Nu hebben we ook in de Nederlandse versie een 'Seer'-twist. Deze heb ik eerder gezien bij de UK en US-versies. Het is interessant dat de verraders niet onaangetast kunnen blijven en de getrouwen nog enige kans hebben op de winst. Het staat of valt bij het vertrouwen dat de getrouwen hebben in de verrader én in degene die de waarheid mag horen.
In de Engelse versie werd degene met de twist zodanig gewantrouwd dat niemand haar geloofde en de verrader dus door kon gaan. Bij de Amerikaanse versie was het precies andersom.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik heb het gevoel dat Julia meer vertrouwen geniet dan Josylvio en hij nog weleens kan sneuvelen. Dimeo gaat het denk ik ook niet redden, dus ik verwacht dat de getrouwen zullen winnen. Als Julia niet vertrouwd wordt, loopt Josylvio lachend naar de finale, nadat hij eerst Dimeo nog voor de bus heeft gegooid.
Maar wat ik bizar blijf vinden: hoe kan iedereen zo blind zijn voor Josylvio? Hij verspreekt zich constant (deze aflevering aan het ontbijt ook weer door te zeggen hoe moeilijk het is om te kiezen tussen de mensen van de dodenlijst, waarom zou je dat als getrouwe überhaupt zeggen?) en is overduidelijk onbetrouwbaar in zijn acties. Alles aan hem zegt 'verrader'.