Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21361 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #100 Gepost op: 10-05-2020, 00:24:52 »
Tof idee om een spelletje te doen, maar het lijkt me vooral belangrijk dat jullie beginnen met het lokken, van mensen, want anders gaan jullie noot winnen...
Ik zal eens een heel basic logo maken en dan kunnen we wat dingen toevoegen zodat het wat persoonlijker is.

Hmm logo is lastig. Kan straks wel wat proberen als ik niet in slaap val

Spelletje is inderdaad een goed idee. Misschien iets in het thema van widm? Het is desnoods een forum voor widm  ;D

Misschien ook korting, hoe meer je koopt -> hoe meer korting? Bijvoorbeeld eerste betaling volle prijs, tweede betaling 10% korting of iets e.d

Ook iedereen die zij buitensluiten (dus de kijkers) moeten we juist proberen binnen te halen

Okeeee ik ben even bezig geweest. Ik ben heel slecht in logo's, dit was me beste poging.



Ik hou erg van strak vandaar dat ie aardig simpel is  ::rofl::


Ik dacht misschien ook aan een stempelkaart. Elke aankoop die je doet (tot 4 aankopen) levert korting op. Elke klant heeft dan een persoonlijke aankoopkaart:



Na de 4 aankopen krijg je bij ie 5e aankoop toegang tot vip en dan zijn de aankopen daarna gewoon weer volle prijs. Zo hoeven we de prijzen ook niet elke dag te veranderen.

Als Michael90 zeg maar 3 dingen heeft gekocht:



Misschien is het dan ook leuk om de naam van de klant erop te zetten zodat het echt iets persoonlijks wordt en mensen echt gemotiveerd worden om iets te kopen. De hoeveelheid korting is trouwens maar een voorbeeld want 30% is aardig veel, ookal is het maar eenmalig


Als het niks is, is het ook oke hoor. Dit heb ik in 5 minuten in elkaar gezet  ::rofl::



Ik hou ook van strak, dus ik vind het super!

Ja leuk! Alleen moeten we dan onze prijzen misschien hoger zetten als we kortingen gaan geven?
Of hopelijk sleept het genoeg mensen naar binnen zodat ze veel uitgeven.Maar het spelletje of whatever we gaan doen was juist bedoeld om mensen te lokken. :)

Ik heb een soortgelijk spel in Survivor ofzo wel gewonnen, maar toen mocht ik in m'n eentje het hele topic volspammen, haha. Nu is het eerst overleggen etc  ;D

Van mij mag je het logo en de kortingskaarten al posten hoor, Robin! We mogen ook geen tijd verliezen!

Zal ik het anders even plaatsen?

Zullen we misschien een speciaal evenement organiseren iedere avond? Karaoke, dichten, quiz of iets anders?

Mag :)

Zal ik ook dat van de stempelkaart plaatsen?

Blijven de kortingcijfers trouwens hetzelfde? Want 12 euro voor een drankje is dan wel heel weinig, niet?
Ik zal het bericht met het logo al plaatsen en dan plaatsen we vanavond de stempelkaart.

Ik zou eerst de prijzen nog iets veranderen (iets omhoog) zodat we morgen zowel de stempelkaart als de nieuwe prijzen kunnen doen. Geeft ons nu dan ook de tijd om alles nog voor de volle prijs binnen te slepen

Je kunt het al wel aankondigen

Ik zal het rond middernacht ergens aankondigen.
De nieuwe prijzen:
Aanvragen muzieknummer: 30 euro
Donatie: 30 euro
Drankje: 20 euro
Special performance/request: 50 euro

Misschien voor het verkopen van de stempelkaart zelf ook 10 euro vragen?

Okeee ik heb m aangepast



Misschien een leuk plaatje bij de uitleg ^^

Ik zou als regels erbij vermelden:
> Elke avond aan het einde van de dag wordt het bijgewerkt (ik wil dat wel doen, ook iedereen een persoonlijk plaatje geven)
> Na vier aankopen krijg je nog toegang tot VIP en daarna weer volle prijs


Opzich kan het vanavond al wel ja

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #101 Gepost op: 10-05-2020, 00:27:34 »
Wow, die foto's die je maakt zien er prachtig uit!  ::bravo::
De stempelkaart zelf is jullie taak. Ik moet ervoor zorgen dat ik weet hoeveel geld elke bar verdient en hoeveel geld iedere kijker nog over heeft.

Hm ik weet niet of dan veel mensen het zullen kopen

Misschien een deluxe stempelkaart maken voor de 6e, 7e, 8e aankoop met leuke extra's erop? En dan daar wel geld voor vragen, en dan meer dan 10 euro

Ja lijkt mij ook

Ik zal hem zo wel aankondigen als jullie het eens zijn over de hoeveelheid korting

Goed idee

Top, doe maar!

Doe voor mij sowieso maar, je hoeft niet perse op m'n bevestiging te wachten. Dan kan er gewoon meteen verder gedaan worden. Ons doel is toch hetzelfde voor allemaal: veel geld verdienen om een joker te krijgen. :)

Ben aan het overwegen om een video op te nemen waar ik het een of ander doe of zeg of zing. Maar dat post ik dan enkel als er voor 500 euro voor special performance opgebracht is ofzo.

Oh en moet er ook niet eten bij de prijslijst staan?

Ik heb volgens mij nog een oude fles bruine haarshampoo staan, haha. Wil best mijn haar kleuren als er minimaal 500 € gedoneerd wordt. Robin heeft z'n haar toch al rood geverfd, dan kan ik wel volgen.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Goed plan!

We moeten de prijs voor een special performance omhoog gooien, Vermoljoen! Het persoonlijke verrassingsplaatje aanvragen slaat blijkbaar aan!

Aanvragen muzieknummer: 30 euro
Donatie: 30 euro
Eten en drinken: 20 euro
Special performance/request: 50 euro

Zo?


Er wordt nogal geklaagd over onze prijzen door chagrijnige Kijkers, dus ik stel voor om ze hier naar aan te passen:

Aanvragen muzieknummer: 25 euro
Donatie: 20 euro
Drankje: 10 euro
Eten: 20 euro
Special performance/request: 40 euro
VIP: 80

Ik zou misschien een klein spelletje organiseren en daar moeten ze dan bijvoorbeeld 15 euro voor betalen. De andere bar heeft een stempelkaart als extra, maar jullie hebben niet echt een extra buiten de VIP.

Prijzen zijn goed voor mij

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #102 Gepost op: 10-05-2020, 00:28:28 »
Hindi Verbindi
Mijn taak als hulpmol zit erop, denk ik. Ik moest minimaal de helft van de plaatjes verkeerd raden of minimaal twee keer een verkeerde vertaling doorgeven. Ja, die vertalingen die zijn natuurlijk heel gemakkelijk te controleren, dus om daar nou zo duidelijk te gaan nepmollen is geen doen. Zes verkeerde gokken daarentegen was wel te doen.

Bij die eerste had ik oprecht niet verwacht dat ik het fout zou hebben. Immers, de opdracht ging over detail, zo had ik het begrepen. En dit was dan wel een heel simpel detail, maar ik had verwacht dat het gaandeweg moeilijker zou worden. Die tweede, over de sterkste dieren, wilde ik dan weer wel goed doen, want ik wist dat er sowieso nog setjes tussen zouden komen die ik echt niet zou weten. Drie wist ik dus oprecht niet. Vier was ook gewoon een gok.

Drie fout, ik kon dus wel even eentje goed beantwoorden. En toevallig wist ik dat Intertoys failliet was. Coolcat was ook reeds uit mijn stad verdwenen. En die andere twee winkels hebben ik überhaupt nooit gezien. Dus ja, ik wilde wel wat goed hebben. Bij zes zag ik ook wel direct de gemeenschappelijke factor, want dolfijnen zijn nou eenmaal mijn favoriete dieren. Een fout antwoord geven daar kon ik mezelf niet veroorloven.

Zeven was opnieuw echt een gok. Maar wel met de vooronderstelling dat ik het fout zou hebben. Ik heb dus echt niet geweten dat ik eigenlijk heel dichtbij zat. Wat een heuse mollenactie! Bij acht was ik er niet per se op gebrand het goed te hebben, maar heb ik wel een redelijk realistische gok gedaan. Meest verkocht of populairst is immers zo afgezaagd om weer de oplossing te zijn. En ja 81% is best veel.

Bij negen was het mijn eerste ingeving en ik dacht daarom dat een verkeerd antwoord te veel zou opvallen als nepmolactie. Tien had ik wel kunnen weten. Daar heb ik dus wel expres een verkeerd antwoord gegeven, omdat ik dacht dat toch niemand het zou hebben kunnen weten. Dat het India betrof, dat had ik dan waarschijnlijk toch fout gehad. Negen heb ik expres fout gedaan. Want ik moest er nog een fout doen en ik wist niet hoe geloofwaardig ik de laatste set zou kunnen liegen. Maar ja, wist ik veel dat die laatste set echt de moeilijkste was. Dat kon ik toch niet weten?!

Dus ja, dat maakt zeven fout. Toch geen slechte nepmolactie. Het betekent wel dat ik alle vertalingen gewoon goed door kan geven.

Bar Bellyfood
In eerste instantie dacht ik dat dit ons makkelijk af zou gaan. Lodewijk en ik kunnen ons best wel aanstellen en zo wat geld verzamelen. En ja, Robin is toch mega afwezig, dus het was een 2v1 strijd. Me niet beseffende dat de kijkers (of althans het merendeel) bevooroordeeld is en voor de bar van Robbie kiest. Toegegeven, zijn aanbod is wel aantrekkelijk hoor. En ja, wellicht had ik ook wel als kijker voor een kandidaat gekozen die ik ook elders op het forum heb zien posten, dan twee Pokémonfreaks die waarschijnlijk na het spel weer verdwijnen.

Maar ja, die achterstand op de Middenmood-bar heeft ons wel in een alles-of-niets positie geplaatst. Dat geeft ons veel meer vrijheid, want eerst moest ik mezelf nog bedaren om geen klanten weg te jagen. Nu doe ik gewoon lekker wat ik wil.

De slaapkamer
Ik deel vooralsnog een kamer met Robbie en Lodewijk. Nou is het toch wel heel aanlokkelijk om eens te gaan kijken of hij nog wat jokers op zak heeft. Ik weet dat hij de winstjoker van de vorige ronde heeft gewonnen. Ik hoopte natuurlijk dat hij die had ingezet, maar zo niet, dan had ik deze kunnen stelen. Maar er zat dus niks van jokers in zijn tas.

Ik hoop echt dat hij geen andere jokers meer heeft. Want in het ergste geval kan hij daardoor de test sneller maken, omdat hij zich niet hoeft te bekommeren om de citaatvraag. Volgens mij gaat het nu ook echt om snelheid. En ik WIL Robbie eruit hebben, want het zit me niet lekker dat de kijkers hem als winnaar zien terwijl Lodewijk en ik echt wel beter in het spel zijn dan hij! De dingen die ik heb gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders zo strategisch heeft gespeeld.


 

Dus vanaf morgen deze bovenstaande prijzen?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #103 Gepost op: 10-05-2020, 00:30:30 »
Ganesha
Net de derde opdracht gedaan. Gelukkig kon dat in de Discord chat en niet in die prehistorie chat. En de eerste vragen gingen over de beelden in het filmpje. Oh, fuck, ik heb mezelf voor de duizendste keer in dit spel heel erg op het verkeerde been gezet. Dit gaat helemaal niet over de Mol, dit gaat over het filmpje. En dat had ik ook wel kunnen verwachten eigenlijk. Echt dom van mij. Ik heb me alleen maar gefocust op de stemmen. Maar goed, dat geld kan me gestolen worden op zich. Ik denk toch dat ik die winstjoker deze ronde niet meer ga winnen, dankzij die klote bar van Robbie en Robin. Bovendien heb ik al een extra joker verdiend door te nepmollen. Een joker waar niemand iets vanaf weet, zelfs Lodewijk niet.

Dan de twee opvolgende vragen, die moesten bepalen of ik de Mol zou zien of niet. Gelukkig had ik daar wel direct antwoorden op. Nu nog inzien of die correct blijken te zijn. Vraag 4 ging over een afgevallen kandidaat en in dit geval dus Sanmol. Wie was zijn Mol? Nou had ik het van Brent, Lucy, Michael en MV geweten, Sanmol is een beetje een twijfelgeval. Ik kan me voorstellen dat hij een type is die alles op Brent heeft gezet of in ieder geval de laatste testvraag.

De vijfde vraag was wanneer ik de Mol hoorde. Ik ken de stemmen van MV, Michael en Robin niet, maar de tweede stem komt het meest overeen met dat van een twintigjarige. Ook al klinkt de intonatie niet menselijk. Hij zou ook even goed stem vier of vijf kunnen zijn geweest. Maar weet je, dat maakt op zich niet uit. Ik weet welke stemmen van Vermoljoen, Robbie en Lodewijk zijn, dus als ik nu een van hen te zien krijg, dan weet ik dat ik het fout had. Krijg ik Robin te zien, dan had ik het goed. De valkuil met deze opdracht is dat je wordt bevestigd in je tunnelvisie. Vooralsnog heb nog geen uitslag trouwens.
Wel vraag ik me af of Robin en vooral Vermoljoen weten van wie welke stem is. Robbie kent onze stemmen helaas wel, dus die zal hetzelfde weten als ik. Maar Vermoljoen heeft nog nooit met ons gebeld.

Klein granaatje gooien
En dan nog even een geniepig plannetje van mijn kant, betreffende Robbie. Ik weet niet of het gaat werken, maar proberen kan geen kwaad. En misschien overdenk ik dit weer te veel hoor, dat kan ook. Ik heb namelijk Robbie te kennen gegeven dat ik hem verdenk, door hem privé aan te spreken met Molletje. Het idee is dat hij gaat denken dat ik hem verdenk, zodat hij die aankomende test wat minder gestrest en vlot gaat invullen. Het gaat nu immers om tijd, want ik denk dat we allemaal wel op dezelfde Mol zitten. En ja Vermoljoen denkt misschien ook nog na ons laatste gesprek dat ik Robbie en Lodewijk verdenk. Dus ja, dat hoop ik dan maar. Of ze denken dat ik de Mol ben, dat mag ook hoor. In ieder geval, alle extra twijfel voor die twee is goed. Zolang Lodewijk en ik maar doorgaan naar de finale.

Doen we nog iets van een actie op de laatste dag? Lagere prijzen ofzo zodat we toch nog zo veel mogelijk kunnen binnen slepen?

Gaat dat nog? Moest voor middernacht gecommuniceerd worden volgens de regels. Maar goed... nou is elk tijdstip van de dag wel voor middernacht.  ;D

Ik denk dat dat ook niet meer mag...
@Dennis?

Enig idee trouwens wat we moeten doen om het geld te verzegelen? De hint van D*N was een plaatje draaien. Dat was een plaat van de Knuckle Puckers dus ik heb gekeken welk lied zij hadden dat met CON begon en vond dus het nummer Conduit van de Knuckle Puckers. Maar blijkbaar was dat fout, want D*N reageerde niet.

Later heb ik Con Calma gepost (plaatje dat begint met Con) en toen kwam de letter T erbij en heb ik Con Te Partiro gespeeld. Maar voorlopig ook zonder reactie...

Is dat van Chardo hetzelfde als dat van ons? Misschien moet je dat ook eens plaatsen?

Lodewijk is de mol:
Dat is niet waar. JIJ LIEGT

Maar even een algemeen vraagje: er waren 10 verschillende stemmen te horen: De elfde is Sanmol, dus dan ontbreekt er toch nog iemand?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #104 Gepost op: 10-05-2020, 00:30:45 »
Hindi Verbindi
Oké, in eerste instantie vond ik het heel dom dat er slechts één verbindi is gemaakt, door Slaap en Kamer te combineren. Maar ja, er waren ook maar acht antwoorden mogelijk. Echter, als ik ze woorden zo bekijk en verdeling en mogelijkheden ervan, dan is er wel wat raars gaande. Allereerst had Lodewijk, met de informatie die hij had, makkelijk 'Lichtknop' kunnen vormen. Dus dat is 400 gewoon weggegooid. Dankje Lodewijk.

Maar wat mij nog meer frappeert is dat Vermoljoen 'Kamer' en 'Poort' had. 'Poort' kon nergens mee gecombineerd worden. Dus eigenlijk een nutteloze vertaling. Desalniettemin heeft hij wel 'Kamer' gecombineerd met Lodewijk en dat was ook de enige mogelijkheid die hij had, want Robin deed weer eens niks. En daarover gesproken had Robin de meest praktische woorden: 'Deur' en 'Huis'. Daarmee kon hij maar liefst vijf van de acht woorden vormen. In verhouding kon Vermoljoen er slechts twee vormen en Robbie en Lodewijk allebei drie. Echt wat is dit voor oneerlijke verdeling? Zeker als Robin de Mol is, hoefde hij alleen maar even te laat te zijn met de vertaling aan te vragen en er was al minder dan de helft verdiend. Terwijl Vermoljoen had kunnen mollen door zijn tweede woord te laten vertalen, wat dus totaal nutteloos was. De enige die hier dus eigenlijk geen molactie heeft uitgehaald is Robbie.

Bollywood Dance
Leuke opdracht was het. Lodewijk en ik hebben van de week, op aanraden van Spacy, een Pokérap cover gemaakt. Dan komt die kennis die ik ooit tien jaar geleden mezelf heb aangeleerd eindelijk van pas. Nee, mensen, ik lees dat echt niet op, ik ken het werkelijk waar helemaal uit mijn hoofd en kan zo nodig alle 150 (+Mew) binnen één minuut uitspreken.

Maar goed, ik ben tevreden over het spelverloop en dat we, ondanks dat we 'nieuw' zijn, toch nog pretty much gelijk zijn geëindigd. Dus ieder die zich genereus genoeg daartoe voelde, heel erg bedankt. Wie ik niet wil bedanken, eerder het tegenovergestelde, is Frank. Wat een kutventje is dat. De ballen hebben om Lodewijk Backer de hemel in te prijzen, vervolgens bij deze opdracht in een keer alles op te maken in de andere bar en dan nog bij ons langs durven komen. Ik word daar echt kwaad om. Waarom heeft die sul al zijn geld daar opgemaakt? Verraad en dan denken ermee weg te komen. Ik hoop voor hem dat Lodewijk hem tot in de eeuwigheid negeert. En ook dat hij van de trap afvalt. Ik krijg dat ventje nog wel.

O ja, dat nummer was wel makkelijk raden na de tweede hint. Tegelijkertijd was het zonder die hint niet te doen. En ja, wie heeft er lopen mollen? Vermoljoen heeft alles keurig bijgehouden. Robbie heeft volgens mij gedaan wat hij kon. Ik heb me ook een keer in het zweet gewerkt. Lodewijk deed zijn aandeel. Alleen de Robin deed weer heel weinig. Ik begin dat ook echt irritant te vinden. Weet hij wel dat hij hoofdverdachte is? Doe iets man! Verdek jezelf! Iedereen denkt dat jij de Mol bent. En mocht het zo zijn dat Vermoljoen de Mol is en Robin dan dus als enige goed zit. Dan vind ik het bijzonder onterecht dat hij gaat winnen. Hij heeft de laatste paar rondes bijna niks verricht. Ik snap dat zijn grootouders ziek zijn, maar is dat een excuus om altijd te laat te zijn?

Ganesha
Jaaaaaa, jullie willen vast weten wie ik heb gezien en hoe mijn gesprek met de olifant ging? Dan moeten jullie mijn vorige biecht even lezen. De uitslag... Ik heb dus Robindtc gezien. Maar dat was de vierde stem. Ik heb de tweede stem gekoppeld aan de Mol toen. Dus ik heb een fout antwoord gegeven. Maar ja, je kan alsnog uitkomen bij de Mol, als je een fout antwoord hebt gegeven. Dus word ik van deze uitslag wijzer? Nee.

Lodewijk heeft mij verteld wie hij heeft gezien. Dat was Robbie. Helaas weet ik dat hij ook een fout antwoord heeft gegeven, omdat ik hem vertelde dat ik dacht dat de tweede stem Robin was. Daar hebben we dus ook niks aan, want ik weet 100% zeker dat Robbie niet de Mol is. Toch wel zonde hoor. Want ik had misschien wel kunnen achterhalen van wie de drie onbekende stemmen waren. En stem twee is sowieso van een computerstem, dat vind ik eigenlijk meer iets van Michael dan voor Robin. Nou ja, stom. Maar wel leuk dat deze opdracht erin zat. En nu op naar de test.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #105 Gepost op: 10-05-2020, 00:31:42 »
Ik zei het al en ik zeg het opnieuw. Mol Robin vind ik erg saai. Hij doet te weinig. Zijn molacties zijn er niet zijn. Zoals Michael ooit zei ligt het te veel voor de hand dat het Robin is. Tegelijkertijd heb ik wel de neiging mensen te overschatten in dit soort spellen. En daarbij heb ik altijd een soort omgekeerde tunnelvisie, waarin ik alle mogelijkheden openhoud, tot het echt niet meer kan. Vermoljoen kan nog. Maar dan moet ik daarbij ook in acht nemen dat hij slechts 16 jaar is, dat hij aldoor in verschillende spellen (buiten widmo) aanwezig is, sommigen zelfs aanstuurt. En ja zijn enthousiasme voor de executie, dat lijkt me zo kandidaats. Hij staat vaak voorop. Ook nu bij de Ganesha vraagt hij ieder weer om verklaringen. Je moet of een geweldige Mol zijn, met een pantser van staal en jezelf heel tactvol kunnen indekken. Of je bent het gewoon niet en dan is het toch de voor de hand liggende Mol. Of nou ja, bij mijn weten zat niemand voor de exit van LdH op Robin.

Maar goed, ik heb dus een joker. Het dilemma is weer of ik die moet inzetten of toch moet behouden. In de traditie van WidM is er altijd een vrijstelling te verdienen in de voorlaatste ronde. In het ergste geval dat ik die niet krijg, maar de niet-Mol, heb ik die joker wel nodig. Aan de andere kant, ik heb ooit meegedaan aan een editie  waarin ik die laatste vrijstelling won, maar ook nog twee jokers op zak had. Die heb ik toen weg moeten geven. En ja, ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik bij de vorige test mijn laatste joker had gespeeld en er geen meer zou ontvangen. Dus misschien moet ik gewoon dit gelukje dat ik heb ontvangen nemen en de joker inzetten.

Het komt er ook op neer hoe moeilijk de vragen zijn. Kan ik alles binnen een minuut op Robin invullen, dan heb ik de Joker wellicht niet nodig. Maar moet ik gaan opzoeken, ja dan ga ik gewoon gokken, de joker inzetten, want die tijd gaat nu echt gelden. Robbie moet eruit omdat iedereen denkt dat hij gaat winnen. Vermoljoen moet eruit, omdat ik dan nooit meer hoef te twijfelen. Robin moet eruit, omdat ik dan ook zeker weet dat het Vermoljoen is. Lodewijk moet eruit omdat ik hem en Brent dan heb verslagen en ze me nooit meer kunnen duiden op het feit dat zij allebei al een keer hebben gewonnen. En ik, ik moet door, want ik denk echt te veel na over dit spel en dat kan alleen nog maar beloond worden met de overwinningskroon. Heel erg als dit mijn laatste biecht zou zijn.  ::ohno::

Nummer 8 van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #8:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #106 Gepost op: 10-05-2020, 00:33:41 »
Helaas Vermoljoen. Had je opgeschreven als winnaar omdat je mijn test informatie kende :-[

Vind het ook heel erg jammer... Ik heb trouwens alles op Robin ingevuld

Even snel een biechtje na dit vertrek.

Ik heb echt genoten van Vermoljoen en hem werkelijk onderschat vanaf het begin. De jongste is meestal niet de wijste, zeker dat het leeftijdsverschil zo groot is. Maar Vermoljoen bleef maar doorgaan. En ja, terecht, want hij had de Mol al vroeg in vizier. Toegegeven, vroeger dan ik. Maar ja, dan geldt het recht van de sterkste in de eindrace. Ik weet niet of het tijd was of dat hij minder vragen goed had, dat zal ik pas over twee weken weten.

Zelf was ik wel zeker over mijn scherm. Ik wist dat ik sneller was dan Lodewijk, die mij vertelde dat hij acht minuten over de test deed. Dat terwijl ik eigenlijk al na anderhalve minuut klaar was, maar de tijd nam om dubbel te checken. En alsnog, voor alle zekerheid, heb ik een vraag op Vermoljoen ingezet. Dezelfde strategie als de vorige ronde. 19/20 op Robin plus een joker maakt 20/20. Met een vraagje op Vermoljoen plus een joker, maar 2 vragen goed op hem. Ja weet je, het kon. Zoals jullie hebben gezien houd ik alle opties nog open. Het kostte me wel mijn laatste joker, maar ik weet dat ik dusdanig veel opschrijf dat ik de test sneller kan maken dan Lodewijk en hopelijk ook Robbie.

Maar goed, Vermoljoen, ik vond je oprecht een leuke kandidaat. We hebben een paar gesprekjes gevoerd waarin ik wel zag dat jij erg tactisch speelde. Daarmee kom je ver is gebleken. Ik had je de overwinning gegund, ware het niet dat Lodewijk en ik meedoen. Tot bij de ontknoping!
 ::joehoe::

Mocht er interesse zijn in mijn test:
Ik heb 2 vragen moeten gokken (Als hoeveelste hoorde je de mol spreken bij “Ganesha”? en Hoeveel geld heeft de mol verdiend bij “Ganesha”?) ik zal dus daardoor zijn afgevallen, vermoed ik. Ik had nog heel lang gewacht op een antwoord van Robin, want we deelden soms info uit, maar hij antwoordde niet...




Level 13 zelfs! Wat een kut spel...

Robin is hoe dan ook de mol want de rest kan het sowieso niet zijn. Voor mij was Vermoljoen nog de enige optie.

Ik blijf er ook redelijk van overtuigd dat het Robin is. Op Robbie had ik enkel in de eerste afleveringen een beetje ingevuld, maar daarna had ik altijd maar 2 tot 4 vragen op hem. Chardo kon ook niet meer dankzij de testantwoorden van Michael, Lodewijk ook niet en die had ik dezelfde aflevering ook al uitgesloten door de wissel bij de kledingwassers. Dus bleef Robin over.
Ik baal er nog steeds enorm van, maar dat is het spel. Ik lig er waarschijnlijk uit doordat ik niet wist welke stem van Robin was. De stemmen van Chardo en Lodewijk wist ik doordat ze eigenlijk zichzelf hadden verraden met de pokérap, dus bleven er twee over. Blijkbaar heb ik verkeerd gegokt en zit iedereen op Robin. Ik dacht dat Chardo en/of Lodewijk op mij zat(en).

Ik ben wel blij dat ik nu open en eerlijk met jullie kan praten!

Klopt, Robin moet de mol zijn. Ik ben er namelijk vorige week op Vermoljoen uitgevlogen. En toen wist ik al dat hetzij Vermoljoen, hetzij Robin de mol moest zijn. Bij iedere andere kandidaat had ik namelijk al veel eerder eruit moeten zijn gevlogen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #107 Gepost op: 10-05-2020, 00:35:29 »
Daar gaan we dan! Ronde 9, aflevering, hoe je het ook wilt noemen. Goed, wat hebben we hier voor opdrachten? Als elke ronde een beetje een thema representeert dan is dit iets als 'Digitaal', want games en cookies.

Action
Ehh... Nou dit is een rare. En dat maakt het ook leuk. Ik weet niet wat ik moet verwachten. Het is vooralsnog een verhaal. Backstory, culture lore. Ik heb wel een inconsistentie opgemerkt in de windrichtingen noord en zuid. Geen idee echter wat het zal betekenen. Het heet nota bene Action. Moeten we dit ook gaan uitvoeren?

Game Error
O NEE! Ik zit vast in een video game! Hoe kom ik hier ooit nog uit?!
Door Bubble Trouble 1 te spelen tot level 12. My goodness, wat een rot spelletje is dat. Ja, ik ben ook van de generatie die tijdens ICT lessen vroeger op Spele.nl random spelletje ging spelen. Maar dit spel heb ik nooit leuk gevonden. Waarom krijg ik geen platformer of ik weet niet... Pokémon?! Desalniettemin, competitief als ik ben heb ik wel snel mijn missie volbracht. Dat wil zeggen het speelgedeelte. 500 euro in de pot! Hoe het te beschrijven voor Robbie? Harpoen? Cirkels? Halveren? Kutspelletje? Ik kan me heel goed voorstellen dat Robbie mijn game niet gaat raden. Wat ik me ook afvraag is of Robin wel zijn game zal uitspelen. Misschien moet hij wel als hij erachter komt dat Lodewijk en ik het voor elkaar gekregen hebben.

Cookies Verbergen
Wow, geen vrijstelling voor de finale? Dat komt mooi uit. Cookies verstoppen in voorgaande berichten is een leuk concept, ware het niet dat ik geloof dat de speeltijd van drie dagen echt te veel is. Dus ik heb er vertrouwen in dat die van Robin en Robbie sowieso gevonden gaan worden. De vraag is nog wel hoe Lodewijk en ik dit gaan spelen. Gaan we mekaar matsen of gaan we voor het maximale bedrag? We willen natuurlijk wel samen in de finale staan en Robbie hier en nu verslaan. Moet dat dan 3.000 euro gaan kosten? Het ding is wel dat Robbie pretty much alleen zal gaan zoeken, want die Mol gaat natuurlijk hem niet bijstaan.

En waar zal ik mijn koekje droppen? Een logische keuze is een groot topic, zoals de marktkraamopdracht, restaurantopdracht, misschien de bar of de Koescape? Het gevaar is dat Robbie dat natuurlijk ook zal denken.


Ik had zelfs nog, omdat ik er vrij zeker van was dat jij op mij zat, bekeken hoeveel antwoorden je op elke kandidaat zou hebben ingevuld als je all-in op mij invulde  ::rofl::

Ik had die aflevering nog getwijfeld... Vol op jou, of vol op Robin... Toch de verkeerde gedaan...

Ik heb Robin altijd meegenomen in de test en ben vanaf aflevering 7 all-in gegaan. Helaas wist ik nu op één vraag het antwoord niet en zal ik daardoor zijn afgevallen. Door de tijd zijn afgevallen zou me sterk verbazen, want ik heb de test ingevuld in 2 minuten en 56 seconden.
Ik had beter mijn joker van aflevering 6 behouden, maar dat is achteraf makkelijk gezegd  ::rofl::

Ik had dus in aflevering 2 letterlijk maar 2 goede antwoorden, dus ik dacht echt dat Robin het niet meer kon zijn ::rofl::

Sanmol zal all-in zijn gegaan...

Ik had, als ik goed geteld had, 6 antwoorden op Robin in aflevering 6. Hadden jullie van veel meer op Robin dan ik?

Je bedoelt aflevering 1 en nee je hebt niet goed geteld ;D

Aflevering 1 bedoel je neem ik aan ::hypocriet:: Ik had er daar 6 of 7 op Robin geloof ik. Aflevering 2 maar 4

Dit heb ik:
Aflevering 1 - 7
Aflevering 2 - 6+1=7
Aflevering 3 - 9
Aflevering 4 - 7 of 8 (persoonlijke voordelen?)
Aflevering 5 - 13
Aflevering 6 - 12
Aflevering 7 - 20
Aflevering 8 - 19

Ik heb hem dus altijd meegenomen, maar pas sinds afl. 5 als hoofdverdachte, maar toen nog gespreid over Chardo en MV. Ik baal er nog steeds enorm van dat ik eruit lig :(


Hmmm, dan ben ik heel benieuwd hoe ik dan op 6 ben gekomen ???

Hoeveel hadden jullie op hem tijdens aflevering 1?


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #108 Gepost op: 10-05-2020, 00:37:27 »
Als Robbie z'n video met de appelmoesvideo niet had gewist, dan had ik er ook 20 juist gehad en ik was sowieso snel genoeg. De stemmen van Lodewijk en Chardo hadden ze zelf verraden door de rap dus bleven er 2 opties over. Robin heeft me toen de zaterdag de hele dag genegeerd (bewust of onbewust?) waardoor ik die info niet had. Eigenlijk had ik met Robbie moeten uitwisselen...

Hi,

Ik had een vraag: aangezien niet in de regels staat dat je persé de foto apart moet posten, mag je ook je cookie verbergen in een foto die je ooit hebt gepost?

Ik dacht bijvoorbeeld aan dit:



Van de bar opdracht. Is misschien kort geleden en in een topic waar niet extreem veel is geplaatst maar daarom wordt er juist minder gekeken  ;D

Je hebt altijd nog te maken met het feit dat je kunt zien of er een bericht geedit is dus opzich valt de moeilijkheid wel mee. Anders moet ik even wat anders bedenken  ::rofl:: (is nog niet gepost namelijk)

Cookies Verbergen
Noem me te fanatiek of geobsedeerd, maar ik heb dus wel even werk gemaakt van deze opdracht. Ik wil die finale halen, dus dan moet je maar even wat offers brengen en laten zien dat je de meest doordachte kandidaat van de 12 was.

Robbie moet binnen drie dagen zoektijd mijn cookie zien te vinden. Ik denk vooralsnog dat Robin er weinig tijd aan gaat besteden (waarom zou hij ook) en ik heb nog een pact met Lodewijk, waarin we hopelijk niet elkaars cookie gaan opsporen. Dus Robbie staat alleen.
Hier staat mijn Cookie. In het Slangenmand topic. Totaal willekeurig.
https://www.realitynet.org/forum/?topic=69165.msg2279424#msg2279424

Ja, de width en height zijn allebei 1, want anders is het zo te vinden natuurlijk. Dit mocht van D*N overigens hoor. Maar het gevaar is dat een aangepast bericht te zien is, door de berichtgeving eronder. Met andere woorden, het is dan alsnog vrij makkelijk op te sporen. Om die reden heb ik, en nu komt het, al mijn berichten in het hele board aangepast, zodat het lijkt alsof dat koekje overal kan zitten. Wees niet bang trouwens, alle inhoud is hetzelfde, ik heb alleen een spatie over aan toegevoegd. Maar dat betekent dat Robbie elk bericht van mij moet citeren om de code te kunnen achterhalen. Dat is veel werk hoor. Dus ik hoop dat hij dat ook inziet en het de winst niet waard gaat vinden.

Ik had het nog erger kunnen maken door overal een nepcookie te plaatsen, maar dat zou wel echt overdreven zijn. Je denkt waarschijnlijk sowieso al dat die inzage in slechts twee testvragen niks voorstelt. Maar ik denk, nee weet, dat het nu om tijd gaat. Dit zullen geen normale testvragen zijn, dit zijn opzoekvragen, dat kan niet anders. Als ik hier een minuut mee win, dan is het het waard, want 20/20 is te doen.

Anyway, succes met zoeken Robbie.  ::joehoe::

Maar je weet toch dat Robbie Vlaams is en Robin niet? ???



Achteraf gezien had ik die stemmen inderdaad beter moeten analyseren... Maar toch als ik het nu beluister, zo'n verschil hoor ik toch niet.

Ik durf te wedden dat minstens een persoon zijn cookie verstopt heeft in de markt opdracht.

De bar is ook zeker een optie! Of de koescpae opdracht. Bestemming Restaurant heeft ook veel pagina's. Ik zou echt ALLES doorzoeken!

Chardo vind cookie:
BAR Topic op pagina 41  ::joehoe::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #109 Gepost op: 10-05-2020, 00:38:35 »
Action
Tijd om te shinen als kandidaat! Ik zou het zelf oneerlijk vinden als een mollende kandidaat het spel zou winnen. Nou heb ik echt niet aldoor gemold, dus zo slecht is mijn geweten nou ook weer niet, maar ik wil wel een keer echt trost kunnen zijn op mijn kandidaatschap. Bovendien wil ik die verdomde Mol een keer echt flink dwarszitten. Hij heeft het zo makkelijk, want hij hoeft niks te doen. Daar gaan we nu eens even wat verandering in brengen Meneer dtc!

Oké, ik loog in mijn voorgaande biecht over deze opdracht. Ik zag al van mijlen ver aankomen dat de tekst verwijderd zou worden en dat we pas daarna de opdracht zouden krijgen. Dus ik heb het filmscenario gekopieerd en de originele tekst gevonden op internet. Nu is het slechts nog een kwestie van vergelijken en de tien verschillen eruit pikken. Iets wat op zich nog best een taak is.

Maar ja, we moeten het wel allemaal eerlijk verdeeld houden. En omdat ik weet dat Lodewijk en Robbie graag filmpjes produceren, mogen zij het filmpje in elkaar zetten. Robin, geen idee wat jouw molactie zal worden, maar veel geluk daarbij, want mijn nepmoldagen zijn voorbij!

Ik heb altijd, zelfs nadat de Mol voor mij vrij duidelijk is, een drang om er nog wel een show van te maken. Ik vind het leuk als kijkers op het end nog in verwarring zitten over wie de Mol nou is. Maar weetje, dat is eigenlijk helemaal mijn taak niet! Molletje bewijs jezelf maar. Laat zien dat je een betere keuze bent geweest dan ik of Vermoljoen of wie voor de rest Mol wilde worden.

Game Error
Game Over voor mij, I guess? Ik neem het Robbie niet kwalijk dat hij mijn game niet heeft geraden, want er waren echt te veel versies te noemen. Dit was gewoon geen doen. Het verbaast me nog dat hij de game van Lodewijk direct wist te raden. Well done, Robbie.
...Helaas moet je deze ronde wel een rood scherm krijgen, kerel. Maar dank voor je inzet.

Cookies Verbergen
Ik heb Lodewijk al gevonden. Die was niet echt goed verborgen moet ik toegeven. Je kunt het koekje wel zo klein mogelijk maken, maar als men ziet dat je bericht is aangepast, valt er weinig te verbergen. Ik zit nog wel in dubio of ik de cookie moet inleveren. Het is toch een verschil van 1.000 euro. Maar ja, ik wil wel samen met Lodewijk in de finale staan. Aan de andere kant, zo goed is deze cookie niet verborgen, dus wie weet vindt iemand anders het ook wel.

Robin, daarentegen, heb ik nog niet gevonden. En ik heb best veel topics al doorkruist. Die mag de rest ook gaan proberen te vinden, want dat is drie tegen een. Wel heel irritant dat gespeel met die spoilers stee... wait a second! (Serieus, ik bedenk me dit terwijl ik dit typ.) Wat nou als Robin zijn cookie ook een width van 1 heeft gegeven en die spoiler enkel afleiding is, zodat we niet zouden denken dat het erin staat? Op zich wel een slim plan en veel beter dan de tactiek van Robbie en Lodewijk. Dan moet ik dus al die berichten van Robin opnieuw gaan onderzoeken. Ik hoop wel dat dit zijn tactiek was hoor, want anders overschat ik deze deelnemers voor de honderdste keer.

Het ding is wel trouwens dat mocht ik zijn cookie vandaag of morgen vinden, dan kan ik het nog niet inleveren. Want hoe minder er te zoeken valt, hoe meer ze zich op mijn cookie kunnen richten. Dus ik moet de cookie(s) van Robin (en Lodewijk) pas de laatste dag inleveren.

Wat denk ik soms ver door...

Zullen we samen met z’n allen ook naar cookies zoeken?  ;D

https://www.realitynet.org/forum/?topic=68799.msg2255140#msg2255140

Michael heeft deze van Lodewijk gevonden. Je moet maar eens goed inzoomen hahaha


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #110 Gepost op: 10-05-2020, 00:39:39 »
Nou hebben we (Lodewijk en ik) toch zo'n beetje ieder bericht van Robin doorzocht. Ieder aangepast bericht, alle media die hij heeft toegevoegd. Ik snap dat het verschil tussen wel en niet vinden 4.000 euro kan zijn en dat de cookie van de Mol moeilijker te vinden is dan de rest. Ik snap ook dat de presentator, met zijn mod-krachten, de Mol kan helpen waar nodig. Maar zo'n ding moet toch wel visueel zichtbaar zijn in de code? Er moet toch wel een manier zijn om deze opdracht te doen slagen?

Het enige dat ik me nog kan bedenken is alle berichten van Robin afgaan en dan moet de cookie dus al geplaatst zijn in het originele bericht. Wel heel riskant, ik bedoel wij weten allemaal wel wie de Mol is, maar als iemand Robin toen zou citeren, was hij op heterdaad betrapt. Op zich... vind ik dat nog wel toelaatbaar. Zolang de cookie gevonden kan worden en niet achteraf bijvoorbeeld alsnog verwijderd is. Dan spuw ik echt vuur naar Robin hoor. Als Dennis niet bekendmaakt waar de cookies verborgen zaten aan het eind van deze opdracht, dan bevestigt dat mijn vermoedens.

Hahaha
Je kunt natuurlijk gewoon de berichten van de kandidaten bekijken. Je hoeft niet t hele markt topic bv door te spitten om ze te zoeken

https://www.realitynet.org/forum/?topic=69283.msg2290883#msg2290883

In het kopje thee.

 ::trots::

https://www.realitynet.org/forum/?topic=68799.msg2255140#msg2255140

That makes three!  ::joehoe::

Dennis,

Het is me bijna gelukt, maar net niet helemaal :\'(



Toen ik in level 6 zat, ben ik gaan eten. Na het eten ben ik weer verder gaan, maar toen mijn tijd op was, kon ik niet meer verder. Normaal kon ik een advertentie kijken en kon ik dan weer verder gaan, maar dat was nu geen optie meer. Dus terug naar level 1. Toen had ik geen tijd meer, want ik heb per level wel een ruime tien minuten nodig. Te laat eraan begonnen, helaas.

En toen kreeg de Mol een minjoker  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik snap ook niet dat hij niet juist nu alles uit de kast ging halen om nog minder geld te krijgen. Ik bedoel, het is toch overduidelijk dat hij de mol is...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #111 Gepost op: 10-05-2020, 00:47:42 »
Nou jongens, Lucy en andere lezers, ik ben zeer tevreden over de resultaten van deze ronde. Eindelijk heb ik me als een ware kandidaat laten zien en dat voelt goed. Ik wil niet naar huis, maar als ik zou moeten, dan kan ik met opgeheven hoofd het spel verlaten. 1.800 euro bij de filmopdracht, 500 bij de gameopdracht en 2.000 euro bij de cookies. Het duurde echt even, maar ik heb in ieder geval mijn aandeel gehad.

Dat had van mij achteraf wel 2.000 euro meer mogen zijn echter. Want de vragen die ik toegespeeld kreeg doordat niemand mijn Cookie heeft kunnen vinden, zijn hele simpele kennisvragen. Wat is de favoriete maaltijd van de Mol? En wat is het favoriete snoepje van de Mol? Ik had gehoopt op iets meer. Hier win ik amper tijd mee. Aan de andere kant, er zijn niet zoveel quotes te gebruiken deze ronde. Misschien als de edits meetellen, nou ja, dan schrijf ik die maar op. Maar er is niet veel voorgevallen. Misschien moet ik ook maar even Robin's lijstje uit mijn hoofd leren, zodat ik dat direct kan beantwoorden. En verder, stoelnummer, schermen, ik hoop gewoon dat er een vraag in zit die nog zoekwerk vergt, want ik schrijf alles op. Dus ja, eh, testbiecht: ik ga alles vol op Robin zetten en zo snel mogelijk. Geen tijd om na te kijken!

En dan nog even mijn medekandidaten roasten. Robbie heeft volgens mij geen poging gedaan Cookies te zoeken. Hij heeft wel goed games weten te raden. En ook zeer fijn dat hij de taak op zich nam om de video te maken. Dit was oorspronkelijk een roast...

Lodewijk heeft er echt niet veel van gebacken deze ronde. Ja, hij heeft wel even met mij naar Robin's Cookie gezocht, maar dat Mahjong is hem dus niet gelukt. Op zich vrij verdacht. Misschien ga ik maar de hele test op hem invullen.

Robin heeft echt niks gedaan! Ik word daar eigenlijk best kwaad over. Hij heeft zelfs een minijoker gekregen. Nou boeit dat natuurlijk niks, want hij gaat er toch niet uit. Maar waar hij wel uitgebreid de tijd voor neemt is om her en der spoilers neer te zetten om zijn Cookie te kunnen verdedigen. Het ergste, echter, is dat hij Fishy niet heeft gehaald. 1500 punten is echt niet veel en daarmee was het by far de makkelijkste game. Ja, ik denk toch dat ik weer terug ga naar mijn voormalige hoofdverdachte. Maar ik moet geen tunnelvisie krijgen nu. Ik moet rekening houden dat Lodewijk het kan zijn, maar sorry Lodewijk, ik geloof je gewoon niet. Ik ga denk ik toch voor Robindtc.

Echt, wie hou ik nog voor de gek? Natuurlijk is Robin de Mol en dat weet iedereen nu wel. Zo'n inactieve outsider die dan in de negende ronde komt. Nota bene een die nooit zijn best doet in een opdracht. Ik had dit als Mol echt anders aangepakt. Maar ja, de euforie van winnen is velen malen leuker (denk ik) dan de Mol spelen. Ik heb het spel echt hard gespeeld als kandidaat en had dat plezier niet kunnen hebben als ik de Mol was geweest. Hoewel de spanning voor de executies af en toe niet te harden was. Dat is het enige nadeel dat je hebt als kandidaat. Maar achteraf ben ik super blij dat ik geen Mol ben geworden.




Wie heeft mijn 10 cookies gevonden?  ::hypocriet::

Biecht nummer 9 van Lodewijk Backer:
Citaat
Aflevering #9:

Spijtig, Lodewijk!

Molletje ::love::

Lodewijk: op wie heb je ingevuld? Ik heb mijn laatste vragenlijst ingevuld op Robin. Als Robbie de Mol is, had ik er al lang uit moeten liggen. Chardo lijkt me ook onwaarschijnlijk. Dus ik zat gewoon vanaf het begin al goed :(

Jammer Lodewijk ::hug::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #112 Gepost op: 10-05-2020, 00:48:49 »
Beste Robin, of beste mol,

Ik ben er al eventjes uit natuurlijk, maar nu jij je avatar hebt veranderd naar eenzelfde soort plaatje als die slang uit aflevering 5, weet ik helemaal zeker wat ik al wist toen ik rood kreeg. Ik heb toen de verkeerde alles-op-één-persoon tunnel gekozen toen ik all-in ging. Het was toen al de keuze voor jou of Lodewijk (en heel misschien Vermoljoen zoals ik eerder biechtte), maar toen net te vroeg misschien de verkeerde gok genomen. En het is natuurlijk ben jij de mol  En Robin, speciaal voor jou heb ik nog even een boodschap en een liedje:

Maar Robin als jij het bent...
Dan vind ik jou geen leuke vent... (nee hoor ik vind je nog steeds aardig)
Maar ROBIN als jij het bent...
Dan eet ik mijn HOOD op (zie je de woordgrap? ;) )

Nee well played man! Ondanks dat er 2 momenten waren waarop ik je te pakken had (de spaarkoe en de natuurlijk de val die ik opzette bij de kluizenopdracht) ben ik ten onder gegaan aan mijn eigen voornemen op de helft afl 5/6 all-in te gaan. Die telefoon die kwijt was, vond ik gewoon too obvious en te makkelijk om zo te saboteren. Dus die overduidelijke sabotages heb je dan toch wel goed ingekleed. En ik denk ook dat omdat ik je steeds afschreef en toch weer terughaalde, het bij sommige testen al op het randje was voor een exit van mij.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is: Respect! Mol zijn is niet makkelijk en zeker niet in de rot situatie met je grootouders waar je mee te maken kreeg, en ook nog iets van slaapproblemen staan me bij.  ::hug:: Ik hoop dat het nu beter met hun en ook met jou gaat  ::ok:: Wat vermoedelijk ook niet makkelijk moet zijj geweest is dat tegen het einde van het spel een groep afvallers, kandidaten en kijkers je in je nek hijgen omdat ze weten dat jij het bent. Ook dan moet je toch in je rol blijven.

Ik zie je bij de bekendmaking,waar ik gewoon stiekem hoop dat Robbie de mol is omdat ik dan helemaal op het verkeerde been heb gestaan.  ::zwaai::


Jammer Lodewijk ::hug:: En zo net voor de finale...


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #113 Gepost op: 10-05-2020, 00:49:29 »
WOW, IK ZIT IN DE FINALE!
Dat had ik nooit durven dromen. Om nota bene geselecteerd te worden voor een spel waar zeker 300 aanmeldingen voor zijn. Om vervolgens niet de eerste afvaller te zijn. En om nu negen concurrenten achter me te laten. Dat is ONGELOOFLIJK!

Ik ga eerlijk zijn dat ik dacht dat ik af zou vallen deze executie. Ik heb de test heel snel gemaakt, alles over Robin uit mijn hoofd geleerd, maar ik dacht dat ik een fout had gemaakt. En ja, in deze fase van het spel ga je het niet redden met 19/20. Tenzij Lodewijk dezelfde fout heeft gemaakt.

En over Lodewijk Backer gesproken, oprecht zeer, zeer jammer dat hij nu uit het spel ligt. Eerst Brent, daarna Lucy en nu Lodewijk. Mijn derde bondje. Hij speelde vaak zo gezellig mee. Soms een tikkeltje te laat, maar dat is hem vergeven. Want los van de beruchte tuktuk-actie (TuckTuck-actie voor het Pokétrio), heeft hij volgens mij niks fout gedaan. Nou ja... niks opzettelijk. En ik had ook echt steun aan hem doorheen het spel. Ik weet dat je niemand zomaar kunt vertrouwen, maar ik kan toch iedereen aanraden om een bondje te nemen tegen wie je alles eerlijk verteld. De finale heeft twee tickets weg te geven (los van de Mol), dus waarom niet met je pact? Iedereen die alleen speelde, respect hoor, echt waar, dat is niet aan mij.

Het mooie is trouwens ook dat nu ik de finale heb behaald en Lodewijk en Brent niet, zij mij nooit meer kunnen uitlachen dat ik nooit heb gewonnen, mocht ik dus verliezen. Want dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik in allebei de edities waaraan ik mee heb gedaan, in ieder geval in de finale ben gekomen en allebei heb verslagen. Dus ja, die voor mijn twee Pokébuddies. Maar ik mis jullie wel. Aan de andere kant is het voor het spel en de kijkers misschien wel beter dat een van ons drie de finale heeft gehaald, want die zouden het maar doorgestoken kaart vinden als het Pokétrio zo ver zou komen.

En nu dus de finaleopdrachten en dan heb ik alles meegemaakt. Hopelijk komen Robbie en ik nog over de 30.000 euro heen. Want ik ga vol mijn best doen deze laatste ronde! Die Robin gaat het moeilijk krijgen. Mwahahaha (Ik ben... de Mol!). En tegen Robbie, ik zou willen zeggen "veel geluk", maar dat vind ik altijd een beetje dom om tegen je directe rivaal te zeggen, dus zeg ik maar dat ik hoop dat de beste mag winnen. En oprecht Robbie, ik heb jou ook je best zien doen deze editie, dus jij bent evengoed een verdiende winnaar. Dan moet je echter nog wel eerst langs mij zien te komen. En ik heb alles opgeschreven en ken Robin's lijstje perfect uit mijn hoofd. Kom maar op!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #114 Gepost op: 10-05-2020, 00:50:10 »
(Ik ben echt zo blij dat ik dit tot het einde mag doen.)

Wat een leuke slotopdrachten! Echt oprecht. Ook leuk voor de negen afvallers. Ik laat heel even opdracht 1 buiten beschouwing, want vooralsnog valt daar weinig over te zeggen. Ik ben wel benieuwd hoe Robin dit gaat Mollen. En by the way, echt leuk dat Robin eindelijk is open gebloeid in de Discord. Ik heb ook verder geen zin om hem daar te uiten ofzo. Dat is allemaal wel duidelijk en voor iedere kijker die nog twijfelt over de Mol, twijfelze.

Anywaaaay, de Afvallersquotes. Ik ga hier eens eventjes deduceren wat ik denk.

Dit kan niet Brent zijn, noch Lodewijk, want die hebben allebei al eens een WidM spel gewonnen en meerdere malen de Mol ontmaskerd. Wie heeft er een sterk aanwezige persoonlijkheid? Niet LdH, niet Robbie, niet Tim, niet Vermoljoen. Ik weet niet of Michael en MV zichzelf zo zouden omschrijven. De meeste vibes krijg ik van Lucy bij deze uitspraak. Dus die naam parkeer ik hier voor nu.

Iemand die dus verdacht wilt worden bij de rest. Dan vallen Michael en Lucy sowieso al af. Misschien ziet Sanmol zichzelf wel als leider, wat hij niet is. Brent zou goed kunnen. MV en Vermoljoen zouden ook kunnen.

Brent

Pfoe. Wie ziet zichzelf als een vrolijke noot? MV lijkt me wel een groepsdier. Sanmol haatte iedereen, dus die houdt helemaal niet van groepsdynamiek. Tim is niet echt een entertainer, evenmin als LdH. Vermoljoen? Maybe...

Ja, daar vraag je me opnieuw wat. Ik weet dat LdH ooit zei dat hij zichzelf absoluut niet creatief vond. Ik heb verder geen andere oplossingen voor ogen, dus voor nu is hij het.

Dit is echt de filosofie van Lodewijk Backer. Is er iemand anders die zoiets zou zeggen?

Ik krijg hier een sterk Michael90 gevoel bij. Ik bedoel voetbal en het belang van de pot. Heeft hij dat trouwens ooit ook echt gezegd, dat hij zichzelf met Nathan vergelijkt. Ik weet nog dat we daar op Discord een gesprek over hadden. Het zou goed kunnen.

Jezus, echt zo'n Blanche-antwoord. "Wat is je favoriete superkracht?" "Ik blijf liever mezelf, ben al super genoeg." Ik vind dit vrij TimvDonserig. Het zou misschien ook Vermoljoen kunnen zijn, want die kan ik ook niet echt plaatsen. MV, daar ben ik ook nog niet helemaal zeker van.

OK. Echt zo'n wannabe citaat.

Over Brent en Lodewijk ben ik vrij zeker. Michael en Lucy lijken me ook wel logisch. LdH, zou goed kunnen. Alleen Tim, Vermoljoen, MV en Sanmol zijn nog wat moeilijk te plaatsen.
Citaat 9 moet wel van Vermoljoen of Sanmol zijn. Ik zie MV en Tim dat niet zeggen. Die zijn daar niet fanatiek genoeg voor. Maar goed, wie vind zichzelf een leider en wie vind zichzelf een entertainer? Ik denk dat MV de meeste entertainmentwaarde van deze vier heeft. Dan plaats ik Tim bij 8. Maar ja, 2 en 9 dan nog...
Ik vind Vermoljoen bescheidener dan Sanmol. Dus bij hem past citaat 2 daarom wel beter dan bij 9. Maar ik vraag me af of hij zichzelf wel als leider ziet eigenlijk. Nou goed, even een nachtje of twee, drie over slapen.

De Ontsnapping

Halloooooo Robbie, doe eens wat! De rollen zijn weer veranderd, dus jij moet nu omhoog lopen! En ik weet dat je online bent. Waarschijnlijk zal het niet weten ofzo.

Als fanatiekeling (in Coronatijd) heb ik alvast de weg naar de uitgang uitgestippeld en welke rollen daarbij wanneer nodig zijn. Ik HOOP dat die twee Robs meewerken, want als we het einde halen is dat een volgens mijn berekeningen al een pot van 30.000, wat ik een prima eindbedrag vind. Dat kan nog eventueel oplopen naar 35.000 euro of verlagen naar 25.000.

Die sterren her en der verdeeld deren mij niet zo. Er zijn er drie die wel haalbaar zijn, maar de rest is echt te ver van het pad om enigszins het waard te zijn. Ik heb liever 2.500 euro zekerheid, dan een kans van 1 op 3 dat er 5.000 bij komt in die pot. Bovendien, dat zijn elf sterren. Er zijn negen citaten. Misschien dat de citaat van de Mol er niet tussen staat ofzo, met zo'n hint achteraf van: "Jullie hadden kunnen weten wie de Mol was, als jullie iedere ster in de doolhof zouden hebben gepakt." Ja, dat hoeft voor mij niet. Ook grote kans dat het een citaat is van een kandidaat waarvan ik al zeker ben. En wat heb ik er überhaupt aan dat Robbie en Robin die zekerheid ook krijgen dan? Voor hetzelfde geld weten zij nu veel minder over de kandidaten dan ik en heb ik een voordeel.

Dus nee, als het aan mij ligt pakken we die sterren niet en gaan we gewoon rechtstreeks naar de uitgang. MAAR ROBBIE, DOE IETS!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #115 Gepost op: 10-05-2020, 00:51:33 »

Een heuse afvallers-PM?! Dus wij mogen hier alles vrijuit bespreken over het spel? Wat is de stand van zaken tot nu toe? Wie denken jullie dat de Mol is?

Ik heb mijn laatste test volledig op Robbieazerty ingezet.

Huh?? Ik heb volledig op Robin ingevuld.... Als Robbie de Mol is ben ik meerdere keren héél goed weggekomen!!

Op wie heb je de vorige test ingevuld?

Now I am confused ::oink::

Ik ben nu ook helemaal in de war. Ik heb meerdere keren maar 2 of 3 antwoorden op Robbie ingevuld... In de eerste test wel 9 op hem, maar eens nooit meer dan 4...

Robbie kon toch al niet meer? Dan was LdH in mijn plaats uit het spel gegaan geloof ik

Ik had 3 op Robbie bij test 1. Niet dat ik veel meer had op Robin.

Ik zie dat mijn werklaptop op night mode gegaan is en start hem nu net op om te werken. Kom ik onderstaande biecht tegen waarvoor ik nooit op'Verzend bericht' geklikt heb blijkbaar! Dus dan bij deze. :)



 ::hyper::

Net m'n test van de halve finalie ingevuld. Het is sowieso Robin, want vorige keer ben ik all-in op hem gegaan en dan had ik er wel uitgelegen. Daarbij brengen Lodewijk en Chardo te veel geld binnen.

Ik vrees wel dat Lodewijk en Chardo een verbondje hebben en Chardo de 2 vragen van de test due met Lodewijk heeft gedeeld. Dus ik heb de test ultrasnel moeten maken, want waarschijnlijk zitten zij ook op Robin. Ik heb er 3 minuten en 1 seconde over gedaan. Hopelijk is dat snel genoeg...

Ik heb niet veel verdachts meer gezien bij Ronbin deze aflevering. Ik heb z'n Fishy spel geraden, maar ja ik ben gewoon ultragoed  8)
Hij had zijn cookie heel sneaky verstopt. Iets waar ik achteraf nog aan dacht: om het in een andere afbeelding te steken. Maar goed, iedereen verstopte hem goed om die 2 testvragen te krijgen, dus dat weest niet perse naar Robin.
En hij deed niks bij Action, maar ik vrees dat ie mogelijk belangrijkere dingen te doen heeft na het nieuws dat hij een tijdje terug postte.



Klopt... Ik had uitgerekend dat ik in een van de eerste tests 0 of 1 antwoord op Robbie had... En ook verder had ik er zelden meer dan 2 tot 4 opp hem.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #116 Gepost op: 10-05-2020, 00:52:19 »
Normaal zat ik bij 'deel 4' al op de donderdag wanneer de resultaten bekend waren. Het is nu pas maandag! En er is nog zo veel te vertellen. Ik wil ook nog een evaluatie van alle kandidaten en opdrachten doen, indien dat niet bij Moltalk aanbod komt. Sowieso, als ik verliezend finalist word, dan word ik daar toch compleet genegeerd ben ik bang. Maar goed, die lijsten en meningen die komen nog wel van de week. Voor nu even de twee opdrachten.

In Ontsnapping erger ik me nog steeds het heen en weer aan Robbie. Serieus, hij wist niet van die door wissel? Ik had dit zooo Mols gevonden, zes weken terug. Maar ja, het is Robbie en die snapt vaak de opdrachten niet direct, is wel eerder gebleken. Ik hoop maar dat dit de enige grote vertraging was van de opdracht, want we zitten nog veel te dicht bij de ingang.

Afvallersquiz
Zoals ik al eerder zei was ik vrij zeker over bepaalde kandidaten. N.B. dit is niet mijn algehele mening over de kandidaten. Brent provoceert altijd en overal. Je moet er alleen soms doorheen kunnen kijken, is de truc. Als je dat kunt, dan zul je een heel zachtaardig persoon tegemoet komen. Lodewijk is zo'n onzeker gansje die al het geld uit de pot zou dumpen bij een veiling om één joker te kunnen bemachtigen. En daarbij is hij ook wel iemand die wat wilt koketteren met zijn intelligentie en dat mogelijk vertaalt naar duur taalgebruik, zoals in de citaat te zien is.

Lucy vindt van zichzelf dat ze een sterke, aanwezige persoonlijkheid heeft en die heeft ze ook zeker. De enige andere kandidaten die zichzelf zo zouden onderbouwen zijn Brent en ikzelf. Bovendien, Lucy wilt graag de Mol ontmaskeren, dat staat boven alles. Quote 1, it is.

Over MollenvangR was ik eerst niet zo zeker, maar ik vind quote 4 bij niemand anders passen. En in al zijn overtollige smiley-gebruik geloof ik wel dat hij eerder voor de lol meedeed dan echt voor de winst. De enige die ik dit misschien nog zie zeggen is TimvDons, in de naam van groepsdynamiek. En hij is inderdaad wel zo'n moraal riddertje die dat zou kunnen hebben gezegd. Maar entertainment is niet iets wat ik hem zou toekennen. Michael90 is dan de meest logische keuze voor een vergelijking met Nathan Rutjes. Ik kan me niet voorstellen dat LdH, Vermoljoen, Sanmol of TimvDons zich met hem vergelijken. En als ze dat wel doen, dan moeten ze hun zelfreflectie maar eens bijspijkeren.

Bij nader inzien ben ik nu iets minder zeker over LdH en TimvDons. Beide kandidaten beschouw ik als grijs. En zowel citaat 5 als 8 komen daarmee overeen. Maar LdH heeft wel echt gezegd bij de Tomatenslag dat hij zichzelf niet creatief vindt. Aan de andere kant heb ik dat BB logo van Tim gezien en dat was ook verre van creatief. Maar ja, zou Tim, een jongen van 23, een PP benoemen in zijn sollicitatie? Ik vind dat eigenlijk wel iets voor LdH om trots op te zijn dat hij dat beheerst, en dat hij dat dan even wilt aanduiden. En! Dit bedenk ik me nu ter plekke. Tim zei in Bar Bellyfood dat hij maar beter geen karaoke kon doen. Dus die zal dan toch niet zeggen dat hij een liedje kan zingen? 5 blijft LdH, 8 blijft Tim.

En dan de twee overgebleven kandidaten, Vermoljoen en Sanmol. Om die twee in te kunnen delen ben ik even Moltalk terug gaan lezen, om te speuren naar tactieken. Vooral naar wie van de twee vond dat hij de eventuele leiding kon nemen. Vermoljoen is degene die dat letterlijk heeft gezegd. Weliswaar is dat niet uitgekomen, maar dat heeft hij ook benoemd. Dus dan geef ik Vermoljoen zijn leiderschap en Sanmol zijn vervalste hints. Ik hoop ook dat het zo is, want ik vind Vermoljoen veel leuker dan arrogante Sanmol. Ik zie hem ook echt zeggen: "Kijk maar eens hoe ver ik doordacht hier en hier." En dan compleet falen in zijn doen.

Kortom:
1 - Lucy
2 - Vermoljoen
3 - Brent
4 - MollenvangR
5 - LdH
6 - Lodewijk
7 - Michael
8 - TimvDons
9 - Sanmol

Ik ga dit vanavond insturen. Tenzij er iets massaal verandert. Zoals Brent die plots zegt dat hij geweldig is in PowerPoint of Lodewijk die zegt super 'T en het eindigt op rots' te zijn op iedereen. LdH die zegt dat hij een sterke, aanwezige persoonlijkheid heeft of Tim die van provoceren houdt. Lucy die zichzelf verdacht probeert te maken middels fake hints. Michael die iedereen voor de bus gooit voor jokers. Er zijn karakters en uitspraken die op elkaar lijken. Maar dit is wel de meest logische indeling, vind ik zelf.





And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #117 Gepost op: 10-05-2020, 00:52:59 »
Echt, vuile rot Mol. Ik bedoel, ik snap dat het mooi weer is enzo, maar we zitten in lockdown en je kan heus wel even om het uur, twee, drie komen kijken. Vooral als er zo'n opdracht als deze gaande is, waarin de kandidaten van elkaar afhankelijk zijn. Dus die Mol zijn tactiek is simpelweg om zo min mogelijk online te komen, zodat we niet op tijd de doolhof uit zijn. Ga gewoon subtiel mollen en niet zo duidelijk dat alle kijkers het ook meteen inzien. Ik vind eigenlijk dat je als Mol hier dan maar je verlies moet nemen en mee moet werken met de opdracht, zodat je minder verdacht lijkt.

Kijk, in theorie kunnen we deze opdracht makkelijk klaren als we alle drie online zijn. Dan ben je binnen een uur klaar of in ieder geval ver geraakt. Dus Robin durft natuurlijk niet online te komen, want dan moet hij zich weer indekken op het moment dat Robbie en ik snel reageren. Maar ja aan de andere kant denk ik dat hij ook geen excuus heeft om zes uur niet online te zijn. Tenzij zijn hele familie opeens Corona heeft. Maar ik denk als je echt, echt kandidaat bent, dan kom je bij zo'n opdracht als deze wel even online om te kijken of het jouw beurt is. Weet je, zelfs ALS Robbie de Mol is. Dan vind ik dat Robin het met al zijn inactiviteit niet verdient om te winnen.

Ziezo, dat was even mijn klaagbiecht. En door!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #118 Gepost op: 10-05-2020, 00:53:02 »
Een set nieuwe citaten in Afvallersquiz. Ik vind het leuk om dit nog eens te mogen doen. Ik heb ook echt het gevoel dat ik mensen ben gaan leren kennen in dit spel, los van de twee die ik op voorhand al vrij goed kende. So here we go again.

Goed, we hebben het over onbekendheid en kwaad worden. Twee kandidaten springen direct in mijn gedachten naar voren en dat zijn Sanmol en Brent. De rest is te zachtaardig of te bekend om deze tactiek toe te passen.

Goh, iemand die dus heeft lopen stuntelen. Ik stel gewoon dat dit Brent, Lodewijk en Lucy niet zijn geweest. Dit is iemand die volgens het lang leven de lol principe speelt. Dan komt MollenvangR naar voren. Misschien Vermoljoen, Sanmol, Michael of TimvDons nog.

Dit klinkt echt als Sanmol die zich onwijs ergert aan alles en iedereen. Niet zoals Focus bijvoorbeeld, die het graag goed wil hebben met alles en iedereen, maar dat terzijde. Het is niet des Brents om activiteit vreselijk te noemen, maar wel weer om activiteit als belangrijkste factor te benoemen. Lodewijk, geloof ik niet. Lucy niet, LdH niet. Ik denk gewoon steeds als iemand geïrriteerd raakt dat het Sanmol moet zijn, maar dat kan ook een trapcard van D*N zijn. Even de rest maar bekijken.

Oef, dit zou ik zelfs gezegd kunnen hebben. Hierin praat iemand over een andere kandidaat die hij of zij blijkbaar goed genoeg kent, om te worden uitgelachen. Dat moet Lodewijk of Brent zijn. Dat kan haast niet anders. Het zou ook nog Lucy kunnen zijn die dan over mij spreekt, want ik weet dat ze wel haar tweede en derde test wat meer dan gemiddeld op mij heeft gezet. Verdacht ze me dan alsnog? Dat zou wel grappig zijn. Maar een van die drie moet haast wel.

Hmm. Dit is een interessante. LdH, MollenvangR, Brent, Lucy en ik denk ook Michael wilden niet de Mol zijn. Van Vermoljoen en Lodewijk weet ik zeker dat ze het wel wilden worden. Ik denk Sanmol ook. Tim weet ik niet zo snel. Ik zie Lodewijk dit niet zeggen eigenlijk. Het klinkt weer zo arrogant en dan kom ik wéér uit bij Sanmol, maar ik heb hem al bij zoveel citaten gezet. Ik denk niet dat Vermoljoen, met zijn leeftijd, zo zeker was dat hij als Mol gekozen zou worden. En ik geloof ook niet dat Tim zo arrogant zou zijn.

Dit is volgens mij echt iets voor Vermoljoen. Ik weet dat hij getracht heeft wat te nepmollen. Het kan ook MollenvangR zijn. LdH heeft nooit genepmold, Michael heeft zeker nooit genepmold.

Huh? Wenen? Oké dit klinkt onnozel genoeg om van TimvDons, MollenVangR of Michael te komen. En dan het meest MollenvangR, die dan zo'n sidestory aansnijdt waar niemand op zit te wachten.

Ik denk hierbij direct aan Lucy, die zich volgens mij heeft geïrriteerd aan die groep. Laat duidelijk zijn dat het de drie spelfanaten niet kunnen zijn. LdH kan ook niet, want die was volgens mij toen vakantie aan het vieren op Malta en heeft zich niet echt bekommerd om de opdracht.

Dit is de enige waar ik zeker over ben. Dit is namelijk LdH, die gilt aldoor door elke microfoon. Blij dat ik die in ieder geval goed heb.

Deze set is duidelijk moeilijker dan de vorige. Maar ik denk dat ik logisch moet gaan plaatsen en afstrepen.

Voor nu:
Citaat 1: Brent, Sanmol
Citaat 2: MollenvangR, TimvDons
Citaat 3: Sanmol, Brent, Lucy, Michael, TimvDons, LdH
Citaat 4: Lucy, Brent
Citaat 5: Sanmol, TimvDons, Michael
Citaat 6: Vermoljoen
Citaat 7: Michael, MollenvangR, TimvDons, LdH
Citaat 8: Lucy, TimvDons, Sanmol
Citaat 9: Lodewijk


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #119 Gepost op: 10-05-2020, 00:53:46 »
Laat die ontsnapping maar zitten hoor. Ik heb mijn best gedaan, maar ik zit met twee Mollen in het team. Een Mol die expres een dag heeft lopen vertragen door zijn 'slaapproblemen' en de ander die te traag van begrip is dat hij in eerste instantie de opdracht niet begrijpt en nu niet inziet dat hij een hele reeks stappen achter elkaar kan zetten. We zijn nog niet eens op de helt en het absoluut moeilijke deel zit er nog aan te komen. Dan maar volle vertrouwen in de tweede opdracht. Even een tweede deductie.

Citaat 1 moet van Brent zijn. Hij achtte zichzelf toen onbekend en acteert vaak zijn woede. Het kan Sanmol zijn, maar die is elders veel beter van toepassing dan de rest.

Citaat 2 moet van MollenvangR zijn. Beter dan TimvDons. En het moet ook wel een beetje duidelijk zijn toch?

Citaat 3 sla ik over.

Citaat 4 moet van Lucy zijn. Het is Brent of Lucy, maar Brent past het beste bij nummer 1 en ik weet inmiddels ook wel dat Lucy een twijfelaar is. Bovendien zou dat 'stiekem' ook wel overeenkomen, want ik wist niet dat ze mij nog verdacht.

Citaat 5 moet van Sanmol zijn. Van twee deelnemers weet ik zeker dat ze de Mol wilden zijn, maar die zitten al aan andere citaten vastgebonden. Van Lucy, Brent, LdH en MollenvangR weet ik dat ze niet de Mol wilden zijn. En ik acht Michael en Tim bescheiden genoeg in om niet per se te verwachten dat ze gekozen zouden worden. Bovendien als het laatste citaat van de vorige ronde inderdaad op Sanmol slaat, dan heeft hij dus best wat moeite gestoken in zijn mollicitatie. En daarbovenop denk ik ook nog eens dat Dennis een beetje een hekel heeft gekregen aan Sanmol, omdat hij heeft geopperd dat zijn voiceclip verwijderd moest worden. En hiermee kan Dennis moei wraak nemen door te kennen te geven dat Sanmol zo'n loser was die veel te hoog over zichzelf dacht. Sorry Sanmol, love you (ik weet dat je dit, zelfs al heb je het forum verlaten, toch wel gaat lezen ooit).

Citaat 6 moet van Vermoljoen zijn. Het zooooouuu nog MV kunnen zijn, maar die zie ik veel eerder citaat 2 zeggen.

Citaat 7 sla ik even over.

Citaat 8 moet TimvDons zijn. De drie spelfanaten kunnen niet. Lucy, Sanmol, MV en Vermoljoen zijn al elders gekoppeld. LdH was te inactief om zich te storen aan een andere groep.

Citaat 9 is Lodewijk. Dat moet niet van hem zijn, dat is hij gewoon.

Nummer 3 en nummer 7. LdH en Michael zijn nog over. LdH zou verrast kunnen zijn na zijn terugkomst over het fanatisme van de groep. Maar misschien dat hij in een biecht ook sprak over zijn vakantie en dat hij graag nog iets had willen doen in Wenen. Het ding is dat ik de context van Wenen niet snap. Vanuit hun karakter denk ik dat Michael spontaner is en daardoor eerder over een onnozel onderwerp als Wenen gaat praten. Ik houd het dan voor nu bij LdH voor nummer 3 en Michael voor nummer 7.




O ja! En LdH gaf te kennen in de BAR dat hij niet meer wist welk citaat van hem was. Ja, maar als je over Wenen praat, weet je toch nog wel dat dat citaat van jou was? Hij is bejaard maar niet achterlijk. Dus dan moet zijn citaat wel een zijn die een beetje doorsnee is, zoals 3. En dan moet 7 van Michael zijn. Dank voor deze aanwijzing, LdHmolletje.

Zul je zien dat ik alsnog alles mis heb, ondanks mijn grote deductie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human