Auteur Topic: [M] Dag 2 - Vissenvoer  (gelezen 9475 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[M] Dag 2 - Vissenvoer
« Gepost op: 13-07-2020, 20:46:12 »
D*N heeft aangegeven dat hij door omstandigheden het verhaal niet tijdig kan posten en vroeg of ik de stemming reeds bekend wou maken. De rollen worden in zijn verhaal bekend gemaakt in een lege post die ik hierna post.

Hierbij de stemming:
Belg -> Sanmol
Chardo -> Nieky
Lödewijk -> Belg
de_witte -> mrchipie
Sanmol -> Kaaasje
DRenziboy -> SpacyColours
Convans -> Sanmol
Michael90 -> Sanmol
Daisy -> Kaaasje
Timvdons -> Kaaasje
mrchipie -> Belg
Nieky -> Chardo
Swifty -> Kaaasje
SpacyColours -> Brent
Kaaasje -> mrchipie
Focus -> Nieky
Brent -> Nieky
Mitchkox -> Kaaasje
Lucy -> niet gestemd

Dat wil dus zeggen dat...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Michael90 heeft zijn artefact gebruikt op de_witte. Hij mag de volgende dag dus niet stemmen.

Brent heeft zijn artefact gebruikt op SpacyColours. Hij mag dus niet in dit topic posten (noch elders over dit spel).


Het slachtoffer van de wolven was...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En het volgende was eerder ergens in het spelregels topic gemeld, maar misschien nog niet duidelijk voor iedereen, net zoals het feit dat er op een burgemeester gestemd moest worden. Dus ik laat het vanaf nu in gaan en post het hier voor alle duidelijkheid:
Ik post dus de volgorde van stemmen, maar ook het feit of je nog van stem veranderd bent!


Artefact overzicht:
Mitchkox - Niet ingezet
TimvDons - Niet ingezet
Convans - Void of Nothingness: doet niets
Chardo - Niet ingezet
Brent - Mask of Spellcasting: kies telkens iemand die niet mag posten. Mag niet 2 maal achter elkaar dezelfde zijn.
Focus - Niet ingezet
Lödewijk - Niet ingezet
Nieky - Niet ingezet
mrchipie - Niet ingezet
belg - Amethyst of Knowledge: kies iemand om diens artefact te zien en besluit of deze nu gespeeld moet worden of niet.
michael90 - Heart of Indifference: kies telkens iemand die niet mag stemmen. Mag niet 2 maal achter elkaar dezelfde zijn.
Sanmol - Niet ingezet
Daisy - Cloak of the Prince: is tijdens de dag beschermd voor de lynch. Als zij de meeste stemmen krijgt, verliest ze deze kaart en gaat er niemand door. Daarna is ze haar kracht wel kwijt.
SpacyColours - Niet ingezet
DRenziboy - Niet ingezet
Swifty - Coin of Youth: Moet dagelijks minstens 1 keer haar rol vermelden, anders sterft ze in de volgende nacht.
de_witte - Niet ingezet
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:59:00 door D*N »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2020, 20:47:04 »
Vissenvoer

Een grote discussie ontstond. Belg vind de flamboyante Sanmol verdacht. “Ik sla je zo aan mijn haak!” gilt Sanmol hem toe. Ook Kaaasje en Spacycolours worden genoemd. Swifty: “Die Spacycolours heeft een verdachte kleur op zijn gezicht gekregen!” Spacycolours: “De maan scheen heel hard vannacht.” Daisy gaat de stemmen tellen. Na de telling ging haar gezicht naar serieuze stand. “Kaaasje, jij bent een muiter! De plank!” Nieky en Convans grepen haar vast. Kaaasje smeekte nog: “Ik zweer het, ik heb niets gepakt, ik ben écht geen muiter!” Een aantal anderen keken beteuterd hoe ze naar de plank gebracht werd. Daisy: “Maak een anker aan haar voet vast, als de haaien slapen dan zal ze verdrinken.” De_witte kwam aangesprongen met een anker. “Tot ziens Kaaasje” zei Daisy nog terwijl Kaaasje van de plank geïntimideerd werd door Brent. Kaaasje viel in het water en het anker bracht haar naar de bodem waar ze verdronk. Een aantal haaien kwamen nog opdagen voor deze lunch van kaas. Haar dode lichaam werd aan stukken gescheurd een rode vlek aan bloed verscheen in de oceaan. Kaaasje is op een typische manier gestorven want ze was…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De volgende nacht gebeurt er weer van alles in het donker. Naast krachten zijn er ook magische artefacten verschenen voor de piraten. Michael90 kon iemand zijn stemrecht ontnemen en dat deed hij maar al te graag. Hij verdacht De_witte ervan jaloers te zijn op de huidige kapitein, genoeg alibi. Hij zou niet mogen stemmen. Brent wreef ook in zijn handen. Hij zou die avond iemand ontvoeren die de volgende dag niet zou meemaken. Hij sloop richting de kamer van Lyra en Spacycolours en greep Spacycolours weg. Lyra bleef snurkend achter. Brent: “Jij hebt wel weer genoeg gepraat Spacycolours, tijd om de kerker in te gaan.” Hij gooide de deur achter zich dicht en zei tegen zichzelf: “Goed gedaan.” De volgende ochtend stond Drenziboy extra vroeg op, hij had een slecht gevoel. Misschien zou hij de muiters nog snel in actie zien. Maar op het dek aangekomen was er niemand meer. Meer piraten kwamen het dek op. Swifty: “Wie is er vannacht wezen vissen?” Een rij met vishengels was uitgezet. Lodewijk droomde even weg: “Ah heerlijk vissen in de woeste oceaan, kijk dat beeld toch.” Timvdons: “Misschien is er vis gevangen?” Hij keek in de ton en schrok zich dood. Daar lag het hoofd van Lucy. Sanmol de man van de details merkte opeens op dat er dingen in zee dreven “Aan de hengels!” Belg haalde een hengel binnen. Mrchipie: “Ah jak, een arm!” Brent: “Ik hoop dat het een goede maaltijd oplevert.” Lucy is niet meer, ze was…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deze lugubere moord zou opgelost moeten worden, er zijn nog steeds muiters actief. Daisy: “Tijd voor een stemming.” Focus: “Wacht waar is Spacycolours?”


Jullie mogen al los barsten, hoewel je de rollen nog niet weet en SpacyColours mag hier niet posten uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 14-07-2020, 20:53:57 door D*N »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2020, 20:49:12 »
Ah mooi, ik heb de nacht overleefd. :) Ik zie nu dat ik een gelukkig niet zo'n duur foutje heb gemaakt, ik dacht dat ik een eenmalige artefect had, maar het blijkt een permanente te zijn. :-X Nu had ik het plan al opgevat om hem nu in te komen zetten, maar nu helemaal natuurlijk.



De muiters kunnen mij uiteraard nog wel wegstemmen, maar zoals ik op dag 1 al zei, ik denk niet dat het heel slim is om dat te doen. Waarom? Met zo weinig deelnemers is de kans deste groter dat er nog ergens iets in het spel verborgen is, wat voor zowel de muiters als piraten een gevaar op kan leveren, en dan is het wel handig om die ene persoon die daar meer over weet in het spel te houden. ;)


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #3 Gepost op: 13-07-2020, 20:49:22 »
en bedankt he...
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2020, 20:50:32 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2020, 20:55:25 »
De telling van de stemmen klopt volgens mij niet helemaal  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2020, 21:00:52 »
De telling van de stemmen klopt volgens mij niet helemaal  ::hypocriet::
Gecorrigeerd. Ik keek scheel. Kaaasje stemde op mrchipie, niet op Brent.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2020, 21:15:45 »
Vinden jullie SpacyColours ook zo'n droeftoeter? Ik bedoel met zijn "Maar Jolien is de echte Mol", waar slaat dat op??


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2020, 21:25:48 »
Wie is Jolien?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2020, 21:26:56 »
Wie is de mol België.

Ik denk dat we moeten wachten tot het verhaal van D*N (en de onthulling van de rollen van Kaaasje en Lucy) voordat we echt verder kunnen. ::jaja::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #10 Gepost op: 13-07-2020, 21:53:04 »
Nah dan zeg ik alvast dat ik een gewone piraat ben, dan heb ik dat voor deze dag maar weer gehad. Ik zal voor de zekerheid geen enkele andere rol noemen tot aan de deadline, dan is het helemaal duidelijk.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #11 Gepost op: 13-07-2020, 22:27:38 »
Het verhaal is er!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2020, 22:32:44 »
Tsja en nu.

Nog even opvallend, Chardo en Nieky die na 0 bijdrages besluiten op elkaar te stemmen. En Focus en Brent die de keuze van Chardo gewoon simpel 'gevolgd' lijken te hebben. Een van die twee sws een muiter? Is lekker makkelijk, een onopvallende stem.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2020, 22:33:09 »
Jammer van de rol van Kaaasje ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2020, 22:35:50 »
Jongens bij wvw discord moeten de heksen weg he niet hier ::rofl::

maar jammer van kaaasje ::hug::
chipsverslaafde <3

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #15 Gepost op: 13-07-2020, 22:48:44 »
Tsja we zijn hier niet veel mee opgeschoten. Dat ik voor de_witte ben gegaan is gewoon op basis van gevoel.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #16 Gepost op: 13-07-2020, 22:50:13 »
Tsja we zijn hier niet veel mee opgeschoten. Dat ik voor de_witte ben gegaan is gewoon op basis van gevoel.

maakt het wel makkelijk voor me morgen...
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #17 Gepost op: 13-07-2020, 22:50:44 »
Wat balen Kaaasje dat je niet eerder jezelf kon verdedigen...


Ik vind het overigens echt wel sneu voor Lucy dat ze er zo vaak zo snel uit ligt bij Weerwolven. Gelukkig het vorige potje niet, maar ongeveer alle andere keren wel volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2020, 22:55:13 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #18 Gepost op: 13-07-2020, 22:58:46 »
Tim en Mitch verdacht dat ze met mij meegegaan zijn op Kaaasje, als muiter weet je dat er dan lig meer dan 1 stem fout zit.

Swifty natuurlijk ook, maar door haar artefact kan ze het toch niet meer zijn?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #19 Gepost op: 13-07-2020, 22:59:39 »
maakt het wel makkelijk voor me morgen...
Dus eigenlijk heb ik je een dienst bewezen ;D