Auteur Topic: [kandidaat] Bert  (gelezen 7513 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2022, 07:27:36 »
Bert zou een prima mol zijn.

Twee dingen vind ik vreemd:
Bij ons als kijkers valt hij op als mol bij bijna iedere opdracht en bij de kandidaten bijna totaal niet.

Zijn positie bij opdracht 1.1 het feest was aan de zijlijn (ketting). Zijn insteek om allemaal naar het feest te gaan, triggert weinig tot niks en leidt tot het resultaat dat de laatste het kaartje meeneemt en alle kandidaten van de ketting op het feest komen.

Bespelen van de groep
Aan de ketting met we gaan allemaal
Prikkelende ondervraging: effe overleggen
Vloer is Lava: laat de vrijstelling van Jens liggen
Aflevering twee niks opvallends meer, hij kiest als iedereen voor zijn partner.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2022, 18:07:04 »

Je vergeet even dat er nog twee opties zijn.  [/i]

Was ik niet vergeten, vond ik persoonlijk op dit moment niet relevant, omdat ik daar zelf niet in geloof. Maar prima aanvulling!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #42 Gepost op: 3-04-2022, 00:29:31 »
Bert heeft een of ander koffie-apparaat meegenomen in zijn koffer, zie ik net in een filmpje. Redelijk bizar, zeker als je niet weet wat de bestemming is en wat voor een kleren je mee moet nemen. Hoop niet dat het een apparaat van een van de sponsoren is…. (Zou ook erg veel molpunten zijn). Kan zo snel niet een sponsorlijst vinden (wel losse sponsoren).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2022, 00:47:49 »
Of júist omdat je niet weet wat de bestemming is en of je daar wel een fatsoenlijk bakkie koffie kunt krijgen. Bert zal wel koffieverslaafd zijn.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #44 Gepost op: 3-04-2022, 07:48:59 »
Zijn positie bij opdracht 1.1 het feest was aan de zijlijn (ketting). Zijn insteek om allemaal naar het feest te gaan, triggert weinig tot niks en leidt tot het resultaat dat de laatste het kaartje meeneemt en alle kandidaten van de ketting op het feest komen.
Behalve als hij zelf als laatste gaat natuurlijk. In dat geval is hij weer de goeie en laten ze toch 3000 euro liggen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2022, 10:51:21 »
Behalve als hij zelf als laatste gaat natuurlijk. In dat geval is hij weer de goeie en laten ze toch 3000 euro liggen.
Als laatste zonder kaartje gaan en daarna erachter komen dat je het nodig hebt? In afl. 1? Je kan ook een briefje op je shirt hangen met ‘ ik ben de mol ‘.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #46 Gepost op: 3-04-2022, 18:27:49 »
In het voorstukje van de aflevering van vanavond, klinkt de mol onzeker. De mol denkt heel erg opvallend bezig te zijn geweest en vreest verdacht te worden. Gilles lijkt te stellen dat dit helemaal niet het geval is. Wie heeft er reden om zich zo onbeschermd te voelen? En wie wordt tegelijkertijd niet genoemd als verdachte door de groep?

Ik zou zeggen: Bert. De enige naam die niet specifiek als verdacht genoemd werd door de duo's tijdens de 2e aflevering is Bert. Nu kunnen vele anderen desalniettemin ook nog de mol zijn, maar even wat betreft Bert:

In de kookopdracht van aflevering 2 was Bert de enige die onverstoord rechtop doorliep terwijl de piepjes klonken, en alle anderen wegdoken in een kuil. Dat kwam hem goed uit als hij de mol mocht zijn, want vervolgens kon hij op de belangrijke kookpositie komen met Sven en zowel het hoofd-als het nagerecht slecht voorbereiden; hij regelt én geen aardappelen, en laat het vlees rauw, én gebruikt het incident van Philippe (gevallen eieren) om dan maar het hele nagerecht te laten voor wat het is. (Ze beelden aardappelen later ook wat vaag uit; misschien was het simpel nadoen van aardappelen schillen beter geweest?) Maar goed, waarom wordt Bert niet openlijk als molverdachte genoemd, gezien deze rare manier van openlijk afgaan door de scanfoto? Daar komt nog bij:

-Afl 1, opdr. 1: Bert zette zichzelf mogelijk in het groepje mensen aan de ketting die de mol het minst te vertrouwen vond.
-Afl. 1, opdr. 2: Bert zat heel opzichtig te liegen; het was gelijk duidelijk dat hij de 1000 had.
-Afl. 1, opdr. 3: Bert was degene die een unaniem klinkende groep erop wees dat het toch wel lonend was om die vrijstelling van Jens te jatten. Beetje poken en stoken, wat hij wederom deed toen hij als eerste het hokje in ging bij de Lavaproef en heel lang bleef dralen daar.
-Afl. 2, opdr. 2: Bert viel op door zijn keus om te duiken door te drukken (terwijl er een echte duiker in de groep was, Uma). En door - als yogaman - vervolgens nauwelijks fatsoenlijk te duiken, tijd te rekken en te laat op het strand aan te komen.

In de gaten blijven houden dus, die boomverzorger. Des te meer omdat zijn 'date' Uma veel op Jens lijkt te hebben ingezet, en die is naar huis.

« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 18:29:54 door Nat007 »

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #47 Gepost op: 3-04-2022, 18:33:32 »
De mol denkt heel erg opvallend bezig te zijn geweest en vreest verdacht te worden. Gilles lijkt te stellen dat dit helemaal niet het geval is. Wie heeft er reden om zich zo onbeschermd te voelen? En wie wordt tegelijkertijd niet genoemd als verdachte door de groep?

We weten niet hoe we Gilles' reactie moeten interpreteren. Misschien wordt de Mol best wel een beetje verdacht, of meer dan een beetje, en dan kan Gilles alsnog een geruststellende reactie geven. En er zijn ook genoeg kandidaten "opvallend" bezig geweest. Niet alleen Bert. Ook Philippe met zijn eieren, Emanuelle met haar "Leon", Yens en Emanuelle die elkaar niet vertrouwden, etc.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #48 Gepost op: 3-04-2022, 19:00:37 »
...
1.3 De vloer is lava: Bert is hier (in de montage) de eerste die 's ochtends aan tafel twijfelt over of ze Jens de vrijstelling wel moeten gunnen. Daardoor schept hij wantrouwen in de groep, en hoeft hij hem uiteindelijk niet eens zelf te pakken. Treuzelen in het hokje was ook een signaal naar de kandidaten om voor het eigenbelang te gaan, terwijl hij zelf weer de goedheid zelve is door de vrijstelling niet te pakken. Plus mammoetbomen.
...

Dat bespelen van de groep heeft mij ertoe gedacht om nu ook voor Bert te gaan.

De goedheid zelve benadrukte Bert ook nog eens door na afloop van deze opdracht door in de groep te zeggen "we wilden de groepspot echt verdriedubbelen" (middels de vrijstelling aan Jens laten) en krijgt ook nog eens een compliment van Jens "Ik vind het mooi van jou dat je dat niet deed" (die vrijstelling wegkapen). Bert is de held.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #49 Gepost op: 3-04-2022, 22:09:04 »
Vond 'm in de hotelkamer wel heel erg neergezet worden als kandidaat die 'Nele in de gaten hield' ipv mogelijk 'checkte of Nele hem in de gaten hield'

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #50 Gepost op: 3-04-2022, 22:09:42 »
Hij deed het wel erg goed daar. Maar ja, wel net één M&M'etje te weinig geteld. (Edit: Teveel bedoel ik.)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 22:17:04 door Heinz »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #51 Gepost op: 3-04-2022, 22:14:58 »
Het leek allemaal goed te gaan, maar we weten natuurlijk niet welke info het team in de haven nog had kunnen hebben als de M&Ms ook goed gegaan waren

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #52 Gepost op: 3-04-2022, 22:28:35 »
Als mol had ik er toch voor gekozen en paar m&ms op te eten ipv verkeerd tellen met het risico gecontroleerd te worden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #53 Gepost op: 3-04-2022, 23:45:59 »
Nele en hij waren mede verantwoordelijk voor het slagen van de opdracht van Philippe en Anke. Een M&M opeten of weggooien was wel effectiever geweest, aangezien Nele toch vaak afwezig was. De nummer 91 was volgens mij ook cruciaal voor de info die Anke en Philippe nodig hadden. Dus ja sabotage, of telfout per ongeluk?

Bij de raketproef zat hij wel op een cruciale plek. Voorste buggy die het tempo bepaalt.

Overal de verdachte acties van Bert
- Raar liegen over yoga bij de cactus/koffertjesproef
- Duikplek claimen en tijdrekken bij het schat zoeken
- Gespot door de timelapsecamera waardoor hij moest koken met Sven (dessert links laten liggen)
- M&M verkeerd tellen
- Tijdrekken in het hokje met de koekoeksklok

Zijn verdachte acties zijn groter dan onmolse acties. Voor mij mijn nummer 2 verdachte nu na de Sven.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2022, 23:50:57 »
Vond 'm in de hotelkamer wel heel erg neergezet worden als kandidaat die 'Nele in de gaten hield' ipv mogelijk 'checkte of Nele hem in de gaten hield'

Vond dit behoorlijk Mols van Bert….
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #55 Gepost op: 4-04-2022, 00:00:40 »
Ondanks goede groepsresultaten deze aflevering waren er toch wat aparte zaken weer met Bert. Het verkeerd tellen van de M&M's (maar inderdaad, waarom niet eentje blijvend laten verdwijnen dan als mol?), het opzichtig verdacht proberen te maken van Nele en de fanatieke kandidaat proberen te lijken. Bert stuurde zelf heel snel aan op die sleutelpositie, wederom. Bij de buggy's zat hij ook weer op een belangrijke post. En ik neem toch ook mee dat de Belgische acteur in hem wel een mol ziet. Uit de molpraat bleek ook wel dat de mol het even zwaar had met een super gefocuste groep.

« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 00:02:37 door Nat007 »

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #56 Gepost op: 4-04-2022, 09:10:06 »
Nele en hij waren mede verantwoordelijk voor het slagen van de opdracht van Philippe en Anke.

En terwijl Nele stond te seinen voerde Bert de ene na de andere opdracht goed uit, op de M&M's na. Hier zagen we toch gewoon een hele goede kandidaat bezig? Of anders een héél voorzichtige Mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #57 Gepost op: 4-04-2022, 14:12:35 »
1 opdracht fout leidt toch tot een verkeerde omschrijving van de persoon? Dus alle opdrachten fout was niet nodig.
Maar eens.. Bert deed t best prima

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #58 Gepost op: 4-04-2022, 14:32:41 »
Nele en hij waren mede verantwoordelijk voor het slagen van de opdracht van Philippe en Anke. Een M&M opeten of weggooien was wel effectiever geweest, aangezien Nele toch vaak afwezig was. De nummer 91 was volgens mij ook cruciaal voor de info die Anke en Philippe nodig hadden. Dus ja sabotage, of telfout per ongeluk?

Als mol eet je een M&M op en laat je die niet liggen. Toch enorm onverdacht van Bert.

Bij de raketproef zat hij wel op een cruciale plek. Voorste buggy die het tempo bepaalt.

Citaat
- Tijdrekken in het hokje met de koekoeksklok

Ook heel onmols. Hierdoor wordt de kans kleiner dat de vrijstelling wordt gepakt en de kans op x3 dus veel groter.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #59 Gepost op: 4-04-2022, 14:44:13 »
Als mol eet je een M&M op en laat je die niet liggen.

Nog niet aan gedacht, maar de kans dat dit gebeurd was als Bert als mol was voorbereid, is groot. Goed punt @BM!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden