Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29344 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #520 Gepost op: 4-05-2022, 16:29:38 »
In de pool gaat Uma richting de 70%, maar daar is het ook interessanter om je stem te wijzigen. Tenzij je al fout zat en voor de dood of de gladiolen gaat. Die 70% zal daarom eerder te laag dan te hoog zijn.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #521 Gepost op: 4-05-2022, 16:50:27 »
Waarom zou je je stem wijzigen? Neem die wandeltocht, Yens staat er bovenop en geeft consequent alle foute antwoorden, -500 op -500 op -500. Uma pakt zelfs nog +500 bij de witte kom. Na deze opdracht is Sven overtuigd van zijn opdrachtmaat: Emanuelle. Maar er gaat nog veel meer fout bij de opdracht van Uma en Yens. Als hij kandidaat is moet hij toch naar zijn opdrachtmaat uitgaan. Maar we horen in de biecht dat hij haar afschrijft. Dan zou er dus voor het eerst een mol moeten zijn die onverdacht in het spel blijft ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #522 Gepost op: 4-05-2022, 16:53:06 »
Ik denk niet dat Yens echt van Uma is afgestapt. Is waarschijnlijk weer handig uit de context gemonteerd. Ook in vorige seizoenen hebben ze zulke trucs van stal gehaald.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #523 Gepost op: 4-05-2022, 17:28:05 »
weer handig uit de context gemonteerd
Op welke basis claim jij dan dat 70%+ van molloten nu voor Uma moet gaan? Dus puur op basis van "we zagen niks van Uma", dus de montage, en de Case/Kees hint die er nu overheen komt.

Ik kan daar geen Wensmol in zien en die hoop ik altijd vurig. Het enige wat Uma nog kan presteren is onverdacht blijven, dat zou een unieke prestatie zijn. Anders is het weer 13 in 1 dozijn.

Daarom was Emanuelle de beste keuze geweest, daarom zit ik nu op Yens. Dat zou toch de best Reverse Psychology mole ever zijn ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #524 Gepost op: 4-05-2022, 17:47:42 »
Het gaat helaas niet over wie je wensmol is maar over wie de mol is

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #525 Gepost op: 4-05-2022, 18:10:39 »
Maar om nu de Maskerhint helemaal over opnieuw te doen?

Kijk, Heinz zei net ook dit nadat hij al had gezegd pas op zondag zijn keuze te maken:

Klein momentje maar, maar voor mij wel een momentje dat "kandidaat Uma" zegt in plaats van Mol omdat het een spontane actie lijkt die raar is voor een Mol.

Dan opeens is niet zondag maar al meteen het molmoment daar, en dat is Uma.

Dus dat komt puur door de ontsnapte hint.

Ik denk op dit moment dat je alleen nog aan je Wensmol kunt vasthouden. De mol kan al wel verklapt zijn, maar dan nog  ::jaja::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #526 Gepost op: 4-05-2022, 19:10:03 »
Ik ben heinz niet en zat meteen al na de laatste afl op Uma .. (met enige twijfel.. dat wel)

Dus waarom je heinz erbij haalt gaat volledig langs mij heen

Anyway .. Uma is de mol  ::jaja::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #527 Gepost op: 4-05-2022, 20:30:39 »
Ik twijfel tussen Yens en Uma maar neig steeds meer naar Uma.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #528 Gepost op: 4-05-2022, 21:56:01 »
Hij grijnst als een malle als Sven als 2e is geweest.

Yens lijkt daarna alleen nog goed op Uma te letten die als 4e mag. Ook een serieuze mol-optie voor hem

Anke mag als 5e haar 'jij bent de mol (niet)-scherm zien, maar Yens vindt haar niet interessant.

Heeft de mol waarschijnlijk al in het vizier en kan zichzelf verdacht gaan maken door iedereen te trollen, zonder rekening te hoeven houden met wie dan ook. Lijkt mij voor hem wel belangrijk, dat laatste.


Die gedachte kwam bij mij ook op de afgelopen dagen. Yens is de obvious mol of hij heeft door wie de mol is en is daarom zo nonchalant en maakt zichzelf verdacht. Ikzelf dacht in eerste instantie dat hij of zijn vriendin iets gezien had in het aqua park maar het kan ook zijn dat hij bij de keuze voor de nieuwe mol al iets in de gaten had.

In de eerste afleveringen viel me al op dat Yens zijn medekandidaten "scant" Hij observeert opvallend. Bijgaand shot van het moment dat Uma terugkomt van het mol wel/niet scherm.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #529 Gepost op: 4-05-2022, 22:23:00 »
@Lo: Ik wist niks van een hint tot 1 minuut geleden. Heb het ook nog niet beluisterd. Ik kwam uit bij Uma omdat ik Yens te duidelijk vind, Sven te onmols en Uma erg verdacht met haar blinddoekactie.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #530 Gepost op: 4-05-2022, 23:12:55 »
Uma loopt uit!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #531 Gepost op: 4-05-2022, 23:13:58 »
Ik ben ook om. Of terug, zou je kunnen zeggen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #532 Gepost op: 4-05-2022, 23:16:07 »
In sommige tunnels ontstaat er een echo nu  het snel leger wordt. Bij Uma  is het dringen geblazen. Op naar de 60%  :) :)

En als het Uma niet is, heb ik er dit jaar echt een puinhoop van gemaakt de afgelopen 4 maanden. Dan geen mol goed :-).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #533 Gepost op: 5-05-2022, 00:33:38 »
Ja door de fluit-hint zal ik toch mijn verlies moeten nemen en de pool invullen op Uma. Juist door de hint in de voorlaatste aflevering
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
kan je er vlak voor de finale altijd vrij zeker van zijn. En anders word ik toch nog mooi verrast.
Yens dan wel zeer waarschijnlijk winnaar omdat Sven nog op Manu zat. En dat gun ik hem zeker.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #534 Gepost op: 5-05-2022, 06:34:01 »
Inderdaad, de fluithint lijkt duidelijk. Het is dan toch Uma in deze korte mol-reeks.
Dat heeft Uma dan heel goed gedaan, ik zag het er, op het nemen van het molboekje na, helemaal niet in moet ik eerlijk bekennen. Maar de laatste aflevering deed wel al voor het eerst in drie afleveringen twijfelen aan Yens toch.

Uma heeft dan heel goed geswitcht van “ik ben de mol, ik ben de mol” naar “ik ben een kandidaat, ik ben een kandidaat” mentale instelling want zo kwam ze me echt en authentiek over.

Jammer dat het zo al vooraf prijsgegeven wordt dan toch. Ik was liever verrast geworden in de live finale. Het zit echt niet mee dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2022, 06:36:50 door Molekule »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #535 Gepost op: 5-05-2022, 09:16:33 »
Ook ik ga om, die fluithint daar heb ik echt niets tegenin te brengen! Uma it is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #536 Gepost op: 5-05-2022, 09:21:22 »
Ik vind persoonlijk de fluithint zwak. Je hoort wat je wilt horen, dat voedt een tunnel goed..

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #537 Gepost op: 5-05-2022, 10:12:20 »
Je kunt er toch onmogelijk Yens of Sven in horen ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #538 Gepost op: 5-05-2022, 10:28:15 »
Je kunt er toch onmogelijk Yens of Sven in horen ;)

Ik denk dat we allemaal geen experten zijn in de fluittaal.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #539 Gepost op: 5-05-2022, 10:31:20 »
Maar het klopt gewoon niet qua lettergrepen? Alle woorden die we gehoord hebben in fluittaal hadden evenveel lettergrepen als de woorden in het Spaans. Het kan hooguit zijn dat het iets totaal anders is, maar verwijzen naar Yens of Sven doet het zeker niet.

Áls het een hint is, is het er een naar Uma.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!