Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17600 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #280 Gepost op: 26-04-2022, 14:06:24 »
Nou dat was niet heel moeilijk te faken hoor. Dat kan zij wel.

Dat geld.. dat is wel n ding.. het is teveel.

Daar waar Sven kleine bedragjes pakt harkt zij duizenden binnen. Daar zit de crux voor mij

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #281 Gepost op: 26-04-2022, 14:15:56 »
Klopt, het geld is ook allemaal in de kering. En ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze bij Anke het idee had haar rol prijs te geven als ze zou schieten, maar bij Yens (had ook 2K gescheeld) had iedereen schieten normaal gevonden.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #282 Gepost op: 26-04-2022, 14:21:17 »
O jee, nog niet aan gedacht
Maar is dus nie ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #283 Gepost op: 26-04-2022, 14:22:47 »
Lo, wie verdenk jij? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. ;-) ;-)
« Laatst bewerkt op: 26-04-2022, 14:25:18 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #284 Gepost op: 26-04-2022, 14:26:50 »
Klopt, het geld is ook allemaal in de kering. En ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze bij Anke het idee had haar rol prijs te geven als ze zou schieten, maar bij Yens (had ook 2K gescheeld) had iedereen schieten normaal gevonden.

Dingetje is wel dat ik dit precies verwacht van haar als mol. Dat ze t gewoon niet handig aanpakt. Daarom zou ik haar niet kiezen.

Het is ook lastig in te schatten of zij als mol zelf mocht bepalen hoe ze dat schieten ging doen of dat de productie haar bijv zegt dat ze er 2 moet doorlaten om niet op te vallen.. naar eigen keuze.

Met die kokers vond ik haar ook al het toppunt van onmols zijn. Maar t zou kunnen dat ze denken doordat Gilles haar snitched wij mss denken dat ze het niet is.

en daar op die klif gebeurde wat neps… dat was n slechte acteerprestatie... en voorheen was ze nooit op de voorgrond met de indeling .. dat is nu veranderd.

Er is iets met Manu..

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #285 Gepost op: 26-04-2022, 14:31:35 »

en daar op die klif gebeurde wat neps… dat was n slechte acteerprestatie...


Oh grappig, dat vond ik juist heel echt overkomen. 

Een beetje vergelijkbaar met de paniekaanval van Annelies in de duikbubbel, toen liepen de meningen ook erg uiteen van "heel nep" tot "zeker echt".

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #286 Gepost op: 26-04-2022, 14:35:10 »
Ik ken haar natuurlijk niet zoals ik Everon “ken” .. maar aan hem zag ik ook dat t nep was.

En het leek absoluut niet op haar eerdere echte waterduikpaniek. Ander scenario.. snap ik.. maar toch. Het voelde super SUPER gespeeld

Edit: ze kan dit ook als kandidaat faken natuurlijk om verdenkingen te krijgen
« Laatst bewerkt op: 26-04-2022, 14:37:15 door FS »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #287 Gepost op: 26-04-2022, 14:44:49 »
Die 6000 euro is een kleine investering om de kandidaten en ook bijna iedereen hier op dit forum om de tuin te leiden.


Als de Mol voortaan in één klap 6.000 euro (relatief) mag binnenharken en we dat 'een kleine investering' gaan noemen, dan is het spel failliet...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #288 Gepost op: 26-04-2022, 14:57:44 »

Als de Mol voortaan in één klap 6.000 euro (relatief) mag binnenharken en we dat 'een kleine investering' gaan noemen, dan is het spel failliet...

Eens

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #289 Gepost op: 26-04-2022, 15:02:00 »
Er staan veel hogere bedragen op het spel bij "de Mol" in vgl met "Wie is de Mol".
Dus de mol kijkt niet op een paar duizend euro meer of minder. Bovendien verwacht ik nog dat er een leuke veiling komt waarbij er een vrijstelling voor de finale valt te verdienen. Manu zal die dan proberen te bemachtigen en heeft daar héél véél geld voor over. ::rofl::
 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #290 Gepost op: 26-04-2022, 15:04:00 »
Dat is echt altijd het zwakste argument ever

Oh er komt nog een veiling dus het is ok als de mol in 1 klap een paar duizend binnenhaalt.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #291 Gepost op: 26-04-2022, 15:07:54 »
Dat is echt altijd het zwakste argument ever

Oh er komt nog een veiling dus het is ok als de mol in 1 klap een paar duizend binnenhaalt.

Tja, ben er ook geen fan van maar het is al diverse keren gebeurd, en de geschiedenis zal zich herhalen...of toch niet?  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #292 Gepost op: 26-04-2022, 15:20:38 »
En gaat  Uma dus afvallen vrees ik. De mol moet haast wel in de bomkamer zitten om het spel op gang te brengen. Manu vindt de eerste twee aanwijzingen, natuurlijk niet al te snel. Maar het moet wel gevonden worden anders krijg je geen leuke opdracht. Manu was er als eerste bij op de vraag wie er in de bomkamer wilde zitten. Alle verborgen hints wijzen ook op Manu, hoe moeilijk kan het zijn? Ik zit lekker comfortabel in deze lege tunnel en zie met veel genoegen toe hoe de andere tunnels een voor een instorten.  ;D
Die eerste aanwijzing (geschonken, maar nooit gedronken) stond op de onderkant van een heiligenbeeldje. Kan me voorstellen dat je bij schoonmaken hier niet meteen aan zou denken. Echter, bij het tweede heiligenbeeldje stond de tekst (zo veel vonk zonder vlam) gewoon op de zijkant van het beeld. Die hadden ze echt wel gevonden en daarna hadden ze ook wel gekeken op de onderkant van andere beelden. En trouwens, als ze doorkrijgen dat ze een X, Y en Z moeten vinden en ze zijn beelden aan het poetsen, waar zullen die aanwijzingen dan op staan?
En een iemand kan ook maar als eerste een aanwijzing vinden. Ook weet ik niet of Emanuelle van proper houdt, dan zou ze wellicht de beelden mooi schoon willen maken. Bovendien was de opdracht: laat alles blinken als nooit tevoren. Dat betekent dus dat het heel goed schoon moet zijn en dan moet je de tekst wel vinden. Er ligt ook niet voor niets een borstel. In het begin zijn ze alleen met een spons bezig.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2022, 15:31:24 door MartinJ »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #293 Gepost op: 26-04-2022, 15:36:54 »
Lo, wie verdenk jij? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. ;-) ;-)
Staat in mijn onderschrift ::trots:: ::ok:: :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #294 Gepost op: 26-04-2022, 20:53:00 »
Wat mij opvalt is dat de paniek op de klif super gespeeld op me overkomt .. anders dan haar waterpaniek. Naast anders voelt t onoprecht en gespeeld. Mss doet ze t expres om mols over te komen.. geen idee welke chocola ik van haar moet maken.

Dit viel mij ook op inderdaad. Bij het duiken was ze dapper om het steeds opnieuw te proberen maar was het vooral angst waardoor het mislukte. Ik verwachtte al dat ze niet zou gaan springen en angst zou faken. Haar paniek kwam op mij ook onecht over.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #295 Gepost op: 26-04-2022, 22:28:55 »


Bekijk Emanuelle's tot en met aflevering 6 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #296 Gepost op: 28-04-2022, 09:16:07 »
Staat in mijn onderschrift ::trots:: ::ok:: :D

Je dekt je tegenwoordig wel makkelijk in met de term wensmol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #297 Gepost op: 28-04-2022, 14:37:24 »
Als er iemand zich nooit indekt ben ik het :). Ik ben De Tunnelgraver hier, ik tunnel altijd diep en laat nooit twijfel bestaan over wie mijn mol is, dat is dit seizoen al de hele serie Yens.

En je kent de termen wensmol vreesmol nepmol hulpmol toch. Natuurlijk is Emanuelle mijn droommol......je wilt altijd dat de mol de meest onwaarschijnlijke is. Dat je nog eens flink verrast wordt.

Ik win het spel niet als mijn worshipmol de mol blijkt te zijn, dan wint namelijk iedereen.

Ik win het spel wel als mijn mol zich openbaart in aflevering 10. Daar zit dan alles achter. Mijn theorieen over de molpositie, gestolen geld, verdachtmakingen, alles. En niks bij mijn aanbidmol. Mijn fantasiemol. Emanuelle. Wat een verrassing zou dat zijn!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #298 Gepost op: 28-04-2022, 18:20:05 »
Ik ben De Tunnelgraver hier

Nee, Tunnelgraver ben ik. Of moet ik er soms voortaan ™ achter zetten?

Groet,
Tunnelgraver™

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #299 Gepost op: 29-04-2022, 12:26:52 »
aflevering 5.
Manu glijdt weinig van de glijbaan, maakt koker open.
Clemens saboteert het glijden volgens Yens.
Legt een koker apart, die is "open" geweest. Dit is een andere koker dan hierboven.

De receptioniste met de gun. Zou die in het vakantiepark hangen als je binnenkomt?
Doet het perfect. Maar is wel opeens heel zelfverzekerd, zoals Sven zei.
Metamorfose excuus? Met Manu als mol hoor ik graag de verklaring achteraf wat hier gebeurd is.

aflevering 6.
1) Poetst langzaam en heel veel verkeerde spullen. Zit op de plek waar Manu het best kan mollen.
Poetst een aanwijzing half weg (Hazard)
2) Verdient helemaal niks, twijfelt aan de keuzes van Sven en Uma, loopt langzaam en na afloop kijken Sven, Yens en Uma naar Manu. Amai, Amai, wat is daar voorgevallen rond Bert en Ernie? Ze staat er als enige onbewogen na afloop.
3) Springt niet en verdient geen geld voor de pot.

Aanwijzigingen afl.6 : Rosé, Roze badslippers, roze pyama,  D.P.M. (de plaatsvervangende mol)
Aanwijzigingen afl.5 : Rosa op de glijbaan (Heinz), roze dagboek, witte wijn links rode wijn rechts (bij Gilles en Bij Manu/Clemens), Emmanuel Kapel/Agatha Christie getrouwd.

Manu lijkt zich soms te verspreken of zich versproken te hebben. Daar zou ze gebruik van moeten maken.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2022, 21:13:14 door foxhunter »