot gekozen, omdat ik niet denk dat hij de Mol is. Mocht er een vraag zijn in de test die gaat over de kamerverdeling en men wilt op mij spreiden, dan is dat dus sowieso een fout antwoord. Na de executie van Lucy twijfel ik over de doorgespeelde informatie van TimvDons en dus enigszins of MV niet toch de Mol nog kan zijn en of ik niet toch nog een beetje op hem moet spreiden de aankomende test. Dus ja, als Robin met hem op de kamer zit, heb ik die vraag in ieder geval tactisch ingevuld.
 ::hypocriet::

En nu door met het spel.

Gaan we dit spel trouwens echt tot donderdag spelen? Dan komt er toch gigantisch veel geld in de pot als we dat zouden willen ::hypocriet::

Probleem?
Nee hoor, maar voorlopig gunt bijna iedereen me dat mandje nog niet ::bravo::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #65 Gepost op: 9-05-2020, 23:40:48 »
Weet je nog wat ik zei over biechten wanneer de irritatie nog vers is?

Dear God... WAT ZIT IK HIER MET EEN STEL IMBECIELEN IN HET SPEL!
Die hele tijdslot opdracht gaat naar de kloten en dat allemaal omdat Vermoljoen, MV, LdH, Robin en zelfs Lodewijk te incompetent zijn om even rationeel te spelen. Nou is een van hen de Mol, dus op zich valt die niks te verwijten, maar de rest DUS WEL!

MV komt met zijn 070- Den Haag code. Terwijl dat mega onlogisch zou zijn geweest van Robbie om 07 zo door te geven. Die man is overigens een Belg! Ik weet vrijwel zeker dat hij de stadscode van een NEDERLANDSE stad niet weet en zo wel dan niet gebruikt op deze manier. De leeftijd van LdH misschien?! O ja, en dan zijn verkeerde volgorde in de kluisnummering. Kluis 4 betrof 2014, niet 5! En 7x3+3=24 vingers, geen 23! Idioot... Ennn 10:10, dat is ook natuurlijk fout. 17:11 moet dat gewoon zijn.

Of die MollenvangR is echt een debiel, wat ik me wel kan voorstellen met al zijn smiley-gebruik. Of hij is keihard aan het nepmollen want hij weet niet meer wie de echte Mol is.

Ik neem hem niet kwalijk dat hij gepakt is, want op zich is zijn redenatie tot het actieveren van de rest van de kandidaten wel te begrijpen. Ik stond ook echt op het punt hem te beschermen, ware het niet dat op dat moment Jacco mij voor was.

En dan heb je de volgertjes LdH en Robin, die doodleuk MV's idiotenlogica opvolgen, zonder zelf na te denken. Nota bene op hetzelfde tijdstip naar de kluis toespringen... En Lodewijk die beiden nog probeert te redden. Op zich heldhaftig, maar tevergeefs en ook een offer dat niet nodig was geweest.

Sinds de executie van Brent en Lucy is het niveau wel sterk gedaald in deze groep. Ik heb rondes lopen nepmollen, maar met deze huidige club denk ik haast dat ik wel het heft in handen moeten nemen voor die pot.

Dus ja, dan ben ik alleen over met Michael.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #66 Gepost op: 9-05-2020, 23:41:03 »
Deel 2 van beloofde biecht.

Lucy, op het moment van typen lig je al uit het spel. Wat ik oprecht jammer vind. Ik had het leuk gevonden nu op een gelijke basis (niet mol-kandidaatrol zoals in 2012) ver te komen. Je was lekker fanatiek, fel (cynisch tegen mij soms en terecht!) Zag in jou ook wel een potentiële finaliste en absoluut geen mol. Waarom LDH jou ooit verdacht heeft…? Of hij heeft tegen me gelogen.

Vermoljoen, de benjamin van de groep. Ik denk dat ik met jou het meest close bent als het gaat om sparren over het spel. Het voelt een beetje alsof ik de oude broer ben die met zijn jongste broertje in een spel is gestapt. Het ene moment denk ik nee joh dat is hem niet. Een mol maakt echt niet zulke uitgebreide schema’s. Maar ja, ideale dekmantel. Het andere moment denk ik: hij zal toch niet… Ik wil je graag vertrouwen, maar toch doe ik dat (nog) niet. Helemaal als je zulke acties gaat uithalen als in aflevering 5. Mocht je een kandidaat zijn, denk ik dat jouw schematische aanpak je best ver kan gaan brengen.

LDH, uiteraard heb ik veel contact met je. Er zijn 2 mensen die ik heb afgeschreven (3 incl. Lucy) van het molschap: Robbie en jou. In deze fase van het spel moet dat ook, je kunt niet op 6-7 mensen inzetten. Als jij de mol bent verdien je echt een Oscar. Nee jouw reacties komen oprecht over, precies zoals je in andere spellen ook speelt. Maaaarrrr ik besef me dat jij ook ooit online de mol bent geweest en dat best goed gedaan hebt. Ik ben benieuwd hoe ver je het gaat schoppen. Want volgens mij zien de meesten jou graag afvallen (en ik ook… weer een concurrent minder :P ).

Robbie, ik verdacht je na aflevering. Sowieso vind ik dat je alles hebt om een sluwe, goede mol te kunnen zijn. Dat heb je ons ook laten zien tijdens weerwolvem, waar je slim onder de radar wist te blijven. Maar ja, jij maakte als proever de 3.000 euro buit. Ik had verwacht dat er in afl 2-4 nog wel een pot leeg moment zou komen, maar nee. Je bent een fanatieke speler die ik ook maar afgeschreven heb. Mocht je de waarheid spreken, ik hoop niet dat je op mij hebt ingezet. Anders ben je waarschijnlijk snel uitgeschakeld…

Robin, bij jou weet ik het niet. Je kunt zeker de mol zijn. Je bent slim, sluw, fanatiek, je doet je best in de spellen, komt steeds weer op sleutelposities terecht, maar deinst er ook niet voor terug een foutje te maken (bewust?). Ik heb jou al 3x afgeschreven weinig antwoorden op ingevuld) en in de volgende test weer meer en weer weinig etc. etc. Ik heb je de ideale voorzet gegeven in het kluizenspel. Daar wilde ik de mol betrappen. Als je de mol niet bent, heb je dat slim gedaan. Ik ga er op dit moment vanuit dat je het niet bent… maar je staat nog steeds op mn lijst…

Michael, met jou heb ik meerdere dingen gemeen. Omdat je een van de grote onbekenden bent op het forum, heb ik je meteen benaderd (en om onze gemeenschappelijkheden). En je bent een toffe gozer met een eigen willetje, die hopelijk na dit spel ook actief blijft in andere spellen en topics. Je bent een fijne sparringspartner, ondanks dat je me verdenkt (als je niet liegt). Ik heb in ieder geval besloten om iedereen die verdenking naar mij uitspreekt eerlijk te zeggen dat ik het niet ben. Voor jou geldt hetzelfde als voor Robbie. Als je niet snel een andere weg inslaat, kan het weleens game over zijn voor jou. Of ga jij altijd door tot het einde? Ik had je voorzichtig afgeschreven, maar de laatste 2 afleveringen ga je toch gekke dingen doen. Als jij de mol bent, ben je een combinatie van het fanatieke van Jan met de opbrengsten van Merel. Ik blijf je in de gaten houden…

Lodewijk, deel 1 van het Dug en Pokétrio… Lodewijk jou ken ik ook niet zo goed. Je bent mijn hoofdverdachte als mol en dat is mede gekomen doordat jij in de marktopdracht wilde stoppen bij 400 euro. Dat zou toch 100 euro minder in de pot zijn als we waren gestopt. Bovendien deed ik, tussen al mijn marktkraambezoekjes, de meeste moeite om de vragen juist te beantwoorden. Ik hoop dat je de mol bent. A. omdat ik dan vrij vroeg (vanaf afl 2) juist zat met vraag 20, maar ook omdat ik vind dat je het goed doet. Je bent boos op de juiste momenten (waardoor je kandidaats lijkt), je gaat de mist in op de juiste momenten, weet net op de juiste momenten de schuld niet opjou te krijgen en je valt niet heel erg op in de groep. Je gaat er makkelijk in op. Alles wat een goede mol in mijn ogen moet hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #67 Gepost op: 9-05-2020, 23:42:19 »
Deel 2 Mollenvanger:
Citaat
En dan tot slot Chardo. Deel 2 van het Pokétrio en degene die ik het minst goed kan peilen. Er hangt een soort mysterie rond jou,
wat goed is voor dit spel natuurlijk. Ook jij stuitert bij mij omhoog en omlaag van zou hij de mol zijn, of zou hij het niet zijn. Op dit moment neig ik ernaar dat je toch een kandidaat bent, maar voor de zekerheid neem ik je wel altijd mee in de testen…
In deel 3 zal ik nog even overlopen wat ik heb gedaan tot nu toe om mij verdacht (en niet heel geliefd, lees: irritant) te maken bij de rest.

Is Chardo nou opzettelijk aan het nepmollen ::vergroot::

Chardo is al sinds dag 1 opzettelijk aan het nepmollen

Hij is in ieder geval niet de mol want jullie zijn er allebei op hem uit gegaan :')

::jaja::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #68 Gepost op: 9-05-2020, 23:43:35 »
En het tactische spel gaat volop door, zelfs zonder Lucy in mijn bondgenootschap. Dat wil zeggen, naar Lodewijk ben ik 100% eerlijk geweest deze ronde. Ik moet hem erin houden, want alleen wil ik dit spel niet spelen (of minder graag).

Twee opdrachten zijn voorbij gegaan en bij alle twee kon ik het niet laten om toch een beetje te mollen. Maar dat was puur uit onmacht over het resultaat. En ja, dan maak ik liever van mijn citroenen limonade dan dat ik met de rest van de bemanning ten onder ga. Of het zal werken moet nog blijken, maar dan benoem ik op z'n minst maar even hier dat ik alle echt met een driedubbele doordenking heb verricht.

Tijdslot
Op zich waren Lodewijk, Michael en ik nog best lekker bezig zonder die vier andere dwazen. En de_witte die vervolgens een meltdown krijgt, werkte prima in ons voordeel. Helaas zat hij toch nog in onze nekken te hijgen (letterlijk). Mijn idee was dat ik ofwel voor het hoogste bedrag zou gaan rennen, Michael of Lodewijk mij zou beschermen en ik weer een joker kon bemachtigen. Of dat ik toch nipt gepakt zou worden met het geld en dat ik wellicht weer wat verdenking op me zou krijgen.

Het ding is, vlak voor die cruciale 14:46, contacteerde Michael me met het 'zeer mysterieuze' bericht, om klaar te staan. Want ja, je mocht niet overleggen buiten het topic om. Maar goed, ik wist meteen wat hij bedoelde. Alleen ik wilde natuurlijk niet dat hij die winst binnen zou harken. Dat betekende dus dat ik moest gaan rennen. En dat is wat ik ook deed, helaas wel een seconde te vroeg waardoor het niet eens een geldige run was. Maar het moest snel, sneller dan Michael. Dit zorgde dat hij zijn bericht moest aanpassen naar een bescherming, maar dat was al te laat. En zo Mol je! Die Mol mag mij wel dankbaar zijn, want naar mijn inzien doet hij vrij weinig.  ::niet-ok::
Maar ik had wel de intentie om de jackpot te pakken hoor. Ik ben immers ook gewoon kandidaat.

Slangenmand
Dit was eigenlijk gewoon een ziek toeval dat ik eindigde met de geldversnipperaar in mijn handen. Het beste item voor de Mol. Maar eigenlijk verdacht ik het niet, want er waren ook andere beloningen die helemaal niks spelgerelateerd hadden. Nou dacht ik dat het wel eens een harde mindfuck zou zijn om Michael met een inhoudsloos mandje te laten eindigen, zodat hij wel zou moeten ruilen. En ja, dan ga je voor de vrijstelling. Dus die vrijstelling was niet zo aanlokkelijk voor mij. Dan dus maar de inzage in de test. En ja, dat Robbie dan het meeste geld van de potentiële handelaars had, waardoor die versnipperaar bij hem plaatsen de grootst mogelijke molactie was, dat was niet mijn bedoeling.

Hint naar de Mol
Maar nu! Lodewijk, mijn trouwe verbond, heeft een hint naar de Mol gekregen! En het is... Jody Bernal met Que Si Que No. Jaaaaa... dit is gewoon zo'n hint die je op zoveel manieren kan interpreteren. Ik zoek er vooralsnog weinig achter. Maar dat betekent niet dat Lodewijk en ik deze positie in ons voordeel kunnen gebruiken! Mwaha! Lodewijk heeft namelijk sinds deze ronde twee 'simi-ish verbondjes' met MollenvangR en Michael90. Die tweede heeft al snel te kennen gegeven dat hij wel geïnteresseerd is in de hint in ruil voor zijn winstjoker. Nou schiet ik daar niks mee op, want Lodewijk krijgt die joker dan. Maar wat wij wel kunnen doen is de hint aanpassen. Of eigenlijk helemaal hervormen. Dus ik heb het screenshot dat Lodewijk met mij heeft gedeeld (in ruil voor de mede inzage in test 6) even aangepast, Jody verwijderd en Jessie J met Burnin' Up ervoor in de plaats gezet (weet je wel, zo'n typisch D*N nummer). Dat kan Lodewijk weer mooi gebruiken om die twee nepbondjes van hem op een verkeerd spoor te zetten, door bijvoorbeeld de connectie Burning -> Char (=verkolen) te gebruiken. In elk geval komen ze zo niet op het spoor van de Mol en wellicht zelfs in de verkeerde tunnel, richting mij.

Super sneaky van ons en nu maar hopen dat ze het geloven!  ::hypocriet::

Vijfde biecht van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #5:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #69 Gepost op: 9-05-2020, 23:44:25 »
Mijn tiende biecht:
Lieve geheime biechtstoel,

Wat een rustige week. 2 (nu zijn het er 3) geniale opdrachten. Opdrachten die WIDM waardig zijn! Nogmaals mijn complimenten aan Dennis voor het bedenken van deze opdrachten. Ik had zo graag de eerste opdracht met de kluizen willen doen, maar helaas was ik door mijn stommiteit al heel snel af. Ik heb goed kunnen observeren en dat kan ook eens handig zijn.
En dan ook nog eens de verandering van het uur dat de tweede opdracht ook verpeste voor mij. Ook daar lag ik er als eerste uit. Als het uur niet een uur naar voor was gegaan, zat ik er nog in, want dan was ik een uur vroeger wakker geweest. Ook in deze opdracht had ik wat langer willen meedoen. Ik kreeg uiteindelijk de vrijstelling, maar daar ging ik al heel snel van uit dat ik die niet lang zou houden. Hopen mag natuurlijk altijd, want als ik niet als laatste was geweest, had ik ook niet geruild met de vrijstelling. De laatste pakt sowieso de vrijstelling, maar daar voorspelde ik een lastig dilemma en dat dilemma was er ook. Ik dacht aan de laatste die een zwarte vrijstelling zou krijgen en dus moest kiezen tussen dat of de vrijstelling, maar het was zowaar EEN HINT NAAR DE MOL! Het klinkt heel cool, maar toch zin die hint meestal heel vaag en doet het je meer twijfelen, maar toch zou het een heel lastig dilemma voor mij zijn geweest. De inzage in test 6 is natuurlijk ook handig, maar dan zou ik toch voor de vrijstelling zijn gegaan. Da zijn 3 voordelen. Dan hebben we ook nog 4 nadelen: kans op een minjoker, een mangatar make-over, een nieuwe vriend en een geldversnipperaar. Dat wil dus zeggen dat het 4 tegen 3 is. Als Dennis 4 voordelen heeft gekozen en 4 nadelen, dan moet mijn speciale rol toch een voordeel zijn?
We gaan dus drie extra vragen krijgen voor de test begint, maar ik krijg er vier. Er waren voor ik dit wist al verschillende scenario's door mijn hoofd gegaan, maar ik was 99% zeker dat het iets met de executie moest zijn, want wat als ik zou afvallen? Dan sta je daar met die speciale rol  ::rofl::
Ik dacht aan het kiezen wie zijn scherm mocht zien, groepsvrijstelling, het afpakken van een item en nog meer dingen gingen door mijn hoofd. Ik weet nu nog steeds niet of het een voordeel is of niet, want over wat gaan die vragen en nog belangrijker: wat is die vierde vraag?

Ik was heel hyped over het feit dat de Mol Robin of MV moest zijn dankzij de info die ik kreeg van Lucy. Nu ben ik vandaag te weten gekomen dat Robin ook een soort van bondje had met Lucy en zij ook testuitslagen deelden. En nu komt het: ROBIN HEEFT DE TESTUITSLAG VAN LUCY VAN AFLEVERING 4 NIET GEKREGEN! HAHAHAHAHAHAHA  >:D >:D >:D >:D >:D
Maar als hij de Mol is, dan boeit hem dat niks  ::rofl::  Robin en ik hebben de resultaten van test 3 van Lucy gedeeld en dat is hetzelfde, maar daarom niet noodzakelijk juist zijn. Het zou wel verklaren waarom zij altijd zo weinig had ingezet op Robin. En trouwens ik was te hyped in mijn achtste biecht, want als Lucy haar informatie juist is, kan het alleen maar MV of Robin zijn. MV en Robin zijn de enigen waarbij zij lager heeft dan mijn uitslag. Het verschil is wel: bij Robin heeft ze 4, maar bij MV 10. Het zou me verbazen als je nu al met 10 juiste antwoorden kan afvallen, maar het zou perfect kunnen.
Bij al de rest heeft zij meer antwoorden dan ik, dus die kunnen het niet zijn, want dan zat ze er nog in. Er is wel iets dat me doet twijfelen: in aflevering 2 had ze maar 2 antwoorden op Robin. Maar 2!!  ::oink::  Is Sanmol dan all-in gegaan?

Ik heb de vorige keren altijd tussen 8 en 12 minuten mijn test ingevuld. Ik heb 2 keer een vraag per ongeluk niet ingevuld en dat zag ik altijd pas 10 minuten erna en heb dan nog het antwoord daarop verstuurd. Ik heb geen idee of dat dus meetelt, waarschijnlijk wel. Ik wil nu proberen rond 5 minuten te zitten, dat gaat nu nog niet lukken vanwege de twist, maar ik wil de test sneller invullen. Vanaf nu print ik alles af zodat ik het langs me heb liggen, dat gaat sneller om te zoeken. Ook ga ik de antwoorden nu dikdrukken i.p.v. de andere antwoorden weg te doen: dat maakt maar een paar seconden verschil, maar het kan een verschil maken. Ook ga ik vanaf nu vragen bedenken die Dennis zou kunnen vragen en daar de antwoorden van mijn verdachten in een apart document bij zetten. Dan kan ik op die manier heel snel het juiste en antwoord invullen en ik heb natuurlijk ook nog mijn hersenen :)

Ik ben zoooooo benieuwd naar die vragen, maar ik mag er niet te veel tijd aan verspillen. Ik ga invullen op uiteraard Robin, maar all-in gaan is zo dom, dus dat doe ik niet. Ik pak er MV nog bij en misschien ook nog Lodewijk.

Wish me luck, geheime biechtstoel  ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #70 Gepost op: 9-05-2020, 23:45:08 »
Tijd voor de test. Ik weet niet wat ik kan verwachten van de derde opdracht. Normaal zou je denken dat er wellicht niemand uit het spel gaat, maar met een start van 12 kandidaten is die optie best klein. Tenzij er natuurlijk een keer twee mensen uit het spel vliegen, wat dan weer wel goed mogelijk is, want D*N is een sadist en zijn favoriete WidM seizoen is 2005. Ik hoop in ieder geval niet dat het te veel invloed gaat hebben op onze resultaten. Gelukkig heb ik nog wel twee jokers in bezit.

Wie is de Mol? Als ik mijn mollenboekje erop teruglees snap ik waarom Robin buiten beschouwing is gebleven. In ronde 1 vond ik het wel al verdacht dat hij in ons loopband team zat en veel koffers pakte, maar amper meehielp met nummers te raden. Good will kweken en toch slecht bijdragen aan de resultaten. Maar ik denk dat hij toen nog in een algemene indekking speelde, zoals bij de marktkraam waar hij 500 euro vrijspeelde. In ronde 2 was hij vrijwel onzichtbaar om vervolgens in ronde 3 en 4 hard te mollen.

Ik heb het opgeschreven in mijn mollenboekje.
-Hij vangt een watermeloen, met een indekking van "Ik wil er niet uit!". Oke, geheime molmissies, nooit meer iets van vernomen. Waarom krijg ik ze niet? Of Lucy en Lodewijk? --Bij de fruitmand stond hij verkeerd.
-Bij het tomaten gooien had hij 7 goede antwoorden. Dat is zeer fijne munitie om te hebben als Mol, want het beste wat je kan doen is de hoge bedragen eruit gooien.
-Bij zijn sub-opdracht koeien tellen, telt hij 3 keer fout. Terwijl ik het in een keer goed had. -Hij helpt mee Vermillion Lake vrij te spelen, maar dat was een foute locatie.
-Hoewel ik niet denk dat ik op de oplossing zou zijn gekomen in zijn positie, is het wel dankzij zijn toedoen dat de Koescape opdracht is gefaald.
-Het Weerkoeien spel waarin hij (gehoord via Lodewijk van MV) blijkbaar aanspoorde de spaarkoe eruit te knallen.
-Hij lag er snel uit in de afgelopen spellen.
-En tot slot is hij van alle kandidaten het minst open. Ook op Discord reageert hij amper. Ja, hij hoopt dat niemand van de Discordgroep eruit vliegt bij de executie. Maar wat voor band heeft hij met hen? Zelfs Michael en MV reageren nu meer.

Is het Robin dan toch niet, dan moet het benjamin Vermoljoen zijn of nepmol MV. Bij Vermoljoen zie ik aldoor spontaan gedrag eigenlijk. Veel vragen stellen. Maar objectief, als je vergeet dat hij de jongste is, heeft hij ook wel wat rare dingen gedaan waarvan je kon denken: "Zooo, Molletje..." Maar ja, is hij dan zo'n goede Mol die niet door de mand valt?

En MV, ik zie aldoor (nep)mol gedrag bij hem. Het verschil tussen nepmollen en echt mollen is dat nepmollen vaak ondoordacht is. Weet je wel, dan zie je MV minimale effort geven in bepaalde opdrachten. Een verkeerde gok hier een verkeerde hint interpretatie daar. Wellicht dat ook veel hem niet zal lukken, maar een echte Mol zie ik niet in hem. En anders is het slecht gecast! Nou denk ik dat Lodewijk of ik de beste Mol geweest had kunnen zijn (en ja dan had ik anders gespeeld, he lieve mensen), dus die Mol is sowieso 'slecht gecast'. Maar als MV het is moet hij het woord subtiel nog maar eens opzoeken in het woordenboek.

Lodewijk is niet de Mol. Die doet echt te veel goed. Lucy is er nota bene uitgegaan op hem. Ik weet dat hij te weinig tijd heeft om effectief de Mol te kunnen spelen. En ik zie geen verdacht, abnormaal gedrag bij hem.
LdH is niet de Mol. Omdat hij te directe acties uitvoert die niet multi interpretabel zijn. Je durft in het begin niemand uit te sluiten, maar ik zie geen molacties bij hem.
Michael is niet de Mol. Bij mijn weten is de Mol nimmer de meest fanatieke kandidaat geweest die enkel heeft gezorgd voor positieve bijdragen. Ik heb het voorheen wel gedacht,  omdat hij zo liep te stoken soms. Maar na keer op keer de kandidaat gespeeld te hebben, kan hij het gewoon niet meer zijn.
Robbie is niet de Mol. Vooral omdat Lucy eruit is gegaan op hem. Dat heeft mij zo de ogen geopend en een dikke streep gezet door de testresultaten van Tim. Nu ik het zo terugkijk denk ik ook dat ik wat tunnelvisie had. Zijn daden fluctueren van goed naar fout naar goed. Ik dacht vaak te ver door bij hem. "Oooo, dit doe je want dit en dit." Hij is het niet. Het spijt me dat ik je verdacht Robbie.  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #71 Gepost op: 9-05-2020, 23:46:14 »
Wow, dit was een intense test zeg. Aflevering 5... we zitten op de helft en ik vind afl 5/6 het moment om all-in te gaan. Zeker weten doe je het nooit en puur op basis van mijn eigen observaties heb ik gekozen om all-in te gaan op Lodewijk. (en mijn joker weer niet in te zetten, handig voor later, als er een later komt... want straks heb ik me blind gestaard en is die sluwe LDH de mol).

Ik had tot deze aflevering 4 mogelijke mollen: Lodewijk, Chardo, Robin en Vermoljoen. LDH en Vermoljoen zijn mijn twee meest close sparringspartners. Als LDH de mol is, goed gespeeld. Dan heb je me flink te pakken gehad en heb ik je niet verdacht. Als het Vermoljoen is dan zal ik met plezier terugdenken aan al die keren dat we hebben zitten sparren en ik je toch niet vertrouwde. En hoe vaak ik wel niet heb gezegd: 'als mol wist je dit allang toch?'. Voor de zekerheid heb ik jou nog even bij de kamerindeling naar Lodewijk gestuurd, zodat ik die vraag in de test op jullie beiden kon invullen (sorry :P). Want ergens wil ik je vertrouwen, maar ik kan en durf dat niet te doen, puur op basis van jouw acties in het spel.

Chardo blijft mysterieus, maar als hij het is dan had hij zich wel eerder af laten gaan in het slangenspel toch?  Maar je kunt in deze fase niet op 4 mensen meer spreiden en als ik naar verdachte acties kijk is het voor mij 1. Lodewijk, 2. Robin/vermoljoen en daarna pas Chardo (en Michael).

Robin lijkt me trouwens too obvious om de mol te zijn met zijn bericht van de mol en die afstandsbediening. En jij was het die spaarkoe Robbie eruit wilde volgens mij. Even deed je me twijfelen. Ik zette een val op voor de mol door de posten bij de kluizen. Wie daarop reageert, is de mol (dacht ik). Jij kopte mijn voorzet in toen ik gepakt werd bij de kluizen. Ik eruit, LDH eruit en jij eruit. Dat kan alleen de mol doen toch? Robin is de mol?   :o Maar alles opgeteld vind ik het er te dik op liggen. De lijst met argumenten die pleiten voor jou als mol is bijna net zo lang als die van Lodewijk (en ook Vermoljoen :P). Als ik eruit lig met een rood scherm, en dus verkeerd gegokt heb, is de kans wel groot dat jij de mol bent. Temeer omdat de slang die gebruikt werd door Dennis afkomstig is uit ROBIN HOOD  ::oink:: (met dank aan Michael, die ik ook nog steeds een beetje verdacht vind, maar ja je kunt zoals gezegd nu niet meer op 4-5 man spreiden).

En dan Lodewijk, waken voor tunnelvisie, dat is wat ik al weken heb gedaan. Netjes gespreid. Maar zo op de helft vond ik het tijd om kleur te bekennen en all-in te gaan. En als dit het eindstation is, so be it. Dan ben ik dankbaar voor het plezier dat ik heb gehad tijdens dit spel. Maar waarom Lodewijk? Lodewijk is als hij de mol is iemand die toeslaat voor je ogen en dat dan weer verbloemd door een goede sier te maken (met een actie die niet veel uithaalt verder). En ondertussen zo weinig mogelijk goede dingen toevoegt. Ik heb bij hem het meeste molgevoel, maar bedacht me dus net hierboven dat ik ook zo'n lijstje voor Robin en Vermoljoen kon maken...  ::rofl:: en nogmaals als Lodewijk het niet is, dan heb ik de verkeerde tunnel gepakt en is het toch Robin en heel misschien wel die kleine Vermoljoen die mij geprobeerd heeft in te pakken met zijn schema's en constante 'kijk mij eens bang zijn voor de test' gevoelens. :P  (of heel iemand anders)

Ik ben overigens totaal niet nerveus voor de uitslag. Ik vermoed dat niet iedereen all-in is gegaan en ik heb minder stress dan toen ik spreidde. Dan denk je toch steeds: heb ik genoeg op die, of die en ben ik wel snel genoeg geweest...?

Hopelijk tot de volgende en anders tot ziens :)  ::zwaai::

Welkom in ons midden ::love::

Hallo...  ::zwaai::

Ik heb nog iets bij me en het is niet Sandy...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Neeeeeeeee! Hoezo gebruik je die niet ::schaam::

Wie dacht je dat de mol was? ::joehoe::

Mogen wij hier wel overleggen?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #72 Gepost op: 9-05-2020, 23:47:12 »
Okay, we moeten dus 5 emoticons hebben die positief, ofwel de waarheid duiden, en 5 die een leugen moeten aanduiden.
Mijn keuze voor een verdeling van deze icoontjes zou zijn:
positief/waarheid:
 ::dans::
 ::ontopic::
 ::wenkbrauw::
 ::megafoon::
 ::brunette::
negatief/leugen:
 ::lukie:: (was immers ooit de mol)
 ::fluit::
 ::kots::
 ::hand::
 ::nieuwsgierig::

Mee eens?

Gambling :) ik wist dat ik mezelf flink verdacht had gemaakt bij anderen. De vorige test toen ik hem niet inzette, heb ik gespreid over Lodewijk, Robin, Vermoljoen en Chardo. En ik had mezelf voorgenomen blijven spreiden tot afl 5/6 en dan all-in gaan. En als dit goed was, had ik die joker voor later omdat dan tijd en aantal vragen een rol zouden spelen. Sowieso wilde ik nooit echt mn best doen om jokers te halen met het potgeld, wilde het op eigen kracht doen.

Dat ik all-in gegaan ben in afl 5 is omdat de kans dat mensen dan ook op een bepaald spoor zitten aanzienlijk is. Zit je goed, dan kun je je spoor blijven volgen. Van die 4 die ik noemde
Spoiler: naam op wie ik all-in ging (klik om te tonen/verbergen)
prijkte het meest erbovenuit qua mol zijn. Op de voet gevolgd door iemand die misschien wel in mijn mollenval is getrapt.

Mollenval? Ja, de kluisopdracht ben ik expres gaan praten. Wie reageerde daarop? Robin. Met als gevolg? Exit Mv,Robin en LDH. Dat kan alleen maar de mol doen, toenslaan op dat moment. Vermoljoen had ik een verbondje mee, maar ik vertrouwde hem door zijn acties ook voor geen meter. Ik wantrouwde sowieso iedereen die contact met me had :P

Maar goed, ik zei het net al in de Discord. Ik heb heel heel heel veel plezier gehad. Heb misschien niet alles meegemaakt, maar wel de helft. En het is goed zo :) You win some, you lose some. En ik ben dankbaar voor mn deelname. Temeer omdat ik een paar minuten voor de deadline bedacht: fuck it, ik ga me inschrijven. En heel snel een inschrijving in elkaar heb geflanst met als antwoord wil je de mol zijn: NEE :P

 ::zwaai::

Dat is om te kotsen... En ik ben niet eens blond. Maar in ieder geval: dank je!

Mijn voorstel is dus:
1:  ::dans:: ::kots::
2:  ::brunette:: ::wenkbrauw::
3.  ::hand:: ::fluit::
4.  ::nieuwsgierig:: ::megafoon::
5.  ::ontopic:: ::lukie::
Mee eens?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #73 Gepost op: 9-05-2020, 23:48:02 »
MollenvangR eruit en blijkbaar ook veel verdacht door de groep. Op zich verbaast me dat niet echt. En ik geef ook eerlijk toe dat ik bij de laatste test hem meer heb meegenomen in mijn antwoorden, omdat ik geloof dat vol op één Mol in dit stadium nog geen zin heeft. Ik hoef de test niet als beste te maken. Natuurlijk is het achteraf heel cool als je de Mol als eerste door had en zo vroeg al all-in durfde te gaan. Maar ik ben dan toch liever de tactische kandidaat, dan hij met de juiste tunnelvisie. Dat gezegd hebbende wordt pad naar de Mol is daarmee wel weer smaller. Ik heb nog wel wat ingezet op Vermoljoen, maar ik geloof steeds minder dat hij de Mol kan zijn.

Wat die LdH en Lodewijk aan het doen zijn, echter, of althans, waarom zij zijn gekozen, is mij een raadsel. Als het goed is vult Lodewijk de test ongeveer in zoals ik het heb gedaan. Het zou me sterk verbazen dat ze zijn gekozen aan de hand van testresultaten. Wellicht heeft het iets te maken met de vierde vraag van Vermoljoen en heeft hij die twee uitgekozen.

En nu krijgen we zo'n mega irritante (maar wel leuk strategische) game waarin we moeten vervullen op wie we zitten. Tja, wie is mijn Mol dan? Ik heb voorheen MV makkelijk aan kunnen wijzen. Wat gaan ze nog geloven? En misschien moet ik juist wel de waarheid spreken, omdat ze denken dat ik lieg. Misschien moet ik de waarheid gaan liegen. OMG! BESTE TACTIEK EVER!

Jammer MV. Het scheelt wel dat ik nu niet naar Leiden hoef te komen voor het Leidens Onzet. Hoewel ik me afvraag of dat wel doorgaat gezien de huidige situatie

Hahaha nou ja, dat is pas over 6 maanden exact, misschien is het dan weer anders. Heeft iemand van jullie mij ooit meegenomen in de test trouwens?

::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #74 Gepost op: 9-05-2020, 23:48:09 »
First of all:
Ommagawd ik heb het overleefd!


Ik had aan mijn bondgenootje Lucy laten weten dat ik all-in voor MV gegaan was. Ze geloofde me niet, want waarom zou ik dat zeggen. Dus was ik natuurlijk uiterst verdacht. Zie je wel dat bondjes niet werken? Zelfs als ik de waarheid zeg, gelooft men het toch niet, so why even bother? Volgens mijn berekeningen (met foutmarge) heb ik 15 vragen op MV ingevuld. Op al de rest 4 of minder vragen.

Dus ja... het is MV, bitchesss! Anders lag ik er natuurlijk gigantisch uit nu!

Volgende aflevering. Koeien!


Bij Koe vermist heeft mijn mol ELF keer geprobeerd om op het juiste ronde tijdstip de weg te vragen naar een locatie. Wauw, wat werkt ie goed mee en is ie een goede kandidaat zeg! Hij heeft het van iedereen het meest geprobeerd.
Maar daar bleef het dan ook bij... proberen. Het is hem maar één keertje gelukt.


Bij weerkoeien weet ik niet goed hoe een Mol daar veel invloed kan uitoefenen. Al zal een mol wel vantevoren weten welke rol de slager is en die claimen. En goh, MV kiest vrij snel en blijkt slager te zijn. Bovendien had men 0 euro op hem gezet, dus hij moest wel winnen. En ja hoor. Well done, MV!

Koescape
Echt... ik zat met 3 mollen in een koeienstronthok! MV begon elke koe op rare plekken aan te raken. Op een gegeven moment werd het vrij duidelijk dat we gewoon moesten melken en een buis vullen. Maar vervolgens heeft hij nog steeds alles behalve uiers aangeraakt en heb ik maar emmers melk heen en weer zitten sleuren, met af en toe eens 1 of 2 emmers van Chardo en Vermoljoen.
Toen het hok open was, kwam dan weer het raadsel met de emmers water. Daar heb ik een tijd gewacht, maar niemand kwam met de oplossing, dus heb ik die ook maar opgelost.
Vervolgens moesten we nog 1 cijfer voor een slot. Maar ja, dan kan je dus eigenlijk gewoon gokken en elk getal proberen. Dus ik probeer er eentje. Fout... ik wacht even. Geen kip die het ook probeert, dus ik probeer er nog eentje... fout. En nog eens... fout.
Vermoljoen is online en komt alleen klagen dat we ons geld erdoor jagen door hints te vragen. Seriously, moet ik hier ALLES doen?! ::)
Ik post dat ie misschien mee kan gokken om het slot te openen. Het was echt niet veel moeite voor mij om nog 7 gokken te posten, maar als ik alles doe, kan ik ook niet zien wat de mol doet. Gelukkig post hij in no time alle overige gokken en zijn we ontsnapt!
But no thanks to mol MV! Die heeft nou eens echt geen hout gedaan.


Ik ben zelf intussen ook niet meer bezig met mezelf verdacht proberen te maken. Het is gewoon MV, klaar, dus nu mijn best doen voor die opdrachten om een joker te winnen en verder en verder te geraken!

Ik vul weer de test unaniem op MV in. 19 vragen maar liefst. Maar naar Lucy heb ik toch maar gestuurd dat ik weer gespreid heb. Dat hele bondjes ding werkt toch niet hoor. Zit ik te zeggen dat ik full MV ging, gelooft ze me niet. Dan maar liegen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #75 Gepost op: 9-05-2020, 23:48:29 »
Mijn bondgenootje eruit!  ::oink::



We deelden echter wel lijssies enzo. En als ze neit gelogen heeft (zoals ik), heeft ze 11 op Chardo, 10 op MV en 9 op mij gedaan. Dus Chardo is het sowieso niet.... en ja... MV.... ik had er 19 op hem ingevuld. Hij is ook wel redelijk obvious. Waarschijnlijk zit iedereen op hem. Of heeft ze hem expres hoog gezet omdat ze weet dat ik hem verdenk en mij dus in de waan laat?
Anyway, als inderdaad iedereen op MV zit, dan wordt het nog meer zaak om die joker te pakken te krijgen vanaf nu!

Vermoljoen vroeg nog net vóór Lucy's executie out of the blue of we geen nieuwe penningmeester nodig hebben en voor ik het weet ben ik het en moet ik ineens een beslissing maken ook nog. Wel heel toevallig dat Vermoljoen dat voorstelt vlak voordat de vorige penningmeester afvalt en vlak voordat de penningmeester een beslissing moet maken.

Ik mag kiezen wie er moet gaan puzzelen. Leuk, puzzelen! Ik kies mezelf. Sleutelpositie is altijd fijn. Plus als er in de test de vraag komt "zat de mol te puzzelen ja of nee" heb ik die al sowieso goed!
MV wordt natuurlijk als tweede gepakt door de jagers.  ::) Je moet ook niet té obvious gaan mollen MV, straks heeft echt iedereen het door! Bovendien interpreteert ie een hoop van mijn geposte hints nog fout ook.
Ik heb groepsfoto's van molreeksen gepost om tijdstippen aan te duiden. Het nummer van het seizoen waarin die groep zat is het getal. Bij één van de groepsfoto's post hij inderdaad de juiste redenering, maar vervolgens  bij een andere kluis volgt hij die logische redenering niet meer en is het ineens "Oh ja een groepsfoto met 10 mensen, zal wel 10 zijn dan."


Bij de slangenmand eindigt ie netjes in de middenmoot. Niet opvallend laag met weinig geld, want dat zou te hard opvallen. Maar ook niet hoog met veel geld uiteraard, want hij is wel de Mol.... die moet niet te veel geld opbrengen.

En toen kwam de test er al! Met een twist... we mochten mensen extra tijd geven. Nouja, MV natuurlijk! Dat is toch de Mol. En moest er nog een ienie ienie ienie mini klein kansje bestaan dat ie het niet is, vliegt ie er misschien uit door die extra tijd en dan kan ik m'n ogen opentrekken en op zoek naar een nieuwe Mol. Maarja...

As if de Mol af valt!!!  ::rofl::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #76 Gepost op: 9-05-2020, 23:49:33 »
Ik na de executie:



OK........................

Dus MV is het niet? Of komt ie nog terug ofzo? En hoe zit ik er nog in na 2 keer all-in op hem te gaan en keihard in z'n tunnel te zitten?!


Tijd om alles opnieuw te bekijken..................
Lucy zat op Chardo en volgens mij Michael en zij lag er uit. Dus die zijn het niet.
Zelf had ik slechts 2 antwoorden op Lodewijk ingezet toen Lucy af viel. Als hij het was, zou ik wel afgevallen geweest zijn.

Blijven over: LDH, Vermoljoen en Robin.

LDH en Vermoljoen had ik eerder al afgeschreven.
Vermoljoen omdat hij mij ineens kwam vragen hoe dat zat met die jaargetijden vraag in de test en mijn antwoord er niet bij stond. Zou een Mol zich daar echt mee bezig houden?
LDH omdat hij wel juiste dingen deed, bvb heel erg proberen duidelijk te maken dat ie de V niet mocht gebruiken in het Taj Mahal diner.

Zou het dan Robin zijn?

Maar in de vorige test merkte ik wel dat veel van de vragen die ik richting MV had ingevuld, ook heel erg overeen kwamen met Vermoljoen (1e en 2e afgevallen bij tijdslot; kluis niet proberen openen; allebei GO gepost; meer dan 1500 berichten op het forum; zelfs hetzelfde favoriete boek!) Heb ik het daarom overleefd?

Ik ga Vermoljoen en Robin terug in de gaten houden.

Ik wist dat Tim dat had gedaan dus ik wist dat je de Mol niet was
Maar Robbie gaat al 3 weken all in op jou ::rofl::

Robin is de Mol ::jaja::

Had Robin wel op mijn radar, maar had hem bij de test niet veel meegenomen. Verklaard mijn executie ::jaja::

Ja zo'n vermoeden had ik ook. Van Robbie wist ik na test 2 al dat ik hem kon uitsluiten trouwens. Had maar 1 antwoord op hem gezet toen volgens mij.

Robbie was trouwens niet de enige die mij verdacht volgens mij  ::rofl:: Michael, Lodwijk en LDH hebben me ook hoog op hun lijst gehad. Als ik verder was gekomen, hadden ze er op mij uitgegaan denk ik. Maar in mijn biecht na de test had ik ook meteen gezegd dat als Lodewijk het niet is het dan haast wel Robin of heel misschien Vermoljoen moet zijn.

Ik heb trouwens totaal geen spijt van mijn keuze all-in te gaan. Het is jammer, maar ik heb echt lol gemaakt en dat was voor mij veel belangrijker dan winnen of heel ver komen. Echt met opgeheven hoofd weg :)

Op wie had jij gezet toen je eruit ging Lucy?

Ik had van zowel Lodewijk als Robin een flinke lijst van acties... maar ik vond Robin zoooo obvious in aflevering 4, dat ik voor mijn all-in deze week toch op de subtielere acties die ik bij Lodewijk had ben gegaan.

Lodewijk wist ook dat je de mol niet kon zijn tho :-X ;)

Ik ben er op Lodewijk uitgegaan ook. En Robbie. Tim heeft iets niet goed gedaan bij het tellen van zijn eerste test, want op basis van zijn lijstje kon Robin het ook niet meer zijn. Maar Vermoljoen ook zeker niet. Ik had in test 2 letterlijk 2 vragen op Robin staan, dus die had ik wel beetje afgeschreven... Heb veel geluk gehad  haha
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #77 Gepost op: 9-05-2020, 23:50:31 »
Hulpmol Robbie:
Cool zeg maar tegen de hulpmiddelen dat ik me heb laten vangen.

Ik had me expres voor Frank’s neus gezet en daarna snel ge-edit in de hoop dat iemand erover zou klagen. Dan zou het nog niet zo heel hard opvallen.

Dus keur mijn edit maar af daar, ik ben gevangen!  ::bravo::

Mijn elfde biecht:
Dag lieve geheime biechtstoel,

Heel even een korte biecht over de executie:
Veel heb ik dus niet gehad aan mijn voordeel, als je het een voordeel kan noemen. Een minikans op 250 euro door te gokken wie als langzaamst de test heeft gemaakt en ik ga mezelf ook niet opofferen door er 3 uur over te doen.
Ik had mijn voordeel eerst nog verkeerd begrepen in het begin. Ik dacht namelijk dat ik de enige was die een 21ste vraag kreeg in de test en dat als je je kaars zou uitblazen je je voor 250 euro kon gokken wie het langzaamst was, maar tijdens het teruglezen bleek het niet zo te zijn. Als je je kaars zou uitblazen, kreeg je een extra vraag, dus ik was niet de enige. M.a.w. ik was eerst superblij en daarna keihard teleurgesteld. Maar liever dit dan een minjoker ofzo en ik heb de executie overleeft, dus ik heb eigenlijk niet te klagen!
Ik heb eigenlijk niet veel belang aan die vragen gehecht. Bij de eerste vraag waar ik iemand 10 minuten extra kon geven had ik LdH geantwoord en bij de vraag waar ik iemand 5 minuten minder kon geven heb ik Robin gezegd, want hij is toch de Mol en ik wil geen medekandidaat een voordeel geven.

Of Robin de Mol is, leek voor mij een zekerheid, zeker nu MV eruit ligt, maar nu begin ik te twijfelen. Na Lucy vertrok er alweer een bondgenoot naar huis. Van Lucy weet ik, als ze de waarheid heeft verteld, dat het Robin of Lodewijk MOET zijn, want MV ligt eruit. MV en ik bespraken heel veel met elkaar, vooral over Robin. Nu ligt hij er opeens uit... Als MV en Lucy beiden de waarheid vertelden, dan MOET Lodewijk de Mol zijn. Als Lodewijk de Mol is, ben ik in aflevering 3 goed weggekomen, want daar zou ik dan maar 3 goede antwoorden hebben ingevuld. Alle andere keren zat ik net onder 10. Deze keer waren het 8 antwoorden en 13 op Robin. MV kreeg er 10 en hij ligt er nu uit. Normaal gezien zou ik nu zeker moeten zijn van mijn Mol, maar ik ben nu heel hard te twijfelen tussen Robin en Lodewijk.
Ik heb afgelopen test dus op 3 mensen ingevuld: Robin, MV en Lodewijk. Ik ben aan het twijfelen of ik nu de volgende test op 2 personen moet invullen of juist all-in moet gaan. Dit ga ik beslissen als de opdrachten zijn afgerond :)  Voor het spel hoop ik dat één van de twee afvalt. Ook dat oranje scherm doet me twijfelen. Want de betekenis erachter weten we nog niet exact. Daarvoor moeten we het verhoor afwachten. Als ik weet dat de betekenis hierachter is, weet ik of de Mol ook zo'n scherm zou kunnen krijgen.

Ik wil en ik zal dit spel winnen. Ik moet de test niet als beste maken, maar ook niet als slechtste.

Wish me luck, geheime biechtstoel  ::zwaai::

PS: sorry dat m'n biechten altijd zo serieus zijn, maar ik heb me voorgenomen om vanaf nu meer gifjes te plaatsen, want eigenlijk kan het soms wel grappig zijn  ::rofl::
Ook wil ik even zeggen dat ik m'n biechten nooit nalees, dus sorry als er in die elf biechten en in de volgende biechten spelfouten staan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #78 Gepost op: 9-05-2020, 23:50:42 »
Jeetje, waar gaat dit heen. Volgens mij rust er werkelijk een vloek op mijn verdachten. Nu gaat alweer mijn tweede mol eruit. MV... Ik was er werkelijk van overtuigd dat hij zomaar de mol kon zijn. Er ging zoveel mis bij hem. Op de meest klungelige manier gevangen worden, simpele vragen verkeerd beantwoorden, kleine foutjes in beredeneringen... Echt zo veel verdachten als er van mij eruit vliegen kan bijna niet meer. Dus nogmaals de tip voor de niet-mol zijnde kandidaten: probeer niet in mijn verdachtenrijtje te komen, want dan vlieg je er uit...



Als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat ik de mol ben. Maar ja, dat ben ik niet, aangezien ik me niet eens aangemeld had om de mol te worden. Wat een executie overigens. Niet alleen dat MV eruit vloog, maar ook dat ik ineens met Lodewijk een oranje scherm te zien kregen. De schrik sloeg me echt om het hart



toen wij ineens afscheid van de groep moesten nemen. Gelukkig, zo bleek, lag het ietsjes anders. We kregen een kap over ons hoofd en werden een zwart geblindeerd busje ingeduwd. Verder? Zien we wel, maar ik zit nog in het spel voorlopig. Wat ik me nu afvraag: was het oranje scherm voor mij en Lodewijk toeval? En dus random? Of waren wij na MV de 2 met het slechtste rapport? Of misschien wel het beste rapport? Daar moet ik komende tijd achter zien te komen. Maar hoe dan ook: ik ben zeker wat wijzer geworden van deze executie!



De enige constante namelijk de afgelopen weken was... Vermoljoen! Al bij test 1 heb ik vragen op hem ingezet, en sindsdien iedere keer weer. Ik heb hem steeds als verdachte nummer 2 of 3 gezien, maar hij stijgt nu met stip naar 1. Kijk maar eens wat hij afgelopen aflevering heeft gedaan... Helemaal niks. Lag er op de meest domme manier uit bij de kluizenopdracht. Ik bedoel, als gewone kandidaat, denk je wel meer na voor je een paar minuten na de start van de opdracht je knullig laat pakken. Oh ja, en hij ging graag voor een snelle GO bij die opdracht... Zodat er dus minder overlegd kon worden. En ook bij de slangenmandopdracht lag hij eruit met een schamele 50 Euro... Of ik de test nu volledig op hem in ga zetten? Dat zie ik dan wel, want om de een of andere manier kan ik Robin en Michael nog niet helemaal uitsluiten... Maar voor nu zeg ik: Vermoljoen is de mol!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #79 Gepost op: 9-05-2020, 23:51:35 »
Mijn twaalfde biecht:
Dag lieve geheime biechtstoel,

Mijn elfde biecht is nog geen 24 uur geleden verstuurd en hier ben ik alweer. Er zijn namelijk weer een aantal dingen gebeurd.
Ik zoek normaal niet naar verborgen hints en deze hint heb ik ook niet zelf gevonden, maar toch zou het een goede hint kunnen zijn. Als de slang verscheen, dan plaatste Dennis een gif van een slang die uit een mand komt. Op het eerste zicht is daar niets bijzonders aan, maar blijkbaar komt deze slang uit ROBIN HOOD, oftewel Robindtc hood?

Deze verborgen hint heeft mij op ideeën gebracht. Ik merk dat ik blijkbaar bij velen bovenaan in het lijstje sta, dus is het tijd om een valse verborgen hint te maken. Ik heb al een paar maanden een Griekse tekst staan als handtekening (hieronder). Daar stond eerst "Je zult De Mol niet alleen vinden. Post je zorgen op het forum zodat je De Mol samen kunt vinden, maar pas op voor tunnelvisie!". Ik heb dat nu aangepast naar "Je zult De Mol niet alleen vinden. Post je zorgen op het forum zodat je De Mol samen kunt vinden. Ik ben De Mol online!"
De laatste zin zegt het letterlijk:"Ik ben de Mol online!". Natuurlijk ben ik dit niet, maar Michael wilde graag weten van Robbie wat de inhoud van de kluizen was en nu heeft hij dit als ruilmiddel gebruikt  ::rofl::  Ik hoop dat Robbie het deelt met anderen zodat ik nog verdachter ben en iemand anders straks uit het spel ligt. Ik zeg eerlijk dat ik dit zou geloven.
Ik kreeg gisteren of eergisteren ook nog een bericht van Robbie "Hey mol, goed bezig!". Geen idee of hij dit naar iedereen heeft gestuurd, maar ik hoop dat hij mij verdenkt en nu all-in op mij gaat en eruit ligt. Niks tegen Robbie, maar ik wil het spel winnen dus dan moet ik het ook lekker hard spelen.

Mijn tactiek die ik voor het spel in gedachte had, pas ik totaal niet toe. Ik ben me nu veel meer de domme kandidaat aan het gedragen die veel vragen stelt en domme dingen doet, al dan niet bewust, want ik heb ook al dingen gedaan die bewust dom waren :(

De opdrachten zijn deze aflevering weer heel tof! De rijstvelden-opdracht is de opdracht die voor veel chaos zorgt. Kandidaten willen die joker hebben en zoals het nu ernaar uitziet, zal Michael die krijgen. Hij heeft ook nog een joker van vorige aflevering en hij zegt dat hij een joker aan mij zou willen geven. Ik weet niet of ik het moet vertrouwen, maar ik ga het toch doen. Hij heeft de informatie van LdH en zo zijn we nu een aantal zakken juist aan het leggen. Hopelijk houdt Michael zijn woord en zal ik dan de winstjoker krijgen.
Daarnaast is er ook nog de opdracht waar wij kleren kunnen wassen. Deze opdracht wordt een grote fiasco, dus hier ga ik af en toe eggen dat ik weet wie wie is zodat ik de Mol lijk die zijn best heeft gedaan, maar toch de opdracht heeft doen falen.
Het verhoor is een opdracht waarvan ik denk dat er nog een adder onder het gras zit. LdH en Lodewijk hebben niet zomaar een oranje scherm gekregen. Hier moet nog meer achter schuilen, maar wat? Zijn deze kandidaten de kandidaten die de test het snelst en het langzaamst hebben ingevuld? Ik weet het niet...

Het is in ieder geval heel spannend en hopelijk zal ik de joker van Michael krijgen...

Wish me luck, geheime biechtstoel  ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human