Auteur Topic: [Kandidaat] Arno Kantelberg  (gelezen 15249 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2022, 22:59:26 »
Jawel, maar hij leerde wel héél snel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2022, 22:59:38 »
Arno miste eerst toch ook heel veel (tot genoegen van Thomas)?

Precies voor een man met veel balgevoel wist ie er net zo weinig mee te doen als Thomas. Zelfs nog de +150 wegspelen maar dat is ivm bij het laserganen peanuts.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2022, 00:02:33 »
Mijn wensmol. Ik streep hem niet af.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2022, 13:11:05 »
Hij is mijn mol en bij 'vakbondje' vond ik zijn strategie duidelijk: op zijn gezicht was niets af te lezen, geen knikje oid wat de ander vertrouwen geeft, niets. Ik denk dat hij hoopte dat zijn pokerface Sahil bang zou maken, zodat die eerder de zandzak zou laten vallen.  Wat niet gebeurde, maar ik vond het loeispannend.
Bij Laetitia en Fresia zag je dat die elkaar steeds vertrouwelijke knikjes en lachjes toedeelden. Daar was het minder spannend of die het wel of niet zouden halen met zijn tweeën.

Bij de executie - wat een rotwoord is dat trouwens - viel me op dat Arno weer een enorm pokerface ophad, na zijn groene scherm kon er geen zuchtje van opluchting vanaf, en voordat Welmoed haar rode scherm te zien kreeg, keek hij haar aan van opzij, hij helde zelfs voorover. Voorkennis?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 13:32:37 door Run »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2022, 16:20:34 »
Zowel bij test afl. 1 als afl.3 noemt Arno Welmoed als eerste verdachte. Zou dus goed kunnen dat hij probeerde haar reactie te zien op haar scherm, waarvan hij dan ongetwijfeld zal hebben verwacht dat het groen zou zijn.

edit: zag net het fragment terug bij "Niet de mol" en het ziet er voor mij toch echt uit alsof Arno haar hier héél goed wil observeren hoe ze reageren gaat. Bevestiging voor mij dat hij Welmoed enorm verdacht en kandidaat is.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 17:31:30 door tureluurs »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2022, 18:58:50 »
Arno weet de bal wel heel mooi in de -250 te katapulteren en maakt bij de laseropdracht dankbaar gebruik van de nepmol-actie van een van de anderen door opzichtig de knop te gaan indrukken en dan te melden dat hij toch geen extra leven kreeg? Expres in beeld gebracht om hem kandidaats over te laten komen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2022, 20:03:43 »
Jawel, maar hij leerde wel héél snel.
Ja ...verdacht. Eens met jouw observaties en die van Tunnelgraver.

250 cashen in de laatste secondes doet het goed als trolactie, om die +250 van Everon als 'nietszeggend' weg te zetten. Met de opmerking van Sahil er nog bij dat het dan per ongeluk was.

Een Mol die (gescript) +5000 in de pot speelt mag wel harder mollen van mij.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2022, 20:11:00 »
Arno verdenk ik niet. De mol zal zich zeer goed hebben voorbereid om niet als meest verdachte door de kijkers gekozen te worden (de mol wil geen €5000 extra in de pot) en bovendien prikte hij twee gele ballonnen door in de prikopdracht.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2022, 20:59:51 »
Je vergeet even dat die aflevering 'Ontmaskering' heette. Wat is er nou mooier voor de productie om te kunnen zeggen: "Beste kijker, u had afgelopen zomer al kunnen weten wie de Mol was, want nog voor de reguliere uitzendingen begonnen, vond de ontmaskering al plaats."

Een Mol die (gescript) +5000 in de pot speelt mag wel harder mollen van mij.

Daarom acht ik de kans groot dat er een veiling aan zit te komen. Komt die er inderdaad, let dan heel goed op Arno's gedrag.
Ik voorspel dat er dan ruim 5000 uit de pot gaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2022, 09:26:34 »
Een Mol die (gescript) +5000 in de pot speelt mag wel harder mollen van mij.

Je kan het niet helemaal op Arno steken dat de kijker zo stemt...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2022, 12:06:25 »
Arno heeft gewoon een eigen stijl van kijken en spreken, wat afwijkend van gemiddeld. Maar hij is wel volledig congruent in wat hij zegt en doet. Geen mol, super leuke kandidaat!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2022, 09:42:49 »
Zowel bij test afl. 1 als afl.3 noemt Arno Welmoed als eerste verdachte.
In het verleden was het vaak zo dat de mol steeds op een afvaller had gestemd.

Nog even over goud, Rik zei in eerste aflevering: 'jullie hadden goud in handen.'
Arno had met de honing letterlijk goud in handen (meervoud).

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2022, 20:50:11 »
Arno lijkt ermee te spelen. De kijker vond hem - volgens Rik - het meest verdacht, maar hij draait het om:


"Ik had me voorgenomen om met Glen sowieso in een team te gaan zitten. Hij is de knuffelbeer van het gezelschap. Werd door het Nederlandse volk al geacht als zijnde de minst waarschijnlijke Mol. Dat is bijna een red flag. Dus ik ging erin om uh... om Glen te observeren."



Arno (ver)legt wel vaker de focus op personen die het tegenovergestelde doen van wat hij doet:


"Bij de laseropdracht heeft Welmoed *geen* geld ingebracht. Mollenstreek. Maar er waren vier anderen die dat ook niet hadden gedaan. Ik moet niet in die tunnelvisie op Welmoed blijven."


Er was in deze lasergame ook op andere manieren te mollen. Alsof Arno dat niet wist. Volgens mij is hij fan van het programma. Hij droomde over widm en De Mol of deed alsof (extra beeldmateriaal). In het Molboekje gaf hij aan al voordat hij was gevraagd naar widm te kijken en zei hij dat Kees Tol zijn held is. Dan verwacht ik zo'n opmerking niet ...nou ja, niet van een kandidaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2022, 21:28:01 »
Goeie observaties, Amethyst! Maar ja, ik zit nu eenmaal in deze tunnel en het is hier (nog?) heel erg leeg.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2022, 23:54:33 »
Goeie observaties, Amethyst! Maar ja, ik zit nu eenmaal in deze tunnel en het is hier (nog?) heel erg leeg.
Dankjewel! Dat Arno Hila's pose corrigeerde zit me nog steeds niet lekker, trouwens. Kandidatenactie zou je denken, maar misschien probeerde hij een verdenking weg te nemen. Ik weet niet wat ik ermee moet.

Arno zat heel kandidaats in de edit later, toen Rik de groep toesprak en zei dat dat net iets was dat de Mol in de foto terug wilde zien. https://www.youtube.com/watch?v=IF--1BDtvKk

na 51:55

Moest dat een light-bulb moment 💡 van Arno voorstellen ...dat de regie Hila zo verdacht framede? Arno's hoofd lang close-up in beeld na die opmerking van Rik. Maar Arno zei bij de 3e test dat hij in de eerste afleveringen op Welmoed tunnelde. Ik snap het verhaal dat de regie ons wil voeren nog niet echt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #75 Gepost op: 20-01-2022, 13:00:22 »
Dankjewel! Dat Arno Hila's pose corrigeerde zit me nog steeds niet lekker, trouwens. Kandidatenactie zou je denken, maar misschien probeerde hij een verdenking weg te nemen. Ik weet niet wat ik ermee moet.

Dat zit me juist héél lekker, je verwacht niet dat een kandidaat zoiets onthoudt, maar hij wel en als Hila al vanaf opdracht 1, met die magneet, op hem zit, wil je dat veranderen als mol.

Wat me níet lekker zit, is dat zijn reactie en dan die van Hila, tijdens de uitleg, zo prominent in beeld worden gebracht.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2022, 09:14:31 door Run »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2022, 21:32:54 »
Zo jammer! Vond hem een leuke kandidaat en een prima toevoeging.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2022, 21:33:00 »
Jammer!!!!   :\'(

Op wie ben je all in gegaan? Thats the question

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2022, 21:33:37 »
Jammer!!!!   :\'(

Op wie ben je all in gegaan? Thats the question

Ik denk Sahil?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Arno Kantelberg
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2022, 21:34:54 »