Auteur Topic: [M] Dag 4 - De kraken is los  (gelezen 9273 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[M] Dag 4 - De kraken is los
« Gepost op: 15-07-2020, 22:32:39 »
Ik ga even het nieuwe topic starten en de uitslag bekend maken, omdat ik niet weet of D*N nog online kan komen en hoe laat.
Ik laat het onthullen van de rollen wel aan D*N over, dus daar moeten jullie nog even voor in spanning wachten.  >:D

Mrchipie's voorspelling
Hij duidde met zijn artefact Michael90 en Mitchkox. Als beiden muiter zijn, winnen de piraten het spel. Als ééntje van hen of geen van hen muiter is, sterft mrchipie.
De voorspelling was....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De Stemming
Timvdons -> Convans
SpacyColours -> Convans
Daisy -> Mitchkox
Mitchkox -> Michael90 (later veranderd)
Lödewijk -> Mitchkox
Mitchkox -> Brent
Chardo -> Brent
Michael90 -> Brent
Nieky -> Convans (telt dubbel)
Convans -> Mitchkox
Swifty -> Chardo
DRenziboy -> Mitchkox
mrchipie -> Convans (maar deze komt te vervallen, want hij is overleden)
Focus -> Convans

Dus:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat betekent dat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Drie doden en daar komt dan nog het slachtoffer van de muiters bij. En dat is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wat betreft de artefacten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zoals gezegd laat ik het onthullen van de rollen aan D*N over. Ik kan in ieder geval wel meedelen dat het spel nog niet gedaan is.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:59:33 door D*N »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4 -
« Reactie #1 Gepost op: 15-07-2020, 22:32:53 »
De kraken is los

Timvdons stapt naar voren: “Vannacht kon ik maar niet stoppen met dromen over gemotoriseerde vogels en toen begon het schip opeens te schudden.” Focus: “De ruige zee, daar slaap ik zo goed op!” “Ik besloot toch even een kijkje te nemen op het dek en zag toen een gigantisch zeemonster Sanmol vastgrijpen” vervolgde Timvdons. Convans: “Ze..ee…eemonster?” Timvdons: “Een kraken!” Daisy: “Zou dat een onderdeel van de vloek zijn?”. Mrchipie: “Ik wil van dit rot schip aaaaaaf!” “Rustig aan Chip” zei Lodewijk in kalme voorleesstem. Chardo: “Als ik die kraken tegen kom, dan vang ik hem gewoon in een mechanische bal die monstertjes opsluit hoor!”


De piraten gaan over op de stemming van de dag. Michael90: “Ik stem weer voor Brent.” “HELA” riep Brent in Vlaamse klanken. Hij mocht dankzij Michael90 helemaal niet stemmen, dus hij kon zich niet verdedigen. Mitchkox deelde ook zijn verdachten en voerde het hoogste woord. Lodewijk werd een beetje jaloers van zijn zelfvertrouwen en besloot zijn artefact te spelen “Emerald of Jealousy”. “Ik steel jouw artefact Mitchkox” zei Lodewijk. Mitchkox had een artefact waarbij één speler zijn kracht zou verliezen. Deze moest nu gelijk gespeeld worden door Lodewijk. “Ik speel deze power op Chardo, want hij is alles behalve speciaal.” Als Chardo speciale krachten had, dan heeft hij die nu niet meer.

Maar het was nog niet gedaan met de betoverde stenen. Timvdons: “Ik wil iemand graag een hint geven wat ik ben dus ik speel mijn artefact. Daisy mag in mijn ziel kijken!” Daisy: “Oké, als je er op staat dan neem ik wel een kijkje”. Daisy keek diep in de ziel  van Timvdons. “Hij is een simpele piraat, dus mijn stemadvies is om niet op Timvdons te gaan.” De rest was door aan het discussiëren over mogelijke muiters. Net voordat de stemming begon stond Mrchipie op. “IK SPEEL MIJN ARTEFACT, MICHAEL90 EN MITCHKOX, JULLIE ZIJN MUITERS!” Het schip begon te draaien. Een groot aantal zeemeeuwen vlogen richting het schip. Timvdons: “Aah vogels!” Mrchipie: “Wat komen die doen?” De zeemeeuwen vlogen op Mrchipie af, steeds sneller en sneller. “Oh oh” riep Mrchipie. De zeemeeuwen waren bij hem en begonnen met hun snavels hem aan te vallen. Langzaam werd hij kaalgeplukt door een aantal meeuwen. “Iemand stop ze” riep Focus. Maar niemand ging zich in deze strijd gooien. “Eigen schuld” siste Brent. Eén van de meeuwen had zijn ogen uitgepuild, een andere was bezig met een gat in zijn buik te maken. Zo werd Mrchipie langzaam opgegeten door bloeddorstige zeemeeuwen. Hij was een...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

“Als je op Mrchipie wou stemmen, dan is dat nu niet meer nodig” zei Spacycolours. Drenziboy: “Het was een goede jongen.” Maar er moest nog steeds iemand dood. De stemming ging gewoon door en Daisy las de stemmen voor. “Convans, jij bent een muiter!” De plank werd weer tevoorschijn gehaald. “Lopen!” brulde Nieky. Swifty schreeuwde het uit: “Nee doe het niet!”. Convans: “Mooi niet, ik blijf hier lekker staan.” “Prima” reageerde Daisy kalm. Ze greep haar pistool en schoot hem zo van de plank af “dan maar zo.” Convans was niet meer, hij was een…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 15-07-2020, 23:08:22 door D*N »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 4 -
« Reactie #2 Gepost op: 15-07-2020, 23:06:51 »
@Daisy kans is nu wel 50% minimaal dat ik geen muiter ben. Nog steeds overtuigd dat ik er wel eentje ben?

Overigens ben ik benieuwd naar de rollen en het verhaal van Dennis

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4 -
« Reactie #3 Gepost op: 15-07-2020, 23:08:34 »
Swifty stond met tranen in haar ogen te kijken hoe Convans van de plank geschoten werd. “Waaaarooom” snikte ze. “Ik wil niet meer, niet zonder Convans!” Ze nam een aanloop en sprong Convans achterna de zee in. “Zullen we een ladder naar beneden gooien” stelde Mitchkox nog voor. “Ze wil niet meer leven, laat maar zitten” zuchtte Daisy. Swifty kreeg na enkele minuten kram en verdronk in de zee met haar armen om het dode lichaam van Convans heen, ze was een ….

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

“Dit had Amber ook voor mij gedaan” zei Chardo met zwoele blik. Focus: “Vast en zeker schat.” Michael90: “Het is gevaarlijk om verliefd te worden.” Na een bewogen dag, gingen de overgebleven piraten slapen. De meesten met één oog open. Die nacht slopen er weer mensen over het dek. De muiters waren op zoek naar een nieuw slachtoffer. Die nacht grepen ze weer één van hun mede-piraten. Hij werd vastgebonden “Let’s play a game” zei een muiter tegen hem. De muiter had een arsenaal aan messen en begon deze richting de piraat te gooien. “Oeps, mis gegooid” grapte de muiter terwijl hij een mes in de borstkas van hem gooide.

De volgende ochtend werden de negen overgebleven piraten wakker. Chardo: “Wat is hier gebeurd?” Drenziboy: “Michael90!” “Zo te zien is hij onder het mes gegaan vannacht” sprak Lodewijk. Michael90 is door ruim 20 messen geraakt, hij was verre van levend meer en zijn rol was …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De moorden moeten een keer stoppen, de muiters zijn nog niet uitgeschakeld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #4 Gepost op: 15-07-2020, 23:15:21 »
Wat een slachtveld...

Ik reageer morgen even wie ik verdacht vind

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #5 Gepost op: 15-07-2020, 23:17:17 »
Volgens mij wordt er alles aan gedaan om dit de kortste versie van weerwolven tot nu toe te maken.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 4 -
« Reactie #6 Gepost op: 15-07-2020, 23:18:32 »
@Daisy kans is nu wel 50% minimaal dat ik geen muiter ben. Nog steeds overtuigd dat ik er wel eentje ben?

Overigens ben ik benieuwd naar de rollen en het verhaal van Dennis

Hahaha oke dit geldt dus niet meer want Michael90 was geen muiter. Ik ben nog net zo verdacht. Slaap lekker allemaal hahaha!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #7 Gepost op: 15-07-2020, 23:18:59 »
Zou Convans gedacht hebben dat hij een looier was? Want het is dat ik het koppeltje er voorlopig nog niet uit wilde (handig als onderhandelingsruimte tegenover de muiters), maar ik dacht ook dat Convans een muiter was ::rofl::

@Mitch - de keuze van chippie maakt je niet minder verdacht, of meer. We zijn er geen steek mee verder gekomen. Ik wil best wel eens op iemand anders stemmen, maar laat me dan maar weten wie je verdenkt, en geef me een goede argumentatie.

Nu zitten we in ronde 4, en hebben we nog een ziener, leerlingziener én beschermengel erin zitten, dus wellicht is het tijd om hier iets mee te doen? Kans wordt nl. steeds groter dat de ziener een keer gelynched wordt.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #8 Gepost op: 15-07-2020, 23:21:57 »
@Daisy ik zie oprecht van alles gebeuren en weet niet veel zeker. Over jou en Nieky ben ik zeker in ieder geval dat jullie goed moeten zijn.

Verder heb ik vorige dag een argumentatie gegeven en geef ik morgen een uitgebreide argumentatie op alle overgebleven piraten en muiters.

Wat stel jij voor met die ziener? Leerlingziener? Beschermengel?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #9 Gepost op: 15-07-2020, 23:23:43 »
Wellicht als de ziener 1 vd muiters of het kraken weet, dit doorgeven? Dan kan de engel de ziener beschermen, en kan de ziener nog een keertje kijken? En dan hopen dat tegen die tijd de leerlingziener er nog in zit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #10 Gepost op: 15-07-2020, 23:29:06 »
Wacht even, mag Chardo nou met ons communiceren? Hij is zijn kracht kwijt, dus dan is het wel goed om te weten wat zijn rol dan was.

EDIT: Het lijkt me van niet aangezien Brent gisteren aangaf hem te muten deze ronde.

Ik ben dan wel benieuwd naar de keuze van Brent en Lödewijk om beiden Chardo te targetten...
« Laatst bewerkt op: 15-07-2020, 23:33:57 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #11 Gepost op: 15-07-2020, 23:35:48 »
Misschien denken ze dat hij een muiter is? Of het kraken?

Ik denk niet bekend wordt wat Chardo is , immers als hij een muiter is, horen we dat uiteraard niet, dus horen we vd de rest ook niks.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #12 Gepost op: 15-07-2020, 23:47:52 »
Wacht, wie zitten er allemaal nog in het spel?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #13 Gepost op: 16-07-2020, 00:07:47 »
Ik heb Chardo gemute omdat hij eens zijn vervelende bek moest houden! Ik had geen idee op wie Lödewijk ging stemmen.

Ik snap ook niet dat er zoveel stemmen op mij worden gegooid? Ik doe immers helemaal niets ... althans niet voor zover jullie weten

 ::joehoe::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #14 Gepost op: 16-07-2020, 07:17:15 »
Yep, stond ook in de beginpost, weliswaar in spoiler tags, dus maar even herhaald zonder:
Wat betreft de artefacten:

Michael90 had timvdons aangeduid, maar aangezien die nu dood is, is de vloek ook verbroken. Tim mag dus gewoon stemmen.
Brent heeft Chardo aangewezen. Chardo mag dus niets posten in dit topic vandaag (en ook niet over het spel posten in andere topics)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #15 Gepost op: 16-07-2020, 08:42:44 »
In mijn ogen onverdacht (blijkt dus 1 van de 4 keer al te kloppen):
- Nieky is goed, omdat hij de vete had met Belg die muiter bleek te zijn. Dit zou een muiter niet zo extreem aanpakken. (Bleek dus te kloppen)
- Daisy is cupido en dit geloof ik nog steeds.
- Brent geeft een goede beschrijving van zijn stem en hoe hij deze heeft bepaald. Verder stemde ik tot nu toe verkeerd op Kaaasje, Nieky en Brent. Allemaal piraten als het klopt. Ik denk dus niet dat hij een muiter is.
- Mitchkox omdat ik niet verdacht ben. Oke ik stem dag 2 op Kaaasje en ga mee met de flow, daarna op Nieky die ik daarna ook vrijpleit heel duidelijk. Maar op dag 4 wijzig ik mijn stem van Michael90 die uiteindelijk Jack Sparrow dus goed blijkt te zijn naar Brent (waarvan het nog niet bekend is of hij goed is, maar ik wel goed acht).
- TimvDons zijn rol is gezien door Daisy. Daisy geeft hij aan dat hij piraat is. Vertrouw ik daarom ook.

In mijn ogen niet heel erg verdacht (blijkt dus 2 van de 3 keer te kloppen):
- Lodewijk stemde twee keer op Belg. Als een van de eerste op dag 2 en dag 3. Stemt op dag 4 op Brent. Ik schrijf hem nog niet per se af, maar heb wel meer twijfels dan na dag 3.
- Mrchipie stemde ook twee keer op Belg.
- Convans stemt twee keer op Sanmol en geeft hier ook zijn mening over.

In mijn ogen neutraal/verdacht:
- Chardo stemt twee keer op Nieky. Maar net als ik, Sanmol en Belg zou het gek zijn om met alle muiters op dezelfde persoon te gaan. Ik verwacht dus dat Chardo net als ik een piraat is. Maar zeker weten doe ik het nog niet met deze theorie. Daarnaast stemt hij op dag 4 weer hetzelfde als mij op Brent. Echter is Brent voor mij zo goed als zeker een piraat.
-Swifty stemt gemiddeld of laat en stemt op Kaaasje en Belg. Gaat mee met de meeste stemmen en met de flow.
- SpacyColours stemt twee keer met random stem. Waarom? Hij geeft een verklaring maar dat pleit hem niet vrij. Stemt na als Tim als tweede op Convans.
- Michael90 neutraal -> geen idee.
- Drenziboy neutraal -> geen idee. Weinig inbreng.
- Focus stemt twee keer op goede Nieky, dag 3 stemt zij niet en vervolgens dag 4 op Convans als laatste op met de flow mee te gaan. Verdacht!

EDIT: Tim naar onverdacht, omdat mijn grootste verdenker dit zegt. Klinkt logisch toch hahhahaa ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 16-07-2020, 09:56:50 door Mitchkox »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #16 Gepost op: 16-07-2020, 08:43:28 »
Verhuis Tim eens heel snel naar onverdacht, ik heb zijn kaartje gezien en hij is piraat, waarom zou ik daar over liegen. ::)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #17 Gepost op: 16-07-2020, 08:44:30 »
Verhuis Tim eens heel snel naar onverdacht, ik heb zijn kaartje gezien en hij is piraat, waarom zou ik daar over liegen. ::)

Plus ik was degene die Convans voordraagde, dus ik liep niet met mee met de rest volgens mij ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #18 Gepost op: 16-07-2020, 08:47:28 »
Verhuis Tim eens heel snel naar onverdacht, ik heb zijn kaartje gezien en hij is piraat, waarom zou ik daar over liegen. ::)

Hahahah true true! Excuses hiervoor. Verhuis mij dan ook even naar onverdacht bij jullie ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4 - De kraken is los
« Reactie #19 Gepost op: 16-07-2020, 08:53:47 »
Waarom zou ik? Je hebt werkelijk nog niks gedaan dat je vrij pleit.

Maar ik wil best wel voor een ronde naar iets anders kijken? Chardo? Stemt ook steeds raar. Is door Brent het zwijgen opgelegd. Waarom zou Brent dat doen? Normaal zijn ze toch best wel close.

Edit: Lödewijk heeft ook nog eens Chardo's krachten afgenomen. Al 2 normale bondgenootjes die iets vermoeden.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2020, 08:56:23 door Daisy »