Poll

Wie is NIET de Mol?

Annelotte
50 (59.5%)
Lennart
14 (16.7%)
Sven
20 (23.8%)

Totaal aantal stemmen: 69

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 10126 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 16-04-2021, 16:52:35 »
Jasmien, Samina, Philip en Sven zijn allemaal kandidaat-afvaller aanstaande zondag. Behalve dan dat Sven de Mol waarschijnlijk op het spoor is, dus die als laatste. Hij zal de finale dan wel halen. Mijn gok daarvoor momenteel: Lennart - Annelotte - Sven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 16-04-2021, 20:34:05 »
Jasmien, Samina, Philip en Sven zijn allemaal kandidaat-afvaller aanstaande zondag. Behalve dan dat Sven de Mol waarschijnlijk op het spoor is, dus die als laatste. Hij zal de finale dan wel halen. Mijn gok daarvoor momenteel: Lennart - Annelotte - Sven.
Ik vermoed dat Sven en Philip elkaar wel grondig getest hebben om een laatste optie uit te sluiten. Denk dat zowel Sven als Philip het spel wel doorhebben en in de goede richting zitten.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2021, 07:30:37 »
Ik vermoed dat Sven en Philip elkaar wel grondig getest hebben om een laatste optie uit te sluiten. Denk dat zowel Sven als Philip het spel wel doorhebben en in de goede richting zitten.

Dat Sven en (hoewel nog spreidend) Philip in de goede richting zitten is ook mijn gevoel. Bij Annelotte heb ik nog wat twijfels daarover, maar ze heeft nog tijd. Net als Tunnelgraver vermoed ik ook dat ze de finale zal halen samen met sterkste speler Sven, en ik gok dat Philip zich net voor de finale nog laat ringeloren. De profilering van Annelotte door de makers als mogelijke mol is naar mijn gevoel het sterkst uitgewerkt (zie alle polls). Het zou dan ook logisch zijn dat ze de finale haalt. Met Sven als winnaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2021, 18:14:02 »
Ja, Lennart de Mol, Sven de winnaar en Annelotte de verliezer die als troostprijs Isidoor krijgt.  ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2021, 23:50:46 »
Ja, Lennart de Mol, Sven de winnaar en Annelotte de verliezer die als troostprijs Isidoor krijgt.  ::jaja::
Aaaah. Dan kan ik een nieuwe bezigheid zoeken voor de zondagavond.  ;D
Maar, vaak als er nog 5 kandidaten over zijn, is de afvaller juist iemand die veel verdacht werd of erg opvallend was:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dit zegt natuurlijk 0.0, maar toch houd ik er nog wel rekening mee dat een Lennart of Annelotte bijvoorbeeld binnenkort ineens er toch uitvliegen.

EDIT: Eigenlijk vind ik het wel raar dat ze al bekend hebben gemaakt dat Annelotte Isidoor heeft gekregen. Hierdoor krijg je toch het gevoel dat ze nog wel een paar afleveringen mee zal gaan, maar weer net niet de mol is. Maar goed, als je haar een keer buiten ziet lopen met een teckel is de optelsom natuurlijk ook niet zo moeilijk.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 23:54:06 door Reflektor »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 18-04-2021, 09:36:00 »
Het zou natuurlijk wel grappig zijn als een van hen er dan toch ineens uitvliegt. Kunnen al onze verwachtingen weer worden bijgesteld en hebben we echt weer wat te doen op de zondagavond. 
 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 18-04-2021, 10:30:52 »
Ik durf toch haast met zekerheid wel te stellen dat Lennart niet de mol is.
Daarnaast aan zekerheid grenzend, dat Philip niet de mol is en dat Sven niet de mol is.
De anderen kunnen het allemaal nog zijn wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 10:33:01 door Run »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 18-04-2021, 18:47:56 »


Tijd voor een update van deze theorie na aflevering 4!

Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
- In deze opdracht leek het wel alsof er bijna overal werd gemold en daardoor zullen er hier niet veel punten worden verdiend...
- MOLPOSITIE: Naar mijn gevoel maakt het niet zo erg veel uit of je gaat voetballen of keepen.
Voetballen:
+ Je kan ervoor zorgen dat er veel penalty's moeten worden genomen door de Duitsers (en dus de kans op een lage opbrengst te verhogen)
- Hoeveel invloed heb je effectief als er ook nog 2 andere voetballers zijn en je misschien af en toe naar de bank moet?
Keepen:
+ Je hebt rechtstreekse invloed op het geld dat wordt verdiend door zelf in het doel te staan of een verkeerd antwoord te geven
- Misschien doen de voetballers het zo goed dat er niet veel penalty's moeten worden tegengehouden + je staat hier erg in de spotlights
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Voetballen: Er werden 2 rondes gespeeld. Om de verhoudingen met de andere deelopdrachten gelijk te houden, zijn er bij elke opdracht 2 factoren (elk max 1 punt te verdienen):
Factor 1 - Ronde 1: Het eerste tegendoelpunt werd weggegeven door Sven, maar daarna scoort Sven ook twee keer. Bij het andere tegendoelpunt werd Lennart omver geduwd en waren Jasmien en Annelotte nergens te bespeuren.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Sven.
Factor 2 - Ronde 2: Sven en Lennart maken samen een mooie goal (1-2). Daarna krijgen ze een tegendoelpunt door een verkeerde inschatting van Sven waarbij Annelotte de bal wel heel makkelijk laat binnengaan terwijl ze vlak ervoor nog een goede save deed. Bij het derde doelpunt scoorden weer de Duitsers, deze keer door een misverstand tussen Lennart en Jasmien vlak voor de goal. Ten slotte laat Sven weer makkelijk een bal binnengaan waardoor er alweer een doelpunt door de Duitsers werd gemaakt. Sven en Lennart begonnen goed, maar maakten daarna een aantal fouten. Jasmien en Annelotte waren redelijk afwezig, maar deden het ook niet al te best.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Keepen: Ook hier zijn weer 2 factoren:
Factor 1 - In het doel staan: Bij de eerste keer stond Philip in het juiste vak van de goal en wat mij betreft was deze bal echt niet makkelijk te stoppen. Bij de tweede keer stond Samina in het verkeerde vak van de goal en deed ze niet eens moeite om de bal nog te doen stoppen. Bij de derde keer stond Katrien in het verkeerde vak van de goal en deed ze toch haar best om de bal nog tegen te houden. Bij de vierde keer stond Samina in het juiste vak van de goal en kon ze de bal doen stoppen. Bij de laatste keer stond Philip in het verkeerde vak van de goal en was het onmogelijk de bal nog tegen te houden.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Factor 2 - Antwoorden geven: Bij de eerste keer zei Katrien het goede antwoord en Samina het foute, maar die laatste liet zich al heel snel overhalen naar het goede antwoord. Bij de tweede keer wist Philip heel zeker dat het B was (fout) en gaat Katrien hier in mee, maar daarna zegt hij dat hij dat fragment helemaal niet kende. Bij de derde keer geeft Samina A aan en Philip B, toch wordt er beslist het foute antwoord van Samina te volgen. Bij de vierde keer geeft Philip meteen het goede antwoord en volgt Katrien hem daarin. Bij de laatste keer ging Katrien op aangeven van Samina mee in het verkeerde antwoord.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 18-04-2021, 18:48:03 »
Opdracht 2 - Bingewatchers
- MOLPOSITIE: Als Mol kan je het beste niet gaan bingewatchen. De tips die ze daar kunnen krijgen zijn al vrij duidelijk waardoor het al teveel zou opvallen als je zou mollen. Je kan dus beter ervoor zorgen dat de tips niet duidelijk worden overgebracht waardoor het veel moeilijker zal zijn om antwoorden te vinden.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en Annelotte.

- Bikers:
Factor 1 - Tip 1: De vogeltjesdans wordt succesvol doorgegeven aan de bingewatchers. Sven beeldt het goed uit terwijl Philip ervoor zorgt dat hij dit op het juiste moment doet en aanhaalt nog eens een 'safety' te doen.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven
Factor 2 - Tip 2: 'Kissed by fire' wordt succesvol doorgegeven.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven

- Hikers:
Factor 1 - Tip 1: 'Seizoen 1, aflevering 5' wordt niet succesvol doorgegeven. De kandidaten falen hier.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Factor 2 - Tip 2: Ook hier falen ze 'Storm op komst' door te geven.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Bingewatchers:
Factor 1 - Tips van hikers: Ze merken de eerste tip niet op doordat de anderen deze niet goed doorgaven. Wel wisten ze dat Alain Vandam uit Het Eiland kwam. Ook de tweede tip werd niet goed doorgegeven door de hikers.
=> Dat betekent dat ik helaas geen kandidatenpunten kan geven.
Factor 2 - Tips van bikers: Ze merken de eerste tip net op tijd op en hebben die ook begrepen. De eerste 500 euro werd verdiend. Ook de tweede tip werd begrepen en er werd weer 500 euro verdiend.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en Annelotte

Verdubbeling van het geld:
- Sven en Philip bleven in hun tentje naast een rotswand. Aangezien je hier als Mol moeilijk kan tegenwerken, geef ik hier maar 0,5 kandidatenpunten voor.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven

Opdracht 3 - De bom op tafel
- Ik begin een beetje in herhaling te vallen wat opdracht 3 betreft, maar ik vrees dat ik ook deze keer weer een opdracht zal overslaan. De kans dat er voor pasvragen wordt gekozen is sowieso al groot en dan heb je ook nog eens 2 verschillende strategieën die je hier kan volgen:
1. Op een bomstoel zitten: Slecht liegen en al snel weggestemd worden of tot het einde proberen te blijven en met zekerheid voor pasvragen gaan.
2. Niet op een bomstoel zitten: De Mol zal er alles aan doen om er tot het einde in te blijven, want dan is al één bomstoel weggespeeld en kan je met 100% zekerheid voor de pasvragen gaan, want je moet dan zelf opstaan. Of proberen er alles aan te doen de kandidaten op een bomstoel weg te stemmen.
- Het enige wat hier als Mol écht niet te verklaren is, is de actie van Samina om te zeggen dat haar eten pikant is zodat meteen duidelijk werd dat ze niet op een bomstoel zat. Dit kan ook omgekeerde psychologie zijn natuurlijk, toch kan ik dit niet zomaar negeren.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina


De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 4


Bovenaan staat tegen de verdenkingen in Annelotte samen met Samina op de eerste plaats. Daaronder staat ook deze keer met 7,5 punten Jasmien. Onderaan zijn na deze aflevering Philip en Sven boven Lennart, die deze aflevering zelf geen enkele kandidatenpunt verdiende, gekropen. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden  :P

Zelf heb ik nu gestemd op Samina, Annelotte, Philip en Jasmien.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 18-04-2021, 19:49:43 »
Voor aflevering 5:
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 18-04-2021, 22:09:52 »
Er kan weer gestemd worden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 19-04-2021, 11:18:35 »

Sven: Doet nog eens extra de vogeltjesdans waardoor ze opgemerkt werden... En dan wederom geld verdienen door te overnachten. Dat was genoeg voor het definitieve kruis.


Samina goede tips geven, het minigolf wat lukt, terechte frustraties als iets foutloopt. Wilde niet bij de hoorn (makkelijkste molpositie) terechtkomen. Het lijstje blijft maar aangevuld worden.

Citaat

Samina: Faalt weer in een goede molpositie te komen bij de tafel. Doet een beetje verdacht bij de voetbal, maar laat zich toch beïnvloeden door Philip weer. Geeft zoals altijd de macht gewoon snel uit handen, dat pikante eten, zelfs als mol en mastertoneelspel totaal onbegrijpbaar. Ik blijf erbij dat de mol invloed wil hebben tot het einde van de opdracht. Kan me ook echt niet bedenken dat ze haar als mol hebben gecasted.

Deze aflevering straalde het kandidaatse er weer eens vanaf.

Citaat
Jasmien: Hier ga ik geen woorden meer aan vuilmaken.

Zaagt goed, draait de worst goed, doet het relatief goed met pedellen. Geeft na vijf afleveringen bijna geen enkele indicatie waarom ze de mol is.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 19-04-2021, 15:21:10 »
Lennart en Annelotte

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 19-04-2021, 15:27:02 »
Lennart en Annelotte

:O :O :O

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 20-04-2021, 09:17:44 »
Jasmien, Lennart en Philip zijn het niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 20-04-2021, 12:44:31 »
Annelotte is het niet, daar ben ik bijna zeker van.
Sven en Philip ook niet (maar durf ik niet 100% uitsluiten)
Blijven Jasmien en Lennart over.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 20-04-2021, 12:48:24 »
Philip, Annelotte en Sven.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 25-04-2021, 20:00:11 »
Voor aflevering 6:
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 25-04-2021, 21:37:41 »
Er kan weer gestemd worden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 25-04-2021, 23:09:17 »
Phillip had als mol niet meer in de boekjes hoeven kijken omdat ie wist dat Jasmien t al deed.
Annelot, hoe verdacht ik haar ook vond, reageerde wel zó emotioneel op t bod van Lennart dat ik daar ook een potloodstreepje door zet