Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 89415 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1020 Gepost op: 8-03-2022, 08:14:17 »
Grappig... Die jaren had ik juist wel de juiste mol, terwijl ik in de jaren dat er een overtuigende meerderheid op de (zoals later bleek) juiste mol zat ik compleet mis zat (zoals bijvoorbeeld vorig seizoen en ook Oregon...) ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1021 Gepost op: 8-03-2022, 12:09:24 »
Ik kijk het al sinds het begin en tot seizoen 17 was ik een casual kijker die er best vaak naast zat. Vanaf 2017 ben ik dit forum gaan volgen en sindsdien heb ik alleen Merel niet als mol geraden. Ik lette dat jaar te veel op FTM en kon of wilde (?) het wegmoffelen van geld daarom ook niet geloven. Alle andere seizoenen vanaf 2017 had ik het wel goed. Soms al heel snel zoals bij Rob, Renée en Everon en soms duurde het wat langer zoals bij Thomas, Jan en Jeroen.
Dit forum helpt mij vaak best wel met het vinden van de mol en ik ben zelf ook anders naar de afleveringen gaan kijken. Ik kijk meer terug, soms frame voor frame en hints laat ik steeds vaker naast me liggen. Die helpen nauwelijks in het vinden van de juiste mol of pas in een laat stadium. Gelukkig kan ik mijn man ook steeds vaker overtuigen van de mol (Rob, Renée en Everon). Bij Thomas en Jan is me dat niet gelukt. Toen bleef hij stug op Jochem en Ruben zitten.
Juist door te puzzelen vind ik het nog leuker geworden en is het ook makkelijker om de mol te vinden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1022 Gepost op: 8-03-2022, 12:31:17 »
Vanaf 2017 ben ik dit forum gaan volgen en sindsdien heb ik alleen Merel niet als mol geraden. Ik lette dat jaar te veel op FTM en kon of wilde (?) het wegmoffelen van geld daarom ook niet geloven.

Precies hetzelfde hier met Merel.  ::jaja::
Ik merk dat ik nogal eigenwijs ben er minder goed in ben om de mol te ontdekken als degene voor iedereen hier duidelijk is.  ;D Volgens mij zaten de meeste mensen hier goed toen.
Renée was heel duidelijk en eigenlijk Rob ook, maar ja: ik koos toen toch voor andere zijtunnels.  ::schaam::
Jan, Jeroen en Everon had ik wel vrij snel in het vizier; misschien omdat het wat minder duidelijke tunnels zijn.

Edit: Ik wil ook iedereen, jij ook, bedanken voor het meedenken over de Everon-aanwijzingen dit jaar.  ::bravo::

Fijn om op die manier overzicht te hebben; dat  maakt het mogelijk om een logische keuze te maken (ik kwam bv op Jan en Everon uit op basis van hun gedrag, dat is niet echt logisch; er zijn natuurlijk ook 'gewone' kandidaten die zich verdacht gedragen en dan is het gevaar dat ik zomaar de verkeerde tunnel induik en daar nog moeilijk uitkom  ;)) Tunnelen is leuk, maar dan wel graag de juiste tunnel.  ::rofl::

Puzzelen kan helpen inderdaad.  ::ok:: Soms helpt een beetje eigenwijsheid ook; voor andere keren geldt dat ik toch wat meer open moet staan voor de argumenten van de meerderheid.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 17:44:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1023 Gepost op: 8-03-2022, 12:39:09 »
De afgelopen drie seizoenen heb ik, ondanks mijn chronische voorliefde voor verborgen aanwijzingen, redelijk afstandelijk kunnen bekijken. Daardoor zat ik steeds vrij snel op de juiste mol (Rob, Jeroen, Renée). Helaas heb ik me dit jaar door Fresia toch weer laten verleiden tot tunnelvisie. Ik vond haar fantastisch en dus werd ze al snel een wensmol. Dat is me uiteindelijk fataal geworden. Ik had de laatste paar afleveringen wel door dat Everon de meer logische Mol was, maar ik had me inmiddels teveel gehecht aan mevrouw Arias en koos voor de dood of de gladiolen. Overigens vind ik Everon wel een hele leuke Mol.

Note to self: volgend jaar weer een poging tot rationeel denken.  ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1024 Gepost op: 9-03-2022, 02:19:39 »
Ik ben blij dat ik het weer eens goed had. Nu in 10 seizoenen op rij in de finale nooit fout gezeten.  ::zweet::
En in 8 van de gevallen zat ik vanaf aflevering 3 op de juiste mol. (vaak eerder en soms met een kort uitstapje)

Steeds als ik hoor 'we kunnen het niet weten' dan ben ik het daar niet mee eens. Dus bij deze deel ik graag wat tips over het ontmaskeren van de mol:

1- Let niet op hints.
puzzelen is leuk, maar de hints van tegenwoordig zitten zo in elkaar dat je geen zekerheid krijgt. Voor iedere kandidaat is wel iets te zeggen. Het is leuk om hints te spotten, maar ze gaan je niet leiden naar de mol. De tijd van molcfklaas is nu ook wel definitief voorbij.

2- 100% molacties net of net niet in beeld.
Denk hierbij aan Thomas in de duinen, hij was de enige die geld kon hebben verduisterd. Denk aan Merel, wiens hand we geld van iemand anders zagen pakken. Denk aan Jan, die een nat minbiljet inleverde na het raften. Of denk aan Everon, die wel de portofoon van kanaal moest hebben veranderd. Al deze molacties gebeuren volledig buiten het zicht van kandidaten en/of worden nooit besproken. Om deze reden kan het niet een actie zijn om jezelf verdacht te maken.

3- De mol gaat totaal onnodig geld verdienen

Dat kunnen we wel niet leuk vinden, maar het gebeurd elk jaar weer. Belangrijk hierin is om op te letten waar er onnodig geld wordt verdiend. De mol doet dit eigenlijk alleen als anderen zien dat er geld verdiend wordt. Vaak om toch een beetje de held te worden. Als mol breng je anoniem niet geld in het laatje (Tenzij je Anne-Marie of Renée heet)

4- Als mol maak je jezelf niet expres verdacht
Kim heeft het ooit eens geprobeerd met een theekopje en viel bij 3 mensen in aflevering 1 al door de mand. De meeste kandidaten verdenken nou eenmaal de persoon die het meest opzichtig molt. Kijk afgelopen seizoen maar naar Sahil of Kim-Lian. Als je als productie zo'n mol kiest, ben je gewoon dom.
Uitzondering hierop is dan Jeroen met zijn gescheurde briefje. (maar die speelde met ervaringsdeskundigen  ::hypocriet::)

5a- Kijk naar iemands gedrag en positie in de groep
Veel mollen spelen het grootste spel achter de schermen. Bijna elke kandidaat wil over komen als de mol. De mol zelf daarentegen niet. Vaak het meest fanatiek, meest emotioneel, meest zenuwachtig of noem maar op. Vaak wordt de mol ook geselecteerd dat deze waarschijnlijk goed in de groep zal liggen.

5b- Zou diegene dat als kandidaat ook doen?
Aansluitend op het vorige. Dit seizoen het meest duidelijk bij Everon die enorm teleurgesteld was op Thomas. Als hij dat als kandidaat ook zou doen, moest hij wel heel naïef zijn. En zelf had ik dit ook het meeste bij Jan. Hij was erg fanatiek, maar steeds had ik het gevoel dat er iets niet klopte bij hem. Hij deed er alles aan om de held van de groep te worden. Als kandidaat had ik hem veel meer zien mollen en trollen.
Hier komt misschien wel het meeste gevoel bij kijken en is lastig uit te leggen.

6- De mol wordt in de schaduw gehouden in de regie.
De mol zal niet superverdacht overkomen in beeld, dat zou er toe leiden dat een groot deel van het publiek goed gaat zitten. Echte molacties komen uiteraard ook niet in beeld. Toch zijn ze vaak wel af te leiden juist door wat je niet ziet.
Zie je bij elke kandidaat die geld pakt het geld in beeld, maar niet bij de mol? Grote kans dat een deel wordt weggegooid (of opgegeten).

7- Kijk uit voor tunnelvisie
cliché, maar toch. Probeer zoveel mogelijk punten te verzamelen over je hoofdverdachte waarom deze niet de mol zou zijn. En weeg dit af met de punten van andere deelnemers. En neem bij de vraag 'wie is niet de mol?' alle bovenstaande punten ook mee.

8- Geniet gewoon van het kijken
De zoektocht is natuurlijk hartstikke leuk, maar maak jezelf niet te fanatiek. Het programma an sich is ook nog steeds bovengemiddeld goed. Casual kijken en meeleven met de kandidaten is eigenlijk het leukste. En als dan blijkt dat je er volledig naast zit op het einde... alleen maar leuk toch?




Geen idee of dit iemand gaat helpen en of andere mensen nog andere strategieën hebben. Ik ben erg benieuwd.

Ohja, bovenstaande tips werken alleen voor widm. Bij De Mol zit ik er bijna altijd naast.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2022, 02:21:51 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1025 Gepost op: 9-03-2022, 08:23:53 »
Steeds als ik hoor 'we kunnen het niet weten' dan ben ik het daar niet mee eens. Dus bij deze deel ik graag wat tips over het ontmaskeren van de mol:

5b- Zou diegene dat als kandidaat ook doen?
Aansluitend op het vorige. Dit seizoen het meest duidelijk bij Everon die enorm teleurgesteld was op Thomas. Als hij dat als kandidaat ook zou doen, moest hij wel heel naïef zijn.

Dat was het enige wat mij deed fronsen bij Everon. Waarom zou je als kandidaat je mol zo uit de tent proberen te lokken. Het geeft je helemaal niks want Thomas koos direct voor zichzelf. Maargoed als mol wil je geen geld in de pot, jokers/vrijstellingen maakt een mol niks uit.

Dus tenzij je de mol bent en goed kan acteren (al vond ik het er aardig GTST uitkomen  :-X) anders kon ik het niet plaatsen. Maar om Patrick Mertens te citeren: je ziet het en doet er helemaal niks mee :P Dat en de porto op het zwanenmeer waren voor mij de twijfeldingen waardoor ik beter naar Everon had moeten kijken.

08-05 had ik aan niemand gelinkt en 11 kandidaten in seizoen 22 maakt 33 legde ik uit naar Fresia. 11 kandidaten = 1 elftal, 22e seizoen = 2x een voetbalploeg dus hallo voetbalhint. Maargoed als je dan een dubbel uitlegbare maskerhint hebt naar Kim Lian vond ik uiteindelijk het Everon/Thomas vakbondje moment en porto klooien onvoldoende genoeg om Everon mee te nemen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1026 Gepost op: 9-03-2022, 11:01:27 »
Na het eindelijk tegoei terugkijken van de laatste aflevering is ook deze mol toch weer een grote teleurstelling. Als dit forum hem al niet objectief kan vinden, waar zijn we dan nog mee bezig? De mol moet dus massaal geld binnenhalen tegenwoordig, laten we het daarom houden.

En steek het er aub niet op dat ik in een foute tunnel zat, want Merel had ik ook niet door en dat vond ik wel een uitstekende mol. En ook dit jaar was ik totaal niet zeker, maar hoopte op niet weer een teleurstellende mol.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1027 Gepost op: 9-03-2022, 11:04:38 »
Ik ben blij dat ik het weer eens goed had. Nu in 10 seizoenen op rij in de finale nooit fout gezeten.  ::zweet::
En in 8 van de gevallen zat ik vanaf aflevering 3 op de juiste mol. (vaak eerder en soms met een kort uitstapje)

Steeds als ik hoor 'we kunnen het niet weten' dan ben ik het daar niet mee eens. Dus bij deze deel ik graag wat tips over het ontmaskeren van de mol:

Wat ik hier nog aan toe wil voegen zijn de teksten van pleidooi/voorstelvideo van de mol, zijn biechten, vooral die van de test, die uiteraard verzonnen zijn en de verdenkingen. Wie verdenkt de mol en door wie wordt de mol verdacht.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1028 Gepost op: 9-03-2022, 14:14:39 »
Na het eindelijk tegoei terugkijken van de laatste aflevering is ook deze mol toch weer een grote teleurstelling. Als dit forum hem al niet objectief kan vinden, waar zijn we dan nog mee bezig? De mol moet dus massaal geld binnenhalen tegenwoordig, laten we het daarom houden.

En steek het er aub niet op dat ik in een foute tunnel zat, want Merel had ik ook niet door en dat vond ik wel een uitstekende mol. En ook dit jaar was ik totaal niet zeker, maar hoopte op niet weer een teleurstellende mol.

Helemaal eens. Ik heb in het Everontopic een overzicht gemaakt van alle opdrachten en de rol van de Mol daarin. Als ik dat teruglees valt het me op dat er qua acties vrijwel niets in beeld is gekomen waaruit we konden afleiden dat Everon de Mol is. Vakbondje was de eerste opdracht waarin hij duidelijk iets deed wat lastig te verklaren was vanuit het perspectief van een kandidaat. Daarvóór zagen we slechts een hele lichte poging in Avondklok. En misschien in Ver gelijken, maar ook dit gebeurde vrijwel geheel buiten beeld. Pas vanaf 4.3 vingen we iets vaker een glimp van de Mol op.

Daarmee zeg ik niet dat het onmogelijk was om de Mol op het spoor te komen voor degenen die goed opletten. Maar ze hebben de Mol dit jaar m.i. nog meer in de schaduw gehouden dan andere jaren. Voorbeeld: uitgerekend van twee kandidaten die hem in aflevering 1 verdachten (Kim-Lian, Hila) horen we in aflevering 2 geen verdenking tijdens de test. Daaruit trek ik de conclusie dat zij toen beiden (nog) op Everon zaten en dat we dat zo vroeg in het seizoen niet mochten weten.

Dat is jammer, want Everon heeft vaak genoeg gemold, of een poging daartoe gedaan. Wat niet meehielp, is dat Everon extreem passief was. Bemoeide zich vrijwel nooit met de groepsindeling en was ook niet assertief als Fresia wéér bij hem wilde zijn. Hij had prima kunnen zeggen dat hij nu een keer bij iemand anders in de groep wilde om diegene in de gaten te kunnen houden. Hieruit konden we dus ook weinig opmaken. En dat FTM dood was wisten we al, maar het lijkt wel alsof de Mol elk seizoen meer geld binnenhaalt op momenten dat het totaal onnodig is. Ik snap dat je onverdacht wil blijven, maar op deze manier wordt de mogelijkheid tot speuren wel erg beperkt. Het toppunt daarvan is toch wel de 5000 euro die Everon in aflevering 1 uit de pot haalt. Chapeau voor hem, heel knap gedaan, maar bij zo'n draconisch minbedrag ben je m.i. als makers verplicht om die te koppelen aan een traceerbare molactie. Dat dit niet is gebeurd vind ik toch wel een grove misser.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1029 Gepost op: 9-03-2022, 14:59:25 »
Als ik dat teruglees valt het me op dat er qua acties vrijwel niets in beeld is gekomen waaruit we konden afleiden dat Everon de Mol is.
In navolging van de tips van Brtdm, het is vaak wat je niet ziet of nog belangrijker wat je wél ziet bij kandidaten waardoor je ze kunt afstrepen als mol waardoor de mol overblijft.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1030 Gepost op: 9-03-2022, 15:23:00 »
Ik ben het totaal niet eens met Blip en Belgian Mol. Ik vond dit oprecht een van de meest duidelijke jaren. Het enige wat me dit jaar heeft doen twijfelen was dat dit forum aldoor Kim-Lian en daarna zelfs Fresia verdacht. Ik moet wel toegeven dat het in de eerste twee afleveringen niet echt te zien is en dat aflevering 1 echt gemaakt was alsof iedereen het nog kon zijn, maar vanaf 3 werd het wel veel duidelijker. Steeds rond Everon gebeurde er rare dingen. Kapotte portofoon, vakbondje, etui cut, boef fotograferen, tijdrekken in de supermarkt, geld verduisteren in het landhuis, foto op de grond gooien. Zelfs zijn neppe watervrees. Het was allemaal gewoon te achterhalen, maar niet als je alleen maar excuses maakt voor Kim-Lian. Als je gelooft dat er in die boot-opdracht een montage-truc is uitgehaald, dan is het inderdaad niet te achterhalen. Maar dit was echt gewoon te zien.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1031 Gepost op: 9-03-2022, 16:09:55 »
Ik ben het er ook niet mee eens dat de mol niet vindbaar was. Ik zat ook een hele tijd in de Kim-Lian tunnel maar moet daar echt bijzeggen dat als de maskerhint er niet was geweest die tunnel een stuk zwakker was geweest. Eigenlijk op het moment dat Fresia Everon begon te verdenken (vakbondje) begon ik het ook te zien en was het naar mijn idee best zichtbaar dat Everon de mol was.

In de eerdere afleveringen was het wel lastiger, zeker met de vele vertrouwen winnen opdrachten (eerste twee opdrachten, gouden ballonnen prikken, goal maken bij net of net niet).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1032 Gepost op: 9-03-2022, 16:32:11 »
Als ik niet zo in de acteerkunsten van Everon getrapt was had ik hem ook als Mol gehad (als ik de maskerhint los had kunnen laten en dat is onmogelijk te zeggen). Ik had hem zelfs als schot-voor-de-boeg-Mol.

Everon lijkt me een goeie als Mol.

Bleek ie té goed te zijn... Heb ik weer. :P


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1033 Gepost op: 9-03-2022, 18:09:45 »
Ja, die uitspraak spookt ook door mijn hoofd.
Everon schuift bij mij ook iedere keer in beeld maar als ik dan e.e.a. terugkijk ben ik niet overtuigd. Bij beste mol ooit  verwacht ik toch ook goede molacties en posities.

Everon roept nogal eens dat iets frusterend is o.a. bij Uit de lucht gegrepen en het Zwanenmeer en hij lijkt nogal gefrusteerd op de boot in Reddingsactie. Is hij zo snel geïrriteerd of is het alllemaal spel?
Ik kan er de vinger nog niet opleggen.

Ik houd Everon ook in de gaten maar voor mij slaat de balans meer uit naar Kim.
Everon speelt een spelletje maar doet hij dit als kandidaat of mol?

Ik kijk e.e.a. terug om Everon nogmaals te observeren (Hij blijft op mijn netvlies staan)
Kim-Lian molt opvallend en volgens mij is het Everon die verdacht gemaakt wordt in de edit.

Ik weet het nog steeds niet met Everon, deels is het ook de edit denk ik. Hij haalt de finale wel vermoed ik, mede gezien de verdenkingen.

Kim is nog steeds mijn nummer 1 mol maar iedere week popt Everon op. Als ik dan de aflevering terug kijk met het vizier op Everon ben ik niet overtuigd van zijn molschap maar de twijfel blijft. Sinds aflevering 3 zijn er barstjes in de Kim tunnel ( stond vorige week tijdens de aflevering op het punt de punten  in de app te verzetten) maar er zijn ook genoeg aanwijzingen die wèl naar mol Kim wijzen.

Als Everon de mol is gaat hij wel erg ver met zijn act met Thomas, dat was  helemaal niet nodig ook. Hij doet echter weinig in de opdrachten maar vorige week bij de opdracht huis(ont)houden nam hij de leiding. Hij zei meteen tegen Arno " jij gaat schrijven" zodat Everon onverstoorbaar met de portofoon kon communiceren. Hij ging met de klok mee (De tijd zal het leren?) Arno en Hila waren erg oplettend in deze opdracht waardoor het eindresultaat alsnog goed uitpakte.

Afijn er valt deze week genoeg uit te pluizen....

Nou, ik heb genoeg twijfel gehad, helemaal als ik mijn eigen posts teruglees.  ::rofl:: Toch heb ik steeds een andere afweging gemaakt. Dat kwam niet alleen door de maskerhint want ook daar had ik in het begin twijfels over. Ik zelf zag ook andere hints en aanwijzingen en door een  spoiler (Kim was half september gezien in Tirana) kon ik er vanuit gaan dat mijn punten in de app voorlopig wel veilig waren.

Hints die nu voor Everon gegeven worden kon je ook naar Kim uitleggen zoals de mol/leider in jullie midden. Of nietszeggend, de 250 euro van Everon was nietszeggend omdat het er door het mingeld van Arno weer uitging maar de 1500 van Kim en Welmoed ging er weer uit door de zwarte vrijstelling. De tijden op de klokkentoren in testafette: Na de opdracht zelf had ik al een reactie gepost dat de klokkentoren voortdurend in beeld was en  steeds op andere tijdstippen, de opdracht duurde de hele ochtend...

Kim werd bij Kettingreactie verdacht neergezet maar dat vond ik ook van Everon met zijn zwaaiende armen.

Na aflevering 1 had ik al het idee dat het zaadje voor de 3 finalisten al geplant was door de montage. Fresia die steeds naar het geld gristte en Everon die we alleen bij het kistje en touwen opdracht zagen. Ook Kim viel op door haar stoere houding. Nou ja, toch de verkeerde afslag genomen maar het is maar een spelletje toch Sahil? ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2022, 20:15:45 door Moedermol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1034 Gepost op: 9-03-2022, 18:12:10 »
Ja, dat had ik ook. Ik dacht dat hij echt boos was bij Vakbondje. Was hij ook wel een beetje, maar vooral omdat Thomas hem te snel af was. Ik ben er vol ingetrapt! En jammer dat Thomas toen net te snel was, want juist die actie was voor mij reden om Thomas echt te gaan verdenken. Had Everon iets sneller gereageerd, dan was er kans geweest dat ik vanaf dat moment hem onder de loupe had genomen.   
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1035 Gepost op: 9-03-2022, 18:17:08 »
Eens met Chardo en D*N.

Aflevering 1 was voor mij een rode vlag. Everon heeft er echt naartoe gewerkt dat mensen hem de vrijstelling gunden. Dan ben je natuurlijk wel afhankelijk van de andere kandidaten, maar het is hem toch maar gelukt.  ::ok::

Bij afl.2 vond ik anderen meer verdacht. Maar vanaf afl. 3 gebeurden er inderdaad weer hele rare dingen rondom Everon. Hij heeft zich wat teveel laten gaan bij Vakbondje, vind ik: wat hij zei en deed was super onlogisch voor een kandidaat. Maar he: een mol is ook een mens natuurlijk.

Toppunt vind ik ook het fotograferen van de boef én daarover zwijgen. Als kandidaat zou je dat toch wel benoemen of suggereren. Daarnaast zijn er genoeg andere verdachte acties van Everon.  En dan kijk ik alle afleveringen trouwens op een kleine tv; toch was het zelfs voor mij goed te zien.  ;)

Ikzelf krijg vooral de indruk dat de maskerhint teveel invloed had op de mol-keuze.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1036 Gepost op: 9-03-2022, 23:43:25 »
Ik zelf zag ook andere hints en aanwijzingen en door een  spoiler (Kim was half september gezien in Tirana)

Oh.. deze is nergens op het forum genoemd toch? Wanneer is deze spoiler bekend geworden?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1037 Gepost op: 10-03-2022, 02:28:47 »
Zat zelf - ondanks dat ik vreesde dat de maskerhint waar zou zijn - in het begin meer op Everon (en Kim Lian als winnaar). Maar ben vervolgens vol in zijn acteerkunsten getrapt en voor de rare fratsen van kim Lian gevallen.

Ben het wel eens dat we weinig van molacties zien de laatste jaren. Misschien komt dat bij Everon ook omdat hij tegenover de camera veel toneelstukjes opvoert voor de leuke stukjes in de laatste aflevering. Die zijn ook leuk om te zien maar het maakt tegelijkertijd dat de regie er weinig van kan vertonen. Toch denk ik dat we het zeker wel konden achterhalen. Zijn reactie bij de stream als hij de vrijstelling krijgt, lijkt meer op blije verbazing dat het gelukt is dan alleen blij zijn dat hij de vrijstelling krijgt. De eerste opdracht aftroeven, wordt hij als enige niet ingedeeld in de groep. De (eerste) laseropdracht zien we dat hij zich welbewust en lachend laat afschieten (hij laat de schutter helemaal voor langs komen en doet niets tot hij afgeschoten wordt en gaat dan staan lachen). Bij vakbondje was het zonderling dat hij direct tegen Thomas zegt dat hij hem niet vertrouwt. Later wordt het brutaler. De metaaldetector op de veldbedden af laten gaan en Kim zich een ongeluk laten graven.

Vind het wel jammer dat op het forum er meerdere malen gesuggereerd is dat Kim Lian verdenkers blind op de onjuiste maskerhint zouden zijn gegaan en alleen daarom de tunnel niet meer uit te krijgen zouden zijn. Ze was raar en haalde rare fratsen uit. Van drinken uit de fles tot weten welke outfit goed bij de opdracht zou passen. Ze verduisterde geld, schepte verwarring, maakte zich verdacht. Het maakte  voor mij dat ik door haar gedrag steeds meer in de maskerhint ging geloven, niet andersom. En zelfs al was dat wel zo geweest, waarom er onvriendelijk over doen?

Enfin. Vind Everon een goede en leuke mol, vond het een heel leuk seizoen, heb een hoop lol gehad in de Kim Lian tunnel en het maskerhint topic, vind het leuk dat we eens heel erg verdeeld waren hier en helaas, het is eer een jaar wachten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1038 Gepost op: 10-03-2022, 10:26:33 »
Oh.. deze is nergens op het forum genoemd toch? Wanneer is deze spoiler bekend geworden?

Ik hoorde  in een podcast van Tunnelvisie(Sam,Siem en Corné) dat Sam iemand kende die in Tirana woont. Sam had wat foto's opgestuurd en daar zou Kim van herkend zijn. Ze zou samen met Rick, of Rik half september gezien zijn in Tirana.

Geen idee of dat nog weer ontkracht is of zo. Ik heb verder alleen de podcast van Splinter en Trust nobody geluisterd.  Heb dit ook niet gedeeld hier.
Sam heeft wel een link gedeeld  naar zijn podcast en video (WIDM-TV)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1039 Gepost op: 10-03-2022, 10:39:12 »
Ik ben blij dat ik het weer eens goed had.
Gefeliciteerd ::ok:: Ik ken eigenlijk het Everon kamp niet want ik kwam niet op de Everon&Fresia forums maar het is met 27% ook een beperkt clubje geworden dat gewonnen heeft. Het valt me ook op dat het niet zo'n luidruchtig clubje was dat een Everon avatar neemt en onderschriften enzo. Dat deed ik wel met Kim-Lian maar ja ik ben dan ook een trolmol ;D

Ik sluit me aan bij de andere verliezers, ook ik had twijfels bij Everon, als enige van de andere 10 kandidaten. Mijn stokpaardje 'de mol is niet de penningmeester' heeft mij genekt, samen met wat de anderen al zeiden het wel grote misleidende gehalte aan verdenkingen dat we gezien hebben. Die leken helemaal niet naar Everon uit te gaan maar het tegenovergestelde was het geval, al na Welmoed's vertrek.

Als dit forum hem al niet objectief kan vinden, waar zijn we dan nog mee bezig? De mol moet dus massaal geld binnenhalen tegenwoordig
Nou ja, ik zat zelf wel in een foute tunnel, en al vanaf augustus zei ik dat het wel een lui seizoen zou worden. Ik heb me hetzelfde als Heinz voorgenomen. Ik keek al helemaal nooit naar hints, daar vind ik gewoon niks aan. Maar wel naar zogenaamde spoilers en voorkennis. En deze spoiler was een nepspoiler. Het was een Maskerspoiler. De hint heeft me niet genekt maar de spoiler wel, en die hebben we zelf gecreeerd.

Ik ben het met je eens dat Everon blijkbaar dacht "ik maak de pot al zo klein als nooit tevoren straks met die -5000, daarom mag ik best eens hier 400, daar 300 etc. voor de pot binnenbrengen" en dat we daarom hem moeilijker konden vinden.

Maar blijf analyseren, Belgian Mol ::jaja:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)