Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21269 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #40 Gepost op: 9-05-2020, 23:04:11 »
Ik kan geen fruit meer zien, jongens! Nee, dat is een grapje hoor. Leuk dat een thema zo sterk ingeplant is in een ronde. Maar goed, los van dat al is er wel veel gebeurd in de laatste paar dagen.

Discord (bondjes-gedoe)
Allereerst begin ik met de meest recente gebeurtenis. Sinds een paar dagen hebben we een Discord geopend speciaal voor deze Mol editie. En daarbinnen durven sommigen mee te 'bellen' en sommigen vooralsnog niet. Dat begrijp ik wel hoor. Wat ik niet begrijp is dat nog niet iedere deelnemer lid is geworden. LdH, oké, maar die weet amper wat internet is, laat staan social media als Discord. Maar de rest, Robbie, MV, Michael, kom op jongens! Ik weet dat jullie de oudste van de groep zijn, maar dat hoef je niet op deze manier te laten blijken! Of ze durven niet te chatten (zoals Black Ice), omdat een van hen de Mol is, wat ik sowieso denk. Of Discord heeft een leeftijdsgrens van 28 jaar, die Lodewijk ook langzaam zal overgaan, vandaar dat hij het allemaal niet zo goed meer snapt.

Enfin, dat dus. Maar door al dat gediscord ben ik bang dat mijn twee pacten in Lucy en Brent & Lodewijk te veel bij een komen. Daardoor zal het lastiger worden om Lucy te laten denken dat Lodewijk het kan zijn. En zullen Brent en Lodewijk er mogelijk achter komen dat het wel Robbie (of Michael) moet zijn. Maar...!

#triggered
Lucy en ik zijn een beetje geraakt door bepaalde algemene uitslagen in de Tomatenslag-opdracht. Blijkbaar vindt men dat wij allebei geen geheimen kunnen bewaren. Dus wij zijn daardoor er meer op gebrand om heel ons pact voor ons te houden en meer te liegen en bedriegen in het spel. DAT ZAL ZE LEREN! Vooral in de Discord calls met Brent en Lodewijk wordt nog best veel verzwegen. Lucy doet uiteraard nog alsof ze mij verdenkt, wat echt niet het geval is. En verder is het alsof we mekaars namen nooit eerder hebben geweten tot nu.

En op persoonlijk vlak heb ik wel een hekel aan MV gekregen hoor. Je mag me irritant vinden, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar ik heb echt wel weet van wat er in het spel gebeurt hoor! Ik ben eerder wantrouwend dan vertrouwend. Zelfs naar mijn drie bondgenoten. En ja, ook Lucy vertrouw ik niet 100%. Ik bedoel, die wilt ook winnen en kan heel makkelijk achter mijn rug om een sidebondje hebben. Voor dat ''Ik weet het niet'', iedere keer dat ik het heb over wie ik verdenk. Zit ze dingen voor mij te verzwijgen of is dat haar catch phrase? Maar goed, MV, met je kut smileys, jij bent niet de Mol, je zit niet op Discord, dus jij mag wel afvallen.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #41 Gepost op: 9-05-2020, 23:05:27 »
Ben ik hoofdverdachte?
Oké, ik geef toe dat ik wel eens expres nepmol. En zelden zal ik met de oplossing komen voor een opdracht. Wel moet ik zeggen dat ik me soms moet inhouden. Als ik me 100% als kandidaat had willen voordoen, had ik die hele portofoon in de box-opdracht volgespamd. Dan had ik heel nadrukkelijk de C-woorden kunnen benadrukken bij het diner en meehelpen zoeken naar wat de andere groepen voor opdracht hadden. Dan had ik meteen verteld wat de inhoud van mijn envelop was. Had ik niet twee fruitstukken laten vallen (want ja, ik was online op momenten dat fruit niet gevangen is, oepsie). Nou, die appel had ik echt niet geraden. Maar volgens mij kwam dat antwoord overeen met de eerdere mollicitatie en niet met die PMD quiz.

Hoe dan ook, al dat genepmol heeft volgens mij wel zijn vruchten afgeworpen (pun intended). Want via de directe bron weet ik dat Brent mij verdenkt, nog altijd. En Lodewijk kennelijk ook (hoewel die wel een dubbelspel zou kunnen spelen). Vooral die Lodewijk die zegt dan: "Ja, bij de vorige editie waar wij aan meededen, wilde je heel graag verdacht zijn als kandidaat en nu zeg je steeds tegen ons dat je de Mol niet bent en wil je niet verdacht worden." Ja, slimmerik, ik moet jullie blijven laten geloven dat ik de Mol ben. Nogmaals, bij Lodewijk kan ik me voorstellen dat hij de verdenking op mij faket, maar van Brent... Ja, het zou ook nog kunnen dat hij zegt mij te verdenken, maar in werkelijkheid ook op totaal iemand anders zit. Maar dat is het ding met dit spel. Ik denk vaak te veel slagen door, terwijl het simpeler is dan dat.

Maar wat me wel oprecht frappeerde is dat bij de tomatenveldslag ik door de meerderheid als Mol werd aangewezen. Maar dat ze dat niet durven te tonen in hun eigen voorspellingen. Ik was stiekem heel bang dat ze allemaal al op Robbie (of Michael) zaten, maar dat zijn dan blijkbaar de fake verdenkingen.

Verdenkingen
En daarover gesproken. Ik verdenk dus met stipt op één nog steeds Robbie. Hij doet in mijn ogen alleen maar molse dingen. En dat komt ook vooral omdat de rest onmolse acties uitvoert. Ik wil bijvoorbeeld noemen, de enveloppen pakken bij de tomatenslag. Als Mol pak je niet als eerste, tenzij je weet dat bijna niemand je verdenkt, in Michael's geval. Maar je pakt ook zeker niet als laatste, zoals LdHmolletje. En wat je al helemaal niet wilt als Mol is de 0 euro pakken. Het is echt toeval dat Brent daarmee is overgebleven. En een hilarisch toeval daarmee. Maar hij had nooit kunnen voorspellen dat hij zou winnen. En ook die 2000 euro die hij uit de pot heeft gegooid door Lucy af te gooien. Zo is Brent gewoon. Leuke actie, maar dat was niet om te nepmollen denk ik.

Verder vangt Robbie maar twee fruitstukken. En raadt hij wel een spreekwoord. Heel handig natuurlijk om jezelf in te dekken. Maar vervolgens gaat hij wel verkeerd staan. Michael daarentegen gaat goed staan, terwijl dat een pure gok was. Dat had je niet hoeven doen als Mol, zelfs al is het maar 100 euro. Hij vangt ook veel fruitsoorten. Het ding is dat ik in ronde drie nog echt niet vol op één persoon ga. Dat zou ook niet tactisch zijn, gezien men mij blijkbaar best verdenkt, dus volgens mij kan ik nog wel veilig spreiden. Maar Robbie zeker op 1. Gevolgd, alsnog, door Michael. En dan neem ik Lodewijk en Brent gewoon maar mee voor alle zekerheid. MV, Lucy, Vermoljoen, LdH en Robin zijn niet de Mol.

Derde biecht van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #3:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #42 Gepost op: 9-05-2020, 23:06:05 »
Oké ik ben volop voor MV gegaan in de test, dus het is erop of eronder.




Maar I mean seriously,
Opdracht 1 - Vallend fruit: hij vangt 0, ik herhaam NUL stukken fruit. Oh nee grapje, haha hij heeft er wel eentje gevangen. Die van -100. Maar wel een keer nét een minuut te laat fruit vangen, goh... toevallig zeg.


Opdracht 2 - Tomatenslag: OK dit was denk ik een beetje een loterij en moeilijk te saboteren voor de Mol. Alleen proberen een lage envelop pakke en lang over te blijven of een hoge en er zo snel mogelijk uit te liggen. MV koos als 4e een enveloppe, had 100 euro en is er nog best lang ingebleven!


Opdracht 2 - Fruitmand: MV deed de Top 10 en deed ineens heel hard zijn best. Maar hij kon wel weten dat geen mens aan Guave zou denken. En heel even doet ie dan ineens nog een post om de held uit te hangen van oh my god kijk ik heb het gevonden jongens! Maar echt héél toevallig 31 seconden te laat. Nee, dit is te toevallig, jongeman!

Je bent De Mol of een hele goede nepmol.


Beetje vervelend dat ik voor sommige dingen als enige met MV in een groep zat. Dus door volledig op MV te gaan in de test, heb ik voor de rest weinig kunnen spreiden.

Dus zoals ik al zei, het is erop of eronder..........  ::oink::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #43 Gepost op: 9-05-2020, 23:06:20 »
Mijn vijfde biecht (deel 1):
Lieve geheime biechtstoel,

Ook deze biecht komt weer veel later dan gepland! Sorry daarvoor :)
Ik moet het nog deels hebben over aflevering 2. Bij de opdracht met de boxen was ik geloot als hulpmol. Dat is dus een joker die ik helemaal gratis heb gekregen, want die opdracht was één grote chaos  ::rofl:: Zelfs als ik geen hulpmol was, had ik de code van mijn box niet kunnen invullen. Wat hier opviel was dat ik Chardo hoorde en hij zei dat we informatie moesten door roepen langs rechts, maar hij gaf zelf zijn informatie niet door  :P Het zei wel dat hij en LdH informatie hadden over bepaalde boxen. Daarna heb ik nooit meer iets van hem gehoord. Maar 2 berichten in totaal, mollen was hier dus niet moeilijk en als ik het had moeten doen, had ik het natuurlijk gedaan, want nu in de beginfase kan een joker nog het verschil maken!
Het diner was ook een heel toffe opdracht, maar ze hadden niet door dat we de letter v niet mochten gebruiken. Ik heb in één post 2 keer de v gebruikt en Brent riep met drukletters WAT DOE JE NU. Dus ik snap niet dat ze ons thema niet hebben kunnen vinden, want LdH gebruikte ook woorden die hij normaal nooit zou gebruiken. We hebben wel heel bewust het niet te gemakkelijk gemaakt, want we dachten dat ze er misschien een joker of een vrijstelling voor zouden krijgen. Niet dus.
Bij het dammen heb ik niet meegedaan. Ik kan het niet en ik ga me daar alleen maar te verdacht maken en ik wil verdacht overkomen, maar niet te verdacht. Daar heb ik dus geprobeerd te kunnen zien we er molde, maar makkelijk is dat niet als je het spel niet kent. Bij het stemmen, stemde ik op Nieky. Daar ben ik gewoon meegegaan in de meerderheid.

Aan het einde van de aflevering viel Sanmol af. Ik had het niet verwacht, maar hij was geen verdachte voor mij. De test vulde ik vooral in op Brent, Chardo, Robindtc en MV.

Nu Sanmol is afgevallen, kan ik misschien wel mijn tactiek toepassen, die ik aanvankelijk voor het spel begon, wou gebruiken. Ik wou alles in vraag stellen en in discussie gaan. Dat hab ik in het begin niet gedaan, omdat het al erg genoeg was met Sanmol  ::rofl:: Ik had me dus redelijk op de achtergrond gehouden, maar dat ga ik vanaf nu niet meer doen.

De eerste opdracht met het vallend fruit was het gewoon vaak genoeg kijken in dat topic. Doordat ik thuis zit en dus nog meer tijd heb voor dit spel, had ik daar tijd genoeg voor. Ik heb 3 fruitstukken gevangen, maar dat hadden er meer kunnen zijn. Heel vaak was ik een minuut te laat of als ik het wel had gezien was het een ander fruitstuk. De Mol gaat hier denk ik niet weinig fruitstukken pakken, want het is maar 50 euro per stuk en anders wordt het toch waarschijnlijk door iemand anders genomen.
Robindtc is terug één van mijn hoofdverdachten geworden, maar als het effectief zo is dat hij, net zoals mij in de vorige aflevering, moest mollen in ruil voor een joker, dan is hij het toch niet? Of juist wel omdat hij dan die aflevering geen hulpmol heeft gekozen? Misschien moet ik hem hier eens mee confronteren...
Dit is zo'n typische opdracht waar de Mol niet molt. Denk ik.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #44 Gepost op: 9-05-2020, 23:06:56 »
De tweede opdracht was voor mij een hel. Hier ben ik door Brent geen joker kunnen verdienen :( . Ik heb mijn joker echt weggezongen door alle liedjes van Marco Borsato die over afscheid gaan en alle andere depressieve, maar wel mooie Nederlandstalige liedjes. Mensen lachen me altijd uit als ik zeg dat ik graag Nederlandse muziek hoor... Voor het eerst heb ik mijn nieuwe tactiek gebruikt die ik ook in de komende afleveringen zal gebruiken. Dingen in vraag stellen, zoals ik hier vroeg waarop gegooide tomaten waren op gebaseerd en in discussie gaan, maar heel belangrijk: niet overdrijven. Doen alsof ik de Mol ben, maar zijn frustratie als Mol wilt uiten. Dat is mijn tactiek.
Hoe mooi zou het zijn als D*N bij de verborgen hints zegt "en hier zei ik het al letterlijk. Chardo was het goede antwoord op die ene vraag!". En als we het dan over Chardo en Brent hebben: ik had van iedereen de vragenlijsten, behalve van hun. Nu heb ik ze wel allemaal, maar wat me erg opviel, is dat de vragenlijsten van Brent en Chardo bij sommige vragen erg overeenkomen. Dat van Chardo heb ik via MV gekregen, maar hij had ze allemaal behalve die van Brent. Dus als hoj de waarheid spreekt, dan kan hij die antwoorden niet naar Brent zijn antwoorden hebben veranderd en zitten Chardo en Brent samen te spannen tegen de rest. Ik heb Brent zojuist helemaal ondervraagt en aan de tand gevoeld. Hij onderschat mij heel erg en hij is niet de enige. Er zijn veel kandidaten die me onderschatten, maar ik denk dat er ook wel zijn die mij in hun top 5 mogelijke Mollen hebben staan. Er zijn ook kandidaten die me proberen te manipuleren  ::rofl:: ::rofl:: Ik heb al heel vaak gezegd dat ik "niet van gisteren ben".
Laat ze mij maar onderschatten. Ik ken mij kwaliteiten en ik denk dat ik ver zal geraken.
Terug over de opdracht: ik twijfel of het als Mol wel slim is om mij neer te gooien, maar het is ook perfect te verklaren als kandidaat. Hij zei heel snel dat hij mij de joker niet gunde en terwijl hij maar 0 euro in zijn envelop had, kon hij zelf geen kans meer maken op die joker. Dus als kandidaat is het dan wel een rare zet...

Om dan naar de laatste opdracht van deze aflevering te gaan: ik ben wel even bezig geweest met al de 67 ingestuurde spreekwoorden in mijn excel te noteren en erbij te zetten wie het instuurde. Deze opdracht was één grote fiasco en hier is keihard gemold, maar door wie?

Ik heb dus iedereen zijn echte vragenlijsten, alleen die van Brent en Chardo is een raar geval. Mijn bondjes gaan ook goed. Ik heb een echt bondje met MV en Michael90 en met Lucy deel ik soms ook informatie.
Mijn verdachten zijn op het moment Robindtc, MV, Brent en Chardo.

In principe kan ik weer al mijn overzichten hier delen, maar daar ben ik nu te lui voor. Misschien dat ik ze later nog wel eens deel als daar vraag naar is :)
Ik ga dadelijk of morgenochtend de test maken, zal afhangen van mijn 'vragenlijstenprobleem'. Wish me luck!





Ik zal er eens gezellig bijkomen.... Is dit al een meet the mole opdracht?  ::oink::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #45 Gepost op: 9-05-2020, 23:08:02 »
MV in aflevering, of anders gezegd level 3, ik had het nooit verwacht. Zeker niet nadat ik in aflevering 1 Tim als hoofdverdachte heb aangewezen en op nummer 2 in mijn spreiding Sanmol stond. Nu weet ik wel dat afl 1. een loterij was, maar ik denk dat ik daar behoorlijk goed ben weggekomen. Mijn eerste doel was vooral niet afvallen in aflevering 1, dat is gelukt, maar helaas ging een van mijn bondgenoten (Tim dus) uit het spel :(

Ik heb een bondje met Michael dat ik geheim houd voor de rest. Alleen vertrouwt hij mij niet zo meer geloof ik. En het leuke is, hij spreekt het nog naar me uit ook. Ik heb een bondje met LDH en had een bondje met Tim. Tim wist wel van het bondje met LDH, maar LDH weer niet van mij met met Tim. Bovendien laat ik LDH het werk doen inschrijfformulieren te regelen van mensen die ik niet zo goed ken (sanmol, Robin etc) en die ruil ik dan weer voor anderen die ik binnen heb. Zo heb ik Vermoljoen en Lucy dan weer  via Michael. Overigens heb ik zelf ook formulieren gewisseld met mensen, maar daar heb ik geen fouten in gemaakt. Alles eerlijk gezegd want dat is niet mijn stijl :) dus wie mijn formulier heeft, heeft gewoon alle eerlijke antwoorden gekregen (ook degene die het misschien van anderen gehad heeft).

Eigenlijk wil ik de mensen met wie ik contact heb ik het spel ook geen bondgenoten noemen, eerder sparringspartners. Want dit spel speel ik alleen. Ik vertrouw NIEMAND. En als je iets moet doen om iets van een ander voor elkaar te krijgen, dan doe ik dat (zie die formulieren die ik heb verkregen).  Ik heb ook, tegen de belofte in, formulieren van anderen uitgewisseld (sorry LDH). Kennis is macht. Maar ja, ik ga ervan uit dat anderen dat ook met mijn formulier doen. Ik drop bij al mijn sparringspartners net even andere namen van verdachten (en ook andere redenaties) van wie en waarom ik die personen verdenk. Als mensen met elkaar gaan praten weet niemand exact op wie ik nou precies zit. En degene die ik daar nooit in noem is mijn hoofdverdachte Lodewijk. Na mijn ongemakkelijke bondje met Tim (ergens was ik ook blij dat je weg was), ben ik het roer volledig om gaan gooien. Aflevering 1 was voor mij alleen maar lang leve de lol. Hoezo denk je dan?

Ik was degene die bij het spelletje hold the button IK BEN DE MOL SUKKELS heb behaald als highscore, ik was het ook die af en toe als DEMOLONLINE in de RN chat zat. Ik heb daar als zijnde de mol nog een heel leuk gesprek gehad met Molduck.  ::rofl:: Even een kleine greep uit het gesprekje:

[23:03] <DeMolOnline> goed met wie heb ik het genoegen te spreken?
[23:03] <molduck> Met molduck
[23:07] <molduck> Bent u een man of vrouw?
[23:08] <DeMolOnline> dat zult u zien aan het einde van het spel
[23:09] <molduck> Zal het blijven volgen. Ben benieuwd wie u bent.
[23:10] <DeMolOnline> dat wordt geapprecieerd
[23:11] <molduck> :)
[23:12] <molduck> Fijne avond
[23:12] <DeMolOnline> dank u ik wens u veel genoegen bij het volgen van mijn verrichtingen
[23:13] <molduck> Dank u wel

Verder heb ik natuurlijk als een malle over die markt gelopen om het raadsel van de vrijstellingen en jokers op te lossen, al dat werk voor niks %^&#!#$.

Maar ja, door het oog van de naald gekropen ben ik het spel anders gaan benaderen. Ik verdien geen cent voor de pot. Ik speel het spel alsof ik de mol ben, maar drop ondertussen her en der een bommetje om te kijken of de mol meegaat in mijn rare ideeën. Ik vind het idee van meeste geld en joker leuk, maar de kans dat je die pakt is toch niet heel groot. In deel 2 vertel ik wat ik tot nu toe heb gedaan om mezelf verdacht te maken en wie ik verdenk...

Welkom Brent ::hug::

Hey dankjewel!

Nou wat een heftig moment zeg! Vertel eens, op wie zaten jullie?

Chardo, Sanmol, MV en Vermoljoen met nog diverse vragen op andere.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #46 Gepost op: 9-05-2020, 23:10:33 »
Net de executie gehad en ik baal enorm. Natuurlijk enerzijds omdat Brent een hele leuke kandidaat was. Fanatiek, gezellig, grappig, actief en hij was onderdeel van ons Pokétrio-verbond, waar Lucy inmiddels is binnengekropen en met dit vertrek zijn plaats heeft ingenomen.

Maar... ik denk, nee, ik ben er vrijwel zeker van dat Brent sterk op mij zat. Ben ik zijn reden tot exit geweest? Heeft hij een Lyraatje gedaan en is hij vol op mij gegaan? Dat was niet het plan van ons driemanschap. Wij moesten sowieso ronde 6 met elkaar behalen. En ja, ik doe expres verdacht, om iedereen van Robbie (vooralsnog mijn Mol) af te houden. Maar dan wil ik veel liever LdHmolletje, Robin en MV naar huis sturen dan Brent. Sterker, Brent wilde ik er het minst graag uit hebben. Ik wil natuurlijk winnen en daarvoor had hij ooit moeten afvallen. Alleen niet ZOO vroeg.

En nu zou Lodewijk ook wel zeker moeten weten dat ik niet de Mol ben. Op zich ook wel geinig dat ze mij echt verdachten hoor, de sukkels. Ik heb echt gezegd dat ik het niet was! Het betekent wel dat hij wellicht nu de goede Mol op het spoor is. En dan moet ik alsnog een keuze maken tussen Lucy en Lodewijk.

Nou ja, weet je, ik ga nu niet meer zover van te voren inplannen, want deze executie had ik ook niet verwacht.

SCHREEUWT HET UIT. IK WIST DAT JE GING AFVALLEN BRENT ;-;. DIT GEBEURT BIJ ALLE LEUKE KANDIDATEN.

Om dit te beantwoorden: Brent, Robbie, en MV (en Chardo & Vermoljoen als anderen). Chardo was degene die geen lijstje wou geven, dus idk als ik goed zat bij hem. MV ook niet trouwens  ::joehoe::.

Ah lief, Sanmol! Ik vond het ook wel erg jammer toen jij het spel moest verlaten. Tim ken(de) ik niet zo goed, dus daar wist ik me niet meteen een houding bij aan te nemen. Hier mijn testen (ongeveer dan) tot nu toe:

Spoiler: "Test 1" (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: "Test 2" (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: "Test 3" (klik om te tonen/verbergen)

Wie zou de mol kunnen zijn aan de hand van onze testen?

Ik heb niet van iedereen een lijstje, dus zou het niet weten. Ik mis het lijstje van Chardo, MV, en Robin lol.

Ik had die van MV wel

Wacht is Robin de enige die geen lijstjes heeft geruild  ::rofl::. Dat is wel verdacht lol.

::vergroot:: ::vergroot::

Eerlijk gezegd wat zou Robin zijn molacties dan zijn. Die heb ik van de meesten ook bijgehouden en Robin heeft nog nou niet iets gedaan. Vind molacties zoals ik deed niet mee met het dammen niet echt een valide molactie dat is echt te lui voor mij.

Eerlijk gezegd wat zou Robin zijn molacties dan zijn. Die heb ik van de meesten ook bijgehouden en Robin heeft nog nou niet iets gedaan. Vind molacties zoals ik deed niet mee met het dammen niet echt een valide molactie dat is echt te lui voor mij.

Ik had van iedereen de lijstjes sinds aflevering 2. Geruild met Chardo en Lodewijk

 ::hypocriet::

Kan ik wel zeggen ik ben héél braaf geweest, en niet jou lijstje aan MV gegeven. Die wou alleen zijn lijstje geven als ik die van jou zou geven. A hell no! Zo ben ik echt niet. Trouwens wat jij zei dat Chardo over mij had gezegt was dat echt waar? Anders vind ik dat Lucy echt een *PIEP* is, want ik heb haar echt persoonlijke informatie verteld die niet over het spel gingen. Vind dat wel héél ver gaan.

Wat had ik over Chardo gezegd? Ik heb ook nooit lijstjes aan iemand anders doorgegeven, behalve dat van Robbie aan Lodewijk en Chardo. Daarvoor kreeg ik het lijstje van Vermoljoen en Lucy in de plaats.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 01:03:04 door D*N, Reden: Scheldwoord verwijderd »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #47 Gepost op: 9-05-2020, 23:12:27 »
Over hoe Chardo zei dat ik een hekel aan jou heb. Ik denk dat Chardo & Lucy onder één hoedje spelen, en iedereen bedriegen met hun gelul. De avond daarvoor had ik een héél emotioneel bericht aan Lucy gestuurd hoe ik me kut voelde met wat er op Skype was gebeurt. Dit was oprecht een héél lang bericht, en heb daar ook echt gevoels gedeelt  die strikt persoonlijk zijn. Zij is echt de enige die dat heeft gelezen en weet. Als ze dat heeft doorgespeelt aan Chardo vind ik dat echt te ver gaan. Dit ging niet eens over het spel, maar hoe ik mij voelde op dat moment. Bovendien hadden Lucy ik een bondje, maar zij is de enige die niets meer van haar heeft laten horen nadat ik eruit was gebasoerd. Laat wel zien wat voor persoon ze is. Irriteer me ook mateloos aan haar gedrag om tegen D*N in te gaan. Zo uncalled for. Hoop oprecht dat ze volgende week haar rood scherm krijgt. Ugh.

Lucy en Chardo hebben inderdaad een bondje, maar ik denk niet dat ze dat ooit tegen hem heeft gezegd hoor.

Hoe anders kan Chardo dat dan weten  ???.

Wie zegt dat dan?

Ik heb alleen twee keer met Chardo gepraat, dus Lucy zal dat wel door hebben verteld. Trouwens check je skype sis.

Het moet wel Michael90 zijn, kan haast niet anders

Schat ik ben mij puntjes aan het tellen nu LMAO.

Tijd voor weer koeien:
Oke Robin, plan de campagne. Ik gun je die joker. Misschien goed als we tijdens het discussiëren tegen elkaar in gaan zodat ze ons niet aan elkaar linken?

Joejoe  ::joehoe::.

Mijn punten waren:

Brent 10p
Michael90 7P
Robbie 7P
LdH 6P
Lodewijk Backer 6P
MV 6P
Vermoljoen 6P
Lucy 5P  ???
Chardo 5P
Robin 3P

Dikgedrukt betekent dat ik niet hun lijstje heb, en er nog twee punten bij zouden kunnen komen
Rood is op wie ik meer punten had en, dus afvallen

*Oh en ik heb gestemt dat de mol Nieky had gestemt  ::joehoe::, maar ik vermoed dat Brent dat ook heeft gedaan.

In theorie blijven Michael, Lodewijk Backer, MV, Lucy, Chardo en Robin over. Maar, als we kijken op wie ik het minst had: Lucy, Chardo en Robin lijkt het mij niet Chardo (die had Brent op zijn laatste test het hoogst). Ik had tijdens de eerste test ongeveer 2 vragen op Lucy, dus die valt ook af denk ik tenzij Tim het wel héél slecht heeft gedaan. We kunnen ook een Anne-Marie momentje hebben, waar de mol bij iedereen in aflevering 2 al verdacht is. Zou dat wel een blamage vinden.

Zou Lucy en Robin beide een hele slechte mol vinden, dus ik gok dat het een Anne-Marie momentje gaat worden  ::rofl::. Ik bereid me alvast voor haha.

Gun je me eindelijk een joker ja  ::)

Wellicht niet fel tegen elkaar in gaan maar mochten ze op het spoor zijn van één van ons, dan gewoon met de rest meegaan. Vraag me alleen af of ik ook een joker krijg als ik bv eruit lig maar jij wel wint

Nja ik ga slapen want het is zowat 4 uur  ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #48 Gepost op: 9-05-2020, 23:15:18 »
Hahaha ja ;) nu wel want hey, ik kan er ook 1 verdienen. :P Ik lees het als 1 van ons wint we hem allebei krijgen. Maar dat lijkt me een goed idee qua meestemmen  ::jaja::

Hm oke beter

Alleen irritant dat we niet weten wie die derde slechte rol heeft want die moeten we dus in leven laten. En we weten natuurlijk nog weinig maar welke rol is het slimst om er als eerst uit te halen? De witte koe ofzo?

Nee dat is wel een groot nadeel. Ik denk ook dat die zelfs voor een vrijstelling speelt wellicht? Ik heb in ieder geval goeie sier geprobeerd te maken door het plan van Robbie af te kraken en daar iets tegenin te brengen hoop ik. Op wie ga jij je geld zetten? Ik denk dat de witte koe wel een optie is ja, dan zijn we in ieder geval een mogelijke extra kwijt toch? Als die de juiste persoon weet te beschermen gaat er niemand uit, heeft de rest weer extra informatie. Of slachten we iemand die zegt: ik ben een gewone koe? Want we weten niet wie de witte koe is?

Ik vind het inzetten dus kei lastig want ons doel is om de koeien te slachten maar we moeten ook inzetten op een koe. Ik dacht eerst aan onszelf maar ik lees net dat het dan maar 50% telt dus daar hebben we ook niet zoveel aan. Moet dus even nadenken wat het slimste is

Ik vind Lucy trouwens wel iemand die niet liegt over haar rol en het echt meent toen ze zei dat ze een gewone koe was.

Maar ik weet niet of bekend wordt wie op wie inzet, maar als ze zien hoe wij inzetten valt dat mss ook weer op. Ik zat trouwens ook aan Lucy te denken... over de andere slechte koe gesproken. Die weet wel wie wij zijn... misschien kunnen we later in het spel iets opmaken?

Oh ja idd. Was nog handiger geweest als diegene ons gewoon kon pm'en  ::rofl::

Dus.... de info die we nu hebben:
Lucy - beweert bruine koe te zijn
Robbie - beweert spaarkoe te zijn
Ldh - quote Lucy's post over bruine koe en beweert er dus ook 1 te zijn
Michael - beweert ook een bruine koe te zijn

Robbie zal ook wel de waarheid spreken waardoor die beschermd wordt door de witte koe. Ldh en Michael not sure. Tot nu toe lijkt Lucy me de beste optie

Dat denk ik ookja.. maar nu komt Vermoljoen en die zegt dat er iemand liegt...  ::) ik denk dat hij liegt ;D :P maar eh Lucy it is  ::jaja::

Alleen maar goed want dan zit het wantrouwen niet bij ons  ::ok::

Wat kunnen wij het beste doen? Gewoon stil blijven over onze rol? Mochten ze er naar vragen kunnen we altijd vaag zeggen dat we een goede rol hebben aangezien Lucy al zei dat sommige mensen beter hun rol geheim kunnen houden

Hahaha prima :P mja nu sta ik dus voor het blok. Ik kan ook bluffen: ik ben een slager? Als ik niet reageer ben ik verdacht,als ik reageer dat ik goed ben ook... ik neig ernaar te zeggen: ik zie wat jullie allemaal aan het doen zijn en er wordt sowieso gelogen, maar ik hoor bij de goede koeien. En of ik een bruine of een witte of een stier ben laat ik lekker in het midden.

p.sals jij wint of ik win:
De slagers kunnen elke nacht een koe slachten. Ze kunnen ook met elkaar overleggen hierover. Er zijn twee slagers in het spel.
Ze winnen alleen als de goede rollen zijn uitgeschakeld of ze in de meerderheid zijn met de slechte rollen. Ze spelen voor een persoonlijk voordeel.

Haha sorry maar uiteindelijk moest je je rol wel zeggen en je kunt die vraag beter gan mij krijgen dan van Lucy ofzo

Zeggen dat je slager bent kan maar straks denken ze dat je voor de pot gaat en dus de waarheid spreekt ofzo. Dat tweede kan ook idd, alleen dan heb je wel een opvallend antwoord in vergeleken met de rest

Maar Lucy gaan we killen ;D maar idd... misschien moet ik gewoon zeggen: ik ben een goede koe.

We kunne  LDH aanpakken op het feit dat hij zich afvraagt wie de slachters zijn? Heeft ie iets te verbergen en wil hij ons afleiden? (nu nog niet, maar miss later?)


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #49 Gepost op: 9-05-2020, 23:16:22 »
Stond op het punt om je hetzelfde te pm'en  ::rofl::

Ik denk dat hij een van de andere goede rollen heeft, aangezien hij de rol van Lucy niet belangrijk vindt. Wellicht dat hij zelf gelynched wordt nu

Hopelijk overleven we deze ronde  ::joehoe::

Stond op het punt om je hetzelfde te pm'en  ::rofl::

Ik denk dat hij een van de andere goede rollen heeft, aangezien hij de rol van Lucy niet belangrijk vindt. Wellicht dat hij zelf gelynched wordt nu

Hopelijk overleven we deze ronde  ::joehoe::

::rofl:: kijk great minds, ja zou mooi zijn als ook hij eruit vliegt :P als hij goed is. Dan blijven Chardo, Vermoljoen, Lodewijk, Robbie (spaarkoe?) en ik over om goed te zijn. Mijn tactiek kan 2 kanten op werken: ik ben een goede koe (mensen denken na de opmerking van Luus dat ik me niet bekend wil maken, of ik ben gewoon legit bruin)of ze denken toch: dit klopt niet. Alleen Vermoljoen is de eerste die over liegen begon en chardo reageert op zijn Chardo's dus ik denk dat die ook verdacht gaan zijn.


Weet je wat zo vervelend is aan nepmol spelen? Dat ik soms, naar eigen zeggen, goede ideeën heb om zo goed mogelijk een opdracht uit te voeren. Dan ben ik wel iemand die de drang heeft om dat uit te schreeuwen. Maar dat mag ik niet doen, want ik moet strategisch blijven denken.

Lodewijk weet dat Brent op mij heeft gestemd bij de laatste test, dus ik ben voor hem de Mol niet meer. Oké, dan hoef ik voor hem ook niet meer te liegen en bedriegen. Maar Lucy vertelde wel dat Robindtc mij bijvoorbeeld wel in heeft gevuld als Mol bij de afgelopen laatste testvraag. Dus ik ben nog wel echt Mol voor wat deelnemers. Tegelijkertijd zit mijn fanatisme wel in de weg, want na twee dramatisch slechte rondes wil ik die Mol gewoon een keer dwarszitten, in plaats van altijd maar die hulpmol te spelen.

Koe Vermist
Eerlijk, dit is gewoon een teamopdracht. Die gaat sowieso goed. Ik heb er vertrouwen in dat met het leiderschap dat Michael nu toont deze opdracht tot een goed einde zal komen. Dat versterkt zijn potentieel molschap niet. Hij lijkt wel echt goed bezig te zijn met al die tips&tricks en het meervoudig op precies het juiste tijdstip berichten te plaatsen.

Wellicht probeert hij niet eens te nepmollen, want ik meen me te herinneren dat hij ooit een paar rondes geleden al zei dat hij niet kon geloven dat iemand hem verdacht. Het ding met hem is dat Lucy en ik hem objectief niet kunnen wegstrepen. Maar een Mol zie ik niet in zijn daden.

Ik heb trouwens dat zeer intrigerende spel COWCOWCOW gespeeld. Best grappig eigenlijk. Volgens mij zijn al deze opdrachten zo gekozen dat ze zeer goed haalbaar zijn. En echt, die Robin met zijn geklungel in het tellen...

Weer Koeien
Is dit een gelukje of een ongelukje? De Bankroet Koe rol is aan mij toegeschreven. De ultieme bad guy. Met andere woorden, ik ben dus even de Mol in dit spelletje. Waar ieder speelt voor het groepsbelang, al dan niet deels, speel ik puur voor mezelf. Dat maakt het dat ik eigenlijk niet kan verliezen in dit spel. De enige manier waarop ik het minste uit dit spel haal is als Robin en MV het spel winnen en mij daarin slachten.

De vraag is dus hoe ik mezelf in leven kan houden. Ik kan de slagers wegstemmen, want dan is het spel het snelst voorbij en dan gaat er 750 euro uit de pot. Maar hoe maak ik die twee verdacht bij de rest zonder dat ze mij gaan slachten? Daarnaast zou ik ook Lodewijk moeten beschermen, want dat is de kandidaat waarop ik mijn geld heb ingezet. Ja, ik had wel kunnen raden dat Lucy de eerste slacht zou zijn. En ja, Vermoljoen die zet zijn pijlen op Michael en mij, dus die slagers hebben geen reden om hem te slachten.

Maar goed, ik heb hoe dan ook de sleutel in handen. Als ik dreig gelyncht te worden, dan uit ik de slagers gewoon. Dan winnen we lekker veel geld en zij krijgen geen jokers. Voor mezelf, tja, ik neem nou eenmaal de rol op me van nepmol, dus dan zou ik me nu niet moeten uiten. Maar ik denk eigenlijk dat ik die joker niet zo hard nodig heb. Liever zit ik de Mol dwars met een hoge pot.

Nu ze het er over hebben in het topic: we kunnen Robbie er ook uit gooien

Ik denk namelijk dat de witte koe Robbie heeft beschermd de eerste ronde en je mag niet twee keer achter elkaar dezelfde dusja. Hij is dan wel de spaarpot maar het geld komt toch alleen maar in de pot als hij het einde haalt. Bovendien is hij nu de enige van wie we zeker weten dat die goed is
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #50 Gepost op: 9-05-2020, 23:18:42 »
Ok top, maar mag Robin niet gewoon een koe bij de tijger gooien? ::jaja::
Nee

In stukjes wel ::rofl::
Nee

Dat zou zomaar kunnen. Lijkt me een puik plan. Vooralsnog wijst niemand nog naar ons als verdachten dus ook dat gaat goed. Zou vermoljoen de bankroet kunnen zijn? Dat hij naar LDH wijst, zoals wij ook in gedachten hadden?

Zou best kunnen. Weet alleen niet of het slim is als je als iemand met een slechte rol meteen als eerste iemand anders aanwijst.

Lijkt me logisch dat we ook op dezelfde persoon stemmen bij het lynchen. LDH doen? Hopende dat Vermoljoen ook werkelijk op hem gaat stemmen

Robbie wegspelen wordt een beetje gevaarlijk aangezien hij ons beide noemde

Hopelijk overleven we deze ronde    ::schaam::

LDH dan om Vermoljoen verdacht te maken?

Kan ja maar zou kunnen dat hij er nu al uit wordt gestemd

Heb op hem gestemd in ieder geval

Kan ja... maar als we robbie niet stemmen wie dan wel?

Hm we kunnen het wel gewoon doen want hij heeft nu toch al meerdere mensen genoemd

Je staat nu wel vervelend in de spotlight maar hopelijk zien we nu wel wie er niet in meegaat (en dus maybe de 3e slechte rol is)


Jup maar jij ook... hij noemde jou  i.c.m met mij. Doorziet het spelletje heel goed. Wat als hij de bankroetkoe is... en voor zn eigen voordeel speelt? vristelling? ???

Kijk de discussie gaat nu al de goeie kant op. Of is LDH soms de bankroet koe?

Ah ja shit dat had ook nog gekund. Al wordt hij nu wel vooral verdacht omdat hij inactief was vanmiddag dus laten we hopen dat hij gewoon een goede rol heeft.

Halloooo, daar ben ik weer!

Ik moet toch even nog iets kwijt hoor. Ik weet niet of ik het al eerder heb vermeld, maar Lucy zit dus wel erg op Lodewijk. Ik wil echt geloven dat hij de Mol is, maar ik zie het niet zo. Iets over dat zij de opdracht met het koeien zoeken niet helemaal begreep en Lodewijk daar briljant op heeft ingespeeld door een foute keuze te maken. Om heel eerlijk te zijn, los van de minigames, snap ik de opdracht ook niet zo goed (ja ja, quote van Karin, maar iedereen heeft die toch al vaak genoeg gezien). Althans, ik snap niet helemaal hoe dat werkt met die tijden en afstanden. Maar dat is het voordeel van zo'n groepsopdracht, lekker meeliften op de rest.

Daarover gesproken, die Koescape opdracht. Mijn hemel, wat een chaos. Wel leuk bedacht zo'n escape room waarin bijna iedereen een sleutelrol heeft. En ik dus weer niet. Laat die MV en Robbie maar lekker melken, ik wacht wel tot ik iets zinvols kan doen. Dit is wel de eerste opdracht waarbij ik Brent zijn aanwezigheid mis. Hij kan altijd zo leuk klagen over dit soort opdrachten. En ja, Lodewijk zit vast in zijn antischreeuwkamer (zo typisch voor hem), dus daar zal niks van gehoord worden helaas.

Vooralsnog lijkt het erop alsof Lodewijk en Lucy met mij het nieuwe driepact zijn. Maar daarbinnen huist nu al enorme wantrouwen. Want, zoals ik al zei, Lucy verdenkt Lodewijk met stipt op één. En ik denk niet dat hij het is, dus dat probeer ik nog wel een beetje te voeren bij Lucy. Al zeg ik soms ook wel dat ik hem echt minder verdenk. En ja, tegen Lodewijk zeg ik natuurlijk niet dat ik aan de hand van Tim's test weet dat MV het niet is. Ik moet toch ergens mijn voorsprong vandaan halen en de touwtjes nog in handen hebben.

En tegelijkertijd denk ik dan, stel dat Lodewijk toch de Mol is of dat Lucy mij op Lodewijk probeert te duwen terwijl zij al zeker weet dat het Robbie is. Ik bedoel, ze kan wel goed dingen verzwijgen heb ik gemerkt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #51 Gepost op: 9-05-2020, 23:21:16 »
Gewoon Robbie lijkt me het beste, Chardo zou nu heel erg opvallen

En ja op ldh

::ok:: maar wij worden al met elkaar im verband gebracht, zullen we dan wel hetzelfde individueel stemmen? In ieder geval is Robbie dan de volgende die we pakken  ::jaja::

We worden dan wel verdachter maar ik weet niet of we deze ronde gaan overleven als we niet hetzelfde stemmen  ::ohno::

Voorbeeld scenario:
LdH wordt er zo uitgestemd: 3 slechte rollen vs 4 goede rollen over
Wij vermoorden Robbie: 3 slechte rollen vs 3 goede rollen over
Één van ons is dan sowieso in gevaar. We kunnen proberen een gok te wagen en proberen onze derde slechte rol te contacteren om samen te werken. Dan hebben we al 3 stemmen tegen één iemand maar als we verkeerd gokken, dan is 't game over

Hmmm true, dan ga ik mee op LDH...

Dan heeft LDH, als vermoljoen de waarheid spreekt sws 3 stemmen. Michael gaat voor Chardo zegt hij. Ik kan ook voor Chardo gaan en zien wat er gebeurt?

Robbie zal voor mij gaan. Dan zijn alleen de stemmen van LDH en Chardo zelf onbekend.

Ik vermoed dat het zo zal zijn:
Robin: LDH
MV: LDH
Vermoljoen: LDH
Chardo: MV/jij
Robbie:Mv/jij
Michael: Chardo
Lodewijk: ?
LDH: vermoljoen?



Ik denk eerlijk gezegd dat Chardo de derde slechte rol is en voor zichzelf speelt door ons te verraden. Hij is sowieso geen bruine koe - geen slet (Ldh) - geen spaarkoe (Robbie) dus dan blijft Engel of roetvoetkoe over en toevallig komt hij precies bij onze namen uit terwijl zijn analyse helemaal niet logisch was  ???

Hmm dat kan ook nog ja. Ik heb LDH gestemd uiteindelijk. We gaan zien wat er gebeurt...

bankroet* trouwens  ::rofl:: Verwarde het serieus met roetveegpieten en voegde roet en veeg ook nog is samen tot voet  ;D #jekuntmerkendathetlaatis

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren  ::jaja::

Hahahaha  ::rofl:: en nu? Gaan we gewoon open kaart spelen?  ::rofl::De 3e slechterik overtuigen? Want als die niet tegen ons stemt is het 3-3...

Kunnen we beter in privé doen denk ik? Want als er 1 twijfelt hebben we alsnog 4-2

We kunnen Chardo proberen

Ik durf niet te zeggen wie het is... laten we even overlopen wie wat heeft gezegd... is dat een idee? En we moeten onze stem voor LDH ook verantwoorden. Misschien schuiven naar Vermoljoen? Dat ik op LDH heb gestemd om zeker te weten dat hij liegt? maar voor hetzelfde geld is hij onze 3e man...

Als ze er naar vragen sure maar ik zou jezelf niet meteen verdedigen en idd toch maar even wachten tot we iemand erbij halen.

Chardo wel online trouwens, ben benieuwd naar wat die gaat zeggen

Inderdaad...  ::jaja:: ja ik ook... ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen. We zijn dichtbij, maar mogen ons nog niet rijk rekenen. Overigens als ik op Vermoljoen had gestemd was hij weggeweest.. die had ook 2 stemmen van Lodewijk en uhm... Michael geloof ik. D*N heeft er niet bij gezegd welke rol ze hadden...behalve goed. We gaan het zien.



We kunnen trouwens ook gewoon de derde persoon chanteren
Stel het is Vermoljoen/Chardo

Als een van die twee jou eruit stemt, zit ik er nog in waardoor ik hem kan vermoorden en hij dan ook geen persoonlijk voordeel krijgt

Dit hoeft opzich niet bij Vermoljoen want hij schijnt mee te werken, maar Chardo niet

True, goeie. Ik denk zelf dat dat voordeel van het bankroetveegbeest een vrijstelling OF 2 jokers is. Eigenlijk is het meewerken of de boel opblazen. Wat gebeurt er als we 3-3 spelen met de anderen? Wie bepaalt dan wie eruit gaat? Niemand en dan lynchen wij en winnen we?


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #52 Gepost op: 9-05-2020, 23:24:35 »
Ze lijken voor jou te gaan. Wat wordt ons plan de champagne? Chantage en in the open? Dat je toegeeft een slager te zijn, maar tegen de bankroetkoe zegt: stem met ons mee voor je eigen gewin? Dan wordt het hoogstens 3-3? Of is dat niet slim?



Ik weet niet of het heel slim is. We weten niet wat er gebeurt bij gelijkspel namelijk. Je kunt ook gewoon verder gaan: ik eruit, daarna Lodewijk en daarna is het weer 2 vs 2. Als je nu op mij stemt en ik op jou dan ben je een stuk minder verdacht en dan kun je altijd nog met Chardo of Vermoljoen samenwerken, wie het ook is

Hmm... true, misschien kan Dennis uitsluitsel geven wat er gebeurt bij gelijkspel? Staat niks over in de regels. We hebben hier ook geen burgemeester natuurlijk. Maar dat is ook een optie ja.

Is dit wat:

Ik zal uitleggen waarom ik op LDH heb gestemd. Ik wantrouwde LDH en Vermoljoen beide. LDH ten onrechte. Ik vroeg waarom Vermoljoen zonder reden in de richting van LDH wees. Voor de discussie, maar dat LDH mijn vraag later gebruikte als verdediging (ik krijg ook het gevoel dat Vermoljoen dit doet...) vond ik toen op dat moment weer verdachter. Wat niet wegneemt dat ik Vermoljoen nog steeds verdenk. Eerst dat gezwets over dat gunnen, claimen een goede koe te zijn en beginnen over dat mensen liegen, maar de mensen die dat tot dan toe gezegd hadden dat ze een bruine koe waren logen niet (Lucy en LDH). Daarna ook nog weer LDH (een onschuldige) verdacht maken, onder het mom ban de discussie op gang brengen en ook nog weer verdacht.

Maar ook Robin en Chardo vind ik verdacht. Chardo: 'natuurlijk claim ik een bruine koe, ik ben niet gek...' nee als iedereen al gezegd heeft bruine koe te zijn, zou ik dat ook doen. Je kan niet zeggen: hoi ik ben een van de slechteriken:P  Zou het trouwens toeval zijn dat Robin en Vermoljoen allebei op LDH gestemd hebben...? Robin die weinig zegt, maar zodra hij aangevallen wordt is hij er als de kippen bij. Ik heb dus het vermoeden dat Robin en Vermoljoen de slagers zijn en dat dit een een-tweetje van hun is geweest. Dan blijft de bankroetkoe over. Ik ben in ieder geval niet de bankroetkoe, maar wie dat dan wel is...? Mijn stem van vanavond gaat naar Robindtc en Vermoljoen, jou houd ik in de gaten  ::vergroot::

Wat heb jij gestemd Robin? En wie gaan we wegstemmen? We hebben tot 20.00 uur he.

::ok::

Zou ik op jou stemmen? Ik verwacht dat ze allemaal op mij gaan dus dan ben je alsnog veilig en je wordt minder verdacht

Nog niet gestemd

Lodewijk lijkt me de beste keuze aangezien Vermoljoen/Chardo hoogstwaarschijnlijk de derde slechte rol is

En what about Michael? Die kwam met zn bruine koe nadat die andere 2 dat ook gezegdhebben. Hij baalt zogezegd heel erg met zn 3-3 opmerking...

Helemaal vergeten dat die ook nog erin zit  ::rofl::

Lodewijk dus iig vermoorden? Of bedoel je dat Michael ook een keuze is om te killen?

Ja Lodewijk of Michael killen inderdaad...

Is er nog een mogelijkheid gelijkspel te krijgen?  ??? met een reactie van jou?

Ik denk dat de meeste stemmen al zijn uitgebracht dus ik denk dat het weinig zin heeft

Gelijkspel krijg je sowieso wel weer, alleen zonder mij. Maar wie doen we? Nog een half uur

Wat zeg jij? Ik zeg Michael, want Lodewijk zit heel erg in de buurt met zijn analyse...? Als hij wel de waarheid sprak en bruine koe is. En wie anders? Chardo Vermiljoen verdenken we van bankroet te zijn?

Michael is wel heel erg stil dus die is makkelijk aan te wijzen als verdachte

Maar idd, Lodewijk eruit sturen maakt jou super verdacht dus laten we Michael maar doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #53 Gepost op: 9-05-2020, 23:26:14 »
Ja we nemen wel een gigantisch risico als we de verkeerde eruit gooien is het 1 tegen 3 straks... misschien toch Chardo dan? En als we Vermoljoen doen?

We moeten nu wel een keuze maken  ::rofl::

Vermoljoen is de enige die tot nu toe geen uitspraak heeft gedaan ons te verdenken. Is hij niet, dan probeert de derde slechte rol ons te naaien. Dan is het waarschijnlijk Chardo of Lodewijk

Michael heeft denk ik een goede rol. Ook omdat hij dacht dat de drie slechte rollen samenwerken

Ik zou voor hem gaan.

Oke dan killen we Michael. En dan zie ik wel hoe ik onze jokers ga binnen halen :P

Geen stem gehad van mensen  ::oink:: nu heb ik al gestemd, mag ik nog wijzigen  ::rofl:: :P

Ik zal niks meer zeggen nu ik dood ben maar damn dit gaat lastig voor je worden

Succes  ::zwaai::

Fuck ja nu is het 3-2...  ::rofl:: thanks!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #54 Gepost op: 9-05-2020, 23:26:48 »
Mijn zesde biecht:
Lieve geheime biechtstoel,

Mijn 'vragenlijstenprobleem' is opgelost. Brent ligt uit het spel en zo vertrok dus ook een potentiële Mol voor mij. Door zijn vertrek denk ik dat we zijn aangekomen in een nieuwe fase van het spel. Vorige test, die ik op mijn verjaardag maakte, had ik een slecht gevoel. Ik had te veel gespreid, maar gelukkig is me dat niet fataal geworden. Vanaf nu ga ik me meer focussen op mijn 3 of 4 hoofdverdachten bij de test en niet aan "de meerderheid" dus statistisch is dat beter, etc. De eerste afleveringen kan je statistisch makkelijk overleven, maar vanaf nu moet je echt in de goede richting zitten, wil je de finale bereiken.
Dat er een nieuwe fase is begonnen, is ook al duidelijk te merken doordat 3 kandidaten een persoonlijk voordeel kunnen krijgen, maar helaas behoor ik niet in dat groepje. Ik wil dat er niemand een vrijstelling of een joker krijgt, tenzij dat ik dat ben. Iemand anders die een extra troef heeft kan alleen in je nadeel werken, tenzij iemand anders er meerdere heeft en die wil delen. Als we dan nu toch over bondjes spreken: ik heb dus nog steeds een (hoofd)bondje met Michael en bondjes met Lucy en mijn hoofdverdachte MV. Ik ben ook begonnen met het contact opnemen van Robin. We hebben wat gepraat en hopelijk zullen we vanaf nu af en toe contact hebben. Ook met LdH heb ik af en toe nog contact, maar met de rest spreek ik nauwelijks. Ik denk dat MV, Chardo of Robin de Mol is. Misschien dat ik bij de test er nog een vierde bij pak, maar Robbie, Lucy en Michael zijn het zeker niet. LdH en Lodewijk zijn het denk ik ook niet, maar het zou wel kunnen...
Omdat ik vorige keer te lui was om alle overzichten te delen, heb ik besloten m vanaf nu wel follow the money te delen. Ik ben nog altijd zo trots op mijn excel-bestand, want dat is allemaal met codes zodat dat automatisch optelt enzo  ;D  Heb ik al verteld waarom ik voor het seizoen Meezter in moltalk vroeg waarom hij zijn follow the money schema nooit openbaar heeft gezet terwijl hij wel zei dat te doen in zijn biecht? Ik had dat gevraagd in de hoop dat ik niet zelf een document zou moeten maken met allemaal codes, maar helaas heb ik het wel moeten doen. Ik gebruik liever excel dan powerpoint ;)

Ik denk dat ik maar eens ga afronden :)


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #55 Gepost op: 9-05-2020, 23:26:59 »
Jeetje, heb ik een engeltje op mijn schouders en dus enorm veel geluk, of zit ik toch in de juiste richting te denken. Ik bedoel: tot mijn verrassing gaat mijn absolute nummer 1-verdachte Sanmol er bij de tweede executie uit. En vervolgens gaat bij de afgelopen executie ook nog eens Brent eruit. Ja, Sanmol was inderdaad de eerste 2 afleveringen mijn absolute hoofdverdachte. Hij deed eigenlijk niks goed. En heel veel dingen deed hij subtiel verkeerd, zodat he anderen volgens mij nauwelijks opviel. Voor mijn molzoektocht is het natuurlijk niet slecht, maar het contact met hem zal ik zeker gaan missen. Ik kon gewoon met hem goed praten! In ieder geval bedankt voor je deelname! En dan Brent. Eigenlijk verdacht ik hem geen moment, maar juist omdat de anderen met wie ik contact heb hem telkens als verdachte noemde besloot ik afgelopen test toch voor het eerst een paar vragen op hem in te vullen. Hmm, volgens mij is het blijkbaar niet slim om op mijn verdachtenlijstje te staan. Eerst Tim, toen Sanmol en nu Brent eruit. Maar ja, ik zit er nu mee: heb ik geluk, of zit ik op de juiste weg?

of toch

In ieder geval was aflevering 3 weer een fantastische afdeling. Een aflevering waarin ik in ieder geval genoeg fruit voor de komende tijd heb binnen gekregen. Gelukkig heb ik mijn bijdrage wel kunnen leveren en geld in de pot kunnen stoppen. Maar gemold is er ook meer dan genoeg. Fruit nipt te laat vangen nadat het net op de grond gestuiterd was, meloenen vangen, aparte keuzes maken naar wie de tomaten te gooien enkel om iemand een joker te ontzeggen? Ja, dat is hier een item bij een aantal. Jokers... Er zijn er een paar hier die volgens mij meer aandacht hebben voor jokers dan voor het binnenhalen van het geld. Liever een ander een joker ontnemen dan geld in de pot zetten. Jammer...



Maar dan, wie is de mol? Lodewijk zeker niet. In zijn gedrag zie ik niks terug dat je als mollerig zou kunnen zien. Chardo? Nee, die is het ook niet. Wel is hij gelukkig een stuk rustiger geworden nu zijn Pokemonvriendje naar huis is. Hij is ineens veel minder actief. Dus geen mol. Dan 3 die het in theorie nog zouden kunnen zijn. Michael: ik denk het niet, ik kan ook niks bijzonders vinden in zijn contact met mij. Maar zo heel af en toe lijkt hij bewust een foutje te willen maken. Robbie? Kan zeker, maar juist de afgelopen aflevering deed hij wel heel erg zijn best. Dan Robin. Lijkt vrij goed zijn best te doen, maar gevoelsmatig zijn er veel momenten dat ik hem niet vertrouw. Dan de 3 personen op wie ik waarschijnlijk ook weer tijdens test 4 ga spreiden. Lucy: in het echt een heel slimme dame. Maar bij dit spel laat ze steeds weer steekjes vallen waarbij ik niet kan geloven dat ze die laat vallen. Van die steekjes waarin ze ineens een dom blondje lijkt. Dan Vermoljoen. Gunt niemand anders dan zichzelf een joker, en lijkt dat het belangrijkste van het spel te vinden. Waardoor er dus ook opdrachten mislukken. En dan, mijn mol: MV... Bij hem gaat zo verschrikkelijk veel mis. Niet ernstig, maar net met een heel klein foutje. Hier een paar seconden te laat een bericht plaatsen, daar net iets verkeerd zeggen omdat anderen dat ook zeggen. Daarnaast laat hij heel veel aan anderen over. Daar bedoel ik mee: hij vraagt anderen dik te drukken, met een oplossing te komen e.d., om er vervolgens als die fout is, meteen mee in te stemmen. Zodat hij de schuld niet kan krijgen. Ik heb bij hem het meeste het idee dat hij precies weet wat de cruciale plekken zijn waar je moet staan tijdens een opdracht. Aka: voorkennis. Maar goed, we zullen het deze aflevering wel zien!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #56 Gepost op: 9-05-2020, 23:28:32 »
Koescape
Oké, nu zit ik wel echt als een Karin in die koeienstal. Ik geloof dat er echt een logisch verband is tussen alle opdrachten, maar ik kan het maar niet bevatten. Hoewel ik het wel zinloos vind om elk denkbaar commando te schreeuwen.

Ik let bij deze opdracht vooral op de rest. Observeren is ook nodig. Ik heb ook zitten denken aan wat een goede plek is voor de Mol. En vooral ook waar die Mol sowieso niets kan uithalen.
-LdH kan bijvoorbeeld niet zoveel doen op de grond daar. Volgens mij moet hij elk uur op een knop drukken. Nou kun je als Mol net dat sleutelwoord missen...
-Als Robin de Mol is zou hij veelal te laat communiceren met de rest. Maar dat doet hij niet.
-Is Lodewijk de Mol, dan zou hij kunnen tijdrekken in zijn opdracht door niet de juiste nummers te raden. Hij doet dat echter wel. Is zijn opdracht nu klaar?
-Als Michael de Mol is, dan snap ik oprecht ook niet wat hij in die kooi moet gaan doen.
-Is Lucy het... nee grapje.
-Maar zit de Mol bij mij in de stal... Ja, ik weet vooralsnog niet hoe groot mijn opdracht is. Op zich wel een redelijke vondst van Robbie die sleutel en de chatroom, maar als er niks van terechtkomt, is al zijn doen voor niks geweest natuurlijk.
-MV en Vermoljoen. Nou vond MV wel snel de wanden met foto's. Zou onze foto-keuze daar iets mee te maken hebben misschien? Ik weet niet of er al iets mee gedaan is eigenlijk. Maar weet je wat, ik ga die jongens (en vooral Robbie) eens even uittesten. Ik vind het wel heel makkelijk om zomaar Schiphol te kiezen. Daar zit meer achter.

Weer Koeien
Ja, sorry allemaal. Ik ben de slechte rol deze keer. Een joker is me al dat mingeld zeker niet waard, maar ik mag niet een antimollenactie uitvoeren. In dit stadium moet ik mijn kaart nog op mijn borst houden.

Ik moet daarbij wel zeggen dat Micheal zich volkomen onmols heeft gedragen deze opdracht. Ik neem aan dat de Mol de rollen weet. Dan stem je toch niet zo snel op de bankroet koe? Die negeer je gewoon. Nee, wat Robbie doet is natuurlijk veel molser en dan kom ik toch weer in mijn tunnel. Hij pakt de rol van de spaar koe en zorgt dat hij er direct uit ligt om in ieder geval die winst niet binnen te halen. Zou de Mol daarnaast geïnformeerd worden over de stemmen en daarop kunnen anticiperen? In dat geval zou de Mol dus het beste bij de koeien kunnen zitten om zo de slagers een handje te helpen. En ook denk ik dat de Mol geld heeft ingezet op Lucy, die ligt er vrijwel direct uit, dat kun je makkelijk voorspellen.

Koe Vermist
Ik zou het meesterlijk vinden van Lodewijk als hij Lucy en mij de Tuktuk in sleurt om naar de dichtstbijzijnde koe te gaan, zodat de verdere koeien groter risico lopen. Maar in contrast met al zijn voorgaande acties in de vorige rondes, denk ik dat het ofwel ondoordacht was ofwel een nepmollenactie.

Daarnaast zorgen Lucy en Michael ervoor dat twee opdrachten niet meer uitgespeeld mogen worden. Maar ik geloof echt dat ze dat niet snapten. Althans, Lucy leek het echt niet te begrijpen.

En onze Robbie Dekayie, de beste man, maakt uiteindelijk de foute keuze om naar Vermillion Lake te gaan, waardoor we 1.000 euro mislopen, en belangrijker, een onschuldige koe geslacht wordt. En die kut LdH gaat dan nog heel stoer lopen dansen op het graf van die desbetreffende koe. Mag hij alsjeblieft een rood scherm krijgen?

Ik heb ook even zitten turven wie welke afstand probeert te raden en dan zie ik dat Michael en Vermoljoen (en LdH) de juiste locaties weten te vinden. Zou een Mol dat doen? Ik geloof wel dat de Mol kan helpen in die zoektocht, maar niet naar de juiste locaties.


tl;dr Michael is toch wel echt een kandidaat denk ik zo. Lodewijk wordt iets verdachter. Maar Robbie blijft mijn Mol.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #57 Gepost op: 9-05-2020, 23:28:46 »
(Deze hoort voor de test van aflevering 3)

Hoi biechtstoel!

Het is weer tijd voor de test en ik heb geen idee wie de mol is... Voor mijn gevoel kan niemand meer de Mol zijn. Mijn verdachten, Brent, Lodewijk, Robbie en Michael, doen allemaal wel dingen die ik onmols zou noemen. Brent heeft superweinig geld verdiend, maar gedraagt zich volgens Chardo niet als een Mol en ik ben het daar ook ergens wel mee eens, maar ik weet het niet goed. Lodewijk is weinig online voor een Mol, hoewel dat wel meer lijkt te worden. Robbie kan het voor mijn gevoel gewoon echt niet zijn, maar doet ook niet heel erg veel goed, en Michael moet het voor mijn gevoel wel zijn, maar verdient juist weer vrij veel geld. Kortom, niemand is de Mol!

De eerste opdracht was competitief. Michael heeft veel fruit gevangen, Brent en Robbie slechts 2 en Lodewijk helemaal niets. De letters kan ik ook niet zoveel mee, aangezien ik zelf al alles deed voor Brent een kans kreeg (oeps) en Robbie en Lodewijk vrij weinig konden met hun letters. Michael onverdacht hier.

De tweede opdracht is wel interessant. Brent is hier natuurlijk superverdacht omdat hij zowel mij (€2000) en Vermoljoen (€3000) uit het spel knikkerde. Ik weet niet of een Mol dit zo zou doen, maar in ieder geval wel heel erg stom. Michael heeft ook naar Vermoljoen gegooid, en was sowieso de boel een beetje aan het opstoken, dus ook heel verdacht. Robbie en Lodewijk minder verdacht, gooiden ook naar Michael onder andere, dus dat is onmols. Robbie heeft ook duidelijk gezegd minder geld te hebben dan Vermoljoen of ik.

Bij opdracht 3 vond ik Michael verdacht veel spreekwoorden raden zonder er 1 goed te hebben. De opdracht van Lodewijk en Robbie was moeilijk, maar wel weer toevallig dat ze er precies 1 misten. Als 1 van hen de Mol is, hadden ze het anders misschien net wel gehaald. Ik probeerde Brent te testen met de muziek, maar ik wist het zelf oprecht allemaal niet, dus Mol of niet ging dit toch niet lukken. Michael heeft verder een analyse geplaatst over wie welke fruitsoort kon zijn, maar daarbij bijna geen nieuwe goede antwoorden gezegd. Lodewijk wel onmols door zichzelf vrij vroeg bij het juiste fruit te plaatsen. Robbie heeft twee goede antwoorden dikgedrukt, maar wel pas nadat 2 anderen dat ook al gedaan hadden, en het toch wel binnen zou komen. Lodewijk heeft ze wel eerder dikgedrukt, dus ook redelijk onmols.

Al met al zit ik deze aflevering het meest op Robbie en Brent denk ik, maar ik ga gewoon weer over allevier spreiden en ik kijk wel welke antwoorden op de meeste van deze vier slaan. Gelukkig heb ik weer een Joker <3 <3 <3

Qua bondjes heb ik nog steeds goed contact met Chardo, en via de Discord nu ook met Brent en Lodewijk. Chardo en ik maken Brent en Lodewijk nog steeds wijs dat ik denk dat Chardo de Mol is, en het lijkt erop dat ze dat ook echt denken. Dat is eigenlijk wel zonde, want als 1 van hen afvalt, is dat wel jammer voor het spel. Maar wel goed voor mijn verdenkingen. Maar ze zijn wel allebei superleuk ::love:: Ik heb door de Discord nu ook contact met Robin opgenomen, omdat ik van hem vrij zeker ben dat hij de Mol niet is en zijn testantwoorden dus nuttig kunnen zijn. Hij wilde ze wel uitwisselen, dus dat is top. Met Vermoljoen ga ik ook weer uitwisselen.

En dan het spannendste nieuws: Robbie zegt dat hij 15 vragen op MV heeft ingezet...... Nu zijn er twee opties: Robbie valt af, want MV is niet de Mol, of Robbie valt niet af, en dan moet hij bijna wel zelf de Mol zijn. Of hij liegt tegen me. Wat natuurlijk veel waarschijnlijker is als hij de Mol is... Maar wel een rare actie... Als hij echt de Mol zou zijn, zou het een actie kunnen zijn om te proberen mij te overtuigen dat het MV moet zijn. Aangezien hij weet dat ik hem verdenk. Maar het kan ook een kandidatenactie zijn. In ieder geval vreeeeeeeeeemd!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #58 Gepost op: 9-05-2020, 23:31:17 »
Hoi biechtstoel!

Even een biecht tussendoor, want waaaah!
Brent is dus afgevallen, wat superjammer is, en ook supervreemd want ik vond hem echt heel erg verdacht. Maar dus ook wel weer goed, want nu kan ik in ieder geval geen vragen meer op Brent inzetten. Dit brengt mijn verdachtenlijstje terug tot 3, maar eigenlijk kan Michael ook echt de Mol niet meer zijn. Hij is supergoed bezig in de Escape Room met alles en ook in de vermiste koeienopdracht heeft hij volgens mij serieus zijn best gedaan. Bovendien begreep hij net als ik de opdracht eerst niet helemaal en dat vind ik ook onmols, alhoewel niet geheel foolproof.

Blijven Robbie en Lodewijk over. Robbie is niet afgevallen, dus ALS hij de waarheid sprak over zijn test, moet hij de Mol zijn, of Brent had wel heel weinig vragen goed. Wat op zich zou kunnen, als Lodewijk de Mol is, want volgens Chardo nam Brent Lodewijk deze keer niet meer mee. Lodewijk dus... Hij is wat actiever geworden, maar nog steeds geloof ik er niet zo in. Maar ja volgens mij moet een van deze twee wel de Mol zijn! Het kan niet anders! Ik ga vrijdag nog eens alles nalopen van deze aflevering, en dan een uiteindelijke keuze maken, maar ik denk dat ik ga spreiden op alleen Robbie en Lodewijk. Heftige keuze wel, zal het er ook nog wel eens met Chardo over hebben, maar volgens mij is er niemand anders meer die het kan zijn.

In de Discord hebben Chardo, Lodewijk en ik inmiddels op initiatief van Lodewijk een bondje opgericht. Lodewijk zegt dat hij MV en Robbie verdenkt, en ik heb gezegd dat ik hen ook verdenk, maar ook dat ik Lodewijk verdenk. Dat snapte hij niet en hij was zich wel aan het verdedigen, maar ik weet nog niet of ik dat nou mols vindt of niet, want Brent deed dat ook vorige week. Chardo en ik hebben wel besloten niet te delen dat we MV eigenlijk al afgestreept hebben vanwege de testlijstjes van Tim en Vermoljoen, dus Lodewijk mag er nog even lekker uit gaan op MV (maar ook weer niet want hij is leuk...) DILEMMA'S!

Twee van de drie opdrachten zijn inmiddels al afgesloten. De vermiste koeien ga ik vrijdag nog eens even goed naar kijken, en weerwolven ook, maar ik kan al wel vast zeggen dat het weer typisch is van MV om mij meteen te slachten ::) Ik had het natuurlijk moeten zien aankomen, want ja zo gaat het altijd als ik weerwolven speel, maar ik kon nu dus echt helemaal niets meer doen. Chardo heeft me verteld dat hij een Joker gewonnen heeft, en ik geloof hem. Vindt het wel wat schaars. We denken dat Robin en MV ook een Joker hebben, maar ik heb het voor de zekerheid ook nog even aan Robin gevraagd. Wie weet komt er nog verrassende informatie naar voren. In ieder geval geen geld verdiend, dus goede opdracht voor de Mol. Of die ook echt iets heeft gedaan, weet ik nog niet precies. Ik moet die opdracht ook nog maar eens analyseren.

Ik zal je vrijdag wel inlichten over eventuele nieuwe inzichten na mijn analyse en over wat ik ga doen in de test ;D

Byee!

Daar zijn we weer. Een ronde verder. Brent is nog steeds weg en ik ben eigenlijk niks wijzer geworden. Er gaan zoveel gedachten door mijn hoofd nu. Is Robbie nog wel de Mol als hij ons zo heeft gedragen in de escape room? Lucy zegt ook dat hij beweert dat hij vol op MV heeft ingezet en dat waarschijnlijk weer gaat doen. Waarom zou je dat doen of zeggen als Mol, maalt het door mijn hoofd. Stel MV valt af, hoe dek je die verdenking nog in? Is het niet gewoon een tunnelvisie en wil ik het verkeerd zien bij Robbie?

Maar wie is het dan wel? Is het dan toch Lodewijk? De kandidaat die op inactiviteit speelt. Als hij de Mol is, dan heeft hij zo weinig invloed gehad tot dusver. Dat dammen heeft hij toch wel goed gedaan door de juiste Mol aan te wijzen. Hij wilde nog mijn woord bij het vallend fruit verbeteren. De enige twee concrete fouten die hij heeft gemaakt zijn de verkeerde kandidaat raden in de eerste opdracht en abrupt de tuktuk straten, waardoor we een koe mis zijn gelopen. Twee op dertien is wel weinig voor een Mol.

En Michael heeft het Weer Koeien spel best goed uitgevoerd, maar ook vooral het koeien zoeken. Niks voor een Mol. Ja, dat hij niet uit zijn kooi kon ontsnappen was niet zijn schuld. Ik had nooit verwacht dat die afstandsbediening in de zak van Robin zat.

Ik heb in ieder geval twee jokers. Ik ga aanzien hoe moeilijk ik de test vind. Spreiden op sowieso Robbie en Lodewijk. Een paar vraagjes nog op Michael. Misschien nog wat op LdH en Robin. En dan hoop ik dat er nog iemand is die mij sterk verdenkt en helemaal fout zit, want ik heb echt een extra ronde nodig nu.

Biecht 4 Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #4:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #59 Gepost op: 9-05-2020, 23:32:19 »
Daar zijn we weer in de biechtkamer. Wat was het deze week lekker rustig tussen de kandidaten. Niet meer dat hysterische geschreeuw van een aantal van mijn medekandidaten. Gelukkig maar, want ik werd er af en toe gek van. Weer het einde van een aflevering, weer de voorbereiding op een test en executie. En iedere keer denk ik: zou dit de laatste keer zijn? Dat zullen we zaterdagavond wel zien... Eerst mijn best doen in de test.



Afgelopen aflevering was er weer eentje waarin heel wat mis is gegaan. Een aflevering waarin niet al te veel geld verdiend is. Een aflevering waarin (bewust of onbewust) veel gemold is. Bij de zoektocht naar de juiste verblijfplaatsen van onze koeien bijvoorbeeld. Ik had bewust mezelf voor de tuktuks ingeschreven, maar vervolgens bleek ik op mysterieuze wijze te moeten gaan fietsen. Ik zou de koeientelpuzzel gaan oplossen, en ineens komt Robin met een oplossing van de puzzel. En die was natuurlijk verkeerd. Ook Lucy heeft weer een paar opvallende fouten gemaakt. Helpen bij een puzzel waardoor die wordt afgekeurd. Met het voorstel komen om de tuktuks naar de eerste locatie te sturen (waar Michael gretig op inging) waardoor we ineens de wandelaars niet meer konden inzetten? En dan MV... Hij lijkt hier zo zijn best te doen. Maar wil geen puzzel maken, en bij de pogingen tot het vrijspelen van de afstanden zit hij er telkens een paar seconden vanaf. En dan zogenaamd daar kwaad over zijn. Nee, hier had heel wat meer geld binnengehaald kunnen worden.



Dan het spelletje weerkoeien. Nu we weten wie welke rol had kan je toch wel een paar voor mijalthans interessante conclusies trekken. 2 van mijn verdachten waren er als de kippen bij om te kiezen. Vermoljoen koos een gewone koe. Is dat verdacht? Nee, maar ook niet onverdacht. Ik denk namelijk dat zou ik de mol geweest zijn, ook voor een gewone koe zou gaan. En MV koos zomaar de rol van slager. En ook opvallend: hij was erg positief over de bankroetkoe Chardo. Niks wat ook maar in de verste verte op een stem tegen hem lijkt. En dan vervolgens in een gesprekje met mij zo balen dat hij niet alleen wist te winnen. Zou MV de mol zijn is het hier perfect gegaan... Door Chardo immers geen geld in de pot.



Dan de escape room. Jeetje, wat een verschrikkelijke opdracht. Ik weet nu weer waarom ik zoiets niet leuk vind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog van opkeek dat de groep die in de schuur zat zichzelf bevrijd heeft. En dan hoofdzakelijk door Robbie.De anderen leken maar gewoon wat te doen... Maar toch is er 500 Euro door hen vergooid. Mag ik zeggen: hoofdzakelijk door MV vergooid. Het was overduidelijk dat de foto van Schiphol erbij hoorde. Maar toch stelt hij het voor en geeft het zelfs door? Buiten is ook het nodige misgegaan. Robin die meer met zichzelf bezig was dan met het doorgeven van boodschappen aan anderen, en geen afstandsbediening in zijn zak voelt, Michael die doodsangsten uitslaat voor een tijger achter tralies, Lucy die nogal heel erg passief was en dacht te kunnen communiceren met de anderen buiten zonder Robin...



Maar dan, op wie ga ik mijn test invullen. Zeker niet op Robbie. Die heeft bijna in zijn eentje de groep uit de schuur gekregen. Ook Lodewijk en Chardo niet. Ik kan ook weinig verdachts zien aan hun gedrag, hoewel ik weet dat veel anderen Chardo verdenken. Michael en Robin dan? Beiden zijn deze aflevering zeker meer verdacht geworden. Maar niet om ze echt in de test mee te nemen. Als het kan zal ik ze zeker bij een aantal vragen meenemen, maar zeker niet te veel. Ik kom dan toch weer uit tot dezelfde verdachten als de laatste keren. Lucy en Vermoljoen als medeverdachten, en MV als hoofdverdachte... Maar ja, we zullen het allemaal wel zien!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human