Auteur Topic: [Kandidaat] Arno Kantelberg  (gelezen 15186 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2022, 22:23:50 »
Je brengt mijn onderbuikgevoel aardig onder woorden. 
Ik zeg nog net geen case closed, maar het scheelt niet veel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2022, 04:57:03 »
En bij hem kwam als enige het mol logo in beeld toen de kandidaten in de auto de mollicitaties kregen te zien 

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2022, 09:00:53 »
Was toch een vreemd moment ... Arno wilde zijn joker helemaal niet laten zien ... pas toen Rick zijn naam riep, haalde hij met tegenzin zijn joker te voorschijn als een betrapt jongetje dat zijn buit moest inleveren. waarom deed Rick dat? Rick wist toch ook dat Laetitia en Welmoed nog meer jokers hadden? Rick zou nooit kandidaten zo nadrukkelijk aansporen om hun joker te tonen. (maar de mol wellicht wel?) Arno voelde zich duidelijk verraden/betrapt en daarom haalde hij joker te voorschijn. ik denk dat hij zijn mond had willen houden, maar doordat Rick zijn naam noemde het toch deed. Vragen die blijven: waarom noemde rick zijn naam en waarom koos arno er niet voor om te ontkennen dat hij een joker had? Het laat mij niet los dat Rick het hem direct vroeg. Ik vond het gewoon een verdacht moment.

Offline MolJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2022, 10:09:37 »
Misschien noemde hij de naam van Arno omdat de rest al jokers liet zien? Als jij de enige bent die geen joker laat zien, is het logisch als er gevraagd wordt of jij er ook nog één hebt.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2022, 13:01:47 »
Hij had ook kunnen zeggen: "Ik heb niets!" Dan was hij er waarschijnlijk mee weggekomen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2022, 13:50:50 »
Dat was dan niet mols van Arno, want er lagen nog niet genoeg jokers op tafel om de hele 1400 euro aan uit te kunnen geven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2022, 15:37:24 »
Of juist heel mols, door zich expres zoveel mogelijk als kandidaat te gedragen. Een kandidaat die zijn joker pas geeft nadat Rock erom vraagt. Zou wel eens van te voren zo bedacht kunnen zijn.

Voorlopig mijn hoofdverdachte. Of eigenlijk zowat mijn enige verdachte. Naast Arno acht ik alleen Kim-Lian slim genoeg voor de rol van de Mol. De rest is inderdaad geen mol-materiaal, zoals Foxhunter terecht opmerkt. Als je niet kijkt naar de acties, maar puur uitgaat van de vraag 'Wie kan het zijn? Wie is hiertoe in staat?', dan kun je heel veel namen al afstrepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2022, 16:21:38 »
Hij had ook kunnen zeggen: "Ik heb niets!" Dan was hij er waarschijnlijk mee weggekomen.
Ik waag dit te betwijfelen. Hila en Arno hebben allebei een joker uit het kistje gehaald bij de doolhof opdracht en Hila heeft haar joker wel ingeleverd. Het is ook niet voor niets dat Hila heel duidelijk naar Arno kijkt op het moment dat Rik zijn naam noemt. Ontkennen zou dan niet meer werken.
Dat Welmoed en Laetitia er wel mee wegkomen is omdat niemand heeft gezien dat zij die jokers hebben gepakt en ze bovendien jokers hebben ingeleverd.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 16:23:25 door MartinJ »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2022, 08:52:07 »
Ik heb wat goed te maken met Arno. Excuus. Maar eh ben jij nou de mol? En een best leuke tot nu toe. Voor Arno ben ik bereid de maskerhint te vergeten.

Even wat aantekeningen:

Kim houdt hem in de gaten tijdens avondklok volgens biecht.

Behalve de mol die hoeft nooit naar huis: Arno in beeld. Hila verdenkt Arno niet meer. Arno gaat op Welmoed Sahil Laetitia Thomas. Arno wordt door niemand verdacht.

In het geluid na de livestream was hij graag tweede of derde geworden bij "meest verdacht".
Meest verdachte man van Nederland niet verdacht bij de kandidaten.

Qua molmateriaal in deze groep is het hooguit nog Arno en iets minder Kim. De rest heeft mij teveel last van zenuwen of zet zich teveel in bij het spel.
Je verwoordt het mooi. 1 puntje ...ik denk dat Arno wel door iemand wordt verdacht.

Kim-Lian is niet te onderschatten. Ik vind haar opmerkzaam en slim. Zoals je zei hield ze Arno in de gaten ...ik fast-forward even naar dat moment.


Kim-Lian: "We hadden drie groepen gemaakt en ik had Arno eigenlijk al de hele tijd um... had ik het verlangen om hem iets beter te leren kennen, want ik kan hem *heel* moeilijk lezen en heel moeilijk doorgronden, dus ik pakte meteen z'n schouder vast en zei: zullen wij, eh, in ieder geval...? en toen ontstond er al heel snel een groepje met Suzan d'r bij en met Glen..."


Goed om hier even bij stil te staan. Dit was na de laatste opdracht voor de test. Omdat het toen al laat was denk ik dat het een testbiecht is van de volgende ochtend.

Bij de test zegt ze dat ze Everon verdacht vindt ...maar we horen niet wie ze het meest verdenkt. De andere kandidaten die met namen komen spreken een duidelijke verdenking uit.

Het zou een antwoord kunnen zijn op: 'Wat vind je verdacht aan Everon?' Misschien is het haar #2. Laten we het daar dan maar op houden.

Nee ...ik denk dat ze Mol Arno al in het vizier heeft. Dat zou veel verklaren voor mij.

Met de letters ...A, K, D, M  die Rik in het begin met getallen lijkt uit de beelden er nog bij vind ik het nu lastig om iemand anders nog als Mol te zien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2022, 12:22:55 »
Én hij was duidelijk aan het klooien met de magneet. Hij tilde de magneet op en verplaatste hem stukjes, lijkt me niet handig.
In zijn kennismakingsverhaal vind ik het nogal opvallend dat hij zelf nieuwsgierig is hoe hij zich gaat bewegen binnen de groep. Als kandidaat zeg je dat niet zo snel, je blijft gewoon jezelf, maar als mol moet je improviseren.
Dan is hij verbaasd dat hij zoveel empathie bij zichzelf ontdekt nadat Suzan eruit moet, hij had verwacht dat het hem weinig zou doen. Een mol doet het weinig als mensen de groep verlaten.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 12:30:08 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2022, 12:41:17 »
Én hij was duidelijk aan het klooien met de magneet. Hij tilde de magneet op en verplaatste hem stukjes, lijkt me niet handig.
Lijkt me vooral niet handig voor een Mol. Je maakt je hier alleen maar meer verdacht mee en het zal de Mol een zorg zijn dat er veel jokers worden verdiend.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2022, 12:59:01 »
Lijkt me vooral niet handig voor een Mol. Je maakt je hier alleen maar meer verdacht mee en het zal de Mol een zorg zijn dat er veel jokers worden verdiend.
Maar er was niemand die het zag, alleen de camera.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2022, 15:51:03 »
De rest is inderdaad geen mol-materiaal, zoals Foxhunter terecht opmerkt. Als je niet kijkt naar de acties, maar puur uitgaat van de vraag 'Wie kan het zijn? Wie is hiertoe in staat?', dan kun je heel veel namen al afstrepen.
Daarvoor kennen wij deze mensen niet goed genoeg om zulke beoordelingen te maken.

Maar er was niemand die het zag, alleen de camera.
Nee, Hila benoemde in de biecht dat ze dit heel verdacht vond van Arno. En het ging niets eens over geld, zou een mol niet gauw doen, verdacht worden zonder de kans geld te verspillen.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 15:53:01 door Theovv »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2022, 17:18:39 »
Wat ik raar blijf vinden is dat Arno zegt dat hij MISSCHIEN de MOL wilde zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2022, 23:55:59 »
Totaal niet mijn mol voorlopig, maar het is opvallend hoe hij de executies ingaat. Hij lijkt er totaal niet mee bezig te zijn, hij kijkt dit keer zelfs niet eens richting rik als die een naam gaat intikken. En iedereen kijkt enigszins verbaasd in de richting van de afvaller , maar hij doet dit totaal niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2022, 00:01:34 »
Er werd gekscherend over gedaan in moltalk, maar het moeilijk iemand aankijken / weglijken kan duiden op verlegenheid of iets in het autistische spectrum, wie weet heeft deze kandidaat ergens last van.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2022, 01:50:09 »
Er werd gekscherend over gedaan in moltalk, maar het moeilijk iemand aankijken / weglijken kan duiden op verlegenheid of iets in het autistische spectrum, wie weet heeft deze kandidaat ergens last van.
Nee, kansloos.
Wel, 100% molkandidaat. Hij heeft een ongelooflijke "AIR" over zich.
aub beschuldig nooit iemand autistisch te zijn zonder diagnose.

Veel aanwijzingen naar Fresia als mol, maar Arno gedraagd zich als een mol.

Bij autisme zijn er hersendraadjes fysiek kapot. Dat komt weinig voor. veel meer mensen zitten qua angstenspectrum niet in het midden, hoe groter de afwijking hoe groter het probleem, maar nog steeds geen autisme. Beschuldig nooit iemand van autisme. Dat is de categorie "fysieke beschadiging". Autisten doen hun uiterste best om zich aan te passen;maar hoe dan, zonder draadjes. Mijn bewondering hebben ze.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 02:00:03 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2022, 02:43:26 »
Arno zorgt ervoor dat Hila haar foto herkent. Hij zegt iets over t geldteken terwijl ze nog aan t kijken was welke foto bij haar hoorde.

Onmols

Arno is t echt niet

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2022, 03:39:50 »
Er werd gekscherend over gedaan in moltalk, maar het moeilijk iemand aankijken / weglijken kan duiden op verlegenheid of iets in het autistische spectrum, wie weet heeft deze kandidaat ergens last van.

Volgens mij is het gewoon hoe hij is, dan wel - en dat denk ik vooral - dat hij graag cool en collected overkomt. Althans, dat is zoals ik hem 'ken' van eerdere keren op tv.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2022, 09:23:45 »
Arno is gewoon zo, ik vind het een mooi type! Voegt echt iets toe met zijn eigengereide manier van doen. Maar de mol? Nee, teveel kandidaatse acties en goede antwoorden.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 10:08:50 door Rozz75 »