Auteur Topic: [kandidaat] Bert  (gelezen 7532 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #60 Gepost op: 4-04-2022, 15:16:41 »
Als mol eet je een M&M op en laat je die niet liggen. Toch enorm onverdacht van Bert.
Misschien had hij niet verwacht dat Nele hem zou controleren? De telfout op zich is een prima molactie want 91 speelde een rol in het slagen van de opdracht bij Philippe en Anke. Alleen inderdaad, als je zo lang alleen bent is het wegwerken (opeten, waar dan ook verstoppen) van een M&M zo gebeurd. Het is geen baksteen die verstopt moet worden. Dus ja, mols en ook weer niet. Ik kan dat niet goed rijmen met elkaar. Wat Heinz zegt: een voorzichtige mol kan ook nog. Het blijft een rare actie.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #61 Gepost op: 4-04-2022, 18:02:33 »
Als Bert de mol is had hij beslist een M&M opgegeten of weggemoffeld en nadien juist geteld. Daarnaast legde hij de M&M's zó dat ze gemakkelijk gecontroleerd kunnen worden. Bovendien had hij gemakkelijk één verkeerde vlag kunnen hijsen.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 18:05:21 door Luc »

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #62 Gepost op: 4-04-2022, 18:43:45 »
Ook heel onmols. Hierdoor wordt de kans kleiner dat de vrijstelling wordt gepakt en de kans op x3 dus veel groter.
Aan de andere kant zorgt hij er door veel tijd te nemen ook voor dat de andere kandidaten gehaast op de stelten gaan lopen waardoor ze meer kans hebben om te vallen. Daardoor minder kans op veel goeie antwoorden, waardoor de schade beperkt wordt, ook als er wel de verdriedubbeling is

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #63 Gepost op: 4-04-2022, 19:58:03 »
Bert gedraagt zich weliswaar verdacht - wellicht door zijn alternatieve inslag - maar doet wel heel veel goed. Hij telde (zoals hiervoor benoemd) de M&M's weliswaar verkeerd maar bood de gelegenheid zijn telling te controleren, hij gaf goede antwoorden middels de vlaggen, en beredeneerde eveneens dat er een boodschap op de badkamerspiegel stond (iets waar Nele totaal niet opgekomen was). Daarnaast doet hij steeds strategisch logische voorstellen, zoals de vorige keer al met het verdelen van de schuttersputjes in de wijngaard. Ik zie in hem vooralsnog echt geen mol.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #64 Gepost op: 4-04-2022, 20:01:33 »
Daarnaast doet hij steeds strategisch logische voorstellen, zoals de vorige keer al met het verdelen van de schuttersputjes in de wijngaard. Ik zie in hem vooralsnog echt geen mol.

Das erg handig voor n mol als je weet dat een cruciaal ingrediënt in je eigen rijtje putten zit.

Niet mijn hoofdmol maar t genoemde voorbeeld vind ik nou juist verdacht.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #65 Gepost op: 4-04-2022, 20:07:36 »
Das erg handig voor n mol als je weet dat een cruciaal ingrediënt in je eigen rijtje putten zit.

Niet mijn hoofdmol maar t genoemde voorbeeld vind ik nou juist verdacht.

Mwoah, er lagen naar ik aanneem cruciale ingrediënten in ieder putje. Dit deel van de opdracht had eenieder ad hoc kunnen mollen.
Woosie down?

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #66 Gepost op: 4-04-2022, 21:36:42 »


Bekijk Berts tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #67 Gepost op: 5-04-2022, 16:37:03 »
Vond Bert heel ijverig in de hotelkamer, ik zou bijna zeggen verdacht ijverig als er niet die briefing was geweest. Wat we daar hoorden was zeker geen mol die vond dat er wel eens een opdracht mocht lukken.

Hij lijkt het te zijn die uitdoktert dat de spiegel moet aandampen, hij ontkurkt de fles (eigenlijk Neles taak) met een ander trucje dan de tip die ze kregen, lijkt ook het sneaker-raadsel op te lossen, en die fout met het snoep was zo knullig dat het haast geen sabotage kan zijn.

Zijn strategie bij de lancering was goed. Een berekend risico om de antwoorden te spreiden, maar het had voor een vlot en ordelijk verloop kunnen zorgen. Als er goed geteld wordt natuurlijk, laat staan dat andere buggy's het plan straal negeren zoals Uma en Yens al direct doen.

Het feit dat hij hen het meest wantrouwt past wel bij het beeld van een kandidaat die aflevering 3 haalde zoals Bert dat heeft gedaan: gekoppeld met Uma in aflevering 2 en hij zou zogezegd all in gaan op Yens met zijn antwoorden al zien/horen we dat niet expliciet gebeuren zoals we Uma wel voor Jens hoorden gaan. Dus niet onlogisch dat zowel Uma als Yens verdachter werden voor hem (al zijn er andere verklaringen zoals correlatie van de mol met Jens of Yens, of gewoon geluk).

Zijn vertrouwen in Sven lijkt ook oprecht? Hij lijkt vrij snel te besluiten dat Sven een troef wordt in deze opdracht, en volgt makkelijk wanneer die hem vraagt om alvast verder voorop te rijden. Bert zou misschien wel een vraag geprobeerd hebben op het einde, maar dringt er niet op aan.

Lijkt me weinig mols aan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #68 Gepost op: 5-04-2022, 17:12:12 »
Ik zet voorlopig een potloodstreep door Bert.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2022, 00:58:15 »
..hij ontkurkt de fles (eigenlijk Neles taak) met een ander trucje dan de tip die ze kregen,
Ik weet niet wat voor "trucje" Bert hier gebruikt anders dan de kurk van de fles draaien. Je kan zien dat de kurk al een beetje omhoog is gekomen nadat Nele het trucje met de schoen heeft toegepast. Het is ook niet de bedoeling dat je met die schoen blijft beuken totdat de kurk vanzelf van de fles springt.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2022, 01:13:57 »
Ik weet niet wat voor "trucje" Bert hier gebruikt anders dan de kurk van de fles draaien. Je kan zien dat de kurk al een beetje omhoog is gekomen nadat Nele het trucje met de schoen heeft toegepast. Het is ook niet de bedoeling dat je met die schoen blijft beuken totdat de kurk vanzelf van de fles springt.

Die kurk leek me nog niet ver genoeg uit te steken om er vat op te hebben. Ik weet ook niet wat hij dan wel doet maar Nele noemt het alleszins "goed gevonden"? Ik zie achteraf geen kurk meer en vraag me af of hij hem niet gewoon in de fles duwt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2022, 07:05:02 »
Ik denk dat het trucje gewoon de hals van de fles verwarmen met je handen is, waarna de kurk er vanzelf afgaat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2022, 07:15:33 »
Als Bert als mol deze opdracht (3.2 duiken)niet hoefde/wilde mollen en eens alles goed mocht doen, dan heeft hij als mol laten zien dat hij perfect wist hoe het allemaal werkte. Douche, wijnfles, M&M s gesorteerd neerleggen. Alleen had hij de rode M&M s goed willen tellen en maakt hij een foutje, dat door Nele goed gezet kan worden en Bert oprecht een excuus/sorry zouden kunnen uitstralen naar Nele en zij zoiets had van geef nie joh.

Wat me bij Bert het meest tegen houd is dat hij in zijn voorstelvideo zegt dat hij bang is dat alles van zijn gezicht af te lezen is, die onzekerheid.
Dat wordt minder door de interviews met de mol, waar ook onzekerheid wordt uitgesproken.
Bert wordt door vele molzoekers als een te zeker persoon gezien voor de molinterviews, maar dat ligt bij Bert net even anders gezien zijn voorstel video.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2022, 07:21:57 door foxhunter »

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2022, 17:42:56 »
Ik denk dat het trucje gewoon de hals van de fles verwarmen met je handen is, waarna de kurk er vanzelf afgaat.

Volgens mij vergat Nele een soort (donkerblauw?) plastic beschermlaagje los te trekken, die rond de dop en hals zit. Dat heeft Bert gedaan en je hoorde gelijk de kurk omhoog gaan en sissen. Je ziet later op de wastafel dat ook liggen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2022, 12:30:16 »
Ik vind het tellen van de M&M's toch vreemder dan ik dacht. 
Ten eerste gooit hij alle M&M's gewoon op de grond, zo kan er makkelijk eentje wegrollen natuurlijk.
Daarnaast telt hij er een te veel? In welk geval tel je er een teveel dan te weinig?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2022, 16:44:40 »
Ik zet voorlopig een potloodstreep door Bert.

Idem meneer Tunnel.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #76 Gepost op: 9-04-2022, 18:22:43 »
Ik ben het wel eens met de observaties hier dat Bert (als mol) beter een M&M had kunnen laten verdwijnen dan er 1 te veel te tellen, en ben daardoor wel gaan twijfelen of ik nu bij Bert moet blijven als mol.

Echter, bij het herbekijken van aflevering 3 viel me toch een moment van (lichte) irritatie bij Bert op als hij samen met Anke bij de raket staat. Bert had net gevraagd of hijzelf of Anke naar het scherm bij de raket zou gaan lopen om de vragen daar te beantwoorden. Anke zegt: "Ik zou wachten" (op Sven en Yens die meer borden hebben gelezen dan Anke en Bert). Bert interrumpeert meteen met: "Het zijn 5 vragen en 1 minuut per vraag is niet veel.". Verdacht vind ik dat Bert hier lijkt te willen aansturen op niet wachten op de anderen met als argument dat er te weinig tijd is en dat Anke en hijzelf (met weinig kennis) het maar moeten doen.

Daarna gaat de discussie met Anke nog even door totdat Bert haar nogmaals onderbreekt met een toch wel geïrriteerd "Luister Efkes..." en vervolgens dan maar akkoord gaat om 5 minuten te wachten op hulp, en die persoon dan naar de raket te sturen, maar dan alleen als Sven dat is. Wellicht in de hoop dat hij het niet haalt tot de raket?

Het is Anke die de groep nog weet te mobiliseren via de radio en iedereen oproept om vaart te maken, wat er uiteindelijk toe leidt dat de raket wordt gelanceerd en de proef toch slaagt. Misschien heeft de mol wel vantevoren erop aangestuurd om (met zijn buggypartner) met weinig kennis bij de raket te komen en als enige over te blijven die de vragen nog zouden kunnen invullen binnen de tijd. Dan heb je als mol achteraf het excuus "tijdsdruk" bij een mislukking.

Het zou wel overeenkomen met de molbriefing waaruit wel blijkt dat de mol door de groep klem gezet werd. Eerst door Nele die de M&M's controleert en door Anke in de raketproef.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2022, 23:09:54 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #77 Gepost op: 9-04-2022, 19:26:02 »
Goede observatie MoleBuster. En het zou best kunnen dat je het juist ziet.  ::ok:: Definitief Bert afschrijven als mol durf ik daarom nog niet.

Naast de niet 'opgegeten m&m's' vind ik wel dat Bert teveel goed deed in de hotelkamer. Tenzij hij de ideale kandidaat wilde uithangen, maar dat zou ik niet zo effectief vinden eigenlijk (aangezien hij alleen met Nele was en de rest vd groep hem niet echt kon controleren).

Maar ik ben het ook wel eens dat 'een m&m teveel tellen' best gek is, al kan het een foutje zijn natuurlijk. Toch maar Bert in de gaten houden dan.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #78 Gepost op: 9-04-2022, 22:06:55 »
Naast de niet 'opgegeten m&m's' vind ik wel dat Bert teveel goed deed in de hotelkamer. Tenzij hij de ideale kandidaat wilde uithangen, maar dat zou ik niet zo effectief vinden eigenlijk (aangezien hij alleen met Nele was en de rest vd groep hem niet echt kon controleren).

Ik vind in dit geval het omgekeerde logischer: de kandidaat die alles kan geven omdat er weinig getuigen zijn (zelfs Nele ziet maar de helft) en hij dus geen twijfel hoeft te zaaien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bert
« Reactie #79 Gepost op: 9-04-2022, 22:15:36 »
Ik vind in dit geval het omgekeerde logischer: de kandidaat die alles kan geven omdat er weinig getuigen zijn (zelfs Nele ziet maar de helft) en hij dus geen twijfel hoeft te zaaien.

Ja inderdaad.
Voor mij is de kans groot dat Bert toch kandidaat is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)