Auteur Topic: Tour de France pool 2020  (gelezen 80914 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #480 Gepost op: 17-09-2020, 15:17:11 »
Hirschi vergooit z'n bollentrui met deze onnodige val
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #481 Gepost op: 17-09-2020, 15:23:33 »
Hirschi vergooit z'n bollentrui met deze onnodige val
:( hij is er goed vanaf gekomen, maar ja zie maar eens erbij te komen bij de rest. Dat kost zoveel kracht en energie om 40 seconden goed te maken. Gaat een Carapaz straks ook nog met die bollen ervandoor..

Edit: zou hij nog terug kunnen komen? Het was 50 seconden, nu nog maar 28.. hup Hirschi  ::cheerleader:: ben wel bang dat hem dat verderop in de koers gaat opbreken.
« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 15:43:40 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #482 Gepost op: 17-09-2020, 16:44:25 »
Wel apart zo'n stukje Parijs-Roubaix in de Alpen. Porte eraf lekke band. Roglic geeft gas.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #483 Gepost op: 17-09-2020, 17:09:14 »
Bilbao die zich terug laat zakken. Als ik HappyDutchman was zou ik even vloeken  ::)

En zelf heb ik Bilbao ook  ;D

Edit: Van Aert 3e. Dat is voor KnevelGraus nog interessant  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 17:21:10 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #484 Gepost op: 17-09-2020, 18:11:36 »
Klassement na etappe 18

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. Hulpdakdekker ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. KnevelGraus ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. HappyDutchman ::cheerleader::

Dagwinnaar: Hulpdakdekker ::ok::
Grootste stijgers: Brtdm, G-Root, Telminator, LDHmolletje & KnevelGraus ::ok::
Grootste daler: mcpdallas :\'(

Bekijk ook het hele klassement*

*Mollenvanger +5 en Swifty +2 punten t.o.v. deze stand.
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #485 Gepost op: 17-09-2020, 19:27:19 »
ik bij de grootste stijgers?  ::oink::
Wel 1 hele plek gestegen.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #486 Gepost op: 17-09-2020, 19:34:20 »
Heb de hele etappe niet kunnen volgen vanwege een sollicitatiegesprek. Was het spannend? :)

Joh, dat die Carapaz voor de derde dag op rij mee zat tot aan de finale. Zal een hoop energie hebben gekost, maarja, dieseltje he. Leuk dattie toch nog een beetje z'n tour heeft kunnen redden.

Maar Hirschi was dus eigenlijk beter aan het sprokkelen, totdat die onderuit ging ofzo?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #487 Gepost op: 17-09-2020, 20:01:05 »
Hirschi zat bij de kopgroep en had dus de bolletjestrui kunnen winnen, maar hij ging onderuit bij het al te fanatiek afdalen.



Ik mag dan gefaald hebben deze pool met een zwaar tegenvallende Bernal en Colbrelli, en pech bij Bardet en Gaudu, maar ik ben wel trots op het signaleren van Hirschi, als 1 van de weinigen hier :D (Sam Bennet was ook een goeie keuze natuurlijk, maar dat vonden maar liefst 12 anderen ook).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #488 Gepost op: 17-09-2020, 20:49:31 »
De ploegleider van Jumbo Visma, Merijn Zeeman is uit de tour gezet wegens het beledigen van een UCI official (zogezegd).

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #489 Gepost op: 17-09-2020, 20:54:16 »
De ploegleider van Jumbo Visma, Merijn Zeeman is uit de tour gezet wegens het beledigen van een UCI official (zogezegd).

Het is maar net geloven wat waar is. Die UCI officials zijn erg decadente mensen, dus die zullen snel op hun teentjes zijn getrapt. Gelukkig is Parijs niet ver meer
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #490 Gepost op: 17-09-2020, 21:12:52 »
De ploegleider van Jumbo Visma, Merijn Zeeman is uit de tour gezet wegens het beledigen van een UCI official (zogezegd).

Of betrapt op iets anders  ::vergroot::.

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #491 Gepost op: 18-09-2020, 10:49:06 »
Die UCI officials zijn erg decadente mensen, dus die zullen snel op hun teentjes zijn getrapt.

Het is algemeen bekend dat er zich de nodige Belgen onder de UCI-officials bevinden. Wanneer zij een spaak in het wiel van een 'Ollander' kunnen steken (pun intended), zullen zij dat niet nalaten. Decadentie, inderdaad. Kleinzieligheid. Kinnesinne. Bij de UCI heeft men kennelijk liever dat een Sloveen die wordt betaald met oliedirhams uit de al even decadente Emiraten de Tour wint dan diens landgenoot in dienst van een sympathieke ploeg die op een Nederlandse licentie rijdt. Dit zaakje rond Merijn Zeeman (wiens renners, saillant detail, rondrijden met het logo van een concurrerende Nederlandse neringdoende op hun truitjes) stinkt ... naar het gele goedje dat Manneken Pis uitscheidt!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #492 Gepost op: 18-09-2020, 10:54:30 »
Nee hoor mijnheer zeeman vond dat d3 official wat veel tijd nam bij de fietscontrole en dit zou ten koste gaan van de tijd voor de renners voor preparatie. En hij vond het nodig om daar wat van te zeggen en daar was deze op zijn strepenstaande official ( mag thuis niets waarschijnlijk) niet van gediend .  Soort van belediging van officual in functie of zo.
Zinloos van de official om zo traag te zijn en kinderachtig met zijn boete , maar dom van Merijn zeeman om zich te laten provoceren.
 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #493 Gepost op: 18-09-2020, 14:34:28 »
Het is algemeen bekend dat er zich de nodige Belgen onder de UCI-officials bevinden. Wanneer zij een spaak in het wiel van een 'Ollander' kunnen steken (pun intended), zullen zij dat niet nalaten. Decadentie, inderdaad. Kleinzieligheid. Kinnesinne. Bij de UCI heeft men kennelijk liever dat een Sloveen die wordt betaald met oliedirhams uit de al even decadente Emiraten de Tour wint dan diens landgenoot in dienst van een sympathieke ploeg die op een Nederlandse licentie rijdt. Dit zaakje rond Merijn Zeeman (wiens renners, saillant detail, rondrijden met het logo van een concurrerende Nederlandse neringdoende op hun truitjes) stinkt ... naar het gele goedje dat Manneken Pis uitscheidt!

Zielige reactie.. Ik hoop dat het sarcasme hiervan afdruipt


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #494 Gepost op: 18-09-2020, 14:44:18 »
Hirschi zat bij de kopgroep en had dus de bolletjestrui kunnen winnen, maar hij ging onderuit bij het al te fanatiek afdalen.



Ik mag dan gefaald hebben deze pool met een zwaar tegenvallende Bernal en Colbrelli, en pech bij Bardet en Gaudu, maar ik ben wel trots op het signaleren van Hirschi, als 1 van de weinigen hier :D (Sam Bennet was ook een goeie keuze natuurlijk, maar dat vonden maar liefst 12 anderen ook).

Aiii, ja das pech.

Had 'm wel op m'n shortlist, maar goed, dat stonden er wel meer (waarvan een deell tot weinig is gekomen) ;)
Geloof dat ik vooral niet helemaal helder had hoe hij veel punten ging pakken.

Maar hij heeft zeker een goede Tour gehad ::ok::



Vond het eigenlijk wel een mooie finish, achteraf, gister.
Hoe vaak komt het nu voor dat 2 man van dezelfde ploeg voorop blijven - en ruim ook, zodat ze rustig vierend de finish over kunnen.
En ja, je hoort te strijden voor de ritzege - maar dat lijkt me vooral logisch tussen verschillende ploegen. Dat je niet krijgt dat renners de ritzege verkopen aan een medevluchter. Maar hier in dezelfde ploeg, als Kwiatkovski eerst heeft geholpen voor de bergtrui & zelf nog nooit een rit heeft gewonnen.. dan zou ik het als Carapaz zijnde ook m'n teamgenoot volledig gunnen.

Voor strijd en geknok zijn al die andere etappes in alle andere jaargangen wel.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #495 Gepost op: 18-09-2020, 15:33:50 »
De strijd om de bollen wordt morgen nog wel interessant om te volgen. 10,8,6,4,2,1 punten te halen op de Planche in de tijdrit en dus 10 voor wie als snelste de berg op rijdt. En alle drie de mannen zijn goede tijdrijders en klimmers.

1. Richard Carapaz,Ecu,Ins     74 pnt
2. Tadej Pogacar,Slo,Emi         72 pnt
3. Primoz Roglic,Slo,Jum         67 pnt

Hirschi die vierde staat heeft ook beiden, maar kan met 62 niet meer meedoen om de bollen. Zijn val heeft hem daarin inderdaad genekt.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #496 Gepost op: 18-09-2020, 16:17:15 »
Als ik het goed heb begrepen, telt qua bergpunten puur de beklimming zelf. Oftewel, de tijd van het tweede meetpunt tot de top.
Dus indien gewenst kan Carapaz de eerste helft van de tijdrit rustigjes rijden & dan volle bak de berg op knallen. Pogacar en Roglic gaan hun krachten veel meer moeten verdelen.

Tis natuurlijk niet gegeven dat hij dat gaat proberen, en of het in dat geval zou lukken, maar dat is een fors voordeel voor Carapaz. Even so, Carapaz is niet specifiek een tijdrit-genie, dus zelfs als hij het probeert..
Gaan het zien!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #497 Gepost op: 18-09-2020, 16:56:40 »
In de categorie het zal weer eens niet: Een valpartij in het peloton. Pechvogel Sivakov ligt er alweer bij en Uran moet ook in de achtervolging.

 ::) dat Siva de tour uitrijdt is een wonder (en slecht voor deze poule. Zul je zien dat het volgend jaar zijn tour wordt).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #498 Gepost op: 18-09-2020, 17:25:21 »
Kragh Andersen echt wel sterk  ::joehoe::

Een pluim voor Sunweb!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #499 Gepost op: 18-09-2020, 18:41:42 »
Klassement na etappe 19

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. Hulpdakdekker ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. KnevelGraus ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. Telminator ::cheerleader::

Dagwinnaar: Hulpdakdekker ::ok::
Grootste stijger: Telminator ::ok::
Grootste dalers: FrankLapidus, Swifty, LdHmolletje, G-root & HappyDutchman :\'(

Bekijk ook het hele klassement*

*Mollenvanger +5 en Swifty +2 punten t.o.v. deze stand.
You'll never walk alone